Wygląda na usterkę pokrywy zaworów ( odmy ) lub nieszczelność na uszczelce tej że pokrywy.
Zasada działania w obu przypadkach jest taka sama. Różnica może być w sile sprężyny wewnątrz zaworu.
jaka jest dokładna rola tego zaworu, jak objawia się jego uszkodzenie, i czemu przewód odmy dzieli się na dopływ przed i po przepustnicy?
Jeżeli masz tak duże ciśnienie na odmie to winna może być turbina, przepuszczająca spaliny przez wąz odpływowy oleju Ciekawe w jaki sposób.
Znasz temat lepiej niż ja :) Co do nagarowania zaworów , to czy tak czy tak będą się nagarować. Jest to nieuniknione niestety, ale fakt faktem można ograniczyć to do minimum. A i jeszcze odnośnie ciśnienia turbo i nieszczelnego zaworu odmy, nieduży nawet przedmuch do skrzyni korbowej powoduje wycieki oleju z korka, bagnetu etc. Więc jak niema tych objawów...
Ale to jest tylko przelot do góry.I mają go wszystkie 1.9 do roku gdzieś 99-00.Te na pompie do modelu - golf 4.Ten ma w pokrywie zaworów.
A pokrywa zaworów zintegrowana z zaworem odmy jest sprawna?
Na tym zdjęciu nie widać odmy.Jak wspomniał kolega wyżej odma zazwyczaj prowadzi od pokrywy zaworów ale nie do rur zasilania interkulera tylko do przewodu ssania turbosprężarki.Jeśli tak jest to może być przyczyna oleju w układzie turbiny.Napisz jeszcze jakiego koloru jest dym niebieski czy czarny? Dodano po 2 ,,Nieszczelnosc z prawej jest bo odpiąłem...
W zasadzie w tym nie, ale 1.4 miał problem z odma, a raczej z zaworem. I tak sobie popiskiwał. Do tego była akcja serwisowa na uszczelniacz na wale. Właśnie z powodu hałasu.
Rozjmiem. A co z zaworem odmy? Czytałem ze może też on być powodem. Gdzie go szukać i jak sprawdzić czy jest ok?
Zakładam, ze wiesz, że odma jest odprowadzona pod silnik a nie do układu dolotowego ? W pokrywie zaworów jest zaworek do Odmy (niewidoczny nawet po zdjeciu i odwróceniu pokrywy zawórów). To jest taki specyficzny zaworek jednokierunkowy pozwalający na przepływ gazów z komory korbowej na zewnątrz. Możliwe, że on sporadycznie jest blokowany i po otwarciu...
Pany wali olejem z pokrywy zaworów z odmy
Szybciej to jest odma. Połączenie pokrywy zaworów z górna pokrywą filtra powietrza. Czujnik zasysanego powietrza masz w kolektorze.
W tym silniku są jako tako dwie odmy. Jedna w pokrywie zaworów a druga idąca bezpośrednio z głowicy do kolektora (ta którą zaznaczyłeś). Separator oleju od odmy w pokrywie zaworów znajduje się bezpośrednio w niej natomiast odma w głowicy powinna mieć zaworek w kolektorze dolotowym. Duże ilości oleju w tym miejscu mogą świadczyć o zużytych pierścieniach,...
Wymiana pokrywy zaworów ze sprawnym zaworem odmy rozwiązała problem brania oleju.
Odma w pokrywie zaworów właśnie jest po to aby odprowadzać spaliny, które wydostają się przez nieszczelne zawory. Z reguły są to niewielkie ilości i są wprowadzane do kolektora dolotowego. Jeżeli nieszczelności sa poważne to odma zmienia się w rurę wydechową. Do regulacji zaworów konieczny jest mikrometr listkowy. Nie pamiętam dokładnej nazwy. Zasadniczo...
Kolego. Wężyk, który zaznaczyłeś na zdjęciu, to wężyk paliwowy zasilający. W tym samochodzie wszystkie elementy sterowania w ukł wentylacji/klimatyzacji realizowane są przez nastawniki (czyt.) silniczki elektryczne. Żaden element tego ukł nie wykorzystuje podciśnienia z silnika. Błąd, który masz, tak jak kolega napisał wcześniej, świadczy o nieszczelności...
Witam, mam fabie z tym silnikiem oraz takimi samymi błędami .Odnalazłem usterkę -uszkodzona membrana zaworu odmy. Można to poznać po otwarciu korka wlewu oleju na pracującym silniku : jeśli go zasysa to najprawdopodobniej to . Jako że auto miało problem z wolnymi obrotami i niekiedy gasło szukałem rozwiązania aby auto było na chodzie do czasu wymiany...
