Chociaż z drugiej strony jeśli olej spływałby przez bypas do silnika to tak samo mógłby spływać przez filtr do silnika (wyjście z filtra 1 zielony). Może jednak nie trzyma ten zawór jednokierunkowy i olej się cofa przez wejście do filtra? (wejście 2 pomarańczowy) Zawór co prawda podmieniony ale z silnika który już nie jeździł. https://obrazki.elektroda.pl/5910687000_...
A sprawdził ci któryś ciśnienie na garach może zawiesza się zawór,oleju nie bierze .
Może zawór zwrotny w pompie oleju puszcza.
Zacięty zawór upustowy na pompie oleju i podpiera ci zawory stąd praca bez oporu .
Zawór się wypalił bo miał problem z odprowadzeniem ciepła do gniazda zaworowego. Widać nagar z oleju marnej jakości i to może być przyczyną.
W tym modelu silnika jest zamontowany zawór jednokierunkowy.
No to dlaczego nie pracuje? Zawory wydechowe się nie otwierają? jak dostanie obrotów o zwiększy ciśnienie oleju to hydrauliczne regulatory zdołają popchnąć zawór?
To jest całkiem popularny problem w Astrach, uboga mieszanka paliwa/powietrze, jednak osobiście nie dał bym grzebać w pompie, bo jest to bardzo mało prawdopodobne, bardzo częstym powodem tego błędu jest zasysanie lewego powietrza, brudny/popsuty przepływomierz, częstym problemem jest również pokrywa zaworów, w którym jest zawór/membrana do oddzielania...
Jakim opornikiem? Jaka rezystancja?
Miałem coś podobnego w Astrze H, uszkodzony był zawór w odmie, w silniku robiło się podciśnienie i zasysało powietrze uszczelniaczami wałków. Sprawdź, czy po odkręceniu korka oleju dźwięk ustaje.
witam mam taki problem jeden zawór mi stuka cały czas wymieniłem popychacze wszystkie i nic to nie dało mechanik stwierdził że wałek rozrządu nie jest zbytnio zużyty przynajmniej na oko wszystkie krzywki są podobne. u mnie objawia sie to tak że cały czas słychać takie klepanie patrzyłem na słuchawkach, ewidentnie jeden zawór chodzi głośniej. zastanawiam...
No wszystko jest ok tylko że olej jest w tej kopule podciśnienia a słyszałem ze nie powinno tam być oleju co się odkręca 3 śrubeczki.
Jak zawór od turbiny miał wpływ na znikanie płynu i podnoszenie się oleju to ta astra naprawdę jest ,,wyjatkowa"
Witam i pozdrawiam wszystkich sprężarkowców.Zrobiłem kompresor z trzech sprężarek od kamaza,silnik 5.5kw,smarowanie ciśnieniowe pompa wspomagania opel astra,filtr oleju fraz z chłodniczką ford mondeo zamontowany między pompą a sprężarkami.Mam problem z ciśnieniem oleju.Po włączeniu sprężarki nie było ciśnienia na zegarze ,zdemontowałem zawór w pompie...
no tak chyba ze ktos lubi sie bawic w takie sprawy ale ja bym sobie zawory dotarl i nie pomieszal plynu z olejem :)he he
Wita Musisz rozebrać silnik, ściagnąć głowice i zobaczyć w jakim stanie są zawory i gniazda. Pozdrawiam
Tu opis kodów. Piny A i C w złączu diagnostycznym. 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów 17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie 21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie 22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie 25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie 26 - Zawór elektromagnetyczny...
tak, to jest cała rodzina silników FIRE nie wiem co to za olej ta Selenia ani Millers, ja stosuje Mobila 10w40 i 5w30 i jestem zadowolony, nigdy nic nie zatarłem mimo jeżdżenia dużo z gazem w podłodze Cieniasem 140 a Tikiem nawet i 160 ;), jedynie od takiej jazdy wydmuchnąłem niejedną uszczelkę pod głowicą i 2 razy zawór wydechowy w Cieniasie 900 i...
Albo pomyliłeś miejsca popychaczy i na początku niektóre zawory były podparte i dlatego kręcił jałowo, a inne popychacze są zapieczone i się nie podniosły, a wraz ze wzrostem temp. luz maleje i jest ciszej.
