Wpuść ciśnienie przed turbiną i masz sprawdzony cały dolot.
w oplu b. częstą przyczyną "niedoładowania"są zawory EGR
Byłem umówiony tylko na wymianę wtryskiwaczy. Pewnie za diagnostykę i naprawę musiałbym dodatkowo zapłacić. Po te wtryskiwacze pojechałem specjalnie do Wrocławia 300km i nie było mowy żebym tam auto na diagnostykę zostawić. Jedynie mechanik mi wymienił wtryski stare oddał. Skorygował dawke paliwa i kąt wtrysku. O zhamowanie poprosiłem w celu sprawdzenia...
Zawór upustowy niedomknięty.
witam, koledzy maja racje zrób diagnostykę pełną, ale najpewniej masz przeładowanie lub niedoładowanie, przy pierwszym przypqadku pewnie zatarte sterowanie zmianą geometrii łopatek kierownicy turbiny lub sterowanie jest na pełnym wysterowaniu wtedy zawór zdechł, przy niedoładowaniu albo nieszczelność po stronie wysokiego cisnienia ,zdechła turbina lub...
Czyli wiesza ci się albo turbina albo zawór n75 (w pozycji max doładowanie).
turbina przełożona z innego sprawnego. a zawór upustowy zaślepiony.
Masz za wysokie doładowanie - napisałem jak sprawdzić zawór sterujący , lub źle wyregulowane turbo .
Temat zamknięty zatkany zawór sterowania turbiną
Witam, Ford Fiesta 1.6 TDCi Błąd P0299 niskie doładowanie turbiny Turbo po regeneracji Czujnik doładowania nowy (sprawny) Zawór N75 nowy (sprawny) Dolot szczelny, sprawdzony dymem Podciśnienia trzymają, sprawdzone wakuometrem Zawór odmy nowy Najciekawszy fakt, że na 2 komputerach DS150 i Autel MP808 Pokazuje mi napięcie na ECU 28,5 - 29 V Alternator...
Zobacz na zawór z czujnikiem reg. ciś.
dopiero sztanga na podcisnieniu je otwierała Pewnie na tej samej zasadzie jest i tu - sprężyna w gruszce - ale to możesz już sam sprawdzić. Jak odłączysz wężyk z gruszki to turbo będzie pompować na max. Jak nie będzie kopcił (co najwyżej błąd przeładowania - powinien) to poszukiwania skieruj w stronę tej puszki w której jest zawór sterujący pracą turbiny....
Jak przeładowywuje turbo to zawsze stoi zmienna geometra, jakby uszkodzony był zawór bądź jakieś podciśnienie to miałby niedoładowany silnik.
Sprawdzę to jak najszybciej, przekopałem już z setkę postów i w każdym opisywanym przypadku winny był zawór albo zatarta geometria ja mam nową turbinę i nowy zawór także wszystkie hipotezy sprawdzę ;)
Odcinanie turbiny odbywa się poprzez zawór sterujący gruszką od wastegate? Ten drugi zawór, chyba DV, w turbinie jest jakoś sterowany czy to tylko mechaniczne rozwiązanie?
witam mam problem z passat b5 1.8t silnik aeb 96r.Brak napięcia na zaworze n75 powoduje że ciśnienie z turbiny otwiera klapę i spaliny idą bokiem przez co jest słabe doładowanie auto zmulone na maksa.Dodam logi może ktoś byłby w stanie mi pomóc.DZIĘKI
trzeba tylko postawić pytanie czy była to wina N75 czy zatartych łopatek w pozycji full doładowanie - bo wtedy nawet sprawny N75 nic nie pomoże; Igy1 - fajny materiał instruktażowy !
Mam namyśli zawór doładowanie (nie znam prawidłowej nazwy) to jest ten co turbo załancza .
do ilu rpm rozbiegał się silnik zanim go zgasiłeś zdławileś... swiszcząca turbina znaczy szajs.. rozleci sie po jakimś czasie jak twoja.. zbyt wysokie cisnienie doładowanie tam jest zawór upustowy wiec albo siłownik abo wężyki.. elektro zawór narazie zostaw gdyż przed awarią było chyba ok..
