Przestawianie regulatora cisnienia oleju to był błąd. Normalnie to z biegiem zużycia silnika ciśnienie oleju się obniża odwrotna sytuacja oznacza jakąś usterkę i trzeba znaleźć jej przyczynę. Może to być zablokowany zawór ciśnienia, obrócone panewki, zużyty olej.
Poprawka, zawór ciśnienia oleju jest wyżej po lewej stronie, ta śrubka to po prostu zaślepka kanału olejowego.
powinno się mierzyć w miejscu czujnika i nie powinno się wyciągać zawora z pompy służy on do regulacji ciśnienie oleju
Zawór olejowy wywala błąd...nie ma ciśnienia oleju na 4000 obrotów wystarczającego aby sterownik prawidłowo pracował.. Manometr wszystko powie....ma być około 2 bary na jałowym...inaczej zawór ów informuję o błędzie....silnik do rozbiórki źle złożony.. Tak było u mnie....
Uszkodzony zawór regulujący ciśnienie oleju, skutkiem czego jest zbyt wysokie ciśnienie oleju.
Witam. Manometr podpiąć i obserwować. Przy wytartych panewkach cały czas ciśnienie będzie mniejsze niż zaleca producent. Podobnego przypadka miałem w starym oplu zawieszał się zawór w pompie oleju. Tam ciśnienie było w normie ale co jakiś czas był skok do zera. Tym powodem własnie był ten nieszczęsny zawór. Pozdrawiam.
zawór ciśnienia oleju (elektrozawór) do sprawdzenia, ewentualnie jeżeli silnik na pewno jest w dobrej kondycji soft do poprawy
Gdzie znajde zawor cisnienia oleju w silniku d28? Rozrywa obudowe filtra oleju za duze cisnienie.
Witam, mam problem z cisnieniem oleju w Polonezie caro 1.5 gle w gazie:) Wszystko bylo ok ale w pewnym momencie zauwazylem ze cisnienie trzyma sie dosc nisko ponizej 0.2 i w pewnych momentach spada parwie do zera nie zawsze ale jest :P na jalowym trzyma cisnienie a jak dam mu wiecej gazu to cisnienie czasami spadnie do zera zalezy jak mu sie widzi :D...
Witam. Problem się zaczyna od przyciągnięcia auta z pękniętym paskiem rozrządu. Zdjąłem głowicę została sprawdzona na szczelność wymienione zawory wszystkie ssące i szlif głowicy. Przy okazji wymienione świece bo nie były w dobrym stanie i oczywiście Kpl. uszczelek itp. rozrząd pompa wody. Po złożeniu wszystkiego nagrzaniu auta wyskakuje kontrolka STOP...
Witam, pomóżcie koledzy, jest problem: w komorze próżniowej 100 st. Celcjusza, podciśnienie bliskie próżni, chcę monitorować poziom zalewanego oleju transformatorowego do zbirnika. Myśłałem, że czujnikiem ulltradźwiękowym to załatwię ale próżnia to wyklucza. Macie jakieś pomysły? oprócz wskaźników pływakowych z uwagi na kiepską możliwość jego montażu.
Cześć Chcę się upewnić jak to jest. Zmierzyłem ciśnienie w układzie i wskazania mam takie. Na rozgrzanym 3,5Bara na jałowym, a na podwyższonych obrotach tak około 3tyś pokazuje mi 5-5,5Bara podobno max ciśnienie to 4,5Bara bo podobno na takie ciśnienie zawór przelewowy konstruowany. Natomiast na wolnych ma być 1,5Bara, czyli mnie niż u mnie. Pompa jest...
Posiadam ciągnik c4011 z dwoma filtrami olejowymi. Silnik jest po remoncie kapitalnym czyli szlif wału nowe panewki nowa pompa olejowa bez zaworu ponieważ jak wiadomo zawór jest przy filtrach,a ciśnienie oleju jest 04 na wolnych obrotach,a na maksymalnych10,a wskazówka zegara chodzi jak obrotomierz przy motocyklu etz czyli im wyższe obroty tym więcej...
Witam W jaki sposób sprawdzić pompę olejową z silnika, oczywiście przed założeniem jej do silnika, by być pewnym, że pompa jest sprawna na etapie przed montażem i szukać ewentualnie gdzie indziej skutków niskiego ciśnienia?
Dzień dobry. Mam taki problem, że od momentu dolania oleju do kompresora on po chwili wylatuje wlewem oleju. I nie rozumiem dlaczego. Wcześniej wszystko ładnie działało do momentu kiedy nie dolałem oleju. Czyżby za dużo go wlałem? Proszę o pomoc.
