Tak w skrócie, ten zaworek jest po to by ECU "wyhamowało" turbinę, jeśli masz baypass, to by znaczyło że ECU nic nie może "zrobić" i powinien ci samochód co chwilę wchodzić w tryb awaryjny lub porozrywa ci doloty.... Albo napisz o co co chodzi, albo znaczy to, że się nie znasz i oddaj do warsztatu celem naprawy....
Jeśli ów wężyk wychodzi z wyjścia P3 zaworu magnetycznego to idzie on do siłownika uchylającego wlot spalin przy chłodnicy spalin, jeśli tę chłodnicę masz wywaloną to wystarczy w koniec tego wężyka wkręcić śrubkę by go zaślepić, tu masz schemat : http://obrazki.elektroda.net/9_126075019...
Wymiana zaworu n75
Do zaworu regulującego ciśnienie doładowania N75.
Coś nie tak z obwodem przepływomierza.
a sprawdzałeś węże do podciśnienia może jest przetary i nie steruje zaworem
Ten czujnik masz na rurze obok zbiorniczka płynu.
Poczytaj [url=http://www.vw-sharan.pl/forum/showt...
Szukaj zaworu n75.
Witam,czy zdejmując wężyk na chwile lub sprawdzając vagiem na wykonawczych N75 cięgno przy turbinie bez zmiennej geometri łopatek turbiny powinno poruszyć czy nie,np.golf tdi 90KM lub T4 tdi 102KM ???
To jest silnik 1Z więc N75 nie puszcza podciśnienia na gruchę tylko nadciśnienie.
Dane z diagnostyki gdzie są? Nie mylić z odczytem błędów. Ciśnienie doładowania wymagane i rzeczywiste + wysterowanie zaworu N75.
To!
Temat ogarnięty. Wysunięty był przewod podcisnienia z zaworu N75
https://obrazki.elektroda.pl/2527677600_... Y68 zawór regulacji turbo B30 przepływomierz Zasilanie idzie z bezpiecznika F34 10A ECM pin 62 podłączyc wszystko możesz ale tak jak kolega napisał zmiana sterownika i bedzie wszystko hulac
A dla czego chcesz go wymieniać co się takiego dzieje ??
Sprawdź wężyki idące do tego zaworu N75
vagiem mozna zobaczyc czy zaworek jest winny czy zacinajace sie kierownice albo wezyki.
Ciśnienie z turbiny na cienkim węzyku zapnij do gruszki przy turbo.
A kabelki sprawdzone?
Mam pytanko: Co to moze byc jak nie ma zbytnio cisnieniea w TDI jak sie scisnie przwod doladowania ktory idzie od intercoolera do turbiny ale niby turbina byla wyjeta i sprawdzona i bylo wszystko OK... Ale niesety nie mam tej mocy co powinna miec a kupilem i i wyminilem zawor N75... I co teraz mam zrobic??
Rozruszanie zaworu może pomóc ale nie musi.Czasami trzeba wymienić,miałem juz przygodę z takim zaworem.
No inny silnik, ale nie ma nigdzie zaworu N75 albo N18?
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie zaworu n75. Jak go sprawdzić czy prawidłowo działa? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Geometria? Pytanie co to za silnik? Kod ? Bo tam powinien być wastegate (klapka co upuszcza spaliny bokiem zamiast na wirnik turbo) skoro to 90 km. No chyba że ktoś zrobił konwersję z wastegate na VNT co by wyjaśniało wszystko bo wtedy trzeba odwrócić działanie N75. Zrób jeszcze test podłącz bezpośrednio do turbo podciśnienie (bez zaworu N75 ) czy wtedy...
a jakies logi masz , wyglada na N75 ...
Sprawdz samochod VAG'iem. Dla mnie wyglada to jak problem z gruszka sterujaca turbo ewentualnie z zaworem N75. Jakis czas temu mialem podobny problem w audi A4 (silnik 1Z) i po "rozruszaniu" sztangi w turbiniewszystko wrocilo do normy.
