zaznaczył, że pompa powinna być zamontowana w poziomie a teraz jest w pionie i może nie mieć swojej wydajności. Czy to prawda, czy położenie pompy pion/poziom ma aż tak duże znaczenie? Nie chodzi o samą pompę, a o jej wirnik. Wałek wirnika, nazywany przez niektórych osią, ma być w typowych pompach obiegowych w poziomie. Jest to dokładnie opisane w...
sprawdziłeś czy aby uszczelka pod głowicą jest taka sama jak poorzednia? nie pamiętam jak w tym silniku ale kiedyś udało mi się założyć odwrotnie i kanał olejowy zatkałem, całe szczęście że nie zdążyłem wyjechać autem tylko na wolnych obrotach ścieło klin na kole rozrządu.
Popychacze na nowe to nie wygladają - w silnikach PD przy naprawie vw od dobrych kilku lat zaleca montaż wzmacnianych popychaczy (zastąpiiły wcześniejszy model który już nie jest dostępny ) np INA 420020910 - dla odróżnienia że są utwardzane mają czarny kolor - twoje są srebrne i o ile od czoła jeszcze mógłbym przyjąć że się tak wytarły to boki i środek?...
Nie przechodzi też adaptacji zaworu faz (at)ElektrodaBot https://obrazki.elektroda.pl/8822744300_... Wstępna ocena dostępnych informacji Najnowsza obserwacja wskazuje, że test funkcjonalny przestawiania faz wałka rozrządu dolotu (tzw. VVT – Variable Valve Timing) kończy się błędem i komunikatem: • „Aktywacja wadliwa, aktywacja niemożliwa”...
Mógł być luźny i przeskoczył. Mógł się zatrzeć wałek rozrządu. Mógł być stary miał słabe zęby. Efekt jest taki że masz pogięte zawory. Czyli remont głowicy albo inna sprawna. Przy okazji wymiana uszczelki pod głowicą.
To prawda. Koszt wałka to są praktycznie grosze (poniżej 50 PLN). Ale nie wydaje się im celowa wymiana. Akcji serwisowej związanej z tym też nie było. Musisz się pokusić o wymianę na własny koszt, jeżeli nie chcesz zatrzeć silnika.
Tak , wszystko pięknie i książkowo lecz sztuka polega na współpracy owych kół stożkowych. Aby zapewnić dobrą współpracę trzeba zastosować tuszowanie zębów , maja się stykać na środkowej części współpracujących zębów. Owe nakrętki służą do wyznaczenia grubości podkładek regulacyjnych , mierzymy długość wystającego wałka z obudowy , poprzez pomiar suwmiarką...
Bez oleju możesz zatrzeć wszystko. Czyli pierścienie na tłokach, wałek rozrządu, pompa oleju, turbina, popychacze. A nie zaobserwowałeś aby temperatura znacznie przekraczała 90*C bo ten silnik taką przeważeni utrzymuje
Śmiem twierdzić że w tym przypadku prapszyczyna było zatrzymanie się jednego wałka rozrządu. Widziałem parę razy w tych motorach. Niezakoniecznie, wałek ot tak sobie nie staje, musi się zatrzeć w łożysku. Prędzej źle napięty, albo pasek do d..., tudzież pompa wody się przytarła.
Teoretycznie mógłby się zatkać kanał olejowy w głowicy i zacząć zacierać wałek rozrządu i szklanki, mógłby się zatrzeć zawór w prowadnicy, tłok w niego uderzył i rozwaliło popychacz. Piszę teoretycznie, dlatego, że nie spotkałem się z taką usterką w tych silnikach (w innych owszem), a uwierz, że przewija się ich sporo przez moje ręce Jeżeli możesz zrobić...
Skrzynie z silnikiem wywal,(będzie szybciej)Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.Napęd alternatora idzie z koła zębatego.
