Do cylindra raczej nie wpadł , zatrzymał się na zaworach lub jest gdzieś w kolektorze. Do demontażu kolektor ssący.
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
W tych silnikach często padają zawory sterujące kolektorem ssącym koło cewki po prawej stronie silnika. Ipc chyba?
W moim przypadku pomogła regulacja zaworu "gruszki", która się poluzowała. Powód tego luzu nie jest do końca jasny, ale prawdopodobnie to już zużycie materiału (tej blaszki przy kolektorze). Po regulacji problem ustał.
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
To chyba rzeczywiście zawór zabezpieczający przed przeładowaniem. Wygląda na to że stoi zawór upustowy w turbo. Spróbuj go rozruszać. Lej WD i wszystko żeby się ruszył. Tak jak teraz jest to szybciej wykończy turbinę, a i pali więcej.
A nie masz tam nagaru na zaworach ? Kolektor zrzucić i powinno być widać.
Cześc a ja mam taki problem. Brak dobrego bojlera mam taki z weżownicą U o pojemności 140l. Myslałem aby zrobić od dołu bojlera lezącego taki plaszcz grzejny z kaloryfera płytowego odopowienio wygiętego i zamocowanego tylko że na zewnątrz.Potem bym to zaizolowął powiezchnia wymiany była by wieksza niz na U i miła bym 2 obwód grzejny bo przełlacznaie...
Wystarczy zrobić kolektor z dwoma zaworami przed pompą.
Jak dobrze pamiętam to zatykal się filterek paliwa na pompie wtryskowej i będzie przymulony silnik, a odnośnie turba sprawdź zawór na kolektorze o którym wspomniałeś oraz egr i czy masz układ szczelny węże intercoler itd .Piszesz że auto moc jaķąś ma czyli turbo coś daje baypas domknięty wirnik cały więc do turba bym się nie czepiał narazie
Ale gdzie jest zaworek i jak wyglada?
Jak przebrniesz przez błędy schematu jaką wskazał kolega Bonkot , to zastanów się z jakiego napięcia będziesz zasilał układy cyfrowe. W tym przypadku TTL. Bo jak pamiętam z dawnych czasów to były zasilane z +5V . Chyba że zastosujesz układy z serii CMOS, ale wtedy maksymalne napięcie to +20V. Typowo +15V. Co do zastosowania rezystorów w obwodach kolektora...
Źle jest podłączone naczynie wzbiorcze.(cała masa informacji na tym forum - i nie tylko..) W sumie reszta nie jest zrobiona źle , ale jest pozbawiona automatyki. Bojler powinien być "ładowany okresowo" tzn. wtedy gdy temperatura spadnie poniżej planowanej. To oczywiście oznacza że zawór przed bojlerem byłby otwierany i zamykany .( i w tym momencie pracowałoby...
Na tym zdjęciu widać, gdzie jest przykręcony kolektor ssący [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph...
Zapewne trzeba zmienić podłączenie sterownika pompy c.o bo z tego co widzę to komuś się styki pokręciły i jest on źle podpięty więc pompa hula puki temperatura na termostacie nie osiągnie 60 stopni C. Zrób proszę zdjęcie tego zaworu 3 drogowego. Co do rotametrów, skoro kręcenie plastikiem ze skalą nic nie daje to widocznie u góry trzeba kręcić, ryzyk...
problem z doładowanie, wchodzi w tryb awaryjny. W pierwswzej kolejności sprawdzić dokładnie szczelność przewodów od turba do kolektora ssącego, przewodów sterowania do zawora, Sprawdż czy zawór na turbinie się nie zacioł. Sprawdż zawór tyrbiny czy nie dziurawy(ten bączek)
Skoro PC powietrze-woda jest latem sprawniejsza od PC glikol-woda, to czy można zrobić równolegle wpięty do obiegu kolektora gruntowego tuż przy PC w kotłowni rozgałęźnik sterowany zaworami ręcznie, który kierowałby obieg glikolu do jakiegoś wymiennika na zewnątrz np. jakiś mini solar, który ogrzewałby nam glikol latem ? Na zimę przestawiamy zawory...
