Proszę bardzo ,do sprawdzenia: - praca kierownic turbiny -drożność EGR -zawór sterujący turbiny -czujnik ciśnienia doładowania -drożność wydechu
Siłowniki wszystkie chodzą tylko właśnie wydaje mi się, że podciśnienie w tym układzie jest za niskie żeby je ruszyć... i chciałbym się zapytać jak je sprawdzić i jakie ma być. Jeśli ktoś ma Astrę, Zafirę lub Vectrę z takim silnikiem to czy mógłby zdjąć ten rozdzielacz z króćca na pompie i sprawdzić jakie ona wytwarza podciśnienie (jeśli to w ogóle...
Sprawdzić czy przeładowuje czy niedoładowuje. Potem sprawdzić czy problem leży po stronie szczelności dolotu (turbo, przewody, IC, egr, kol ssący) czy po stronie sterowania (egr, zawór turbiny, przepływka, przepustnica)
Witam! pacjent to Astra 3 2004 r. 1,7 dth, przez chwilę nie doladowuje a powyżej 3000 obr przeladowuje i nie zawsze odcina moc jedyny błąd to p0234 wartość przekroczona. Zostało wymienione turbo, zawór do turbiny, czujnik ciśnienia, egr, przepustnica i dalej nic.... Jakieś pomysły??? Dzięki z góry za konkrety...
witam, mam tak samo. Auto po nabraniu obrotów zachowuje się jakby ktoś lejce ściągnął. Muł straszny. Wymieniłem na nowy zawór EGR, czujnik doładowania turbiny też. Nic nie pomogło. Oleju nie bierze, nie ma nigdzie nieszczelności. Wężyki szczelne. Wczoraj dałem turbinę do regeneracji, ciekawe czy to pomoże. Mechanik powiedział, że zajechana nie jest...
Witam. Panowie mam problem z citroenem Berlingo 1.6hdi 110 km 2008 rok. Trzech majstrów odpuściło po wymianie turbo, wtrysków, przepływomierza, DPF czyszczony, pompa wysokiego ciśnienia, filtrów, czyszczeniu baku, czujnika temp. Paliwa, zawór turbiny, EGR , i nic za dużo nie pomogło . Auto idzie jak benzyna równo, brak tego wcisku w siedzenie przy 1800...
Do prawidłowej pracy silnika tłokowego potrzebujemy 14litrów powietrza na litr paliwa i tej proporcji należy się trzymać. Każda anomalia to dymienie na różne kolory i z reguły mała moc. Dym na czarno to zbyt mały wydatek powietrza. Wydatek powietrza to nie tylko turbina, ale też filtr powietrza, przepływomierz, przewodu doprowadzające powietrze, turbina,...
Renault Trafic 2.0dci, 115KM, Euro5 z DPF, 2013rok. EDC17C11 Problem z mocą. Czuć że turbina dmucha od 2300 obrotów. Auto słabo się rozpędza, jest "mułowate". Błędów pod clipem nie ma żadnych. Wtryskiwacze OK. DPF, katalizator drożne. Podciśnienia, dolot szczelne. Na gruszkę idzie - 0,75 bar czyli bdb. Fitry paliwa i powietrza nowe. EGR czysty, wtryskiwacze...
Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
Proszę chociaż o informację czy zawór znajdował się u góry czy dołu bloku silnika?
Witam wszystkich, poproszę o poradę w związku z problemem występującym przy Renault Koleos 2 2.0 DCI 177 silnik tożsamy z Nissanem X-Trail T32. Problem jest następujący Auto zimne potrafi podczas jazdy lekko szarpać, najczęściej w granicach 1800-2000 tyśobr/min lub sporadczycznie w granicach 2500 obr/min. Dzieje się to jak się przyspiesza delikatnie...
Witam! Jeśli to jest silnik 136KM to pewnie uwalony jest czujnik na turbinie (czujnik położenia ssawki turbiny), na początek to do sprawdzenie, lub zawór ERG jest elektroniczny, lubi sie zacinać lub uszkadzać. Pozdrawiam.
Mam w c3 dwa błędy - p11b2 p14a4 - wymieniono: cały EGR + bypass, turbina z czujnikiem kopiowania, podmieniono: przepływkę, zawór turbo, sprawdzono: przejścia z bypass, przepływki do ECU, podciśnienia z bypass egr, turbo. Jedyne wartości które się rozjeżdżają to położenie kopiowania turbo - zadane i czytane ... reszta jak z podręcznika. Nie mam już...
Swiat jest mały autko stoi u mnie w warsztacie. Diagnoza komputerowa: 1.uszkodzony sterownik silnika/ecu - po skasowaniu wywala non stop w/w błąd. 2.czujnik wałka rozrządu sygnał za wysoki- załozony nowy oryginał nadal to samo (Do własciciela auta . Auto niestety nie odpalało normalnie. Musiał troszke pokrecic zanim odpalił bo brakowało synchronizacji...
