Zawór regulujący ciśnienie w układzie smarowania najprawdopodobniej będzie się znajdował przy pompie olejowej bo tam za zwyczaj występuje i mieści się pod miską olejową. Jest to kulka ze sprężynką i śrubą regulującą nacisk na tą sprężynę, która działa jak zawór bezpieczeństwa...
po pierwsze to w e30 nie ma samoregulatorów a po drugie to może zaczęły stukać panewki a nie zawory bo ciśnienie oleju jest za małe po wymianie oleju pozdr
ostatnie 40 tys km to 80% po mieście a wcześniej odcinki po 20 km. Chyba po wejściu plusa musieli coś zmienić albo w materiałach albo w technologii bo widziałem juz kilka z podobnym przebiegiem. Spróbuj przejść na mineralny tak na próbę. będzie bardziej gęsty. Jeśli się nie poprawi...
Choć by nie wiem jak był zawalony filtr oleju ciśnienie powinno być. Wałek rozrządu sprawdź, smoka pompy, zawór przelewowy i połączenie pompy z filtrem jeśli nie było sprawdzane jak kolega wyżej wspomniał.
Uszkodzony zawór regulujący ciśnienie oleju, skutkiem czego jest zbyt wysokie ciśnienie oleju.
Najprawdopodobniej w silniku po zatarciu powstało dużo opiłków i teraz zablokowały zawór ograniczający ciśnienie oleju przy pompie. Mogą to być też nowe opiłki powstałe po remoncie silnika. Jeżeli korek do spuszczania oleju ma magnes to go wykręć i sprawdź ile jest na nim opiłków....
Jeśli masz "masło" w oleju to może to świadczyć że płyn dostaje sie do oleju.np. uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub blok silnika. Oleju ci nie przybywa?
Mogę dodać ze źle dobrany filtr blokuje zimny gesty olej niż cieplejszy rzadszy. Ale przy takiej usterce filtr zrobi się jak balon i potrafi szczelić. A zawory bypass w filtrach, a zawory regulujące ciśnienie w pompach? Cuda wianki, 3,5 - 4,5atm ciśnienia blaszany filtr rozsadzi, niesamowite....
Może być tak jak pisze kolega Zico63,ale jak nie pomoże wymiana filtra,to stawiam na pompę.Wtedy podjedź do pierwszego lepszego mechanika niech sprawdzi ciśnienie na podstawie filtra-ma być min.0,9 bara powyżej 2000 obr/m. Wygląda to trochę na pękniętą sprężynę w zaworze regulującym...
Nie słuchaj tego. Olej ma być taki jaki producent przewidział, a nie żaden gęściejszy. Ciśnienie też ma być takie jak powinno. Może być albo zużyta pompa i nie wydala, albo źle działa zawór regulujący ciśnienie - zbyt słaba sprężyna (tak jak u mnie było). W tym przypadku nie ma...
Czy chodzi o wymianę pompy oleju w silniku ? Z tego co pamiętam bo sam kiedyś chciałem dokonać takiej zmiany pompa oleju w c360 ma zawór ograniczający ciśnienie wkręcany w pompę i przyłącza do podłączenia smoka i rury ciśnieniowej z tyłu i boku pompy. Pompa z c4011 nie posiada zaworu...
Nie wiem skąd bierzecie takich mechaników, kowalstwem powinien się zająć nie naprawą. "zawór regulujący ciśnienie" Można sprawdzić jego działanie kontrolując w "LiveData" ciśnienie paliwa na listwie. Jeśli mocno oscyluje to albo uszkodzony(zawór), albo w ch..a wali czujnik ciśnienia. ...
sprawdzę ten zawór,potem ciśnienie na cylindrach i niebawem ściągnę głowicę bo nie ma czym jechać ,wszystkim zainteresowanym dam odp.-osobiście stawiam na kiepskie pierścienie-pozdrawiam
Przedstawione objawy nie są dziwne. Wskazują na zanikające smarowanie (zmiana dźwięku silnika, miganie kontrolki). Pompa oleju jest napędzana silnikiem. Silnik ma wyższe obroty - pompa również. Ciśnienie oleju też rośnie razem z obrotami. W sprawnym silniku ciśnienie jest regulowane specjalnym...
Znaczy nie skrywam modelu, podałem serie bez modelu, no nie pomyślałem sorka. MF 698 4x4 z mechanicznym wzmacniaczem, bez funkcji łączenia wydatków i z przegrzebaną i zdrutowaną hydrauliką wzdłuż i w szerz. Co się okazuje, wreszcie doszedłem z hydrauliką ładu i składu. Ten zawór stale...
Ciśnienie oleju w silniku beznynowym. W moim aucie na oleju 5w50 mam ciśnienie przy odpaleniu 4 bar, zawór chłodnicy oleju otwiera się przy 105stopniach. Zawór przelewowy pompy oleju otwiera się przy 3.8 bara. Przy lekkim przygazowaniu na 2000-2500 mam 6 bar na zimnym. Dopiero po otwarciu zaworu...
Witam! Jestem w trakcie budowy kompresora śrubowego i podczas pierwszego uruchomienia napotkałem problem. Sprężarka ładnie pompuje, w separatorze ciśnienie utrzymuje się na poziomie 3 bar, jednakże po wyłączeniu kompresora z otworu przy przepustnicy wydostaje się olej pod dużym ciśnieniem....
Przeprowadzony został remont ztr. wymienione zestawy naprawcze panewki, pod zawór na pompie oleju położona jest podkładka, ponieważ mechanik ocenił, że pompa jest jeszcze dobra zawory dobre, zawór na bąku wymieniony. Ciśnienie na zimnym silniku miało 3bary jednak z biegiem czasy gdy silnik...
witam i dziekuję za podpowiedzi,przeszukałem forum wprawdzie pod haslem dkla VW LT i taki post mi nie wyskoczył opisujący ten problem.Faktycznie mam tylko jeden czujnik koło obudowy filtra nie ma nawet miejsca na czujnik,sprawdziłem to u mechanika.jezeli ktoś z kolegów rozwiązywał ten problem...