Na kolektorze wydechowym masz przykręcony zawór do którego idzie gruby wąż z pompy powietrza wtórnego. Gdy auto jest zimne to sterownik silnika włącza pompę by katalizator szybciej się nagrzał. Oprócz włączenia pompy powinien również zostać wysterowany zawór. Zazwyczaj ten zawór sterowany jest przez podciśnienie z elektrozaworu. Problem u ciebie może...
Na dole luźny - zawór bezpieczeństwa Na górze do kolektora.
Bardzo prosty.Nie mam rysunku ale mogę opisać bo znam na pamięć.Z vakuum pompy gruby przewód plastikowy czarny do serwa chamulców.Po drodze wychodzą z niego cienkie króćce do podłączenia poszczególnych zaworów.Przewód prowadzący do zaworu regulacji doładowania jest przyłączony do tłumnika podciśnienia dopiero po nim jest podłączony do zaworu w miejsce...
Ja widziałem w kangoo 1.2 z lpg na plastikowym kolektorze 4 zawory upustowe w razie "W". Oczywiście przyklejone poxsipolem.
Po eksperymentach z kolektorem własnej roboty za 300zł, nabrałem ochoty na wydanie 4 razy więcej i po cichu liczę na 4 razy więcej. Chcę podpiąć nowy kolektor typu Technicsolar z Alledrogo za 900zł do bojlera poziomego dwupłaszczowego 140l bez żadnych wymienników. Czyli woda ze studni będzie krążyć w układzie kolektora. Podpięcie poprzez trójnik na...
Odcięcie w tym mercedesie jest przy 3,5 tyś. Po podpięciu pod kompa jest jeden błąd 2511 EGR monitoring manufaction, w odczytach aktualnych EGR stoi w miejscu, jak odepnę EGR to auto zaczyna jechać dzisiaj sprawdzałem ale wtedy wydaje dziwne dźwięki jak by zawory zagrały albo wtryski
Wyczyść zawór EGR i klapki w kolektorze ssącym.
O matko a może tylko słyszysz jak zasysa powietrze? Jeśli głowice są po regeneracji a z jakiegoś powodu spaliny wracają się do kolektora ssącego to albo nie ma luzów na zaworach albo skopany jest remont. Żeby się upewnić czy zawory są szczelne trzeba by sprawdzić ciśnienie sprężania. Możesz odkręcić kolektor ssący i zakręcić ręcznie silnikiem. Będzie...
Napiszę co było zrobione przez nasz warsztat: - wymiana pierścieni - pełna obróbka głowicy łącznie z prowadnicami i zaworami - wymiana kolektora ssącego (używany ale bardzo ładny bez luzów na klapkach) -Egr założony używany ale sprawny - świece nowe bosch - cewka zapłonowa nowa - komputer sinika podmieniony - wtryski drugie używki - wiązka silnika sprawdzona...
Jak nie będzie obiegu to może zagotować płyn w kolektorze pytanie czy instalacja otwarta czy jest zawór bezpieczeństwa.
Musiala bys gumka zawora uszkodzona uszczelka poprzez kanal olejowy na cilinder dac pierscienie wychechlane lub turbo padniete to plujnie kolektorem jesli jest nieszczelny jesli jest szczelny dymi Dodano po 2 Turbo jak plujnie olejem to zalezy od uszkodzenia bo moze przepalic a jak duzo to nie przepali i pojdzie w kolektor wydechowy ale predzej sie...
]ciekawe... wszystkich ktorych pytalem mowili ze mam cos z zaworami.Mechanik podłaczyl go pod kompa i nic nie pokazało. Teraz to juz nie wiem czy grzebac cos w silniku czy posprawdzac te rzeczy o ktorych pisales. Wogole szczela mi cos w silniku, mechanik mowil ze przez zawór powietrze wpada do kolektora ssącego
Przeważnie te zawory są montowane w kolektorach ssących lub wydechowych,dostęp do niego powieniś mieć z góry,co do błędów to zdejmij lkeme z akumulatora na kilka godzin i komputer powinien się zresetować.
