Niewłaściwe ciśnienie doładowania. Uszkodzne turbo zawór sterujący turbo, EGR itp.
Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia
Sztanga na turbo się zacina lub zawór sterujący N75.
Prawdopodobnie przeplywka , ale może być też zawór sterujący turbo.
Masz zmieniony zawór sterujący turbo na nowszą wtykę , poniżej masz połączone kable. Przyjrzyj się!!!!!!!!!!!!
To bezpiecznik F1-20A na schemacie, zasilanie po zapłonie wszystkich obwodów sterowania silnika . Gdzieś wiązka na silniku ci się przetarła i zwiera do masy, zasilanie to leci pomarańczowym kablem. Schemat masz załączony, pozostaje szukać po kablu. Na tym kablu wisi zasilanie przepływki, zawór podciśnienia egr, zawór sterujący turbo, czujnik wału, czujnik...
czym różni się zawór sterujący turbo od VW a renault To nie zawór sterujący tylko czujnik (Bosch) ciśnienia i temperatury w dolocie i nie załącza żadnego turbo. Akurat w VW i Renówkach są takie same, mało tego, w wielu gazowniach też są identyczne.
Iveco 35s18 18r Wiem, że temat przerabiany, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Mianowicie Iveco z dnia na dzień zaczęła dużo palić, a komputer szaleje przy dodaniu gazu. Spalanie na ECU pokazuje 25l, realnie spalanie wzrosło o ok. 3-4l. Po wykryciu tego zachowania wymieniono przepustnicę, bo dawała błąd. Sprawdzono turbo, wtryskiwacze, wymieniono...
Można spróbować odpiąć przepływomierz. Jak nie pomoże podmienić zawór sterujący turbo. Zaślepić egr, może się wieszać. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Ostrzeżenie.
Cześć, mam problem ze swoim V70 2.5TDI. Auto nie ma typowego kopa od turbo. Węże sprawdzone - wymienione na nowe. Wymieniony czujnik ciśnienia w dolocie, zawór sterujący znajdujący się na obudowie filtra powietrza. Zawór sterujący turbo pracuje - przy przegazowaniu samochodu czuć, że w środku lata coś i przestaje na wolnych obrotach. Wężyk do EGR zaślepiałem,...
Przeładowanie turbo na przykład. Uszkodzony czujnik ciśnienia. Uszkodzony zawór sterujący. Problem z vacum. Zatarta geometria. I szereg innych rzeczy.
Masz za wysokie doładowanie - napisałem jak sprawdzić zawór sterujący , lub źle wyregulowane turbo .
No to może być problem bo występuje tylko z turbiną, mimo że jest demontowalny.
n75 to zawór podciśnienia sterujący turbo jak to a4 1,9 tdi to zawór jest z przodu silnika po stronie pasazera docchodzą do niego trzy podcisnieniowe przewody, ma wplyw na zamulenie !!!
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
To wytłumacz dokładnie jak to działa, na forum volvo są opisane 2 zawory od tego turbo. Jeden własnie na ciśnienie, a drugi w inna stronę, na zasadzie dławienia. Tylko po co jest podłączone podciśnienie pod ten zawór sterujący? http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=184...
Co do turbiny, uszkodzony może być zawór sterujący albo kierownica turbo zapieczona, lub uszkodzony czujnik doładowania, i sterownik "wyłącza" turbinę zęby nie uszkodzić silnika.
Panowie, paluch sterujący się zaciął i jest otwarty na maksa z jednej strony.
Witam, mam problem z Citroenem C4 grand Picasso 2.0 bluehdi 2014, oznaczenie silnika AHX. Problem polega na szarpanki, kangurzeniu podczas mocnego przyspieszania w zakresie 1500-2500 obrotów na 4-6 biegu. Efekt jest taki jak by podczas przyspieszania trzymać wciśnięty do oporu gaz, po 2 sekundach go odpuścić do połowy i znów wcisnąć. Brak błędów w sterowniku....