Filtr nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli nie będzie drożny to otworzy się w nim zawór a olej i tak popłynie do magistrali. Ciśnienie oleju mierzy się i na niskich i na wysokich obrotach. Wartości minimalne dla sprawnego, zdrowego silnika są podane w instrukcji. W twoim przypadku można powiedzieć...
dane z Elsa... dla 2.0 TDI ; BPW warunki sprawdzania dla ciśnienia oleju; - poziom oleju prawidłowy - temperatura oleju silnikowego ok. 80st. ciśnienie oleju na biegu jałowym: min. 0,8 bar. ciśnienie oleju przy 2000 obr/min. : min. 2,0 bar. program serwisowy Nic nie podaje na temat max....
Witam Proszę bardzo o pilną pomoc. Posiadam Opla Movano Renault Master 2,8 DTI (12.2000r) Spadek ciśnienia oleju przy zimnym silniku, kontrolka gaśnie nawet po 15-20 sekundach. Po rozgrzanym silniku zaświeca się na stałe i mruga, gaśnie przy ujęciu gazu i wrzuceniu na luz. Ciśnienie przy zimnym...
Olej do kompresorów z przekładnią śrubową taki do pracy w temperaturze otoczenia 0-40 st. C, wymieniany co 12 miesięcy lub 4000 godzin, jeżeli pracuje w trudnych warunkach, np olej nagrzewa się do 90 st należy go wymieniać częściej co 6 miesięcy lub 2000 godzin. 1. Należy włączyć...
witam na tym oleju przejechałem jakieś 2000km od wymiany i jest to pół syntetyk lotos a silnik ma przejechane 200-tyś/km zaznaczam że przed tą wymianą jeździłem na pełnym syntetyku Castrol poza tym czytałem ze jest gdzieś koło pompy oleju zawór ciśnieniowy może ten zawór jest zepsuty...
No to sprawa wyjaśniona, wkręciłem manometr w miejsce czujnika czarnego manometr pokazuje 3kg/cm2 niby za duzo no ale ok, pomyślalem wkrece manometr zamiast zaślepki w głowicy a tu moje zdziwienie ciśnienie max 1kg/cm2 po wyłączeniu silnika powoli schodzi do zera około 5min w pierwszym momęcie...
Kolega Asterix27 wymienił praktycznie cały osprzęt. Skupiłbym się głównie na mechanice np jeszcze raz na kompresji. Ciśnienie sprężania jest duże, jak na silnik z przebiegiem 200tyś km. 17 Barów jest prawidłowe ale dla nowego silnika. Najprawdopodobniej olej doszczelnia pierścienie/cylindry...
Witam. Mam taki samy model kompresora. Kompresor używałem ostatni raz jakiś tydzien temu i wszystko było OK. Teraz, przy temp minus 7 celsjusza (nie wiem, czy ma to coś wspólnego ze sprawą) na zamkniętych zaworach ciśnienie rośnie do 10 bar i silnik niezwłocznie gaśnie. Przy uchylonym jednym...
Witam. Czy ktoś może wymieniał ten zawór bypass pod obudową filtra oleju w z17dtl lub z17dth? Podejrzewam że jest on u mnie uszkodzony, otwarty, lub wypadł, i schodzi mi tamtędy olej z filtra na postoju. Potem po uruchomieniu silnika zanim dobije ciśnienie oleju to trwa około 5 sekund. Pozostałe...
Witam. Mam taki problem. Scania r420 HPI ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 5 bar na 1500 6,5-7 bar. Na rozgrzanym na wolnych 3,5bar i na 1500 4,5-5,5bar. Na manometrze zewnętrznym podpiętym przy filtrze oleju. Wymieniono: 1.Pompę oleju 2. Obudowę chłodnicy oleju razem...
Ciśnienie oleju przy 2000ob/min powinno oscylować w granicach 2.0 bara. Układ smarowania wyposażony jest w pompę, która posiada zawór przelewowy(zabezpiecza on układ przed niekontrolowanym wzrostem ciśnienia). W układzie smarowania jest również zawór przeciążeniowy, który otwiera się...
Witam. Problem się zaczyna od przyciągnięcia auta z pękniętym paskiem rozrządu. Zdjąłem głowicę została sprawdzona na szczelność wymienione zawory wszystkie ssące i szlif głowicy. Przy okazji wymienione świece bo nie były w dobrym stanie i oczywiście Kpl. uszczelek itp. rozrząd pompa...
Pacjent: VW CADDY 2012 r. 1.6 TDI silnik CAYN 102 KM. Przebieg 300 000 km. (jesli ktos uważa, że to dużo to niedawno złomowali Doblo 1.9 JTD który w wieku 8 lat miał 1 400 000 km.) Olej 5W30 507.00 wymieniany co 15 000 km. (tak są w zegarach ustawione przeglądy). Problem z niskim ciśnieniem...
Trochę po czasie ale nie mogę się powstrzymać jak po raz kolejny słyszę/czytam takie głupoty. gość podłożył dwie podkładki pod sprężynę do pompy / nowej pompy - nie wiem po co Niech podłoży jeszcze ze dwie to gdzieś coś się rozerwie jak dołożysz obrotów - to nie gość tylko...
Witam posiadam pewien problem związany z prasą hydrauliczną (samoróbka). Posiadam pompę 4.3l/min która powinna dawać 250bar maksymalnie 300 moja daje 150 i odnośnie tego mam pytanie. Zbiornik oleju mam podwieszony ok 1m nad pompą czy ma większe znaczenie to czy będzie w nim 5l czy 10l oleju...
Chciałem zamknąć temat. Ciśnienie oleju w silniku faktycznie, było za wysokie, jednak nie było aż tak wysokie, jak mi wmawiano, wg serwisu nie mogło też wpłynąć na zatarcie turbosprężarki. W pompie poszedł zawór oleju .. niestety producent nie przewidział wymiany samego zaworu i nie...
Panowie jak w temacie, auto Mazda 6 2.0 Diesel 100kW 2005r. Przy rozgrzanym silniku zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju. Pomiar ciśnienia oleju manometrem był następujący: zimny silnik ciśnienie ok 4 bar, gorący spadło do 1 bar ! Gdzie przyczyna ?? pompa oleju ? zawór w pompie ??...
Witam Silnik 2,5 dci rok 2001 przebieg 200tys km z groszami Problem polega na nadmiernym wyrzucaniu oleju po przez odmę. sprawdzając ilość oleju jaka jest wyrzucana z silnika, przewód odmy włożyłem do bańki 4l po jakimś płynie. Wygląda to tak. Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach...
