Sprawdź podciśnienie sterujące gruchą na turbinie, ew. sam zawór wastegate. odczytałeś błędy?
A jak autor ma 90kM silnik AGR ? Ma zawór wastegate sterowany nadciśnieniem, a nie vnt regulowane podciśnieniem [url=https://imged.pl/octavia-golf-a3-1-...
Uszkodzony był zawór wastegate (nastawnik). Nie wystarczyła po prostu podmiana. Trzeba było zrobić całą procedurę adaptacji.
Nie. Zobacz czy masz zawór wastegate zamknięty na turbinie - czy w ogóle przy odpalonym silniku pracuje tzw. "sztanga".
W tej turbinie nie ma zmiennej geometrii, jest zawór wastegate
Ok, znalazłem nieszczelność - rozcięty wąż między intercoolerem, a kolektorem. Tymczasowo załatany ducktape'm. Problem w tym, że dalej nie pracuje. Zauważyłem, że gruszka tak jakby nie wciąga sztangi maksymalnie (sprawdzałem tak jak pompuje pompa vacuum jak również zasysając powietrze ustami) i zawór wastegate nie jest zamknięty, tylko uchylony. To...
Witam.Gdzie się znajduje zawór Wastegate w man tgx 460 e6. Mam wysokie ciśnienie doładowania wg kodu błędu edc 5 04591-02.
Wystarczy że ma luż i przy wyższych prędkościach obrtowych wirnik hamuje o obudowę. Że zawór wastegate jest nieszczelny. Sprawdzałeś to ciśnienie przy 100 km/h?
Gdzie tego szukać kolego ? Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin .
ciekawe dlaczego kierownica turbosprężarki Nie ma tam czegoś takiego. A zawór wastegate zamyka się po odpaleniu.
SPN 4591 Kontrola ciśnienia doładowywania (wysokie ciśnienie) Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia doładowywania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci się na czerwono • Lampka kontrolna świeci...
Z loga wynika że coś jest nie tak. Czy zawór jest wysterowany na 100% czy na 0% nie zmienia się ciśnienie doładowania. Tak patrzę na ten rysunek i na zdjęcia turbin w necie i wychodzi mi na to iż u Ciebie nie ma geometrii w turbinie, tylko zawór wastegate, którym steruje grucha sterowana nadciśnieniem. Jeżeli masz możliwość podpięcia manometru pod wężyk...
https://obrazki.elektroda.pl/7636676300_... https://obrazki.elektroda.pl/5748777900_... Wygląda na to że klasyczny wastegate ciśnieniowy. Korekcja przez zawór przy lewym reflektorze.
Wygląda na to, że sterownik przechodzi w tryb awaryjny - do sprawdzenia, czy przypadkiem zawór wastegate się nie przycina oraz zaworek sterujący wastegate. Druga sprawa czujnik wzniosu iglicy na pierwszym wtryskiwaczu sprawdź na nim rezystancje, odłącz go i przejedź się zobacz czy będzie to samo.
Silnik, który był w samochodzie miał zawór upustowy turbo (wastegate), zatem była to wersja 90 KM. Drugi silnik ma już zmienną geometrię turbosprężarki, zatem jest to wersja 110 KM. Sterowanie zmienną geometrią różni się od sterowania zaworem upustowym, więc należało by przełożyć również sterownik silnika oraz zawór sterujący N75.
Odcinanie turbiny odbywa się poprzez zawór sterujący gruszką od wastegate? Ten drugi zawór, chyba DV, w turbinie jest jakoś sterowany czy to tylko mechaniczne rozwiązanie?
Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin . Na poczatku sprawdz przewody.
Dziękuję za odpowiedz, ale i tak mnie to strasznie irytuje ten dzwięk, bo to tak jak by ktoś wsadził w okolice turbo na przewodzie dolotowym folie aluminiową i wpadała by w rezonans pod wpływem określonej wartości strumienia powietrza, a może zawór wastegate drga co może być wina puszki, podciśnienia itp. Nie mam do dyspozycji tych elementów żeby podmienić...
