Do regulacji zaworów potrzebny jest szczelinomierz, śrubokręt i klucz chyba 12mm. Luz dla wszystkich ustawiasz na 0,20mm (szczelinomierz ma chodzić suwliwie) Z przodu masz simmering. Najlepiej załóż jakiś miękki, droższy z podwójny uszczelnieniem. Pewnie tulejka na kole pasowym będzie wytarta więc ją też należy wymienić. Do silnika nie lej superol-u...
"Obsługa i Naprawa VW Golf II 1.1 1.3 1.6D 1.6TD" Wydawnicwo AUTO. Dane techniczne...... Układ smarowania(wszystkie typy z tytułu książki) Ciśnienie w układzie 1.0 kG/cm(kwadratowy:D) -max. cisnienie oleju 7.0 G/cm ..................... Pojemność układu(benzyniaki) -z wymianą filtra 3.5l -bez wymiany filtra 3.0l .. "...Kiedy osiągnie 2000obr/min, a...
Lotosa można śmiało lać tylko do padlin które nie mają hydraulicznych popychaczy zaworów.
https://obrazki.elektroda.pl/8697410300_... https://obrazki.elektroda.pl/2690471000_... Schemat z francuskiego silnika 1,6, zawór jest w pompie a kabel wychodzi w okolicy pompy. Budowa pompy olejowej z elektryczną regulacją wydajności ale od AUDI w 3008 może być podobne rozwiązanie.
http://obrazki.elektroda.pl/7712771800_1... kolega wyżej ma rację z rozrządem natomiast uszczelka jest jak najbardziej dostępna do kupienia ok 40-50zł
Cześć, Kontrolowałbym poziom oleju aby nie zabrakło, oprócz tego posprawdzałbym parę rzeczy, np. to czy po odkręceniu korka nie ma zbyt dużych przedmuchów, czyli czy nie wydostaje się zbyt dużo powietrza(spalin) z komory silnika. Tak z ciekawości czy wyciek nie został spowodowany zbyt dużym ciśnieniem w komorze. Natomiast warto zagadać więcej z mechanikiem,...
Po pierwsze dlaczego nie podejrzewasz zaworów? Po drugie zapewne silnik lepi się od oleju z powodu wycieków spod pokrywy zaworów.
łap manual do silnika
Jaki masz filtr oleju? Ja bym zaczął od filtra pompy oleju i zaworu regulacji cisnienia
maxior12345 więc jeśli masz wycieki oleju z obudowy zaworu EGR to zaślepienie dolotu spalin z kolektora wydechowego do tego zaworu poprzez wstawienie np. blaszki pomiędzy flanszę zaworu a flanszę rury doprowadzającej spaliny nie zapobiegniesz wyciekom, będzie wtedy tylko zatkany dopływ spalin do ich ponownej recyrkulacji, aby zapobiec wyciekom oleju...
problem rozwazany, powod? zawor na pompie oleju czasami nie otwieral sie dokonca i to robilo robote
Jeżeli silnik ma luz zaworowy kasowany hydraulicznie, to spadek ciśnienia oleju słychać po pracy zaworów. Po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie oleju wzrasta, powinien wtedy hałas z głowicy ustać. Nie w tym przypadku. Tu jest ręczna regulacja.
Odłącz tą plastikową rurkę od pokrywy zaworów i zobacz czy dmucha z jej króćca
Przyczyn może być kilka: -pęknięte pierścienie -zatkany filtr powietrza -u ciebie najprawdopodobniej problem jest w pokrywie zaworów- przytkany separator oleju.
Uszczelka pokrywy zaworów na dzień dobry do wymiany.Kup zmywacz do hamulców,przemyj i obserwuj.
Problem z zaworem "akumulatora" dodatkowej ilosci oleju do intardera ..... elektryczny problem . Zawor znajduje sie na samym koncu skrzyni biegow/intardera....w dolnej czesci .
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to jest uszczelniacz zaworu nad prowadnicą, ważne jest...