Ja do dziś nie poradziłem sobie z tymi drganiami silnika. Dodatkowo mam problem z przeładowaniem. Turbina czyszczona jakiś rok temu, wszystkie przewody wymienione, podmieniałem zawory sterujące EGR i turbo. Sztanga chodzi lekko i płynnie. Podmieniałem również przepływomierz i czujnik ciśnienia. Jeśli chodzi o wibrację silnika, to myślę, że to coś z...
Z wykresu widać że: Uszkodzone są wewnętrznie przewody podciśnieniowe, kulejący zawór sterujący turbosprężarką, uszkodzona gruszka turbo lub zapiekająca się geometria w turbinie.
Turbo trochę przeładowuje, do sprawdzenia zawór sterujący, upustowy, szczelność podciśnienia turbiny, lub sama turbina się zacina i jest do czyszczenia.
Witam, Renault Grand Scenic 2 1.9 DCI 120 Km. Tak wygląda wykres ciśnienia powietrza w kolektorze: https://obrazki.elektroda.pl/8968869500_... Kolor żółty to ciśnienie oczekiwane, czerwony aktualne. Turbo po regeneracji, zawór sterujący sprawny, wężyki w porządku, egr zaślepiony, katalizator na próbę wywalony, brak dziur w dolocie,...
Sprawdź wężyk podciśnienia idący do puszki turbiny. Może być też uszkodzony zawór elektromagnetyczny sterujący lub zatarta sama geometria turbo.
Kierownice turbo nie zacięte? Zawór sterujący działa?
Cześć, Auto: Peugeot 508 kombi, 1.6 diesel BHZ, 2016r Problem to błędy w silniku P1496 i P2563, w aucie rozbierana góra w celu wymiany termostatu a więc również jakieś wężyki od podciśnienia były odpinane ale nie te od turbiny. Błąd P2563 był obecny przed rozbiórką natomiast P1496 zaczął pojawiać się już po montażu przez ten czas auto stało ponad tydzień,...
Co po regeneracji, turbo?
Po pierwsze to vag a tak prawdopodobnie zatarte kierownice w turbo.
Scania 164 V8 480. Potrzebuje wyjaśnienie następujących kodów EDC: 54 51 47 21 Cześć! Chętnie pomogę Ci zrozumieć te kody błędów EDC (Electronic Diesel Control) dla Twojej Scania 164 V8 480. Oto wyjaśnienie każdego z kodów: 1. Kod 54: Ten kod może być związany z problemem z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego (IAT - Intake Air Temperature Sensor)....
http://obrazki.elektroda.pl/3974474800_1... OPIS: 1. Gniazdo wtykowe diagnostyczne, Sterowanie silnikiem (benzynowy, Diesla), Zasilanie prądowe zacisk 30, Pompa paliwowa, 10 A 2. ABS z EDS, Włącznik świateł hamowania, 5 A 3. Sterownik poduszek powietrznych, Lampka kontrolna, poduszk powietrzna po stronie kierowcy, 5 A 4. Regulator ogrzewania,...
Troche mało dokładny opis. Zdaża się tak kiedy Turbo nie doładowuje albo przeładowuje silnik, wtedy też jest brak gazu i autem nie da się jechać do następnego odpalenia. Proponuje podłączyć vaga podać usterke i wtedy coś można pomóc. Na pierwszy rzut sprawdź zawór sterujący turbiną i gruszke przy samym turbo. Gruszka to element wykonawczy sterujący...
Witam wszystkich Tak jak w temacie: auto czy zimne czy ciepłe po mieście chodzi super do 4-tego biegu. Jak wyjadę na drogę i wrzucę 5-ty bieg to czuję jak słabnie i max obroty 3000/min i dalej już na każdym biegu do 3000obr max. Po wyłączeniu silnika znów chodzi do końca obrotów dopóki nie wbiję 5-tki, wtedy sytuacja się powtarza. Diagnostyka pokazyje...