A olej wylej, zalej właściwym, przejedź trochę znowu wylej i zalej czystym. Co jak co, ale to tani olej, szkoda zatrzeć kaszla olejem od maszyn sianokosowych. tu masz rację i trzeba zalać dobry olej wtedy nie będzie się paliło ciśnienie, bo pewnie wałek też już ma swoje nalatane, ale tu chodzi o falujące obroty a to z olejem ma mało wspólnego ;) trzeba...
Nie, no chłopy, przez kilka sekund to się nie miało prawa zatrzeć - raz że powierzchnie dotarte, czyli raczej mało chropowate i ze sporym luzem pasowane, więc aluminium nie zdążyło by się rozgrzać do temperatury mięknięcia. Zresztą niedawno miałem Uno ze zniszczoną głowicą - wałek miał pomiędzy 3 a 5 mm luzu w łożyskach i się kręcił nadal. Wał korbowy...
jezdze od 60 tys km na lotosie 10w40 w brawie 1,4 i zadnych problemow a podobno ten silnik wymaga bardzo dobvrego oleju zeby nie zatrzec walka
Zatarty wałek rozrządu
Miałem takie przypadki zatarty wałek i zawsze ten drugi lub urwane koło rozrządu a wada smarowanie które się rozchodzi właśnie w głowicy na pierwszej stopie mocowania wałka się zatyka na ten drugi wałek.
Tak, masz zatarty wałek. Nie pamiętam dokładnie ale łożyska tam są chyba ślizgowe. Tak czy inaczej musisz całość rozebrać, wyczyścić i ocenić czy samo nasmarowanie wystarczy czy potrzebna wymiana. Przy rozbieraniu uważaj na te kulki żeby potem wiedzieć jak to poskładać. Obejrzyj zdjęcia z początku tematu.
a może masz zatarty wałek na karetce ? albo nie cofa ci sie blokada od głowicy ?
Nie zdradza bo to żadna innowacja. Nic co by nie było wymienione w tym poście. Nie wierzysz? Jedz do niego i niech Ci naprawi. Ja też mam 100% skuteczności na autach które robiłem. Pompę miałem padnięta tylko raz, walki zatarte 2 razy ale to w cfhc a tam przyczyną jest aluminium w oleju. Popychacze zmieniałem już w 6 autach.
Jeżeli kontrolka zapala się po 2000 obr. to sprawdź ciśnienie na czujniku wysokiego ciśnienia bo znowu zatrzesz wałek rozrządu- silnik ma być gorący.
Należy sprawdzić czy nie jest zatarty wałek rozrządu. Od tego należy zacząć, bo to dużo wyjaśni. Dodatkowo zdjecia przełomu śruby o ile jest i jej resztki w wale korbowym.
Pewnie do wnętrza dostał się developer i wałek się zatarł.
popierwsze sprawdz weze dopływ i odpływ .po drugie czxy czasami nie zatarty wałek pompki i czy nie ma zadnych smieci na wirniku (śmieci tzn. sznurków obkreconych)bo i takie cuda sie zdarzają.po trzecie sprawdz droznosc całego odpływu>A z tymi amortyzatorami to sie ten ktos nie popisał.POZDRAWIAM
witam a nie miales czasami zatartego walka w glowicy!! moze dlatedo stracil cisnienie i walek stanol w miejscu i przeskoczyl pasek rozrzadu!! pzdr no i zawory poszly mialem taki przypadek u kumpla w aucie ale to byla 16 no iktos walki pomylil
Przyczyną stanu rzeczy okazał się zatarty wałek rozrządu w jednym z gniazd w głowicy. Stanął na amen i pasek zrzuciło całkowicie z kół zębatych. Pasek rozrządu zerwany nie był. Oczywiście pogięte zawory, prowadnice głowica na złom z uwagi na mocno zatarte gniazda mocowań wałka rozrządu.
1.Albo pobrudziłeś dekoder - mało prawdopodobne 2.Albo źle skręciłeś i teraz karetka opiera się za mocno o kartkę - penie to właśnie. 3.Albo masz zatarty wałek prowadzący karetkę - kilka kropel oleju do maszyn 4. Albo wiele innych :-)
Witam.Miałem zatarty wałek w tylnej wycieratczce.Mechanizm rozebrałem przesmarowałem i po złożeniu pióro wycieraczki nie schodzi do punktu zerowego tylko zostaje się na szybie.Podejrzewam że przestawiłem mechanizm i nie wiem jaka jest pozycia wyjściowa.Poszę o pomoc.