Według podanych danych o kompresji to nie ma podstaw do twierdzenia że to zawór .Jeśli chcesz się upewnić na 100% to zrób tak. przed następnym pomiarem do cylindra za pomocą szczykawki wlej ok 3cm oleju (co uszczelni pierścienie) i wykonaj pomiar.Jeśli ciśnienie wrośnie to zawory szczelne .Na wszelki wypadek przed wlaniem oleju wykonaj pomiar bez oleju...
słuchaj ja mam astrę f 1.4 8v 96r mam taki sam problem i podejrzewam zawór ciśnienia przy pompie, lub w misce jest smok (rurka która jest zanurzona w misce olejowej ) i na końcu który jest w oleju jest siateczka i na niej mogły się zebrać jakieś paprochy i za słabo ciągnie na wolnych obrotach, ale najpierw sprawdź sobie zawór ciśnienia masz go na samym...
Witam, zaryzykowałem i oszlifowałem zaworek poskładałem wszystko i ciśnienie spadło, teraz jest na biegu jałowym 1,7 a przy 2/3 obr. około 6bar czyli może być. Ale problem jest nadal ubywa na trasie sporo oleju ciągle trzeba dolewać, ma ktoś pomysł, dalej mocno dmucha przez odmę wraz z olejem.
Kolego a przy składaniu głowicy opróżniłeś hydraulikę z oleju bo jak nie to nie uzyskasz ciśnienia na cylindrach, zawory będą podparte i klapa.
przerabialem ten sam temat tylko w kadecie 1.6 wszystko wymienione a ja kupilem za grosze chcieli oddac auto na złom;] zawor cisnienia oleju ;] zawory sie niedomykaja ,pomiar cisnienia oleju robiłes i ile wynosi? Proszę niezwłocznie poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować...
Ta próba wykazuje ,że masz również nieszczelne zawory na tym cylindrze. Skoro zdemontowana by była głowica to czystą głupotą byłoby nie wymienić wszystkich pierścieni. A głowicę najlepiej oddać do fachowca aby sprawdził prowadnice i zawory oraz ich uszczelniacze.
Olej możesz dolać w każdej chwili, nabity układ nie stoi na przeszkodzie. Robisz to tak : -silnik pracuje, klima załączona -do portu LP połączasz specjalny dozownik oleju z wymaganą ilością oleju -drugą stronę dozownika podłączasz do butli z czynnikiem -można jeszcze zrobić próżnię w przewodach i dozowniku -odkręcasz butlę i zawór na manometrach i wprowadzasz...
Tak ale sprawne koło nie będzie klekotać bo zatrzask odblokowuje ciśnienie oleju, nawet jeśli jest uszkodzony zawór to kolo będzie w pozycji zablokowanej i nie będzie grzechotać(wyjątek to uszkodzony zawór w pozycji otwartej), tym bardziej podczas kręcenia ręcznie wałem a ten objaw miałem w tym silniku ze zdjęcia
Nie powinno być różnicy czy to opel czy też inny wynalazek. W każdym aucie na początku ściągamy wałek rozrządu i napełniamy po kolei wszystkie cylindry czy trzymają ciśnienie. Potem rozpinamy zawory i uważamy żeby nic nie pomylić podczas składania. Trzeba rozbić świecę, i dorobić do niej króciec na który nakładamy wąż od sprężarki. Wymienialiśmy tak...
Witam, Zaczęło się od tego że miałem pękniętą membrane (syczał silnik, falowały obroty itd), kupiłem na allegro wymieniłem i niby ok ale silnik zaczoł brac olej... Kupiłem cały zawór odmy pobór oleju pozostał lekko zasysało powietrze do silnika... Gumka w tym całym zestawie jest dość sztywna... wymianiełem na tę z allegro cieniutka i miękka... ale dalej...
Co może być powodem tych dolegliwości silnika??? Zawory byly wyciągane i założone ponownie na stare uszczelniacze. Więc będzie pił wiadro oleju na tydzień.
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Podłącz pod komputer i sprawdź czy to na pewno EGR, jak sie popsuł to błąd zostanie zapisany w pamięci. Główną przyczyną psucia się egr-ów jest nadmierne zużycie oleju przez silnik a co za tym idzie w zaworze osadza się spalony olej itp.
Panowie i Panie, tłukę moją Astrę J 1.7 CDTI już ponad 6 lat. Była ostro żyłowana do odcinki 😅 Ogólnie lały wtryski, założone zostały uszczelniacze zaworowe i jest okej. Przy wymianie oleju kolejny raz leję płukankę silnika od Liqui Moly oraz dodałem Cerateca (auto o wiele rzadziej dymi), kultura pracy silnika lepsza. Przebieg 340 kk. Był problem z...
Zrób test błędów metoda gaz-hamulec trochę zabawy ale jak nie masz skanera OBD..... może coś znajdziemy Zajrzyj do tego EGR, mało pracy a ten zawór należy czyścic co jakiś czas. Sprawdziłbym również ECU bo jest w słabym miejscu (nad nadkolem ale nie pamiętam z której strony... chyba od kierowcy) i może jakiś brud podszedł ..... wiem ze to połączenie...