W starych audi z silnikami 2,2 i 2,3 był oddzielny (nie połączony z turbem) zawór wastegate, ciśnienie doładowania można było regulować śrubą napinającą sprężynę. Jak chcesz to zrobić elektronicznie, to podłącz map do woltomierza cyfrowego z diodami led (linijka, np UAA180), przykładowo przy oczekiwanym ciśnieniu zapala się 5 dioda, bierzesz z niej...
Witam, Jestem posiadaczem Alfy Romeo GTV 2.0 V6 Turbo. Mam następujący problem: W trakcie ostrego przyspieszania, gdy już zacznie działać turbosprężarka (powyzej 4000 obr/min) silnik próbuje przyspieszyć, ale przerywa i dławi się. Turbina oraz zawór wastegate są sprawdzone, są ok. Może ktoś wie, czy to problem z elektroniką silnika, czy może coś z dolotem,...
Czyli to może być ta dioda co przepuszcza w obie strony albo zapieczony zawór wastegate, bo on cały czas jest w górze, a dopiero podczas przegazowywania chowa się lekko w dół i wraca znów do góry, podłączę do niego na stałe podciśnienie z silnika i zobaczę czy ruszy cięgnem mocniej. Czyli biały zawór służy do awaryjnego otwierania upustu przy przekroczeniu...
Kolego. Wydaje mi sie że można by sprawdzić ten zawór "wastegate". Nie wiem dokładnie jak ten zawór jest podłączony w tym fordowski silniku, ale wydaje mi sie ze ten zawór powinien być podłączony poprzez jakąś dżwignią z kierownicą łoptatek turbiny. Dajesz gazu zawór działa i przekazuje siłe za pomocą tej dżwigni na kierownicę turbiny. (lub jest sterowany...
Zatem masz wężyki ciśnieniowe i turbinę z zaworem upustowym wastegate, trzeba sprawdzić czy pręt siłownika ciśnieniowego uchyla zawór wastegate, najlepiej będzie to widać jak podłączysz Vaga i wejdziesz w grupę 011 w trybie Basic Settings, pręt siłownika powinien wtedy cyklicznie uchylać i zamykać wastegate a Ty możesz sobie spokojnie wtedy popatrzeć...
Są trzy możliwości : - nieszczelność dolotu (byłby słyszalny świst powietrza doładowanego), - niedomykający się zawór wastegate w części gorącej turbosprężarki, - uszkodzony mechanicznie elektrozawór N75, pierwsza i trzecia przyczyna jest najbardziej realna. Wjedź nim na kanał, zdejmij dolną osłonę silnika i sprawdź węże idące od turbo do kolektora...
Witam !!!!!! Niestety, ale właśnie padł mi zawór (wastegate), membrana pękła i po ptakach. Dowiadywałem się w serwisie i nie wymieniają samego zaworu (wastegate - potocznie gruszka ) , lecz całą turbinę , a to są już znaczące koszty :-( . Wszyscy sie dziwią że tak szybko padł 70 tys. km. przejechałem a auto zakupione w salonie więc niema mowy żeby cos...
Witam oczekuje tylko jednej krótkiej odpowiedzi, otóż posiadam ten model i wyczyściłem turbine i jest ten taki bączek zawór wastegate podobno tak to się nazywa. Albo siłownik pneumatyczny regulujący ustawienie. Dawniej miałem Passata B4 1.9 TDi i tam w środku ta śróbka czy coś bodajże podczas ciśnienia z takiego małego wężyka wpadało do środka, tutaj...
mid 128 psid 90 fmi 1 Wydajność układu scr -zacinający wtrysk -niskie stężenie mocznika mid 128 psid 91 fmi1 Wydajność turbo -sprawdź szczelność interculera -sprawdź przeciwciśnienie spalin mid 128 psid 101 Zacinanie się zaworu chłodzenia Adblue -wymień zawór CCV F00BH40277 MID 128 pid 102 fmi 0 Ciśnienie doładowania -Nadmierne ciśnienie doładowania...
