prawdopodobnie pada ci zawór chłodzenia tłoków , jak masz jakąś diagnostyke to sprawdź jakie jest ciśnienie oleju chłodzenia tłoków , przy obciążeniu min 1 bar. Ewentualnie czujnik, aczkolwiek jesli tylko pod górke i przy przyspieszaniu to obstawiam zawór.
Dziękuje za pomoc wymieniłem zawór chłodzenia denka tłoków
Może zamiast wymieniać pompę to lepiej ją rozebrać i sprawdzić. Będziesz miał miskę zdjęta chcesz robić sam to sprawdź wszystkie panewki od wału i korbowodów. Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź panewki wałka rozrządu. W podstawie filtrów masz zawór chłodzenia tłoków i termostat olejowy. Dla porównania ciśnienie oleju na zimnym silniku, na wolnych obrotach...
SID85Zawór chłodzenia tłoków SID32Układ sterujący wylotem zaworu upustowego SID18Zawór spustowy wody w paliwie PPID122Stan hamulca kompresyjnego VCB MID 144 PPID 3 Wyjście, przekaźnik rozrusznika Ten ostatni pewnie od odpalania na krótko. Odłącz w/w elementy, żeby sprawdzić który pali bezpiecznik. Zacznij od zaworu na postawie filtrów oleju. To ten...
Sprawdź bezpiecznik F41. Jeśli uszkodzony sprawdź zawór chłodzenia tłoka i drugi obok niego na podstawie filtra oleju. Częsty przypadek uszkodzenia zaworu zwarcie do masy. Bezpiecznik ten chroni grupę zaworów w której masz błędy.
Miałem do czynienia. Pracują z powietrzem bez większych przeróbek, mają pierścienie olejowe. Należy jedynie usunąć pewne elementy z głowic w celu uproszczenia wszystkiego. Możesz z powodzeniem wyrzucić cały osprzęt 'chłodniczy' i zostawić jedynie manometr na tłoczeniu i ciśnienia oleju i zawór wyjściowy. Wydajność 40m3/h. Można założyć silnik 5.5kW/1440rpm....
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Witam. Miałem zdjetą miske i wszystko jesto ok. Wymieniłem zawór chłodzenia denka tłoka bo był mokry ale efektu nie ma. Na podstawie filtrów znalazłem jeden zaworek, taki grzybek ze spręzynkà bodajże na klucz 22 i też jest ok. Ma ktoś schemat podstawy do eev ???
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Panowie Ten niby termostat to jest zawór sterowania ciśnieniem oleju podawanego do chłodzenia tłoków,nie jest on rozbieralny koszt nowego ok 600zł.A czujniki ciśnienia są standardowo mokre od oleju tylko i wyłącznie wymiana na nowy.
Czujnik temperatury oleju jest w tym silniku opcjonalny ( w podstawie filtra oleju ) tylko wersje z termostatem miały ten czujniczek w standardzie. W glowicy powinieneś mieć czujnik przegrzania do kontrolki i sygnału opcjonalnie jest tam miejsce na czujnik temperatury. Co do podanych obiawów to puchną tłoki z powodu braku chłodzenia zapchane dysze natryskowe...
Witam nowego kolege: Musisz zdemontowac glowice dorobic z blachy 4-5cm po 4 zawory na tlok nic nie spawaj i tylko na gwinty silnik 7,5kw chlodzenie wodne mozesz zrobic glowice wodna ale musisz obudowac glowice z blachy 3mm
Przeprowadzam obecnie remont sprężarki Aspa 3jw60 zamierzam wykonać następujące zmiany: 1 zamontować na każdym tłoku zawór zwrotny, 2 zmienić filtry powietrza, Wpadłem na pomysł żeby wykorzystać filtr powietrza od fiata 126p, zastanawiam sie tylko czy nie bedzie mały łacząc wszystkie doloty i wykorzystując jeden filtr?? A co do zaworków zwrotych to...
zamierzam dorobić nowe króćce wydechowe na możliwie największą średnicę w celu zredukowania temperatury na wyjściu, bo z temperaturą zaworów nic więcej poza ogólnym chłodzeniem nie zrobię. Wiemy z fizyki, że gaz rozprężający się zabiera ciepło więc po rozprężeniu w głowicy za zaworem nie wskazane jest zaraz na króćcach w głowicy ponowne jego sprężanie,...