Witam w swoim aucie VW Iltis 1,6 TD z roku 1987 mam taki objaw na wolnych obrotach manometr ciśnienia oleju pokazuje 0 , ,rozebrałem silnik brak było oznak zużycia panewek głównych i korbowodowych ,tłoki nominały jak nowe ,wałka posredniego troche gorsze głowica stan idealny wałek też(silnik...
Prpoblem następujacy: Golf V, 2008 rok, 1,9TDI silnik BLS Kontrolka ciśnienia oleju zapala się przy ok 1800 obr i piszczy wyje. Wywala komunikat że brak ciśnienia oleju – wyłączyć silnik. Ciśnienie na filtrze oleju sprawdzone kilkakrotnie – książkowe. Czujnik z filtra wymieniony...
Witam, niedawno kupiłem Audi A3 8P Sportback 2.0 FSI kod silnika BLR rocznik 2005 przebieg 240tys, auto pochodzi od znajomego handlarza który sprowadził je z Austrii. Na jeździe próbnej auto spisywało się bardzo dobrze i raczej nie było szans by wychwycić problem który obecnie mnie męczy....
Auto to chrysler Voyager 2.5 crd z 2001 r. Niedawno kupiłem to auto ,przejechałam nim dobre 700 KM i ostatnio podczas sprawdzania kontrolek odkryłem zamalowana kontrolke ciśnienia oleju. Odrazu wymiana oleju itd. Pojechałem na sprawdzenie ciśnienia i tak na zimnym miał około 6bar i w miarę...
Witam, Auto jak w temacie podczas jazdy zapala się kontrolka epc i oleju wyświetla się komunikat ze max 4000 obr. po podłączeniu pod komputer są dwa błędy P164B - czujni ciśnienia oleju i P164D zawór zredukowania ciśnienia oleju. Oleju jest ok, ciśnienie oleju na ciepłym 0,8 br, miał ktoś...
Panowie pytanie mam czy w rocznikach 2013 występował problem z ciśnieniem oleju z pompami chyba już nie ? Pokazuje mi na wolnych obrotach czy zimny czy ciepły 0,4- 0,6 bara jak podkręci się obroty to nic nie zmienia na fizycznym manometrze też Co obstawiacie z tego co wiem jest...
to jest silnik euro6, zupełnie inny blok nic clgc. W euro6 można wpiąć drugi zawór z boku na kablu i najczęściej nie wywala żądnych błędów. Jazda na wysokim ciśnieniu oleju powoduje jego przegrzanie i traci właściwości smarne. Jeśli masz za niskie ciśnienie odepnij na próbę, domyślnie...
Miałem podobny przypadek ale wina była w podstawie filtra oleju. Zacinały się zawory w podstawie filtra oleju.
Dzięki za odpowiedz ale też takie miałem wrażenie ze nie powinno sie pocić na zaworach a przede wszystkim myślę ze na pierwszym tłoku zawory mogą być delikatnie skrzywione siedzę już prawie dwa miesiące przy aucie, jak miałem ciśnienie na czterech cylindrach to zawory klekotały i auto...
jeśli ciśnienie małe to popychacze nie mogą się właściwie napełnić olejem co do panewek to prędzej korbowodowe ale zanim do panewek się dobierzesz to: -czy jest benzyna w oleju -stan miski (czy nie wgnieciona)- możliwość pęknięcia pompy oleju jeśli powyższe ok to pomiar ciśnienia...
Niczego nie muszę sprawdzać, bo w mojej karierze klienci sprawdzili już chyba wszystko, co się dało. Olej w sprężarce pracuje i to bardzo intensywnie, więc jak wlejesz do niego 5 litrów wody to zrobi ci się emulsja a nie olej na dodatek bardzo długo musiałoby to stać żeby woda z powrotem...
choć ten temat był dawno to jeśli by ktoś szukał przyczyny to jest to pompa olejowa................. zaworek to 3-4 sekundy maks, a nie 15-30 sekund, a w skrajnych przypadkach i pare minut.... pompa olejowa do regeneracji Tu można chyba wykluczyć zaworek, chociaż mógł jakimś cudem...
witam mam kilka pytań odnośnie silnika deutz fahr model BF6L913 -po pierwsze czujnik oleju lub zegar wskazuje 10 na niezapalonym silniku czy to czujnik padł czy inna jest tego przyczyna - i po drugie co to może być za patent ktoś założył dodatkowy przewód od filtra oleju i podłączył...
Po odpaleniu silnika i przejechaniu kilku kilometrów zapalił mi się na desce rozdzielczej komunikat/czerwony rysunek oliwiarki i co jakiś czas brzęczący/piszczący sygnał. Generalnie komunikat może oznaczać zbyt niskie ciśnienie oleju w silniku. Silnik w aucie pracuje cicho i równo, tj....
Bardzo ważny jest zawór bezpieczeństwa pompy, który może być zużyty, zacinać się. Jak chcesz zmieniać panewki to czego tylko same korbowodowe? Sprawdź luz poosiowy wału może od razu półpierścienie wymienisz. Na jakim oleju jeździsz? Oczywiście szukaj nieszczelności w magistrali...
Samochód był jeden dzień nie używany następnego dnia nie nic nie klekotało i nie żarzyła się kontrolka, przejechałem 90 km i wyłączyłem silnik, za około 20 min wracałem i po odpaleniu znów góra silnika delikatnie klekotała , a kontrolka się ciągle świeciła i gdzieś kilka km od...
Gubi ciśnienie i tyle. Zaczynając od najprostszych rzeczy sprawdź zawór przelewowy czy jest szczelny, nie ma wypłukanej iglicy i przemierz pompę oleju pod kątem zużycia. W instrukcji napraw jest podana metoda. Ale ogólnie skłaniał bym się do określenia zużycia silnika. Chyba prosi się...
witam dzisiaj auto jedzie na kampanie ecu zobaczymy co czy coś pomoże jak nie to pozostaje przeorać instalacje na początek sprawdzić dla pewności i zawór regulujący ciśnienie chłodzenia wymienić już innych możliwości nie ma dzięki zainteresowanie
Żeby ciśnienie spadało do tego stopnia to musi się lać a nie pocić. To coś innego jak kolega wspomniał wał, wałek rozrządu, pompa oleju czy choć by zawór bezpieczeństwa. Co do oleju w kolektorze możesz na tłoku oleju nie znaleźć po prostu się spala a coś tam wyrzuci. Ogólnie po...