W 1.8TD Masz klasyczny zawór obejściowy Wastegate który jest sterowany ciśnieniem doładowania, pracuje więc na NADCIŚNIENIU. Fabrycznie jest regulowany na 0,8bar i jak twierdzisz że nie pracuje to sprawdź szczelność dolotu, może gubi doładowanie i nie osiąga progu 0,8bar.
Wastegate i zawory nim sterujące sprawdź.
Witam, Mam problem z megane scenic 1 - 1.9dti. Auto ma całkowity brak mocy. Turbo oczywiście nie ładuje. Pod kompem brak błędów ( poza jednym związanym z usuniętym immo. ). Co sprawdzono i wiadomo.... Silnik pracuje bdb. Odpala na strzała. Katalizator drożny. Turbo sprawdzone - 100% sprawne. Zawór wastegate sterowany nadciśnieniem z kolektora sprawny....
W tym silniku niestety nie mam map sensora, trzeba by się wpiąć gdzieś przy nie wiem? dolocie i wtedy zmierzyć. Przepływomierz teoretycznie jest ok, a rozrząd tzn ten łańcuch to poprzednik zmieniał. A czy czasem uszkodzone DV nie powoduje upustu ciśnienia powietrza jak w tych mocarnych turbo-benzynach? Tutaj jest świst przy przyspieszaniu, ale to muszę...
Nie znam się na Volvo, ale zapewne sterowanie nimi odbywa się klasycznie poprzez gruchę pneumatyczną która steruje wastegate... Sprawdziłeś zawory pneumatyczne, które dają podciśnienie na gruchy? Sprawdziłeś same przewody podciśnieniowe?
Już ostatni raz odpowiadam, bo szkoda bić niepotrzebnie pianę. To akurat nie prawda, westgate nie jest od tego i nic nie poprawi w sprawie tzw. turbodziury. Natomiast to że problemu nie ma to jest to że za zwyczaj turbiny w seryjnych autach są malutkie i efekt jest znikomy. Właśnie dlatego można dać małe turbiny szybko zbierające się (likwidujące więc...
Co mam zrobić gdy w moim samochodzie z automatyczną skrzynią biegów rozbiega się turbodiesel? W przypadku problemów z turbodieselem w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów, warto wykonać następujące kroki: 1. Diagnostyka: Zacznij od podłączenia komputera diagnostycznego do portu OBD-II w samochodzie w celu sprawdzenia, czy występują jakieś błędy....
SPN 4591 Kontrola ciśnienia doładowywania (wysokie ciśnienie) Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia doładowywania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci się na czerwono • Lampka kontrolna świeci...
Dużo już sprawdzone jednak problem pozostał. Chciałbym zapytać kolegów zajmujących się turbosprężarkami czy na biegu jałowym zawór upustowy spalin tzw "wastegate" jest otwarty czy zamknięty?
Ok, już wszystko wiem. Na tym wężyku od wastegate montuje się zawór mbc i dzięki niemu można tak jakby regulować wg.
Ciężko stwierdzić, do jakiego stopnia ma zaciągać sztangę, skoro było uszkodzone. Wydawałoby się, że zaciąga ją prawidłowo, ale widocznie zbyt mało, żeby mieściło się we wskazanych wartościach. Turbina na zaworze wastegate. Dodano po 3 Dodatkowo nie ma tego jak sprawdzić, czy moc jest, czy nie. Na biegu jałowym nie posiadam kamer bezprzewodowych bądź...
