kod błędu mid 136 psid 90 fmi 5 zawór sterowania naczepy Przerwa lub zwarcie w przewodzie Dodano po 1 21122037 20456402 Dodano po 1 zazwyczaj zawór znajduje się za lewym przednim nadkolem koło beczek powietrza
Witam, jeśli chodzi o ten zawór https://apollo-ireland.akamaized.net/v1/... to proszę w załącznikach.
Ciemno już było jak wróciło auto. Więc tylko tyle udało mi się zrobić. Z tego co zauważyłem to w momencie blokowania kół na żółtym przewodzie nie ma ciśnienia. Klamka lekko się odpina. Na żółtym złączu od naczepy jest zawór kontrolny nie ma ciśnienia w momencie awarii. Auto ma przycisk do hamowania samej naczepy przy ręcznym po parokrotnym naciśnięciu...
Za mało powietrza układzie pneumatycznym naczepy ,to przyczyna kłopotu z hamulcami.Tak jak pisze kolega, problem może być w ciągniku (sprężarka, zawór sterowania naczepą europa) bądz nieszczelny układ pneumatyczny .
Tzn ECAS w aucie . Dziwne bo prędkość nie ma wpływu na poziomowanie . Jak nie ma, przecież oski podnoszone są sterowane zależnie od prędkości, można to programować. nie wiem co to za auto bo z kolei w kabinie jest pilot do sterowania lub i przycisk w konsoli do sterowania automatycznego poziomowania Ale nie do naczepy, co najwyżej do podnoszonej ośki....
Z tego co widziałem po podpięciu komputera to uszkodzony jest chyba czujnik prawego koła. Zawór sterowania naczepy nie zgłasza błędów.
Witam. Jeżeli mam uszkodzony zawór sterowania naczepą w Volvo Fh 2007rok, to wystarczy go wymienić, czy trzeba go jeszcze jakoś programować?
Witam, Aktualnie zaworem steruje zewnętrzny moduł sterowany radiowo. Działa on w ten sposób że po naciśnięciu przycisku nr. 1 otwiera klapę nr. 2 zamyka. Przekaźnik ze sterowania wystawia raz na jednej raz na drugiej linii 12V przez 2-3 sekundy. Chcąc jednak sterować tym z przycisku oryginalnego w aucie który działa jak na obrazu niżej nr.3 https://obrazki.elektroda.pl/1748537000_...
Problem jest po stronie pneumatycznej np. mało wydajna sprężarka, ubytki powietrza ( naczepa lub ciągnik),zabrudzone filtry szczelinowe za złączami naczepy, niesprawne zawory kierunkowe między zbiornikami powietrza lub zawór sterowania naczepy (europa) w ciągniku.Odpuszcenie przycisku hamulca naczepy nic nie da skoro w okładzie nie ma powietrza.
zawór sterowania naczepom uszkodzony lub brak sterowania ręcznego do zaworu i jeszcze jedno zwarcie na przewodach odepnij wtyczkę od zaworu sprawdź czy ustało powietrze po spuszczeniu z ręcznego
Panowie zawór europa odpowiada za sterowanie naczepom i z mojego doświadczenia wynika że europa łapie błąd i jest ciągle aktywny anie pojawia się i znika podczas jazdy. Taki błąd to: -napięcie sterowania zaworem, -ciśnienie powietrza, czujniki w zaworze - przerwany przewód can Bez podpięcia komputera nie ma co dalej podejmować dyskusji .
Za załączanie się świateł hamowania odpowiada zwór główny hamulcowy który wysyła sygnał do sterownika o położeniu w jakim się znajduje i to jest przetwarzane na sygnał uruchamiania przekaźnika. Do sprawdzenia ten zawór (pedał) z kompa trzeba odczytać położenie podczas wystąpienia usterki czy jest czytany ruch pedału (czy jest reakcja na wciskanie)....
Na początek tak jak kolega (at)bodek434 pisze więcej informacji: jaki system tam masz zamontowany, jaki zawór do sterowania osią podnoszoną,co zostało do tej pory sprawdzone, oględziny czy nie "grzebane" było do sprzedaży (to najczęstszy efekt dziwnych zachowań),jaki rodzaj tej naczepy itd. Tak na "ślepo" to mi tu wygląda na nieszczelność w poduszkach...
