Trudno powiedzieć, co najczęściej się uszkadza. Z twojego opisu wynika, że uderzenie poszło poprzez uchylone zawory na wałek. Wał korbowy jest mocniejszy, bo przenosi duże siły - mogło mu się nic nie stać. Należy po takim wypadku zweryfikować wszystkie elementy, tzn wał, tłok, wałek rozrządu, głowicę z zaworami (korbowód wiadomo że wymiana). Trochę...
te otwory w stopach wału korbowego służą do wkręcenia śrub w celu wyciągnięcia stopek. u mnie pasowały tam bodajże śruby którymi przykręcone było koło zamachowe, bodajże 12x1.25 o ile dobrze pamiętam. u radzieckich sprzętów (i nie tylko) jest to dość często spotykany sposób na demontaż podzespołów, pochwy hamulców i zwolnice też tak się demontuje jak...
Nie udało się wyeliminować problemu, wymieniony czujnik położenia wału korbowego, ale bez zmian, ten zawór zwrotny na zasilaniu?
Położenie wału korbowego 1 Pokręcić wałem korbowym tak, aby przy cylindrze 1 zawór wydechowy był jeszcze nie zamknięty, a ssący zaczynał się otwierać, tzw. mijanka Przeprowadzić kontrolę luzów zaworów zaznaczonych na schemacie kolorem czarnym. Połażenie wału korbowego 2 Przekręcić wałem korbowym o dalsze 360°. Przeprowadzić regulację luzów zaworów...
I nie tylko, c330 miały również niskie numery silnika stąd może być ten problem : tam jest jeszcze jeden zawór regulacji ciśnienia na głównej panewce wału korbowego.
Witam! Mam LT 2.8, który zgasł i juz nie zapala ;/ Błedy jakie podał mi autocom: zawór sterujacy ciśnienia paliwa 17603 czujnik połozenia wału korbowego wałka rozrządu 16724 regulowany kolektor wydechowy, zawór przełanczający, zwarcie do uziemienia lub przerwa w obwodzie 19561. Podejrzewam czujniki polozenia wału i wałka, niestety nie moge zlokalizować...
Sprawdź zasilanie na zawór w pompie ,czujnik wału korbowego,czy paliwo dochodzi do wtrysków,czy jest zasilanie sterownika itd...
Witaj Zawór sterowany jest urządzeniem odśrodkowym,czyli przesuwa dźwigienki pod wpływem obrotów silnika,połączony jest zębatką z wału korbowego, http://obrazki.elektroda.pl/5862326200_1...
Można ten stożek trochę obejść .Wystarczy zwykle koło pasowe lub flansza ze zwyklym otworem i w srodek stożkową redukcje .Rozwiązanie dla tych co mają już koło lub flansze .Można też napawać tą stożkową końcowkę wału i przetoczyc na prosty wałek .Ryzykowne trochę ale w sumie na tokarce da się to skorygować gdyby coś sciągneło . Co do rurki z takim wyjściem...
Takie dwusuwy z zaworami to czteromixy, posiadają zawory ale obieg paliwa nadal jest przez komore wału korbowego. Czteromix posiada zarówno zawór ssący jak i wydechowy, zastosowany został w kosach Stihla, takim pierwszym egzemplarzem tej kosy jest FS100, zaletą tych slników jest bardzo duży moment obrotowy, cichrza praca, i mniejsza emisja spalin.
To ustaw na mijankę. Mijanka na cylindrze, obrót o 360 stopni wału korbowego i ustawiasz oba zawory. I tak każdy następny. Bo coś ci chyba ucieka.
Dobrze rozumujesz. Ustawiasz wałek rozrządu w suwie pracy silnika, gdy oba zawory są zamknięte, Potem gdy wał wykona pełny obrót i tłok znów znajdzie się w gmp, na zaworach powinieneś mieć tzw. mijankę, kończy się zamykać zawór wydechowy po suwie wydechu, a zaczyna otwierać ssący, tak aby opadający w dół tłok mógł zassać mieszankę Ps. Mam pomysł, policz...