Tyfus500, szczerze powiem, że mechanik nie bardzo ma pojęcie o tym co Ci powiedział gdyż to, czy turbina lub dolot do niej powietrza jak też i dolot powietrza doładowanego do kolektora ssącego nie ma śladów wycieku oleju wcale nie świadczy o tym, że łopatki zmiennej geometrii będą pozbawione sadzy i nagaru i będą chodzić swobodnie w całym zakresie ich...
W logach różnica ciśnień rzędu 300mbar przy 2600rpm to wypełnienie 52%, a taka sama różnica 700mbar przy 1800rpm to wypełnienie 45%. Oczywiście w obu przypadkach sytuacja przyspieszania. Tutaj jest potrzebna wiedza jak działa turbo i dlaczego przy innych obrotach czasami wyższych "pompuje" mniejszym ciśnieniem. Zacznijmy od "korzeni" gdzie było stosowane...
(...) ort tranzit 2.0 ecoblue 2017 ,brak mocy ,auto wchodzi w tryb awaryiny ,po podlaczeniu do kompa blad p0299 not boost turbo ,Turbo zostalo wymienione na nowe ,auto po przejechaniu 200 kilometrow znowu zaczelo szalec ,ponownie brak mocy i tryb awaryiny ponownie wyskoczyl ten sam blad p0299. . Prosze o pomoc Witaj na forum elektroda.pl! Błąd P0299,...
(turbiny z westgate mają dodatkowy zawór bezpieczeństwa) Gdzie masz ten zawór? Wastegate nim jest. Drugi zawór by-pass znajduję się w części tłoczącej , ale nie zawsze jest. Zależy to od konstrukcji i stopnia zaawansowania motoru. Gumowy przewód jest do sterowania turbiny nadciśnieniem Nadciśnienie masz w stalowym przewodzie, podciśnienie w gumowym....
Chciałbym sie podpiąć do tematu i zapytać czy zawór sterujacy EGR i drugi do wastegate są takie same w tym silniku?Wydaje się ,że to samo jednak ceny nowych się znacznie różnią. Numery katalogowe również są inne.
Witam mam taki sam problem powyżej 1500 do 2000 tys obrotów cos stuka master 165 km bi turbo jakieś sugestie od czego z acząć z góry dziękuję Wprowadzenie Stukanie w silniku Renault Master 165 KM z układem bi-turbo w zakresie obrotów 1500-2000 RPM może być objawem poważnej usterki, która wymaga natychmiastowej diagnostyki. W silnikach z turbosprężarkami,...
Najpierw trzeba dużo przeczytać, aby zrobić możliwie tanio i dobrze. Na początek polecam lekturę: [url=http://www.racingforum.pl/index.php... Polską książkę: Doładowanie silników-Mysłowski Janusz Ewentualnie anglojęzyczne: Maximum boost -Bell'a Street turbocharging - Warner'a Potem trzeba wyznaczyć sobie cel i znaleźć najlepsze...
na tej stronce jest opis kodów błędów OBD http://obdii.webpark.pl/kody.htm P1225 Needle Lift Sensor Malfunction P1227 Wastegate Failed Closed (Over Pressure) P1228 Wastegate Failed Open (Under Pressure) needle - igła lift - podnieść, podnosić sensor - czujnik, sensor malfunction - nie poprawne działanie nie mam zielonego pojęcia o co chodzi z P1225...
Ot, szpece :) Mylicie wastegate z bovem(zaworem upustowym ciśnienia)... I może się dowiemy co tam za silnik jest, bo 90konnej Lybry nie było... Bo pytanie o rocznik to już by było chyba namolne. EDIT: robert_d_g: nie wprowadzaj w błąd, WasteGate to nie zawór upustowy nadmiaru ciśnienia doładowania.
No przecież na wykresie masz zadane ciśnienie (niebieska linia) i odczyt ciśnienia z czujnika (czerwona linia). Jak byk widać że nie zbija ciśnienia tylko ładuje w opór. Odepnij wężyk od turbo i sprawdź jak wtedy ciśnienie zadane do realnego. Bo albo sztanga źle wyregulowana. Albo N75 nie dostaje sygnału. Albo turbo zacięte. Jakie tam turbo siedzi bo...
