Wahacze to nie wszystko, uszkodzone poduszki amortyzatorów, łączniki czy tuleje stabilizatora i tuleje ramy pomocniczej też będą powodować hałas. W golfie można wymienić same tuleje, można sworzeń a można i kompletny wahacz.
Ogólnie to sprawdź całe zawieszenie z prawej strony, tuleje wahaczy także.
Pięknie napisane, ale całkowita nieprawda! Jeśli nie wiesz o czym mowa, nie zabieraj głosu. Ja Cię uczył tutaj nie będę, ale nie pisz bzdur! Auto ma być podniesione (!) Mistrzu! A znasz może takie urządzenie jak szarpak? Ja bynajmniej nie spotkałem się z kontrolą odprężonego zawieszenia (i tulei) na tymże urządzeniu typowo do tego służącym.
A nad czym tu dywagować? Podnośnik, najlepiej hydrauliczny, dwa klucze 19/22, młotek (ze 2kg), przecinak, tubka smaru i takie coś: http://obrazki.elektroda.net/78_12731524... Godzinka roboty, obydwie strony.
Prawdo podobnie masz pourywane w przednim zawieszeniu tuleje gumowe wahacza
Z wydruku wynika że geometria jest prawie idealna. Do sprawdzenia zawieszenie - tuleje metalowo-gumowe z przodu i z tyłu. Można też sprawdzić zbieżność na płycie w SKP. Jak wyjdzie duża różnica z pomiarem statycznym to szukaj uszkodzonej tulei w zawieszeniu.
Zawieszenie simenbloki , tuleje , łożysko amortyzatora (górny kielich) ,jeżeli jest winda to koło zapasowe podskakuje.
Kolego (at)ziooober88 jak robisz ten ciągnik dla siebie, to nie rób fuszerki. Skoro masz głowicę zdjętą to zregeneruj ją żeby było tak jak instrukcja napraw przykazała. Ten ciągnik to klasyka, całkowicie polska konstrukcja, więc zrób porządnie, a będzie pracował jeszcze bardzo długo. Koszt porządniej naprawy tego silnika to są grosze, więc nie żałuj...
https://obrazki.elektroda.pl/8578764500_... Zainstalowałem te części. Jazda samochodem jest znacznie lepsza Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych.
Sprawdziłbym dokładnie dolny wahacz, łożysko wspornika kolumny zawieszenia, tuleję mocowania amortyzatora oraz dla pewności układ wydechowy (plecionkę, wieszaki).
Generalnie zawieszenie do przejrzenia. Szukaj luzu na tulejach , sworzniach lub wysypany amortyzator.
Tuleje są dwie i wymienia się je kompletami. Znajdują się patrząc na zdjęcie lewy dolny róg silnika (długa ośka, przewleczona przez dwa aluminiowe ucha silnika) .Po wyjechaniu silnikiem należy sprawdzić również czarny wahacz silnika on także może mieć luzy. Radzę nie wybijać z silnika tulei młotkiem bo można ułamać ucho ,potrzebny przyrząd lub prasa.
Jaki kąt znoszenia i w którą stronę? Skoro ściąga tylko przy ruszaniu to ja bym doszukiwał się w zawieszeniu - tuleje wahaczy.
czy gumy powinny się jakos ustawić po zrobieniu Powinny być zamontowane tak jak były stare . Tam jest ważne ustawienie bo to nie są zwykłe okrągłe tuleje . Dodano po 12 Możliwe ze mechanik czegoś nie dokręcił? To też jest możliwe.
Witam --to jest stuk tłoczyska pochodzący z wewnątrz amortyzatora- dla pewności trzeba sprawdzić obsadzenie z karoserią i zawieszeniem czy nie rozkręcone lub wybite tuleje metalowo- gumowe jak wszystko dobrze można jeździć tylko komfort nie taki ( wjechać na stację diagnostyczną i z kontrolować sprawność amortyzatorów )
Mam problem z przednim zawieszeniem w Mk2 hatchback. Od pewnego czasu przy przechylach pojawia się takie zgrzytanie jakby sprężyny w starej kanapie. Pojechalem na stację diagnostyczną gdzie stwierdzono uszkodzenie tylnej tulei wahacza z przodu. I faktycznie tuleja byla rozwalona. Zostały wymienone obie strony na lemfordera, przednie byly w idealnym...