Witam Problem dotyczy Scani 114 2002 na tarczach, otóż pod jaką naczepe bym ją nie podczepił Scania blokuje koła szybciej od naczepy. Efekt jest taki że na śliskim załadowana naczepa pcha ciagnik dopuki nie wciśnie się mocniej pedału hamulca, a nie muszę pisać że jest to dość niebezpieczne. Po zgłębieniu nieco tematu pomierzyłem ciśnienia na tylnym...
1. Odpięcie przewodu EBS powoduje brak jakiejkolwiek regulacji siły hamowania. 2. Nierównomierne zużycie okładzin (rozumiem że mowa o bębnowych hamulcach) raczej sugeruje usterkę w samym układzie wykonawczym (siłownik, "grzechotka", rozpierak). 3. Sprawdziłbym również ciągnik, konkretnie zawór sterowania hamulcem przyczepy. 4. Nie zaszkodzi wykonać...
Zawór EUROPA jest to zawór EBS który służy do sterowania naczepą. Właśnie w tym zaworze masz czujnik ciśnienia który odczytuje wartość ciśnienia zasilania naczepy. Sprawdź jakie masz ciśnienie na układzie hamulca ręcznego lub czerwonej słuchawce. Jeśli przekracza normę czujnik wywala błąd.
Ciśnieniem sterowania hamulcami naczepy, (żółta słuchawka) steruje zawór sterowania naczepy. Na pewno nie ma zaworu szybkiego luzowania w tym układzie. Podłącz zegary pod żółtą słuchawkę i przedni siłownik. Napisz jak wyniki pomiarów. I jeszcze jedno czy po odłączeniu żółtego przewodu hamulce odpuszczają od razu??
Czyli krótko mówiąc: mam sprawdzić czy na zawór sterowania naczepą do dochodzi powietrze? Czyli mam rozumieć, że to powietrze raz dochodzi a raz coś blokuje to powietrze tak?
Jak masz wyprowadzone przyłącza żółte-czerwone to zawór też jest, a jeśli nie to nie zawsze był montowany zawór sterowania naczepą/przyczepą bo takie wersje widziałem . Jeśli nie będzie zaworu sterowania naczepą/przyczepą to na 99% wadliwa manetka ręcznego. Czy manetka założona oryginał czy zamiennik?
podłącz kompa sprawdź zawór sterowania przyczepom naczepom (Europa )
To jeszcze stary ABS. Wtedy nailepiej uzyc HALDEX Zawór sterowania osi podnoszonej 352047045.
Dla ścisłość chodzi o zawór sterowania naczepą tzw. EUROPA. Dochodzi do niej pięć przewodów pneumatycznych i jedna kostka elektryczna siedmiopinowa. Dodano po 4 Zawór wygląda tak : https://obrazki.elektroda.pl/2461115500_...
dodam że z upływem czasu gdy ciśnienie w naczepie spada zaczyna lecieć coraz więcej Musisz uszczelnić układ powietrzny w naczepie. Czasem tak się dzieje gdy powietrze w naczepie uchodzi. Przykładowo jeżeli układ napełniony,zaciągasz ręczny to zawór zasila siłowniki ciśnieniem przykładowo 5 bar. i takie ciśnienie powinno w zasadzie utrzymywać się przez...
Witam. Auto jest konkretnie brata i próbował tej metody kilka dni temu. Odpiął klemę, poczekał, po podpięciu pojeździł łagodnie hamując. To było w sobotę i było ok. W poniedziałek pojechał w trasę i tak po około 150km znowu powtórzył się ten sam problem. Około 2 miesięcy temu brat miał identyczne objawy i wymienił wtedy na nowy zawór sterowania naczepą...
Możesz np. zastosować zawór sterowania poduszek od naczepy.
Diagnozujesz modulator EBS naczepy, ciągnik nie ma tu nic do rzeczy. Ręczna regulacja wysokości zawieszenia działa? Zajrzyj też pod spód naczepy, w okolicach środkowej osi powinien być zawór wysokości sprzęgnięty cięgłem z osią. Spotykałem usterki mechaniczne samego zaworu podnoszenia/opuszczania osi, jednak bez diagnostyki trudno to zlokalizować. Modulator...