Ok ale na jakiej zasadzie ten zawór N75 steruje wastegate? bo tam generalnie nie ma doładowani jako takiego, jest zadanie obciążenie - brak map sensora. Wszystko wyliczane jest o ile się nie myle na bazie sondy i przepływki. Więc jak to działa? No i chodzi mi o to czy te zawory w zależności od numeru nie mają jakoś inaczej ustawionej pracy? charakterystyki?...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Daj zdjęcia może to być wastegate, czyli ciśnienie nie jest regulowane, tylko upuszcza się nadmiar ciśnienia
Witam Jestem posiadaczem Clio 1.9 dTi od 4 lat, lecz od jakiegoś czasu autko zaczęło mnie zawodzić. Krótko opiszę moje przygody z autem. Otóż problemy rozpoczęły się od problemów z brakiem reakcji na pedał gazu. Auto pojechało na komputer do serwisu i pokazało błędy czujnika temperatury paliwa błąd czujnika temperatury powietrza i błąd przepływomierza....
No i tak zrobię... Tematu nie zamykam, dam znać jak coś zdziałam. Myślę, że komuś kiedyś padł N75 i przestawili sztangę WG zamiast zmienić zawór...
To problemu z immo nie będziesz miał,procedurę już tu podano,trzeba przepatrzeć pinologię czy nie ma różnic,zawory n 75 w zmiennej są inne jak w wastegate no i wysterowanie w agr jest brane z ciśnienia doladowania a w 110 konnych z vacum.
witam sprawdz zawór sterujący turbiną (po wężyku od gruchy zaworu wastegate dojdziesz),wybijają się gumki w tym zaworze i on często odcina turbinę,jak dobrze pamiętam nowy ok 80 zł ale jak możesz pożycz od kogoś i sprawdz.Jak by usterka była po rozrządzie to by była stała rozrząd się sam nie przestawia(no prawie :) ) bez zobaczenia auta ciężko coś powiedzieć...
AGR ma jeszcze wastegate, nie ma zmiennej geometrii. Bliźniaczy silnik ze zmienną geometrią to ALH.
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Wyciągałem zawór, wydawał się ok, membrana nie uszkodzona, zawór się nie zacina, nie widać przepaleń na grzybie. EDIT: Problem rozwiązany. Powodem były błędnie podpięte wężyki do zaworu sterującego wastegate. Dla potomnych: do zaworu dochodzą trzy wężyki. Dolny podpina się do kanału dolotowego ZA intercoolerem. Górny, od strony ściany grodziowej do...
Gruszka po dmuchnięciu w nią trochę ciśnienia pracuje jak trzeba. Zawór wymieniłem oryginał pierburg , zobaczymy w trasie po jutrze czy to rozwiązało problem. Zdziwiłem się tylko bo myślałem że to biturbo ma dwie gruszki na wastegate, myślałem że wychodzące dwa przewody z tego zaworu sterują dwoma gruchami, a tu jedna grucha a drugie wyjscie to jakiś...
Problemy z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów w Renault Master 2.3 turbo mogą być związane z kilkoma czynnikami. Błędy DTC 226322 (zbyt niskie ciśnienie doładowania) i DTC 11301C (obwód czujnika składu mieszanki) wskazują na kilka potencjalnych problemów. 1. Mimo że nie masz zmiennej geometrii, turbosprężarka może być uszkodzona lub zanieczyszczona....
