Na tym zdjęciu widać, gdzie jest przykręcony kolektor ssący [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph...
Przestawianie regulatora cisnienia oleju to był błąd. Normalnie to z biegiem zużycia silnika ciśnienie oleju się obniża odwrotna sytuacja oznacza jakąś usterkę i trzeba znaleźć jej przyczynę. Może to być zablokowany zawór ciśnienia, obrócone panewki, zużyty olej.
Jeżeli pęknie pasek to uszkodzi zawory,oleju ok.3-litry.
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
W silniku samochodowym lepiej jak nic na sucho nie pracuje.
Poprawka, zawór ciśnienia oleju jest wyżej po lewej stronie, ta śrubka to po prostu zaślepka kanału olejowego.
Jeśli tego oleju nie usuniesz przed wykręceniem świecy to możesz rozwalić silnik. KOmpresor 10bar i ognia potem benzynka i do czysta i sucha. Uszczelkę na odtłuszczony metal + uszczelka w paście erling. Dodano po 31 Zresztą świec nie musisz wykęcać jak nie ma potrzeby. Dodano po 41 Zresztą świec nie musisz wykęcać jak nie ma potrzeby.
Nie prawda.Jeśli stukają to zaworki w popychaczach nie trzymają i opróżniają się z oleju.
Czyli wkońcu co obstawiacie , zawory? Co do tego że mam uszczelkę wydmuchaną "między cylindrami" to bez komentarza. Czy słyszałeś kiedyś jaki efekt daje wypalona uszczelka pomiędzy cylindrami?właśnie taki jakby zawory grały(choc to nie musi byc przyczyną,ale najlepsza alternatywa dla ciebie)ale mniejsza o to uparłeś się przy tych zaworach które były...
Jak kolega wspomniał zatarty/zawieszony zawór pompy oleju+zatkane kanały olejowe.
To jest zawór klapy chłodnicy spalin.
I zrób ten zawór zwrotny oleju bo ci usadzi w końcu silnik, do wymiany podstawa filtra oleju. Odpalasz silnik tak jakbyś za każdym razem robił wymianę oleju, filtr pusty.
Witam. Manometr podpiąć i obserwować. Przy wytartych panewkach cały czas ciśnienie będzie mniejsze niż zaleca producent. Podobnego przypadka miałem w starym oplu zawieszał się zawór w pompie oleju. Tam ciśnienie było w normie ale co jakiś czas był skok do zera. Tym powodem własnie był ten nieszczęsny zawór. Pozdrawiam.
powinno się mierzyć w miejscu czujnika i nie powinno się wyciągać zawora z pompy służy on do regulacji ciśnienie oleju
Jeśli TUZ jest napędzany hydraulicznie, to szukaj zawór dławiący przepływ oleju przy opuszczaniu. W instrukcji obsługi będzie to prawdopodobnie zawór regulujący prędkość opadania. Jeśli takiego nie ma, to pozostaje sprawdzić czy rozdzielacz nie jest zapchany/zepsuty, ewentualnie czy nie zaciera się tłok podnośnika.
Wpięty równolegle do termostatu, więc włącza wentylator sygnałem elektrycznym. Masz przy silniku dodatkową chłodnicę od hydrałliki? Tylko na pompie oleju jest zawór. Był temat na elektrodzie.
Chociaż z drugiej strony jeśli olej spływałby przez bypas do silnika to tak samo mógłby spływać przez filtr do silnika (wyjście z filtra 1 zielony). Może jednak nie trzyma ten zawór jednokierunkowy i olej się cofa przez wejście do filtra? (wejście 2 pomarańczowy) Zawór co prawda podmieniony ale z silnika który już nie jeździł. https://obrazki.elektroda.pl/5910687000_...
Zawór szybkiego spustu, zawór stopowym oleju, zawór zwrotny w sterowaniu. Sprężarki nie widziałem więc nie pytaj gdzie to jest. Nie wszystkie to muszą mieć.
