Ja bym w ciemno wymienił przepływomierz na początek. Do sprawdzenia sporo - punkty masy i czy wtyczki są ok - szczególnie na przepływce i przepustnicy. Do tego szczelność dolotu i stan filtra powietrza. Jeżeli jeszcze do tego mamy szarpanie to cewka i jej wtyczka do sprawdzenia. Nie kojarzę z pamięci tych silników (tzn są bardzo zbliżone do FYDA/FYDB,...
Po wymianie uszczelki pod głowicą bmka 1.9 benz. m43. Kręci i nie odpala, pompa paliwa działa, ale nie ma iskry. Wyskoczyły błędy: Zawór zmiennej geometrii kolektora dolotowego 112 Zawór przewietrzania zbiornika z węglem aktywnym 113 149 - Zawór powietrza dodatkowego 120 - Przepływomierz powietrza i co dalej nie mam pojęcia, co się stało, pomocy.
Witam, wpis trochę leciwy, ale może zagląda Pan na elektrodę i coś mi podpowie, napisał Pan, że naprawa polegała na wymianie metalowych rur łączących zawór EGR z kolektorem dolotowym, w moim silniku AHW jedna metalowa rura łączy zawór EGR z kolektorem dolotowym pod przepustnicą, natomiast druga rurka jest chyba gumowa i z zaworu EGR prowadzi w inne...
Warto przy tej okazji zciągnąć kolektor dolotowy i zawór egr , oczyścić ze złogów , udrożnić go , na koniec sprawdzić kondycję Dpf,a ewentualnie przepalić i w razie potrzeby wymienić olej z filtrem
P-1113: Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 2 - zawór zablokowany
Zawór sterowany podciśnieniem? Jakie oznaczenie silnika?
przy gwałtownym dodaniu od razu go dusi i chce zgasnąć... Zapewne następuje zubożenie mieszanki. Możliwych przyczyn jest wiele (nieszczelność kolektora, usterka pompki przyspieszacza w gaźniku, podparte zawory), sporo może powiedzieć obserwacja podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Opel Vectra B X 1,8XE 1 Przy czytaniu błędów Tester Tech- Magneti Marelli wyświetlił -zawór kolektora dolotowego i pytanie o jego lokalizacje. Słabo znam Opla a tester ma kiepskie tłumaczenie na polski i brak kodu błędu, a silnik pracuje tak jakby dostawał dodatkowe powietrze.
Spaliny nie wracają do turbo, wylot obiegu EGR jest do kolektora dolotowego, już za turbo. Zresztą sam zawór EGR jest przecież na kolektorze dolotowym i otwiera kanał łączący go z kolektorem wydechowym. W X20DTH EGR jest sterowany elektrycznie, nie podciśnieniem.
Witam orientuje sie ktoś z was gdzie 3.0v6 ma zawór zmienny kolektora dolotowego,może jakieś zdjęcie.
Najlepiej byłoby sprawdzić przez tester ilość powietrza zasysanego ale można pobawić się na "piechotę". Nie jestem pewien czy to ten model przepływki ale wrzucam to co mam... EGR - recyrkulator gazów wylotowych. Jest to zawór, który powoduje powrót gazów wylotowych do kolektora dolotowego. :D
EGR ma za zadanie wprowadzić część spalin do układu dolotowego, w celu dopalenia węglowodorów. Przez wprowadzeniu do cylindra mieszanki uboższej w tlen, zmniejsza się emisję tlenków azotu. W kolektorze dolotowym, (gdzie kiedyś było tylko powietrze lub mieszanka paliwowo-powietrzna), mamy też spaliny. To w połączeniu z odmą i przenoszącą się tą drogą...
Tylko że to wszystko ma sens. Ciepłe powietrze jest podawane i ma być podawane na wolnych obrotach. Pomaga to lepiej odparować paliwo = mniej go zużyć. Po dodaniu gazu podciśnienie w kolektorze znika i zawór powinien się przestawić na zimne powietrze czyli tryb max moc. Silniki AUS mają już 20 lat więc może u ciebie coś nie działa jak powinno.
chciałbym się dowiedzieć do czego służy zawór n239 "zawór przełączeniowy klapy kolektora dolotowego" jakie on ma zadania? Taki filmik Wujek Google wskazuje: https://www.youtube.com/watch?v=0-zgoIel...