Raz zamontowałem Maxgear i nigdy w życiu więcej. Płyn łał się z uszczelnienia cylinderka. Reklamacja uznana i zwrot pieniędzy. Od jakiegoś czasu montuje SKV (w sklepie mówią na to niemiecki chińczyk) jeżeli klient nie chce oryginału. Jak do tej pory żadnej reklamacji na to. Regenerowanych ze sklepu nie ma się co bać jeżeli to oryginały. Ogólnie do Maxgear...
Tak to wygląda
Jak zablokować zawieszenie pneumatyczne zeby wymienic tuleje wahaczy?
Smar silikonowy im nie zaszkodzi ( nawet w aerozolu ) A da dokładnie tyle, co przysłowiowa maść na szczura. Jak eksploatować, jak serwisować, czym smarować? Nijak. Pozostaje się przyzwyczaić. Są twarde, sztywne - żeby mieć mięciutko i cichutko trzeba by wrócić do elastycznej gumy. Swoją drogą - oczywiście wiesz jak dokręca się śruby zawieszenia?
Wymieniaj wahacz. Chociaż stawiam, że to nie on hałasuje.
Pewnie wybite tuleje zawieszenia lub sworznie
Są przecież metalowe osłony silnika - trzeba zamontować. Co do podniesienia, to są tuleje dystansowe, dla skody mają numer 1J0412311/O.
Witam panowie. Chciałbym się spytać czy wymienialiście tuleje tylnego zawieszenia i czy jest to opłacalne?
Ku....a gdzie jest Owik?Stuki -nikt nie może znaleść co stuka?Porazka.Łączniki stabilizatora sobie wymień tak na pałe i zobacz ,posłuchaj czy stuka.Eh szkoda słów.
Drążki całe? Podczas wymiany trzeba je prawidłowo złożyć, wtedy stać będzie jak powinien.
Jak nie do kupienia, to tokarz to zrobi. Tylko musi umieć spawać. Trzeba wyciąć tą ośkę, zrobić nową i wspawać. Te "tuleje" też dorobi.
Podliczyłem i remont 207 wyjdzie mi lepiej jak zmiana auta. W sumie i tak tylko lakiernicze poprawki, przód zawieszenie (prawdopodobnie tuleje albo stabilizatory) i to byłoby na tyle, będę tym francuzem śmigać aż się zajedzie i wtedy będę myślał nad zmianą.
frontera za 6tys, to raczej zły wybór, jezeli chłopak ma tylko 6tys złotych to raczej nie bedzie go stac na utrzymanie frontery... frontera -slaby przedni mechanizm roznicowy, czesto leci przednie zawieszenie (tuleje) samochod w zasadzie jedzie ale wrazenie jak by pływał... jezeli dysponujesz taka kwota to poszukaj suzuki samuraja lub vitarke, czesci...
Wciśnij czerwony grzybek, pod maską na lewym kielichu zawieszenia, może było walone młotkiem i wyskoczył.
Masz odpowiedź.
Witam, jak dokręcić tuleje śruby mimośrodowej górnego zawieszenia zwrotnicy ? Wydaje mi się, że to dziwne rozwiązanie powinno mieć luz w gwintach i jedna tuleja, ta zaciskana poprzeczną śrubą powinna być luźna.
Kąty pochylenia koła należy wyregulować jednakowo po obu stronach poprzez zmianę pozycji ramy pośredniej Warto również pamiętać że na ściąganie pojazdu mają również i przede wszystkim opony, stan zawieszenia: sprężyny tuleje gumowo-metalowe amortyzatory
Może powinienem najpierw wrzucić fotki, bo nie wiem czy się dobrze rozumiemy. To wygląda tak jak na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/5499229100_1... http://obrazki.elektroda.pl/9660709800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5566965800_1... Sprawdzałem i wydaje mi się, że wystarczy że środek trochę podniosę...
Tylko sam materiał na ramę pojazdu, która będzie zapewniać bezpieczeństwo (rury bezszwowe, profile, blacha na wzmocnienia, blacha aluminiowa na podłogę i boki, elementy zawieszenia - tuleje przeguby...) będzie kosztować na pewno więcej niż 500 zł. Do tego porządne spawanie. Jeszcze raz odsyłam na fora typu szayowozy.net i zapoznanie się z realnym kosztem...