Przy okazji -sprawdź ślizgi -sprawdź kółko napinacza ( rozypuje się łożysko) -ściąg koło pasowe i zobacz czy nie jest wykręcona śruba zaworu ciśnienia oleju, śruba się wykręca i opiera o obudowę.
Zegary to tylko "Service Due", w/g mnie kolejność nie ma znaczenia. Można liczbę kuponów ustawić na 0 i w ogóle przestanie się wyświetlać komunikat na zegarach.
Kolego trzecie zdjęcie ten pod filtrem oleju jest zaworem niskiego a ten lecący wzdłuż belki jest wysokiego te zawory mają różną średnicę odkręć korki i właśnie na ssącej będzie cieńszy, adekwatnie grubszy tłoczenie.
Witam, posiadam auto jak w temacie z 2008 roku. Przy wymianie oleju zauważyłem, że brak jest u mnie zaworu zwrotnego oleju w podstawie filtra oleju. Jako, że auto nie jest od nowości u mnie, śmiem twierdzić, że takowy był, ale "się zmył". W bliźniaczym aucie - również C3 1.4 16V KFU taki zawór jest - stąd też domniemanie, że u mnie też być powinien....
wymieniona chłodnica oleju zamiennik plus uszczelki pokrywy zaworów
Zawór regulacyjny znajduje się w pompie. Wieczorkiem wstawie zdjęcia. Oto zdjęcie http://obrazki.elektroda.pl/4941657600_1... Ręka trzyma odrzutnik oleju zaworu regulacyjnego pompy. Pod blaszką jest zawleczka która trzyma srube regulacyjną zaworu.
Oprócz zaworu na pompie oleju, sprawdź jeszcze zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Przy 1.4/6 8V były chyba sitka a przy 16V zaworki zwrotne - czy nie jest czasem zablokowany.
Owy zawór znajduje się w pompie. W podstawie jest zawór zwrotny
Zrobiłeś próbę z zaślepieniem zaworu ciśnienia oleju?
Tyle że to pojawiło się po wymianie filtru, a także oleju. Jeśli filtr od Filtrona, to do wymiany. Olej wlany taki sam? Pomiar ciśnienia oleju, możliwe zablokowanie zaworu regulującego ciśnienie.
Spalanie oleju, który przedostaje się albo przez pierścienie albo prowadnice zaworów. Jaki to model silnika? Stan oleju sprawdzałeś?
Jeżeli silnik był eksploatowany zgodnie i przebieg jest choć by w okolicach 3500mth to nie wygląda to na zużycie wału i panewek bo to ma decydujący wpływ na ciśnienie oleju. Wygląda na to że micha w dół i pompa z zaworem do przejrzenia. Filtr masz pełnoprzepływowy puszke czy bąka?
Witam. Miałem taki sam przypadek w audi 80 poj. 1,8, ale w moim przypadku winien był uszkodzony gaźnik. Jak już jeden z Kolegów pisał w czasie esploatacji na krótkich odcinkach normalnym jest ( tak podaje firma),że do oleju może przedostawac się paliwo.Gdy nie bedzie dłuższych wyjazdów , to paliwo to nie zdąży odparować ,a wręcz przeciwnie będzie go...
A zawor przelewowy przy pompie oleju dobry?
jak większość silników pierścień olejowy kiepskiej konstrukcji.głowica będzie zdjęta to zrób pierścienie .będziesz miał spokój z olejem . takich ilości przez uszczelniacze zaworów nie wezmie
W układzie elektronicznym zaworu nie ma i nie może być oleju.
w jaki sposób, zaworem wyregulować ciśnienie oleju w silniku? Czy robi się to na "czuja" ? Pozdrawiam, i z góry dziękuję za sensowne odpowiedzi..
Widziałem ten temat. Jednak nie rozumiem jednej rzeczy. To oznacza, że ja go nie mam? Szukałem za sprężarką.
Gdzie znalazłeś w zbiorniku oleju? Wygląda jak trzpień zaworu stopowego oleju.