Miałem podobną sytuację w seacie. Zatarł się wałek rozrządu.Zdejmij pokrywę zaworów i oglądnij wałek.
Całkiem nie dawno też się zgodziłem wymienić pasek późną porą, ale nic z tego nie wyszło bo się okazało że to przez zatarty wałek rozrządu go zerwało. :) co drugą wymianę paska zmienia się koła zębate Wystarczy samo dolne.
Wałek grzejny masz do wymiany i termistor jeśli widać aluminium. rolka grzejna - AE010061 termistor - AW100088 beben - pcu type 1515 Gdybyś chciał robić to na tip-top to jeszcze odrywacze,panewki wałka dociskowego,wałek dociskowy jednak przy tym przebiegu nie widzę takiej potrzeby. Po wymianie pcu jest przeznaczone na 45k ,piec na 90k W regenerację...
Dziękuje za odpowiedzi Jeżeli chodzi o sprawdzenie ciśnienia oleju to może być problem , zatarł się wałek rozrządu i ścieło klinek i śrubę od koła pasowego wałka rozrządu . Proszę opisać w jaki sposób zdjąć wałek i sprawdzić kanały smarownicze . Z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam
I co w związku z tym zatrze mimośród wałek , nie wiem co to za pompa ,ale w środku za pewne ma mimośród, przynajmniej dowiedziałbym się co jest grane, sprawdzić tylko. Nawet nie włączać tylko sprawdzić czy nie przecieka. O jakich więcej szkodach mówisz. :?: :D
Owik, masz plusa za avatar, jest świetny (ale podobnie jak mój raczej chyba nie wzbudza zaufania :D). Co do wartości boków pomiarowych to owszem, są one dostępne dla tego typu silnika bez żadnych punktów a silnik AUY to bliźniak silnika AJM, więc te wartości są sobie równe. Obecnie znowu zawitały do nas ujemne temperatury więc na pierwszy ogień powinno...
U mojej siostry w 206 zatarł się wałek ramienia wycieraczki, dziwiło mnie to że silnik się nie spalił bo było tak zapieczone że młotkiem nie mogłem wybić. Mechanizm na zewnątrz i sam ocenisz co się sypło.
Miałem już przypadek, gdzie "zjedzony" ciuch zablokował bęben na tyle skutecznie, że nie szło go ręcznie ruszyć nawet o milimetr. Łożyska nawet zatarte po chwili walki da się ruszyć, choć czasem jest to juz na pograniczu połamania przewałów.
Jak już boksujemy się, to dopowiem, moim polskim samochodom ufałem, bo je sam serwisowałem, więc znałem ich stan - to jedno, a drugie - to z reguły, gdy coś ma nawalić, to wcześniej jest to mniej lub bardziej dyskretnie sygnalizowane, wystarczy tylko na to zwracać uwagę i w porę reagować. Owszem zdarzyły mi się dwie takie niespodzianki w Polonezie,...
Filtr oleju tez sprawdz moze byc stary i blokuje przeplyw. Teraz jak się już ciśnienie świeciło i silnik tak pracował a potem rozrusznik nie ma siły kręcić to gwarantuję, że wałek zatarty a panewki poobracane.
Masz najpewniej uwalony moduł tonera. Podejrzewam zatarte mieszadło lub wałek podający toner. Podmień na początek kasetę z tonerem. C.
Jak już będziesz odpalał, to proponuję odpalić bez pokrywy zaworów (na chwilkę) i sprawdzić wizualnie czy faktycznie olej jest podawany na cały wałek. Może być ciśnienie oleju ok, ale jeśli będzie przytkany kanał olejowy to wiadomo, znów się zatrze i urwie. Silnik Ci zachlapie trochę, ale lepsze to, niż niepewność, czy smarowanie jest ok. Silnik da...
