Plus po zapłonie i masa sterująca wystawiona przez sterownik silnika jeśli ten chce otworzyć zawór.
Witam. Na 90% zawór EGR jest zapchany ale sprawdź jeszcze wężyki podciśnienia te od gruszki.
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
Jeśli membrany szczelne to źle podłączone zawory lub podciśnienia. Zakładam że podciśnienie ok.
E, tam bywał uruchamiany podciśnieniem zawór nagrzewnicy jak pamiętam?
Bodzio ma rację - wężyki podciśnienia nad chłodnicą , często tam sie przecierają.
A pompka podciśnienia?,skoro na wolnych to może mała wydajnośc.
OK kolego, najpewniej nie masz zasilania na wszystkie ZAWORY a nie czujniki.
Ale czy prawidłowo połączony jest elektrozawór taki mały pod zaworem turbo, który się łączy podciśnieniem z zaworkiem turbiny na wejściu vac? Nie. Wejście VAC powinno być niezależne - od pompy - nie do turbiny bezpośrednio. Zawór steruje podciśnieniem, które potrzebne jest do sterowania turbiny.
Otrzymałem specyfikację dla pojazdu po podłaczeniu do komputera: Kod błędu:P0400 tj. system AGR obniża poprzez doprowadzenie spalin do komory spalania składników toksycznych w spalinach, obniżenie temp. spalania, obniżenie wytwarzania NOx. Oprócz tego w pomocy diagnostycznej widniało: bardzo często uszkodzenie masowego przepływomierza powietrza przez...
Nie znam się na naprawie też temu zakładam temat. To jak sprawdzisz zawór EGR o którym piszą?Dodał bym do tego jeszcze podciśnienia i "n75" Jak i to czy sztanga porusza się płynnie i czy jest zaciągana po odpaleniu.
Napięcie maleje przy dodawaniu gazu. Btw. ta gruszka sterowana podciśnieniem to zawór wastegate?
Możliwe że pomoże w 50%, pozostałe 50% może być uszkodzony zawór sterujący EGR-em, może być rozszczelniony układ podciśnieniowy, a może być uszkodzona pompa vacu, która ma za małą wydajność i brakuje podciśnienia na sterowanie zaworu EGR.
Zaworek nie daje podciśnienia, jedynym jego źródłem jest pompa podciśnienia, zaworek je tylko puszcza na siłownik. Steruje nimi komputer. Jak zawór jest w pełni (sterownie PWM) otwarty to za nim jest takie podciśnienie jakie daje pompa czyli 0,5-0,7MPa.
Witam Okazało się że przepuszcza zawór przełączający ilość otwartych zaworów 8/16. Jest sterowany podciśnieniem i jak przepuszcza to brakuje podciśnienia na resztę czyli np. załączenie turbiny. Pozdrawiam Maciej
Witam mam problem z Opel Vectra 1.9 DTH 150 KM . Mianowicie auto traci moc , raz przyspiesza normalnie zwolnię chce przyspieszyć ponownie i auto już nie ma mocy , na jakąś chwilę auto ma moc z powrotem nie ma reguły kiedy to nastąpi jest to losowe . Raz po prostu jest moc przez chwilę raz nie ma . Auto wyświetla tylko jeden błąd P2279-11 . Co jest zrobione...
Wepnij vakuometr z trójnikiem przy wyjściu vakupompy (jak nie masz to albo jedź do mechanika albo go sobie kup, drogi nie jest). Jak elektrozawór podciśnienia puści (jest nieaktywny) to siłownikiem można swobodnie ruszać, to jest normalny objaw. Jak wchodzi w tryb awaryjny to siłowniki "puszczają", m. in. otwierając zawór obejścia turbiny. Możliwe,...
Zawór EGR jest zwykły mechaniczny sprawdzany i przemyty bendzynką , wężyki podciśnienia również przedmuchane i sprawdzone. Dziś się umówiłem z elektrykiem pogrzebiemy bo podejrzewujemy sprawy elektryczne bo mechanicznie przekopane wszystko, a może, mi ktoś podpowiedzieć jakie napięcie ma być na elektrozaworkach? Bo mi od EGR mi pokazuje 6,2V a od turbinki...