Z tym czujnikiem to niezła ściema . Sprawdzić zawieszenie i układ kierowniczy i ustawiać zbieżność.
Witam.W mojej megance od kilku tyg pojawily sie dziwne stuki w przednim zawieszeniu. Drazki sworznie tuleje na wahaczach wymienione. Stuki slychac jadac po nierównosciach i przy szybkich ruchach kierownicy. Czy to maglownica do wymiany??Brak wyciekow na przekladni.
pozatym sprawdź tylne zawieszenie najcześciej obywają się tuleje tyknej beli a skrzypienie może się prznośić.
Witam mam trzy usterki w sejcento i prosze o porade 1. silnik ma czkawke tzn w niskim zakresie obrotów przy przyspieszaniu jest momentjakby sie przydławił i po chwili zerwie i juz normalnie(jakby miał dziurę w gazie) 2. stuki w tylnym zawieszeniu tuleje na wachaczach wyglądaja na dobre -wzrokowo nie demontowałem ich a moze amortyzatory? przebieg 65...
A jak sie przedstawia sprawa z zawieszeniem , czy tuleje metalowo-gumowe na wachaczach są oki ?
Końcówki drążków do sprawdzenia Tuleje w zawieszeniu do sprawdzenia
Jak benzyna to dobry zakup. 1.6 trochę mało dla tego auta, 1.8 jakoś jedzie, 2.0 troszkę pali, a 2.0T przyjemnie się jeździ. W pierwszych 2 silnikach skrzynie piątki są i nie ma z nimi żadnego problemu, szóstki trochę awaryjne. 1.8 problemowe koła zmiennych faz rozrządu oraz przepustnice. Zawieszenie: zbieraj na tuleje tylnej belki, sworznie wahaczy,...
Najczęściej regulacja geometrii to jedna usługa, ale nie znam obyczajów w każdym warsztacie. :D U mnie w okolicy ceny wahają się od 150 do 250 zł. Pamiętaj, że nie każdy element zawieszenia da się regulować, a sama geometria, to nie tylko zbieżność kół. W przypadku uszkodzonych innych tulei, sworzni itp. nie da się poprawnie ustawić zawieszenia.
O wew. część przy podłużnicy obciera? (przy odboju wahacza ?) Koła masz jakie, w sensie felgi (wymiary, średnica, szerokość i ET) oraz jakie opony? Jeśli masz coś w rozmiarze "beczkowym" to by wyglądało, że jakaś usterka zawieszenia, być może tuleje na wahaczu wysypane, ale żeby aż tak? W życiu bym nie pomyślał... Jak z korozją u kolegi, podłużnice...
Ja jeżdzę golfem 4 1,6SR fakt jest bardzo twardy ale nic nie stuka, prowadzi się bardzo pewnie nawet na nierównościach. Rok temu miałem metaliczne stuki w tylnym zawieszeniu wymienione tuleje na belce i cisza.
Tyle że jak dla mnie to to są prasy do wciskania sworzni tłokowych, a nie tulei zawieszenia. Jakoś nie bardzo widzę możliwość wciśnięcia/wyciśnięcia silentblocka tym sprzętem.
Moze się mylę ale tam w oryginale manszety były z termoplastu. Z doświadczenia powiem że guma nie wytrzymuje tyle co termoplast. Do opasek wystarczą obcęgi. Czasem zdarza się że opaska która jest w zestawie nie pasuje do rozmiaru manszety lub trzeba się natrudzić by ją zapiąć. Co do końcówek - Febi w zupełności wystarczy. Wytrzyma dłużej niż wspominał...
W konsekwencji zastosowałem elementy zawieszenia firmy Delphi (końcówki drążka, tuleje, sworznie,). Natomiast tarcze hamulcowe firmy Daco. Mam nadzieję, że jakiś czas pojeżdzę. Dziękuję za wyrażone opinie. Temat zamykam.
Jedź na szarpaki i sprawdzaj. Łyżka do opon i naciągaj zawieszenie na tulejach. Na odległość nikt ci auta nie zdiagnozuje. Na dzień dobry zmień też warsztat.