Albo uszkodzony zawór sterujący turbiną ,albo uszkodzona zmienna geometria turbo. Ciekawy jestem jak serwis stwierdził że turbo jest dobre??? Nawiasem mówiąc doładowanie 2-2,5 bara to za mało bo liczone jest razem z atmosferycznym. Czyli powinno być 2,5-3,0
Ponieważ w benzynie mieszanka paliwo-powietrze ma zawsze (dla uproszczenia) takie same proporce paliwa do powietrza, a obroty reguluje się ilością mieszanki przez przepustnice, która zatyka dolot co wytwarza podciśnienie. Na luzie w dolocie pokaże jakieś -0.5 bara doładowania. W dieslu masz regulacje obrotów jakością mieszanki, czyli reguluje się ilość...
Każdy silnik można doładować dowolną ilością turbosprężarek, włącznie z 2 cylindrową 500cm3. Ale to nie ten poziom dyskusji... okej ale http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic91... 4 post z góry wszystko zależy od turbiny i silnika z jakim ma chodzić (jeśli chce się by ładowała " od dołu" to musi być z dużo mniejszego silnika ale trzeba zawór...
Witajcie, mam takie pytanie czy taka opaska jak poniżej raczej jest zmontowana w fabryce czy w warsztatach też się takie coś stosuje? https://obrazki.elektroda.pl/3429813000_... chodzi mi o to, że mam zawór N75 sterujący turbiną i czasem mam wrażenie że przeładowuje, skacze doładowanie itd. Przypomniało mi się że rok temu jeden gość...
Z wydechem wszystko ok. Kolejne podejrzenie drugiego diagnosty to zawór waste gate w turbinie lub katalizator. Wczoraj podczas testów doładowanie było, ale zbyt wolno przyrastało. Komputer nadal nie sygnalizuje żadnych błędów. Wracając do turbiny. Mechanik, który oddał turbinę do regeneracji mówi że łopatki zatrzymały się w poprzek ale łożysko się kręciło....
Witam wszystkich. Kupiłem w Niemczech mana tgl 10.250 euro 5 bez add blue 2009 rok. Auto odpala na strzała, wogole nie dymi i nie ma żadnych błędów. Nie ma też wogole mocy, na pusto czy załadowany przyspiesza tak samo, tak jak by bez turbiny... W komputerze pokładowym doładowanie turbiny podczas jazdy idzie max na skali kreskowej nawet przy lekkim dodawaniu...
Przecież jak byk sterownik silnika zgłasza błąd. Nie rozumiem tego wymieniania jak można zdiagnozować w 15 minut i jest odpowiedź. Sprawdź podciśnienia, jak pracuje gruszka na turbo, zawór Ala n75 oraz nieszczelności w dolocie. Co ma doładowanie jak silnik nie wkreca sie od 1000obr/min ? Turbina nowa i podcisnienie w normie na sterowanie turbiną. Czujnik...
Cyt: Zauważyłem, że na biegu jałowym elektrozawór sterujący VNT nie jest w pełni otwarty (ok -0,5 bara przy ciśnieniu z pompy -0,9 bara), zawór jest sterowny przebiegiem PWM z wypełnieniem ok 60%. Nigdy też całkowicie się nie zamyka. Działa w zakresie 10-60%. Tu moze być pies pogrzebany, wypełnienie powinno byc wieksze, tym samym zawór wpuszczajacy...
Zawór w kierownicy spalin turbiny. Wtryski wymontuj i daj do sprawdzenia, bez powodu nie dymią a wtedy trudno o dobre doładowanie. A jak już głowica bez wtrysków to mechaniczny pomiar sprężania. Jeden słabszy cylinder ograniczy moc w MR dla całego silnika. A to sprawdziłeś? "Ulubiona" przyczyna braku mocy. http://obrazki.elektroda.pl/7721467500_1...