Witam, pisze z drugiego konta firmowego. Winnym okazał się duży zawór Disa w kolektorze dolotowym. Urwał się sworzeń klapki i klapka stanęła bokiem. Silnik nie dostawał powietrza w odpowiedniej ilości. Stąd silnik nierówno pracował.
zawór klapek w kolektorze dolotowym? kolory czarny i brązowo-zielony , odwiń trochę tej taśmy, minimum wysiłku.
EGR jest to zawór między kolektorem wydechowym i dolotowym. O zasadę działania zapytaj Google.
EGR to nazwa całego systemu. W jego skład wchodzą elektrozawory sterujące podciśnieniem, przewody podciśnieniowe, akumulator podciśnienia, zawór EGR i przepustnica powietrza w kolektorze dolotowym. Akurat zawór EGR jest w tym silniku najmniej awaryjnym elementem. Najczęściej psują się elektrozawory a potem przepustnica.
ja w swoim samochodzie też miałem zawalony sadzą nie tylko zawór egr ale i cały kolektor dolotowy a samochód też jeździł na ON więc żeby to się nie powtarzało zaślepiłem powrót spalin do kolektora dolotowego. Zawór EGR jest po to żeby samochód mieścił się w normie euro2. Aha i jeszcze jedna sprawa, jak zaślepi się ten zawór wzrasta temperatura spalania...
Odma w pokrywie zaworów właśnie jest po to aby odprowadzać spaliny, które wydostają się przez nieszczelne zawory. Z reguły są to niewielkie ilości i są wprowadzane do kolektora dolotowego. Jeżeli nieszczelności sa poważne to odma zmienia się w rurę wydechową. Co ty czlowieku pieprzysz. Widziałeś kiedyś silnik spalinowy na oczy?
Drogi kolego.Strzały gazu w kolektor dolotowy w większości przypadków to nieszczelność zaworów dolotowych. podjeż do jakiegoś dobrego mechaniora niech sprawdzi zawory w tym aucie,jak rozerwie kolektor dolotowy to straty będą bardzo duże.Pozdrawiam
Klapki poruszają się, są to zawory jednokierunkowe. Służy to zniwelowaniu zjawiska odbicia od zaworu i cofania powietrza. Alfa też stosowała podobny wynalazek.
Wyreguluj zawory, jeszcze raz sprawdź szczelność kolektora dolotowego i przewodów podciśnienia.
po podaniu podciśnienia z kolektora dolotowego zawór powinien się otworzyć i powinien być przedmuch od dołu gdyż powinien spuszczać nadmiar powietrza ..
Jeżeli jest iskra na świecy zapłonowej to nie powinieneś się przejmować cewką (na przewodzie wysokiego napięcia powinno być kilka tysięcy volt). Sprawdź zawory (gdy zawory są zamknięte trzeba ustawić minimalny luz na dźwigienkach popychaczy) i zobacz czy gaźnik podaje paliwo do kolektora dolotowego. Jeżeli jest iskra, zawory dobrze wyregulowane i dostaje...
Wtryski j/w , zawór wydatku paliwa to dwa , EGR , kolektor dolotowy-chłodnica spalin jeżeli na wyposażeniu- do czyszczenia.
Problem rozwiązany, winnny był czujnik temperatury. Samochód wskazywał jak zimny 45stopni. Mam jeszcze jeden problem, błąd 17924 , regulowany kolektor dolotowy, zawór przełączający. Przerwa w obwodzie, Czujnik temperatury powietrza zasysanego, sygnał za niski. Błąd 16496
Jeśli na gazie i na benzynie masz ten objaw, to jeszcze zostaje regulator wolnych obortów, lub usterka mechaniczna, zawory, lub rozszczelniony kolektor dolotowy. Bo świece i przewody sprawdziłes. Dla pewnosci sprawdź ciesnienie na cylindrach, i jeszcze raz dokładnie pasek.
Sprawdź podciśnienie Zawór N75 I czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym
Zawór egr wyczyszczony i jest sprawny,kolektor dolotowy wyczyszczony i dalej to samo ,bede musiał pojechac z nim na komputer i zobaczyć czy faktycznie nie ma żadnych błędów...