Za duże ciśnienie doładowania. Podciśnienia Wężyki Geometria (albo westgate) Zawór sterujący (wszyscy nazywają go n75 jak w vw)
Albo uszkodzony zawór sterujący turbiną ,albo uszkodzona zmienna geometria turbo. Ciekawy jestem jak serwis stwierdził że turbo jest dobre??? Nawiasem mówiąc doładowanie 2-2,5 bara to za mało bo liczone jest razem z atmosferycznym. Czyli powinno być 2,5-3,0
rzemyk90 napisał: Wastegate i zawory nim sterujące sprawdź. VTG w AGR?? Zartujesz? Turbo AGR Dodano po 7 Zaprzeczasz sam sobie, i napisałeś to samo co ja. Wastegate to nie jest VTG. Sprawdź w google. Wpisz wastegate turbo.
Witam Serdecznie! Fachowiec wytoczył mi nową tuleję w turbo bo na starej był trochę za duży luz, wyczyściłem zawór upustowy i wyregulowałem tak sztangę gruchy że zawór jest zamknietyi jeszcze jest 5 mm zapasu zanim grucha zacznie go otwierać. Przejechałem się i moc nie wiem czy w całości ale w jakimś tam stopniu powróciła ale jak mu trochę bardziej...
Więcej informacji znajdziesz na forum Forda https://forum.fordclubpolska.org/index.p... zapraszam U1900 - błąd CAN - często występuje przy problemach na magistrali komunikacyjnej, albo przy odczycie błedów byle jakiej jakości interfejsem P0047 - obwód sterowania zaworem turbosprężarki - może być nieszczelność na przewodach podciśnienia sterowania gruszką,...
Do 26000RPM pompuje słabo. Może być źle ustawiona sztanga po regeneracji i turbo nie działa w pełnym zakresie - to ny tłumaczyło brak "dołu". Może też być uszkodzony wężyk podciśnienia lub sam zawór sterujący. Ja pominął bym zawór sterujący turbiną i spiął na chwilę na krótko. Jeśli auto odzyska dół i będzie PRZEładowywać to można przyjąć, że turbo...
Może zawór sterujący ciśnieniem ?
witam, Mam problem z moim Renault Espace. Samochód kupiony w Niemczech jako "turboschaden". Okazało się, że turbo wygląda na dobre a uszkodzony jest intercooler i jeden z węży, zostały one wymienione. Dodatkowo płukanie dpf, oberwało mu się od tego i profilaktyczne czyszczenie egr. Samochód jeździ bez problemu, nie pokazuje żadnych błędów, jednak mam...
Uszkodzony może być czujnik na zaworze sterującym zmienną geometrią łopatek turbo. Dodano po 1 Uszkodzony może być czujnik na zaworze sterującym zmienną geometrią łopatek turbo.
Najlepiej zmierzyć na początek podciśnienie w układzie, a zwłaszcza na gruszcze od turbiny. Dla mnie na pierwszy rzut oka wygląda na słabą vaku pompe, lub uszkodzony zawór EGR który zbyt późno się zamyka, zapieczone kierownice turbo, uszkodzony zawór sterujący turbiną lub sama gruszką, o przewodach podciśnieniowych nie wspomnę. Jak pedał hamulca podczas...
Witam. Nie sztuka dać turbo do regeneracji a po zamontowaniu okaże się że to nie jest to. Na pierw należałoby sprawdź podciśnienia dochodzące do gruszki po przez zawór sterujący nią. Również warto zajrzeć do zaworu EGR i do czujnika doładowania który jest w kolektorze.
Witam, Mam podobny problem z silnikiem 2.0 TDI BLB. Turbo po czyszczeniu wolno wstaje i osiąga zadane ciśnienie powyżej 3500obr Co może być przyczyną? Zepsute turbo, zpaparana robota, źle wyregulowana sztanga turbo, uszkodzona gruszka, nieszczelny dolot, uszkodzona przepływka, zatkany wydech, uszkodzona pompa podciśnienia, uszkodzone przewody podciśnieniowe,...
Witam i pozdrawiam. Temat wielokrotnie poruszany na forum /wczoraj go przerobiłem i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc proszę moderatorów o nie usuwanie/. Samochód Audi B4 1Z 1,9TDI rok prod. 1995. Przebieg licznikowy 330.000, sugerowany przez właściciela ok. 450.000. Po sprawdzeniu układu chłodzenia na zawartość CO2 płyn zmienił kolor. Powód...