Turbinka ma pół roku, kupiona w serwisie scani, zawory i pompowtryski po regulacji. Myśle że to szczelność doładowanego powietrza będzie przyczyną, ale nie wiem jak to sprawdzić :?:
Witam, jako że sprawa dotyczy również passata z silnikiem AJM nie zakładam nowego tematu. w czym problem: auto z roku 99/00 silnik 115 km/ automatyczna skrzynia. Po zakupie auta wydawało mi się, że jest zbyt słabe, jednak przesiadłem się z 3 litrowego benzyniaka więc wmówiłem sobie, że tak musi być, jednak teraz po przebyciu trasy stwierdzam, że coś...
witam i prosze o pomoc......mam passata b5fl 2001 101koni....zaczeło sie od tego że zgasiłem silnik wieczorem a rano już był brak mocy po zapaleniu budził sie po przekroczeniu 2600obr po zgaszeniu to samo....komp pokazał mi bąd przepływki i n75 zamieniłem z innego passata i autko ożyło wiec kupiłem orginalna przepływke założyłem i ok...ale po przekroczeniuy...
problem z doładowanie, wchodzi w tryb awaryjny. W pierwswzej kolejności sprawdzić dokładnie szczelność przewodów od turba do kolektora ssącego, przewodów sterowania do zawora, Sprawdż czy zawór na turbinie się nie zacioł. Sprawdż zawór tyrbiny czy nie dziurawy(ten bączek)
do mnie miałbyś 130 km. Ale do rzeczy. Błedy nie zawsze będą przy nieodpowiednim doładowaniu. Należy sprawdzić jakie jest faktycznie doładowanie najlepiej manometrem i porównac to z tym co pokazuje komputer Sterowanie turbiną może nie działać, czyli podciśnienia do sprawdzenia. zawór n75 i sztanga turbiny czy swobodnie można nią poruszyć Bardzo w to...
Witam. Posiadam VW Passata B5 115KM z silnikiem AJM. Problem polega na tym iz w zakresie ok 1600 - 2200 auto ciągnie tak jak ma ciągnąc turbinę słychać itp, ale dalej słychać tylko ryk silnika i powolne katowanie do 3k rpm i dalej do 4k rpm to trudno na biegu go wykręcić. Nie mam jak zrobić logów z vaga bo nikt u mnie czegoś takiego nie posiada.. Ale...
Dla silnika AFN. Podczas jazdy na 3-cim biegu, od szybkości 40km/h przyciskasz gaz do oporu i w momencie osiągnięcia przez silnik obrotów 3000/min odczytujesz dane z VAGa. Odczyt wartości mierzonych- kanał 010 pole wyświetlacza: 1 masa powietrza zasysanego - 850...1050mg/H 2 ciśnienie atmosferyczne - ------------- (brak wartości) 3 ciśnienie doładowania...
Raczej klasyczny not lauf. A z racji że to 90km czyli turbo by pass to raczej ostawiam za niskie ciśnienie doładowania z turbo (nie dociąga do zadanego). Powodów może być kilka. 1. Samo turbo mam luzy i nie jest wstanie zrobić ciśnienia. Zawór by pass jest otwarty i tym samym ciśnienie doładowani jest ograniczone. 2. EGR nie jest szczelny i ciśnienie...
Dokładnie wiem o czym pisze jest to euro 5 canter. Turbina jest 100 % sprawna przewody wydaje się szczelne.Chodzi tylko o to dlaczego gdy wcisnę pedał gazu na maksa to cięgno nastawnika nie wysuwa się( nie zmienia geometrii turbiny. tylko podczas odpalenia cięgno pójdzie do dołu, wyjdzie dopiero przy zgaszeniu. Doładowanie cały czas jest na maksa, jest...
Witam, może jakoś pomogę poruszam się trochę innym autem (Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16v - 140PS) ale problem kiedyś był podobny. Mianowicie auto przechodziło tez w tryb awaryjny,objawiało się to najczęściej podczas energicznego depnięcia w pedał na wyższych biegach od 3 do 6 właśnie po przekroczeniu 3000tys mi wywalało innym błąd ale dotyczył podobnego...
nie chciałem pisać wszystkiego, napiszę w skrócie, silnik 4G63, powiększone zawory, kolektor ssący mangan racing, tłoki wiseco CR8.3:1 turbina GT2871R-2 doładowanie 1,5bar około 380 koni wtrysk gazu w głowicę i takie tam, miał być intercooler gazu jednak okazało się że jeden z gazów (bodajże butan) przy ciśnieniu gazu +1bar do doładowania czyli 2,5bar...