To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
Sprawdź szczelność układu dolotowego,zawór disa i węże co dochodzą do kolektora dolotowego. Jak będziesz miał nie szczelność to też będzie wywalać błąd 141. I jak masz gaz to zrób poprawna konfigurację ustawień dawkowania gazu. Jak juz wcześniej pisali koledzy.
Problem z czujnikiem i słabym hamulcem górskim został rozwiązany, uszczelka koło przepustnicy kolektora dolotowego została wymieniona, zawór egr zamieniony, ustawienie zaworów i uszczelka od kolektora koło turbiny. Błąd zniknął i hamulec górski zaczął działać jak należy. Świst również ustał. Ale niestety od pewnego czasu auto bardzo się trzęsie i obroty...
Witam nie mogę nigdzie znaleźć swojego problemu. Mianowicie przy gwałtownym wciśnięciu gazu do 3tys, i puszczeniu. Słychać cykanie z okolic kolektora dolotowego. Słychać to na luzie . Gdy dodam powoli gaz i powoli puszcze nie ma tego. Kolektor dolotowy szczelny, przepustnica wymieniona, zawór jak i membrana na kolektorze sprawna. Auto ma moc i jeździ...
Sprawdź czy przypadkiem nie buczy serwo hamulca bo mam to samo i prawdopodobnie padnięty zawór od klapek w kolektorze dolotowym ( na wolnych obrotach spuszcza trochę podciśnienie i pulsuje w serwie).
Witam posiadam vw sharan 1.9tdi 110 km 1998. Samochód posiadam od 5 dni przez pierwsze 4 dni byłem bardzo zadowolony, lecz teraz samochód stracił moc. Jak się porusza samochodem to chwile ma moc a za chwile nie, szarpie co to może być przepływomierz ??? Proszę o pomoc. Diagnostyka: komputer pokazuje błąd ciśnienie w kolektorze dolotowym i zawór masowy...
Po podłączeniu pod VAG wyskoczył mi tylko błąd czujnika kolektora dolotowego ten p.1516 czy to może mieć jakieś znaczenie??? Klekot nie jest od tego, ten błąd to zaworek N156 (zawór zmiany długości kolektora dolotowego. Może tylko olej nie dociera w odpowiedniej ilości do napinacza? na rozg. silniku i na wolnych obrotach miał 2bary a na 2000tys obr...
Miałem kiedyś Kadeta z silnikiem C16NZ i też chodził nierówno na wolnych obrotach oraz dławił się przy przyspieszaniu.Wymiana sondy Lambda, świec i kabli zapłonowych nic nie pomogła Mój silnik miał zawór recyrkulacji spalin na kolektorze dolotowym - podciśnieniowy. Membrana była uszkodzona i dostawał fałszywe powietrze. Zawór wyrzuciłem, a na otwór...
Nieszczelność w kolektorze dolotowym lub zapchany tłumik albo zawory, wałek rozrządu itd itp... Zobacz kompresję i szczelność silnika.
W Punto mk.1 z silnikiem FIRE nie ma żadnego EGR. To o czym piszesz to jest zawór recyrkulacji oparów paliwa (EVAP), a nie żaden EGR. EGR to zawór łączący kolektor wydechowy z dolotowym (recyrkulacji spalin).
Jeżeli gaz zatankowany jest ok to trzeba w pierwszej kolejności sprawdzić obwód cieczy chłodzącej w polonezach na w 100% zatyka się króciec przy termostacie, sprawdź też przy kolektorze dolotowym.
No właśnie mam kilka elementów o których nie mam pojęcia , mało takich aut się robi praktycznie wcale , za młody jestem :) gruszka na kostkę 2 pin przy rozdzielaczu połączona wężykiem z przepustnicą , metalowy prostopadłoscian na bloku silnika ( podobno podgrzewacz paliwa) na kostkę 2 pin oraz to chyba zawór powietrza pod kolektorem dolotowym . Może...
Sprawdź zawór EGR. Błędy mówią z byt małej ilości powietrza doprowadzanej do silnika i usterce zaworu EGR, czyli jakby zawór był otwarty i za dużo spalin wracało do kolektora dolotowego.