Odpisze wieczorem, na telefonie mi niewygodnie :) Dodano po 8 Co daje zawór 3D na zasilaniu (zimnej wodzie) zasobnika od PC i kolektora? Na "powrocie" rozumiem - albo płynie ciepła woda z zasobnika (od PC) do instalacji albo od kolektora. Jeden zawór łączy ciepłą wodę z PC i kolektora do magistrali ciepłej wody (do punków poboru wody), drugi na powrocie...
A co tam ma być trudnego? Podciśnienie do regulatora ciśnienia, do czujnika podciśnienia, serwo oraz zawór przełączający kolektor ssący. A przy przepustnicy wężyk jeden od pokrywy zaworów.
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Po wymianie uszczelki pod głowicą bmka 1.9 benz. m43. Kręci i nie odpala, pompa paliwa działa, ale nie ma iskry. Wyskoczyły błędy: Zawór zmiennej geometrii kolektora dolotowego 112 Zawór przewietrzania zbiornika z węglem aktywnym 113 149 - Zawór powietrza dodatkowego 120 - Przepływomierz powietrza i co dalej nie mam pojęcia, co się stało, pomocy.
Standardowo fazką do góry. Zobacz czy wtrysk ci nie leje, głowica nowa oczywiście w komplecie z zaworami?
Kolektor 7x4mb zawór jest sterowany i nie podaje wody jeżeli woda nie jest podgrzana. Temperatura przy braku słońca 29,7 temp powietrza 20,7
Dla pewności, masz silnik TJ27E z systemem strato (gaźnik ma dwie gardziele), czy silnik TJ27D zwykły dwusuwowy? Powinna gdzieś być naklejka/tabliczka z kodem typu silnika. Na stronie Kawasaki Engines są udostępnione katalogi części, było produkowanych parę odmian tego silnika, warto byłoby sprawdzić numer katalogowy cewkomodułu żeby się nie okazało,...
To jest zawór upuszczający ciśnienie z kolektora (gdyby się takie pojawiło). Cieknący olej oczywiście nie jest normalnym objawem. Po zdjęciu pokrywki, wykręcasz obudowę i w środku jest gumowy grzybek. Możesz spróbować wyczyścić, jeśli guma jest cała, albo kupić nowy. Występuje jako część zamienna. Musisz tylko zmierzyć jego średnicę (53, czy 59mm).
P-1113: Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 2 - zawór zablokowany
to właśnie potencjometr, ale nic mu to nie da bo jest hermetycznie zamknięty. Zawór wolnych jest pod kolektorem ssącym, zobaczysz go zaglądając od strony akumulatora. A krokowym nazywają go hmmmm nie będę używał wulgaryzmów :)
przy gwałtownym dodaniu od razu go dusi i chce zgasnąć... Zapewne następuje zubożenie mieszanki. Możliwych przyczyn jest wiele (nieszczelność kolektora, usterka pompki przyspieszacza w gaźniku, podparte zawory), sporo może powiedzieć obserwacja podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Wstaw małą blaszkę miedzy zawór a kolektor
Mam też taki sam kolektor. Robiłem schemat by wytłumaczyć hydraulikowi jak ma być podłączony .Tylko u mnie współpracuje z piecem gazowym . Podłączony rurkami PEX https://obrazki.elektroda.pl/5446987200_... Tyle, że ten schemat to amatorski dziwoląg. Po pierwsze zawory bezpieczeństwa mają być podłączone na wejściu zimnej wody do kotła...
Ja miałem podobny problem. Do zbiornika hydroforu mam podłączone cztery studnie na dwóch pompach. Jedna to zwykła pompa hydroforowa do której podłączyłem trzy studnie .Druga to pompa głębinowa gdyż czwarta studnia ma głębokość 28 m. Przed zasilaniem pompy hydroforowej wstawiłem kolektor wykorzystując trojaki i niple (równie dobrze możesz wykonać z rury...