W takim razie powinni w miejsce czujnika wkręcić manometr i sprawdzić ciśnienie oleju (powinno być 1,3 bara na obrotach jałowych). Ciśnienie poniżej 1 bara powoduje świecenie się kontrolki. Powodem może być zbyt niska lepkość oleju (zły jego dobór lub rozrzedzenie paliwem), zapchany...
Wygląda na problem z czujnikiem albo z pompą oleju ( zawór upustowy ) Tak duże ciśnienie ( jeśi pomiar jest prawdziwy ) jest szkodliwe dla panewek.
Wiem, że temat już stary ale chciałem dopisać własne doświadczenia. A więc filtr oleju typu "bąk" w zetorach 4 cylindrowych można bez problemu zamienić na filtr typu PP (np. w modelach od 57xx do 72xx). Najczęściej nie trzeba dokonywać dodatkowych "przeróbek". Jeśli silnik jest "zdrowy"...
Na jakiej lepkości oleju? SAE 30? 40? To ma znaczenie. Jak 30 i jeszcze słabej jakosci, to może mieć spore znaczenie i mozna coś tu ugrać. Obroty jałowe są troche niskie. Nominalne obroty biegu jałowego to 700-750obr/ min. Książkowo powinno być na nich minimum ok 1.4kG/cm2 i 2.8kG/cm2...
Znam funkcje i budowę silnika. Jest problem z ciśnieniem oleju po mocnym rozgrzaniu oleju na wolnych obrotach. I nie trzeba szukać niczego więcej bo to nie pierwsze moje bmw używane do tego celu i każde dawało rade bez chłodnicy oleju na dokładnie tym samym oleju. zawór bocznikowy na...
Sie ma. Przyczyną może być niedrożny układ odpowietrzania komory korbowej (odma jakaś ,lub po prostu wąż odpowietrzający).Nie wiem dokładnie jak w tym silniku to wygląda.To by nie był duży problem. Gorzej jeśli to jakaś nieszczelność w silniku .Do sprawdzenia kompresja , ciśnienie...
Podaj więcej szczegółów, to dostaniesz rozwiązanie - ile tego oleju chcesz przepompować i na jaką wysokość. Pompy: - ogrodowa do brudnej wody duża wydajność ale małe ciśnienie - praktycznie do 3m. Ponadto wąż wyjściowy musi być o średnicy ponad3/4 cala, przy mniejszej może nie...
to na ok 2,5 tys km wziol mi 1,5 l oleju, nie wiem co trzeba robic czy najpierw sprawdzic cisnienie w zaworach cylindru czy od razu sie brac za robote cisnienie nalezy sprawdzić w cylindrach ,wykrecając swiece :idea:,radze sprawdzić ciśnienie na gorąco czyli na zagrzanym silniku ,a potem...
jezeli podane prze ciebie ciśnienie jest prawidłowe to jest za MAŁE ! minimalne ciśnienie dla tego silnik (rozgrzanego silnika) to 2bary - minimalne zawór upustowy otwiera sie dopiero przy 7 barach Dodano po 6 na postoju, na wolnych obrotach -nie świeci, nawet jak zwiekszasz obroty...
Czemu kajaba? AFN to stary blok, pompa napędzana z wałka pośredniego - gdyby zacinał się przelew, to rozrywało by filtr paliwa albo podwieszało zawory. Albo ciśnienie spalin wypych simmering z obudowy, albo szlag ją trafił i jest zwyczajnie zbyt luźny. 300 zł za wybebeszenie przodu do wymiany...
padła mi w zimę pompa wodna. Powyginała mi zawory w silniku. Została wymieniona głowica, uszczelki, zawory, rozrząd oraz pompa wodna. Po naprawie tych części zaczął brać olej w bardzo dużych ilościach co było widoczne w spalinach. Mechanik stwierdził iż: przestawił się zapłon o 30...
Dzień dobry wszystkim, pozdrawiam z Gdańska. Miałem ostatnio chyba podobny problem z moja laguną (również 1.8 benz. 89kW) podczas silnych mrozów. Wystrzeliło mi uszczelkę spod filtra oleju od razu po zapaleniu auta rano, i zanim się zorientowałem o co chodzi, po kilku sekundach miałem czerwoną...
Koledze się nic nie pomyliło: Tematy został zamkniemy, więc nic od siebie się już nie dopisze. Buczenia może być brudny filtr oleju a dokładnie jego zawór lub jego wada, a także zawór upustowy na pompie oleju. Gdzie pierwsze jest niebezpieczne to z tym drugim można jeździć, oznacza...
Witam, Panowie mam mały problem w golfie 1.9 tdi ahf a mianowicie czasem jak by niedomykały mi się zawory, silnik głośno pracuje, twardo klekocze i mocno nim rzuca. Zdarzyło mi się to jak dotąd trzy razy, przy przyspieszaniu i utrzymuje się kilkanaście minut aż kilkakrotnie naciskając...
Niestety nie wiem jaka powinno być prawidłowe ciśnienie w tym silniku jednak przyjmuje się że powinno wynosić od 25 do 35 atm, jednak powinno ono być równe we wszystkich cylindrach a różnice nie powinny być większe niż 10 %. Jeśli w którymś będzie niższe robisz próbę olejową, tzn...
passacik ma 320000 tys niby hihihi kupiłem go jak miał 220000 przez te 100000 nic nie dołożyłem tylko wymiany oleju, rozrządu,chodzi przecudnie i nie myśle o zmianie no i wkońcu ta awaria z tą kontrolką,dodam że na zimnym silniku przy wyżysz obrotach jak go przeciągne lubi czasami zgasnąć...
Mam problem ze swoim Renault Midlum 220 DCi 2005 r. Otóż auto odpala normalnie. Nawet w ostatnie mrozy -20 auto odpalało normalnie bez większych problemów. Problem jest w tym, że na liczniku wyświetla ciągle błąd JAKBY układu wtryskowego bo jest przekreślony wtryskiwacz - zjazd do serwisu....