1. Oglądałem wałek rozrządu. Tam są takie krzywki co do których wiem, że sterują pracą zaworów. Jedna z tych krzywek jest brzydka tzn. ma takie zadziory na krawędziach. Czasem - nie zawsze, ale czasem silnik wydaje taki dźwięk, trochę jak stary diesel - typowe klek, klek, klek. Pojawia się taki dźwięk szczególnie często zaraz po zapaleniu silnika lub...
Witam. Ciśnienie pomierzone: 1 - 11,5 2 - 13,7 3- 13,7 4 - 13,7 Najdziwniejsze jest to że na czwarty kuleje a nie na pierwszy. Po odkręceniu korka wlewu oleju dość mocno dmucha.
Na zimnym praktycznie w ogóle (ew zarzęzi na 3s po starcie i cisza), na ciepłym po prostu sobie klekocze, nie jakoś strasznie. Jest teraz zalany Elf 5w30 Dodano po 3 Jak tutaj jest ustawiany luz zaworowy w tym motorze? Może to jest przyczyna klepania, ale nie no, nie brzmi to jak zawory
W takim razie powinni w miejsce czujnika wkręcić manometr i sprawdzić ciśnienie oleju (powinno być 1,3 bara na obrotach jałowych). Ciśnienie poniżej 1 bara powoduje świecenie się kontrolki. Powodem może być zbyt niska lepkość oleju (zły jego dobór lub rozrzedzenie paliwem), zapchany smok w misce olejowej, zawór pompy lub kończąca się pompa oleju (luzy...
czyli co uszkodzona uszczelka pod głowicą czy głowica a może jednak ta chłodniczka oleju? a skąd to kto może wiedzieć ? wywal na chwilę chłodnicę oleju i zmostkuj przewody wodne co tam wchodzą. potem wyczyść obieg wody i zobacz czy to samo się dzieje. Jak się nie dzieje to tak zostaw a jak się dzieje to uszczelka. Masz tu rozwiązanie tańsze i sam sobie...
Wymiana samych pierścieni to pudrowanie trupa. Skoro i tak rozbierasz motor to robisz pełen przegląd. Pomiar wału, panewek, gładzi cylindrów. Dalej tłoki . Zawory i prowadnice. Po pełnych pomiarach można podejmować decyzje co wymieniać a co zostawić.
Może najpierw warto by było zrobić dokładniejszą diagnostykę zamiast przypuszczeń- zmierzyć ciśnienie sprężania, próba olejowa, test polegający na nabiciu ciśnienia do podejrzanego cylindra gdy oba zawory są zamknięte i odsłuch czy ucieka ciśnienie i gdzie- w okolicach głowicy, przez korek wlewowy oleju, dolot.
Po pierwsze silnik nazywa się ECOTEC... po drugie, po 90k km powiniem mieć wymieniony cały rozrząd, jeśli nie maiał to jest do wymiany, silnik nie ma prawa klekotać bo ma hydrauliczne kompensatory luzu na zaworach, jeśli więc słychać zawory na wolnych obrotach to rozrząd jest do wymiany. Jak odkręcisz wlew oleju i przegazujesz silnik nie powinno się...
Witam, dopóki silnik jeździł ze starą głowicą to wszystkie podzespoły zużywały się równomiernie. W momencie jak silnik został doprężony "zrobioną" głowicą(min. dotarte zawory), to silnik zaczął brać olej - przepuszcza na pierścieniach. Ewentualnie sprawdź jeszcze odpowietrzenie skrzyni korbowej.
ja raz wydmuchałem zawór w Cieniasie 900i na gazie (oczywiście, że jeździłem z gazem w podłodze) potem wyciągnąłem popychacze od tego cylindra i jeździłem całą zimę bo w śniegu nie chciało mi się silnika wymieniać a z popychaczami palił 12 gazu a bez nich 10 (gaz zwykły 1gen) drugi raz to w Astrze F 1.4 8V też jadąc z gazem w podłodze na autostradzie...
Napływ ciśnienia oleju do samoregulatorów kasuje luz po wciśnięciu go przez krzywkę. Jeżeli u Ciebie napływ oleju powodowałby podwieszenie zaworów to zmierzyłbym ciśnienie na poszczególnych cylindrach i do tego przeprowadził bym próby szczelności. Podejrzewałbym tu zawory że są za długie trzonki ale Ty ich nie wymieniałeś.