Seat nie ma zaworu N75 gruszka jest sprawna.
NIe wiem co tam jest czy zespół elektro zaworów w takiej puszcze czy osobno n75. Może masz źle podłączone przewody. Na zaworze masz vac tutaj podciśnienie z serwa a out idzie na gruchę. Jak jest jakiś trzeci wąż to jest to tylko ciśnienie atmosferyczne i idzie to do filtra.W pokrywie zaworów z tyłu powinien wchodzić wąż i jest tam pierwsze podciśnienie...
Witam, podłaczam sie do tematu:) Mam golfa 4 TDI 90KM, samochód jakiś czas temu był jednym wielkim mułem zero przyśpieszenia, palił jak przytało na dizla bez doladowania około 5 litrów ropki. Wziołem się wkońcu sam za samochód, rozebrałem turbine bo mi się coś w niej nie widziało: wynik był następujący: - uszczelniaczw turbinie od strony kompresji(...
Przerwa w obwodzie przy wtyczce
Zacznij od sprawdzenia przewodów podciśnieniowych w okolicach zaworu n75 i siłownika turbiny.
Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia i chyba tam był problem... gdyż nabrał mocy. Tylko tak się zastanawiam czy wszystkie wężyki które idą od n75 są tego samego przekroju?
witam zawory w sharanie są za zbiorniczkiem płynu chłodzącego są 3 sterowania ciśnieniem doładowania,zaworem EGR,dodatkowej przepustnicy
Diagnosta zaślepił wężyk idący do zaworu egr ale błąd nadal wyskakiwał. Żałosny ten diagnosta. Nawet biedak nie ma pojęcia, że układ EGR jest sterowny podciśnieniem i nie ma nic wspólnego z układem sterowania ciśnieniem doładowania. Jeśli zostały sprawdzone trzy wężyki wychodzące z elektrozaworu N75 na ich drożność (ten wychodzący do rury dolotu powietrza...
święta prawda
Po obserwacji ruchu sztangi wydaje mi się że pracuje ona poprawnie. Jest kolega pewny że trzeba będzie rozbierać turbo ? Może to wina zaworu n75 ?
N75 może sobie "cykać", ale nie musi i wcale to nie oznacza, że to jest jakaś usterka. Czasami to "terkotanie" oznacza, że zawór się zaciął a czasami nic mu nie dolega. Co do: Wywala 17958 to możliwe przyczyny: 1.Uszkodzony zawor N75 2.Uszkodzenie przewodów podciśnienia, lub przewodu do IC 3.Uszkodzona turbosprężarka. Reszta była opisywana już "milion"...
Jakie podciśnienie przed zaworem N75, jaki błąd, rozumiem że auto normalnie jedzie do około 100km/h i przechodzi w tryb awaryjny, jakie jest maksymalne ciśnienie doładowania?
Kolego to całkiem mozliwe....Ja w passacie miałem tak że jak rozebrałem turbine to okazało sie że kierowniczki wytarły w tym osadzeniu leciutkie wgłebienia i nie mogły przesunąć sie dalej co powodowało nagłym spadkiem mocy i tylko ponowne uruchomienie pomagało.rozebrać i złożyć turbine to tylko koszt twojego czasu a bedziesz pewny jak zobaczysz.Ja tylko...
Opis masz na wyjsciach zaworów .
Wielkie dzieki.
No przecież sam sobie odpowiedziałeś. Spradź N75, steruje on ciśnieniem doładowania, a raczej reguluje, aby nie było zbyt wysokie. Tak w uproszczeniu.
Zacięta geometria lub grucha w srodku. Klasyka tematu tdi
Należy sprawdzić czy sztanga od turbo lekko chodzi. Odpiąć zabezpieczenie z jednej strony i pomachać na zimnym. Musi leciutko chodzić. Ewentualnie coś z przewodami podciśnieniowymi.