Twoje słowa cytuje "Ta kolejny bajkopisarz. Zdjęcie przedstawia silnik 1011F a nie 1011. A ta śruba nie służy do regulacji ciśnienia oleju. Zawór jest za kołem zamachowym. Jest na forum zdjęcie, wstawiałem. Oto on. A ciśnienie jak najbardziej prawidłowe czujnik nastawiony na 1,8bar." Tym...
Koledzy ja wymieniałem w swoim c4011 filtr oleju z bąka na puszkowy i tam gdzie idzie przewód olejowy od pompy oleju do magistrali zamiast śruby zastosowałem zawór przelewowy, (tak mi w sklepie powiedziano gdy kupowałem owy zestaw do wymiany z bąka na puszkowy). Czy to o tą śrubę chodzi co...
Miałem kiedyś taki przypadek, że prawdopodobnie wraz z olejem do silnika dostał się mały drucik z bardzo twardego materiału. Przeszedł przez siatkę w smoku, przeszedł przez zębatki pompy i zablokował zawór regulujący ciśnienie oleju. Objaw to właśnie brak ciśnienia oleju. Najlepiej...
Opis systemu smarowania masz tutaj <;, olej popłynie przez filtr równoległy gdy wzrośnie ciśnienie na zaworze przelewowym: wyższe obroty i (lub) rozgrzany olej (mamy mniejszy spadek ciśnienia na filtrze równoległym). Sprawdź drożność kanałów i rurek wiodących od filtra szeregowego...
To po dłuższym postoju odkręć pokrywę filtra olejowego. Jeśli w komorze nie będzie oleju to do sprawdzenia zawory odpływowe i kolektory ssące w misce. Zdarzało się, że ktoś przy wymianie oleju montował niewłaściwy filtr i zalewał niewłaściwy olej, bo tańszy. Taki silnik zrobi 2-3...
Ciśnienie mierzy się tylko na gorącym silniku. Jeśli ciśnienie za wysokie to zawór przelewowy może się zawieszać przy pompie. Wg. mnie ciś. masz dobre. Sprawdź przy ok. 3000-4000 obr/min jakie jest. Uszczelka pod głowicą ma prawo puścić jak stara albo głowica zwichrowana. Sprawdź płaskość...
Witam. Ciśnienie jest na wolnych 1,8 bara,przy 1400 3,6 bara, zwiększanie obrotów nie przynosi wzrostu. Ciśnienia sprawdzone komputerem i manometrem. Co się dzieje- przy dużym obciążeniu pod górę, wskazówka spada na zero, na wyświetlaczu jest wtedy 10 bar, zapala się EDC. Ostatnio zaczyna...
Cześć Chcę się upewnić jak to jest. Zmierzyłem ciśnienie w układzie i wskazania mam takie. Na rozgrzanym 3,5Bara na jałowym, a na podwyższonych obrotach tak około 3tyś pokazuje mi 5-5,5Bara podobno max ciśnienie to 4,5Bara bo podobno na takie ciśnienie zawór przelewowy konstruowany....
Mercedes Sprinter 315Cdi 2008R Biturbo (150KM) Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie. Części które założyłem nowe to: Wtryski- 4sztuki po regeneracji Czujnik...
Możliwych przyczyn jest dużo - źle złożony, opiłki były w układzie i uszkodziły pompę (chociaż szansa mała bo nowa by trochę pochodziła ale sprawdzić nie zaszkodzi), zawór nadmiarowy pompy zacięty w pozycji otwartej, panewki główne, korbowodowe. Nie ma siły - albo nie tłoczy albo...
Po wymianie uszczelki pod głowicą w vw vento 1,6 zawory bardzo stukają (cały czas - zimny i ciepły silnk). Przed wymianą było ok. Zmieniłem popychacze na nowe i to samo. Mechanik nie wie co zrobić. Drugi raz zdjął uszczelkę i założył oryginalną vw i to samo. Olej półsyntetyk Castrol...
Po raz trzeci piszę ten post bowiem co chwila jakieś niespodzianki Otóż dalej nie wiemy jaki masz silnik. Zakładam, że masz tan wkład filtra a nie kompletny filtr do wymiany. A w sprzedaży są dwa rodzaje wkładów. Z króććem przyłączeniowym do instalacji lub bez. Króciec można przy...
Albo od padniętego czujnika. Sam tez już wymieniałem u siebie, bo bardzo przekłamywał (też 0 na jałowych). Zacznij od podmiany czujnika, potem jak Kolega już wspomniał, zawór przelewowy w pompie oleju
tylko po co produkują te przystawki?---- A no pewnie po to by rolnik nie obródził sobie rączek rozbieraniem, i myciem wiecznego filtra. No mycie sitek w C 4011 nie było zbyt przyjemne. I w dodatku wpadały do środka opiłki. Co przynosiło odwrotny skutek. A przystawki są różne , teraz prywata....
Wymień olej a będziesz wiedział. Powodów słabego ciśnienia może być dużo, chociażby niesprawna pompa albo zawór ograniczający ciśnienie oleju.
Może zawór przelewowy się zawieszać przy pompie oleju. Jeśli panewki były by zużyte to był by stuk dochodzący z okolic wału korbowego a na ciepło na biegu jałowym by grały zawory dodatkowo (szklanki). Zmierz manometrem ciśnienie na gorącym silniku.
Rozumiem że mierzyles zewnetrznym cisnieniomierzem. Jak do tego swieci kontrolka cisnienia to pewnie przycina sie zawór upustowy w pompie oleju.
Na miejscu kolegi sprawdziłbym ciśnienie w cylindrach i zrobił próbę olejową (ponowne sprawdzenie ciśnienia po wlaniu do cylindra niewielkiej ilości oleju). Jeśli wskazania będą się znacznie różniły to niestety do robienia pierścienie. Przy braniu litra oleju na 1000 km silnik powinien...
Pytanie czysto teoretyczne, bo będzie się tym musiał i tak zająć (porządny) mechanik. Silnik M52B20, z LPG, pracował bezawaryjnie przez długie lata. Aż pewnego pięknego dnia, na rozgrzanym, na wolnych obrotach, zaświeciła się lampka niskiego ciśnienia oleju. Od tego momentu zaczęło się...