Co do poduszki na sankach to jest dobry trop bo ostatnio wymieniałem ja na nowo i poskładalem wszystko na sztywno jak zmieniałem sanki na zewnątrz może faktycznie ona przenosi jakieś drgania. A co do serwa hamulca to jak to mogę sprawdzić? Zawór od klap zawirowań wymieniałem ostatnio na nowy bo został zalany olejem z pompy i pękła guma
Witam, mam problem z turbiną, w astrze II 1.7 TD ( silnik oplowski ), mianowićie wymieniłem turbine na sprawną a nadal wciąga olej, po zdjeciu przewodu od filtra prawie z niej cieknie, luzu nie wyczuwa sie zawory EGR sa sprawne zarowno mechaniczny jak i elektryczny, zreszta dziala w 100%, tylko ten wyciek i pobór oleju, może ktos zna przyczyne
Ceramizer używałem - wg mnie żadnej poprawy, choć owszem silnik się nie zatarł do końca mimo jazdy z gazem w podłodze prawie cały czas (Astra 1.4) ale i tak silnik poszedł na złom bo UPG wywalił parę razy a w końcu wypalił się zawór i wymieniłem silnik na 1.6 8V Ostatnio używam Ceratec Liqui Moly (w Zafirze 1.8 16v i Astrze 1.6 16v) i jestem zadowolony...
Jak po zwiększeniu obrotów korekty spadają z plusa i dążą do zera to prawdopodobnie masz problem z lewizną w dolocie. Musisz wykluczyć wszelkie nieszczelności między MAF a silnikiem. Sprawdź zawór evap i inne wężyki przez które może lecieć lewizna do dolotu,odma itd. Wiesz że nawet nieszczelny korek oleju czy bagnet może powodować wariowanie korekt?...
Chłopaki mam prawie identyczny problem w astrze G 2007 Z14XEP 1,4 TWINPORT auto siostry kupione kilka miesięcy temu. Auto kupione po przeglądzie w serwisie opla więc nie wymieniłem oleju - kupione z firmy od znajomego ... bez komentarza... mój błąd - olej trzeba było podmienić na początku ale zapewniali i potwierdzali, wszystko jest na papierze i w...
prawdopodobnie zacierają się zawory w prowadnicach(olej),jeśli tak to raczej nie minie cię jej naprawa,choć są inne sposoby. Ale usterka objawia się tuż po tym, kiedy przyspieszam samochód i to dość gwałtownie. Najbardziej daje sie odczuć przy zimnym silniku. Przy gorącym jest ok, ale jeśli "dam mu kopa" to tuż po tym też to się objawia ale silnik...
Witam. Mam opla astre H 2004 1.6 benzyna. Mam instalacje gazowa. Mój problem polega na tym że auto na zimnym silniku jak odpalam rano i tylko na pierwszym biegu przez pierwsze 5 minut przy ruszaniu dławi się. Dzieję się tak na benzynę i na gazie. Mam wymienione świece, sprawdzone cewki , wymieniony olej, filtr oleju. Miałem sprwdzany silnik były robione...
Witam jestem nowy może ktoś pomoże otóż-moja astra straciła moc.Podczas jazdy stałą prędkością zapalał się czek wizyta u mechanika okazała być sie trafna do wymiany gruszka (zawór sterujący klapkami zawirowań) autko powróciło do mocy niestety po miesiącu to samo . Postanowiłem sam zbadać tą gruszkę i po dotknięciu rozleciała mi sie w ręce ten plastik...
Co do kosztow utrzymania samochodow to moje skromne zdanie jest takie ze jak cie nie stac na naprwy i wymiany to nie kupuje sie samochodu. Jesli sciagniesz glowice to zobaczysz stan cylindrow bo wg mnie jak na ten przebieg to zbyt duzo zuzywa ci oleju. Zwykle wymiana uszczelniaczy bez sciagania glowicy nie obniza kosztow bo nie kazdy to potrafi a zwykle...
Mało wzrosło z olejem, więc to raczej na zaworach przepuszcza.
Witam chciałbym się dowiedzieć czy w oplu astra 2 w pompie vacum powinienen być olej bo jak odkryciem ta pokrywke na 3 srobki to wylecialo mi sporo tego oleju z tej pompy i zaswieca mi się check P0400. Z niektórych źródeł wiem ze w pompie vacum olej powinien w sumie być a poza kroćcem już nie a u mnie jak zdejme wężyk to olej sobie kapie troszke wymienilem...
Nie wiem jaki ty masz sentyment do tego auta ale w żaden sposób nic się nie kalkuluje każdy remont silnika przewyższy wartośc auta. Jak nie idzie niebiesko z rury wydechowej to to zrób jak koledzy piszą zakup olej i do końca. TRudno Ci odmówić logiki w tym co mówisz. Ta opcja wysuwa mi się na prowadzenie. PRzy tak masowym zjawisku spalania oleju przez...