W każdym silniku czterosuwowym występuje tzw. współotwarcie zaworów, czyli przy przejściu pomiędzy suwami wydechu i ssania, gdy tłok jest w GMP zawory ssące i wydechowe są lekko otwarte. Poczytaj w google: "współotwarcie zaworów". Regulacji luzu zaworów dokonujesz po obróceniu wału korbowego o jeden obrót na następny znak "T".
dzieki panowie za wyjasnienie bo mój kolega twierdził że wał korbowy jest na sprzezynach i gdy pasek sie zrywa to on sie odsówa i tłoki nie uderzają w zawory... :) a to bardzo ciekawa teoria ,może konstruktorzy silników wezmą to kiedyś pod uwagę.
to ta gruba rura jaką pełni funkcję i czy ten zawór zwrotny znajduje się w miejscu tej śróby
Powinien być Rotax 122, tak jak w RS 125, lecz między silnikami mogą wystąpić drobne różnice konstrukcyjne (kopstarter, kierunek zmiany biegów, przełożenia w skrzyni biegów). Rotax 124 to chyba był silnik kartingowy. Części silnikowe są dostępne, niestety do Rotaxa są chyba jednymi z najdroższych w swojej klasie. Awaryjny jest zawór wydechowy. Trzeba...
Jaki typ sprężarki ? Może fotka - tak z ciekawości. Odnośnie zaworu zwrotnego na wyjściu to zależy od pojemności "rury" pomiędzy drugim stopniem, a tym zworem. Gdy pojemność tej rury jest za mala to zawór będzie się otwierał i zamykal przy każdym obrocie wału korbowego i normalny zawór za długo nie wytrzyma. Ciekawi mnie ten zawór w skrzyni korbowej,...
nie ma w tym nic dziwnego,sterowany od wału korbowego bezpośrednio Co masz na myśli mówiąc "bezpośrednio od wału"? Możesz napisać dokładniej?
W kórym momęcie ma sie otwierać zawór ssący to możesz dowiedzieć się tylko z danych serwisowych przy zachowaniu odpowiednich warónków. Ja proponowałbym Tobie ustawić wał korbowy w punkcie GZZ a wałek rozrzadu tak żeby krzywki wałka robiły mijankę zaworów (wydech już zamknięty a ssący jeszcze nie otwiera się) a jeżeli nie ma takiej opcji to wypośrodkować...
Zmierz kompresję jeśli za lekko kręci. Może łańcuch naciągnięty i przeskoczył. Jak kompresja jest to spradź czy dochodzi paliwo do wtryskiwaczy i czy jest iskra jak kręcisz. Brak paliwa ub iskry-bezpieczniki, pompa, przewody paliwowe, czujnik położenia wału korbowego. Jak te wszystkie warunki są spełnione (jest kompresja, paliwo i iskra) to sprawdź...
Zaślepka na imbus przecież ci napisałem a nie że nie ma. A ten niby korek to młotkiem zabity? Przecież jest wkręcany. A ten trzpień że sprężynka to właśnie zawór.
Polonez w Twojej wersji rajdowcem nie będzie. Na Twoim miejscu założyłbym amortyzatory gazowe Monroe na przód i tył i stabilizator tylny z Poloneza Combi. Założył koła 14" i zmienił przednie hamulce na większe /tego nie próbowałem i nie doradzę jakie/. Poprawisz własności jezdne. Masz silnik jaki masz i planowanie 2mm głowicy się nie uda. Jak zobaczysz...
Może zawór przelewowy się zawieszać przy pompie oleju. Jeśli panewki były by zużyte to był by stuk dochodzący z okolic wału korbowego a na ciepło na biegu jałowym by grały zawory dodatkowo (szklanki). Zmierz manometrem ciśnienie na gorącym silniku.
Witam. Jesli chodzi Ci o to jaki jest luz zaworowy to na zimnym silniku 0,30 mm a na gorącym 0,25 mm. Oba zawory .ssące i wydechowe mają te same wartości ! Wał korbowy na znaki czyli tak że pierwszy tłok na górze i oba zawory zamkniete.I regulujesz pierwsze zawory.(na 1-szym cylindrze. Okręcasz wał o pół obrotu i regulujesz 3 cylinder,znów pół obrotu...
Zawór n239 jest sprawny i inne też. Powodem uszkodzenia był uszkodzony czujnik położenia wału korbowego.
zawory ładnie opuszczone w głowicę?
Plan jest taki: 1. Blok silnika zostanie oddany do tulejowania pod obecne tłoki i dobrane nowe pierścienie. 2. Wał do sprawdzenia, nowe panewki główne i korbowe. 3. Głowica- gniazda zaworowe/zawory do sprawdzenia dotarcia/frezowania. 4. Wszystkie uszczelki i uszczelniacze wału/zaworowe nowe do tego ta nowa tuleja ślizgowa. 5. Siedliska panewek i wszystkie...