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
forum to nie warsztat, ktoś kto się zna musi zobaczyć samochód i sprawdzić parametry, jeżeli mechanik jest dobry to mówi ci prawdę, jeżeli nie wierzysz mu to napraw sam, a tak swoją drogą z objawów jakie napisałeś bez diagnostyki wymienił bym : turbo, czujnik ciśnienia doładowania, interkoler, rury dolotowe, egr, czujnik ciśnienia paliwa, regulator...
Witam, podmieniony EGR, przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, zawór ciśn.doładowania. Przetkany katalizator, założony inny sterownik i problem nadal występuje. Przeładowanie turbiny wejście w tryb awaryjny i brak doładowania.
Witam, pacjent Fiat ducato z 2018r. Prawie od nowości mam problem z tym samochodem. Po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów auto traciło moc, zaświecał się check z błędem p0238-61. Auto zawiozłem do autoryzowanego serwisu FIATA przestał tam prawie dwa lata i nie naprawili, tzn zrobili coś że błąd się nie wyświetlał ale samochód nie miał mocy. Miesiąc...
Możliwe przyczyny błędu 4591 EDC: 1. Zawór Pierburg (zawór recyrkulacji spalin - EGR) W starszych modelach uszkodzony zawór Pierburg (EGR) był często powiązany z tym błędem. Nawet w nowszych modelach, problemy z układem EGR mogą wpływać na wydajność DPF i powodować problemy z regeneracją. Rozwiązanie: Sprawdź stan zaworu EGR oraz jego działanie (czy...
Nie porostu na necie przeczytalem ze w pompie vacum nie powinno być oleju a inni znowu mowili ze powinienen byc i nie wiedzialem kogo sluchac. A ten blad zapewne pokazuje ze albo zawor egr jest nie tak ale tydzień temu go czyscilem albo czujnik turbiny moze się popsuł co idzie wezyk z pompy vacum do tego czujnika a z tego czujnika do zaworu egr. Jedynie...
Witam. Zapala się lampka serwisowa. Po zdjagnozowaniu CDIF2 błąd P0106- czujnik ciśnienia atmosferycznego- sygnał poza zakresem, ciśnienie atmosferyczne w parametrach 100kPa, napięcie 3,744V. Gdzie znajduję się ten czujnik?. Myślałem że to jest ten na górze w kolektorze, ale to jest czujnik ciśnienia doładowania (ciśnienie to zmienia sie w zakresie...
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
Witam - problem pojawił się ponownie (wcześniej temat "wrzuciłem na forum" - myślałem że pęknięty dolot był przyczyną, jednakże niestety to nie to) - Focus 90km 1.6 TDCI traci moc - przypadłość zdarza się chaotycznie, odpalam rano - muł, przejadę kilkadziesiąt km, przechodzi, ogólnie rzecz biorąc przypadłość ta psuje już mi krew ;-). Sprawdzone wszystkie...
Witam - byłem dziś na podpięciu kompa - i sprawdzeniu podczas jazdy diagnosta nic nie wyczaił - ale mam też wydruk wyników - więc zeskanuje i jutro dodam. - Dodam też że miałem dziś okazje do podmianek kilku rzeczy od innej sprawnej zafiri. - Podmieniłem zawory ciśnieniowe - te co są obok akumulatora - i ten jeden koło turbiny - podmieniłem też sam...
Witam, mam ten sam problem, że jest w trybie awaryjnym i już nie wiem, co mam zrobić dalej, a między innymi wymieniłem zawór EGR na nowy, przepływomierz powietrza nowy, turbinę po regeneracji, wyczyszczony intercooler, odma również, wtryski sprawdzone są w 100% dobre, kostki wtrysków nowe, a samochód dalej bez mocy i w trybie awaryjnym do 3 tys. obrotów...
Problem z czujnikiem i słabym hamulcem górskim został rozwiązany, uszczelka koło przepustnicy kolektora dolotowego została wymieniona, zawór egr zamieniony, ustawienie zaworów i uszczelka od kolektora koło turbiny. Błąd zniknął i hamulec górski zaczął działać jak należy. Świst również ustał. Ale niestety od pewnego czasu auto bardzo się trzęsie i obroty...
Witam! Mam problem z Mercedesem Vito 112 cDI. Wyskakuje komunikat przeładowania turbiny. Turbina jest po regeneracji, zawór załączania turbiny na wózku wymieniony na nowy - serwisowy, czujnik ciśnienia doładowania podkładałem też nowy z firmy Epps, przewody podciśnieniowe sprawdzone, a nawet wyeliminowałem EGR, czyli przewody podciśnieniowe służą w...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
1. Uszkodzenie pompy wtryskowej Bosch VP44 Jest to częsty problem w silnikach z pompą VP44, zwłaszcza przy wyższych przebiegach. Z czasem pompa może tracić swoje właściwości, co skutkuje niestabilnym ciśnieniem paliwa, a w efekcie – przerywaniem pracy silnika. Może to wyjaśniać, dlaczego po kilku kilometrach, gdy silnik się rozgrzeje, pojawia się problem...
