Witam, pacjent Ford Mondeo Mk3 TDDi 115KM 2001r. na pompie Bosch VP44. Po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu, przy ok. 3000 obr./min. silnik zaczyna przerywać (dostaje "czkawki"). Im bardziej rozgrzany, tym mniejsze obroty można osiągnąć, w końcu nie wkręca się powyżej 1500 obr./min., obroty skaczą i nie da się jechać. Auto bez problemu można...
Wydajności sprężarki nie zmienisz. Możesz jedynie zakładać zawory, które będą otwierać się w odpowiednim momencie. Ewentualnie założyć inną/większą. Pompa bosch vp29 sterowana elektronicznie, którą można modyfikować jedynie przez naniesienie innej mapy. Niestety bardzo mało jest zakładów, które akurat ten silnik będą chciały podkręcić. Jest jeszcze...
Jak zgasić silnik Mercedes OM 605 z pompą mechaniczną odpalony na stole? A jak to było zrobione w samochodzie? Pompy mechaniczne w zasadzie miały następujące systemy gaszenia: - dźwignia gazu przez ustawienie dawki paliwa na 0 - tak miał kiedyś np URSUS C330 - miał tak zwany "ręczny gaz" i trzeba było dźwignię ustawić na minimalne obroty aby silnik...
U mnie gdy rozkodowane były kluczyki i paliła się kontrolka immo nie było w ogóle sygnału na zawór dawki paliwa. Nie było możliwości odpalić samochodu, ani z plaka, ani podczas holowania. Jak u niego po odpaleniu pracuje, to z immo raczej jest wszystko ok. Proponowałem mu odpalenie bez czujnika temperatury, z wcześniejszym wtryskiem i większą dawką,...
Na wstępie uwaga dotycząca edycji: wykorzystuj funkcję "Quote" , a nie "Text" lub inną, jeśli chcesz cytować. Widać wtedy cały tekst, a nie tylko na pasku przesuwnym, tak jak w Twoim przypadku. Szkoda, że wcześniej nie zorientowałeś się o "suchym" paliwie i nie zacząłeś stosować silniejsze stężenie oleju 2T . Niestety, ja podejrzewam największe kłopoty...
Witam. Mam problem z Focusem 1.8 TDDI 90KM 2000r. Samochód chodząc na wolnych obrotach sam zgasł po czym normalnie odpalił ale po jakiś 10min ponownie zgasł ale niestety już nie odpalił. W focusie był naprawiamy sterownik pompy po czym uległ ponownemu uszkodzeniu. Po tym została wymieniona pompa wtryskowa na inną używaną z innego samochodu. Sprawa immo...
Próbowałem już chyba wszystkiego . Napiszę , ze sporo kasy już zostawiłem w takim serwisie jak Bosch i dalej problem. Powyżej 3 tys obrotów a samochód ma muła . Wciskam gaz do podłogi i nic . Do 2 tyś to jeszcze jako tako . Maks 120-130 km . Wymieniony zawór N75 , sprawdzone wężyki , EGR itd . Samochód nie dostaje prawidłowej dawki paliwa , obcina ją...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
https://obrazki.elektroda.pl/6671459600_... Aby sprostać wyzwaniom stawianym konstruktorom przez kolejne przyjęte normy emisji, poziom zaawansowania technicznego jednostek napędowych stał się bardzo wysoki. Obecnie jedynym stosowanym układem zasilania w samochodach osobowych z silnikiem Diesla jest system COMMON RAIL. Zadebiutował...
Witam, na wstępie zaznaczę że, przeczytałem już dziesiątki tematów na ten temat. Kupiłem Vectre B 2.0 DTH z uszkodzonym sterownikiem, sterownik po wcześniejszych naprawach, stanowczo nie do naprawy, więc zakupiłem drugi używany przez internet, po montażu okazało się że auto dalej nie odpala, mimo naprawdę dobrego odpowietrzania pompą przez powrót nie...
Witam. Peugeot 406 2.0 HDI wersja 90KM, 1999 rok produkcji - polift. Problem to że gaśnie sporadycznie w czasie jazdy, kilka razy w ciągu pól roku się zdarzyło. Filtry wszystkie wymienione, paliwowy razem z obudową. Miałem przetarte kable do wtrysków do gołych żył - zaizolowane. Wyczyściłem przepływkę, EGR w nitro. Gaśnięcie odbywa się na zasadzie:...