Układ zasilania trzeba sprawdzić pod kątem lewego powietrza. Uszczelniacze wału korbowego kiedy ostatnio były wymieniane? W jakim są stanie? Wszelkie podzespoły gaźnika trzeba zdemontować, umyć w myjce ultradźwiękowej, osuszyć i ponownie złożyć. Zawór membranowy sprawny? Jaki kolor elektrod świecy zapłonowej? Czy po zmianie pojemności skokowej gaźnik...
Zawór SCV nowy. Czy ktoś ma sposób na sprawdzenie czujnika wału korbowego bez jego podmiany ,nadmieniam że auto po zgaśnięciu odpala z dotyku.
Witam. Ja w niektórych wypadkach GMP określam w ten sposób. Pokręcam wał korbowy i obserwuję zawory (np. w pierwszym cylindrze ). W momencie kiedy te zawory się mijają (tzn. zawór wydechowy kończy się zamykać a ssący zaczyna się otwierać) tłok w danym cylindrze jest w GMP ale po suwie wydechu. Należy wtedy obrócić wał korbowy o 360 stopni ( jeden obrót)...
Po pierwsze, to jest silnik kolizyjny, dlatego uważaj na zawory, wykręć świece, ustaw wałki rozrządu na znakach, potem bardzo ostrożnie obracaj wałem korbowym, jeżeli napotkasz jakikolwiek opór to kręć w przeciwnym kierunku, do momentu kiedy natrafisz na znak na kółku wału korbowego. To wszystko. POWTARZAM! uważaj na zawory.!! Dodano po 2 po założeniu...
możesz miec wydmuchaną uszczelkę pomiędzy cylindrami wtedy też będzie taki efekt W takiej sytuacji silnik ma dziwny "warkot", jest słaby i ma potężne drgania. Przyczyn stukania może byc wiele - metaliczny wskazuje na zawory, głuche, stłumione panewki wału korbowego. Masz do wyboru, albo osłuchac silnik stetoskopem, albo bebeszyć wszystko po kolei.
Głowica 72ccm ma wizualnie większe zawory od głowicy 50ccm ma też większą komorę spalania.Zakładając głowicę 50ccm na cylinder 72ccm podniosłeś ciśnienie sprężania co odbije się trwałością łożysk wału korbowego i korbowodu.Silnik wcale nie będzie mocniejszy będzie się grzał i będzie miał problem z wkręcaniem się na obroty ponieważ dusi się swoimi spalinami.Proponuję...
W każdym układzie dozownikowym jest zaworek jednokierunkowy (kulka ze sprężynką w środku) który zapobiega grawitacyjnemu spływaniu oleju z dozownika do silnika. Pytanie teraz w którym miejscu znajduje się ten zaworek u Ciebie? Typowe miejsca dostarczania oleju to gaźnik, króciec ssący, komora korbowa lub do łożysk głównych wału korbowego. Zawór zwotny...
Któryś z japońskich producentów, bodajże Mazda zaproponowała silnik dwusuwowy zbudowany z silnika czterosuwowego. Dwa zawory grzybkowe dosłownie sterowane wałkiem rozrządu obracającym się z tą samą prędkością co wał korbowy. Teoretycznie takie rozwiązanie pozwala całkowicie odseparować skrzynię korbową i wyeliminować problem spalania oleju, tyle że...
Witam. Pacjent Opel Astra J 2011 rok, silnik 1.6 benzyna A16XER. Czy ktoś z Państwa jest w posiadaniu graficznego przedstawienia przebiegu sygnału czujników położenia wałków rozrządu (ssącego i wydechowego) oraz czujnika położenia wału korbowego? Zapala się check engine i pojawiają się błędy: P0011 i P0014, a także auto odpala za drugim razem. Rozrząd...
Musisz przeprowadzić dokładniejszą diagnostykę poprzez sprawdzenie wartości rzeczywistych ze zwróceniem szczególnej uwagi na zawór EGR. Należy sprawdzić również czujnik wału korbowego, tak jak sugeruje kolega inginio. Czujnik wału po nagrzaniu przekłamuje wartości sygnału, które podaje do ECM. [/b]
witam, gromleon sworzeń tłucze na zimnym potem jak silnik ma temp.pracy prawie jest niesłyszalny, to popierwsze , jak niechcesz go naprawiać to ostaw sobie na części i kup za 2 tys drugi i jeżdzisz, troszke juz sie brudzę w tych samochodach za niedługo bedzie 40 lat zawodowej pracy i nie spotkałem w samochodach kilkunasto letnich jak ktoś sprzedawał...