Sprawdź "mijankę" zaworów, o której pisałem wyżej. po wykręceniu świecy widać grzybki zaworów. Ewentualnie odkręć odmę i wtedy możesz pomierzyć luzy. Do pomiaru musisz ustawić tłok około 4 mm za GMP po suwie sprężania.
http://allegro.pl/zawor-odmy-vw-passat-2... czyli masz uwalony zawór odmy
Wszyscy macie trochę racji , ale wina tutaj leży w nieszczelności wtryskiwaczy. Przez to padają odma i turbo.Część wtryskiwacza pomiędzy uszczelką gumową a uszczelką miedzianą znajduje się pod pokrywą zaworów. Gdy wydmucha uszczelkę miedzianą gazy spalinowe dostają się pod pokrywę zaworów, wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowego, odma rzyga olejem i niszczy...
Witam ! sprawdź najpierw czy masz szczelną rurę elastyczną pomiedzy przepływomierzem a kolektorem ssącym (opaski i ewentualne pęknięcia oraz te podłączone od odmy i zaworu obejściowego). pozdro
Zawor odmy.
Tzn z odmy
W korpusie monowtrysku jest z tyły króciec do podłączenia tego wężyka (odmy)
Witam. W związku z tym, że w okolicy odmy w silniku jest spora ilość oleju, postanowiłem sprawdzić działanie odmy, a szczególnie zaworu zaznaczonego na zdjęciu. Zastanawia mnie, jak powinien prawidłowo działać? W środku jest zawór membranowy, czy ten zawór ma działać w jednym kierunku, czy w drugą stronę też?
Wydaje mi się, że ma poprzez odmę od pokrywy zaworów do gaźnika. Pod osłoną klawiatury jest filtr/sito zobacz czy nie jest zapchany.
Witam wszystkich czytających . Gówniany pomysl z tą butelką .Wymienilem calą pokrywę zaworów z odmą, koszt 665zl z Centrum VW Wroclaw i teraz jest po klopocie .Problem rozwiązany. Dziękuję mądrym za porady .Pozdrawiam Dodano po 4 Kupilem , pokrywę zaworów z odmą , nową .
Odpowietrzenie pokrywy zaworów (odma), łączy się z odpowietrzeniem skrzyni korbowej. Zapewne jest też drugi, cieńszy wąż łączący pokrywę zaworów z dolotem, przed przepustnicą.
Mam taki sam problem w AKL jak kolega wyżej. Wymieniłem właśnie czujnik od pompy wspomagania bo wywalał błąd. Ale ciągle walczę z błędem 537 upper limit. Przepustnica wyczyszczona na błysk, przepływomierz również. Przepustnica zaadaptowana. Po odpięciu przepływomierza auto ledwo jedzie. Jak sprawdzić szczelność zaworu odmy?
Sprawdź czy podczas tego zwiększa się dawkowanie wtryskiwaczy, sprawdź czy olej nie dostaje się z pokrywy zaworów-odmy do rury zasilającej turbiny to ta z przepływomierzem, jeżeli będą duże ilości oleju to możliwe że albo pokrywa do wymiany albo podkładki pod wtryskami puszczają.
Czy zabrudzenie jednej z pokryw zaworów, przy pompie paliwa, to normalne zachowanie? Czy świadczy to o jakiejś usterce? Zapocone olejem z rurki odmy. Nic strasznego. Dodano po 3 Przy okazji dopytam o regulację zaworów. Z tego co wyczytałem w instrukcji silnika zawory wydechowy i dolotowy powinny być ustawione na taką samą wartoć pomiędzy 0,10mm do...
Ryski są po przeciwnej stronie zaworów. Odma jutro będzie sprawdzona. Mam pytanie odnośnie prowadnic w tym silniku, są wymienne czy trzeba rozwiercać i tulejować?
Pęknięta membrana odmy w pokrywie zaworów - zaślep na próbę.
Jeżeli mimo wymiany odmy i zaworu w skrzyni korbowej nadal jest ciśnienie to oznacza, że odpowietrzenie nadal jest niedrożne.