Przyczyną jest powietrze. Gdzieś je zasysa i miesza z olejem. To nie jest przyczyna zaworu nadmiarowego.
Tylko nie daj sobie wmówić, że do wyciągnięcia uszczelniaczy trzeba zdejmować głowicę. Owszem serwisówki tak radzą, bo inaczej nie ma jak podeprzeć zaworów do odpięcia sprężyn, jednak jak ktoś ma głowę na karku to sobie z tym poradzi bez ściągania głowicy.
przerabialem ten sam temat tylko w kadecie 1.6 wszystko wymienione a ja kupilem za grosze chcieli oddac auto na złom;] zawor cisnienia oleju ;] zawory sie niedomykaja ,pomiar cisnienia oleju robiłes i ile wynosi? Proszę niezwłocznie poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować...
To nie jedyny przypadek odnośnie 60-ki gdzie po remoncie ciśnienie jest trochę wyższe niż podaje instrukcja. W tym silniku klawiatura jest smarowana olejem płynącym swobodnie a nie pod ciśnieniem, pod ciśnieniem jest smarowany wałek rozrządu i wszystkie panewki wału. Pomijam fakt że kolega podał ciśnienie przy 2500 obr/min gdzie ten silnik powinien...
tak, pokrywe zaworów
Zawor regulacji cisnienia oleju. To co widzisz to tylko przelotka. Tam idzie dalej kabel pod miska prosto do tego zaworu.
Witam. Otwór A to odpływ oleju z zaworu dociążającego. X to pokrętło dociążania. Otworem B olej wraca do tylnego mostu tzw. przelew. Otworem C olej z pompy płynie do cylindra podnośnika w położeniu dźwigni rozdzielacza na podnoszenie. E to prawdopodobnie otwór z zaworu przeciążeniowego pompy. F- dopływ oleju z pompy. Co do otworu D to nie mam pojęcia....
Witam serdecznie jak skonstruować zabezpieczenie do pieca na olej przepracowany. Jeśli regulacja odbywa się za pomocą zwykłego zaworu. Opary oleju mogą się nagromadzić w piecu i wybuchnąć jak również zalać piec. Pozdrawiam Mariusz G.:cry:
Czy auto kopci rano... nie ma znaczenia czy rano czy na rozgrzanym jak ie przegazuje to na czarno potrafi przykopcić. Wymiana odmy ( przewód odmy, filtr na pokrywie zaworów , oddzielacz oleju ) nic nie pomogło. Olej cały czas trafia do dolotu. Dodano po 2 Płukanie silnika , wymiana odmy ( przewód odmy, filtr na pokrywie zaworów, oddzielacz oleju) nic...
Powiedz jeszcze czy zmierzone ciśnienie bylo na zimnym czy ciep[lym silniku
Problem jest taki, co steruje zaworem w maglownicy przepływem oleju wspomagania BMW E 60. Do zaworu mamy 2 przewody, jeden minus, a drugi 7V na postoju i słabo działa wspomaganie. Jak podam 12V, jest OK.
To znaczy, jak to zrobić, ta górna podstawa pod uszczelkę jest odkręcalna, czy są tam jakieś śruby, które są widoczne po zdjęciu pokrywy zaworów, tak
Moczysz sznurek w oleju, wsuwasz go przez otwór po świecy zostawiasz jeden koniec na zewnątrz. Dociskasz tłokiem do zaworów.
O one nie miały zaworu elektrycznego cisninie oleju? Zmienić mapę na normalne ciisnienie oleju, wyłączając opcje zmniejszania cisnienia oleju gdy silnik nie ma obciążenia.
Nie, jak na ten silnik to bardzo dobry wynik, pod warunkiem że mierzone na gorącym oleju.
Z odmy?
Opel corsa 1,0 12V za apetyt na olej , za rozrząd ,egr , kulturę pracy silnika ,hydraulikę zaworów ,czujnik oleju , za ceny osprzętu silnika , za check engine ....ogólnie za całokształt
Steruje przepływem oleju.