Czy to 3 tyś. obrotów czy bieg jałowy nie ma tu znaczenia , masa wału korbowego wystarczy aby pogiąć zawory .Hałas z pod obudowy rozrządu nie zaniepokoił cię ? Powinieneś udać się z tym do tego co zakładał ci rozrząd .
A ustawiałeś dla każdej pary zaworów inne położenie wału korbowego? Może tu jest pies pogrzebany?
Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia. Jeśli nie ma zanieczyszczeń w tym zaworze regulacji dawki paliwa, to rzadko się zdarza i nie spotkałem się jeszcze uszkodzenia samego zaworu, chyba że jest dość mocno zapchany, aby taka usterka powodowała, ale warto sprawdzić i elektryka też...
Dziękuje, tam jest programik i jakiś kolega mówi, że mu działa, tak, że próbuje. Dodano po 3 Odczytałem błędy i myślę, że auto zgasło albo przez zawór evap albo przez czujnik położenia wału korbowego. W aucie jest gaz BRC https://obrazki.elektroda.pl/8105408300_...
Witam, od czego może blokować się zawór wydechu, luzy zaworowe dolot 0.05 a wydech 0.07, tak mam ustawienie rozrząd na T i na kreskę w głowicy. Wymieniałem wał korbowy ale quad chodził. Za wszelkie odpowiedzi bardzo dziękuję
Wszystkie starsze bobcaty zbudowane są jak Bobcaty więc mysle że i MF działa tak jak one. Wszystko wskazuje na to że w układzie hydrostatyki (napedu) nie jest utrzymywane ciśnienie spoczynkowe.W układzie są zawory które utrzymują olej w obwodzie pompa zasilająca-pompa jazdy.Pozwala to już po jednym obrocie wału korbowego silnika wytworzyc cisnienie...
Sprawdź czy w momencie gdy nie można odpalić podnosi się obrotomierz. Te silniki mają taką przypadłość że po nagrzaniu przerywa czujnik położenia wału korbowego.
Przyczyny i pobierania oleju Uszkodzone pierścieni i wtarta powierzchnia cylindrach Uszkodzone uszczelnienia wału korbowego Uszczelniacze zaworowe Ewentualnie odma skrzyni korbowej lub zawór podciśnienia skrzynki rozrządu Ubytek oleju moez być też przez inne niesczelności poza w/w Nieszelne mocowanie miski mikropęknięcia miski uszczelka miski i skrzyni...
Mam problem swoim samochodzie Mazda 3 1,6 2005r. benzyna+gaz. Silnik mi nierówno pracuje. Z rury wydechowe słychać takie pruchanke. Ogólnie to silnik chodzi jak w traktorze. Szczególnie na wolnych obrotach, chociaż na wyższych obrotach też nie ma rewelacji i czasami przy dodawaniu gazu trochę go przydławi. Głowica jest po planowaniu i teraz ciśnienie...
Można jeszcze dodać luz w ułożyskowaniu wału korbowego.
Popychacz powinien być taki jak pozostałe.Ten jeden jest zepsuty. Mozna kupić jedną sztukę,koszt około 50zł OK, dziękuję. Jak wymienię dam znać czy przestał silnik klekotać. Czy coś jeszcze będzie np: zawory.
Remont był dla tego że wał korbowy poszedł. A przy okazji został wymieniony tłok, pierścienie, zawory były też uszkodzone, paliwo jest świeże, iskra jest.
Przy powolnym obracaniu wału korbowego tak, bo zawór ssący dodatkowo jest dociskany do gniazda podczas suwu sprężania poprzez ciśnienie panujące w cylindrze, a nie tylko sprężyną. Co do ciśnienia smarowania nie strzelaj, tylko przeczytaj, jak ten kompresor jest smarowany - z magistrali olejowej silnika ciągnika - czyli maksymalnie 3-4 bar. Poziom oleju...
CZy to może być zapłon lub zawory? Jak najbardziej.