Witam! Brak danych twego silnika jak ciśnienie w cylindrach,oleju i osprzętu trudno wydać jednoznaczną opinie.Z tego co piszesz to wygląda na remont silnika. Pierścienie zgarniające,uszczelniacze na zaworach a do tego panewki a może i szlify,cylindra,wału.Kompletne uszczelki.Taki remont to...
Sam napisałeś że to ma być model dla pokazu. Filtr odśrodkowy w Kamazie ma dwa zawory jeden z nich dla bezpieczeństwa jest nastawiony na 0,05-0,07MPa. Więc po co ci moc. Silnika smarować nie będziesz potrzebny ci tylko minimalny przepływ oleju. Zawór na pompie też możesz przerobić nie...
Ciśnienie oleju 1.5 / 900 - 950 (bar/rpm) Dodano po 20 Nigdy nie przerabiałem tematu ciśnienia i nie wiem na jakiej zasadzie działa wspomniany zawór w pompie. Myślę że powinien utrzymywać pewne ciśnienie i więcej nie puszczać niż powinno być ale proszę o sprostowanie i wytłumaczenie...
Przy tym silniku stosowany jest filtr "puszkowy" i to on wyposażony jest w ten zawór, gdy stosowany jest wkład filtra to zawór obejściowy umieszczony byłby w podstawie filtra. A czemu olej wyrzuciło przez miarkę??? Jakby było nadciśnienie w skrzyni korbowej to myślę że nie miałoby to wpływu...
Witam dzisiaj zauważyłem,że po odpięciu zaworu regulacji ciśnienia oleju błąd kontrolki oleju się nie pojawia. Mierzyłem ciśnienie na odpiętym zaworze, o i jest bez zmian na obrotach jakieś 2.5-2.7 bara. Jakieś pomysły ?
Nigdy nie miałeś a może teraz właśnie masz. Dla świętego spokoju i konsekwencji zmierz ciśnienie oleju. Jak zawór przelewowy stoi to będzie sadzić ciśnienie aż coś puści.... u Ciebie już puściło Podaj model auta i silnika
Witam; Wymieniona pompa oleju, profilaktycznie panewki, oringi na smoku, zawór ciśnienia, czujnik. czy może być coś powiązane to z wymianą skrzynki bezpieczników, ponoć się ją programuje do różnych aut,
Witam. Manometr podpiąć i obserwować. Przy wytartych panewkach cały czas ciśnienie będzie mniejsze niż zaleca producent. Podobnego przypadka miałem w starym oplu zawieszał się zawór w pompie oleju. Tam ciśnienie było w normie ale co jakiś czas był skok do zera. Tym powodem własnie...
W mojej V6 korbowody wyszły bokiem. Jeden z jednej strony, drugi z drugiej. Nic nie świadczyło o uszkodzeniu panewek. Zaczął stukać, wyraźnie słyszalne od góry. Myślałem, że to zawory. Skończyło się lawetą i wymianą silnika. Ciśnienie oleju było do samego końca. W twoim przypadku,...
brzęczyk to by było za wysokie ciśnienie pewnie zawór ciśnienia oleju się zacioł albo pomyliłes czujniki o ciśnienie pisze no czujnikach jakie powinno być
Albo masz rasowany zawór przelewowy, wymień go, albo zawór jest ustawiony na filtr odśrodkowy, zmień na nim ciśnienie na mniejsze przekładajac zawleczke do otworów dalej odadalonych od sprążyny, albo gdzieś coś faktycznie zatkane. A odnośnie gaszenia silnika to sprawdz szczelność i czystość...
Potwierdzam słowa kolegi ftp.kowal. Mianowicie jakieś 50 mtg temu wymieniałem pompę olejową w moim c360 z silnikiem 4003 (taka sama jest do 3p czy mf) i tam zawór był wbudowany w korpus pompy zarówno w demontowanym jak i nowym.Te podkładki pod sprężyną to było "lekarstwo" mechaników w...
Kolego masz dynamiczną kontrolę ciśnienia. Biały czujnik działa odwrotnie czyli jak nie ma ciśnienia to jest rozwarty a jak jest ciśnienie rzędu 1,6-2 bar i powyżej to jest zwarty. Sygnał z tego czujnika jest brany pod uwagę dopiero po przekroczeniu 2000obr/min. Moim zdaniem masz problem...
Niestety temat nr 1 to osady rozległe i odrywające się w silniku, za rzadko lub słabe jakości olej, serwis Audi w Szwajcarii nie popisał się. Wpisy w książce identyczne z tymi w serwisie. Nawet płukanie nie przyniosło by pewnie od razu poprawy. Trzeba by było kilka razy co 1000-2000 i spokojnie...
Jeśli ja dobrze rozumiem ten schemat to pompa w skrzyni biegów podaje olej na 3 pompy hydrauliczne znajdujące się powyżej obrotnicy. Ciśnienie max. podawania oleju jest ustawione na 22 bary właśnie przez zawór 9. Więc po pierwsze sprawdź czy masz tam 22 bary. Jeżeli tak to idziemy dalej....
Nie znam się bardzo na tych sprawach, ciśnienie - ciśnieniem z tym pewnie będzie ok, woda ma to do siebie że może przez nią zacząć rdzewieć, albo może woda zostawić różne osady w postaci kamienia itp. i później już może nie mieć swoich parametrów, albo w ogóle się zakleszczyć itp. W...
może sprawdż ciśnienie oleju manometrem,może zawór w pompie oleju
Ciśnienie na pewno jest dobre o czym świadczy normalna siła cylindra poziomującego. Problem jest ewidentnie z przepływem, który jest albo zbyt intensywny i wobec tego nie ma ciśnienia albo jakieś brudy z oleju zatkały smok lub/i filtr oleju. Mogą być też zacięte zawory.
Górna panewka ma otwór i rowek. Dolna jest gładka, ale i tak nawet przy ciśnieniu 6kg/cm2 (około 6 bar) nacisk to kilkadziesiąt kilogramów (realnie pewnie kilkanaście) co przy wadze nawet samego wału (36 kg) jest śmiesznie małe nie licząc sił przy suwie pracy. Czyli wychodzi że zawór chroni...