To na pewno nie jest wina czujnika w zderzaku. W tych silnikach bardzo czesto sa problemy z cieknącymi pompami oleju i wtedy dochodzi do uszkodzenia paska rozrządu. Pompa jest napędzana paskiem a wadliwy uszczelniacz w tych silnikach doprowadza do wycieku i wtedy pasek zebaty jest zamoczony. I raczej tutaj wlasnie bym stawial na pompke, cisnienie itp...
Auto astra g, silnik x18xe1, rok 99 . Gdy uruchamiam zimny silnik to zawory klekoczą. Po rozgrzaniu silnika wyraźnie cichnie. Olej to opel półsyntetyk. Na liczniku ma 200 tys. ale może więcej. Oleju nie bierze. Poza tym jest OK. Piszę, bo mam niedługo zmieniać olej a może to wina oleju. Byłbym wdzięczny za konkretne rady lub informacje na ten temat.
Witam kolegów, od jakiegoś czasu mam hałas w silniku, załączę filmik dla lepszej wizualizacji, chodzi o silnik Opel Astra H 1.6 - 2008 Z16xer silnik, po uruchomieniu samochodu słychać pukanie jak popychacze, wkrótce pukanie staje się silniejsze przy 1600-2000 obrotów i więcej, po zwolnieniu gazu samochód czasami działa dobrze, czasami ciągle puka, dwie...
Witam. Mam trochę dziwny jak dla mnie przypadek w moim samochodzie. Może najpierw opiszę dokładniej o co chodzi. Otóż samochód jak na 1.6 jest według mojego wyczucia za słaby. Wycieków z silnika nie ma, jest suchy. Pierścienie, rozrząd,olej, filtr oleju były wymienione jakieś 6000tyś. kilometrów temu przez poprzedniego właściciela. Wynik na miarce od...
Kupiłem go z syntetykiem bo jak spuszczal to jak woda.. a wlal mi polsyntetyk bo jest gesciejszy i żeby luzy trochę uszczelnić. Stuka szybciej jak dodaje gazu i jest to głośniejszy dźwięk lecz jak zdejmuje nogę z gazu to wolniej stuka i ciszej i to czy stoję czy jadę na luzie. Im mniej obrotów tym ciszej. Tak posprawdzał luzy zaworowe luzy na sworzniach...
Witam Cię. Miałem identycznie w corsie w silniku 1.7DTI (tzn kopcił i miał wyraźny spadek mocy), winą był zawór EGR! Auto zwiedziło kilku mechaników i co jeden to lepsza rada, ze turbina itp. Dopiero w droższym warsztacie to załatwili. Ewentualnie stawiał bym na wtrysk. chodź w pierwszej kolejności poproś aby sprawdzili ci ten zawór, z tego co wiem...
Witam po remoncie silnika moja astra strasznie dymi od razu po odpaleniu czy to zimna czy ciepła bez różnicy. kupiłem dół silnika ( kompletny blok bez głowicy) wyjąłem pierwszy tłok zobaczyć jak wygląda, pierścienie super tłok czysty jak nowy oraz pierścienie tez jak nowe ciśnienie komór cylindrów to 15 i 14 Atmosfer. Siateczka idealna na gładzi tulei....
Przyjete jest do 1l/1000km to może być o ile dochodzi się do tego stopniowo. Trzeba wziąć poprawkę na gęstość oleju tzn gęsteszego idzie mniej. Jeżeli stalo się to nagle to trzeba szukać wycieku lub uszczelnienie na zaworach ssacych.
Witam i proszę o pomoc. Mam opel astra g 1.8 125 km przebieg orginalny 155 tyś i polskiego salonu i potwierdzony przebieg . Bierze olej na 1000 km pół litra .Jak go zapale rano nie kopci ale tak śmierdzi olejem bardzo na zewnątrz,czy dolewać czy wymieniać gumki na zaworach ???
Mam Opla Astre 1,7 TD silnik isuzu. Dymi na zimnym silniku na niebiesko ,potem pracuje normalnie nie wie ktoś może jaka jest tego przyczyna ? Jeżeli dymi zaraz po odpaleniu i po chwili przestaje a spaliny mają charakterystyczny zapach spalonego oleju to do wymiany są uszczelniacze na zaworach.
Przy regeneracji pompy czyszczony był kolektor oraz zawór egr. Syfu tam było bo co nie miara. Błąd wyskakiwał nadal. Po założeniu emulatora egr błąd nie wyskakuje a silnik lepiej pracuje. Przede wszystkim turbo dziura jest prawie nie wyczuwalna. Zbiera się fajnie już od samego początku. Więc ten emulator to zbawienie dla tego silniczka i skończy się...