Zależy co dla kogo oznacza owo strzelanie. Domyślam się, że są to stukania trzaski. Napewno nie będą to przeguby homokinetyczne poniewż te przy zużyciu wydają stki zwane grzechotaniem. W tym przypadku moze chodzić o luzy w zawieszeniu czyli tuleje metalowo gumowe zwane sinenblokami lub zużyta kolumna Mc Person. Ale to trzeba usłyszeć i troche poszarpać.
A jak gniazdo tulei wygląda ? Może ono bruździ. Choć w dzisiejszych czasach zamienniki to też loteria nawet te markowe . Jest jeszcze opcja poliuretanów ,ale to reszta zawieszenie po tyłku dostanie Tuleje kupuję z gniazdem kompletne bo za każdym razem jest wyszlifowana, raz nawet pękła jak dłużej przytrzymałem.
A tylne zawieszenie w porządku? Tuleje tylnej belki ok?
Space Star - stosunkowo drogie części. Autko bardzo praktyczne. Mój kolega nim jeździ. Ogólnie ma o nim przeciętne zdanie. Cordoba Vario - ostatnio bardzo często jeżdżę seatem, akurat Toledo (gaz, 1994). Jeden i drugi mało problematyczny. Części w przyzwoitych cenach. Auta solidne, choć mają trzeszczące tapicerki. Niezbyt wygodne fotele. Vectra - wygodne,...
Takie coś jak zawieszenie /tuleje met- gum/ zawsze skręca się w położeniu neutralnym pojazdu - na kołach. Tego nie trzeba raczej tłumaczyć i opowiadać jaki to ma wpływ na jego trwałość. Co do samych zestawów to powiem tylko tyle, że wymieniałem w klilku autach te zestawy i... Poza Lemforderem i TRW nic nie wytrzymywało dłużej niż 6-8 m-cy. Jak zauważyłem...
Wymień tuleje w zawieszeniu i będzie ok.
Witam kolege ,przyczyna pewnie sa tuleje gumowe drazka stabilizatora ,zwlaszcza jak jest zimno.:cry:
Znajomy, miał taki sam problem, do wymiany okazała się Tuleja zawieszenia silnika także, wymienię u siebie i zobaczymy czy coś pomoże. a jeśli to tylko tuleja, to można jeździć czy nie bardzo?
Powodów może być wiele. 1 - to o czym pisałeś, 2 - zanieczyszczenia między tarczą a piastą, między tarczą a felgą. 3 - uszkodzone łożyska kół, 4 - uszkodzone półosie, przeguby, 5 - uszkodzony układ wspomagania kierownicy, 6 - uszkodzone zawieszenie (tuleje, sworznie), 7 - uszkodzone ogumienie, krzywa felga, niewyważone koła, osad (bród) na felgach,...
(at)atrix55 Sam sobie zaprzeczasz pisząc o pływaniu. A problem z hamulcami będzie się ujawniał przy hamowaniu. Myślę, że należy najpierw sprawdzić stan zawieszenia tj. sworznie, tuleje czy wspomniane wyżej łożysko na kolumnie. Nie wiemy nawet co to za samochód. Czy to ściąganie zmienia się wraz z przyspieszaniem i hamowaniem silnikiem?
w tylnej belce mogą stukać uszkodzone tuleje metalowo -gumowe Dodano po 4 Naprawa wymaga posiadania prasy do wyciśnięcia tulei oraz przyrządu do ustalania wysokości tylnego zawieszenia,przyznaję pracochłonna robota,ale można to zrobić
Witam. Jestem już po wymianie amorków. Zajęło mi to 4,5 godziny. Jedna wielka porażka. Największy problem oczywiście odkręcenie nakrętek górnego mocowania. Próbowałem różnych sposobów, jeden okazał się najskuteczniejszy. Meselek, młoteczek i naprzód!!! Oczywiście pocharatane nakrętki-szmelc. Z deka zapieczone śruby, ale poszło. Jedna rada: Dużo samozaparcia,...