Pompa vp30 ma zawór dawki paliwa wkręcany dookoła tegoż zaworu pierścieniem. Najlepiej robić to specjalnym kluczem. Na koniec zawór powinien być dokręcony odpowiednim momentem. Najlepiej jak by pompa po całym zabiegu była kalibrowana według Boscha ale z mojego doświadczenia nie jest to konieczne. Pompa VP44 ma zawór dawki dociśnięty do głowicy pompy...
Zacierający się tłoczek to tylko i wyłącznie błąd p1220. Błąd p1631 to coś z dawką lub zaworem dawki. Może też przegrzewać się tranzystor sterujący tym zaworem. Osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. Zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek...
Focus 1.8TDDI. Słaby w całym zakresie obrotów. Turbina dmucha jak oszalała, wężyki podciśnienia całe i na miejscu. Wczoraj wyregulowałem wtryski i zero poprawy :evil: . Diagnoza nie wykazała żadnych błędów (normalnie koszmar). Pompa wtryskowa była 3 lata temu robiona w serwisie Bosch (wymieniono sterownik + kalibracja). Do tej pory chodził bez żadnych...
Aż mi się nie chce czytać tych wydumek. To nie czytaj. Zasada działania pomp VP nie jest żadną tajemnicą i w necie masz wystarczającą ilośc materiałów na ten temat, nie ma potrzeby miziania się z przedstawicielstwem Bosch-a. Może lepiej porównać to do pracy wtryskiwacza CR. Pod względem mechanicznym nie różni się to od realizacji w mechanicznej pompie...
Mam nietypowy problem ze swoim samochodem.- lew z silnikiem HDI bez FAPa (406-ka, 110KM). Mianowicie od jakiegoś czasu szarpało sporadycznie na zimnym silniku, na wolnych obrotach i w trakcie jazdy. Początkowo myślałem, ze to może woda w filtrze paliwa. Filtr wymieniony a problem się pogłębił. Na dzień dzisiejszy jazda samochodem stała się niemożliwa...
Nie jestem mechanikiem i sam nic nie robię ,tylko próbuję mysleć a nie tylko oczekiwać od speca ,bo czasami wymieniają bez sensu nie to co trzeba. Kody błędów były czytane i wychodziło tylko EGR i własnie go wyminił,ale myśle ,że te błędy były po poprzednim zepsutym i wyminionym EGR ,bo po wymianie przy 181 tkm na 100% nie kasował błędów. Filtr paliwa...
Witam, Mam problem ze słynnym wynalazkiem firmy Bosch(sterownik pompy VP44), wiem że temat trochę archeologiczny, ale mam nadzieję że mi wybaczycie. Sprawa wygląda następująco-silnik odpala i pracuje tylko na Plaku, pompa podaje paliwo tylko gdy zapali, ale nie na tyle aby otworzyć wtryski(Dodam, iż pompa została odpowietrzona). Po wykonaniu testu żarówką(odcięcie...
człowieku co do pomp wtryskowych które sam naprawiam to ci powiem jedno jesteś a tu wyjaśnienie dlaczego : Osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. Zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy...
samochód Renault Master 2 z silnikiem 2.5 dci 100. paliwo dochodzi do wtrysku, ale na kompie ciśnienie jest niskie bo nie tryska jak powinno. Co odpowiada za ciśnienie od pompy do wtrysku. Po moich przemyśleniach pompo wtrysk nie otwiera bo jest za małe ciśnienie. Przemyśl najpierw, z jakim silnikiem masz do czynienia. Jeżeli rzeczywiście jest to dci...
Sprawdzilem natomiast filtr paliwa i nie ma opilkow, ale jest za to lekki rdzawy nalot oraz filtr jest lekko nim pokryty. Dziwi mnie to troche, bo w przypadku braku opilkow wychodzi na to, ze osad pochodzi ze zbiornika stacji benzynowej. Niekoniecznie musi pochodzić ze stacji benzynowej. Paliwo nie jest ssane bezpośrednio z dna zbiornika, tylko za...