Wymieniłem dokładnie Tłok, Cylinder, Głowicę z zaworami. Wał korbowy... co do tego nie wiem w jakim jest stanie, nie wyjmowałem go. Wałek rozrządu jest całkowicie w porządku, tak samo jak i łożyska. Odpala ładnie z elektryka bez problemów. Nic nie stuka, zawory są cicho. żadnych strzałów z tłumika nie dostrzegłem. Co do sprężania to nie potrafię odpowiedzieć,...
nowy filtr był zalany ropą ?? P0725 - sygnał prędkości obrotowej i P1630 - zawór sterujący dawką paliwa . Sprawdz rezystancję podzespołu czujnik położenia wału korbowego . spróbuj zdjąć rurę od filtra powietrza i siknąć mu plakiem , pewnie się zapowietrzył ... powinien odpalić.
Panowie...zdjęłem wałek rozrządu, zdemontowałem kółko i ...ścięty klin na kole, delikatny ten klinik. Po zdjęciu szklanek zawory "niby" wciskają się dobrze, poza jednym, jednak nie jestem w stanie ocenić prawidłowości pozostałych - za mało doświadczenia. Wał korbowy dalej nie obraca się w pełni. Muszę zdemontować głowicę. Dam znać jak wyglądają zawory...
Witam. Pozwole sobie podłączyć się pod temat. Ja mam problem opisywany przeze mnie w innym temacie tzn. auto po nocy za pierwszym razem długo kręci zanim odpali. Jak już odpali to cały dzień pali od strzała.Wymieniłem wtryski, świece żarowe, odmę, sterownik świec żarowych, zawór ciśninia paliwa na listwie CR, filtr paliwa 2 razy i dalej to samo. Dzisiaj...
Jeżeli nie było zgrania wału korbowego z wałkiem rozrządu to masz pogięte zawory i trzeba zdjąć głowicę, a jeżeli silnik się obraca i jest ciśnienie w cylindrach to tylko ustawienie pompy wtryskowej. chyba powinieneś się zwrócić do jakiegoś mechanika znającego ten silnik.
Wymieniałem wał korbowy ale quad jedzil coś około 1h rozrząd jest dobrze ustawiony. Ale to wygląda tak jakby tłok i zawory chodziły odwrotnie ale wał kręci się w prawa stronę. Myślałem że zawory są nieszczelne i zrobiłem szlif zaworów i trzymają ale to nie przyczyna zaworów
A dużo rzeczy jest do sprawdzenia: 1. Układ zapłonowy - kondensator, przerywacz i świeca. 2. Układ paliwowy - kranik, filtr (jeżeli jest) zawór iglicowy i dysze 3. Simeringi wału korbowego (stwardniała guma po latach). 4. Zapieczone pierścienie tłoka - utrata kompresji po nagrzaniu. Iskra jest, paliwo jest, co mu do diabła jest :D
Iskra z położeniem wału korbowego tak masz rację, ale zawory niekoniecznie muszą pracować jak powinny bo tam chyba jest łańcuszek może przestawiony o parę ząbków, do sprawdzenia też luz zaworowy. Jeżeli po remoncie to czy tłok założony prawidłowo miałem kilka przypadków, że strzałka w była w kierunku przeciwnym.
Jedyne co musisz zrobić to zdjąć głowicę i oddać do naprawy, wszystkie zawory poszły spać. Nie słuchaj rad o sprawdzaniu kompresji bo to jak umarłemu kadzidło, żadne koło w tym rozrządzie nie ma klina. Jeśli wiesz jak działa układ rozrządu w aucie, to pomyśl co się stało gdy wałki stały w miejscu a wał pracował....
I nie zapomnij oczywiście o prawidłowym ustawieniu wału korbowego podczas regulacji. Jednak korba w takim przypadku jest niezastąpiona :) jak własnie się tam ustawia te zawory jak ustawić wał?
https://obrazki.elektroda.pl/3186341200_... Rys. Elementy układu klimatyzacji samochodu Audi A4 B6 (8E_) Kolorem czerwonym zaznaczona jest strona wysokiego ciśnienia HP (High Pressure) Kolorem niebieskim zaznaczona jest strona niskiego ciśnienia LP (Low Pressure) Kompresor (sprężarka) klimatyzacji napędzana jest od wału korbowego...