Witam koledzy potrzebował bym schemat instalacji zaworu sterowania naczepy . Po podłączeniu diagnostyki wyświetla błąd UZWOJENIE USTERKA , i nie widzi ciśnienia w tym zaworze ,
W twoim przypadku prawie na 99% to problem z zaworem przygotowania powietrza w Manie. Prawdopodobnie albo masz uszkodzony czujnik ciśnienia tego zaworu albo ciśnienie na nim jest różne od 8.5 Bara, jakie ten zawór powinien przygotować dla poprawnego sterowania naczepą. Najlepiej sprawdź manometrem ciśnienie na czerwonej głowicy wychodzącej z samochodu.
Odpowietrzaliśmy na odpowietrznikach, wyczyszczone zostały filtry oleju przy pompie do sterowania ręcznego. Pompa pracuje normalnie osie skręcają przy sterowaniu ręcznym z pilota, ale bardzo wolno nie wiem gdzie szukać przyczyny że tak wolną skręcają osie. Wcześniej osie skręcały dużo szybciej. Możecie pomóc??? Miał ktoś może taki przypadek w naczepie...
Powitać.Temat jest taki kiedyś jakiś magik zmienił zawór wieloobwodowy i popipcył czujniki i wtyczki miałem to auto na sekundę na warsztacie i podłączyłem wtyczki wedle schematu.Pogasły tamte błędy,wyświetlił się tylko ABS konia podejrzewam jeszcze zamienione czujniki na tym zaworze lub któryś nie żyje lub linia CAN z zaworu od sterowania naczepą(zawór...
Do elektrozaworu napewno idzie to sterowanie z ciągnika [24V +] a zawory ciśnieniowe - to całe ustrojstwo sterowania tym jest w naczepie . Pozd.
Witam wedlug mnie problem tkwi w zawór sterowania powietrzem na samochodzie . Podlączenie kompa rozwikla problem.
Witam. mam komunikat defekt pilota naczepy Prawdopodobnie chodzi o zawór sterowania przyczepą. dodam ze naczepa nie ma abs i jest na resorach W takim układzie musisz w naczepie mieć mechaniczny regulator siły hamowania w zależności od ugięcia zawieszenia. Manometry w rękę i kontrola ciśnień wraz z kontrolą regulatora siły hamowania. Sprawdzić luzy na...
No ja wszystko rozumie ale sklepy sprzedające części do pnełmatyki muszą się gdzieś posiłkowac schematami do cięzarówek i naczep z głowy nikt nigdy nie bierze bo naprawiając to nie jest nikt w stanie stwierdzić czy w Volvo 2018 jest zawór trójdrożny czy czterodrożny czy Man Iveco Skania mają gdzie i jakie zawory usytuowane Jesteś obcokrajowcem? A wracając...
Jak dla mnie to uszkodzony jest zawór regulacji siły hamowania to na niego wchodzi obwód sterowania. Piszesz ze wymieniony zawó park .luz (czarno czerwony) zostaje tylko zawór reg. I to napewno nie bedzie zaden siłownik.
Gdybym wymienił zawór czteroobwodowy, zakładając że zawór sterowania przyczepą jest dobry, to ciśnienie na tym czteroobwodowym jakoś się reguluje?
Niestety nie znalazłem na szybko instalacji pneumatycznej Vario pierwszej generacji dlatego zamieszczam instalacje Vario II która oprócz zintegrowanego zaworu z elektroniką niczym się nie różni. Jeśli już wymieniłeś zawór odhamowania naczepy 963 001 051 0 to problem w twoim przypadku może tworzyć się na samej klamce czerwonej (952 201 012 0) lub na...
Hej, być może pozostaje jakieś szczątkowe powietrze na linii sterowania hamulcami. Po puszczonym ręcznym kiedy koła są zablokowane odkręć przewód od zaworu w naczepie pod nr4 i sprawdź, czy niema tam powietrza. Kiedy okaże się, że hamulce dalej trzymają to problem jest w samym zaworze lub jakiś mechaniczny z układem h-ca.
Uczepiliście się tych czujników jak szczerbaty sucharka :). Każdy obeznany w układach EBS naczep i przyczep powie Ci że zapalenie w ciągniku kontrolki ABS naczepy/przyczepy wcale nie musi oznaczać awarii czujnika/-ów. Przyczyn może być wiele, a to niektóre z nich: 1. Zbyt wysokie ciśnienie zasilania (>9.3 bar w przypadku WABCO). 2. Niezgodność ciśnienia...