Jakby to kogoś interesowało, problem rozwiązała wymiana całości płytki sterującej kotła, wykonana w ramach gwarancji.
Dodaje log z puszczonym przewodem z intercoolera bezpośrednio na zawór WG turbo z pominieciem elektrozaworu sterującego. Turbo powinno pomopować max do przeładowania. I w logau widać jak cyklicznie ładuje max odcina i znowu ale auto jak nie miało mocy tak nie ma.. Gdzie szukać problemu?
Silnik, który był w samochodzie miał zawór upustowy turbo (wastegate), zatem była to wersja 90 KM. Drugi silnik ma już zmienną geometrię turbosprężarki, zatem jest to wersja 110 KM. Sterowanie zmienną geometrią różni się od sterowania zaworem upustowym, więc należało by przełożyć również sterownik silnika oraz zawór sterujący N75.
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
Proszę bardzo ,do sprawdzenia: - praca kierownic turbiny -drożność EGR -zawór sterujący turbiny -czujnik ciśnienia doładowania -drożność wydechu
Pozostaje raczej podmienić zawór sterujący gruszką,zapewne jest zużyty. Po wyrzuceniu N239 z obiegu turbo reaguje dobrze, auto jedzie. Ale po podpięciu ciągle problem
sprawdź zawór sterujący turbiną. lubią często padać . zamień wężyki podciśnienia i pomiń go na próbę, sprawdź też czy gruszka w turbo pracuje i się nie zacina.. mam to samo auto z tym samym silnikiem , objawy były identyczne.
Prawdopodobnie chodzi ci o przewód, który idzie do zaworu wodnego na odcinku vacuum. Jest zaworek dławiący podciśnienie, żeby płynnie się otwierał. Od turbo masz 2 inne zawory plus sterowanie klapą na małym turbo. Jeden zawór jest na pokrywie u góry, a drugi jest na rozrządzie przytwierdzony.
Dzisiaj polaczylem oba przewody podcisnienia idące do zaworów sterujących przepustnicami, wykluczając przepuszczanie tych zaworów podczas pracy i szarpanie się tylko pogorszyło. Wymienię zawór sterowania turbo, chociaż zaczynam myśleć że to nie jest powód jeżeli przy wypiętym egr i odłączonym podcisnieniu do obu zaworów problem znika. Czytałem już kilka...
Ale zaraz... Silnik 90 KM wyposażono w soft-turbo bez sterowania elektronicznego. Tam nie ma elektrozaworu sterującego turbo i czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. Były one stosowane w mocniejszych silnikach. W takim razie to nie RHY... Bo zawór jest. MAP sensora też.
Po pierwsze sprawdź czy cięgno zmiany geometrii chodzi - na odpalonym silniku zdejmij węże z zaoru sterującego i połącz. Jak cięgno chodzi to ok. Wymontuj czujnik położenia siłownika (gruszki). Czujnik ma 3 piny, zmierz omomierzem. Powinien zachowywać się jak potencjometr. Jak ma przerwę na którejś nóżce to do wymiany. Często padają. Nie kupuj zamienników...
Osobiście sprawdziłbym gruszkę na turbo i wężyki(szczelność), dźwigenkę od turbo oraz czy nie jest rozkręcony ogranicznik dźwigenki. Sprawdź też a najlepiej podmień zawór sterujący od gruszki. Rozumiem że nikt nie bawił się długością ciegna gruszki? Nie raz ktos chce w ten sposób zrobić sobie tuning. Turbo po rozkręceniu do maksymalnych wartości ciśnienia,...
A wryskiwacz sterujący ok filtr paliwa ok? koło zębate na wale ok? zawór n108 ok?turbo nie przeładowuje?przepływka ok?podciśnienia ok?to na razie tyle.Jak coś sprawdzisz lub zrobisz porządną diagnostyke spróbujemy pomóc.
witam mam problem z passatem 01r 1,9tdi auto przy 3.600obr.traci je nie ma przyspieszenia bardzo wolno wchodzi na obroty ma większe spalanie max speed 120-140km/h przepływka sprawdzałem jest ok nowe turbo wymieniłem zawór sterujący erg wyjąłemi wyczysciłem erg filtry ok co moze byc tego przyczyna jestem za granica a komp. tutaj pokazyje power boost...