Zawór olejowy wywala błąd...nie ma ciśnienia oleju na 4000 obrotów wystarczającego aby sterownik prawidłowo pracował.. Manometr wszystko powie....ma być około 2 bary na jałowym...inaczej zawór ów informuję o błędzie....silnik do rozbiórki źle złożony.. Tak było u mnie....
Uszkodzony zawór regulujący ciśnienie oleju, skutkiem czego jest zbyt wysokie ciśnienie oleju.
Wyszukiwarka -----jest na ten temat sporo Zmierz ciśnienie oleju na zimnym silniku przy przegazowaniu jeżeli będzie za dużo zacina się zawór w pompie oleju
Sprawdź zawór przełączający odpowietrzenie skrzyni korbowej. Przykręcony jest do pokrywy zaworów na cztery wkręty podłączone są do niego chyba dwie plastikowe karbowane rury. W środku jest mały grzybek, który potrafi oderwać się i odsłonić przelot. Widać go po odkręceniu zawora.
A głowice masz nie pęknięte . I silnik był zimny czy ciepły ?
Ciśnienie jest za duże sprawdź zawór przelewowy ( ciśnieniowy) pompy oleju silnika
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Kolego powiem szczerze że to dziwny ciąg wydarzeń, proponuję żebyś sprawdził sprężarkę powietrza czy nie daje oleje w układ, sprawdź w zaworach które wymontujesz czy niema oleju.
Sawek ja mam zamontowany reduktor ciśnienia oleju przed podgrzewaczem. .Zawór oleju jest na początku drążka olejowego.Mam akurat oryginalny zestaw pompki i naczynia przeponowego.Nie jest to konieczne można wytworzyc poduszkę powietrzną w w zbiorniczku np. z gaśnicy i utrzymywać ciśnienie oleju w granicach kilku bar. Reduktor ciśnienia ustawiony w granicach...
Właśnie buduję taki. Cylinder podgrzewany wypełniony... Nierdzewnymi druciakami do garów. Gęsto. Na dole wejście czynnika i zawór do spustu oleju. Na górze odejście gazowego czynnika do sprężarki.
Kolega sprawdzał ciśnienie- może być uszkodzony zawór przelewowy.
Gdzie znajde zawor cisnienia oleju w silniku d28? Rozrywa obudowe filtra oleju za duze cisnienie.
Wyreguluj zawory. Oleju nie podpija czasem?? Raczej nie powinien po 2 latach.
Dokrecalem tak nie raz w moich poprzednich autach nigdy nie było problemu Też tak kiedyś dokręciłem z ciekawości i blokada nie pasowała idealne, gdy dokręciłem ręcznie a wcześniej przylgnię śruby posmarowałem olejem, blokady pasowały idealne. Na wale jest klin ale nie ma miejsca na klin w kole rozrządu, przynajmniej tak było w pierwszych k9k na badziewnym...
mozesz sprobowac zastosowac preparat do oleju o nazwie "ceramizer" koszt to 73 pln jezeli pierscienie tlokowe nie sa zapieczone i nie sa przegrzane to napewno pomoze, jezeli silnik byl kiedys przegrzany to przyczyna brania oleju moga byc uszczelniacze na zaworach i w tym przypadku to tylko wymiana uszczelniaczy.
Gęsty olej, za duże ciśnienie oleju, zastany zawór zwrotny w pompie oleju i takie problemy mogą być. Oczywiście to tylko przemyślenia. Za mało danych podczas wystąpienia usterki.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
przerabialem ten sam temat tylko w kadecie 1.6 wszystko wymienione a ja kupilem za grosze chcieli oddac auto na złom;] zawor cisnienia oleju ;] zawory sie niedomykaja ,pomiar cisnienia oleju robiłes i ile wynosi? Proszę niezwłocznie poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować...
Mam podobny problem udało sie ustalić gdzie jest ten zawór przelewowy pompy oleju?