O ile pamiętam pompa jest smarowana olejem z przelewu na zaworze regulacji ciśnienia oleju. Faktycznie uszkodzenie przewodów (rurek) skutkuje upaprawiem silnika.
http://obrazki.elektroda.net/57_12378442... To tak dla przykładu ta tabelka. W moim (astra,C16SE) jest B i ma wzniosy na ssącym i wydechowym: 6.12mm. C16SE też było w Corsach B, Vectrach A. Podobnie X16SZ w vectrach A. I jak można znaleźć wzniosy :?: :D. To jest tak jak napisał adam7009, tylko to "oko" musi mieć trochę doświadczenia. Zawór...
... U mnie w Opel Zafira B 1.6 A16XER - wymienione: 2 koła KZFR, elektrozawór, nastawnik wałka dolotowego, wszsytko pięknie wyczyszczone, przedmuchane i lipa. Samochód ładnie jeździ tylko na zimnym silniku do pierwszego wyłączenia. Po ponownym uruchomieniu brak mocy i czaami zapala się pomarańczowa kontrolka z kluczykiem. Komputer pokazuje błąd 0011....
Odma naprawiona, samemu mi się nie udało, pokrywa się strasznie kruszy i zawiozłem do Ostrowca Świętokrzyskiego trwało to naprawdę chwilę, szybko miło i sprawnie. Pokrywa zaworów przykręcona dymienie uciekło, ale po 100 km zaczął się kolejny kłopot zaświecił się błąd silnika i silnik nie wchodzi w obroty tak jakby nie chodziły wszystkie gary, czy ktoś...
Wymieniłem całą rurę wydechową. Wymieniłem po raz kolejny zawór EGR. Nic się nie mieniło. Samochód kopci z rury (bardzo dymi białym dymem), bierze dużo oleju, bardzo śmierdzi z rury wydechowej. Gdy jadę, do 20 kilometrów przebiegu jest wszystko OK, po około 22 kilometrach przebiegu obroty zaczynają falować ale silnik nie gaśnie. Po około 30 kilometrach...
Obecne zużycie 0,4L na 1000km nie jest duże, ale zużycie na poziomie 0,8L na 1000km jest bardzo niepokojące. Przy takim zużyciu oleju ciężko o idealną kulturę pracy silnika. Jeżeli te uszczelniacze czasem przepuszczają tak dużą ilość oleju to również przez uszczelniacze trochę ucieka kompresja do komory silnika a następnie do kolektora ssącego i nie...
najczęsciej po wjechaniu w jakąś dużą kałuże i. Idż swoje bajki opowiadaj rumuńskim księżniczkom. Oba zawory ( regulacji EGR i klap zawirowania) są w luce pomiędzy poszyciem wewnętrznym błotnika a akumulatorem. Żeby tam się woda dostała to albo musiał by wjechac całym przodem do rzeki albo załadować w nie z karchera. Filterki sa po to, że jak zawór...
niema czegoś takiego jak "przypalone zawory" zawór jak się już zaczyna wypalać to momentalnie zaczyna metal płynąć i się wypala tak duża szpara w zaworze wydechowym, że już kompresji niema, wiem bo kilka razy miałem z tym do czynienia, w tym 2 razy mi się wypalił zawór (w 900tce na gazie od jazdy z gazem w podłodze i w Astrze 1.4 8v też na gazie i też...
Nie porostu na necie przeczytalem ze w pompie vacum nie powinno być oleju a inni znowu mowili ze powinienen byc i nie wiedzialem kogo sluchac. A ten blad zapewne pokazuje ze albo zawor egr jest nie tak ale tydzień temu go czyscilem albo czujnik turbiny moze się popsuł co idzie wezyk z pompy vacum do tego czujnika a z tego czujnika do zaworu egr. Jedynie...
Turbinę można łatwo sprawdzić ściągając przewody i organoleptycznie dotknąć łopatek i skontrolować luz na osi.Zobaczyć należy stan oleju,czy turbo nie pije.Oczywiście wymiana filtra paliwa i powietrza jest wskazana.Należy także przeczyścić zawór EGR,a w skrajnym przypadku go zaślepić.Wtyki od głównego komputera też odpinamy i sprawdzamy ,czy piny są...
stawiam na turbinę możesz sprubować zmierzyć ciśnienie doładowania ,a jeszcze jedno zawór recyrkulacji spalin popatrz czy się w pore zamyka słyszny trop znalazłem nieszczelności w chłodnicy intercoolera - charakterystyczne plamki oleju po wymienie zobacze, czy tylko to było przyczyną dla potomnych: - to był przepływomierz - typowa usterka przy silnikach...