Witam. W autku o parametrach jak wyżej występuje często zwiększenie się obrotów do 1000 i mimo tego, że jadę dalej, temperatura w normie a obroty nie spadają. Po kilku dniach odpalam i obroty 750. I tak na przemian. Zawór EGR wyczyszczony, kolektor dolotowy też a on dalej świruje. Może któryś z kolegów spotkał się z podobnym przypadkiem. A i jeszcze...
Samo czyszczenie kolektora to pryszcz, pamiętaj że trzeba też wyczyścić kanały w głowicy, i tu się zabawa zaczyna, bo trzeba uważać, aby nic nie wpadło na zawory lub do komory spalania.
Klapki w kolektorze.Całe?Zawór sterujący ok?
A a przed tymi wszystkimi naprawami sprawdził ktoś ciśnienie sprężania? SZczelność kolektora dolotowego? Jak masz oznaczenie Z16XEP, to ZAWÓR EGR wystepuje.
Dla innych użytkowników tego modelu silnika: problem był w rozrządzie. Łańcuch wyciągnięty i wyrobione zębatki. Wymiana kompletnego rozrządu pomogła - auto dostało mocy i przyspieszenia. Co do lampki i błędu P0400 to należy przeczyścić kolektor dolotowy i zawór EGR. Opel ma to do siebie, że tam zbiera się sporo nagaru i przydławia powietrze na wolnych...
przednia część silnika jeden na środku kolektora dolotowego na metalowej bańce(zawór EGR) drugi z lewej strony kolektora u mnie szary w Vectra 20DTH idą do elektrozaworów przy lewym błotniku podłączenie tak jak wcześniej kolega opisywał
Wiatrak od auta elektryczny na 12 v temat mój był w koparce tam przez osłony i pokrywy powietrza wiatrak ciągnął trochę pomaga wtryski napewno i kąt rozpylania dyszy spr może jedna inna i zwróć uwagę na wysokość podkładki pod wtryskiem spr jeszcze kolektor dolotowy pamiętam że jak brakowało powietrza w komorach tłoka też się grzał no zawory to podstawa...
Tam jest lpg - jak wygląda sprawa regulacji luzów? Jak wygląda kompresja? Podejrzewam nierówną kompresję spowodowaną luzem zaworowym i taniej wymienić silnik lub zrobić głowicę (dociąć zawory) niż regulować zawory wymieniając szklanki Czy reset adaptacji pomaga (po resecie obroty wskoczą na nieco wyższe ale po kilkunastu km powinien się zaadaptować)?...
Witam. EGR jest pomiędzy kolektorem wydechowym a dolotowym. A gdzieś po drodze zawór sterujący. Sterowanie elektryczne albo podciśnieniowe a te z kolei i tak sterowane elektrycznie. Muszę przyznać,ejże. Internet bo już nie pamiętam tych jednostek. Dodano po 7 https://daewooforum.pl/temat1934.html Jest tam EGR.
a czy sprawdzony został zawór egr oraz kolektor dolotowy tam potrafi sie nazbierac tyle sadzy ze prawie nie ma przelotu, u mnie na tym samym silniku tyle syfu przy egr sie nazbieralo, ze zablokowalo klapke sluzaca do gaszenia silnika, i nie moglem odpalic, z zaciagu rowniez, silnik krecil bardzo slabo nawet na naladowanym w pelni akumulatorze, juz myslalem...
Oczywiście kolego k631 dam ci znać jak doprowadze autko do porządku.Ale mam jeszcze pytanie czy czujnik ciśnienia i zawór n75 to to samo? a może wiesz gdzie on się znajduje i gdzie się znajduje kolektor dolotowy?Dzięki
Żeglując w Google natrafiłem na podobny problem gdzie rozwiązaniem okazało się wymienienie zaworu wentylującego zbiornik paliwa. I rzeczywiście gdy u siebie przy pracującym silniku odpiąłem wtyczkę od tego zaworu to zaraz zapanowała cisza. Zawór ten umiejscowiony jest nad kolektorem dolotowym i na filmiku najlepiej widać go pomiędzy 37 a 47 sekundą....
sprawdż kolektor dolotowy czy nie jest zabity sadzami w tym celu wykręć zawór ERG znajduje się na środku kolektora przez otwór zobaczysz jak wygląda kolektor od środka
Witam. A podłączałeś pod komputer? Najczęsciej przyczyna takiego stanu mogą być przyblokowanie klapki w kolektorze dolotowym lub zawór EGR. Ewentualnie może być uszkodzony czujnik obrotów pompy wtryskowej ale to wymaga dokładnej diagnostyki. Pozdrawiam
Trzeba posprawdzać przewody sterowania zaworu turbiny na szczelność, sprawdzić zawór turbiny czy się nie zacioł. Sprawdź też przewody turnina kolektor dolotowy czy szczelne.