Dalej polecamy sprawdzenie podciśnienia i elektrozaworu (aktywna diagnostyka) bo Samo odczytanie błędów to żadna diagnostyka... Jak już się z tym uporasz to podaj wyniki diagnostyki i wtedy się coś poradzi. A błąd pewnie masz P400...
Witam Mam problem z turbinę w Vectra B 2200 ccm DTI. Turbina była sprawdzana powiedziano mi że jest w pełni sprawna, ale przy zapalonym silniku nie działa. Sprawdzane były jakieś zawory podciśnienia okazały się tez ok. dopiero przy naciśnięciu na siłownik znajdujący się przy turbinie zaczyna działaś i nabija ciśnienie w przewodzie idącym do interculera...
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
Ten luźny przewód jest od zaworu EGR (recyrkulacja spalin) Zalecam zaślepienie tego ustrojstwa i zaślepienie tego przewodu ew. króćca. Ja swego EGRa zaslepiłem i auto nieco żywsze. Możliwe,że sam zawór nieszczelny i to podciśnienie za to "szwankuje". Obejrzyj pozostałe przewody i króćce od podciśnienia. Po latach są twarde i pękają.A już jeśli ktoś...
...owszem, jest w tym miejscu elektrozaworek, ale łączy on z kolektorem dolotowym czujnik podciśnienia. Stwierdziłem że ten elektrozaworek nie przełącza po podaniu napięcia ( mimo że ma rezyst. R=ok.40om) przez to był na początku jeszcze jeden błąd - MAP (podcisnienia). Usunąłem więc całkiem ten elektrozaworek, błąd MAP znikł i został mi tylko błąd...
Witam wszystkich! To mój pierwszy post tutaj. Posiadam Opla vectre C 1,9CDTI, 120KM, 2005r. Auto zakupiłem 3 lata temu z Belgii. Chciałbym się podzielić swoimi działaniami jakie przeprowadziłem w aucie jakis czas po zakupie, gdyż miałem objawy jakie jak są tu oraz na innych forach opisywane. Może komus pomogę. OBJAWY 1. Auto gasło przy ruszaniu. 2....
Co wy na takie wynalazki? To nie żadne wynalazki.Twoje myślenie jest odwrotne.Pompa się pewnie kończy albo się zapowietrzał i ktoś wstawił dodatkową pompę.W tym silniku przelew wtryskiwaczy jest oryginalnie podłączony do zasilania pompy.Ma to na celu wytworzenie podciśnienia na przelewie. Po to by paliwo nie dostawało się do silnika przy uszkodzeniu...
Elektrozawór vacu podciśnienia najlepiej sprawdzić : -ODpinamy zawor i ustami zasysamy powietrze gdzie pisze vacu, nie powinno byc przejscia. Jeżeli możemy zassać powietrze na vac- zawo uszkodzonu. Mozna zassac powietrze na vac- jak jest napiecie podane. -na oucie powinniśmy zasysac powietrze z zewnątrz czyli z grzybka lub z trzeceigo wyjscia na którym...
Podpiąć wakuometr (miernik podciśnienia) drżenie wskazówki wskazuje na podpalony lekko zawór wydechowy. Pomiar kompresji zazwyczaj takiego stadium nie wykazuje. Objawy wypadanie zapłonów na wolnych obr na jednym cylindrze, wskazania sondy lambda oscylują do za bogatej mieszanki.
Podstawa to dobra pompa vacum min.0.8bara,oczywiście wężyki podciśnienia szczelne ,sprawne zaworki i szczelne wszystkie membramy w elementach wykonawczych.Ale przy niesprawnej pompie vacum powinno chyba walić błąd systemu krytycznego 2(turbo)u ciebie posprawdzaj węzyki koło akumulatora pewnie sam egr sprawny .No chyba że membrama poszła ,i sprawdz czy...
jeśli mogę odnowię temat vectra B 1.8 silnik x/z18xe1 benzyna gaz polift 2000r. brak ogrzewania climatronic posiadam manualny, wymieniony zawór trójdrożny, wymieniony termostat, wymieniony elektrozawór na podszybiu skutki weże doprowadzające do nagrzewnicy i odprowadzające w komorze silnika ciepłe, w kabinie koło nóg pasażera na wyjściu z nagrzewnicy...
A jak ma się zawór podciśnieniowy w komorze silnika? Podciśnienie i sterowanie.