A nie zatarł Ci się wałek napędowy przez co daje opór? Znam takich co go nigdy nie konserwują... Filtry też posprawdzaj jak napisałeś - widuję zalane olejem... Ale u Ciebie to faktycznie jak dodasz obrotów to w zbiorniku paliwa kotłuje się paliwo? Czy dobrze zauważyłem? Jakieś powietrze czy paliwo wraca z powrotem do zbiornika paliwa? Dziwny objaw......
Zatarcie jest na dole krzywki. Tam siły nie działają.
Wie pan o co mi chodzi, z tego auta Mercedesa nie zrobi. Sąsiad miał Golfa 4 kupił od gościa, który jeździł na mineralnym, chciał zrobić silnikowi dobrze i wlał syntetyka, nowy olej zaczął płukać silnik i zatkało kanał olejowy idący do głowicy, zatarło wałek rozrządu. Wolę pozostać przy 15w40 i nie robić jednak płukanki. Cerateca już zakupiłem i zastanawiam...
dziękuje wszystkim za pomoc--problem usunięty. Usterka baaardzo prozaiczna choć usuniecie jej zajęło mi mnóstwo czasu i przemyśleń Montrres dzięki za podpowiedz -choć w tym czasie gdy dopisałeś odpowiedź --do sprawdzenia pozostał tylko piec. wymontowywałem poszczególne moduły drukarki i uruchamiałem drukowanie -- okazało się że po prostu silnik nie...
Ok, rozumiem Cię, spoko. Decyzja na dziś zapadła taka że zamówiłem zestaw uszczelek i będę uszczelniał tą kupioną pompę. Ryzyk-fizyk głównie ze względu na to że nie mogę trafić na kolejną pompę z "moim" numerem. W ramach ćwiczeń zacząłem dziś demontować tą zatartą pompę, faktycznie wałek jest ukręcony i zatarta głowiczką. Nie mam pojęcia jak ją ruszyć...
Rzeczoznawca nie opisał, zostanie zlecone sądownie... Że tez chcesz stracić jeszcze wielokrotność wartości tego samochodu w chwili zakupu? Toż to jest walka z wiatrakami. Nie masz szans.
Witam, Np przykładowa aukcje z allegro na alledrogo nie kupuje się łożysk 😂 To po pierwsze. Po drugie - łożysko wahliwe nie ma wchodzić ciasno na wałek, tylko lekko pobijasz dookoła i samo ma wchodzić. Po to są te wkręty na imbus, które nie tylko ustalają położenie łożyska na wałku, ale zapobiegają jego przesuwaniu się. Po trzecie - luz wahliwy po to...
Ale co kolega dziwnego tu widzi ? Poza tym że wałek jest już skończony [zatarty!?] to udziwnień nie widać. Jego skończenie również nie jest niczym dziwnym ;0 Poniekąd silnik pracuje normalnie - jeszcze. Za chwilę będzie po zaworach i Pan Bóg raczy wiedzieć czy nie czymś jeszcze... Zużycie wygląda jakby było spowodowane złym dobraniem oleju albo jego...
Wałek jak się nie zatrze czy nie wleci nad wymiar w blok to jest nie do zdarcia.
Masz albo zatarty rozrusznik albo wytarty wałek rozrządu... objawy pasują idealnie (rozrusznik "nie ma siły" kręcić/ma duży opór na ciepłym silniku).
Witam,mam podobny problem,to znaczy zatarte łożysko na wałku zdawczym. Czy można zdjąć koło zębate przekładni kątowej z walka bez rozbierania silnika? Z góry dzięki za podpowiedzi.
zatrzeć wałek rozrząd zatrzeć skuter zatrzeć skrzynia
podświetlenie podgrzewania szyby chrome flash kupić kompresor
moment dokręcania korbowodów jakie gniazdka
Złącze diagnostyczne Webasto Thermo Top Z/C - opis i lokalizacja Wymiana szczotkotrzymacza TS8E6 w rozruszniku VALEO