Witam. Dziś odebrałem Władka po remoncie instalacji elektrycznej.W drodze powrotnej ciśnienie oleju nagle skoczyło na 5,5. Po zatrzymaniu zauważyłem wyciek oleju spod obudowy cylindrów na blok! Co może być nie tak z moim Władkiem, co mam sprawdzić, zanim coś zdecyduję ? Z góry dziękuje za ewentualną pomoc ! Pozdrawiam.
Czy jest coś takiego lub czy przy pomocy wzmacniacza jakiegoś można to uzyskać? Mam czujnik ciśnienia oleju który ma jakąś rezystancję ale nie jest dobrany do wskaźnika ponieważ wskazania sa 2x za małe. Czujnik gdy zwiękasza sie cisnienie zmniejsza rezystancję gdy zmniejsza maleje. Czujnik zwiera do masy. Jak zrobić aby wskazania były poprawne?? Dzieki
Witam, proszę o pomoc ponieważ nie mam pojęcia co robić. Rok temu zrobiłem generalkę i okazało się, że silnik jak nie trzymał ciśnienia oleju tak nie trzyma. Przejeździłem jakoś ubiegły rok i oddałem wał do pomiarów, okazało się, że minimalnie nie trzyma wymiarów (wał z ostródy!) wiec został wykonany szlif, który tylko ustabilizował wskazówkę manometru,...
Brak ciśnienia oleju w silniku sw-400 jaki może być powód ?
Witam, dwa dni temu miałem robioną uszczelkę pod głowica. Cały czas zapowietrzajacy sie układ chłodzenia (przelewało sie w nagrzewnicy) do tego przejechane 130tyś. Wszystko Ok auto chodzi pali na wszystkie cylindry, ale dzis zauważyłem że po otworzeniu korka wlewu oleju wydostaje sie z niego ciśnienie. Przykładając rękę czuć, że dmucha powietrze. Pytanie...
Witam Od pewnego czasu mam problem z ciśnieniem smarowania (skacze), na wolnych obrotach spada poniżej 1 atm (nawet przy zimnym silniku), a po dodaniu gazu rośnie do 4. Silnik przeszedł remont: wał polerowany (nie było potrzeby szlifować), nowe panewki, regeneracja wałka rozrządu i wyważającego, nowe koła pośrednie i sworznie, nowy filtr oleju i zawór...
Witam wszystkich. Mój problem to dwukrotnie zapalona kontrolka ciśnienia oleju silnikowego. Problem pojawił się gdy na zew. tem. była 28st. silnik rozgrzany ok 90st. miasto i postój w korku.Kontrolka zaświeciła się więc zgasiłem auto i sprawdziłem stan oleju(ost.wymiana oleju 6 tys km temu 5w40), olej prawie max. Po ponownym odpaleniu problem znikł...
Ciśnienie jest za duże sprawdź zawór przelewowy ( ciśnieniowy) pompy oleju silnika
Dokumentacja i przede wszystkim zdrowy rozsądek się kłania, w prawo też się da napiąć. Wiele silników poprawiałem. A zawór ciśnienia oleju jest za kołem zamachowym. Swoją drogą po roku czasu napisać coś takiego w martwym temacie.
Musisz zadzwonić do kogoś kto robi te silniki, coś kojarzę że jest jakiś zawór ciśnienia oleju co puszcza olej na denko tłoków? Mogę się mylić więc zweryfikować tą informację.
Witam, Auto jak w temacie podczas jazdy zapala się kontrolka epc i oleju wyświetla się komunikat ze max 4000 obr. po podłączeniu pod komputer są dwa błędy P164B - czujni ciśnienia oleju i P164D zawór zredukowania ciśnienia oleju. Oleju jest ok, ciśnienie oleju na ciepłym 0,8 br, miał ktoś podobny przypadek? Mysie o tym zaworze orientuje się ktoś gdzie...
Skoro nie zmienia się z obrotami ani temperaturą oleju ślad wyraźnie wiedzie do zaworu ciśnienia oleju lub luźnego elementu który działa podobnie. Jak dalej będzie problem to ja w takich wypadkach albo napędzam pompę oleju w silniku jeśli się da ze smokiem zanurzonym w pojemniku z olejem plus wanna pod silnik. Oczywiście na zdjętej misce. Lub wtłaczam...
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Jest jeszcze jedna opcja, zablokowany zawór regulacji ciśnienia oleju.
Wpięty równolegle do termostatu, więc włącza wentylator sygnałem elektrycznym. Masz przy silniku dodatkową chłodnicę od hydrałliki? Tylko na pompie oleju jest zawór. Był temat na elektrodzie.