Ciekawa sytuacja, ale nie zazdroszczę. Jeśli dobrze czytam to samochód prawie nowy. Jeśli nie było karygodnych zaniedbań to ma być sprawny. Wprawdzie daleko od wymiany, ale spytam, czy na pewno dobrze zamontowany wkład filtra oleju (chyba taki posiadasz). W innym przypadku można zakładać zawieszanie zaworu regulacyjnego "nieistniejącej" pompy oleju....
Honowania nie było to przeważnie więcej pali oleju, może spalać też prowadnicami zaworów.
witam, kolego killer :) sprawdż czy czasami na odpływie oleju z turbiny nie ma niedrozności, zdażaja sie rózne cuda raz widziałem nakrętkę M6, co do oleju w dolocie mgła olejowa jest standartem , natomiast sa silniki min, A6 gdzie czyszczenie odmy lub wymiana po 200kkm jest konieczna, kolega sztomel opisał resztę wieć ,powodzenia
To całkiem normalne że potrafi zrobić obrót w drugą stronę i nie jest to żadna nieprawidłowość ale widzę są tu znawcą sprężarek śrubowych. A to że wyrzuca olej to już jest nieprawidłowość oznaczająca że przepustnica ci się nie zamyka. Jakkolwiek jest skonstruowana i do zaworu stopowego oleju też wypadałoby zajrzeć jak ma bo nie każda ma.
Witam .Jeśli chodzi o EGR to były 2 wersje Cors C 1.2 Z12XE bez elektronicznego zaworu i z zaworem. Ale patrząc na twoje zdjęcie to tam pod spodem tego zaworu jest mokro albo to wyciek oleju.
Może banalne pytanie... Nie ma nigdzie wycieków ? Pomóc może w tym wypadku jedynie ceramizer, sam miałem problemy z kompresją i uszczelnieniem do tego stopnia, że rano musiałem kręcić go parę razy zanim odpali. Drogi jest, około 70 zł za tubkę ale się opłaca ! Lepsze to niż dawać na remont silnik, nie kupuj żadnych Moto doktorów bo nie przyniesie efektów,...
Za duzo nie widac na tych zdjeciach. Moze leciec z korka. Zrob zdjecia silnikaz gory. Cala pokrywe zaworow.
Kiedyś miałem taki problem i okazało się że uszczelniacze zaworów się zużyły i jeden sikał olejem na świecę .
Drugi silnik, po remoncie, przeglądzie czy używka, przebieg rzeczywisty czy deklarowany? W moim przypadku obróciło przy 180000tys. Włożenie jakiegokolwiek silnika z innego samochodu będzie nieopłacalne lub wręcz niemożliwe. Zbyt dużo przeróbek. Jeśli korba nie wyszła bokiem , to zrobić remont . Wał, korbowody, panewki, pompa oleju. Zweryfikować cylindry...
Dokumentacja VAG do silników 4-cyl. CR bez elektronicznego regulatora ciśnienia oleju podaje, że przy temp. oleju 80°C na jałowych ma być ciśnienie min. 0,8 bara, a przy 2 tys. obrotów min. 1,4 bara. Też mocno się naszukałem, co jest powodem takiego spadku w silnikach z rodziny Euro 5 (one są bez elektronicznego zaworu ciśnienia oleju) i wychodzi na...
wiesiek500 , powiedział wszystko. Jest to spowodowane tym i podczas spalania paliwa w komorze cylindra oprócz CO,CO2, S2O, NOx wydziela się woda H2O. Przy każdym silniku część tej wody w postaci pary wodnej przedostaje się przez nieszczelności tłok pierścienie cylinder w rejon misy olejowej. Jeżeli silnik jest nie wygrzany to para ta pomieszana z drobinami...
Sprawdź bezpiecznik F41. Jeśli uszkodzony sprawdź zawór chłodzenia tłoka i drugi obok niego na podstawie filtra oleju. Częsty przypadek uszkodzenia zaworu zwarcie do masy. Bezpiecznik ten chroni grupę zaworów w której masz błędy.