Ja bym w ciemno wymienił przepływomierz na początek. Do sprawdzenia sporo - punkty masy i czy wtyczki są ok - szczególnie na przepływce i przepustnicy. Do tego szczelność dolotu i stan filtra powietrza. Jeżeli jeszcze do tego mamy szarpanie to cewka i jej wtyczka do sprawdzenia. Nie kojarzę z pamięci tych silników (tzn są bardzo zbliżone do FYDA/FYDB,...
Ta gumowa uszczelka występuje w kompletach do A50 (uszczelnia połączenie kolektora tłoczącego - zawór zwrotny przy zbiorniku). Może w oddziale w Gliwicach ci ją sprzedadzą.
Jesli uszkodzony był zawór EGR to proponuje sprawdzić kolektor ssący, mógł mieć cały czas pełny przelot do recyrkulacji i zapaskudził dolot. Pozdrawiam
Przepaliły mi sie portki tzn rura kolektorowa w mojej mk3 z 1991 roku. Dziura byla tak duza ze az sonda lambda wypadla. Kupilem nowa i zamontowalem. Musialem zdemontowac stara rure razem z kolektorem wylotowym bo nie moglem odkrecic trzech szpilek laczacych portki z kolektorem. Teraz mam kilka pytan. Czy ta podkladka miedziana przy sondzie lambda jest...
Opel Vectra B X 1,8XE 1 Przy czytaniu błędów Tester Tech- Magneti Marelli wyświetlił -zawór kolektora dolotowego i pytanie o jego lokalizacje. Słabo znam Opla a tester ma kiepskie tłumaczenie na polski i brak kodu błędu, a silnik pracuje tak jakby dostawał dodatkowe powietrze.
http://obrazki.elektroda.pl/9519121600_1... Przygotowałem taki chemat instalacji C O czy mozecie mi go sprawdzić. Mam 3 zródła ciepła kominek,piec weglowy,kolektory sloneczne Wyboru chcę dokonywać zaworami kulowymi A B C. F-zawór rozdzielacz dla parteru E-zawór rozdzielacz dla poddasza D-grzanie wody w bojlerze
Czujnik położenia wału założyłeś oryginalny? Z Twojego opisu wynika, że nie. Błąd 2796 często oznacza albo przepustnicę do czyszczenia bądź wymiany. 281E coś się dzieje na zaworze w kolektorze ssącym. Nie jestem pewien, czy te trzy elementy są na jednym zasilaniu z ECU. Jeśli by tak było, to poprzez chiński czujnik masz szopki.
* srubka miało być surise84. Zawór w kolektorze. A kolektorem płynie powietrze, tak? Dodano po 1 Jedno i drugie. Pytam i odpowiadam...trochę jak wariat
nikt nie potrafi pomóc :/ Prosze o podsunięcie jakiegoś pomysłu od czego zacząć co sprawdzić moze wyczyścić przepustnice denaturatem tak co by resztki pary wodnej o ile sa odparowały ,, gdzie w gsi znajduje sie zawór kolektora wlotowego (na przepustnicy ? czy gdzie ?) sprawdzenie obwodu od czego zacząć Prosze o pomoc
Podłącz: Zawór N75 - sterowania turbiną; pin1-czarny, pin2- brązowo-niebieski. Zawór N18 - sterowania EGR; pin1-czarny, pin2- brązowo-zielony. Zawór N239 - przełączanie klap kolektora; pin1- czarno-żółty, pin2- zielony. Który zawór jest którym, znajdziesz po numerach części. Przewody czarne to masa, więc można je zamienić, nie ma to znaczenia. PS: te...
Witam, wpis trochę leciwy, ale może zagląda Pan na elektrodę i coś mi podpowie, napisał Pan, że naprawa polegała na wymianie metalowych rur łączących zawór EGR z kolektorem dolotowym, w moim silniku AHW jedna metalowa rura łączy zawór EGR z kolektorem dolotowym pod przepustnicą, natomiast druga rurka jest chyba gumowa i z zaworu EGR prowadzi w inne...
siągnij zawór i zobacz czy niejest załadowany sadzą kolektor ssący
Zawór sterowany podciśnieniem? Jakie oznaczenie silnika?