Nieszczelny układ podciśnień. Nie działa zawór zamkniętego obiegu powietrza. Prawdopodobnie zakłócenia w działaniu zaworu sterującego turbiną lub uszkodzona gruszka od turbo, potrzebujesz mechanika z Vagiem i wiedzą.
Witam Nie widzę logów z ciśnieniem doładowania zapodaj jak możesz, ale na 99% to turbina, zawór sterujący lub jeśli wszystko ok to czujnik doładowania wczoraj wymieniałem turbinę w Octavii 1.9 tdi, posprawdzałem wszystko i padło na turbinę, a kilka tygodni temu wymieniałem w megance objawy takie same jak piszesz i błąd podobny coś tam o przeładowaniu...
Witam mam problem z bmw e46 2.0 dizel mianowicie gdy jadę i nagle dodam gazu na 4 biegu to samochód się rozpedza ale coś słabo i jak przekroczy 80km/h to czuć spadek mocy i ekonomizer spada i czy tak jak na filmie turbo powinno się zachowywać po dodaniu gazu ? Zawór sterujący podciśnienia zamieniałem od egr i było dalej to samo przeplywką wsadzona druga...
Temat wałkowany 1000 razy. Po pierwsze notlauf ma dwa typy niedoładowanie lub przeładowanie. Komputer ma zadana wartość doładowania do której dąży. Trzeba by podpiąć VAG/VCDS i dokładnie określić który to z nich. Choć coś czuje że problem z niedoładowaniem tzn turbo nie daje ciśnienia zakładanego. W ciemno nic nie wymieniaj bo rzadko kiedy trafisz....
Witam wiem że może odgrzewam temat ale ręce mi już opadają. Jak w temacie było uszkodzone turbo wymieniłem na nowe (naprawdę nowe!!) I praktycznie zaraz po odpaleniu zapala się kontrolka silnika i świec żarowych samochód wchodzi w tryb awaryjny. W komputerze wtrysku błąd P2563 . sprawdziłem podciśnienia wszystko ok wymieniłem zawory sterujące podciśnieniem...
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
Peugeot 508 1.6 e-hdi 115 km, błąd p0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania. Turbo zregenerowane sprawdzane kilkukrotnie, zawory sterujące wymienione, podciśnienie przy gruszce 0.8 bara a mimo to gruszka nie chce zejść do samego końca, brakuje kilka mm. Na przyrządzie do sprawdzania gruszki wystarczy 0.6 bara ładnie schodzi do samego końca i trzyma....
Grzałka spadek mocy przy obniżonej temperaturze jak ciepło nie. Zawór gruszka ( grzybek )przy turbo też jak się zacina ale chodzi o zawór który steruje gruszkom i przepustnicom spalin lewa dolna część silnika idź po przewodzie od gruszki i znajdziesz. Dodano po 3 Ten zawór sterujący przy usterce ogranicza moc. Odczytaj błąd kompem.
Badałeś podciśnienie jakie idzie do gruszki , instrukcja mówi że ma być 800mb jeżeli nie - wymienić zawór a u ciebie sterujące jest już za małe . Sprawdź bezpośrednio przy vacu .
Witam. Kolejne spotkanie z Connectem. Wymieniony czujnik ABS lewy przedni (ATE), nowy zawór podciśnienia turbo nr 9672875080 , oraz podmieniony na inny, używany, zawór sterujący doładowaniem nr 9688124580. Diagnostka po raz kolejny ForScan-em. Brak zapamiętanych błędów w historii. Wykonana kalibracja czujnika kąta skrętu, reset modułu SASM, PSCM. Teraz...
Witam. Mam to samo 2.0 bmm. Jak rozepne elektrycznie zawór sterujący podciśnieniem turbiny dzwiek ustaje. nie pracuje wtedy zmienna geometria i doladowanie jest minimalne.Zastanawiam sie czy to nie wina egra? Jak nie to zostaje chyba tylko turbo...