Mam problem z vectra jak w temacie,głupieją obroty.Po odpaleniu na zimnym jest ok dopóki mieszanka jest wzbogacona,po osiągnięciu odp.temp. falowanie.Faluje 1000-1900rpm a tak w kółko ,czasem gaśnie sama a czasem chwilę działa normalnie 850rpm.Silnik mechanicznie ok,ciśnienie rozrząd ,wydech ok.Przesłony w dolocie działają ,dolot całkowicie szczelny,nawet...
kolektor wyczyszczony a zawór jest z auta gdzie dobrze pracował po za tym ma dobrą oporność więc siłą rzeczy musi być dobry . Przepływomierz w parametrach pracuje od 300 do 880 . Błąd występuje zazwyczaj przy wolnych obrotach lub do około 2000 obr\min wtedy gdy egr ma być otwarty. w jakim zakresie ma pracować przepływomierz ??? podciśnienia sprawdzone...
Wszystkie wężyki to rozumiem że, chodzi o wężyki do podciśnienia. Byłbym wdzięczny jakby ktoś powiedział do czego idą wężyki które wchodzą do przedziału kierowcy. Co do zaworu ERG to jaki może mieć wpływ na moc i obroty. Jak sprawdzić ten zawór. A co do czujnika wałka jak ma ktoś dane jakie powinien mieć parametry do zmierzenia omomierzem to sobie sprawdzę....
Sprawdź podciśnienie wytwarzane przez vacumpompke, sprawdź sam zawór elektromagnetyczny turbiny.
Przewody podciśnienia nowe tak jak i zawór sterowania turbina . Węże niby mi mechanik spr ale ich nie ściągam tylko wizualnie jak kupie rury kanalizacyjne i zrobię zaślepka oraz z wejściem na pistolet to spr pod ciśnieniem podepne pod węża od turba i przepustnicy jakby była dziura to powinno syczec nawet z IC?? A jak spr układ od egr do turba metalowe...
Dużo tych problemów...przerabiałem ten silnik i sprawdziłbym uszczelnienia wtrysków tzw. trawersy. Skoro był check engine trzeba by komputerem go przeczesać sterownik i zobaczyć błędy. Zawór egr - wyczyszczony ale czy sprawny? Jeśli egr zasyfiony to podobnie może być z klapkami w kolektorze...Miałem również problem z nierówną pracą silnika - problem...
Tak jak Ci radzą, jedź na diagnostykę, bo sam raczej nic tu nie zdziałasz. Kopcenie i problemy z wkręcaniem na obroty miałem przy uszkodzonym elektrozaworze podciśnienia od sterowania turbiną. Ładnie odpalał, ale po pierwszym dodaniu gazu wchodził w tryb awaryjny wskutek za wysokiego ciśnienia doładowania. Wtedy dym szedł jak z parowozu, a kręcić się...
Faktycznie jest tak jak piszesz. Zaworek elektromagnetyczny przepuszcza po odpaleniu silnika i otwiera zawór EGR. Po zaślepieniu podciśnienia silnik po odpaleniu na zimno chodzi równo i kopci dużo mniej. Sądzę jednak, że jest ustawiona zbyt duża dawka paliwa, bo mimo wszystko jeszcze trochę dymu się pojawia. Czy ktoś może podzielić się informacją czy...
Mam problem z uruchomieniem zimnego silnika, a mianowicie gdy próbuję go uruchomić pomimo że pompka paliwa podaje paliwo nie chce zapalić . Po dłuższym kręceniu jak zapali to dymi na czarno i ciężko wchodzi na obroty , po jakimś czasie wszystko ustępuje . Natomiast zauważyłem że przepustnica dolotowa mimo iż silnik nie pracuje jest otwarta i nie zamyka...
Witam, jako , ze już kilkukrotnie miałem styczność z tego rodzaju samochodami, chciałbym przedstawić wam kilka istnotnych informacji dotyczących najczęstszych usterek silników DTL oraz DTX w oplu. 1.Slynne, wręcz klasyczne już zapalanie się "checka" podczas jazdy, co skutkuje spadkiem mocy lub obrotów, po przygazowaniu lub odpuszczeniu pedału gazu check...