Przepłukałbym "dół" silnika czymś, co wchłania wodę (np. alkohol izopropylowy) i sprawdziłbym wszystkie miejsca, którędy mogła się dostać woda: Pod pokrywą zaworów, odma, filtr powietrza). W końcu jakoś ta woda musiała się tam dostać, a może i jakiś zapas wody jeszcze czeka. Wody z "mleka" raczej nie odparujesz opalarką.
zaworu odmy nie uszczelnisz, to jest taka bańka z kilkoma przewodami, a w środku jest zawór z membraną ( jeżeli mówimy o tyn samym typie) takie coś plastikowe pod kolektorem ssącym. jeżeli nie to sprawdż błędy na benzynie, być może vanos się zacią.
Zauważyłem że poszła mi uszczelka pod pokrywą od popychaczy i olej sie wylewa No to będzie okazja do sprawdzenia luzu zaworów. Odma do czego jest podłączona? Bo jeśli jest zatkana to będzie ci uszczelkę pokrywy zaworów wypychać...
Rozumiem, że nikt nie widział nigdy tak popularnego dekla w Astrze F. I NIKT nigdy nie próbował wyczyścić znajdującego się tam filtra. Pewnie się zdzwisz jeszcze bardzie -ale nikt też nie próbował wulkanizowania prezerwatywy, ani oczyszczania domowym sposobem zużytego oleju silnikowego w celu ponownego wykorzystania . OK, ciężko mi to zrozumieć ale...
To jest miejsce na zawor/odstojnik odmy, ale wykorzystane jest tylko w EW10J4S czyli 177km
Olej wali ci do wydechu z gorącej strony,odkręć przewód od zimnej strony i sprawdź jaki masz luz na osi turbiny.Pewnie spory już.Ew. czy odma w pokrywie zaworów nie jest zapchana.
Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale ten przewód łączy się z przewodem odpowietrzenia pokrywy zaworów (odmą) i jest podłączony do obudowy filtra powietrza (obudowy przepustnicy). Jak masz jakiś "wieś-tuning" pod maską i odma jest wypuszczona "w powietrze" to zaślep ten przewód, albo lepiej przywróć to do stanu oryginalnego.
maxior12345 więc jeśli masz wycieki oleju z obudowy zaworu EGR to zaślepienie dolotu spalin z kolektora wydechowego do tego zaworu poprzez wstawienie np. blaszki pomiędzy flanszę zaworu a flanszę rury doprowadzającej spaliny nie zapobiegniesz wyciekom, będzie wtedy tylko zatkany dopływ spalin do ich ponownej recyrkulacji, aby zapobiec wyciekom oleju...
W niektórych autach czyszczenie odmy wystarcza a innych jedynie wymiana jak będzie w tym modelu nie wiem.
Kluczem nie pogniesz zaworów, pęknięta odma nie wpływa na pracę silnika. Wejdź w basic settings w kanał 0 i odczytaj pole drugie na pracującym silniku - uprzednio oczywiście upewniając się, że rozrząd jest prawidłowo ustawiony.
przy okazji też pokrywę zaworów bo wydmuchalo odmę Tu bym szukał. Przepustnica nic nie ma do dymienia
http://www.bresolin.com/en/prodotti_dett... Widać że jest tak samo jak w stilo. Musisz raczej zdjąć pokrywe zaworów.
Poniżej wejścia odmy w pokrywę zaworów, w króćcu płynu. http://obrazki.elektroda.pl/6124430600_1... jednak w świetle tego co Kolega pisze, obawiam się że to nie czujnik temperatury. A co "zbroili" chłopcy z warsztatu - to już my z daleka nie zgadniemy.
Witam. Zdejmij ten czarny duży plastik na silniku (osłonę) a następnię zobacz czy nie widać tam rurki prowadzącej do pokrywy zaworów. Ta rurka to właśnie odma która powinna biegnąć od pokrywy zaworów do filtra powietrza lub do kolektora ssącego.
Witam, czy odma w 1.6 mpi bse jest demontowalna czy jest integralną częścią pokrywy zaworów?
A może to nie miska tylko odma pęknięta majki ta plastikowa rurka co idzie z bloku 2x śruba m8 imbus 6 do pokrywy zaworów pozdr Też stawiam na to plastikową rurke odmy standartowo pęka przy tulejkach metalowych i cieknie prosto na łaczenie misy sprawiając wrażenie wycieku z misy.