Te silniki mają pompowtryski.. Ja zacząłem od wymiany pompowtrysków na inny zestaw. Zmieniła się zasadniczo tylko zawartość mojego portwela. Wymieniłem już wszystkie czujniki na inne jednak nie nowe.: Czujn. Obr. Wału i wałka, temp paliwa, ciśn. I temp powietrza za IC, przepływomierz , komputer silnika, rozrzad, wiązka w głowicy odpinalem czujn. Temp...
Ten bezpiecznik zasila: K031 - czujnik obecności wody w filtzre paliwa K041 - przepływomierz powietrza L030 - elektryczny zawór EGR L036 - elektryczny zawór sterowania zmienną geometrią turbiny L062 - elektryczny zawór korpusu przepustnicy M015 - moduł świec żarowych T019 - przekaźnik, zasilenie cewki przekaźnika (znajduje się w module pod maską), masę...
Witam! Więc tak po wykasowaniu błędów i jeździe próbnej zero błędów. Został wyczyszczony cały układ dolotowy od turbiny do kolektora .Wszystko szczelne i czyste. Zawór EGR wyczyszczony i sprawny.Czujnik pedału gazu sprawny. Auto jest żywsze ale i tak troszkę mułowate zostaje przepływomierz i czujnik ESP tak mi powiedzieli w servisie Mercedesa. Jak można...
Z płynem chłodniczym nie ma problemów. Ciągle świeci się kontrolka od płynu ale to chyba problem z czujnikiem bo płyn ciągle jest. Dodano po 2 2. Zawór EGR (jak widać na schemacie powyżej) sterowany jest podciśnieniem. Jak będzie słabe podciśnienie, to zawór EGR przestanie działać, pojawi się błąd i motor przejdzie w pracę awaryjną, czego konsekwencją...
Czesc ja miałem w różnych autach takie problemy może to Ci trochę rozjaśni Uszkodzona turbina Klapa egr u Przednie klapy egr Brudny egr Zawór sterowania turbiny Zły filtra powietrza Uszkodzona obudową filtra powietrza Brak kalibracji po wymianie Przeprowadzenie kontroli według procedury man po wymianie Drugie po jakim czasie blad powrócił i z jakim...
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
Cześć, Mam praktycznie to samo, tylko że głównie po odpaleniu po dłuższym postoju, tempomat się nie wyłącza w trakcie jazdy, ani turbo, obroty maksymalnie 3500. Czy udało ci się rozwiązać temat? Też nie mam DPF, EGR zaślepiony całkowicie. Miałem do tej pory 3 razy taką sytuację, za 1 razem 2–3 dni i jak odmuliło, to mocno po katowałem i długo był spokój....
Dzięki za sugestie. EGR jest elektryczny w tych silnikach jutro sprawdzę czy "sztanga" na turbo działa. Dostęp tam jest w 307 tragiczny. Można sam ten czujnik kopiowania turbo wymienić ? Bo wygląda tylko na 3 srubki i jest dostępny w zamienniku. Dodano po 15 Panowie gdzie w tym aucie znajduje się zawór sterujący podcisnieniem na gruszkę turbiny ? Bo...
Witam! Kupiłem ostatnio Lagunę 1.9 dCi o mocy 120KM. Mój problem polega na tym, że turbina nie włącza się na 1 biegu, czasem startuje od 2-go biegu a przeważnie od 3-go i idzie jak szalona (słychać jak gwiżdże). Najpierw pojawiał mi się błąd przeładowania turbiny więc zmieniłem elektrozawór. Pomogło tylko tyle, że nie wyświetla się akurat ten błąd......
zawór ciśnienia doładowania. ten co na wejściu ma vaccum a wyjscie aut do turbiny. Pytam ponieważ mam błąd 1125. wymieniłem czujnik ciśnienia na kolektorze ssącym, ten nieszczęsty zawór cisnienia doładowania też, ale na używany, a nie wiem jak go sprawdzić. Wyczyściłęm egr, wymieniłem przepływkę, Auto ma nadal tryb awaryjny, a błędu nie idzie skasować....
Witam. Ostatnio przy wysokich obrotach załączyła mi się kontrolka silnika i auto straciło moc, jechałem ok 90km/h na trybie sportowym. Komputer pokazuje " P1125 - (3) - Wadliwe działanie układu krytycznego 1". Błąd zwykle się pojawia przy ok 120km/h. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika błąd znika. Za to komputer cały czas pokazuje, że rzeczywiste ciśnienie...
Witam wszystkich. oklepany tekst ale mam problem z moją laguną. Nie miała mocy, strasznie przerywała i kopciła. Wyczyściłem kolektor ssący i wymieniłem zawór Egr. Moc wróciła i nie kopci ale zostało przerywanie. Objawia się szczególnie gdy przez dłuższy czas jedzie się na stałych obrotach. Podczas przerwania samochód znacznie traci na obrotach. Liczę...