Witam Silnik po remoncie i dotarty na zimny silniku pokazuje 3-4 bary a po rozgrzaniu na wolnych z 0.5-1 bar na obrotach max z 1-1.5 bara olej 15w30 z jasola. Na wiosnę będę wymienić. Czemu takie slabe ciśnienie? Wystarczy doregulowac zawór czy co. Pozdrawiam
Możliwe że zawór na pompie zacięty i nie otwiera się. A może czujnik lub zegar. Pytanie czy takie ciśnienie jest w ogóle niebezpieczne dla silnika.
Mierzycie ciśnienie tylko na zasilaniu turbo, czy może jeszcze w innym miejscu? Może zawór przelewowy źle ustala.
W Ursusie C 330, odśrodkowe filtry oleju (zwane potocznie "bąk"), montowane były w silniku S 312 C do numeru seryjnego silnika 237016. Późniejsze silniki miały już zastosowany w układzie smarowania, pełnoprzepływowy filtr oleju PP 8.4. łącznie z nową podstawą, Przy zamianie filtra odśrodkowego...
Rozumiem, że zgodnie z instrukcją co 6 miesięcy sprawdzałeś jego działanie kręcąc gałką i wypuszczając troche wody - całkiem podobnie jak sprawdzasz poziom oleju w samochodzie codziennie :-). Tak poważniej możesz go własnie kilka razy otworzyć (podstawiając coś pod niego) i puścić...
Witam. Mam duży problem z ciśnieniem oleju w seacie toledo z 2001 1.4 16v AHW Trzy tygodnie temu spadł pasek rozrządu choć był wymieniony w lutym tego roku. Okazało się, że urwała się jedna ze śrub mocujących. Mechanik wymienił już zawory, popychacze, hydrauliki, pompę oleju, wał...
Witam ostatnio moje Audi A3 przeżyło małe problemy z słabym ciśnieniem oleju czemu winny był ssak (smok),zapchany osadem z oleju oczywiście przeciąganie od wymiany do wymiany poprzedniego właściciela. Później czujnik temperatury cieczy chłodzącej co powodowało ogromne spalanie, kolejna...
A może pokrywa była za mocno przykręcona i już nadpęknięta. Zimny olej i duże ciśnienie zrobiły swoje. Taka pokrywa spokojnie wytrzyma 15 barów a w pompie przecież jeszcze jest zawór ograniczający. Nie rozumiem czy to powtarzająca się usterka czy jeden przypadek. Jeśli to jeden przypadek...
Myślę, że o biegunowości zasilania silnika nie muszę wspominać, bo mam nadzieję, że podłączyłeś prawidłowo. Więc zostaje zacięty elektrozawór opuszczania lub zawór przelewowy (ten z kontrnakrętką za elektrozaworem). Wtedy olej spływa do zbiornika. Odłącz siłownik i wkręć manometr,...
Myślę że cisnienie nie powinno przekrsczać 2 bary. Myśl dalej, ale tym tokiem myślenia niewiele zdziałasz. jeżeli masz pod napinaczem paska rozrządu śrubkę M6 tak jak na tym foto to służy ona do regulacji cisnienia oleju. Ta kolejny bajkopisarz. Zdjęcie przedstawia silnik...
Silnik Z10XE, po nagrzaniu i dłuższym postoju przy uruchamianiu silnika kontrolka oleju świeci przez dłuższy czas - tak około 5 sek. (wcześniej tego nie było) Problem pojawił się po wymianie uszczelki miski olejowej, wymianie oleju, filtra. Uszczelkę wymieniałem nawet dwa razy ponieważ...
Mnie nie zależy aż tak na mocy. Jak przeliczam ilość zachowanych żyć jak bym cisnął więcej. Trzeba jeździć z wyobraźnią i szacować co robią lub zrobią inni. Ja jeźdzę tylko rekreacyjnie. Warradero nie jest zły załatwiłem je w 1 sezon :) . Pojechałem z Wodzisławia Śl do Władysławowa...
Witam. Proszę o wasze opinie Służę. :) W Twoim przypadku najprawdopodobniej będą pierścienie i/lub uszczelniacze zaworowe. Czy opłaca się naprawiać? Oczywiście, że tak, jeśli tylko kondycja nadwozia jest cała i bez dziur. Cenowo Cię nie zabije, aczkolwiek musisz liczyć się, że po...
Witam peugeot 307 1,8 benzyna z automatyczną skrzynią AL4 po wymianie mechanizmu różnicowego, zaworków 2szt od mechatroniki oraz oczywiście oleju, niestety nie chce jechać, na podnośniku przy wybieraniu biegu silnik o mało nie zgaśnie a po wciśnięciu hamulca gaśnie odrazu, silnik i skrzynia...
sprawdz cisnienie na cylindrach i jezeli miesci sie w granicach normy to montuj junkersa jezeli nie trzeba zdjac głowice i wlac troche nafty lub benzyny na tłoki jezeli przecieka do wymiany pierscienie (oleju mam nadzieje ze nie bierze?) gdy tłoki i pierscienie ok to trzeba zajac sie szczelnoscia...
Może się zapędziłem. Jeżeli to jest 8V i smarowanie wałka jest takie jak w oplu 1.6 8V to gdy zatkasz-przytkasz ten otworek to olej nie ma ujścia poprzez dziury w krzywkach i smarowanie czopów. Zwiększa się w wyniku tego cisnienie na magistrali zasilającej popychacze. Sam ostatnio zwiększyłem...
Możesz próbować. Ja osobiście straciłem na Xeramic-i ponad 100zl. Na początku, po kupnie samochodu wymieniałem olej ze 3 razy przez pierwsze 1000km. Ciągle spuszczałem i był syf. Zdjąłem więc miskę a tam na dnie maź jak smoła i wniej tonął smok olejowy. Raz nawet pomieszałem olej...
Kolego w tych warunkach które opisałeś to tą kontrolką należy się mocno przejąć. Podejrzewam, że po tych 50km jakbyś sprawdził poziom oleju to będzie na końcu bagnetu. Albo masz potężne przedmuchy na pierścieniach tłokowych do miski olejowej (sprawdzić kompresję), albo zatkana odma...
Niby nic. Ale jesteś kulturalny więc Ci odpowiem. Patrzyłeś na ten 4 cylinder? Musiałeś, w końcu głowica zwalona. Co tam widziałeś? Nic nie widziałem i nie czułem. Palcem objechałem cylinder dookoła gładziutki jak pupcia niemowlaka. Żadnego progu, tys, nawet nagaru. Normalny cylinder....
zawór redukcyjny jest w pompie oleju i jego zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego wzrostu ciśnienia oleju tzn otwiera się gdy ciśnienie osiągnie 4bar i nadmiar oleju wraca do miski olejowej jeśli się nie zamknął do końca to pompa oleju ma dodatkową "dziurę do zapchania", a wydajność...