To zdjęcie pokrywy zaworów z niej wychodzi odma ok.20 cm długości rurka gumowa i wchodzi w rurę dolotu powietrza --nie ta rurka się nie psuje .Ale psuje się rura dolotu-pęka za zgięciu
tak poniewaz silnik zasysal bedzie fałszywe powietrze a skąd to fałszywe powietrze jeśli można wiedzieć ? silnik zasysa powietrze z filtra powietrza a z odmy opary + mgiełkę olejową; czy nieszczelność objawia się wyciekami oleju przy zaworze regulacyjnym odpowietrzenia skrzyni korbowej (tego czarnego dysku na pokrywie zaworów) ?
Tak, możesz. Ja mam tak samo zrobione. Chciałem założyć odmę, ale niestety nie mam na to miejsca. Rurkę od zaworu wpiąłem w miejsce gdzie idzie woda od kondensatu.
Odma razem z pokrywą zaworów i kolektorem ssącym. Lepiej założyć oil catch tank.
Ile wynosiła kompresja na poszczególnych cylindrach?Bo olej tam moze dostac sie tylko z zaworów i odmy raczej.Pompa ile bar nabija cisnienia przed regulatorem?
Z odmy?
Witam, Oglądałeś tą odmę ? Skąd wiesz że jest uszkodzona ? Jeśli jest uszkodzona to do twojego silnika Z 16 XER Można kupić samą odmę a pokrywę zostawić np: [url=https://allegro.pl/oferta/odma-memb...
1. Odsuń przewody instalacji gazowej od cewki wysokiego napięcia (pewnie przebija) i dodatkowo można zamontować transile na zasilaniu 5V i 12V centralki gazu - po tym zabiegu ta przypadłość bezpowrotnie ustąpiła u mnie. 2. Akumulator musi być naładowany i trzymać ! 3. Szczelny układ wydechowy 4. Szczelny układ dolotowy powietrza. 5. Przedmuchaj z resztek...
Czy auto kopci rano... nie ma znaczenia czy rano czy na rozgrzanym jak ie przegazuje to na czarno potrafi przykopcić. Wymiana odmy ( przewód odmy, filtr na pokrywie zaworów , oddzielacz oleju ) nic nie pomogło. Olej cały czas trafia do dolotu. Dodano po 2 Płukanie silnika , wymiana odmy ( przewód odmy, filtr na pokrywie zaworów, oddzielacz oleju) nic...
Filtr jest czysty nic nie jest przytkane, wszystko od wlotu do filtra do kolektora ssącego było rozebrane, więc mam pewność , teraz założyłem sztywniejszy wężyk który nie ma prawa się zacisnąć.
Podstawa to sprawdzić nieszczelności w układzie ssącym, często problemem są cienkie wężyki przy ścianie grodziowej. Następnie układ odmy - na czas diagnozy można ją odpiąć od grzebienia przy kolektorze, zaślepić otwory w kolektorze, a odmę puścić w atmosferę. Jeśli się poprawi - do wymiany separator odmy i rurki. Tylko niech Ci nie przyjdzie do głowy,...
To sprawdź może w ręku za pomocą śrubokrętu czy trzyma DV? Bo to trochę dziwne, że takie dźwięki. Możesz też sprawdzić stan zaworu/śruby odpowietrzającej - tutaj tylko ori, to co jest w tej odmie (nr 6) No chyba że jest jakiś problem z turbiną. Może nagraj dźwięk jak zwiększasz obroty przy otwartej masce.
Witam. Po długiej walce udało mi się ogarnąć autko. Nie wiem w sumie czy ja, czy samo przeszło ale już nie gaśnie. Wymieniłem regulator napięcia, i pokrywę zaworów bo odma puszczała już. I po tym zabiegu przestała gasnac. Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale pomogło. Ładowanie po rozgrzaniu spadało nawet do 11.5-12V. teraz mam 14.4-14.0 i nie gaśnie...
Witam po raz kolejny. Byłem u dwoch mechaników z moim problemem i każdy podejrzewa, że padły uszczelniacze zaworów. Olej ucieka włąsnie przez wężyk umieszczony na górnej pokrywie tych że zaworów (odmę). Sprawdziłem również ciśnienie na tłoku i pokazało na wszystkich ok 10 atmosfer - czyli pierścienie i tłoki raczej są ok. Jeden z mechaników zaproponował...
Sprawdziłeś membranę odmy w pokrywie zaworów ?
Jak ma panować nadciśnienie jak przecież zrobił wyście z prawej strony mimo zaslepienia tylnego wyjścia odmy. Tak że według mnie te nadciśnienie będzie schodzić z prawej strony przez p-shela który jest przymocowany do zaworu z prawej strony.