Witam, Przymierzam się do kupna małego auta i założenia instalacji LPG. Przetrzepałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, ale nigdzie nie znalazłem wprost tego czego szukam. Może ktoś będzie w stanie mi pomóc. Poniżej pytania z małym wstępem: 1. Istnieją podstawki pod wtryski bosch do LPG. Wtryskiwacz benzyny ma jakiś kąt rozwarcia...
Przepraszam , na czym polega regeneracja wtrysków?Pora obalić ten mit = wymiana końcówek lub czyszczenie w ultradźwiękach to jest połowiczna "regeneracja", zwrócę honor każdemu kto posiada takie samo urządzenie do produkcji wtrysków jak BOSCH etc. cytat z innego forum autor Master`s Nie wiem, czy wszyscy ludzie z branży którzy dłubią w silnikach i systemach...
Też tak myślałem powymieniałem filtry ponownie uszkodzone urządzenie nadmiarowe w zbiorniku wymieniłem, wężyki dolotowe i powrotne paliwa z pompy wymieniłem na przeźroczyste wymieniłem membranę na ręcznej pompce przy filtrze pompa uszczelniana w zeszłym roku. Nic nie cieknie nie kapie dołożyłem nawet dodatkowy zawór zwrotny na układzie paliwowym. Pompę...
Macosmail Tak, sterownik zmienia dawkę paliwa, ale jest to raczej reakcja na sygnał z sondy lambda, niż na wartość obrotów... jeśli by tak było to po odłączeniu sondy przestałby falować a jest tak że jak faluje to faluje i nie ważne czy odłączysz sondę w trakcie pracy silnika czy przed uruchomieniem druga sprawa (to jest trochę dziwne) ale można przepływomierzem...
Powszechnie to wiadomo że zawór regulacji dawki paliwa jest sterowany przez tranzystor Unipolarny. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd niczym nie uzasadnionymi stwierdzeniami. Zawór regulacji dawki się nie zacina. Może stanąć na amen jak pompa poleży z pół roku czy rok. Ale wtedy samochód na takiej pompie nam nie odpali, a sterownik z racji tego nie uszkodzi...
poszukuję schematu BOSCH 0281001766 laguna 1.9 dti 1999r auto nie zapala , a po wyłączeniu zapłonu nie gasną kontrolki w liczniku , podczas rozruchu napięcie na elektrozaworze jest , paliwo podaje Jakim zaworze, to Dti jest nastawnik dawki. Odcztaj błędy.
Nic nie napisałeś jaki masz układ wtryskowy. Ale sądząc po opisaniu silnika jako tdi (to nie VW!) masz chyba Lucas Epic, silnik turbo. W Epicu 90% wszystkich kłopotów to uszkodzony zawór start-stop w pompie wtryskowej. Są do niego zestawy naprawcze, dosyć łatwo się wymienia (sam twornik z gumką). Są dwa różne wykonania, niezamienne - do 1995r i późniejsze....
Wg mnie otwierają się jednocześnie. Miałem taki wtrysk w Uno75ie. Dawka paliwa jest dzielona na pół. W związku z tym pierwsza część paliwa zostaje wtryśnięta przy zamkniętych jeszcze zaworach ssących, a druga kiedy są otwarte.
Witam, Otóż problem jest z samochodem peugeot partner 1.9D 2004 r. Auto na zimnym odpala normalnie ale po chwili gaśnie, aby w końcu zaczął normalnie pracować to trzeba go tak odpalić kilka razy lub dodać "gazu" przy odpalaniu i wtedy normalnie chodzi. Każde kolejne odpalenie jest "od tyku", samochód na ciepłym, lub po postoju do kilku godzin odpala...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
Witam wszystkich użytkowników. Zamontowałem wtryski po regeneracji. Jak powiedzieli w serwisie boscha wszystkie były zatarte. Samochód zapalił bardzo ładnie lecz podczas obciążenia silnika wyskakiwał błąd stop malfunction engine control unit i silnik na czerwono. Podjechałem do serwisu na diagnozę i stwierdzono za małe ciśnienie za pompą w stronę szyny....
zawór dawki paliwa zawór regulacji dawki paliwa uszkodzony zawór dawki paliwa
samsung np300e5a sterowniki komuter samochód 3510i wylacza
katalog tranzystorów mosfet centralny zamek renault megane
Błąd ACC 11 w Scanii - Adaptacyjny Tempomat lub Klimatyzacja Jak naprawić amplituner: krok po kroku