Witam. Pompe demontował i montował mechanik o dobrej renomie. Chciałbym jeszcze zapytać o ,rzeczy jakie mi dzisiaj zasugerowł niemiecki mechanik, mianowicie; pompa niskiego podciśnienia czujnik ruchu wału korbodowego, który rzekomo ma wpływ na kąt ustawienia wtrysku i gdzieś czytałem że to może być rozrząd a konkretnie naciągnięty już łańcuch??? Pozdrawiam...
Mam to samo :) prawdopodobnie wyświetla Ci błąd zaworu EGR jak jest zimno to jest ok ale jak jest już ciepło to wywala błąd i wyłącza turbosprężarkę. Jeszcze nie rozwiązałem tego problemu ale podejrzewam zaworki podciśnienia które regulują otwarcie zaworu EGR (bynajmniej u mnie). Pierwszą rzeczą jaką zrób to wyjmij zawór EGR i go po prostu przeczyść...
Tak jak pisze kolega MartBan, do przeglądnięcia podciśnienia na podszybiu i zaworze nagrzewnicy.
Witam serdecznie. Mam vectre B 98r. 140tyś, przebiegu (chyba) ;)sprowadziłem ja z Austrii. przez pierwsze 3miesiące jeżdziła prawie bez problemu. Prawie booo.. gdy sie przekroczyło 120km/h to nagle brakowało jej mocy i niechciała krecić powyżej 4tyś obrotów. pojechałem na komputer wykazało 2 błedy. ze niby świece zarowe do wymiany i weże od podciśnienia...
Sprawdź jakie masz wtyczki na wtryskach, żółte czy niebieskie. Jeśli żółte to można się pokusić o wymianę, jeśli niebieskie to znaczy, że już ktoś wymieniał (widziałem kilka razy, że nie umiał kompletnie lutować przewodów i dawki korekcyjne na wtryskach strasznie skakały). http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
Jeżeli nie masz błędów od egra, to zawór jest sprawny i należy go zostawić w spokoju. Problemem jest to, że soft jest tak zrobiony, że otwiera egr na jałowych obrotach, przez co spaliny idą w dolot, silnik nie ma dość powietrza i w momencie dodania gazu dławi się. Wyczyść kolektor, zaślep egr (wystarczy jedna zaślepka na wydechu, lub przy kol. ssącym),...
Witam. Jakiś czas borykałem się z błędem P0400. Uszkodzony okazał się elektrozawór. Membranę "załatałem" silikonem, wykasowałem błędy, odpaliłem auto. Wielkie szczęście :) samochód dostał kopa takiego, że nawet nie wiedziałem, że 2.0 dti może mieć taki zryw. Moja radość trwała do 130km/h, gdy nagle zaświeciła się lampka na desce "engine check" i tak...
Mam ten silnik i podobne objawy. Nie zbiera się z dołu. Sprawdziłem: 1.Dolot - wymyty, czujniki oczyszczone, po złożeniu test szczelności i jest mały przeciek w okolicy dźwigni klapek wirowych (większy luz osi klapek). Tak zostawiłem. 2.Głowica - tyle ile udało mi się to wyskrobałem i wyssałem odkurzaczem z miedzianą rurką. Nie jest idealnie, 2-3mm...
Witam ponownie, wybrałem się autem w traskę 50 km nie wyłączając silnika, i komp złapał kilka błędów mianowicie: 34-czujnik ciśnienia w kolektorze-zbyt niskie napięcie, 35-silnik krokowy-niewłaściwa liczba kroków, 42- przewód EST-A (1/4) zbyt wysokie napięcie (w przypadku x16sz/x16xel) lub brak impulsów z układu zapłonowego ( moim przypadku to drugie...
Podciśnienia są na wszystkich 3 zaworach? Sztangę od turbo wciąga na maxa?
Witam, od 2 tygodni walczę z moją Vectrą i nikt mi nie potrafi pomóc, dlatego zwracam sie po poradę do Was. Zaczeło się od tego, że pękł przewód doprowadzający paliwo do wtryskiwacza. Zakupiłem nowy i oddałem do mechanika do wymiany. Gdy odebrałem auto okazało sie, że auto po nocnym postoju się zapowietrzyło i nie chce odpalić. Przy użyciu pompki udało...