Po odpaleniu silnika sterownik otwiera zawór n75 i cięgno turbiny idzie max do góry silnik się dusi dymi na biało aż gaśnie i nie można dodać gazu , po zdjęciu wężyka z gruszki cięgno opada i silnik normalnie chodzi ,Egr zamyka się i otwiera ,jak się ściągnie z niego wężyk silnik dalej chodzi ale też nie wchodzi na obroty.Turbina kupiona po regeneracji...
Problem następujący, po dodaniu raz wkręca się na obroty ładnie a drugi i trzeci raz męczy się strasznie, praktycznie nie można ujechać autem. Niekiedy czuć że przerywa na 1 i 2 biegu, wtedy wystarczy wdusić i puścić gaz 2-3 razy i czasami pomoże czasami nie. Na postoju tak samo, czasami kopci na czarno i nawet słychać jakby delikatnie strzelił w tłumik....
Rozebrałem wszystko..tzn. cały dolot powietrza i wyjąłem turbinę.. w turbinie zatarta geometria oraz widoczne ślady oleju i zawór sterujący geometrią uszkodzony, więc oddałem do regeneracji <800pln>. Resztę wyczyściłem - łącznie z zaworkami i takim metalowym badziewiem -zdaję się że to egr czy jakoś tak.. szczęśliwie udało mi się nie zniszczyć...
Ostatnio były wymieniane lub naprawiane: - elektrozawór turbiny; - regeneracja wtrysków; - wymiana wszelkich filtrów; -sprawdzenie przepływomierza; - FAP się regeneruje prawidłowo; Mam pewne podejrzenie, że może nie domyka się EGR - brak jednak kodu błędu. Wiem , że w tym pojeździe samo zaślepienie nic nie da bo oprogramowanie dalej go widzi" Nie próbowałem...
zawór EGR był wyciągany sprawdzany i pozostawiony odłączony, przy klapie nie było nic robione a chodzi o silnik 100km bez przepustnicy i dławika przy egr, jedyne co było robione to jak już pisałem, czy nieszczelność na rurce od smarowania turbiny zanim zostało to naprawione mogło się przyczynić do padnięcia turbiny. bo przed wizyta w warsztacie był...
Co może być spowodowane takimi błędami. Raczej czym mogą być spowodowane te błędy. P0704 - obwód czujnika pedału sprzęgła. Prawdopodobne przyczyny to uszkodzony czujnik (styk), zwarcie na wiązce lub usterka... mechaniczna sprawiająca, że pedał sprzęgła nie wraca do pozycji spoczynkowej. Błędy P0480 i P0481 dotyczą wentylatorów chłodnicy/klimatyzacji....
Trzeba się zastanowić dlaczego tak często wypala. Sprawdził bym EGR (dostęp tragiczny) i przewody dochądzące do turbiny. Więc wykonane sprawy: Wyczyszczony manualnym sposobem DPF - wiele pewnie nie pomogło Wymieniony zawór EGR - na oryginał. Usterki które rzucają się w oczy : 1. Wartość na minus (czujnik różnicowy) jak pokazałem to na początku wątku....
Kod błędu DF054 Teraz przynajmniej z grubsza wiemy, na czym stoimy. Bład przepływomierza i EGR jest prawdopodobnie nie istotny - zaślepiony EGR, bez modyfikacji programowej powoduje że nie zgadza się zmierzona ilość powietrza w systemie - EGR jest bez zwrotnego czujnika położenia, jego przepływ jest ustalany na podstawie wskazań MAF. Do ogarnięcia...
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
Wyczyściłem zawór egr i przedmuchałem elektrozaworek sterujący nim i na razie nie szarpie i moc mu wróciła, nie próbowałem go wyciskać ale póki co to będe jeżdził. Ale chyba i tak mi się szykuje remont turbiny bo maksymalnie dawała 1.5 atmosfery a powinna coś koło 1.8 - 2, chyba że to wina wężyka który idzie do czujnika.
Witam mam problem z seatem toledo 1.9 Tdi, a mianowicie brak mocy, słabo się zbiera, wszystkie wężyki wymienione zawór N75 nowy podmieniony czujnik ciśnienia MAP , Egr czyszczony, doloty szczelne, sztanga na turbinie pracuje lekko, robiłem podcisnienie na gruszce turbiny i ładnie ściąga sztangę. Komputer pokazuje błąd 17964 (P1556) Turbo/super charger...
Na turbinie jest czujnik położenia a nie zawór ( i to nie we wszystkich silnikach) Siłownik turbiny sprawdza się przy użyciu ręcznej pompy podciśnienia (turbinę wymontowuje się gdy masz pewność ,że jest uszkodzona) lokalizację zaworu sterującego turbiną najlepiej ustalić idąc za przewodem podciśnieniowym, szczególnie że zaworów podobnej konstrukcji...