Witam. Mój problem polega na tym że: gdy zapalam viki na zimnym silniku to nie chce się wkręcać na obroty ,szarpie i przerywa przy wyższych obrotach jest lepiej ale nie tak jak powinno być. A jak się zagrzeje do optymalnej temperatury to chodzi normalnie. wymienione części na nowe to: cewka,przewody,świece, czujnik temperatury(który podaje temp. do...
odpadło koło od walu korbowego. To koło trzyma się do wału na malutkim kliniku. Tylko 2 zawory były proste. Silnik poszedł na złom. Raczej koło wałka, niestety zdarza się to w tych silnikach.
"P0339- Niewłaściwy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego A- Usterka sporadyczna" I sporadycznie nie odpala. No to po wymianie powinien odpalać zawsze.
Robokop ma racje.... Kręcąc kołem pasowym możesz mieć trudność z obróceniem wału korbowego 2x ponieważ podczas kręcenia zachodzi cały cykl pracy. sprężania, pracy, wydechu i ssania. Podczas kręcenia możesz natrafić na opór związany ze sprężaniem mieszanki w cylindrze. Nie wiem czy dobrze kojarze ale podczas spręzania 2 zawory muszą być zamknięte dolotowy...
21 - Zawór kontroli czasu wtrysku (w pompie paliwa) 47 - Czujnik polożenia wału korbowego Ale proponuję Ci zrobić rzetelną diagnostykę komp. zanim cokolwiek zaczniesz wymieniać, bo tam bardzo często się sypały pedały gazu, a właściwie to, czujnik położenia pedału gazu. Można go samego wymienić, bez konieczności wymiany całego pedału.
Witam.Pompa została naprawiona.Kabelek+ KTS sprawę rozwiązał. Sprawę przeanalizowałem i przetestowałem i oto wynik. Pompy VP30 w MK1 1.8tddi Focus 90 KM z typem silnika C9DA,C9DB,C9DC pasują pompy z końcówką 002,006,007,008.Sterowniki 0986444501,0986444504,były montowane na przemian w tych pompach więc sterowniki są wymienne. Numery nowe były nadawane...
Hi! A co ze smarowaniem łożysk/panewek wału korbowego i korbowodów? Przecież wymieszany olej rozpuszczony w benzynie i wymieszany w gaźniku z powietrzem najpierw w Warczyburgu (syrence, trabancie) "wciągany" był pod tłoki ze specjalnymi zaworami (blachy - zawory wirujące razem z wałe korbowym i na nim zamocowane) smarując panewki/łożyska wału korbowego...
Kolega szymon198312 ma rację. Wał korbowy na blokadę, wałki na blokadę, nacięcia w wałkach rozrządu poniżej osi wzdłużnej. Koła wału nie mają klinów, nie ma znaczenia jak je ustawisz. Dokręć solidnie koło zębate od paska rozrządu na wale korbowym
Zawory i tyle. Jak słyszę "ustawiłem podparte zawory" to mnie trzepie. Zrobione za ciasno i poszły w dym.
Witam. Panowie widzę że siedzicie mocno w temacie. Szukam informacji ,jaki jest dopuszczalny luz poosiowy ( wzdłużny ) wału korbowego?, jeśli w ogóle jest dopuszczalny. Ewentualnie, czy u was taki luz występuje?. Druga sprawa to zawory w głowicach, jak się je reguluje. ? Z góry dziękuję za pomoc.
Za fazy otwarcia i zamknięcia zaworów odpowiada wałek rozrządu,nie myślę że się skręcił,ale zawory ssące na pewno się nie otwierają jednocześnie. Jest między nimi "odległość" połowy obrotu wału korbowego. Przyjżyj się dobrze.
witam pozbyłem się już błędu P0023 wymieniając czujnik wału korbowego, natomiast cały czas powraca błąd P0402, mimo iż został wymieniony zawór EGR, lewego powietrza nie łapie, nie wiem co może być przepustnica czyszczona adaptacja zrobiona, ma ktoś pomysł?? pozdrawiam
Zależy jaki to agregat. Silnik 2T, czy 4T. Generator na kondensatorze, AVR, czy inwerterowy. Dużo zależy czy doszło do korozji niezabezpieczonych elementów stalowych. W silniku 2T — korozja gładzi cylindra, łożyska wału korbowego do wymiany i bardzo możliwe że nawet korbowód (cały wał korbowy), gdyż powierzchnie łożysk zrobią się chropowate i będą pracowały...