Warto przy tej okazji zciągnąć kolektor dolotowy i zawór egr , oczyścić ze złogów , udrożnić go , na koniec sprawdzić kondycję Dpf,a ewentualnie przepalić i w razie potrzeby wymienić olej z filtrem
Sorry, nie zwróciłem uwagi. Myślałem o pd. W takim razie albo problem z zaworami, albo przeskoczył pasek.
Witam. Sprawa wyglada następująco: Mam pompę ciepła powietrze powietrze w której znajduje się zbiornik 185L z wężownicą, woda w zbiorniku jest podgrzewana grzałką którą steruje sterownik pompy ciepła. Posiadam dwa kolektory słoneczne na dachu które wspomagają dogrzewanie wody w zbiorniku oddając ciepło przez wężownice. Obieg wyglada następująco: Grupa...
Pompa wystarczy 25/40. W obwodach grzewczych zawory zwrotne nie powinny być za pompami lecz na powrocie z obiegu za trójnikiem przez który część wody wraca do zaworu 3D na podmieszanie. Czyli winny się znajdować na powrocie bezpośrednio przed zaworem odcinającym obieg od kolektora zbiorczego. Ma to na celu wymusić pobór wody z kotła a nie sąsiedniego...
EGR jest to zawór między kolektorem wydechowym i dolotowym. O zasadę działania zapytaj Google.
Tylko że to wszystko ma sens. Ciepłe powietrze jest podawane i ma być podawane na wolnych obrotach. Pomaga to lepiej odparować paliwo = mniej go zużyć. Po dodaniu gazu podciśnienie w kolektorze znika i zawór powinien się przestawić na zimne powietrze czyli tryb max moc. Silniki AUS mają już 20 lat więc może u ciebie coś nie działa jak powinno.
Schemat znalazłem, na zasilaniu wisi jeszcze zmiana długości kolektora i zawory od wariatorów.
Szanowni Państwo. Od kilku lat borykam się ze sterowaniem przewodowym ośmioma a czasem dwunastoma zaworami elektrycznymi do podlewania ogrodu i działki. Woda jest rozprowadzona tworząc kolektory zakończone zaworami. Główny problem to takie operowanie załączaniem zaworów by otwierał się tylko jeden zawór. Stosuję sterowanie zegarami mechanicznymi które...
A jak samo turbo? Jak z luzem? Obudowa nie pęknięta czy kolektor wydechowy zawór by pass na turbo szczelny? Pracuje?
Mało wzrosło z olejem, więc to raczej na zaworach przepuszcza.
bc30se Który cylinder robiłeś? Pierwszy czy drugi stopień? I gdzie jest reszta? tj, rama, zawory bezpieczeństwa, kolektory, silnik. Będzie ładnie się prezentować :)
Pewnie jest problem z mieszanką, może regulator ciśnienia paliwa. Sprawdziłbym jeszcze kolektor-zobacz czy zawór który przełącza długi i krótki obieg powietrza w zależności od obrotów, no i EGR. Możliwości dużo :)
omiń wejście do kolektora ssącego poprostu go zaślepiając. Odpal samochód, przejedz troche km - jak nie będzie żadnych błędów - to nie ma sie co zastanawiać :) Można zostawić zawór na kolektorze wydechowym - ale musisz dobrze zaślepić wąż/rurke prowadzącą spaliny do kolektora ssącego. Jak będzie wszystko OK, to wywal ten zawór z kolektora wydechowego,...
Zmierz ciśnienie w cylindrach, może któryś zawór się nie domyka. Odkręć kolektory i pokręć wałem bez odpalania, zobaczysz czy któryś zawór nie"puszcza" kompresji.
0410-wtrysk powietrza do układu wydechowego.Pewnie masz dodatkową pompę powietrza która działa na zimnym silniku pompując dodatkowe powietrze do spalin przez zawór no kolektorze wydechowym.Poprawia to czystośc spalin na zimnym silniku.