Kupiłem Opla Vectre C 2.2 diesel 125KM. Zauważyłem że na 1szybm biegu jest troche mułowaty, poprzednie punto 1.2 sporting to był pocisk w porównaniu z tym... ale to jest najmniejszy problem. Prawie zawsze na 5tym biegu,czasem na 4tym po przekroczeniu 2700obr zapala sie zółta kontrolka -samochód z kluczem francuskim (tryb awaryjny) i auto nagle traci...
Nic nie było robione, jedynie to wtyczki przy komputerze były wypinane przy okazji wymiany czujnika oleju. A który to czujnik 1 patrząc od tyłu silnika ? Ten od strony sprężarki czy turbiny ? Akumulatory są nowe, mają może miesiąc. Jak wygląda ewentualnie diagnoza / naprawa sterownika ems ? Z moim autem jest problem tego typu że raz miałem wywalony...
Witam. Posiadam Vectrę B 2.0 DTI po lifcie, 101 KM. Z samochodem tym było dużo różnych przygód (usterek), ale do rzeczy. Samochód był u mechanika na wymianie turbosprężarki po regeneracji (650zł za turbo), samochód sobie jeździł i jeździł, w międzyczasie były wymieniane wtryskiwacze, przegląd rozrządu i oględziny pompy wtryskowej. Przy odbiorze samochodu...
P0235 to: Awaria obwodu czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Jak masz OP-COMa to wejdź sobie w bloki pomiarowe i sprawdź jakie ciśnienie doładowania pokazuje. Jeżeli czujnik doładowania jest uszkodzony, to ECU przyjmuje wartość zastępczą 0.9 bara. Możliwe także, że walnięty jest przepływomierz i komputerowi nie pasują wartości przepływu powietrza...
Czy wiadomo, co było przyczyną i czy znalazłeś rozwiązanie? Mam identyczny problem z wypalaniem u siebie w Berlingo, nagle z dnia na dzień zaczął wypalać się dłużej i częściej niż u Ciebie. Sam nie wiem jeszcze. Mechanik stwierdził, że na pewno FAP zawalony, wymontował, oddał do profesjonalnego mycia, zmontował i wyzerował wskazania. No i wszystko...
Komunikat jest mniej wiecej taki: masa powietrza zbyt duża. Wielokrotnie zmieniałem przepływomierz, zawory turbiny, czujniki ciśnienia na kolektorze wydechowym. Jeśli zmieniam biegi, i za każdym razem wysprzęglam samochód (np.dojeżdżając do świateł), jest ok, natomiast jeżeli kilkukrotnie "puszcze" samochód na biegu-łapie błąd. Regenerowałem egr, wypalałem...
To coś to klapa gasząca, powinna się zamykać kiedy wylaczasz silik A nanastępnie wracać do pozycji otwartej. Jeśli ją przyblokujesz i silnik zaczyna lepij chodzić, może to świadczyć o zaciętym zaworze egr lub o zbyt dużym doladowaniu, stąd może brać się głośna praca silnika. Zalecam wyjęcie zaworu egr i klapy gaszacej, dokladnym wyczyszczeniu tych części,...
Mam kolejny ciekawy przypadek. Problem polega na tym, że auto przy wciśniętym pedale gazu do końca i przyspiesza i zwalnia. tak jak byśmy dodawali i odejmowali "gazu" To co mnie najbardziej dziwi to, że wykres ciśnienia doładowania wygląda jak wykres sondy lambda oczywiście tylko podczas przyspieszania. Wykres ciśnienia zadanego i odczytanego mniej...
Opel Zafira B (Z19DT) - tryb awaryjny Już 3 lub 4 raz mam tak, że po dłuższym postoju po odpaleniu jest brak mocy i nie mogę włączyć tempomatu, obroty maksymalnie osiągają 3500. 1 raz samo przeszło, trochę go po katowałem i miałem z pół roku spokój. Ostatnio 2, 3 i 4 raz to zwiększenie częstotliwości problemu, zwłaszcza w ostatnim miesiącu. Jak szukałem,...
Witam Posiadam Forda SMAX 2.0 TDCI 140 KM 2007r. problem polega na tym, że: -brakuje mocy -ledwo osiąga 130-140 km/h czasem wyrzuca błąd P0299 - za niskie ciśnienie doładowania. Co sprawdziłem: -szczelność dolotu, wymieniłem podejrzany wąż, nowy intercooler -turbina po regeneracji (zamieniałem drugą którą mam w zapasie to samo) -EGR sprawny szczelny...
Dlaczego w szoku? mieszek Swirl - dziurawy przewody podciśnienia - przynajmniej 2 były dziurawe, reszta była sfatygowana zawór sterujący podciśnieniem - nie puszczał podciśnienia po podaniu napięcia EGR - uszkodzone, a poza tym skorodowane podmiana czujnika ciśnienia - nie wymieniałem bo był sprawny gruszki przy turbinie, wyczyszczeniu turbiny - turbina...