Może ktoś ze strony miał podobny problem Problemem w Twoim przypadku jest (najprawdopodobniej) nieodpowiednia blokada i brak podstawowej wiedzy. Bo kto po wymianie rozrządu od razu odpala silnik??? Kręci się ręcznie wałem korbowym - najwygodniej za pośrednictwem skrzyni biegów, obracając półoś po włączeniu 1-nki - tak żeby wał silnika zrobił ze 3 obroty....
Pomocy już nie wiem co mam zrobić, po podłączeniu pod kompa wyskakuje 1 błąd (czujnik położenia wałka rozrządu i wału korbowego)co robić po wykasowaniu jest okej ale po paru km znowu to samo, wymieniłem czujnik rozrządu i dalej to samo.
Nom i tak ustawiłem po wymianie uszczelki pod głowicą i zawory stukają o tłok I tu był mój błąd bo nie zaznaczyłem se względem czego ustawiałem Jak zmienie i dam na 4v to po odpaleniu nic się nie stanie ?? zawory się nie pokrzywią ?
Tak, ewentualnie obserwować zawory podczas obracania wałem korbowym.
Panowie temat jest taki wczoraj jak już miałem dobry sterownik posprawdzałem co jest zasilane przekaźnikiem. Obwód jest zwarty na konkretnych pinach. Czyli poniższe "odbiorniki" czerpią prąd bezpośrednio z tego przekaźnika. Lista wygląda tak: - Zawory wtryskowe - Czujnik kąta obrotu wału korbowego - Miernik przepływu powietrza - Czujnik położenia wałka...
W sumie masz rację, ma to sens.. Ok, najpierw zdejmę czapkę i zorientuje się czy warto ten silnik w ogóle robić, jak dostały tylko zawory to kupię dobre koło dolne i będę rzeźbił
Wałek rozrządu kręci się 2x wolniej niż wał korbowy. Przy jednym GMP (T) masz mijanke zaworów, przy drugim suw pracy (oba zamknięte) i w tej pozycji ustawiasz luzy
Dokładnie tak jak napisał kolega trans-serwis, w tym aucie jest rozrząd paskowy. Są dwa znaki na pasku rozrządu i po jedym na kołach zębatych (wału korbowego, wałka rozrządu). Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie. Wtryskiwacze otwierane są elektrycznie, poprzez sterownik. Znak na wale jest widoczny po zdjęciu koła pasowego, z dołu...
W instrukcji jest napisane, żeby ustawić dowolnie wybrany cylinder w gmp. Będziesz wiedział, który to, bo - tak jak wspomniałeś - krzywki wałka tego cylindra będą w w takiej pozycji, że żaden zawór nad nim nie będzie otwarty. Regulujesz luz, obracasz wałem korbowym o 180° i regulujesz luz na drugim cylindrze. Wartość luzu jest taka sama dla obu zaworów.
Myślę, że można zrobić taki silnik.Ja także chciałbym zrobić taki silnik, lecz ze sprężarki(ma ona gotowy wał korbowy, tłok, pierścienie itp.)Lecz nie wiem jak zrobić zawory. Proszę o propozycje ich wykonania.
Dużo tu napisano mądrych porad. Ja polecę prosty, a nawet prymitywny, ale bardzo skuteczny sposób regulacji aż czterech zaworów. Kręcisz wałem korbowym (mocno powiedziane - wał korbowy ), jeden z zaworów na cylindrze idzie do dołu. Więc jest pewność,że drugi zawór tego cylindra jest zamknięty i powinien być luz zaworowy. Jeśli "nima" - regulujesz. I,...
Zawory nowe, naprawiona głowica. Nowe dźwigienki. Silnik 8V. Jeden wałek. Jak zablokuje wał korbowy i wałek rozrządu blokadami to przy próbie obrotu dochodzi do kolizji. W tarczy koła impulsowego nie ma otworu na kołek blokady. Podejrzewam że może koło zamachowe jest od innego typu silnika i dlatego otwór blokady wychodzi w innym miejscu. Jak pamiętam...
Ok powrót po pewnym czasie niestety Vectra stoi od 2-3 miechów nie da się nią jeździć szarpie nie równo pracuje. Po diagnostyce komputerowej: 1. Sonda lambda 2. Czujnik temperatury (tylko nie wiem który od kompa czy deski rozdzielczej) 3. Czujnik położenia biegu jałowego 4. Czujnik położenia wału korbowego 5. Zawór EGR Czy trzeba wymieniać wszystko...