Kolego zacznij od wymiany zaworu regulacji ciśnienia paliwa i sprawdzenia oleju czy nie masz w nim paliwa (może być konieczność wymiany oleju ) . Obecnie silnik dostaje paliwo z wtrysków lub gaz oraz leje się do niego paliwo z tego zaworu , przy tak bogatej mieszance nie ma możliwości by nastąpił zapłon . Tym sparciałym wężykiem idzie podciśnienie do...
Witam. Audi A6 C6 2.4 benzyna. Wyrzuca zapłon na 5. cylindrze. Świece nowe, cewka nowa, nadal wyrzuca. Jedynie uszczelki pokryw zaworów leją olejem, termin na wymianę już umówiony. Zauważyłem spory wyciek do świec, wymieniając świece. Co jeszcze może być przyczyną wypadania zapłonu?
Tzn z odmy
Oczywiście iż wyciek może być z góry silnika np. spod pokrywy zaworów czy innego miejsca, lecz trzeba go zlokalizować .
Odma jest z całą pokrywką zaworów. Najczęściej turbo tak pluje olejem jeśli nie turbo to zjeżdzony motor.
Nie wiem co było powodem ,ale od dawna oleju ubywa znacznie mniej ok. 0,2l/ 1000km. Powiem że jest ok.
Olej usuń ,kable przemyj i wysusz . Zalecam nową uszczelkę. Pokrywę zaworów dokręcaj na przemian śruby z wyczuciem. Sprawdz prace silnika i ocenisz czy pracuje prawidłowo. Powodzenia
Gdzie znajde zawor cisnienia oleju w silniku d28? Rozrywa obudowe filtra oleju za duze cisnienie.
Witam. Potrzebuje informacji rozmieszczenia zaworów regulujących ciśnienie oleju w podstawie filtrów. Zawory oznaczone są kolorystycznie, a jeden z nich posiada dodatkowo blaszkę. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
To by wynikało że jednak pali olej, nie musi palić go dużo, ale niebieski dym to przeważnie spalanie oleju. Najczęściej ucieka uszczelniaczami zaworów i tu koszt niewielki, rzadziej pierścieniami, ale może też turbina coś puszczać i tu na szybko można sprawdzić ściągając węże od strony tzw. zimnej czy zawalone olejem. Jeśli tak, to pokusiłbym się o...
Sprawdz kluczem dynamometrycznym czy dobrze są dokręcone śruby na głowicy. Jeśli to nie pomoże to musisz wymienić pierścienie i uszczelkę pod głowicą. Sprawdz tez prowadnice zaworów czy nie są wyrobione.
A silnik pracuje poprawnie, czy nie? Jeżeli chodzi o zalanie olejem, to najprawdopodobniej uszczelka pod pokrywą zaworów jest stwarniała i tam sobie akurat znalazła upust.
W tym silniku są jako tako dwie odmy. Jedna w pokrywie zaworów a druga idąca bezpośrednio z głowicy do kolektora (ta którą zaznaczyłeś). Separator oleju od odmy w pokrywie zaworów znajduje się bezpośrednio w niej natomiast odma w głowicy powinna mieć zaworek w kolektorze dolotowym. Duże ilości oleju w tym miejscu mogą świadczyć o zużytych pierścieniach,...
Powrót oleju z separatora na wysokim ciśnieniu do sprężarki warto rurka kapilarną dać?
Moim zdaniem powodem jest uszkodzenie zaworu w pokrywie filtra oleju i zatkanie przez to kanałów olejowych
Zapewne do wymiany prowadnice zaworów, uszczelniacze i same zawory.
Według zaleceń producenta powinno byc 5w30, 10w40 lub 15w40. Też mam nexie od pierwszego jej kilometra, fabrycznie był w niej półsyntetyk, przy 185kkm została zdjęta głowica i obejrzany silnik, ponieważ wszystko było ok przeszedłem z półsyntetyka na full syntetyk 10w40 i tak jest do chwili obecnej przy 595kkm.