EGR nie jest już zaślepiony ?. Rozebrać i przeczyścić , sprawdzić zawór sterujący. Ja bym doprowadził EGR do porządku, a później przyjrzał się szczelności dolotu i MAF' owi. Turbo wmiarę ładuje ile trzeba, czyli brakuje gnojówki po prostu. N75 i sztanga w porządku ?
Cześć witam wszystkich serdecznie. Mam mały problem z fiatem 2,2JTD jest to silnik od peugeota , auto kiedy jeździ po mieście nie ujawnia żadnych awarii, po wjechaniu na autostradę i przejechaniu raz kilometra czasem 25 km zapala sie check i auto traci moc , wyświetlają sie kody P0245, P0246. wymieniony został zawór sterujący turbiną , zaślepiony EGR...
Witam Posiadam silnik taki jak w opisie , pompy oznaczenie BC oryginał po szarpaniu diagnoza pompy do wymiany , wymienione wszystkie na BQ rezultat ten sam .Po odpięciu turbo od gruchy brak szarpania , podmieniona pompa w baku ,turbo ok (nie zacina się pracuje ok zawór sterujący sprawdzony VAG ,oraz był podmieniony) ,zero błędów , Egr zatkany ,filtry...
Witam Auto jak w temacie, po dłuższym postoju (noc) auta nie da rady uruchomić, jednak pryskając raz plakiem auto odpala i pracuje nawet nie zagrzawszy świec. Podczas kręcenia (kiedy nie odpala) z poluzowanych przewodów tylko wypływa ropa (jakby brak ciśnienia na przełamanie wtryskiwaczy). Pompa na zegar, rozrząd na blokady, zawory wyregulowane, turbo...
Witam! Mam pacjenta, Renault Master 2013 2.3 125 przebieg 250 000 - u mnie od paru lat. Auto jeździ ogólnie pięknie, dobra ekonomia (spalanie koło 8 litrów) itp. - ale nie potrafi płynnie przejść z trybu małego obciążenia silnika (np. jazda z górki, albo z wiatrem) do przyspieszenia, widzę przez interfejs diagnostyczny, na żywo, że ciśnienie turbo jest...
Witam, pacjent Fiat ducato z 2018r. Prawie od nowości mam problem z tym samochodem. Po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów auto traciło moc, zaświecał się check z błędem p0238-61. Auto zawiozłem do autoryzowanego serwisu FIATA przestał tam prawie dwa lata i nie naprawili, tzn zrobili coś że błąd się nie wyświetlał ale samochód nie miał mocy. Miesiąc...
witam posiadam volvo i mam taki problem autko pali na dotyk odpalam i tylko 3000 obrotów na postoju i tylko 3000 obr. podczas jazdy błędy odczytane na ST 6000 EOBD to P0489-sterowanie recyrkulacja gazów i P0245-przepustnica spalin A, sprawdziłem zawory sterujące i są dobre turbina dobra tylko napięcie na zaworach od turbo i EGR 3V bardzo bym prosił...
Nie jest to wina paliwa ani układu paliwowego. Dziś wymieniłem olej oraz wykręciłem zawór w pompie olejowej wyglądał ok odpaliłem silnik i dalej to samo więc sprawdziłem turbo i okazało sie że sztanga stoi w miejscu. Próbowałem poruszać nią ale tylko sie wysuwa zamiast wsunąć. Sprawdziłem też podciśnienie w wężu i niestety nie ma go wcale . Czy możliwe...
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Witam. MAN niekiedy kopci przy obciążeniu i słabnie. Mam kilka podejrzeń ale niech koledzy doradzają, może ktoś miał taki problem. Dodam, że pokazywało na liczniku od kilku miesięcy, jest zapchany kat euro 4. Wywierciłem dziury, była lekka poprawa ale to nie było to. Kupiłem nowy kat, teraz myślę, że może są zabrudzone łopatki w turbo i się zawieszają,...
Prawdopodobne usterki ;filtr paliwa, pompa wys. ciś. zawory regulacyjne SCV na pompie , wtryskiwacze.Ciśnienie na szynie przy obr. bieg. jałowy 31 MPa. ma być. Ogólnie za niskie ciśnienie paliwa. Do sprawdzenia sprężarka turbo, elektrozawór sterujący.