Przepraszam, że się wcinam, a zwrócił ktoś uwagę że te silniki mają po 65lat i zrobione są z tak kiepskich materiałów że stopkę zawora można prawie w rękach wyginać w pompie oleju są takie luzy jak w kop.zużytej od innego pojazdu. A mimo to można tak że zapala prawie na dotyk. Proszę mi wierzyć
Przyblokowało zawór przelewowy w pompie oleju i ciśnienie podparło hydropopychacze. Najlepiej było by podłączyć manometr w miejsce czujnika ciśnienia i sprawdzić jakie jest faktyczne ciśnienie oleju podczas kręcenia rozrusznikiem
Cześć mam kompresor zbudowany bodajże na sprężarce od stara. Od pewnego czasu powietrze ucieka przez zawór przelewowy od oleju (niema zaworu zwrotnego). Czy to jakaś usterka czy wystarczy zamontować zawór zwrotny? Pozdrawiam
Musisz zadzwonić do kogoś kto robi te silniki, coś kojarzę że jest jakiś zawór ciśnienia oleju co puszcza olej na denko tłoków? Mogę się mylić więc zweryfikować tą informację.
reksie 2.0 mają regulatory hydrauliczne i cała zabawa polega na tym ze jak masz zabardzo zurzyty olej albo za niskie ciśnienie to nic nie zrobisz :) jak rozpoznać regulator hydrauiczny ?? bardzo prosto wygląda on jak walec o średnicy gdzieś 15mm i na samym czybku w miejcu styku z "kołyską" ma tłoczek o średnicy 10mm wystający na jakieś 5mm gdy jest...
Jest jeszcze jedna opcja, zablokowany zawór regulacji ciśnienia oleju.
A sprawdził ci któryś ciśnienie na garach może zawiesza się zawór,oleju nie bierze .
Witam, Auto jak w temacie podczas jazdy zapala się kontrolka epc i oleju wyświetla się komunikat ze max 4000 obr. po podłączeniu pod komputer są dwa błędy P164B - czujni ciśnienia oleju i P164D zawór zredukowania ciśnienia oleju. Oleju jest ok, ciśnienie oleju na ciepłym 0,8 br, miał ktoś podobny przypadek? Mysie o tym zaworze orientuje się ktoś gdzie...
W etce nie ma nic takiego. Mierzyles fizycznie ciśnienie? Zacznij od podmiany czujnika ciśnienia oleju.
na początek ciśnienia na zaworach i zasilaniu do sprawdzenia. stan oleju, filtry zawory sterujące.
Sprawdź ciśnienie oleju manometem, w tych modelach potrafi wariować zawór nadmiarowy oleju w pompie i wtedy dzieją się cuda. Czy przy tych stukach silnik pracuje normalnie? Miałem już takie przypadki, że szło za duże ciśnienie na magistralę.
Jest gdzieś ograniczony przepływ oleju. Jak piszesz zawór czy tam rozdzielacz.
Witam jak jest bez czynika to uklad zamykamy, sprawdzamy szczelność ,otwieramy zawory wszystkie (elektromagnesy w skraplaczu jak są ),próżnia zalerzności jak układ był otwarty ( osuszacz)? iloś czynika na etykiecie ? Napełnienie Układ był zamknięty, czynnik 0,5kg. Rozumiem, że robimy próżnię na otwartych wszystkich zaworach? oleju nie wyssie?
Witam dużo jest tego dymu z wlewu oleju? Raczej zatarte pierścienie, Nie przegrzałeś go? Odkręć pokrywę dźwigienek zaworowych wtedy zobacz czy to leci zaworami, jeśli nie to pierścienie
Wywal fajkę świecy i spróbuj bez niej, często przerywają. Zmień paliwo na świeże !!! Filtr powietrza ma być czysty nie zalany olejem. Zawory będą przyczyną wtedy gdy silnik po rozgrzaniu wariuje, lub dostał się nagar pod jeden z zaworów.
http://replace-timing-belt.com/wp-conten... Proszę bardzo. Zanim się narobisz to wymień sam napinacz. Jeśli lancuch po demontażu nie będzie rozciągnięty to nie obejdzie się bez wymiany wariatora. To silnik bmw, odpowiedzialny za to może być zawór zwrotny oleju przez co wariator...