Witam mam nadzieję że po zmontowaniu klimy tych chłodnic wyciącnęłeś powietrze i napełniłeś gazem tak jak jest przybita tabliczka znamionowa na wagę !! do tego gazu zawsze dodaje się do sprężarki trochę oleju około 0.1 L . Po napełnieniu zawór załącza dopiero napięcie na klimę zwieranie czujników stwierdza że działa klima ale czy jets napełniona gazem...
Przyczyną występowania oleju napędowego przy tym silniku w wiązce elektrycznej a co za tym idzie m.in. w gnieździe sterownika jest rozszczelniony zawór TCV kąta wtrysku znajdujący się w dolnej części pompy wtryskowej od strony rozrusznika. Koszt nowego takiego zaworu to ok 400 zł. Można go spróbować naprawić (poszukaj na forach - ja tego nie praktykowałem,...
Sprzęgło ? wrzucam 3 zaciągam ham. ręczny i auto gaśnie , biegi wchodzą bez zgrzytów , ślizgania brak. Dodano po 2 Głowicy niema co ruszać , kompresja wysoka , zawory niepowypalane , uszczelka ok , na tłoku są 3 pierścienie : 2 uszczelniające i 1 olejowy , gdyby olejowy był zapieczony to kompresja spadłaby by ? uszczelniaczy nie sprawdzę bez rozpięcia...
Cześć, Mam pewien problem z moją Astrą G 1.7 y17DT 2003 rok i za chiny nie mogę go rozwiązać. Przejąłem auto po nieżyjącym już członku rodziny 3 miesiące temu, autko służy mi na co dzień do jazdy. Od momentu przejęcia auta, mam problem. Odnoszę wrażenie, jakby turbo nie pracowało w tym aucie. Rozpędza się dość w porządku, do setki idzie, powyżej setki...
Witam. Mam problem z silnikiem 1,6 8v Z16SE od astry g. Polega on na tym że po wymianie wałka rozrządu na wałek od lanosa (ponoć są takie same) mam niskie sprężanie na 3 cylindrze. Głowica jest splanowana, zawory, prowadnice, uszczelniacze, dźwigienki i popychacze hydrauliczne są nowe. Nawet wymieniłem pierścienie na tłokach i nic się nie zmieniło....
to co pisze na niej to jest ilość na cały układ ,a napełnia sie przez zawory do napełniania, jeśli jest to stary układ to należy wpuścić gaz a potem spuścić i odzyskać olej a zarazem sprawdzić ile suściliśmy i wiemy ile dodać
Ale dobry automat sprawdzi ci cisnienia na wysokim i niskim i jesli jestes jak mowisz obeznany z tematem to wiesz jakie cisnienia powinny byc gdzie w jakim momencie . Uzywam automatu Valeo i bardzo mi pomaga łącznie z wykryciem uszkodzeń zaworu rozpreżnego spreżarki itp. A co do ilości oleju w Astry k.marcina to norma min. . 295 g gazu wchodzi do całego...
OK - auto oddane do mechanika. Okazało się, że gaz jest sprawny, a nawaliła głowica, wałki, cylinder, zawory i inne tego typu rzeczy (świece do wymiany, przewody). Linia gazu, przewody itp. jest idealna. Całość wymiany kosztuje do 2000 zł. Poprzedni właściciel musiał przygazować bez wystarczającej ilości oleju. To co się zatarło to się zatarło i później...
Witam! Czyściłem zawór EGR w moim Y17DT ISUZU 2001r. Przy demontażu sterownika ECM (tego na samej górze silnika, z którego wychodzą 2 złącza) zauważyłem że coś w nim chlupie. Wystraszyłem się, bo pomyślałem, że dostała się tam jakaś woda, czy coś. Po zdjęciu pokrywy okazało się że znajduje się tam olej. Dwa wielkie złącza które tam wchodziły, są wilgotne...
padła mi w zimę pompa wodna. Powyginała mi zawory w silniku. Została wymieniona głowica, uszczelki, zawory, rozrząd oraz pompa wodna. Po naprawie tych części zaczął brać olej w bardzo dużych ilościach co było widoczne w spalinach. Mechanik stwierdził iż: przestawił się zapłon o 30 stopni z niewiadomych przyczyn, nie na wszystkich cylindrach chodzi silnik....
bez przesady, to nie pomylonez, w Oplach te śruby wydechu się bez problemu odrkęcają, nawet takie zgnite, wtedy wbijam nasadkę 12 zamiast 13 i też się odkręca, jedne się odkręcają nakrętki, inne się wykręcają całe szpilki, ale jeszcze żadnej nie urwałem, oczywiście to trzeba z wyczuciem odkręcać, jak się ześlizguje to nie ciągnąć jak głupi aż się obmieli...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Po wyłączeniu stacyjki silnik nadal pracuje, kostka została już wymieniona nie pomogło. Ciekawostką jest to że gdy przekręcam stacyjkę i wciskam hamulec stojąc w miejscu nie jadąc silnik gaśnie. Do tego po zgaszeniu silnika pali się lampka oświetlająca kabinę (nawet gdy drzwi są zamknięte a gaśnie po uruchomieniu silnika) i lampka od ładowania i poziomu...