Czarny dym pojawia się najczęściej przy zatartym zaworze EGR. Można wykonac diagnostykę komputerową, ale musi to zrobic osoba która na tym się zna i ma diagnoskop WDS lub IDS. W pierwszej kolejności zaślep zawór EGR (przy kolektorze dolotowym). Jak to nie pomoże to trzeba będzi sprawdzic przelewy i wszystkie ciśnienia w układzie paliwowym. Bardzo często...
zawór EGR wprowadza spaliny do kolektora dolotowego aby jeszcze raz zostały przepalone. Jednym słowem poza niby ochroną środowiska to w aucie raczej tylko szkodzi niż pomaga . Więc możesz go zaślepić w miejscu w którym się go odkręca - ale go wyczyść wcześniej żeby alarm nie świecił.Na pewno mniej będziesz zatruwał środowisko niż jeżdząc na polskim...
Na pierwszym filmie masz wszystko podłączone tak jak ma być i dalej coś syczy. Nie jestem debilem wiem że jak coś jest rozpięte to bedzie ciągło lewe powietrze. Zmieniłem wszystkie oringi na przewodzie odmy i par paliwa ale syczenie się nie zmniejszyło. Sprawdziłem też sam zawór EVAP czy się nie zaciął w pozycji otwartej ale jest wszystko ok poprawnie...
Dzień dobry Mam problem z samochodem kolegi: Nissan X-Trail, 2,5L benzyna 2005r, automat. Na biegu jałowym silnik faluje. Oprócz tego zaobserwowano duże spalanie oraz zwiększenie mocy silnika. Komputer nie pokazuje błędów. Przepustnica wyczyszczona (pedał gazu na potencjometrze), sprawdzona szczelność przewodów dochodzących do kolektora dolotowego....
Przecież pisze! czujnik temperatury powietrza na kolektorze dolotowym z interculera, zawór N75 -regulator ciśnienia doładowania. Jak nie to trzeba wykonać testy vagiem w ruchu, szukaj na elektrodzie bo jest tu wszystko!
Każdy pojedynczy krok (obrót) wałka silnika powoduje wysunięcie lub wsunięcie grzybka o jedną, zawsze równą odległość. Sterownik ustala jedno skrajne położenie grzybka i od tej wartości krok po kroku reguluje wysunięcie zaworu. Przykładowo dla 850obr/min sterownik oblicza wartość 25 kroków i takie położenie grzybka ustala, sprawdzając przy tym czy obroty...
Po mojemu coś wleciało w dolot. Albo przytrzymało zawór w prowadnicy. Widziałem podobny cyrk w V. B. 2.0 DTL po czyszczeniu kolektora dolotowego,piernik wie co to było, nakrętka, kawałek szmaty podszedł pod zawór?
adam-śruby były odkręcone, zdjęcie robilem jak oddawałem klientowi nie zrobione ( w trakcie składania). Coca nie, poleci mi do kolektora dolotowego i co?
sprawdź ciśnienie paliwa i filtr paliwa. a o jaki czujnik chodzi? temperatury zewnętrznej? powietrza w kolektorze dolotowym?
EGR to nic innego jak "zawór" łączący kolektor wydechowy z dolotowym. Powinno działać to tak że, po odpuszczeniu pedału gazu EGR po chwili uchyla się i dopalane są spaliny. Ogólnie mówiąc. Załóżmy że, to co wskazuje komputer byłoby prawdą to miałbyć cały czas otwarty EGR a tym samym ECU sypał by błędami a fizycznie miałbyć brak doładowania i samochód...