Stare silniki miały luźniejsze pasowanie tłok-cylinder, nawet do 0,08mm luzu. Nowsze mają połowę tego. Kwestia materiałów, szczególnie tłoka i oleju. Trzeba tez brac poprawke na to czy glowica aluminiowa, czy zeliwna A jakie znaczenie dla tłoka ma głowica? Żadne. Głowica to głowica - ma chłodzić świecę i ew. zawory. Transmisja ciepła cylinder-głowica,...
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Tłoków nie wymieniałeś? W 60-ce nie ma uszczelnień na zaworach. Czy nie ma objawów przedostawania się spalin do układu chłodzenia, ubywający płyn, bąbelki, zapach spalin, zbrudzona woda? Jake paliwo lejesz?Jeśli nie jesteś go pewny wylej i zatankuj coś pewnego. Złu kąt wtrysku paliwa też objawia się podobnym dymem. Poza tym jeśli wymieniałeś komplety...
Witam, mam problem z silnikiem MTZ 80 w ciągniku. Po przegrzaniu płyn chłodniczy był wyrzucany przez korek. Zrobiłem test uszczelki i wyszło, że kompresja idzie do układu chłodzenia, więc zrobiłem remont: nowe zestawy motor detal, nowa głowica, ruski oryginał, klawiatura, panewki korbowodowe, ogarnięte korbowody, końcówki wtrysków i pompa po regeneracji....
Witam Co do smarowania i chłodzenia już coś wiem jakie zastosować żeby było dobrze. Wyłącznik ciśnieniowy też mam. Interesuje mnie jakie zaworki powinny się znajdować na sprężarce, na pewno zawór bezpieczeństwa, zawór zwrotny na butle i słyszałem o zaworze do rozbijania ciśnienia na tłokach, czy coś takiego powinno być? I czy jest potrzebne chłodzenie...
Środkowe cylindry najbardziej narażone są na przegrzanie, rysy na nich potwierdzają teorię braku wody. Takie rysy powstają od oderwanego nagaru. W wysokiej temperaturze gładzie są pewnie delikatniejsze, a nagar twardszy. Po wymontowaniu tłoki pewnie potwierdzą teorię. Głowica na pewno krzywa, a słaba kompresja potwierdza, że i zawory ucierpiały. Kiedyś...
Pomocy mój maluszek się strasznie grzeje. Wymienilem rozrząd, ustawiłem zawory, ustawiłem zapłon (aparat zapłonowy-wymieniłem styki), niewiem co sie dzieje. Mam trochę pozaginaną miske olejową może w tym tkwi przyczyna-brak dobrego chłodzenia oleju. Aha w nowym rozrządzie na małym kółku jest różnica w znaku o pół zombka(w porównaniu ze starym) czy to...
Nie podniecał bym się tak tą gwarancją czy ktoś z was przeczytał ją ze zrozumieniem, polecam przeczytać. Gwarancją jakości nie są objęte wady: 1. Części zamienne i wyposażenie, które przy zgodnej z zaleceniami eksploatacji podlegają zużyciu przed upływem gwarancji: sprzęt, zawory (ciśnieniowe, ssawne, sterujące, zwrotne, bezpieczeństwa), uszczelniacze...
Wg mnie ma przedmuch pod uszczelką głowicy do układu chłodzenia (biały dym). Można zobaczyć czy w zbiorniczku wyrównawczym nie idą bąbelki. Już pewnie wiesz co to oznacza/// No proszę cię widziałeś te wyniki pomiaru z kartki. Na 4 cylindrze 5.9 po oleju wyraźny wzrost do 6,5. Drugi 8,2 po oleju skoczył do 9,3 tam zapewne nie ma już pierścieni olejowych...
Mogło, Mogło. To kolizyjny silnik. Jeśli urwały się zęby paska rozrządu to po takim kręceniu mogły się spotkać zaworki z tłoczkami. A co było nie tak to się nie da powiedzieć. I koszty naprawy też trudno określić bez widzenia;-). A nóż-widelec nie spotkały się tłoki z zaworami, i już naprawa jest tańsza. Trzeba swoje Brum zabrać do warsztatu i tam określą...
Oba są 16-zaworowe tylko Isuzu (Y17DT - 75KM) ma dwa wałki, a Oplowski (X20DTL - 82KM) - jeden. Y17D i X17D były 8V ale nie było ich w Astrze G. Jedyny diesel 8V w Astrze II to był Y17DTL (68KM) i on też jako jedyny diesel w Astrze G miał wtrysk pośredni do komory wirowej. Opel Astra II 1,7 DTi 16V SILNIK o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką...