Witam, może pytanie brzmi dziwnie ale nie wiem który czujnik odpowiada za kontrolkę ciśnienia oleju ew. komunikat graficzny( czy w ogóle występuje). Znalazłem mnóstwo sprzecznych informacji na ten temat. W moim silniku w bloku są 3 czujniki: 6511800315( zawór regulacyjny pompy oleju); 6511800115 zawór natrysku na tłoki) i czujnik z czarną wtyczką prawdopodobnie...
Moze przwiesza sie zawór cisnienia w pompie oleju. I przepycha olej pod uszczelka w uklad chlodzenia. Manometr i zegar w kabinie w ukladzie oleju pomoglby sprawdzic.
Dzielnik powoduje podanie oleju z pompy również na zawór przelewowy i przepływ oleju przez zawór kiedy siłownik nie jest sterowany. Ciągły przepływ oleju jest potrzebny aby go utrzymać w odpowiedniej temperaturze.
Nie za bardzo czego jest szukać, ciśnienie z pompy podawane jest bezpośrednio na filtr oleju a ty mierzysz ciśnienie zaraz na samym wyjściu filtra także problemem może być pompa, zawór, smok lub filtr oleju. Niczego więcej po drodze tam nie ma.
Brzmi jak coś z wałkiem, zaworami? Zrób sekcję filtra oleju.
Przecież to oczywiste, że ciśnienie wzrośnie i zawór bezpieczeństwa się otworzy i upuści trochę oleju. A co dalej? będziesz pracował na obniżonym poziomie oleju, czy dolejesz i znów zawór się otworzy?
kozix66 odczytaj błąd clipem lub launchem filtr na pewno nie wymieniłeś bo musiałbyś rozbierać skrzynię . ile km przejechałeś na zmienionych zaworach ? sprawdź również stan oleju lub go wymień.
zawór ciśnienia oleju (elektrozawór) do sprawdzenia, ewentualnie jeżeli silnik na pewno jest w dobrej kondycji soft do poprawy
Jest, ale to trzeba sprawdzić. Najpierw rzeczywiste ciśnienie oleju a potem, jeśli okaże się prawidłowe - układ pomiarowy (być może czujnik). Jeśli faktycznie jest za niskie szukać czy filtr nie zasyfiony, czy smok nie przytkany, czy zawór przelewowy pompy oleju nie jest zacięty w pozycji otwartej, czy pompa sprawna. Jeśli to wszystko okaże się sprawne,...
Miałem podobny przypadek ale wina była w podstawie filtra oleju. Zacinały się zawory w podstawie filtra oleju.
Zmierz ciśnienie sprężania, okaże się czy to pierścienie czy zawory.
jest w golfie zawór nadciśnieniowy w obiegu oleju,zadanie tego zaworu polega na tym że jak jest za duże ciśnienie to on się otwiera i cześć oleju idzie bokiem co wyrównuje ciśnienie,przypuszczam że ten zawór nie działa co powoduje podwyższone ciśnienie,należy zmierzyć ciśnienie oleju aby wykluczyć lub potwierdzić usterkę jest też inna możliwość a mianowicie...
Ja obstawiam brak kompresji na tych cylindrach. Ledwo zapalają mieszankę. Albo wypalone przez gaz zawory.
Skoro nie zmienia się z obrotami ani temperaturą oleju ślad wyraźnie wiedzie do zaworu ciśnienia oleju lub luźnego elementu który działa podobnie. Jak dalej będzie problem to ja w takich wypadkach albo napędzam pompę oleju w silniku jeśli się da ze smokiem zanurzonym w pojemniku z olejem plus wanna pod silnik. Oczywiście na zdjętej misce. Lub wtłaczam...
