Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
Mam astre 1993 silnik DR bez turbinki. Zmieniając wąż na kolektorze ssącym powietrza zauważyłem ze kolektor w środku jest caly czarny - ufajdany sadzą. Zastanawiam się czy to normalne że na doprowadzeniu spalin do kolektora ssącego nie ma żadnego zaworu? Może oryginalnie był tam zawór, który otwierał spaliny tylko w okreslonych momentach?
Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?
Jeśli to jest ten model silnika co myślę a z opisu usterki wynika , że tak to w pokrywie zaworów jest zawór który upuszcza ciśnienie ze skrzyni korbowej do kolektora ssącego . U ciebie ten zawór jest uszkodzony , niestety żadnej reperaturki tego zaworu nie spotkałem , więc jedyne wyjście to wymiana całej pokrywy (może być używka byle sprawna) .
"pęknięta" uszczelka kolektora ssącego... to jest niestety bolączka silników Opla... ale ktoś wcześniej już Ci o tym pisał...
Witam. Pompa pompuje ok 40s ale ciśnienie w zasobniku ciśnienia powinno narosnąć po 1 s kręcenia rozrusznikiem. Częstą przyczyną trudności z rozruchem jest zacięty zawór EGR wskutek czego osadzające się nagary na wejściu do kolektora ssącego ograniczają dopływ powietrza. Proponuje zdjąć przepustnice gaszącą i obejrzeć wlot do kolektora. Silnik odpalamy...
W tym silniku kanały egra idą do podstawy kolektora ssącego (tego z klapkami ) i mają cztery osobne kanały (do każdego cylindra osobno ) które się zatykają i wtedy zawór egr nie ma co robić :) ... Konieczny demontaż kolektora ssacego + podstawy kolektora z klapkami wirowymi (kanały egra widać na foto)..
Zawór egr znajduje sie przy kolektorze ssącym
Zmontowałem wszystko i przeprowadziłem kalibrację gazu. Niby wszystko działa ale zarówno na gazie jak i na benzynie silnik dziwnie drży i słabiej się wkręca na obroty. Dodam, że kolektor dolotowy zdejmowałem ponieważ astra szarpała przy ruszaniu z pierwszego biegu. Kanały rozdzielacza EGR faktycznie były zasklepione nagarem i miałem nadzieję, że auto...
EGR (Exhaust Gas Recilculation) - zawór recyrkulacji spalin - spaliny są podawane do kolektora ssącego aby obniżyć ilość NO w spalinach - ekologia. Są zawory mechaniczne (sterowane zdaje się podciśnieniem) i elektryczne. Uszkodzony zawór może mulić silnik i powodować problemy z zapalaniem. Czasem pomaga oczyszczenie zaworu, innym razem jego zaślepienie,...
Pisałeś, że odpalałeś silnik plakiem. Może być tak, że nagar, który się gromadzi w zaworze egr, pod wpływem temperatury popuścił zawór i jakiś czas będzie ok, ale moim zdaniem problem prędzej czy później wróci. Jakbyś zaczął już coś kręcić przy silniku, to zajrzyj również do kolektora ssącego i zobacz ile tam jest nagaru. Zapewne będzie go dużo, więc...
Problem z klapami wirowymi w kolektorze ssącym.
Słuchaj HENIO Elektrita, natomiast powinieneś wiedzieć że w Oplu regulacja obrotów biegu jałowego odbywa się podawaniem fałszywego powietrza w sposób kontrolowany przez sterownik silnika do silnika krokowego; jak silnik krokowy się wysuwa to obroty rosną a jak wsuwa to odwrotnie. Jeden krok to 0,04 mm. Usterka nr 35 pomimo że wskazuje na silnik krokowy...
Kolega Asterix27 wymienił praktycznie cały osprzęt. Skupiłbym się głównie na mechanice np jeszcze raz na kompresji. Ciśnienie sprężania jest duże, jak na silnik z przebiegiem 200tyś km. 17 Barów jest prawidłowe ale dla nowego silnika. Najprawdopodobniej olej doszczelnia pierścienie/cylindry i stąd tak duże ciśnienie sprężania. Jak dużo oleju zużywa...
Ja mam "tak" , a nawet lepiej, bo nawiertki umieszczone sa tuż przy wtryskiwaczach benzyny i ukierunkowane w centrum otworu ssącego w głowicy i dają gaz od razu na zawory - tak jak benzyna, a nie w kolektorze ssącym jak na zdjęciu. Tu zachowana jest tylko symetria i resztą zajmuje sie już komputer silnika. Są tez nakładki pod wtryskiwacz benzynowy i...