A3 2006 rok 2.0 TDI silnik BMM
Wszystko to jest po prawej stronie silnika. Bączek od turbiny i recyrkulacji jest sterowany przez zawory(od turbiny N75), jak masz poijęcie to dojdziesz po przewodach który gdzie idzie.
moim zdaniem:można sprawdzić wężyki dochodzące do zaworu n75 jak jest tam ze szczelnością, ewentualnie wymienić i odsyłam do tego tematu dotyczy tego samego auta z tym samym silnikiem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Sprawdz koncówke "free air" zaworu N75, zdaje się do filtra powietrza idzie.
pytalem czy uklad sprawdzony ? szczegolnie ic (czy nie dzurawy itp),sprawdz zawor (n75) oraz czujnik cisnienia doladowania (g31)
Silnik, który był w samochodzie miał zawór upustowy turbo (wastegate), zatem była to wersja 90 KM. Drugi silnik ma już zmienną geometrię turbosprężarki, zatem jest to wersja 110 KM. Sterowanie zmienną geometrią różni się od sterowania zaworem upustowym, więc należało by przełożyć również sterownik silnika oraz zawór sterujący N75.
moze przerabiany temat na forum golfa ci pomoze http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6... ten blad czesto wskazuje na ten zaworek Dodano po 2 sorry przeciez masz prawo niewiedziec, zawor N75 to zawor sterujacy cisnieniem turbo
W 1Z nigdy nie ma błędu jak jest za słabe doładowanie. Za stary sterownik. A błąd przeładowania pojawia się przy przyśpieszaniu i spowodowany jest zaworem N75 lub uszkodzonym wężykiem.
Problem rozwiązany sam go rozwiązałem po zamianie zaworów. N18 do wymiany
Wgląda na to że jest problem z zaworem N75 musisz zrobić logi z grupy 11 (VAG)
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
demontaż króćca wodnego przy głowicy oraz wylanie się boryga to tylko zwyczajny zbieg okoliczności z trybem awaryjnym, jeśli chcesz coś wiedzieć na temat elektrozaworu sterującego ciśnieniem powietrza doładowanego to w tym temacie znajdziesz opis jego naprawy oraz fotki gdzie się znajduje : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6... zależy...
Dziękuję za odzew :) A możesz mi wytłumaczyć co jest nie tak w podłączeniu tego zaworka? Notlauf nie występuje. Występował na poprzednim silniku ale to przez to, że kierownice turbosprężarki się zacinały. Jak sie tak teraz przyglądam temu zdjeciu to chyba ten wezyk n75 jest czyms zaslepiony,a wiec jak nie ma notlaufu to znaczy ze siłownik chyba jest...
Po odpięciu zaworu n75 przestanie działać turbina i auto osłabnie.
Problem zauważyłem dzisiaj więc średnio posprawdzałem szczelność przewodów od zaworu n75. Za resztę wezmę się jutro tylko od czego zacząć? Dodano po 41 Problem mam nadzieje zażegnany. Poprawiłem wtyczkę i przewody od zaworu n75 i moc powróciła.
Wprowadziłeś swoim postem lekki zamęt, który wynika z tego, że : piszesz o podciśnieniu/ nadciśnieniu, połączeniu N75 z turbosprężarką 2 wężykami a nie jednym a na koniec wspominasz o kierowniczkach spalin - z tego co przytoczyłem jedno wyklucza drugie. Jak mniemam mamy do czynienia z silnikiem, w którym siedzi zwykła turbosprężarka z zaworem upustowym...
witam !! wymienilem zawor egr n75 i jest super pozdrawiam i dzikei za pomoc :P
Witam. Mam problem z Passatem 1,9 tdi 130KM 2003r AVF. Problem dotyczy braku załączania się turbosprężarki. Po odczytaniu błędów wywala błąd zaworu N75 ,N239 i N17.Błędów ne da się wykasować . Znalazłem przytopione do kolektora wydechowego przewody od N75. Założyłem nową kostkę zlutowałem założyłem nowy N75 i reakcji brak. Moje zapytanie brzmi czy te...