Nie doczytałem, czy sprawdzałeś działanie zaworu upustowego turbiny - jest sterowany podciśnieniową gruchą, z niej wychodzi sztywne cięgno (sztanga) podłączone do dźwigni zaworu. Zawór lubi się przycierać i wtedy silnik działa z pełną mocą tylko w pewnym zakresie obrotów (dolnym - jeżeli przytarł się przy zamkniętym, w górnym ze słabym dołem, jeżeli...
Magik twierdzi że egr jest ok wczoraj jezdzilismy razem z magikiem siedział obok i kontrolował parametry turbiny na kompie mi wyskakiwal check i odcinka. Jak dawałem gazu to parametry turbo rosły a doładowania stały w miejscu. Ten twierdzi że to uszkodzony map sensor czujnik doladowania. W co ja bardzo wątpię. Dodam że zmienił z powrotem na stary zawór...
Mam problem z zaginionymi "konikami" w mojej Kia Sportage 2.0 CRDI VTG. Rocznik 2006. Przede wszystkim samochód stracił moc nagle, po prostu okazało się nagle, że ruszanie pod lekką górkę w normalnym stylu kończy się zgaśnięciem silnika. Ruszenie pod solidną górkę wymaga już wymaga solidnego przygazowownia. Do 2200 obrotów zbiera się wolno. Kończą mi...
Cześć, mam problem ze swoim V70 2.5TDI. Auto nie ma typowego kopa od turbo. Węże sprawdzone - wymienione na nowe. Wymieniony czujnik ciśnienia w dolocie, zawór sterujący znajdujący się na obudowie filtra powietrza. Zawór sterujący turbo pracuje - przy przegazowaniu samochodu czuć, że w środku lata coś i przestaje na wolnych obrotach. Wężyk do EGR zaślepiałem,...
Witam mam problem po wymianie już 2 turbin samochód ma dalej ten sam problem brakuje mu mocy i kopci na czarno po resecie w czasie jazdy, czyli przekręcam kluczyk samochód działa normalnie z tym że wchodzi na obroty dopiero przy 3tys obrotów tzn zaszyna łapać turbina. Ale po jakimś czasie jazdy znów łapie zamuła i dupa. W samochodzie było wymienione.:...
Sprawdzałeś zawór upustowy turbiny - czy nie przytarty? Odłącz sztangę od dźwigni i sprawdź, czy chodzi płynnie, lekko i bez zacięć. Jeżeli jest ok, sprawdź szczelność gruchy i wężyka. Sprawdź szczelność układu podciśnieniowego począwszy od pompy vacu, elektrozaworów sterujących, gruszki EGR-a i przepustnicy. EGR - mimo, że zaślepiony - musi pracować,...
Witam. Pacjentem jest Laguna 2, PH2 1.9 DCI F9Q 750 z 2005. Auto ma nową turbinę, wyczyszczony dolot, nową uszczelkę kolektora dolotowego, egr jest elektrycznie odłączony, jest drugi na ścianie grodziowej. Układ dolotowy szczelny, wszystkie podciśnienia sprawdzone, zawór sterowania turbiny działa, gruszka szczelna. Vacuum -0.95 bar, kierownice turbiny...
Klapki w kolektorze.Całe?Zawór sterujący ok? Gdzie te klapki i zawór się znajdują? Ja czyściłem dolot- plastykową część która ma 4 rurki dochodzące do cylindrów. Znajdował się tam jakiś czujnik podejrzewam ze ciśnienia (3przedowody). Wywaliłem z dolotu dużo sadzy można teź powiedzieć smoły Podejrzewam ze winna jest turbina, dodam ze auto długo stało...
Witam, dzięki kolezko za odpowiedz :) z autem dzieje się to, ze całkiem brak mu mocy nie doładowuje mu od turbiny. Co ciekawe gdy podłączyłem go na krótko do pompy vacum szedł jak burza lecz odcinało go prawdopodobnie z przeładowania, przedzwonilem kable od zaworki i wszystko wyglada ok… Dodano po 1 Oczywiście zawór zmieniałem na nowy czujnik...
Witam kolegów. Mam kolejny problem z Moją Laguna. Otóż wyświetla mi żółtą kontrolke i blad ukladu powietrza . Po podłączeniu pod kompa zauważyłem że dużo wartości jest na minusie jeżeli chodzi np o turbo czy przepływomierz no i nie zgadza się liczba obrotów silnika. Co innego wskazuje obrotomierz a co innego komputer. Różnica wacha się w przedziale...
No niestety Sprawdziłem przewody podciśnienia oraz zawór sterowania podciśnieniem turbiny i czujnik ciśnienia doładowania. Ten ostatni był bardzo zarośnięty nagarem i byłem pewny że po oczyszczeniu będzie dobrze ale lipa jest nadal. Umówiłem się za tydzień z gościem i ma ogarnąć temat, takie rzeczy jak wyłączenie programowe egr też robi. Tak że może...
Witam. Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem...
Witam kolegów Seta toledo 1.9 TDI 110 KM Auto traci moc podczas jazdy , na początku auto jedzie swietnie i równie dobrze przyspiesza , jednak po kilku minutach jazdy czuć tak zwany próg przy 3000 obr/min który bardzo ciężko jest przekroczyć, zachowuje sie jak bez turbo Po zatrzymaniu auto znowu pracuje normalnie. Podpiołem auto pod skaner i wyskoczył...