Mało wzrosło z olejem, więc to raczej na zaworach przepuszcza.
prawdopodbnie jest to wtyczka od elektrozaworu który otwiera zawór od pompy powietrza wtórnego (tego grzyba przy kolektorze wydechowym) a sam zawór jest przykręcony z boku na kolektorze ssącym (powinna być jeszcze taka przedłużka od zaworu do tej wtyczki)
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
Wtryskiwacze (kolejność - kolorowa taśma - nie sugerować się koszulkami na przewodach przelewowych, od lewej niebieski, czerwony, zielony, kremowy ): http://obrazki.elektroda.pl/5265629000_1... Przewody wtryskowe przy pompie (kolejność - kolorowa taśma): http://obrazki.elektroda.pl/2005482200_1... Wyjście na czubku pompy...
Pytani podstawowe " drugie " tzn nowe ,czy używane . Bo w używkach trafienie na takie samo uszkodzone to spore prawdopodobieństwo . Poza tym jest jeszcze szansa np. na wytarty wałek rozrządu , zarośnięty syfem z EGR kolektor ssący , brak ciśnienia , wypalone zawory , czyli całą masę usterek tak mechanicznych jak i elektrycznych .
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
Potencjometr przepustnicy, sprawdza ile jest uchylona, jest zamocowany na ośce przepustnicy, po drugiej stronie jak linka gazu, zawór EGR to zawór recyrkulacji spalin jest na kolektorze ssącym przykręcony 2 śrubami, dochodzą do niego przewody.
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
Witam muszę wymienić kolektor w swoim aucie. Zamówiłem nowy kompletny z UK i jak się okazało na listwie wtryskowej w nowym kolektorze nie ma zaworu ciśnienia paliwa oraz w samym kolektorze miejsce gdzie w starym jest podłączony wąż do kolektora jest zaślepione. Zastanawiam się czy jak przełożę stara listwę wraz z zaworem (są połączone) i nawierce kolektor,...
Kolego przepraszam zaszła mała pomyłka.Weź kawałek wężyka i spróbuj ustami pociągnąć zawór erg,a ten drugi wężyk jest do klapek w kolektorze ssącym lubią nagarem zarosnąć i auto się muli,a jeśli chodzi o zapowietrzanie to będziesz wiedział zaś
Przede wszystkim stan turbosprężarki, jej pracę, zapłon, paliwo itd. W tych silnikach warto sprawdzić w kolektorze ssącym zaworek zwrotny. W przypadku jego uszkodzenia, podczas jazdy z dużym obciążeniem powietrze pod ciśnieniem z turbiny dostaje się przez kolektor ssący i uszkodzony zawór do skrzyni korbowej powodując powstanie tam nadciśnienia rzędu...
on ma 92r wiec na bank ma c16nz a tam egr nie ma.. jesteś w błedzie!! w C16NZ jest zawór recyrkulacji znajduje sie na kolektorze ssącym patrząc od przodu samochodu to jest na kolektorze przed wtryskiem jest do niego podłączony jeden węzyk.... Pozdrawiam
O poszukania warsztatu i zleceniu naprawy. Człoweku, przecież to proste. Oscyloskop na układ zapłonowy i patrzysz czy gra. Eliminujesz go, i szukasz w układzie zasilania w paliwo. lub wukładzi dolotu powietrza,Uszczelki pod przepustnicą,pod kolektorem ssącym,a może o-ring pod wtryskiem jest nieszczelny?
narobiłeś sie - ale od tego jest to forum by sie czegoś dowiedzieć astra nie chodzi na czwarty cylinder zrob tak sprawdź przewód podciśnieniowy idący od kolektora ssącego aż do serwa (uwaga - nie on jest powodem złej pracy) tuż przy zaworze zwrotnym tego przewodu jest mały kruciec z gumowym ciękim wężykiem podciśnienie biegnące tym wężykiem śłuży do...
Cóż przyjacielu, coś musiałeś źle złożyć albo czegoś nie wymieniłeś :/ 1. jeżeli jesteś w stanie na słuch zlokalizować stukot poniżej głowicy to możliwości są następujące: - obrócona panewka; - zły wymiar panewki - źle złożona stopa korowodu (dla hejterów - da się, już wiele w życiu widziałem, nawet odwrotnie założoną łamaną stopkę) - niewycentrowany...
Witam. Mam problem z Oplem Astrą II Z16XE 2002 rok. Zaczęło się od tego, że auto przyjechało z Warszawy ok 3 miesięcy temu. Problemem wtedy było wypadanie zapłony cylinder 2. Okej, zacząłem od mniej kosztownych czynności (ponieważ czytałem ze ten silnik lubi zbierać nagar na zaworach i następuje nie całkowite spalenie mieszanki a komputer wyrzuca wtedy...
zawór kolektora ssącego zawór przełączający kolektora ssącego zawór podciśnienia kolektora ssącego
tablet wgrywać android rezystor xsara potencjometr skuter
schrack seconet wybór piekarnika
Zamienniki lasera SOH-DH2: SOH-DH2A, SOH-DT2, KSS-213C Ultrabox TWS Pro - Pomarańczowe Miganie Słuchawek