Witam, mam problem z częscią do Kia Carnival zawór sterujący powietrzem kolektora dolotowego Ok9bv20175, to prawdopodobnie kod tej części. Samochód po rozgrzaniu wchodzi w tryb awaryjny i jedzie 30h/godz. Nie wiem, czy na pewno to dobra diagnoza, ale podobno sprawdzone z komputerem, Czy komputer pokazuje tak dokładnie część do wymiany? Dodam, że samochód...
zawór regulacyjny biegu jałowego znajduje sie w dolnej części kolektora dolotowego,w okolicy rozrusznika.
kolego w pierwszej kolejności sprawdź wszystkie przewody podciśnienia, następnie zawór sterujący N75,pużniej sprawdź kolektor dolotowy czy nie jest zapchany i EGR czy działa prawidłowo czyli czy zamyka do końca i czy się nie przycina no i nic nie napisałeś co komputer pokazał (jakieś błędy)?
golf 3 falujące obroty na zimnym silniku ,silnik1.6AFT WTRYSK WIELOPUNKTOWY po sprawdzeniu vag-em wyskoczył błąd 1249,1250,1251.1252 zwarcie wtryskiwacza do masy błąd sporadyczny ORAZ 1243 zawór zmiany długości kolektora dolotowego nadmienie iż w samochodzie jest gaz i nie ma z nim kłpotów po wejściu w bloki danych nie prawidłowy odczyt temperatury,obrotow...
Tak. Przynajmniej zużycie paliwa (1,2-2,1) oraz równoważenie cylindrów. Zawór na przewodzie zasilającym na końcu kolektora dolotowego (pod spodem) oraz szczelność na smoku i separatorze do sprawdzenia. I jak koledzy wspominali zapowietrza się poprzez cewki oraz uszkodzone wkońcówki wtryskiwaczy.
Ciśnienie powinno być ciut więcej bo między 17 a 20 z reguły, powyżej 17 powinien się uchylać zawór przelewowy. Zawór odcinający jest po lewej stronie silnika obok kolektora dolotowego, od przodu lecąc masz takie 4 od kąta i dawki, potem jest właśnie ten odcinający. Trudno tego nie zauważyć
A dla czego wymieniałeś ten zawór ? objawy takie jak u mnie ? demontowałeś turbo,kolektor dolotowy, chłodnicę spalin ? Dodano po 43 Masz może numery katalogowe części potrzebnych przy wymianie tego zaworu ? zawór już mam...
Muszę Cię chyba zmartwić. Niektóre wersje silników Opla mają dokładnie takie objawy jakie opisałeś. Wynika to przede wszystkim z dbałości producenta o czystość spalin. Sam jeżdżę Asterką 1,6 i na paliwie jest tak samo. Po przełączeniu na gaz tego efektu nie ma. Jeżeli efekt jest bardzo głęboki to sprawdź filtr powietrza i sterowanie klapą zimne-ciepłe...
KOD BŁĘDU P2188 - zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym. Pacjent to Audi A3 1.4 TFSI 2009 r. Wymieniono świece, obie sondy lambda, nowe cewki. Błąd nadal występuje. Dodatkowo na postoju czuć na kierownicy i fotelu delikatne wibracje, poszarpywania. Macie jakieś sugestie, gdzie dalej szukać? AI: Czy sprawdzałeś szczelność układu dolotowego (np. przewody,...
No to pokrzywione zawory albo na gniazdach nie trzymają
Zacznę od tego na przewodzie zwrotnym nie było paliwa mam corollę i akurat w tym grzebałem, bo miałem podobny problem i w corolli nie ma powrotu paliwa do baku. Ten drugi przewód idzie do pochłaniacza oparów paliwa i in jest zawsze pusty. U mnie powodem, że silnik nie chciał odpalać na benzynie (też mam gaz), był pęknięty wężyk karbowany w zespole pompowym....
coś nie mogę doprosić się pomocy. Walczę nadal sam. Mam pytanie – na listwie wtryskowej przed ostatnim wtryskiwaczem jest taki niby zawór sterowany chyba podciśnieniem z kolektora dolotowego – ktoś wie po co to jest i jak to działa? Jak jest utrzymywane ciśnienie na listwie skoro z jednej strony dochodzi paliwo z pompki w baku a z drugiej...
na kolektorze dolotowym masz zawór gaszący silnik(taka metalowa gruszka) zobacz gdzie z niego idzie szlaufik a znajdziesz N239. po błędzie jaki podałeś wychodzi zwarcie do masy więc zawór gaszący możesz miec zamkniety i problemy z odpaleniem i mocą. sprawdz kabelki są dwa jeden stale 12V a drugi ma taktowanie z kompa i to właśnie on może mieć zwarcie...