Dzięki za sugestie. EGR jest elektryczny w tych silnikach jutro sprawdzę czy "sztanga" na turbo działa. Dostęp tam jest w 307 tragiczny. Można sam ten czujnik kopiowania turbo wymienić ? Bo wygląda tylko na 3 srubki i jest dostępny w zamienniku. Dodano po 15 Panowie gdzie w tym aucie znajduje się zawór sterujący podcisnieniem na gruszkę turbiny ? Bo...
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
Problem występuje nadal. Na wejściu podciśnienia do zaworu sterującego sztangą turbo jest ciśnienie -0.8 bara, ale tylko gdy zawór nie jest podpięty. Po podłączeniu zaworu ciśnienie to wynosi -0.5 bara. Na wyjściu z zaworu na sztange wynosi około -0.3 bara. Wymieniłem zawór na nowy, ale wynik jest ten sam. Po podłączeniu ciśnienia do zaworu i podłączeniu...
forum to nie warsztat, ktoś kto się zna musi zobaczyć samochód i sprawdzić parametry, jeżeli mechanik jest dobry to mówi ci prawdę, jeżeli nie wierzysz mu to napraw sam, a tak swoją drogą z objawów jakie napisałeś bez diagnostyki wymienił bym : turbo, czujnik ciśnienia doładowania, interkoler, rury dolotowe, egr, czujnik ciśnienia paliwa, regulator...
zawór n75 (ten od turbo) na pewno jest sterowany masą z sterownika a + 12 jest po zaplonie. I z tego co mnie pamięć nie myli to te zawory są zasilane jednym przekaźnikiem który znajduje się pod fotelem. Na próbę możesz odciąć przewody plusowe przy zaworach i dać +12 z aku przez jakiś bezpiecznik i wykonać testy.
Ten bezpiecznik poprzez przekaźnik ,,engine control,, zasila wszystkie newralgiczne elementy osprzętu silnika i sam sterownik, zasilanie z niego leci na przepływkę, zawór podciśnienia EGR, zawór turbo, sterowanie modułu świec. Trzeba sprawdzić po kolei zasilanie tych podzespołów aż znajdzie się przetarty przewód bo bezpiecznik pali się najczęściej z...
Witajcie Po latach bezproblemowej eksploatacji moją Fronterę B 2.2DTI 2001r - X22DTH spotkał problem. Silnik pracuje nie równo. Przy dodawaniu gazu lekko trzęsie. Jest wrażenie jakby pracował na 3 garach. Nie ważne czy zimny czy ciepły. Jest wyraźnie słabszy. Dłuższa jazda skutkuje błędem P0190. Błąd czasem znika sam. Zagadka jest następują. Odłączenie...
Ok , ale patrząc na dane rzeczywiste można zobaczyć zawór EGR , w celach kontrolnych może być podtrzymywany 5% uchyleniem a co za tym idzie niedomknięty EGR plus 5% podtrzymania to napewno większy przepływ niż teraz bez tych 5% z tąd ta różnica , możliwe że to nie to ale wiem z doświadczenia EGR-y dają nam niezły zastrzyk robocizny ,a poza tym sterownik...
Dzisiaj zobacze dokładnie jak tam wygląda turbo od gorącej strony.Grucha jest cała to wiem,wyciąga sztange itd.Chodzi o zawór sterujący(kierownice) dopływem spalin czy szczelny?iJak to sprawdzić-pewnie rozebrać całość...Napewno z zewnątrz jest sucha.Op comem w blokach pomiarowych-jeżeli tak to jakie powinny byc prawidłowe parametry tego czujnika, bądż...
Witam wszystkich. Mam podobny problem z moim C5 (2004r FL, RHR)z takim samym silnikiem. Brak mocy, szarpanie autem po wyrównaniu jazdy, podczas przyśpieszania nie szarpie ale po dłuższym czasie wywala „ depollution system faulty”. Po kilku uruchomieniach błąd znika. Z elementów które już wymieniłem to przepustnica dolotu powietrza (wytarte...