Witam.Mam pytanie jaki kolor ma wtyczka do zaworu n 75 a jaki do zaworu n 18 vw sharan 1,9 tdi 110 97 rok bo chyba jest coś namieszane. Są 2 wtyczki - czarna i brązowa.Która do N75. "??????" Ozdobniki ?!
Mistrzu temat poruszany na tym forum wielokrotnie użyj opcji szukaj a na pewno znajdziesz odpowiedz na twój problem. Kłopot zazwyczaj leży po stronie N75, podciśnień , zaworu upustowego, ruchomych łopatek itp....
Powodow przechodzenia silnika w tryb awaryjny moze byc kilka. Zalezy czy wylacza sie z powodu zbyt duzego scinienia lub zbyt malego. Glowne przyczyny to: -zapieczone kierownice w turbinie -dziura w ukladzie obiegu powietrza wokol intercoolera i turbina pompuje w powietrze -uszkodzone weze podcisnieniowe -uszkodzony zawor n75
Tu o czyszczeniu N75: http://www.toledoclubpolska.pl/printview... W wielu miejscach piszą użytkownicy że dla sprawdzenia działania, można te dwa zaworki zamieniać miejscami. Cytat{Zawor N18 to "blizniak" N75, nie bez powodu zamienia sie je w celu sprawdzenia N75, z tego co pamietam to roznica jest...
19561-zawor N239 przerwa lub zwarcie z masa,a ten drugi to moga byc kierownice lub N75
Ten silnik nie ma czujnika pozycji EGR steruje tylko zaworem podobnym do n75 i reguluje tak jego wysterowaniem aby wartość przepływu była równa zakładanej podciśnienie robi resztę. Trzeba fizycznie sprawdzić no chyba że od kogoś pożyczyć sprawny przepływomierz o takich samych numerach albo o takiej samej charakterystyce bo 90 % przypadkach pada przepływomierz...
Faktycznie w tej a4 też jest taki. Inna sprawa że są dwa takie. Jeden po lewej stronie na dolo koło turbiny a drugi z tyłu silnika między grodzią a silnikiem. Ja miałem golfa 90KM dlatego może u mnie był jeden taki jeden taki. Tutaj masz obszerny temat dotyczący N75. http://www.audi80.pl/80-b4-tdi-1z-jak-sp... Co...
a ten n18 czyściłeś ? bo ja miałem jego brudnego i turbo właśnie wariowało też zmieniałem n75 puzniej okazało sie dodatkowo że wężyk do zaworu EGR był walnięty. dziwne że komp nic nie łapie. też troche siedziałem nad tym.
Wezyk wymieniony i notlauf ustal, Auto pomyka jak trzeba. Dodatkowo wyczyscielm zawor EGR i kolektor ssacy. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam. Temat zamykam
oki ale to nie n239 nie o ten element mi chodzi zaznaczyłem zieloną strzałka gdzie on mniejwiecej sie znajduje i to nie odpadł żaden wężyk tylko jakas plastikowa zaślepka, wygląda mi na jakies zabezpieczenie zeby np się tam kurz nie dostał albo jakis paproch ... ale nie wiem temu pytam oki o te logi dynamiczne zapytam jutro jak pójde auto od tych elektronikow...
Jaki hamulec? Z zaworu n75 też nie czuję żeby cokolwiek ciaglo. Jak sprawdzić pompę vac? Odpiąć wężyk ?
Panowie, dzięki jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi, pompa vaccum była sprawna i sama turbina też. Rozebralem wszystko raz jeszcze i okazało się, że do zaworu N75 dochodziło podciśnienie natomiast od zaworu do turbo już nie. Zamieniłem zawór od turbo z zaworem od EGR połączyłem wszystko raz jeszcze i turbo wstaje i EGR wstaje :).