A od czego jest ten błąd: 1282 zawór klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy Czy ma coś on wspólnego z mocą ???
witam ,mam problem z układem podciśnienia w vectra c 2.2 dti 125KM.Problem polega na wywalaniu trybu serwisowego przy ciągłej jeżdzie na trasie itp przy stałych prędkościach.Doszedłem że os nie tak z układem podcisnienia i feralnymi zaworami.Wydaje mi się że brakuje czegoś na kolektorze ssącym i coś nie tak z zaworami.Ktoś wie jakie powinny być zawory...
Widziałem tam zawór miedzy kolektorem a MAP'em. Ale to jest bardzo powtarzalne, za każdym razem. A czy auto ma zmienną długość kolektora ssącego?
czy ktos odp Nie rozumiem jaki masz problem? kod 112 to zawór przełaczania kolektorem ssącym
Do sprawdzenia zawór odmy "czerwony grzybek" w kolektorze ssącym, następnie membrana odmy w pokrywie zaworów oraz kontrolnie zawór zwrotny przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Masz tu wzorcowe z innego forum: Wartości bloków silnik X20XEV i X18XE - dla celów porównawczych. Wolne obroty Wybrany model>,1996,Vectra-B,Silnik,X 18 XE Sterownik Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.2 V żądanie migania,Nieaktywne 12V Urządzenie unieruchamiające,Aktywny Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane Prędkość silnika,896...
u mnie zawór przedłużenie kolektora doltowego czy jakoś tak to się nazywa (~400zl wymiana - pomogło od ręki)
Czy na zimnym silniku jak odpalisz też tak się dzieje? czy jest normalnie? u mnie w C4 dziś zdiagnozowałem problem bo miałem bardzo podobne objawy. Po rozgrzaniu silnika obroty falują, dławi się przy ruszaniu i przy zmianie biegów od niskich obrotów. Jak przekraczał ok 1200 obr idzie normalnie do odcięcia. U mnie winny jest zawór odpowietrzający zbiornik...
MAP sensor w samochodzie osobowym pełni rolę czujnika ciśnienia doładowania bezwzględnego, ulokowanego w kolektorze . N75 to elektromagnetyczny zawór regulujący ciśnienie doładowania turbosprężarki. Służy do regulacji ciśnienia podawanego do turbosprężarki w celu uzyskania optymalnej mocy silnika oraz oszczędności paliwa
Podobna sytuacja, Polonez strzela z filtra powietrza gdy gwaltownie wchodzi sie na obroty lecz nie pod obciazeniem (tzn. na podnosniku) w trakcie jazdy ciezko uzyskac z niego jakiekolwiek osiagi i strzela z rzadka. Na wolnych obrotach chodzi super. No moze ze starosci klekocze ;-) Motodoktory i inne nie robia na nim wrazenia. Po zdjeciu filtra i zatkaniu...
Witam orientuje sie ktoś z was gdzie 3.0v6 ma zawór zmienny kolektora dolotowego,może jakieś zdjęcie.
Problem rozwiązany, dzięki za pomoc ! Przyczyną był zawór w kolektorze ssącym w intercooler stary miał wartości w grupie 000 trochę ponad maximum wymieniłem na inny wartość spadła na 160/170 Na 182 i samochód odzyskał żwawość
Powiem tak.. wymieniłem czujnik położenia walka rozrządu i auto bez błędów i nie gasło ale zaś zamulone było więc wymieniłem zawór EGR z kolektorem i auto śmigało jak szalone przez tydzień aż pompa nie zaczęła opiłkowac i auto zaczęło na wolnych obrotach nie równo chodzić :D Dodano po 1 Wymiana czujnika położenia walka rozrządu i zawór EGR z kolektorem...
Masz na bank żle podłączoną instalację kiedyś robiłem coś podobnego spalone dwa kompy , po wymianie silnika dokladnie nie pamiętam ale warsztat wymieniający silnik pomylił kostkę czujnik ciśn oleju z innym czujnikiem Panowie wstyd się przyznać... Mam pomylony czujnik ciśnienia oleju z zaworem elektromagnetycznym kolektora ssącego (DISA). Już tyle razy...