Witam. Mam samochodzik jak w opisie, kupiłem go jakieś 2 tygodnie temu i niestety jest problem z silnikiem. Najważniejsze to całkowity brak mocy i niestety jest coraz gorzej, dziś wracałem z pracy i naprawde ciężko było go rozpędzić do 90km/h pod górkę zwalniał. Zacząłem trochę już działać przy silniku, opeltech pokazuje błąd p0400 z tego co wyczytałem...
witam ,mam problem z układem podciśnienia w vectra c 2.2 dti 125KM.Problem polega na wywalaniu trybu serwisowego przy ciągłej jeżdzie na trasie itp przy stałych prędkościach.Doszedłem że os nie tak z układem podcisnienia i feralnymi zaworami.Wydaje mi się że brakuje czegoś na kolektorze ssącym i coś nie tak z zaworami.Ktoś wie jakie powinny być zawory...
Ja już te rzeczy sprawdzałem. Brak oleju w przewodach, zawory nie przepuszczają, jak się ciągnie ustami powietrze, MAF wymieniałem, bo sam zepsułem, sztangę bardzo ciężko odciągnąć na wolnych. Podciśnienia nie sprawdzałem, bo nie mam czym. Sztangę trzyma, a jeśli byłoby słabe podciśnienie lub jego brak, to ten EGR w ogóle by się nie otwierał na dolnym...
Ja z diagnozą poradziłem sobie tak: 1.Założyłem odcinek cienkiego (fi 4) przezroczystego (musi być dobry wąż, miękki jak guma, najlepiej jeszcze zaciśnięty opaską) węża pomiędzy powrotami a zasilaniem pompy VP44. Dzięki temu znam kondycję trawersów (jak są kaput to podciśnienie zassie czarny olej) oraz widzę zbierające się powietrze na zasilaniu pompy....
"Tyka" ci, bo słyszysz spaliny cofające się do węża pompy przy otwartym zaworze. Zaślep to podciśnienie i problem zniknie
Witam...... Myślałem że w moim autku głośniejsza praca silnika tak ma być w końcu to diesel, dopóki nie usłyszałem i przejechałem się inną Vectrą.Jedną Vectre to można porównać z benzynką byłem w małym szoku.Nie jestem laikiem w samochodach bo robiłem już różne rzeczy,ale nurtuje mnie jedna rzecz czy to zawory czy wtryski bo jedno i drugie jest obok...
Zmienna geometria jest to sterowanie turbiny (taka gruszka na turbinie) sterowana na podciśnienie, przy dodawaniu gazu ma być widać jak pracuje ćięgno sterowania. Poza tym zawór EGR można zaślepić.
Wężyk ten idzie elektrozaworu sterującego zamykaniem i otwieraniem klapy od zamkniętego i otwartego obiegu powietrza w kabinie. Elektrozawór znajduje się pod podszybiem, no chyba że masz klimatronika to wtedy musisz szukać innego urządzenia sterowanego podciśnieniem typu, zawór EGR, czujnik MAP, zawór ciśnieniowy w listwie paliwowej itp.
Pasuje błędy odczytać,może coś wyjdzie i sprawdz podciśnienia przy turbie i zaworze co nim steruje ,są tam takie gumowe kolanka przyglądnij się im czy nie uszkodzone
djxander napisał w #12: ...Za to w zbiorniczku wyrównawczym cisza i spokój Czyli co - nie ma przepływu? Jeśli nie ma zmiany to zdjąłbym chłodnicę (pokombinuj i wyciągniesz ją bez ruszania klimy) i przepłukał ją wodą, zatykając po kolei otwory. Może b.drobne kawałki z węży (miałeś popękane) albo szlam przytkały kanały w chłodnicy. Miałem przypadek w...
Witam ! Ten "dyngs" jest nierozbieralny. Jest tam regulacja na takiej mosiężnej śrubie(rzadko się udaje). W środku jest bimetal i kulka. Przy zamkniętym zaworze podciśnienie przechodzi dalej do siłownika i zamyka klapę. Przy otwartym podciśnienie ciągnie z filtra i siłownik jest otwarty. Pozostaje wymienić ten zawór albo coś pokombinować z klapą. Jeszcze...