(at)Kaniu123 udało się rozwikłać zagadkę? Mam aktualnie podobny problem... Masz receptę? U mnie odpowiedź przyszła po zmierzeniu kompresji... Na pierwszym nie było - lekko podgięty środkowy zawór ssący. To przez niego nie było podciśnienia w kolektorze dolotowym. Tobie to info się pewnie już nie przyda, ale przynajmniej jeden powód niedomagań jest...
sprawdż kolektor dolotowy czy nie jest zabrudzony sadzami w tym celu wykręć zawór ERG znajduje się na środku kolektora przez otwór zobaczysz jak wygląda kolektor od środka Mialem to samo i czyszczenie pomoglo
Mam ten silnik i podobne objawy. Nie zbiera się z dołu. Sprawdziłem: 1.Dolot - wymyty, czujniki oczyszczone, po złożeniu test szczelności i jest mały przeciek w okolicy dźwigni klapek wirowych (większy luz osi klapek). Tak zostawiłem. 2.Głowica - tyle ile udało mi się to wyskrobałem i wyssałem odkurzaczem z miedzianą rurką. Nie jest idealnie, 2-3mm...
Miałem kiedyś w Kadecie silnik C16NZ i zawór recyrkulacji spalin był, ale nie sterowany elektrycznie tylko pneumatycznie (podciśnieniem z kolektora dolotowego). Był zamontowany na kolektorze dolotowym. Jego złe działanie raczej nie powinno zapalać pomarańczowej lampki silnika (Check).
Jest to odprężenie kolektorów przy 5 barach w kolektorze silnik będzie miał problem z ruszeniem kompresora w tym celu stosuje się spust ciśnienia z kolektora dolotowego przed uruchomieniem silnika ( trzeba pamiętać aby zawory zwrotne zbiornika były sprawne i trzymały ciśnienie w zbiorniku tak aby nie wracało do kolektorów)
Znalazłem nieszczelność w zaworach sterujących EGR. Oprócz tego ustawiłem wolne obroty i linkę do skrzyni ustawiłem z lekkim luzem. Ustawiłem też jakieś ciśnienie oleju w skrzyni biegów na 2,9 bara, zgodnie z manualem. Pominąłem też uszkodzony zawór, przez który ciśnienie z kolektora dolotowego idzie na ALDA. Ciśnienie doładowania wynosiło 10 psi. Efekt...
Jak cofa powietrze w dolot to chyba nie jest dobrze? A co wydmuchuje? Spaliny? A jak pracuje silnik? Może być zacięty zawór EGR jeśli jest, zawory mogą nie domykać się poprawnie (np. wypalony zawór), przesunięty rozrząd, jeśli pasek rozrządu przeskoczył o ząbek lub więcej, fazy rozrządu będą nieprawidłowe, może to powodować otwieranie zaworów w złym...
max minutę i jest 5 bar - oba testowałem - do 7 bar nie pamiętam zakręć kołem pasowym jak jest ciśnienie w butli - jeśli nie da rady to powietrze leci z powrotem do cylindrów przez zawór wylotowy ten zawór co jest na kolektorze dolotowym w filtrze ma dwojakie zastosowanie: 1) podłącza się go do zaworu który puszcza powietrze jak przekroczy nastawione...
Dyskusja, jak dyskusja to je Forum, jesteśmy różni, nie zrażajmy się. Osobiście proponuję koledze z powyższego postu. Kolektor dolotowy na dole łączy wszystkie panele. Kolektor zbiorczy u góry spinamy wszystkie j.w. Na poszczególnych kolektorach zawory w celu regulacji przepływu. Szeregowo nie, ciepło zgromadzone na jednym będzie zostawiane na dole...
Tłoki sie ruszają na milimetr w lewo-w prawo. Turbo uszkodzone - zablokowana regulacja (pompka podcisnienia) i łożysko wyrobione. Kolektor dolotowy - regulacja zaworów (przesłona regulowana podciśnieniem) powyginana i blokuje się. Zawór egr i kolektor dolotowy zasyfiony. Wtryskiwacze leją, przy sprawdzaniu nie chrypią. Pocięte kable od sterownika świec...