Jezeli nagle traci moc to 00575 zapewnie. Jesli tak to prawdopodobnie zawor n75 do wymiany. Jesli ogolnie slaby to prawdopodobnie przeplywka.
w grupie 11, zmienia się on/off Ale Ty masz wejść pod samochód i obserwować jak zachowuje się sztanga vnt przy otwarciu i zamknięciu zaworu N75, powinien to być płynny ruch w całym zakresie
witam sprawdż czy ramie zaworu w turbinie nie jest zablokowane jeżeli chodzi to sprawdż elektrozawór N75
Dziękuję bardzo za zainteresowanie tematem i sugestie co trzeba zrobić. Mam jeszcze prośbę o informacje zasady działania zaworu N75. Jak on steruje podciśnieniem podczas podania i odlaczenia zasilania.
Kolego kazimierz7777. Zrób jeden log grupy 003 i 011 jednocześnie dynamiczny z ściągnietym wężykiem z gruszki na turbie a 2 log tych samych grup z podłączoną gruszka turbiny do vacum pompy ale na smutno bez zaworu n75 i wklej Zobaczymy . Prawdopodobnie masz zapieczone kierownice...
Witam.Prosze o pomoc odnośnie iż wymieniłem dwa wężyki bo były sparcisałe a są połączone z zaworem n75 i gruchą turbiny i zaworem egr i straciło moc zrobił się mułowaty a przed tą wymianą było dobrze co może by przyczyną
Witam!!! wyczytalem na innych postach ze zawor n75 lub przeplywomierz ktos napisal na innym poscie ze turbina choc wydaje mi sie ze ja slychac ale bardzo cicho wiec mozliwe ze to cos innego na naprawach sie nie za bardzo znam Radagast20 wiec nalezało by sprawdzić n75 i przepływomierz - potrzebny sprzet turbina - potrzebny sprzet to ze ja słychać nic...
Dawka obcięta i to mocna bo przepływomierz widzi niskie wartości. Odepnij przepływomierz moc powinna ciut wzrosnąć (MAF mierzy 435 mg a po odpięciu podstawi wartość wyższą ponad 500mg). Trzeba by się przyjrzeć czy nie będzie wtedy kopcił. Bo albo faktycznie coś jest przytkane ,albo dziura za przepływomierzem a turbo (spróbuj wyjąć filtr na chwilę czy...
Przede wszystkim odpiął bym gruchę od sztangi łopatek na turbinie i sprawdził czy w całym zakresie, beż przycięć można nią poruszać, czy łopatki się nie przycinają. Druga sprawa, łącznik elastyczny, jeżeli jest dziurawy spaliny będą uciekały, ale to już jest za turbiną i nie powinno mieć większego wpływu. Zastanawia mnie to niedoładowanie na niższych...
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Od egr jest zaworek n18, ale ja przyjżałbym się podciśnieniom, a szczególnie wyjściu z vacumpompy dzięki za podpowiedzi tylko nie rozumiem bo jak to jest szukam na allegro zaworu n18 wyskakuje n75 i n18 niby to samo? Pomocy
Dlaczego sterownik silnika nie zwieksza cisnienia doladowania tzn. blok 011 pozycja 4- cykl pracy zaworu N75 wynosi okolo 29 do 35% w calym zakresie obrotow silnika.
witam , zdaniem moim turbo, zawor N75, albo nieszczelnosc na ukladzie sterowania geometria wydatku turbo, albo turbina do czyszczenia. pozdrawiam
Kolega pisze w pierwszym poście że gruchę wymieniał, może złe cięgienko wyregulowane? W jednym z moich postów dotyczących seata toledo-to samo oznaczenie silnika, masz log dynamiczny z grupy 011 wiec możesz to uznać za wzór(robiony na nowym turbo) Ewentualnie podmianka zaworów n75 z n18, może to być wina zaworu. Nic nie kosztuje a pomoże wyeliminować...
dzieki za odp. ale jak byś mógl to może nakierunkuj mnie gdzie tego kabelka masowego szukac czy to bedzie bardziej gdzies przy steowniku koło licznika czy moze przy n75 , czy może to chodzi o te dwa kabelki zasilające n75 Z góry dziekuje za pomoc
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
Witam mam problem z Audi A4 brak mocy przy 3000obr. Zrobilem takie testy a ze na tym za bardzo sie nie znam prosze o pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/5716683600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5192956500_1... http://obrazki.elektroda.pl/7167441200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8465478500_1...