W trakcie robienia testu zawór może okazać się sprawny ale pewnie tak nie jest. Wymień zawór i po kłopocie, ale nie na używkę bo zaraz napiszesz że dalej to samo. Poza tym zastanów sie jakie katorgi on przeżywa w trakcie pracy, z jednej strony ogień z drugiej zimno, jakaś sadza, nadciśnienie , podciśnienie. Można zgłupieć :) i jeszcze mieszka wtym silniku.
Witam ... Poprzednicy mają szczerą rację , sprawdz podciśnienie vacuometrem bo to podstawa , bez prawidłowego vaccu sterownik silnika nie jest w stanie uzyskać prawidłowych parametrów pracy ... Często padają zawory sterujące ( lubią być nieszczelne ) i to na nich czasami gubi się vaccu .. Oczywiście podstawa to szczelność przewodów i gumowych złączek...
olej zasysa właśnie z pod pokrywy zaworów z napędu Totalna bzdura nie widziałem jeszcze w wężykach oleju?? Pomyśl przez chwile, czym jest smarowana vacuum pompa, gdzie jest przepompowywane powietrze z instalacji VAC, gdzie jest olej a gdzie może się dostać i co najważniejsze "kiedy" - to nie takie trudne. No pomyśl że jak zasysa np;wspomaganie serwa...
Nie mam problemu z naprawą samochodu samemu, tylko dopytuję ludzi którzy mogą mi pomóc z takim problemem. Wszystko co jest opisane w błędzie 0108 mam zrobione i działa prawidłowo bo robiłem to przy ostatnich naprawach, zawór jak i czujnik mam wsadzone nowe a przewody są całe, nie pokazuje już żadnego check engine. Samochód ma muła przy obrotach 800-2000...
poszukaj na necie jest o tym dużo. Nie wiem jaki masz tam typ tego EGR czy podciśnieniowy czy elektryczny. Tak pisał jakiś koleszka na forum opla: ''w 2,0 dti są dwa zawory egr jeden jest na podciśnienie wystarczy go wyciągnąć i wymyć a jeżeli chodzi o elektryczny to jest problem bo trzeba wyczyścić wejście do kolektora i sam egr trzeba zdjąć plastykową...
Witam, Po wielu dniach bojów i kombinowania poddaję się i zakładam wątek. Otóż w moim samochodzie Opel Vectra C 1.9 CDTI Z19DTH gdy silnik jest zimny nie działa turbina (między innymi). Objawy: - przegazowuję silnik i nie słychać świstu - mocy brak - co ciekawe, gdy nie działa turbina, nie działa także tempomat. Gdy silnik się nagrzeje turbina zaczyna...
Witam. Opel Vectra C 2004r. 1.9 dth 150 km. 280 tyś km. Auto nie jedzie do 2,5 tys obrotów. Co było sprawdzone i zrobione: 1. Diagnoza komputem - podczas jazdy od ok. 1800 obr. zadane ciśnienie ładowania ok. 2.4 bara, a turbina bije 1.5 bara, dopiero przy 2600 obr. ciśnienie wzrasta do 2.2bara i dalej już nie rośnie. Sporadycznie wyskoczy błąd p0234...
Przede wszystkim zacznę od wyjaśnienia sprawy silnika bo widzę że naprawdę nie daje wam to spokoju. Silnik zgodnie z tabliczkami znamionowymi to X20XEV. Dlaczego inaczej stoi w dowodzie nie wiem i nie chce mi sie tego dochodzić bo raczej nie uzdrowi to silnika. Układ ECU to Simtec 56. Instalacja to jednopunktowy wtrysk gazu (wiem że powinna być sekwencja...
silniczek krokowy, założony już 3-ci (wprawdzie nie oryginalny ale sądząc po cenie ze średniej półki) obroty raz są dobre a raz podwyższone, przeważnie nie ma na to reguły . A po co wymieniony? Co przemawiało za potrzebą wymiany? opinia mechanika czujnik temp. cieczy na ecu też wymieniony. Jak wyżej? możliwa przyczyna jak podawał mechanik, i jak czytałem...
vectra podciśnienia zawór podciśnienia astra citroen zawór podciśnienia
epson ecotank papier iskrownik ustawić czujnik biegu wstecznego
kluczyk kodowanie kluczyk kodowanie
Wzmacniacz do Magnat Power Bull 3000: Wybór i Porady Yamaha WR125R 2015 - Kolor kabla uziemienia cewki zapłonowej