No fakt może trochę przesadzam auto z 2004 r tylko że poprzedni użytkownik serwisował go u mechanika nigdy sam nic nie robił i widać to było bo nawet ma zeszyt paragony, jedyny smutek tego jest taki że niedawno jak byk napisane i paragon jest że wszytskie tuleje simerbloki zawieszenia tylnego zrobione skasowali ale nie wymienili
Przyczyn takiego zachowania auta może być mnóstwo: zaczynając od ząbkowanych opon, niewyważonych kół, krzywych tarcz, luzów na maglownicy, luzów w zawieszeniu, typu sworznie, końcówki, tuleje przednich sanek, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, górne mocowania amortyzatora, odważniki na półosiach, o ile w tym modelu występują....
Nie pamiętam jak tam wygląda to w 124 ale zapewniam cię że nie z samych amortyzatorów zawieszenie się składa. Zwróć uwagę na inne elementy, w szczególności na połączenia metalowo-gumowe (np. tuleje wahaczy), to nie zawsze widać na stacji diagnostycznej (z doświadczenia wiem). PS. Może nie chodzi wcale o zawieszenie, tylko np. luzy przy przeniesieniu...
W jakie tuleje?
jedyne co mi do głowy wpadło to sprawdz dokładnie zawieszenie wszystkie tuleje podnies koło i potargaj czy jakiegos wielkiego luzu niema mało prawdopodobne ale sciag pasek od pompy wspomagania i sie przejedz tylko niewiem jak tam jest dokładnie zebys nie przegrzał silnika jak woda jest na tym samym pasku
Wiem że ciężko jest dostać takie tuleje .Mój znajomy miał z tym problem w swoim avensis i były chyba z dwa rodzaje.Pozatym tak napewno można wymienić takie tuleje bez prasy (jest z tym więcej roboty) Ja z reguły mam czas i wymieniałem takie tuleje w różnych autach za pomocą porządnej śruby.Stare tuleje wycinam brzeszczotem lub wybijam młotkiem( po wcześniejszym...
Pewnie zbieżności brak + zawieszenie do wymiany. Tuleja wahacza lemforder 8zł rób całość kompleksowo albo wyzłomuj kup coś nowszego wyższej klasy tak jak ci się marzy i wtedy wymieniaj wielowahacze za 2000 zł. Polacy lubią skomplikowane samochody, to ma się psuć być drogie byle pare lat nowsze od obecnego i jakoś to będzie :D
Sprawdzał ktoś dokręcenie sań pod silnikiem? Luzy w zawieszeniu typu wybite tuleje, sworznie czy tam inne pierdoły jest w stanie odnaleźć średnio rozgarnięty mechanik, mając w ręku zwykłą brechę a moim zdaniem szarpaki na SKP nie są lepsze od takiej brechy. Moja rada-jedź do warsztatu na sprawdzenie, nie do SKP.
Dokładnie tak. Ewentualnie: pojechać na SKP jeżeli cokolwiek Cię niepokoi i chcesz sprawdzić o co chodzi aby nie robić wymian w ciemno. Osobiście tydzień temu miałem taki przypadek: auto przy hamowaniu z większej prędkości zaczęło lekko szarpać. Moim zdaniem lewa strona. Ja zakwalifikowałem to jako NIEBEZPIECZNE. Podejrzewając luz w zawieszeniu (np:...
Luz na kole to nie tylko łożysko. Może być tez uszkodzona któraś tuleja w zawieszeniu. Uszkodzona (zgięta, nie wyważona) felga bedzie potęgować wibracje.
Przed wymianą amortyzatorów też stukało? Raz mi się trafił jeden taki nowy KYB co walił jakby ktoś młotkiem napierdzielał po zawieszeniu a mimo to bardzo dobrze spełniał swoje zadanie (poszedł na reklamację). Jak nie to to jednak tuleje wahaczy najbardziej podejrzane.
Możesz mieć zapchaną wężownicę, zawiesił się siłownik zaworu 3D, staje pompa przy wysokich temperaturach, zapowietrzenia wężownica, do czujnika w tulei zasobnika dostała się woda jeżeli jest od góry.