Witam Jeśli masz zmienna geometrie to prawdopodobnie kierowniczki nie pracują w pełnym zakresie lub zawieszają się. Można ściągnąć sztangę i rozruszać a po tym przegonić porządnie(naprawa na krótką metę) Jak chcesz zrobić porządnie to turbina na stół i czyszczenie. Może być również: -problem z podciśnieniem (pęknięty przewód podciśnienia) -problem z...
Prosiłbym jeszcze o ocenę tych logów: Log z podmienionym zaworem n75 na n18 - stary zawór n75: [URL=http://vaglog.rtnet.pl/eflasza_1798... (46 - 011) Log z nowym zaworem n75 skoda octavia 2004r. na swoim miejscu: [URL=http://vaglog.rtnet.pl/eflasza_1804... (53 - 011)
a przyspieszenie ma dobre do tych 140 km/h? jeśli tak to myślę że to usterka zaworu od turbiny;) o ile dobrze pamiętam zawór N75 :) mogę się mylić :)
Dawka paliwa zbyt duża - masz w granicach 2,2 a powinna oscylować od 3,5 do 4,0 i możesz lekko przyspieszyć kąt wtrysku bo przy mrozach będzie gorzej odpalał, logi dynamicznie - grupy 003, 008 i 011 ale przede wszystkim sprawdzić wtyczkę i kable od elektrozaworu N75 oraz zacisk kabelka na elektrozaworze N109 na pompie wtryskowej (oczyścić), skasować...
Dzięki za wyjaśnienia. Turbina była złożona raczej dobrze, kierownica pracowała płynnie, wirnik obracał się bez oporów. Położenie cięgna tak jak było, zaznaczyłem przed demontażem. Zauważyłem wczoraj nast. zjawisko: we wspomnianych wcześniej okolicznościach (rozgrzany silnik, prędk. > 100 km/h) podczas przyspieszania turbina przestaje działać (odcina...
o czy Wy tutaj piszecie?? jakie wlaczanie, jakie bezpieczniki??? turbina w silnikach TDI kreci sie caly czas - jest napedzana spalinami z kolektora wydechowego... tylko po prostu przy pewnych obrotach (ok 2200obr/min) spaliny maja wystarczajaca predkosc aby rozpedzic turbine do predkosci nominalnej a co za tym idzie aby dawala nominalne cisnienie doladowania......
U mnie (AFN) N75 "tyknie" raz, kilka sekund po zgaszeniu silnika, moze masz uszkodzony zawor lub jego sterowanie, podmien go na probe?
Witam. Znajomy ma także problem z dymieniem podczas przyspieszania w skodzie oktawi z silnikiem 1.9 tdi AGR z '98 roku. Mechanicy już skroili go na sporo kasy... wymieniona przeplywka, zawor n75, regeneracja turbiny a auto dalej dymi przy wcisnieciu gazu. zrobiliśmy logi dynamiczne z grupy 03 i 011 oraz z 008 i 010 raz statyczne 010 i 013 moglby ktoś...
zawor nagrzewnicy zawor przyczepy mazda zawor
termistor zabezpieczenie weber kolektor chrome plugins
garaż blaszany shemat instalacji elektrycznej
Znaki rozrządu nie pokrywają się w Ford Transit Connect 1.5 TDCi 2018-2022 Dlaczego moja myszka ma dwa czarne kabelki?