Hamulce działają na obwodach 1 i 2. Sprzęgło na obwodzie 3 o ile pamiętam. Odkręć puszkę osuszacza i zobacz w jakim stanie jest zawór, może zaklejony mieszanką oleju z wodą.
Trzeba wykręcić zawór i zastosować zaślepkę od obudowy rozrządu mb om611/646. Kręcona na imbus. Jest Zawór Jeszcze w podstawie filtra oleju...
No zgadza się, wymieniłem ten zawór ale ciśnienia oleju na zimnym w dalszym ciągu przekracza 6 bar na wolnych, i pytanie czy tak ma być czy coś nie gra
Witam, Mam problem z ustaleniem przyczyny usterki w Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 2007 r Auto po włączeniu biegu nie jedzie, jeśli włączymy bieg bardzo szybko pojedzie normalnie, gdy bieg włączamy po kilku sekundach po odpaleniu auto nie ruszy. Brak usterek zapisanych w sterowniku skrzyni czy silnika. Do tej pory: Sprawdziliśmy instalacje elektryczna...
Tak, dokładnie ten sam dźwięk. Tak, dolny zawór, gdy jest odpięty, grzechotania/stukania nie ma. Powoli kończą mi się pomysły: wtryski, rozrząd, panewki (sprawdzone), pompa oleju, zawory VANOS, cewki, świece, hydro popychacze i koniki zaworów. Koła VANOS zostały wymienione bez rezultatu.
Co z zaworami przelewowymi oleju? Wykluczacie je? Ależ nie, dlatego napisałem, żeby zacząć od oceny stanu pompy oleju, w tym również zaworów przelewowych
odkręć pokrywę,tą z korkiem wlewu oleju,tam się ustawia zawory
Nie wiem. Filtr oleju, olej, zawór w pompie oleju, pałowanie silnika na zimno. Trzeba by posprawdzać, sprawdzić pompę. Ogólnie temat dosyć znany.
To zależy od wersji skrzynki, ale tu znajdziesz: http://shop.ukrtrans.biz/wp-content/uplo...
a co mają uszczelniacze na zaworach do ciśnienia oleju ?
Główne napięcia i masy na sterowniku ok?
Raczej by oleju przybywalo w takiej sytuacji a mi ubywa w oczach-z ta sruba to tak jest 1strona .A co powiesz o zaworach, lub pompie oleju?
Przepraszam że się pytam ale co mają gniazda zaworowe oraz zawory do brania oleju ??:P Prędzej uszczelniacze na zaworach będą winne jeśli już są twarde.
Ciśnienie było sprawdzane i jest prawidłowe a gdyby kanały były niedrożne to ciśnienie było by większe niż normalnie.A co do zalepionych kanałów olejowych to ta teoria była by bardzo prawdopodobna ale tylko wtedy gdyby klepało cały czas a tu po zmianie popychaczy nie klepało przez 4tys a po zmianie oleju przez 500km.No i co ważne nie klepie cały czas...Jak...
Miałem podobną sytuację (zerwany łańcuch), skrzynka wyczyszczona, wymyta, bieżnie ładne więc nowy łańcuch. Po kilku kilometrach jazdy ta sama sytuacja. Też podmieniałem sterowanie i nic. Ponowny demontaż skrzyni i co, zacięty zawór w pompie oleju. Tylko raz mi się to zdarzyło. Ps. nowsze wersje nie mają tego zaworu. https://obrazki.elektroda.pl/8520503100_...
Witam Mam mały problem z wyciekiem oleju spod śruby umieszczonej w okolicy zaworów. Na razie nie jest tragicznie i wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.net/45_12674725... Na początku (ok. 1,5 roku temu) olej wypływał głównie w czasie wiosna-lato. W Grudniu miałem przegląd serwisowy w ASO i zwróciłem na to uwagę. Po odebraniu samochodu było...
A na zimnym jak działa? Dużo oleju bierze? Były czyszczone zawory dolotowe? Od tego bym zaczął.