Sprawdź jeszcze zawór zwrotny odmy, tzw zawor PCV
Wracam do tematu, zostały wymienione uszczelki na nowe elringa (258.840 oraz 194.020) + pasta reinza dodatkowo dla uszczelki pokrywy zaworów. Po kilku tysiącach znów leci olej spod pokrywy. Pytanie, czy może być temu winna odma? Uszczelka odmy? Pozdrawiam
Do sprawdzenia zawór odmy "czerwony grzybek" w kolektorze ssącym, następnie membrana odmy w pokrywie zaworów oraz kontrolnie zawór zwrotny przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Będzie ciężko, czasem na alle pokazuje się zamiennik z nty. Tak to używka, ewentualnie wymiana membrany odmy z zestawem naprawczym.
Witam po dłuższej nieobecności. Potencjometr gazu mam nowy, oryginał Renault z tym samym numerem. Szarpanie i stuki nie ustały. Podejrzewam wtryski lub ewentualnie jakąś nieszczelność ukł. doprowadzającego powietrze. Rura za turbiną jest od oleju w dwóch miejscach: wokół czujnika temperatury powietrza i zaworu odmy. Dodano po 2 Przewody od potencjometru...
Witam. Zrobiłem sobie odymiarke. Odymilem dolot. Wyszły nieszczelność pokrywy zaworów i odmy (przy wcześniej wymianie membrany ukruszył mi się kawałek plastiku który kleiłem). Teraz jest wszystko szczelne. Wymieniałem dwie cewki na nowe i wszystko można powiedzieć chula ok. Pomijając, że mam jeszcze środkowa sądę do wymiany i coś z jedną z klap w kolektorze...
Zawór odmy , ten w pokrywie zaworów . Uszkodzony / zużyty potrafi wysysać olej z silnika .
Filtr mam Filtrona i wymieniany jakieś 3-4tys km temu. Wymień to coś na markowy o których pisałem wyżej i sprawdź co się stanie z konsumpcją oleju. Przy okazji demontażu pokrywy, dobrze by było wyczyścić odmę która jest w pokrywie zaworów.
To są węże odmy, cienki idzie do kolektora ssącego Jak króciec przy pokrywie zaworów się ułamał, to trzeba ją wymienić, albo zawieźć komuś, kto spawa aluminium
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie...
Masz duży luz na trzonku zaworu i nic z tym nie zrobisz, tam przedostaje się olej z odmy. Cylinder pewnie tez w nie najlepszym stanie.
Do wszystkich którzy zmagają się z podobna usterka.... Problem rozwiązany po wymianie pokrywy zaworów. System odmy musiał gdzieś w pokrywie być zatkany i powodował objaw braku mocy. Dziękuje za pomoc
Jak by odma była zatkana, raczej dawno by wywaliło co innego. Temat prostej wymiany uszczelki zamienił się na wymianę odmy. :lol: A oleju w dolocie i tak nie unikniesz ,bo nawet nowa pokrywa będzie puszczać jakiś olej w dolot. Dlatego przy tandetnym EGR zawsze będą wycieki z ośki i grzyba. Może pokrywa jest odkształcona albo uszczelka tandetna,albo...
Witam Mam problem iż wycieka mi olej z tyłu silnika z obu głowic na wydech przy czym smród jest niemożliwy i dymek lekki. Możliwe to jest ze wycieka z odpowietrznika pokrywy zaworów czyli odmy?
Odnośnie tematu . Ten silnik zamiast separatora posiada membranę w obudowie pokrywy zaworów czyli "niby udoskonaloną" odmę. Czy ktoś to wymieniał z forumowiczów? Jedni piszą że łatwizna inni że nie pasuje po rozklejenie z powrotem .. a może ktoś ma namiary na cały element w dobrej cenie ale nowy.
Uszczelka pod głowicą, źle zamontowane uszczelniacze zaworów lub odma. Albo czerwone buty sąsiadki.... Można sobie gdybać do rana. Trzeba sprawdzać, szukać a tego nie da się zrobić przez internet
Witam, mam problem z Berlingo z 2010r 1.6 HDi silnik 9HX. Mianowicie auto przy rozgrzanym silniku w zakresie 1,9-2,1 tys obrotów zostawia wielką czarną chmurę za sobą, oraz zaczyna podszarpywać. Problemu nie ma przy mniejszym zakresie obrotów, ani na zimnym silniku oraz przy gwałtowniejszym przyśpieszeniu. Sprawdzone: W sterowniki tylko błąd przekaźnika...