Strasznie denerwujące stukanie pod kabiną... (pod nogami kierowcy) - wymienione tuleje zawieszenia pod kabiną, - wymienione tuleje siłownika (góra / dół) podnoszenia kabiny, - wymienione tylne tuleje mocowania kabiny - wymieniona tuleja przednia - resora - wymieniony drążek kierowniczy wzdłużny krzyżaczek pomiędzy wspomaganiem a kierownicą OK. amortyzatory...
tarcze+klocki,półosie,opony,felgi,amorty... Do listy dopisz: - zawieszenie - łożyska, sworznie, tuleje, końcówki drążków kierowniczych, kontrola kolumny kierowniczej "maglownicy".
ad1 sprężyny niekoniecznie jak nie są popękane ale pewnie do zmiany łożysko amortyzatora ad2. albo cały, albo: końcówka wahacza i 2x tuleje metalowo gumowe ad3. końcówki drążka stabilizacyjnego i gumy w których osadzony jest drążek.
Nowe tarcze mogą być złe. Mieć za duże bicie. Dodano po 53 Trzeba sprawdzić tez końcówki drążków i tuleje przedniego zawieszenia.
Zawiecha tylna w twoim aucie to nic innego jak belka wleczona zawieszona do budy na dwuch tulejach metalowo gumowych.Jeśli amorki są ok to pozostają jedynie te tuleje. Chyba że auto było bite i naprzykład ta belka jest skrzywiona. Pozdrawiam
Pohuśtaj autem, i wyeliminuj zawieszenie, często „skrzeczy” tuleja pływająca zwrotnicy To co radzi vorlog to też dobry pomysł, aby wykluczyć lub potwierdzić efekt trakcyjny /choć czasem efekt może występować pod obciążeniem/.
Bardzo często w tego typu zawieszeniu stukała tulejka amortyzatora , ta dolna która jest w wahaczu. Wyrobieniu ulegała także śruba , czasami nawet więcej jak tuleja. Więc luz sumaryczny i stuki mogą z ta pochodzić.
Witam wszystkich Pisałem już o tym problemie, ale jestem zmuszony napisać jeszcze raz. Podczas hamowania można powiedzieć że samochód "pływa" tzn. kierownicę ciągnie w prawo, a samochód idzie w lewo. Nie ma żadnych luzów na zawieszeniu (tuleje, sworznie gumy itd wymienione ), klocki i tarcze nowe, wężyki gumowe w idealnym stanie, zbieżność OK, tłoczki...
upewnij się czy napewno jest to wtrysk a nie gaźnik elektroniczny bo później są z tym same problemy! sprawdź zawieszenie tylnych wachaczy, lubią mieć wybite tuleje gumowe! jak kopniesz mocno z boku w koło to nie powinno sie nawet rusczyć a jak jest po tulejach to koło podskoczy. a cena faktycznie nie jest wyjątkowa! nie lepiej pojechać do niemiec i...
To ja też dorzucę coś od siebie. Fiat Bravo 1.4 12v - tragicznie rozwiązane smarowanie wałka rozrządu oraz szybko wybijające się zawieszenie.
Mam problem z Midlumem 270dci 2005r. Przy jeździe na prosto auto delikatnie wibruje, przy lekkim skręceniu kierownicy w lewo lub w prawo czuć już to mocniej. Przy hamowaniu całą kabiną zaczyna rzucać na boki. Tarcze/zacisk raczej odpadają bo kierownica nie ma drgań, tylko sama kabina. Klocki zebrane równo, po wyjęciu klocków zacisk pracuje gładko, nie...
Częstą usterka są tuleje metalowo-gumowe w tylnych wachaczach. Koszt niedrogi robocizna może troche przyspożyć kłopotów bez odpowiednich narzędzi
To wygląda na elastyczne zawieszenie głośnika. W tv głośniki są umocowane na elastycznych tulejach. Zapobiega przenoszeniu wibracji na obudowę.
Gdy samochód jest na podnośniku to jak biorę koło w 2 ręce to koło normalnie się buja wraz z tarczą . No to luzy w zawieszeniu, sworzeń, tuleje wahacza, łożysko etc. jak bierzesz w 2 ręce i bujasz to zobacz gdzie jest luz i już, co do wycieku to druga opcja uszkodzona osłona przegubu i rozrzuca smar ale wydaje mi się że przewód, sprawdzić trzeba
jak starsze roczniki to używki, do nowszych można nówki org znaleźć. Skoro tak to spoko, oby tylko nie brać używek typu sworznie, tuleje/gumy zawieszenia itd. gólnie to są bardzo proste samochody, Jak ktoś jeździł Syreną 105/104 to wie o co kaman, hehehe Podsumowując, nikt Cię nie odwiedzie od amerykańca, zakaszesz rękawy i wio na zakupy, tym bardziej...
podokręcaj śruby w zawieszeniu, zgrzytać, skrzypieć potrafi zużyty wahacz -końcówka, w sankach są tuleje met-gum
Jako tuleje do trzymania rdzenia można by wykorzystać gumowo-stalowe tuleje wahacza z zawieszenia samochodowego. Mają różne kształty, a ta przykładowa jest z vw polo i kosztuje nie więcej jak 10zł: http://obrazki.elektroda.net/7_126644502...