Po wielkich problemach rozmontowałem silnik na części. Aby nie uszkodzić tłoka zrobiłem specjalny przyrząd do jego wyciśnięcia. Niestety cylinder (inne podzespoły, pierścienie, zawory, śruby) jest tak skorodowany że bez szlifowania, wkładania tulei nie uda się uzyskać kompresji. Są dwa ślady po nitach na zbiorniku do chłodzenia. Prawdopodobnie tam była...
nie kojarze żeby komp mógł wskazać złe ustawienie rozrządu, co najwyżej zły momet wtrysku,rozrząd ustawia sie na "kołki" i jest tylko jedna możliwość a jeśli byłby źle ustawiony to już dawno tłoki by sklepały zawory; jeśli masz możliwość podmiany na chwile dobrych czujników to zrób to, to najprostrzy sposób żeby je wykluczyć, no i czy ten błąd powoduje...
No gdzie. Który silnik z okresu międzywojnia miał więcej niż 2 zawory na cylinder Praktycznie każda firma produkująca silniki w tamtym okresie miała w produkcji silniki 4 zaworowe wspomnieć trzeba BMW, Mercedesa, Enzo Ferrarali czy wspomniany wyżej Peugeot. Niektóre silniki lotnicze posiadały po 5 zaworów na cylinder o różnej średnicy ssących i wylotowych...
Oczywiście, wtryski oznaczone cylindrami, i włożone na pewno na swoje miejsce, to też sprawdziłem po moich znakach oraz po spisanych wcześniej numerach. Przez cały czas prowadziłem dokumentację fotograficzną. Co do tematu to akurat tak wyszło, ten silnik jest genialny jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy, dynamikę i ekonomię w jednym. Że w porę zauważyłem...
Jak bzdury? To czy jest możliwe żeby wtryskiwacz wtryskiwacz podawał paliwo w inne miejsce niż komora spalanie? Nie. Na filmie podałeś przykład gdzie paliwo dopala się poza cylindrem poza jednym z małym płomykiem zaraz za głowica co nie jest niczym nadzwyczajnym. Więc gdzie dopalają się niespalone resztki? Na zaworach? Przecież to gołym okiem widać....
Działanie - Sprężarka ze sprzęgłem Sprężarka jest napędzana przez koło zębate mechanizmu rozrządu. Głowica sprężarki jest chłodzona płynem z układu chłodzenia silnika. Smarowanie sprężarki jest realizowane przez układ smarowania silnika. Smarowanie wału korbowego jest wymuszone, zaś inne powierzchnie oraz łożyska smarowane są rozpryskowo. Olej jest...
Czym się strułeś tym się lecz :) czyli druciarstwo tylko drutem i sznurkiem od snopowiązałki można wyleczyć :) A tak na poważnie taki był plan odtworzenie fabryki. I auto miało pójść do użytkowania dla moich Pań (żona lub córki). Teraz raczej skłaniam się ku gruzowi z druciarstwem i do dobicia przeze mnie, Ale od początku. Kupiłem auto nie chodzące...
Po wstępnych oględzinach: -jeszcze są ślady honowania na ściankach cylindrów, aczkolwiek są wyczuwalne lekkie progi na samej górze, gdzie zatrzymuje się tłok -silnik kupiłem z usterką, pasek rozrządu, przez poluzowaną pompę common rail spadł. Zawory całe, żadnych śladów odbić na nich, czy na tłokach, popychacze do sprawdzenia -olej czarny, ale nie smoła...
Dzisiaj zbadamy silnik montowany w kultowych samochodach Volkswagen Garbus i jego pochodnych. Zobaczymy, co było kluczem do sukcesu wynalazku Ferdinanda Porsche i dlaczego jego produkcja trwała ponad 65 lat. https://obrazki.elektroda.pl/2334439300_... Źródło: https://www.renooffroad.com/scudders-per... Silnik...
Nie ma u mnie żadnej turbosprężarki, takie rzeczy z tego co wiem to chyba tylko w dieslach. Korek tak jak pisałem był podmieniany z 2-óch sprawnych aut, więc tą opcje wykluczam. A podczas sprawdzania szczelności reduktora układ był odpowietrzony, wykonałem nawet jazdę próbną ok. 7km ale nic z tego. U mnie jest całkiem inna sytuacja jak u Ciebie, bo...