W etce nie ma nic takiego. Mierzyles fizycznie ciśnienie? Zacznij od podmiany czujnika ciśnienia oleju.
Przyblokowało zawór przelewowy w pompie oleju i ciśnienie podparło hydropopychacze. Najlepiej było by podłączyć manometr w miejsce czujnika ciśnienia i sprawdzić jakie jest faktyczne ciśnienie oleju podczas kręcenia rozrusznikiem
Zatkana odma powoduje co najwyżej wywalenie simmeringów na zewnątrz, nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju Trzeba wyjąć pompę wydłubać zaślepkę i wyczyścić zawór przelewowy
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
Zmierz ciśnienie oleju na głowicy. Są tam wkręcane zaślepki. Pomiędzy głowicą a blokiem jest zaworek (opisany Oil Flow Check Valve) - prawdopodobnie odpowiedzialny za obniżenie ciśnienia oleju w głowicy. Może puszcza za dużo i dlatego podpiera zawory.
ten zawór o którym piszesz to jest "zawór sterujący ciśnieniem oleju", tak? Piszę o nadmiarowym. Elektrycznego,redukującego ciśnienie ,w Twoim silniku nie ma o ile dobrze kojarzę.
Kolega sprawdzał ciśnienie- może być uszkodzony zawór przelewowy.
Nie za bardzo czego jest szukać, ciśnienie z pompy podawane jest bezpośrednio na filtr oleju a ty mierzysz ciśnienie zaraz na samym wyjściu filtra także problemem może być pompa, zawór, smok lub filtr oleju. Niczego więcej po drodze tam nie ma.
No zgadza się, wymieniłem ten zawór ale ciśnienia oleju na zimnym w dalszym ciągu przekracza 6 bar na wolnych, i pytanie czy tak ma być czy coś nie gra
Na zdjęciu co dałeś to zawór nabojowy ograniczakący ciśnienie na funkcję.
Może coś wpadło w zawór regulujący ciśnienie oleju. Może nieszczelny jest rurka zasysajaca olej przy pompie? Jaki jest tam filtr oleju? odsrodkowy ,,bąk"? Z panewkami korbowodowymi i głównymi coś robiono? Czy złożono na starych?
To nie jest zawór ciśnieniowy? nie bierze sygnału z ciśnienia oleju i steruje powietrzem bez ciśnienia oleju w jedną stronę jak ciśnienie się pojawi w druga? Tak działają u mnie , ale elektrozawory sterowane napięciem
W/g instrukcji czujnik ciśnienia oleju nie występuje w tym silniku. Ciśnienie sprawdza się manometrem. Ciśnienie jest regulowane przez zawór regulacyjny pompy oleju.
Tam jest tylko mechaniczna regulacja ciśnienia oleju. Tzn taka by ciśnienie oleju nie przekroczyło 4bar. Nie ma regulacji ciśnienia poprzez zawór regulacyjny sterowany elektrycznie. Takie cuda to w 3.0TDI i to nie każdym. Czujnik działa w prosty sposób. Zawiera do masy lub rozwiera. Sprawdź miernikiem czy styk jest zwarty czy rozwarty w twoim czujniku...
Czy ktoś z was wymienia zawór ciśnienia oleju w magistrali olejowej? czy tego nikt nie robi ?
prawdopodobnie pada ci zawór chłodzenia tłoków , jak masz jakąś diagnostyke to sprawdź jakie jest ciśnienie oleju chłodzenia tłoków , przy obciążeniu min 1 bar. Ewentualnie czujnik, aczkolwiek jesli tylko pod górke i przy przyspieszaniu to obstawiam zawór.
To nie jest zawór bezpieczeństwa, a zawór przelewowy. Chodźbyś go zablokował na sztywno, nie podniesiesz tym ciśnienia oleju na jałowych. Na wyższych obrotach - owszem.
Zmieniłem zawór ciśnienia oleju. Jest lepiej. Ale o tym zaworze nikt nie wiedział, dopiero w katalogach strona po stronie pojawił się pod filtrem odśrodkowym. Trzeba go zdemontować i tam w bloku jest zastosowany jako korek.
Panowie i panie, bo nie wiem, kto będzie to czytał, kupiłem BMW 1 z silnikiem N45. Po naprawie u mechanika, po wymianie rozrządu, silnik zaczął klekotać. Abyście uniknęli kosztów wymiany rozrządu i całego osprzętu związanego z vanosami, zaczynajcie od zmierzenia ciśnienia oleju na wolnych obrotach — musi mieć 1,5 bara. Jeśli jest mniej, jeden zawór...