Na forum już był ten temat poruszany. Sprawa wygląda tak..... Koło pasowe na wale w 60-ce jest ustalone klinem. Na klinie ścianka jest tak cienka że ciężko powiedzieć czy jest wstanie wytrzymać obciążenie większe niż typowa do wspomagania. Jeśli miał bym to robić to na 100% na osobnym zbiorniku z olejem hydraulicznym. Przedłużysz żywotność hydrauliki...
Panowie............zawory ok, samolagulatory nowe..usterka jest dalej ,ale .. mój czujnik położenia wału korbowego przy + 20 stopniach pokazuje w granicach 700 Ω,i to jest dobrze............ natomiast przy+ 5 stopnich juz ma przerwe i przy 40 stponiach tez ma przeerwe...czy to jesyt normalne.....?
Batigol66, a ile razy według Ciebie, mogą być maksymalnie użyte takie śruby? zamontowanie glowicy Sprawdzić, czy w kadłubie silnika znajdują się dwie tulejki środkujące. Położyć na kadłub silnika nową uszczelkę głowicy w stanie suchym stroną z napisem „TOP/OBEN" skierowaną do góry (do głowicy). Uwaga. Grubość uszczelki głowicy jest oznaczana...
Wciskasz ręcznie zawór głęboko,trzymasz cały czas, obracasz wałem korbowym dopóki zawór nie przestanie się podnosić za pomocą tłoka.
Jutro to sprawdzę, świece mam standardowe iskry, przerwę między elektrodami 0,8 ustawiałem podczas montażu, Co do cewki, to myślałem o tym jednak szczerze mówiąc niewiem jak się zabrać do sprawdzenia (przekarzę sprawę Tacie, on jest w tym lepszy). Martwi mnie tylko to strzelanie w ukladzie wtryskowym, po odkręceniu pokrywy filtra, podczas dodawania...
nie ruszając wałka rozrządu obróć wał korbowy o jeden obrót - 360st Nie obróci wału o pełny obrót bez ruszania wałka, zawsze któryś zawór wystaje. Dodano po 1 Jakbyś poprosił to bym ci cyknął fotkę bo zawsze jakiś silnik matiza mam rozebrany.
Gdy wstawiłem bańkę 5l to w jakies 6-7min wyciągnęło ją do zera. To w tym przypadku można uznać, że po stronie niskiego zasilania paliwa mamy w porządku, co pozostaje tylko po stronie wysokiego ciśnienia paliwa. A więc, sterowanie wysokiego ciśnienia paliwa odpowiada kilka rzeczy mający ze sobą wspólnego takie jak: Czujnik wału korbowego, czujnik wałka...
Witam. Przerabiam problem jakim jest VW Crafter z 2012r 2.0 TDI 109 KM. Auto miało wymienione turbo, zawory ciśnienia doładowania, czujniki temp. spalin, chłodniczkę EGR i EGR, czujnik wału korbowego, czujnik wałka rozrządu. Jakiś czas było dobrze. Ostatnio jednak na zimnym po odpaleniu lubi zgasnąć i często wywala migające świece i jest brak mocy....
Mam problem z rozruchem - tylko na zimnym w moim Seacie Leonie 3 2.0 TDI 184km CR z 2014 roku (silnik CUPA). Rozruch jest dość kapryśny – czasami auto odpala na dotyk, a innym razem muszę kręcić rozrusznikiem przez nawet 5 sekund. Do tej pory wymieniłem już kilka części: filtr paliwa, czujnik położenia wału korbowego, czujnik położenia wałka rozrządu,...
Byłem teraz podpisać Elma i dodatkowo pojawił się błąd P0170 dodam ze sonda za katem wczoraj wymieniona na oryginał nawet numery się zgadzają ale używana.Córka na której jest dużo błędów to przed wymiana sondy a ta gdzie 3 bledy to dzisiejsza P0170 to usterka dostrajania paliwa i może mieć wpływ na ten błąd: - Sonda lambda - Przepływomierz - co pokazuje,...
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
szlif wału korbowego koło wału korbowego czujnik wału korbowego
tranzystory grzeją zasilaczu impulsowym radio samochodowe enkoder palniki kuchence mastercook
oprogramowanie multidiag oprogramowanie multidiag
Peugeot Boxer - kontrolka "sprawdź silnik" po wymianie silnika Piec Immergas grzeje wodę, ale nie grzejniki - przyczyny i rozwiązania