Witam Na wstępie silnik: 1.8 benzyna 16V rok97 X18XE Niedawno wymieniłem silnik (gotowy z głowica, blokiem bez osprzętu dookoła) osprzęt założyłem swój który chodził na starym silniku (pompa wspomagania kolektory itp itd). Wszystko podłączone na swoim miejscu jak należy. Problem jest przy odpalaniu, szarpie silnikiem, nierówno pracuje, a jak dodam gazu...
Silnik na wolnych obrotach ma otworzony max przepływ przez turbine spalin, pozniej przy zwiekszaniu predkości obrotowej powinna się turbina przymykać w zależności od potrzeb, jeżeli ten zaworek nie działa silnik bedzie wchodzoł w tryb pracy awaryjnej. W pierwszej kolejności sprawdz wszystkie wężyki podciśnienia i węże od turniny do kolektora dolotowego...
Coś jest z turbodoładowaniem nie tak, w tej wersji jak pisałeś nie ma elektrycznego czujnika ciśnienia doładowania. To gdzieś po drodze nie otwiera się właściwy zawór powodujący wzrost ciśnienia w obwodzie turbo, ale gdzie to nie wiem, nie spotkałem się z taką konstrukcją. Spotykałem jedynie z czujnikiem ciśnienia doładowania na kolektorze dolotowym...
Auto jak temacie problem polega na nierównej pracy silnika na wolnych obrotach,auto po wypadku ,przy wypadku kable od sondy przedniej były zwarte do korpusu silnika,powiem od razu że nie miałem dzisiaj za dużo czasu bo klient zabierał auto do lakiernika,okablowanie jest posprawdzane i naprawione po szybkiej diagnozie oto błędy których nie da się skasować:...
Tqmeh ma racje na 99% zawór powietrzny(notoryczna usterka w fordach) Wymień na nowy. P.S możesz jeszcz sprawdzić szczelność kolektora dolotowego jak i gum do przepływomierza
Witam, proszę o pomoc bo auto szaleje a ja już nie mam pomysłów o co chodzi a elektryk rozkłada ręce. Krótko po zakupie auta elektryk założył mi odcięcie zapłonu w ramach zabezpieczenia przed kradzieżą. Pojawiło się sporadyczne gaśnięcie silnika podczas jazdy (co kilkadziesiąt kilometrów), elektryk posprawdzał swoją robotę, coś wymienił ale problem...
Witam ponownie po miesiącu. Więc zaczynamy od sprawdzenia kodów diagnostycznych i parametrów podstawowych na postoju i podczas testu drogowego, jeżeli są zapisane kody usterek to trzeba je usunąć jak i również ich przyczyny. Jeżeli nie ma żadnych kodów i parametry wydają się być w normie to wykręcamy zawór EGR, który będzie zapieczony w kolektorze dolotowym...
Przy odkręcaniu korka wlewu paliwa syczy. Sprawdziłem u siebie i rzeczywiście syczy i wciąga powietrze ( czyli podciśnienie ) Teraz nie dokręcam korka i błąd nie występuje . To dziwne, bo syczeć powinno ale powinny syczeć wylatujące pary paliwa (powinno wydmuchiwać korek a nie go zasysać). Zawór "EVAP" podaje te opary do kolektora dolotowego ("w sprzyjających...
Błędy sporadyczne od EGR i kolektora dolotowego. Na dzień dzisiejszy brak błędów w ECU. Ciśnienie sprężania równe na wszystkich cylindrach. Podmienione zawór regulacji ciśnienia i czujnik ciśnienia na szynach wtryskowych. Podmieniona pompa wysokiego ciśnienia. Usunięte katalizatory. Przeprogramowany komputer silnika. Sprawdzone klapy w kolektorach dolotowych....
wymiana kolektora dolotowego czyszczenie kolektora dolotowego silnik kolektora dolotowego
electrolux eww1697mdw pęknięcie matrycy samsung btm222 napięcia
teleinformatyka politechnika śląska teleinformatyka politechnika śląska
Wpływ dziurawego tłumika na pracę silnika Lokalizacja bezpiecznika 12V w Volvo FH 460 2019