Dołożyli ten filtr Ultra360 gratis (Qbox basic + barracudy + silver). Ale krew mnie zalewa po instalacji. - nie mogą wyregulować bo problem z podciśnieniem kolektora, podobno wina uszkodzonego zaworu odmy - trzepie silnikiem na benzynie i gazie na wolnych obrotach. Wcześniej miałem coś minimalnie na benzynie myślałem, że cewka. Może mają rację nie wiem,...
Odma sprawdzona. Zawor cv działa i był czysty jakieś inne propozycje?
Nie ma żadnej regulacji, wsadza się cienki pilniczek iglaczek prostokątny między trzonek zaworu a popychacz (pod tą pokrywką od odmy) i piłuje, wyjmuje, mierzy luz, znów piłuje, mierzy luz i tak aż jest dobrze. Potem drugi zawór. Ja ustawiam jeden zawór gdy drugi jest całkowicie naciśnięty, a potem ten drugi gdy pierwszy jest naciśnięty, wtedy jest...
Zawór regulacyjny znajduje się w pompie. Wieczorkiem wstawie zdjęcia. Oto zdjęcie http://obrazki.elektroda.pl/4941657600_1... Ręka trzyma odrzutnik oleju zaworu regulacyjnego pompy. Pod blaszką jest zawleczka która trzyma srube regulacyjną zaworu.
Witam. Z reguły przy takim objawie mamy do czynienia z dostającym się olejem podczas postoju do cylindrów. Odpowiadają za to najczęściej uszczelniacze zaworów. Niesprawna odma może ten objaw nasilać nie odprezając układu smarowania, w którym pozostaje przez jakiś czas ciśnienie.
Po tygodniu i przejechaniu 1000km przy turbo sucho natomiast w butelce widać 3 krople oleju a reszta to skroplona para wodna. Na gorącym silniku przy zdjętej odmie kopci dość drastycznie. Czy wymiana tego zaworu/separatora w odmie pomoże ? Czy coś poniżej tego zaworu może być uszkodzone ? np ten cyklonowy oddzielacz oleju ?
W pokrywie zaworów.
Witam, leci trochę olej z pokrywy zaworów przez górną odmę, 1.9 tdi pd czy opłaca się montować oil catch tank? Jesli tak to jaki wybrać
Tak, to taki jakby spływ aż z górnej pokrywy zaworów z filtra odmy. Już zamówione i czekam. Dzięki.
Mozesz . Róznice są w umiejcowieniu korka i wyjscia odmy.
No ma pare bolączek ten motor. Grzybek w kolektorze ssącym, turbo w kolektorze wydechowym, odma w pokrywie zaworów, uszczelka pod chłodniczką oleju ....
Chodzi o odmę.
Najczęściej Uszczelka pokrywy zaworów, Miejsce gdzie wchodzi odma do węża, Podstawa filtra oleju, Misa olejowa, Zmywacz do hamulców,myjesz wszystko i dopiero wtedy patrzysz.
Albo to: Masz pogięta pokrywę zaworów, nierównomiernie dociska uszczelkę. albo po prostu pokrywa nie przylega z odpowiednim naciskiem do uszczelki/głowicy. Innych możliwości nie ma, nawet w przypadku całkowitego zatkania odmy/zaworu regulacyjnego, to i tak najpierw zaczyna ciec z pod korka wlewu oleju... Żadnego silikonu nie dawaj.
Moje doświadczenia są takie że tam się kasuje luz zaworowy, przy poważnej eksploatacji w tych silnikach a mam pod "opieką" dwa sprawdzam co sezon luzy na jesień. Jak się luz skasuje kosiarka dalej chodzi ale ma przedmuchy wypala przylgnie zaworowe pojawiają się przedmuchy bierze olej w dalszym etapie zaczyna kichać. Wyrabiają się prowadnice zaworowe...
Zrób test błędów metoda gaz-hamulec trochę zabawy ale jak nie masz skanera OBD..... może coś znajdziemy Zajrzyj do tego EGR, mało pracy a ten zawór należy czyścic co jakiś czas. Sprawdziłbym również ECU bo jest w słabym miejscu (nad nadkolem ale nie pamiętam z której strony... chyba od kierowcy) i może jakiś brud podszedł ..... wiem ze to połączenie...
zawor nagrzewnicy zawor przyczepy mazda zawor
wiercić otwór wymiennika kondensacyjnego programming error
Czy piecyki Junkers są produkowane w Azji? Gaśnięcie silnika Dodge RAM 1500 3.0 D po włączeniu biegu - przyczyny i diagnostyka