Jak zero, nie rozumiem, co pokazywała stacja na LP i HP? Za duża ilość oleju podnosi zawór rozprężny i różnica ciśnień między LP a HP jest niewielka-czynnik nie osiąga dostatecznie niskiej temperatury
winny może być olej .Ja miałem podobny problem .Okazało sie ze po wymianie uszczelki tez zaczeły hałasowac zawory ,mechanik stwierdził ze jest za słabe smarowanie i zeby wymienić olej .Po wymianie oleju problem ustąpił.
zalane ale czym olejem a kto ci te zawory wymieniał
Zapewne do wymiany prowadnice zaworów, uszczelniacze i same zawory.
ten zawór o którym piszesz to jest "zawór sterujący ciśnieniem oleju", tak? Piszę o nadmiarowym. Elektrycznego,redukującego ciśnienie ,w Twoim silniku nie ma o ile dobrze kojarzę.
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Sprawdzę to wieczorem. Więc odłącz tą kostkę. Dla ułatwienia dodam, że znajduje się nad górnym deklem dozownika detergentów. Dostępne po zdjęciu blatu. Rach, ciach i masz po problemie. PS. Tylko odłącz prawidłową kostkę. Reszta pinów kostkowych łączy się z zaworami. Ale jak masz trochę oleju w głowie, to skumasz bazę co i jak. :) A jednak grzałka....
Olej był faktycznie na minimum, dolałem do nieco ponad max i od tego czasu wszystko gra. Także kolega powyżej chyba miał rację - przywieszone zawory przez brak oleju.
Rozrzad w tym silniku najczęściej przeskakuje na walku wydechowym. Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy walki są dobrze ustawione. Równie dobrze może być problem valvetronic, może się przycinać silnik ustawiajacy wałek. Tak czy inaczej nie obejdzie się bez kogoś, kto zna te silniki. Sprawdź zawory olejów od wanosow. Może nie pracują lub są zatkane starym...
Nie robi się żadnych doświadczeń, tylko mierzy sprężanie. Próba na sucho na zimnym, i z dodatkiem oleju aby zdiagnozować czy zawory są problemem.
O ile pamiętam pompa jest smarowana olejem z przelewu na zaworze regulacji ciśnienia oleju. Faktycznie uszkodzenie przewodów (rurek) skutkuje upaprawiem silnika.
Czy ktoś z was wymienia zawór ciśnienia oleju w magistrali olejowej? czy tego nikt nie robi ?
A jak ciśnienie oleju? Wypadało by je sprawdzić po zagrzaniu silnika, bo czujnik a właściwie błąd nie koniecznie oznacza uszkodzony czujnik tylko równie dobrze błąd sygnału czyli sygnał nie właściwy dla sterownika w danym momencie a przyczyną może być stary olej, niski jego poziom, zużyta pompa oleju, uszkodzony zawór oleju do koła zmiennej fazy, lub...
Oprócz zaworu na pompie oleju, sprawdź jeszcze zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Przy 1.4/6 8V były chyba sitka a przy 16V zaworki zwrotne - czy nie jest czasem zablokowany.
może sprawdż ciśnienie oleju manometrem,może zawór w pompie oleju
U mnie w podobnym silniku 110ccm mieściło się ok. 0,7l oleju. Regulacja składu mieszanki (dopuszczanie dodatkowego powietrza) śruba 2 na dolocie gaźnika. Śrubka 3 podnosi przepustnicę - regulacja wolnych obrotów. Jedynka służy do spuszczania paliwa z komory pływakowej - przydaje się do określenia poziomu paliwa w tej komorze i drożności układu paliwowego....
pompa oleju zawora zawora ciśnienie oleju zawora oleju ciśnienie
schemat prasa hydrauliczna płyta wiorowa satel czujka pożarowa
pralka indesit migać dioda pralka indesit migać dioda
Resetowanie Satel Versa do ustawień fabrycznych Awaryjne otwieranie drzwiczek pralki Beko HTV 8733XSO