Pacjent Octavia 1 FL 2001 1.9 Tdi ATD 4X4 Kombi. Rok temu zrobiona głowica z uszczelką bo wypluwało płyn po ostrej jeździe. Plan głowicy, uszczelniacze dotarte i wymienione zawory , oczywiście nowe śruby głowicy. Zmierzone wystawanie tłoków i na tej podstawie dobrana uszczelka. Nowy wałek rozrządu plus szklanki oraz panewki wałka. W gniazdach pompek...
Do czasu zagrzania silnika do temperatury otwarcia termostatu, w chłodnicy nie musisz nic ciekawego zobaczyć. W zbiorniczku i owszem, ale że do niego ciągle płyn wlatuje, także i "gotowanie" płynu nie musi wskazywać na UPG czy głowicę. Ja miałem pękniętą głowicę między zaworami, cała woda szła prosto w wydech, także płyny były czyste. Jedynie po kilku...
No więc problem rozwiązany. Kolega mrc_mrc podesłał mi podpowiedź na priv, jak się okazało w pełni trafioną. Otóż winną okazała się uszczelka pod głowicą. Przepuszczała niewielkie ilości płynu do 4 gara, więc po postoju, zanim płyn zgromadzony w cylindrze nie odparował, silnik pracował na 3 gary. Łatwy sposób na sprawdzenie: za każdym razem po zatrzymaniu...
Witam ostatnio wymieniłem uszczelkę pod głowicą i jest nie do końca dobrze. Samochód golf 3 1.6 silnik ABD lub ABU zależy jaka książka:) Więc po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu rozrządu (co prawda dało się ustawić optymalnie w taki sposób, że na kole rozrządu znak się różnił o trochę mniej niż pół ząbka w stosunku do znaku na wale) ale inaczej...
O słodki.... Próbować przenieść pulsujące 7,5kW paskiem wieloklinowym poprzez aluminiowe kółeczko pasowe z prali automatycznej.... Masz szczęście że to obrotów nie nabrało i nie uderzyło Cię w głowę. Zastanowiłbyś się trochę. Tym bardziej że nawet na tym forum jest kilka wątków, z czego jeden baaaardzo długi, z pokazanymi wszystkimi szczegółami budowy....
Witam odgrzeje trochę temat z kompresorem jest najmniej roboty tłoki od PG uszczelka pod głowicę od tdi metalowa pasuje,do tego kompresor ustawić doładowanie odpowiednią wielkością koła i prawie gotowe. Wtryski większej przepustowości,mocniejsza pompa paliwa, kompa wystroić i gotowe. Kompresor najlepiej od mercedesa jest trochę koszt ale nie musisz...
Są trzy drogi tuningu silnika: - modyfikacja silnika wolnossącego (wałki, zawory, gniazda, dolot, wydech), - montaż urządzenia doładowującego, - jedno i drugie Najlepsze efekty (w rozsądnych kosztach) zyskasz przez zastosowania doładowania (turbosprężarki), zakładając że sam wszystko zrobisz i wiesz jak się do tego zabrać, jak nie to najwyżej uszkodzisz...
Z elektrozaworem sprawdzone rozwiązanie ma Pan rację, musi mieć duży przepływ żeby nadążył wypuszczać pompowane powietrze, ale żeby to zdało egzamin to musi być jeszcze zawór zwrotny przed zbiornikiem. Cena oleju do około 20PLN za litr albo i taniej zaleszy od firmy i jakości, proponuję zapytać w jakimś sklepie nie orientuję się już za bardzo. Przydał...
W wydanej w kilku językach instrukcji obsługi silników andoria produkowanych w Andrychowie ( niestety brak jest danych dotyczących roku wydania ) jest fragment dotyczący obsługi układu rozrządu który przepisuję dosłownie . Zasadniczą czynnością obsługującego układ rozrządu jest sprawdzenie i ewentualna regulacja luzów zaworów. Czynności te należy wykonać...
Raczej nierównomierność prędkości kątowej Gdybyś zgłebił zagadnienie od strony teoretycznej, to byś wiedział, że prędkość kątowa nigdy nie jest równomierna - wał korbowy zwalnia przy sprężaniu i przyspiesza przy spalaniu - parametrem krytycznym jest wartość przyspieszenia, w fazie spalania. Nie jest to prawdą. Robili to po to, by druciarze nie lali...