Witam Problemy są cztery: PKT 1. Niedrożna instalacja olejowa lub powietrze w układzie- i po koleii: -sprawdzić początek zasysu na dnie w zbiorniku(dość kłopotliwe ale od tego bym zaczął) -sprawdzić filtr oleju(wkład siatka lub filc) - pamiętać żeby odkręcić i zassać paliwo po...
Witam Winę ponosi tu zawór przelewowy w pompie , chociaż szczerze to pompy oryginalnej od C 4011 nie widziałem już chyba z 20 lat . Pomimo to i tak czeka Cię demontaż miski olejowej , i wtedy decyzja co dalej , jeżeli jest zawór to go sprawdzić , lub wymienić a jeżeli nie ma to zakup całej...
Cisza jak makiem zasiał, w październiku robiłem uszczelkę pod głowicą i nowe zawory wydechowe bo nie było ciśnienia na 2 cylindrach.
Witam mam taki problem z fiatem punto I mam już słabe zawory oczywiście poprzez jazdę na gazie. Mam oczywiście drugą głowice w super stanie która nie jeździła na gazie tylko to jest głowica z fiata seicento o tym samym motorze. Wszystko prawie pasuje wszystkie kanały się zgadzają po za...
Wymiana napinacza niewiele dała. Ciśnienie u góry jest lepsze ale nie prawidłowe. Dalej kopci na potęgę... Zaslepki układu smarowania są na miejscu. Zawór nadcisnienia też jest ok. Jutro sciagamy głowice.... Chyba że ktoś ma jeszcze inny pomysł
Brak ciśnienia oleju przez około 5 sekund po uruchomieniu zimnego silnika i na wolnych obrotach po nagrzaniu. Znalazłem na forum Vectry bardzo lakoniczną informację, że jest uszczelka papierowa, pod pompą, która lubi się przerywać (wypłukiwać). Uprzedzając ewentualne sugestie mogę dodać...
No i chyba innej przyczyny nie będzie. Sprawdź jaszcze czy zawór nadmiarowy się nie zacina tzn blokuje się i nie otwiera się całkowicie. Z drugiej strony na gorącym silniku takie ciśnienie na jałowych nie powinno być.
Witam, po 2-letniej walce ze spalaniem w Scani R420 HPI: - wymiana pompy wysokiego ciśnienia - wymian prawie wszystkich zaworków ( poza kąta i dawki paliwa) - wymianie uszczelek pod pompowtryskami - regulacji zaworów .... spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po...
Witam Zaczne od tego ze zakupiłem a4 z silnikiem avj z uszkodzona głowica ,a dokładnie zatartym wałkiem ssącym oraz pogiętymi 4 zaworami ssącymi . Kupilem głowice uzywana z Aeb-a poskładałem górę ściągnąłem miskę oleju (oczywiście zapchany smok ) wyczyściłem smok i wymienilem pompe...
No więc zadzwoniłam do męża i powiedział, że zawór bezpieczeństwa idzie do pompy. Co do wartości oleju to na zimnym od 2 do 3 skacze, a na ciepłym 0 (nie wiem jak się to pisze). Jak mierzyliśmy przy kupnie to manometr był właściciela silnika. Wczoraj dzwoniłam do niego z pytaniem...
Witam po dłuższej przerwie. Ostatecznie nie ustaliłem przyczyny tak dużego ciśnienia oleju. Próba olejowa nic nie wniosła do sprawy, bo nadal te dwa cylindry były słabe - pewnie zawory. Klient nie chciał iść w koszty ściągania głowicy, więc pozostają tylko przypuszczenia. Dziękuję...
Tak. Zasilanie F, siłownik C a kanał B,A i D na przelew. Kanał E niech będzie zaślepiony. Jak popatrzeć na układ otworów korpusu podnośnika to właśnie E nie ma otworu w korpusie i jest uszczelniony oringiem. Kanał D to może byc dodatkowy kanał przelewowy który w C 330 nie występuje. Jeśli...
Kolego,ty nie masz problemu z ukladem chlodzenia tylko z nie wyłaczajacą sie pompa hydrauliczną ,która przeciąża silnik i ten się grzeje. Pompa hydrauliczna nie dostaje cisnienia sygnału sterującego(pilotowego) z zaworów hydr. zewnetrznej. Ten ,,Sygnał' to cisnienie oleju służące do...
Dobrałem się do tego zaworu i faktycznie, stoi w miejscu. po spięciu na krótko silnik się odezwał. Lecz pojawił się inny problem, myślałem że zawór znajduje się po 4 śrubami trzymającymi głowice. Poluzowałem je i wylało się trochę oleju z silnika. Pasuje go teraz uzupełnić, tylko...
Poszukuje sposobu na oszukanie czujnika ciśnienia oleju vtec. Ktoś nieźle kombinowal i w efekcie okazało się ze błąd, który się pojawiał i był odpowiedzialny za odcięcie zapłonu przed włączeniem vtec, jest spowodowany innym silnikiem lub głowicą -bez vtec. Tak więc ciśnienie oleju...
Mi przy chodzi na myśl jedynie zawór nadmiarowy w pompie albo filtrze 1.Czy ten zawór w pompie to część wymienna czy tylko z cała pompą? 2.filtr oleju wewnątrz się popsuł? czy jest tam jeszcze jakiś zawór ?
Uszczelka była wymieniana była ściągana głowica bo pogięło zawory (ostatnia awaria) a wcześniej nie wiem. Na razie czekam na napinacz, następnie płukanie zrobię (może pomoże) i sprawdzenie ciśnienia.
W filtrach są zawory przelewowe...
Zawór zwrotny ? Zapobiega spływaniu oleju z magistrali gdy pompa nie pracuje. Jeśli jest wadliwy, po uruchomieniu silnika pompa musi najpierw wypełnić pusty układ olejem, co daje efekt jak u Ciebie. Nie muszę dodawać że ruchome elementy silnika pracują bez odpowiedniego smarowania, sama...