Niko72: skąd wiesz, że nikt by tego samochodu nie kupił z uszkodzoną pompą wtryskową skoro było w dobrym stanie? jaki to problem wymienić pompę wtryskową? jakieś 2-3 godziny roboty, przy okazji wymieniając pasek rozrządu który po zakupie i tak wymienić trzeba Nie tak dawno kupiłem busa Mastera 1.9DTI odpalającego ale nie wkręcającego się na obroty (i...
Palimy, odkręcamy korek oleju i badamy czy są jakies większe przedmuchy jeśli są to poleciały zawory. Czy ten pomiar był robiony na ciepłym silniku?? bo widzę temp cieczy 90°. Niedawno miałem takiego kolesia który wymienił pasek dopiero jak mu strzelił ale się nie przyznał powiedział że wszystko było ok a nagle przestał palić. później miałobyć na mnie...
Cały słupek roztrzaskalo zawory i nie wiadomo co z tlokami zastanawiam się nad wymiana całego słupka Jak się domyślam zerwało ci pasek rozrządu? Kiepsko... Ale jeśli silnik wcześniej pracował normalnie, nie brał oleju a także miał dobrą kompresję to może warto zrzucić głowicę i zobaczyć jak sprawa wygląda? Same zawory prawdopodobnie pogięte lecz na...
Witam -, tak jak w tytule i dodam benzyna /lpg ,silnik po przebiegu około 20 tys km taki słupek kupiłem z anglika (nowa uszczelka głowicy, bo poobniżałem zawory pod gaz tzn. zrobiłem większe luzy)kadłub był bez pompy olejowej więc przełożyłem od starego silnika(pokrywa pompy z planowana na magnesówce ),wydawał mi sie taki mułowaty ten samochód.Pojechałem...
Mam wrażenie, że i skrzyń AF13 są 2 rodzaje mimo tych samych oznaczeń Ta, którą założyłem jest na pewno starsza, ma jeszcze króćce wężyków chłodnicy oleju takie że wężyk się natyka i zakręca opaską, a orginalna miała już takie szybkozłączki (oczywiście króćce odkręcane, przełożyłem je) ale ta skrzynia, a w zasadzie pewnie konwerter ma większy poślizg...
W Puncie mk1 mechanik mi stwierdził że mam do remontu silnik pierścienie zmieniać, koszt z robocizną wycenił na 1200zł, brał 2 litry oleju na 1000km. Postanowiłem wymienić uszczelniacze zaworowe, dałem 13zł wymieniłem, i przestał zupełnie brać olej. Zrobiłem już od wymiany 3500km i nie dolałem w ogóle oleju. Jednak ciśnienie sprężania miałem większe,...
WITAM. Mam problem z moim Oplem 1.7dti tzn. podczas jazdy szarpie nim przy dodawaniu gazu. Problem ten pojawia się jak samochód się nagrzeje tzn. po przejechaniu ok 10 km na zimnym silniku jest wszystko ok, stało się to nagle auto jeździło normalnie po oddaniu go do mechanika, był robiony wyciek oleju zaczęło nim szarpać, auto zostało podpięte pod komputer,wynik...
WITAM ! Tak jak w temacie. Zmieniłem głowicę, uszczelkę głowicy,nowy rozrząd,napinacz,uszczelka klawiatury,filtr oleju + Olej 15W-40 Mobil + Płyn Petrygo. A więc do sedna , w głowicy zostawiłem świece z poprzedniego samochodu ponieważ śmigał na nich elegancko(sam jeździłem) , są dwuelektrodowe CHAMPIONA, tyle że samochód stał jakieś 4 miesiące ale to...
zawór oleju astra zawór oleju astra
schemat zasilacz antenowy odświeżania pamięci baterie rowerowe połączenie
saeco xelsis sm7680 omnigena mh1300
Wzrost ciśnienia w piecu gazowym - przyczyny i rozwiązania Regulacja śruby T w pile Oleo-Mac 937: jak ustawić biegi jałowe?