Na moje to nie byłeś u żadnego mechanika. Co pokazała diagnostyka, ciśnienie podczas ruchu i podczas jazdy, doładowanie? Jeżeli nie byłem u mechanika to dlaczego zawór i czujnik od turbiny miałem wymieniany już 3 razy ? . Cała 3 mechaników u której byłem gdy podłączyła komputer mówiła mi to co napisałem w poście ja się na tym nie znam wiem tylko że...
Witam, czy ktoś może mi książkowo powiedzieć jakie powinno być doładowanie turbin w Actrosie modelu 1848 98r. pod pełnym obciążeniem w maksymalnych zielonych obrotach 1500. A jakie w modelu 1853 oraz 1857. Czy na pokładowym kom. w dziale PLD MW 18 doładowanie jest wiarygodne? Jakie ma być ciśnienie zasilania paliwa zaraz za pompą podającą oraz przed...
Chyba coś namieszałeś :) gdyby za podniesienie mocy w 1,8T kasowano naście tys zł to by chyba chętnych nie było a tunerzy by umarli z głodu. Zwykły program z tego co wiem ok 1200 zł, + 30 koni/ 70 Nm za 4 tys to obawiam się że ponad 250+ KM da radę wyciągnąć. I powiem tylko tyle że nie wydaje mi się aby w silniku z archaicznym sterownikiem gdzie każde...
DjExit - ten silnik nie posiada VNT.Turbina posiada zawór upustowy. SiLeNt_hUnTeR - odpinając wtyczkę z przepływomierza silnik powinien zachowywać się jak zwykły diesel a nie doładowany,czuć ewidentny spadek mocy. Warcając do N75,jego cykanie nie zawsze świadczy o prawidłowym działaniu.Pozwolę sobie zacytować Kolegę Sztomela o sprawdzeniu N75 " Bez...
Turbo na wolnych obrotach ma całkowicie zamknięty zawór upustowy więc jest ustawione na maksymalne doładowanie ale z racji tego, że na wolnych obrotach dynamika gazów spalinowych jest niska to i z wężyka idącego od sprężarki turbiny do N75 będzie słąbiutko dmuchało ciśnienie, dopiero przy wejściu na chwilę na wyższe obroty około 3500-4000 na biegu jałowym...
Witam wszystkich :-) Drodzy forumowicze, problem z którym nie mogę sobie ostatnio poradzić. Pacjent to mój staruszek Jeep XJ 2.1td (j8s), nie dawno oddałem na regenerację turbo (Garett JR775043), zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym gruszką, powód regeneracji to puścił uszczelniacz i niestety lało olejem w wydech. Po ponownym montażu turbiny...
Witam. Użytkuję obecnie Volvo 740 2.4 td 109 KM. Jest tam użyty 6 cylindrowy silnik VW doładowany turbiną Garrett TA0307. Problem z obecną turbiną polega na zbyt wysokim ciśnieniu doładowania i prawdopodobnie nie sprawnym układem siłownik-zawór wastgate. Ciśnienie mierzone w czasie jazdy na 5 biegu dochodzi max. do 0,8 (prawidłowe maksymalne) bar przy...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Witam Mam problem z moim Audi. Mianowicie podczas jazdy pojawia się dziwne buczenie. Dzieje się tak tylko powyżej 2tys obrotów na każdym biegu. Sytuacja występuje podczas delikatnego przyspieszania lub jazdy na stałych obrotach. Buczy przez chwilę, przestaje i pojawia się co jakiś czas w zależności od obrotów. Co ciekawe przy wciśnięciu gazu w podłogę...
turbina doładować doładować turbina zawora doładować
oznaczenia koralików ferrytowych przetwornik cyfrowo analogowy włącznik awaryjnych peugeot
szarp niebieski obraz szarp niebieski obraz
Dobór przekroju kabla do turbiny wiatrowej 48V 10kW DeLonghi PrimaDonna Display Issue: No Text