Jak były takie modyfikacje, to nie ma pewności, że wszystko jest dobrze z softem. Zawór N75 sterujący turbiną jest tu dość waży i szczelność wężyków. O "gruszce" turbiny nie wspomnę bo lubią uszkadzać się membrany. Permanentny błąd EGR może powodować ograniczenie mocy samochodu.
Witam, od 2 tygodni walczę z moją Vectrą i nikt mi nie potrafi pomóc, dlatego zwracam sie po poradę do Was. Zaczeło się od tego, że pękł przewód doprowadzający paliwo do wtryskiwacza. Zakupiłem nowy i oddałem do mechanika do wymiany. Gdy odebrałem auto okazało sie, że auto po nocnym postoju się zapowietrzyło i nie chce odpalić. Przy użyciu pompki udało...
To nie jest czujnik tylko elektrozawór sterujący zmienną geometrią turbiny. Nie pamiętam jak w tym silniku ale zdarza się, że są dwa takie same zawory sterujące różnymi funkcjami i można je podmienić aby sprawdzić czy jest sprawny. Jeśli chcesz kupować to raczej używkę bo nowe oryginalne są bardzo drogie a zamienniki jeśli już istnieją to taka sama...
Znalazłem nieszczelność w zaworach sterujących EGR. Oprócz tego ustawiłem wolne obroty i linkę do skrzyni ustawiłem z lekkim luzem. Ustawiłem też jakieś ciśnienie oleju w skrzyni biegów na 2,9 bara, zgodnie z manualem. Pominąłem też uszkodzony zawór, przez który ciśnienie z kolektora dolotowego idzie na ALDA. Ciśnienie doładowania wynosiło 10 psi. Efekt...
Miałem bardzo dużo przypadków, kiedy nieszczelny dolot powodował kopcenie na czarno. Powodem tego jest większy przepływ powietrza przez przepływomierz i sterownik automatycznie daje większą dawkę paliwa (mapa ogrznicznika dymienia lub lambda). Sądzę, że w tym przypadku nie będzie silnik dymił zbyt długo, mimo większej masy powietrza wskutek nieszczelnego...
Powrót do tematu - czujnik kopiowania wymieniony na nowy (stary faktycznie był uszkodzony - brak oporu). Teraz brak błędów. Zrobiłem reset sterownika. Niestety przerywa nadal (jest wyraźnie lepiej, ale jednak dalej to czuć) i mam wrażenie, że silnik nie ma pełnej mocy. Sprawdziłem jeszcze - sterowanie turbo pracuje prawidłowo, korekty na wtryskach zbliżone...
witam. Często poruszano juz ten temat ale wszystkie rady nie dały efektu.Objaw w moim aucie to brak mocy na niskich obrotach. Po przekroczeniu około 2200 obrotów samochód nagle dostaje potężnego doładowania (wciska w siedzenie). Czasami jednak przytrzymując auto między 2000 - 2200 obrotów traci całkowicie moc, turbina nie załącza się. Maksymalna predkość...
Dzień dobry, Pisze nowy post ponieważ długo czytałem o podobnych problemach na forum i nie znalazłem tam rozwiązania na mój problem. Chodzi o to, że auto czasami jedzie kawałek (1-2km) prawidłowo a czasem już po odpaleniu wchodzi w tryb awaryjny. Po podłączeniu OP-coma pokazuje dwa błędy P0400-5A oraz P0622-02. W samochodzie wymieniony został zawór...
dopiero sztanga na podcisnieniu je otwierała Pewnie na tej samej zasadzie jest i tu - sprężyna w gruszce - ale to możesz już sam sprawdzić. Jak odłączysz wężyk z gruszki to turbo będzie pompować na max. Jak nie będzie kopcił (co najwyżej błąd przeładowania - powinien) to poszukiwania skieruj w stronę tej puszki w której jest zawór sterujący pracą turbiny....
turbo zawór zawór turbo klimatyzacja zawór sterujący
napełniania syfony honda civic termostat wygłuszanie pomieszczeń
mikrokomputer cobra1 schemat elektryczne szyby
Jak wprowadzić kod dezaktywujący immobilizer w Renault Master 3 Data 01/01/2010 w BIOS-ie MSI - co oznacza?