Witam! Oczywiście, że jest! Moc pochodzi z paliwa, więcej go spalisz w silniku - wytworzy większą moc. W celu zwiekszenia ilości spalanego paliwa należy: - przeszlifować kanały, aby dawały niższy opór przy przepływie, dotyczy zwłaszcza kanału ssącego, - zmienić gaźnik na taki, który zapewni odpowiedni skład mieszanki przy większych przepływach, - zastosować...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam! Do autora tematu na początku. Moment wtrysku! Mam wrażenie, że pasek przeskoczył. Zakładam, że hydraulika nie dusi silnika. Proponuję zrzucić pasek rozrządu i ustawić wszystko tak jak przy wymianie. To musi zagadać. Wtryski Ok, Pompa OK. Jak zmieniasz wydatek pompy wtryskowej, zmieniasz też moment wtrysku. Stosując szybkie zmiany mocno go wyprzedzasz....
Kompresor samoróbka, może też być uzupełnieniem luki rynkowej pomiędzy sprężarkami tłokowymi, a małymi śrubowymi. Jakiej luki rynkowej ? Jedne i drugie pokrywają się w wydajnościach od 20m3/h do tysięcy m3 na godzinę. Chyba zrozumiałe jest, że amator nie będzie kupować sprzętu za parę tysięcy złotych, a tym bardziej agregatu spalinowego. Temat dla...
Przepraszam, że zakładając temat pierwszym razem nie zastosowałem się do pkt.11 regulaminu. mam nadzieję, że teraz zrobiłem to prawidłowo. Chciałbym opisać problem, który mnie po prostu przerósł, a przede wszystkim zaskoczył Ale po kolei. Było dokładnie tak: 1.pomierzyłem ciśnienie sprężania w cylindrach 1 cylinder 14, 2 cylinder 14, 3. cylinder14,...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Burza mózgów -doszło do obciążenia układu sprężarką , mogło by być ale znając sie na napędach zastosowałbym zawór sterujący na dolocie . Ale pomysł nie podchodzi bo sterowanie jak za czasów łodzi podwodnej RYŚ tysiące zaworów upustów odpowietrzników. ..ja wiem czy tysiące ???... Dysponując 6 cylindrowym silnikiem jedynie 6 elektrozaworów zamontowanych...
Rafalrrr jaka pompa napędza chłodnicę ? Juras trochę duże masz to ciśnienie , tam powinno być około 10 atm . Z drugiej strony spadek ciśnienia na zającu też duży , piszesz że wzmacniacz nowy a to wygląda na przeciek na wzmacniaczu . Jest taki spadek cisnienia bo na żołwiu olej nie jest tłoczony na wzmacniacz tylko ze wzmacniacza na zlew a z pompki przez...
Jeśli chodzi o "bąbelkowanie"w zbiorniczku wyrównawczym( lub chłodnicy)oznacza to że spaliny przedostają się częściowo do układu chłodzenia.Spowodowane to jest albo uszkodzeniem(wypaleniem) uszczelki pod głowicą,albo mikropęknięcia w samej głowicy.Przy drobnych uszkodzeniach ten efekt występuje tylko przy dobrze nagrzanym silniku i przy "ostrych przygazówkach"....
Witam. Mam problem z passatem z silnikiem BXE. Jakiś czas temu urwał się zawór na pierwszym cylindrze co skutkowalo uszkodzeniem głowicy i tłoka. Głowica została wysłana do regeneracji, za pierwszym razem okazało się ze zawory za dużo wystają i spotykają sie z tłokami, po poprawce bylo podobnie. Zawiozłem glowice do innego zakładu gdzie stwierdzili...
Witam Prawie wszystko o tym kompresorze napisali koledzy #sm48# i #invador#. Ja od siebie dorzucę jeszcze parametry tego kompresora zaczerpnięte z internetu oczywiście, które są jak najbardziej wiarygodne. DTR (dokumentacja techniczno ruchowa) do tego kompresora jest prawie nie osiągalna (była na allegro w 2015r w wersji książkowej). Problematyczne...