Witam wszystkich. Skoda 19TDi 90KM silnik AGR 2003/2004r. Ten sam problem. Było tak: Kilka kilometrów - na zimnym silniku wszystko OK. Nagrzał się. 90 stopni - próba wyprzedzenia. Udało się i za moment muł w przedziale 2300-3000obr. Spalanie wg kompa pokł. na poziomie 10-12 l/100km. Nie reagował na naciskanie gazu. Nie wchodził na obroty. Pomagało chwilowe...
Witam Problem jest z A4 2.5tdi, AFB 99r. Silnik nierówno pracuje na wolnych, słaby jest, kręci sie tylko do 3tys. takie błędy ma, po skasowaniu wracaja: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8D0 907 401 H Component and/or Version: 2.5l/4VT EDC 00SG D42 Software Coding: 02002 Work Shop Code: WSC 06335 6 Faults Found: 01282 - Intake...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
Zawór EGR, zawór sterujacy turbiną, sama turbina, czujnik cisnienia. Sprawdź.
Witajcie. Mam nie taki sam bo odpala od kopa ale podobny problem więc się podepnę. Po zapaleniu silnik albo zaraz gaśnie albo w czasie jazdy szarpie jak nie jest na luzie. Trochę się przejedzie i problem znika. Potem w ciągu dnia odpala już normalnie. Po dłuższym postoju znów to samo, więc nauczony podobnymi usterkami w Astrze 2.0 Dti podejrzewałem,...
Teraz pytanie do znawców tego samochodu - co mogło być przyczyną utraty mocy, niewykrytą przez VAG i pobieżne oględziny Dokładnie, podobne pytanie zadałem w pierwszym poście i jeszcze nikt nie napisał co mogło być przyczyną. Zawór N75 w T5 jest wysoko, pod samym podszybiem - wężyk podciśnieniowy był tam podpięty, pociągałem za niego i nie dało się...
Witam wszystkich mam problem z moim golfem mianowicie po wymianie turbo rozrządu egr zaczął dużo palić spalanie na postoju skoczylo z 0.5 do 1.2 Nie mam już pojęcia co robić pali jak smok a turbo zaczyna przeladowywac po między 2 tyś obrotów A 2600 jest wsadzona 3 turbina dwie były regenerowane kupione z intercarsu trzecia jest z seata o takim samym...
Mam problem z Laguną 2001r. autko jest mułowate i puszcza mocno czarny dym najbardziej między 1800 a 2100 obr. oraz dodatkowo pojawia się dźwięk jakby dzwoniły wtryskiwacze przy równomiernym dodawaniu gazu. Potem przy jeździe powyżej 2500 obr. pojawia się tryb awaryjny (kontrolka usterki elektr.). Podmieniłem: elektrozawór turbiny, przepływomierz powietrza,...
Mam następujące objawy w samochodzie Fiat SCUDO II Panorama 2,0 multijet 136KM rok prod 2007 (a zatem jeden z pierwszych egzemplarzy) Po jeździe w deszczu samochód nierównomiernie pracował - a teraz po ulewach dodatkowo zapaliła się kontrolka trybu awaryjnego i komunikat "depollution system faulty" samochód stracił moc (a wcześniej trochę szarpał -...
Mercedes Sprinter 315Cdi 2008R Biturbo (150KM) Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie. Części które założyłem nowe to: Wtryski- 4sztuki po regeneracji Czujnik ciśnienia paliwa (przedni na listwie) Regulator ciśnienia...
Jazda z odłączonym przepływomierzem nie przynosi praktycznie żadnych zmian. I tutaj prawdopodobnie tkwi usterka, ponieważ nie została sprawdzona w 100% zależność przepływomierza od EGR i odwrotnie. Jeżeli bowiem po odłączeniu wtyku elektrycznego przepływomierza nic się nie zmienia, tzn. w dalszym ciągu "muł", oznacza uszkodzenie recyrkulacji spalin...
po tym zgaś silnik i zobacz czy rura od egr jest zimna ,jak jest ciepła to egr do wymiany,albo zaślepić. Nie wiesz o czym mówisz, rurka ta doprowadza spaliny z kolektora wydechowego, do zaworu w kolektorze ssącym. Zawsze będzie gorąca, bo ma bezpośredni kontakt ze spalinami. ps odpiecie wtyczki nic nie da Odpięcie wtyczki zamknie całkowicie zawór,...
ale jeżeli miałbym ruszyć nim po chwili odpalenia - ma ochotę zgasnąć Sprawdź może działanie gruszki turbiny. Na wolnych obrotach zdejmij wężyk z króćca gruchy - sztanga ma natychmiast (w ciągu 0,5 s) wysunąć się maksymalnie z gruchy, po założeniu wężyka prawie tak samo szybko ma powrócić w pozycję wyjściową. Jeżeli chodzi leniwie i nie dochodzi do...