Nie wiem, może auta z mojego podwórka są jakieś cudowne. Nie rdzewieją a i nie psują się. Poza rzeczami eksploatacyjnymi (rozrząd, oleje filtry) czasem trzeba wymienić np. piastę za 100 zł albo tuleje zawieszenia po 20 czy 30 zł. Co jest takiego drogiego w utrzymaniu w astrze G? Może trafiłeś na zrujnowany egzemplarz?
Po prostu wyjmij te "tuleje". Są tylko po to aby głośnik obrócony membraną w dół stanął na nich, a nie na zawieszeniu.
Według mnie to nie o hamulce chodzi, a o coś z zawieszeniem: zbieżność, sworznie lub tuleje wahaczy. Kontrola geometrii i szarpaki powinny dać odpowiedż. Pozdrawiam
Witam,mój problem jest taki , gdy zaczynam ruszac sciaga mi auto na prawą stronę dzieje się to przy kazdej zmianie biegu ale jak jade rownym juz gazem to nic sie nie dzieje tylko przy dodaniu gazu odrazu ucieka na prawo. Dodaje ze wymienione całe elementy zawieszenia,koncowki drązków,tuleje na wachaczach,sworznie, i zbieznosc ustawiona i w dodatku bierze...
Te stare strupy będą jeszcze jeździć dlugo. Ja mam golfa 97 rok od 15 lat. Cisnienie na pompie wstepne do 11 bar. Sprezanie po 28,5 bara. Wtryski troche opadly na 180 barów oryginalne. Zrobilem w nim zawieszenie tzn tuleje amortyzatory gumy sprezyny koncowki nowe. Hamulce zaciski tloczki tarcze szczeki itp nowe. Progi z kwasowki wspawane. I bedzie nastepne...
Witam mam problem z uciążliwym skrzypieniem zawieszenia na dziurach w moim Sprinterze 413 , i nie moge znaleść przyczyny gumy na stabilizatorach wszystkie wymienione (przód i tył ) tuleje resora tył (tylne dolne na wieszaku) wymienione licze na jakieś podpowiedzi pozdrawiam
Byla młotkowana ze względu na jakieś abs owe coś bo tego nie posiadała i przełożyli mi ze starej półosi. Aczkolwiek wybite było mocno zawieszenie a dokładnie gumy,tuleje,odboje i inne po wymianie ustąpiło.
W przednim zawieszeniu wymienione wszystkie tuleje, sworznie wahaczy, końcówki drążków. Niewymieniony jest tylko prawy łącznik stabilizatora. Najprawdopodobniej przyczyną stukania jest coś innego, a mianowicie zużyta poduszka prawego, przedniego amortyzatora. Czyli nie wszystko wymienione.
Wygląda na to że z tyłu jest belka skrętna więc na pewno zbieżność nie podlega regulacji -jedz na szarpaki i niech ci zlokalizują uszkodzone elementy-pewnie tuleje belki.Po wymianie powinna zbieżność wrócić do normy chyba że był dzwon.
W przednim zawieszeniu poza sworzniami i tulejami należało by jeszcze sprawdzić łożyska amortyzatorów, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora końcówki drążków kierowniczych. A jeżeli chodzi o tył wahacze są przymocowane na łożyskach igiełkowych. No i jeszcze tulejka na dole w amortyzatorze i górne mocowanie. Nie spotkałem się z wymiennymi sworzniami.
wyjąć tuleje tuleje cylindra zdjąć tuleje
deutz temperatura pomiar rezystancja uziemić odgromowy xmega eeprom
integra tylko zegar uniden ubc125xlt
Jak zmniejszyć emisję CO w Daewoo Lanos? Jak wykonać twardy reset Toyota Touch 2 with Go?