Witam. Mam problem z naczepą wielton, mianowicie chodzi o to, źe po naciśnięciu hamulca blokują się koła i trzeba spuścić powietrze żeby odpuściły. Podejrzewam modulator, bo po odpięciu wszystkich wtyczek elektrycznych od zaworu dalej dzieje się to samo, zawór rozebrałem wyczyściłem wymieniłem uszczelniacze i nic. Dziwny objaw pojawił się na przewodzie...
To zależy od sposobu sterowania ciśnieniem w poduszkach. Czy jest jeden zawór dla wszystkich osi, czy dwa - lewa/prawa strona, czy przy każdej poduszce. Dodatkowe zawory muszą zablokować ciśnienie zasilające i wypuścić powietrze z poduszek. Jeżeli zawór skl4213 (ten z drugiego zdjęcia) umożliwia przepływ między gniazdem 1-1 i 2, a w drugim położeniu...
A skąd wiesz co jak się zachowa jak nie wiesz co uszkodzone. Ten dwudrożny nr. 33 możesz wyrzucić tak, aby podłączenie luzującego do siłowników było niezawodne, bo on spełnia śmiesznie niepoważną rolę. Jego usterka wygląda tak, że się otwiera przy małym ciśnieniu po jednej stronie względem dużego po drugiej stronie. Trudno to zdiagnozować, bo nie sposób...
Mam pytane czy napięcie +i- ma wychodzić ze sterownika do zaworu czy w drugą stronę bo ja na tym kablu po zapłonie mam około 4V. Czy w przypadku kiedy nie ma zaworu Collas ABS powinien działać czy trzeba oszukać sterownik i podłączyć coś pod ten kabel żeby sterownik widział obciążenie. I czy to coś elektrycznego w tym zaworze Collas to elektryczny...
Witam, pierwszy zamysł to właśnie oś od naczepy, na to koło zębate około 40-45 cm. Do osi wschód zachód właśnie ten silnik lub motoreduktor z hamulcem lecz na 1 fazę używki nie znalazłem. Więc jeśli chodzi o motoreduktor zostanie jeśli już 3 fazy z hamulcem na 1 fazę. Tylko u mnie 3 fazy brak więc dałyby ostatecznie przez falownik lub kondenstor. Nie...
Witam Serdecznie. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu następującego błędu w samochodzie Renault Premium DXi z roku 2006. Po podłączeniu Jaltesta, mamy taki komunikat: PSID:206 FMI:9 Mid 222, łącze danych. Nienormalna aktualizacja współczynnika. Samochód nie widzi Modulatora z lewej strony na osi przedniej, oraz zaworu sterowania naczepą. Modulator i zawór...
Cześć trafił do mnie MAN TGX 480 E6 i podobno brakuje mu mocy (nie jeździłem nigdy MAN-em) po jeździe próbnej, faktycznie można mieć mieszane uczucia, niby jedzie ale mu brakuje.... Jedyny błąd, podczas jazdy z pedałem w podłodze na 10 biegu to 3927-9. Przy monitorowaniu parametrów sondy i wystąpieniu tego błędu wartość sondy utrzymuje się na 1, podczas...
Witam. Odpowiadam na posta ponieważ mam podobny problem, od jakiegoś czasu, a po wizycie w serwisie aktualnie jest tragedia. Opis pacjenta MAN TGX 18.440 2016r LLS-u, pojazd po najmie z jednej z dużych firm. Zakupiłem jako dwuletni, z przebiegiem 236000km. Aktualnie 351000, w ostatnim miesiącu wymienione: czujnik ciśnienia osuszacza, awaria, objawy:...
Witam. Panowie od jakiegoś czasu mam problem który opisuje poniżej. Aktualnie po wizycie w serwisie jest tragedia. Opis pacjenta MAN TGX 18.440 2016r LLS-u, pojazd po najmie z jednej z dużych firm. Zakupiłem jako dwuletni, z przebiegiem 236000km. Aktualnie 351000, w ostatnim miesiącu wymienione: czujnik ciśnienia osuszacza, awaria, objawy: późno załączająca...
zawór naczepy zawór naczepy volvo usterka sterowania naczepy
klawisze winamp ładowarka makita migają diody komputer telwis
Blood Pressure Cuff Cost: Omron, A&D, Welch-Allyn, Vive, OEM vs Third-Party, 2024 Price Guide Grubber AC680 – stacja klimatyzacji R134a/R1234yf, typowe usterki, serwis, kalibracja