Witajcie. Potrzebuję porady jak wyregulować wastegate w Ducato 3.0 160km. Przy jakim ciśnieniu ma uchylać zawór, bo nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji.
czym się różni Wastegate od tego zaworu co mam Nie masz zaworu upustowego, tylko kierownice zmieniające kąt natarcia spalin na wirnik sprężarki
To jest właśnie elektrozawór N75 ograniczenia ciśnienia doładowania sterujący ciśnieniem, za jego pośrednictwem siłownik ciśnieniowy przy turbosprężarce uchyla zawór upustowy spalin w części gorącej turbosprężarki więc nie pomyliłeś się tylko zapomniałeś dodać, że chodzi o upust spalin poprzez wastegate.
Jaki zapchany filtr paliwa i jakie przewody podciśnieniowe ? Koledze sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej z powodu przeładowania turbosprężarki a, że jest to silnik o mocy 90 KM to nie ma tam VNT tylko zwykła turbinka z WG i wężyki ciśnieniowe, objaw wskazuje wg mnie na nieszczelność wężyka wchodzącego na króciec siłownika przy turbince,...
Witam kolegę.... Mam takie samo auto i miałem te same problemy...dalem do zrobienia głowice i okazało się że gumki na zaworach były twarde i brał olej...poza tym jeszcze sprezaka brała ....po naprawieniu głowic jeszcze troszkę brał ...pojechalem go serwisu wanicki pod Krakowem i tam mi wyregulowali silnik...czyli zawory, turbinę i deba ... Po tym jak...
Jakie podciśnienie na wężykach ?, w 90KM silniku jest wastegate w turbo sterowane ciśnieniem. A w sterowniku jest zabudowany map sensor i ma widzieć prawidłowe ciśnienie w dolocie Tak to w MSA było, a tu jest już EDC15 z MAP-em na rurze do IC, z silników 90KM występowały chyba tylko AGR/ALH Na wszystkich wężyk co powinno zasysać to zasysa. Mógł zepsuć...
Gdzie masz zawór pitburg z dołu czy na górze? Ale błąd wypadało napisać czy to 2843? Wydaje mi się że ruch jest około do 1 centymetra. Kontrola zaworu, kontrola przewodów, zaraz na początku po prawej stronie modine masz zespół zaworów jeden z nich też steruje pietburgiem - jeżeli masz drugiego euro 6 podmienić. Mancatsem wysterujesz sztange texy nie...
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
-komputer wyświetlił równierz że nie domyka się jakiś zawór przy turbo i włącza tryb awarii nie napisałeś jaki to silnik i nie wiemy czy turbina z wastegate czy też ze zmienną geometrią łopatek ale jeśli błąd dotyczy zaworu N75 sterowania turbiną to należy go albo rozebrać i wyczyścić albo wymienić na nowy, na forum www.vwgolf.pl lub passata jest fotoporada...
~qwertyuiop1000, przy pompie mam podłączony tylko zawór odcinający paliwo tzw. gaszak i jeszcze jeden znajdujący się między pompą a silnikiem. Niepodłączony jest potencjometr (to prawda że on do EGRu był?) i to coś co się wkręca w bok pompy z dwoma kablami i bardzo bym prosił aby ktoś powiedział do czego to służy. ~anaba255, dzięki za odpowiedź, chyba...
Pacjent Laguna 1,9 DCI 2003r Proszę o komentarz ludzi będących w temacie o przejrzenie logów z ECU i sprawdzenie poprawności. Program ECU jest zmodyfikowany. Zawór EGR został celowo wyłączony. Moje pytania i spostrzeżenia: - turbo czasem przeładowywuje do 2500mbar, diagnoza: wastegate się zacina, trzeba będzie przeczyścić turbinę? - odczucia podczas...