Możliwe że zawor zwrotny w podstawie filtra oleju też mam taki dzwiek i w poniedziałek zabieram się za to
Audi S5 2015 Dodano po 1 Zawór elektryczny chłodzenia
To jak nie z filtra to może z podstawy filtra oleju, pokrywy zaworów?
Na drugim zdjęciu widać że leje się z popychaczy. I ścieka na dół. Silnik umyć i sprawdzić wycieki. Termostat cieknie z przewodów. Wymień uszczelki miedziane. elektromagnes podejrzewam że jest od świecy płomieniowej. 10bar to już za dużo. Ktoś się pewnie dobierał do zaworu na pompie.
jest w golfie zawór nadciśnieniowy w obiegu oleju,zadanie tego zaworu polega na tym że jak jest za duże ciśnienie to on się otwiera i cześć oleju idzie bokiem co wyrównuje ciśnienie,przypuszczam że ten zawór nie działa co powoduje podwyższone ciśnienie,należy zmierzyć ciśnienie oleju aby wykluczyć lub potwierdzić usterkę jest też inna możliwość a mianowicie...
Uszczelniacze na trzonkach zaworów, ile oleju pali?
dym idzie czarny silnik ma równa prace nie bierze oleju
Z ciekawości może sprawdzić stan pompy oleju. Jej zużycie widać już po rozebraniu, stan zaworu bezpieczeństwa czy się nie zacina lub nie jest wypłukany, stan baka (filtra oleju). A gdy miska będzie zdjęta niech obejrzy panewki lub nawet niech zmierzy czop korbowodu jaki ma wymiar w porównaniu dla danego szlifu.
No i teraz pytanie co to może być? Bo tak na logikę to zużycie metalu (panewki) chyba postępuje trochę wolniej i spadek ciśnienia wraz z kontrolką objawiałby się przez jakiś czas. Co o tym sądzicie? Bo nie wiem co dalej robić... Wystarczy chwila żeby je załatwić, jak ktoś ma pecha. Panewki nie trą po wale tylko są oddzielone od niego olejem. Ja go...
Pasta Dirko odpowiednio zastosowana powinna pomóc. Trzeba to wszystko dobrze umyć zmywaczem. A jak korek-odma,nie zapchany? Korek umyłem bo był trochę zapchany. Ale to z pod śruby wywala olej. Dopiero gdy dobrze dostanie po garach i zrobi się gorący to zaczyna wyciekać. Czy takie podkładki spełnia swoją rolę? https://allegro.pl/oferta/podkladka-meta...
jak pierścienie były by juz na wykończeniu to czasem oleju by nie brał ? Brał by i kopcił na niebiesko.Rurka biegnąca ze skrzyni korbowej do pokrywy zaworów i z pokrywy zaworów widać tylko część,
Były by super gdyby ktoś się jeszcze wypowiedział co do obecności lub braku zaworu nadmiarowego oleju w tej pompie oleju i jego ew. "rozruszania" w tym silniku.
Sam wymieniałem...olej leci z koła pod wałkami rozrządu
Hydraulika. Jeśli 2 sekundy, to myślę że nie masz się czym przejmować póki co. Stan oleju masz? Jaki olej zalany?
Uchwyt, pompę ,pokrywę zaworów, i dobrze by było miskę.
Jeśli jest to tylko w pokrywie zaworów na samej górze obok wlewu oleju. Pokrywy są zamienne więc...
Problem rozwiązany - brak styku na kablach do zaworu sterującego przepływem przez chłodnicę oleju skrzyni. Dzięki kolegom za dotychczasową pomoc. Pozdrawiam
zawor nagrzewnicy zawor przyczepy mazda zawor
readynas netgear lenovo rozebrać wentylator kabel laptop
reduktor szumu mikrokomputer cobra1
Jak rozłączyć agregat od silnika spalinowego? Schemat kabli tylnej klapy Mercedes C W204 2012