A co ma sprzęgiełko alternatora do mojego problemu z brakiem mocy po zalaniu ? A więc tak po ten ulewie co opisywałem wyżej odkręciłem filtr powietrza, przeczyściłem przepływomierz ( nie wygląda na uszkodzony ), przeczyściłem styki ale udało mi się dostrzec przetarty kabel w kostce (nie urwany) ale niestety nie mam schematu :( Po tym zabiegu udałem...
Witam, mam problem z Nissanem Primastar 2.0 o mocy 115 KM. Na zimnym silniku auto chodzi bez zarzutów, ale po rozgrzaniu się jednostki napędowej zaczyna dziwnie szarpać między 2-3 tysiące obrotów. Wymieniłem zawór sterujący turbiną, termostat z czujnikiem, wyczyściłem EGR i podmieniłem przepływomierz, ale problem nadal występuje. Dodam, że po odpięciu...
Mam Opla Signum 2,2 DTI 2003r 125KM. Wyprogramowany EGR i podniesiona moc (zmiana mapy). Rok po przeprogramowaniu wszystko było w miarę chociaż co jakiś czas tracił moc (kluczyk na zegarach) ale po ponownym uruchomieniu wracało do normy i znów tydzień czy miesiąc spokoju. Z tą utratą mocy było już wcześniej tak że nie łączę tego ze zmianą mapy i wyprogramowaniem...
Witam wszystkich. Posiadam Mercedesa W203 2,2cdi, 2005r. Pomimo, że auto powinno mieć 150KM, na pewno nie posiada takiej mocy. Auto fabrycznie nie posiadało filtra cząstek stałych. Spala dosyć spore ilości paliwa. Było diagnozowanie nie przez jednego mechanika. Niestety nikt nie postawił poprawnej diagnozy. Większość wymieniłaby wtryskiwacze. Nie jestem...
Otóż od jakiegoś czasu (nie długiego) jestem posiadaczem Opla Zafiry, z silnikiem 2.0 DTI.. Na początku wszystko okej, aż nie dostała paliwa do pełna. Od tamtej pory zaczeły się następujące problemy: - Co jakiś czas wyskakiwał check, następstwem checka było: * maksymalnie wkręcała się do 1500 obrotów, kiedy próbowałem przejść przez tą granicę, z tyłu...
Witam, Panowie, nadszedł czas aby zakupić pierwsze euro 6 no i z uwagi na to że mam kilka sztuk TGX euro 5 od D20 do D26 i jestem z nich bardzo zadowolony postanowiłem zostać przy marce. ALE... Niestety dociera do mnie mnóstwo niekorzystnych opinii na temat Mana euro 6, a to że chłodnice powietrza się rozszczelniają i ginie płyn chłodniczy, a to że...
Byłem na kompie (CDIF) u znajomego i tak: P0704- 6 czujnik sprzęgła P0400- 0 EGR P1125- 0 ciśnienie turbo P1125- A czujnik też coś z ciśnieniem w kolektorze Jeszcze ABS się pali,czujnik do wymiany (ale przez to chyba nie wchodzi w tryb awaryjny :D ). Po skasowaniu wszystko zniknęło. Jeździliśmy tym samochodem i jeździliśmy ok. 10km sprawdzaliśmy parametry,...
Nie wiem, czy kolega odpowie, ale wtrącę swoje dwa grosze: pompa Lucas Epic ma pracować zalana całkowicie paliwem i nawet najmniejsze zapowietrzenie skutkuje nieprawidłową pracą nastawników (brak reakcji na pedał gazu to też taki efekt) i w efekcie trybem awaryjnym. Co więcej - przy mocniejszym zapowietrzeniu, nastawnik dawki wtrysku na postoju ustawiony...
Witam mam problem z turbiną w Citroenie C4 2.0 Hdi 136 km. Problem polega na tym ze gdy odpale samochód i wyruszę w drogę turbina przez niedługą chwile pracuje (dmucha lecz słychać że turbina przerywa nie ma tego ciągłego dmuchania tylko tak jak by kicha ale ciągnie) , po ujechaniu tej dłuższej chwili turbina całkowicie przestaje podawać i auto ledwo...
Witam Jestem posiadaczem Clio 1.9 dTi od 4 lat, lecz od jakiegoś czasu autko zaczęło mnie zawodzić. Krótko opiszę moje przygody z autem. Otóż problemy rozpoczęły się od problemów z brakiem reakcji na pedał gazu. Auto pojechało na komputer do serwisu i pokazało błędy czujnika temperatury paliwa błąd czujnika temperatury powietrza i błąd przepływomierza....
zawór turbiny czujnik turbiny zawór turbiny renault
żółty telewizorze elektrolux pralki kontakt statecznik indukcyjność
df027 renault usunąć hasło biosu lenovo
Drgania w Mercedes W211 - przyczyny i diagnostyka Mikrofony i mikser Rduch do chóru w sali 200m2