Witam wszystkich forumowiczów, nie dawno kupiłem sobie turbinę od golfa 2 td firmy garrett gdzieś na szrocie za jakieś symboliczne 20zł, turbina będzie w niedalekiej przyszłości montowana do poloneza 1.6 monowtrysk (już komuś się to udało:))szukam odpowiedzi na pytanie odnośnie zaworu westgate u mnie zawór posiada dwa otwory którymi zapewne powninno...
zerkałem na dwa diesle z turbo ,na luzie w zakresie około 2000-2500 obrotów cięgno idzie powoli Nie spotkałem tddi aby przy 2000 obrotów silnika na luzie ruszyła się sztanga. Dodano po 15 Małe obroty - małe zapotrzebowanie na powietrze, wastegate pracuje, wypuszczając nadmiar, po co obciążać niepotrzebnie i silnik i sprężarkę. Nie - nie jest tak. Konstrukcja...
Witajcie, Na warsztacie znów Vectra. Objawy są następujące: po rozgrzaniu silnika zapala się check i samochód zbiera się jak taczka z pełnym załadunkiem. Po przekroczeniu 2000 RPM check gaśnie i samochód daję radę - czuć wyraźny przyrost mocy. Moje wstępne przypuszczenia padły na pompę vacum. Zrobiłem pomiary vacumetrem: - na króćcu od serwa (serwo...
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
Z tym olejem to masz sporo racji. Trzeba to uwzględnić. Wypadało by przejść na lepszy bo te superole to totalne dno chyba. Warto by było zwrócić uwagę jaki olej jest dedykowany do tego auta z tym turbo i przeanalizować. Przejście na inny olej niż superol to też nie łatwe (skrzepy) ale mniejsza z tym (temat do ogarnięcia). Jeszcze zostaje taki fajny...
a tam jest totalne zero można go wciskać tak samo na zgaszonym jak i odpalonym. Jak ty chcesz aby turbosprężarka pompowała na wolnych obrotach?... Na wolnych obrotach energia spalin jest bardzo niska i turbinka ma góra 10 -12 tys obrotów - to jest nic, skoro maksymalnie pod obciążeniem osiąga 150 tys. obrotów. W dwie osoby sprawdź, czy węże twardnieją...
Czytałem cały "od deski do deski" Trzeba dobrze przygazować na maksa i jak silnik będzie się wkręcał w szczytowe obroty to powinno być "dobrze wyczuwalne - puchnięcie" przewodu dolotowego Tylko tak można sprawdzić co się dzieje z turbem z wastegate na biegu jałowym, co innego jak silnik będzie pod obciążenie (jazda próbna), ale trzeba mieć manometr....
Cześć, nie chcę się pakować w niepotrzebne koszta dlatego proszę o sugestię. W astrze z silnikiem z17dtj wystąpił błąd raz, a dobrze (czyli nie było niepożądanych objawów wcześniej). Przejechałem się z laptopem(kasowałem za każdym razem błąd) i sprawdziłem kiedy się pojawia: - Na zimnym jest wszystko ok - Jeżeli auto jest już trochę rozgrzane i już...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam, o jakiegoś czasu walcze z tym autem tj Jetta z silnikiem TSI 1.4 caxa . Auto miało typowy problem związany z turbo tj wyrobioną oś zaowru wastegate . Wymieniłem turbo na fabrycznie nowe , problem doładowania występował nadal w związku z tym wymieniłem zawór n75 na nowy oryginał Pierburg . Wymiana oraz przeczyszczenie obu czujników powietrza na...
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc , ponieważ dwa tygodnie temu kupiłem ten samochód narzeczonej(Ford Fiesta 1.8TDDI endura di, 2000rok produkcji, przebieg 222tys. km) i borykam się ze znalezieniem przyczyny braku mocy. Samochód nie kopci na czarno, ładnie pali-zimny rano czy później jak jest ciepły pali na dotyk, zatkałem EGR bo myslałem ze tu...
zawora wastegate zawór zawór wydechowy zawór zielony zawór czerwony
cewka zapłonowy pastuch schemat obliczenie belki satel integra naruszenie wyjścia
nuvoton programowanie renault df070
Audi A6 C5 pokazuje -45°C po wymianie czujnika temperatury Resetowanie Satel Versa do ustawień fabrycznych