Zdaje sie ze tak będe musiał zrobić dzisiaj założyłem nowy przepływomierz, nie pomogło, zawór kolektora ssacego i turbiny tez zmieniłem ale dalej to samo. Niestety dysponuje vagiem 5053 w tej chwili i niemam możliwości zapisać parametrów, chyba ze ktoś w okolicach ślaska mógłby mi pomóc w zrobieniu logów. :( Puki co dzięki. Dodano po 1 Własnie mnie...
Nabić powietrzem do ciśnienia nominalnego ? Czyli 3 bary, tak mam w instrukcji, niestety nie posiadam możliwości nabicia zbiornika powietrzem. W których miejscach te zawory byś dał ?
Myśle że chodzi o klapy kolektorów które przymykają po 1 zaworze dolotowym i jest to typowa bolączka tego motoru. Kolektor jest plastikowy i wyrabia się, jako że nie jest to cześć wymienna (tylko cały kolektor ok 1600zł) śmiało można podarować sobie zamykanie tych zaworów. Tylko kolektor trzeba ładnie zabezpieczyć na otwarciu i śmiga. W praktyce widziałem...
tzn co chca ci wymienic? cały kolektor ssacy? czy tylko zawór sterujacy klapami?
(at)dufek Jeżeli nie ,,przytarty" na tłokach to się zapiekl zawór zwrotny pomiędzy kolektorem tłoczenia a zbiornikiem, albo już rozhartowały się termicznie zawory w głowicy.
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
Zasilane jeszcze jest przepływomierz,pompa paliwa,zawór włączający kolektora wlotowego, solenoid regulujący ciśnienie paliwa,jednostka sterująca układem zasilania wyjście ze sterownika B F2iF3,sterowanie egr B G1.
Na razie wstrzymam się z tym napinaczem, sam nie zrobię bo nie mam blokady, a do garażu nie pojadę bo... chore pieniądze kosztuje taka robota w Anglii, zajmę się eliminacją mniejszych usterek, w sumie został mi tylko jeden (poza napinaczem): 16496Czujnik temperatury zasysanego powietrza niskie napięcie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem I moje...
Przewaznie niebieski dym to palony olej. Czasami podobnie kopci jak jest kąt wtrysku źle ustawiony. Jak ciągnie na zaworach to zdejmij kolektory i zobacz na trzonkach powinien byc przysmarzony.
O czym wy tutaj w ogóle piszecie? O jakim blokowaniu kierownicy. Zadna kierownica się nie blokuje tylko wyłącza się wspomaganie bo silnik nie działa. Gdyby kierownica się zablokowała mechanicznie to byś wjechał w pierwszy lepszy słup na skrzyżowaniu. Że takie rzeczy trzeba tłumaczyć to jest dramat. Doprowadź wolne obroty do porządku ,zawór na kolektorze...
Też wydaje się że nie. Spaliny idą z kolektora wydechowego przez zawór EGR chłodnice EGR przewodami metalowymi do kolektora ssącego. Ssący był dość zawalony ale nie na tyle aby blokować przepływ. Poza ssącym wszystko wyczyściłem.
Tragedia. Wszystko przez to, że byłem przekonany o hydro-popychaczach w tym silniku. Gdybym wiedział, że są tam sztywne szklanki to skontrolował bym luz już dużo wcześniej i nie było by problemu. Ciekawe jest jeszcze to, że syczy na zaworach które nie były najbardziej podparte.
prawdopodbnie jest to wtyczka od elektrozaworu który otwiera zawór od pompy powietrza wtórnego (tego grzyba przy kolektorze wydechowym) a sam zawór jest przykręcony z boku na kolektorze ssącym (powinna być jeszcze taka przedłużka od zaworu do tej wtyczki)
kolektor zawora zwrotny zawora kolektor ssać zawora zwrotny kolektor
tartarini komputer okulary podczerwień hannspree telewizor
radio internetowe tabliczka znamionowa
Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 LPG – cienkie przewody emulatora, zasilanie radia eM Navi Plus Regulator tyrystorowy: Zasada działania i zastosowania