Niskie ciśnienie to albo pompa padła albo zawór ograniczający ciśnienie albo silnik ma luzy na panewkach. Czasem smok oleju jest zapchany i pompa nie dostaje oleju i nie ma z czego zrobić ciśnienia. Co do kupna innego to jest loteria na pewno nie grałbym silnika z palety która stała pod chmurką bo rdza potrafi zniszczyć dobry silnik.
Rozrząd ,zawory KZF, koła KZF, ciśnienie oleju i nie wiadomo co jeszcze. Pomoże tylko warsztat znający te silniki.
brzęczyk to by było za wysokie ciśnienie pewnie zawór ciśnienia oleju się zacioł albo pomyliłes czujniki o ciśnienie pisze no czujnikach jakie powinno być
A czy tłoki a dokładniej rowki dobrze wyczyszczone? jeśli tak to być może podpierają się zawory,proponuje zmierzyć ciśnienie oleju powinno być max 4 temat wałkowany zapodam link:) Dodano po 3 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... proszę bardzo Pewnie olej wymieniony na 15w40? no niby ja w swoim B3 2e mam mineralny i nic się złego nie dzieje...
O ile pamiętam pompa jest smarowana olejem z przelewu na zaworze regulacji ciśnienia oleju. Faktycznie uszkodzenie przewodów (rurek) skutkuje upaprawiem silnika.
Albo padają czujniki ciśnienia albo np zawór reg ciśnienia oleju. Albo po prostu słabe ciśnienie oleju. Trzeba zajrzeć w parametry i jak trzeba zapiąć manometr. A do drugiego błędu to sprawdź chociaż wiązkę wizualnie bo jak widzisz błąd mówi zwarcie do masy.
Zmierz ciśnienie sprężania, okaże się czy to pierścienie czy zawory.
Witam. Mam problem z kontrolka Ciśnienia oleju w ford fusion 2019r 2.0 ecoboost. Po załączeniu silnika kontrolka wyskakuje po jakichś 5min na wolnych obrotach na obrotach 2.5 tys nie wyskakuje wcale. Elektrycznie wszystko ok sprawdzany u 3 elektryków. Silnik pracuje cicho, smarowanie jest, pompa oleju działa na pewno. Ciśnienie sprawdzane na manometrze...
W układzie jest jeszcze zawór regulujący ciśnienie oleju (rodzaj zaworu bezpieczeństwa ograniczający maksymalne ciśnienie w układzie ) i on też czasem potrafi pracować skokowo. Same elementy wirujące smarowane mogą mieć różnice (na górne panewki są z rowkiem a dolne nie). W nowoczesnych silnikach ciśnienie oleju nieraz steruje praca zmiennych faz rozrządu...
Przecież to oczywiste, że ciśnienie wzrośnie i zawór bezpieczeństwa się otworzy i upuści trochę oleju. A co dalej? będziesz pracował na obniżonym poziomie oleju, czy dolejesz i znów zawór się otworzy?
Ani nie ruszać pierścieni ani żadnego preparatu. Jak nie żarł oleju przed to i po naprawie głowicy nie będzie. Chyba że kolizja zaworami zdeformowała by tłoki tak że pierścienie się blokują.
Na biegu luzem, zawór zamyka dolot głównego strumienia powietrza. Powietrze wpada tylko malutkim kanałem umożliwiającym utrzymanie ciśnienia w zbiorniku separatora, umożliwiające prawidłową cyrkulację oleju w układzie. Nadmiar powietrza wraca z powrotem w dolot. Całość takiej pracy umożliwia zawór zwrotny z nastawianym wstępnym ciśnieniem otwarcia.
Kolego kwok, co ma: biały dym, "budyń" pod korkiem oleju, klekoczące zawory (spadek ciśnienia oleju?) i uciekające ciśnienie oleju przy wyższych obrotach do kontrolki?
Ja przerabiałem ten temat kilka razy. Skąd jesteś? Niestety koszt naprawy zazwyczaj jest wysoki - zawór sterujący ok. 3500 zł brutto.
zawora oleju ciśnienie zawora zwrotny ciśnienie oleju zawora regulacyjny oleju ciśnienie
pikanie radia citroen motocykl cewka kamera laptopa telefon
tester rezonatorów kwarcowych tester rezonatorów kwarcowych
Konica Minolta Bizhub 350 - Specyfikacja i Problemy Naprawa modułu UEC w Oplu Vectra C: Diagnostyka i programowanie