Nie. Szczelność cylindra bada się podłączając sprężone powietrze przez otwór po świecy (tłok w GMP). Potem nasłuchujesz skąd syczy i dzięki temu można powiedzieć, w którym miejscu jest nieszczelność: czy na zaworach dolotowych, wydechowych, pierścieniach, ew. do układu chłodzenia. Są przyrządy z dwoma manometrami, na których widać jak duża jest nieszczelność.
silnik został zamontowany miesiąc temu, więc na razie ktoś z zewnątrz Scanii odpada na następne 3 lata. Muszę skoczyć do serwisu i im trochę zmęczyć głowę:P Co do różnic w silniku, poświęciłem trochę czasu i porównałem numery blok i głowica maja inne, pewnie chodzi o inny montaż chłodzenia bo to się zupełnie różni od silnika samochodowego. zawory, łożyska...
ogólnie to maszyna kupiona z niemiec , nie pracowała na jeden cylinder własnie ten 2 , pokrzywione zawory były , przytarty tłok , silnik napewno był już kiedyś robiony , brakowało paru osłon od chłodzenia wiec stwierdziłem ze to było przyczyną awari , zrobiłem ten cylinder , przepracowała cały sezon , ciśnienia nie mierzyłem bo nawet przy nagrzanym...
jest to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą. Mechanizm jest taki - przy suwie sprężania powietrze próbuje .................. z cylindra gdzie tylko się da. Od góry trzymają zamknięte zawory, od dołu tłok i pierścienie. Więc jak tylko znajdzie się jakaś szczelinka w uszczelce głowicy (albo np. pęknięcie samej głowicy) sprężone powietrze pod znacznym...
Witam, przy walniętej uszczelce płyn może przedostawać się do oleju (w oleju kawa) lub do cylindrów wtedy kopci intensywnie białą parą, do czasu aż po wyłączeniu silnika ciśnienie z układu chłodzenia wepchnie płyn do któregoś cylindra. Przy próbie kolejnego uruchomienia zawór zostanie zamknięty a woda zablokuje tłok. Będzie jak zaspawany, nawet nie...
Winna była uszczelka pod głowicą :| przepuszczała ciśnienie z trzeciego cylindra do układu chłodzenia. Po jakimś czasie podczas jazdy usłyszałem co raz głośniejsze stuki pod maską aż zaczęło tak stukać, że dał bym sobie rękę odciąć, że stuka tak jeden tłok o połamany zawór :D Decyzja była szybka ściągam głowicę... no i okazało się, że uszczelka pod...
Witam Zwróćcie uwagę koledzy że hipotetyczny silnik o mocy 40kW przy obrotach np 3000 jest gotowy (tylko gotowy) oddać taka moc mechaniczna przy takich obrotach. Moc wynikająca z pobranego paliwa w nie obciążonym silniku będzie wielokrotnie mniejsza i (hipotetycznie ) zamiast 120kW mocy cieplnej uzyskamy np 15kW bo silnik pobierze tylko paliwo aby...
Witam serdecznie. Silnik z 85 roku... Dla fiata to bardzo dużo. A nic autor nie pisze o przebytych już remontach. Nie tylko panewki. Tam się pewnie uzbierało wszystko, czyli oprócz panewek, luźny wałek, wytarta pompa... Swojego czasu uzbierała mi się ciekawa kolekcja z silników maluchowskich: - wałek rozrządu ze startą na zero jedną krzywką, - zębatka...
Częstym problemem w Trabantach był też głośny rozrząd. Zawory płytkowe, sterujące pracą silnika miały otwory do osadzenia na kołkach. Te otwory się wybijały i to wszystko dość głośno pracowało na biegu jałowym. :D Widocznie źle ustawiłeś luz zaworowy, ja na ssącym dawałem 2,5 cm a na wydechowym ponad 3 cm, dopiero wtedy chodził. A jaki lałeś płyn do...
Ludzie co wy tak skaczecie z tematu na temat bylo o nitro i tlenie a teraz juz wjezdzamy na schladazanie intercoolera i aquamisty 1.w sumie teoretycznie podczas rozprezania n2o zachodzi zwiekszenie objetosci gazu (no jesli sie rzopreza to powieksza swoja objetosc ) z tym ze akurat w tym przypadku nie ma to znaczenia (oprocz efektu chlodzenia ) dla zwiekszenia...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
Poszukuje informacji na temat liników liniowych i siłowników hydraualicznych Ja znalazłem : 5. KROKOWE SILNIKI LINIOWE Najczęściej są stosowane liniowe silniki skokowe reluktancyjne i hybrydowe znaczne rzadziej elektrodynamiczne. Liniowy reluktancyjny silnik krokowy jest odpowiednikiem wielosegmentowego wirującego reluktancyjnego silnika skokowego....
chłodzenia tłoków zawór chłodzenia tłoka wystawanie tłoków
sprężarka kompresora lodówki blokada ustawić modemu huawei e3131 windows
teleskop domowy berlingo kamera cofania
Przyczyny spalenia końcówki mocy w wzmacniaczach Bezpieczeństwo używania słuchawek po wycieku baterii