Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
NIe wiem co tam jest czy zespół elektro zaworów w takiej puszcze czy osobno n75. Może masz źle podłączone przewody. Na zaworze masz vac tutaj podciśnienie z serwa a out idzie na gruchę. Jak jest jakiś trzeci wąż to jest to tylko ciśnienie atmosferyczne i idzie to do filtra.W pokrywie zaworów z tyłu powinien wchodzić wąż i jest tam pierwsze podciśnienie...
Kostka steruje turbosprężarką, cylinder egr-em. Kostka do działania wykorzystuje nadciśnienie z układu doładowania. Cylinder podciśnienie, którego źródłem jest serwo. Więcej zaworów w tym samochodzie nie ma, a przynajmniej ja nigdy nie widziałem. Czasem jest trzeci zawór do sterowania klapą gaszącą, ale u ciebie nie ma takiego czegoś. 1. Raczej nie,...
A co tam ma być trudnego? Podciśnienie do regulatora ciśnienia, do czujnika podciśnienia, serwo oraz zawór przełączający kolektor ssący. A przy przepustnicy wężyk jeden od pokrywy zaworów.
Może być kilka przyczyn, proponuję sprawdzić: - stary lub niskiej jakości płyn hamulcowy (jest b. higroskopijny i chłonie wodę do układu) - zapieczone tłoczki w zaciskach hamulcowych lub zużycie gumowych osłon tych tłoczków, - awaria wzmacniacza siły hamowania (serwo) lub nieszczelny przewód podciśnienia w tym układzie, - awaria zaworu zwrotnego wzmacniacza...
dw8 nie miały przepustnicy , pompa podciśnienia ciągnie zawór egr i serwo od wspomagania hamulców
Jednak wystarczy podłączyć podciśnienie pod serwo i pedał hamulca sam się wciska od razu aż do podłogi i problem zaczyna się od początku Wskazuje to na uszkodzone sterowanie serwa.. Może jest zablokowany zawór w serwie.
Kocioł zachowuje się prawidłowo, hydraulika działa. Serwo jest przestawiane trzpieniem czujnika przepływu cwu (zespół wodny). Przestawienie powoduje załączenie pompy za pomocą mikrołącznika M3 zamontowanego na serwie. Serwo to jest zawór hydrauliczny rozdzielający. W stanie spoczynku jest on ustawiony na pracę co. Jeżeli będzie żądanie pracy na co to...
Pomiędzy pompą a serwo jest akumulator podciśnienia taka puszka po piwie (grube rurki) spróbuj podmienić z kimś.Od niego zależy podciśnienie po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca i tam chyba siedzi zawór zwrotny serwa (ale nie jestem pewien)
noi przy postoju naciskajac chamulecpare razy jak go przestane naciskac to gubi wolne obroty gasnie i wraca do normalnych gdzie szukac usterki. Serwo hamulca lub przewód podciśnienia do tego serwa i zawór w tym przewodzie .
Na rurce idącej do serwa jest zawór jednokierunkowy, przy nim jest zazwyczaj cienki króciec Φ3mm, czasem idzie z niego jakieś podciśnienie, czasem jest zaślepiony, tam najlepiej podłączyć wakuometr i obserwować wskazania
blokada silnika wymaga zastosowania elektrozaworu wykorzystującego podciśnienie którego układ sterowany jest przez układ stacyjki (odpowiednie połączenie układu podciśnienia z układem ciśnieniowym schemat elektrozaworu w załączniku -niestety po włosku ,jesli jesteś zainteresowany po polsku mogę przesłać na pw jutro wieczorem ) Z zaworem daj sobie spokój,...
Z tego co pamiętam to z głównego przewodu podciśnienia /pompa- serwo/ przy zaworze zwrotnym podpięte są dwa przewody. Główny przewód SERWO-POMPA ma tylko jedno wyjście pod które podłączony jest wężyk zasilający cały układ podciśnienia.
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
Sprawdzałeś szczelność wszystkich podciśnień? Twardy hamulec to nie koniecznie uwalone serwo! Pierwsze co, to test wszystkich podciśnień z zaworami i egr który też ma membranę podciśnieniową!
Panowie, silnik 1,8T nie ma wakuumpompy, tam jest dość skomplikowany układ wytwarzający podciśnienie do serwa hamulców, m.in. zawory jednokierunkowe, zwężka Venturiego itd. Jeśli to wszystko nie funkcjonuje prawidłowo, to mamy bardzo słabe wspomaganie. Trzeba zacząć od podłączenia wakuometru i pomiaru podciśnienia podczas hamowania. Chyba coś jest...
sprawdż zawory elektro-pneumatyczne do sterowania egr ,turbem mogą przepuszczać podciśnienie i brakuje go dla serwa.
Raczej tak. Wygląda jak zawór zwrotny i pewnie nim jest (część samochodów ma zabudowany zaworek w serwie ale wszystkie oparte o serwo go mają). Odepnij cały przewód i sprawdź,w jedną stronę przepuszcza a w drugą jest kierunek zaporowy. Jeśli tak to jest to ten zawór. Teraz drobna uwaga: jeśli ten zawór niedomaga ,to trzeba coś z tym robić. Nie jest...
Bardzo prosty.Nie mam rysunku ale mogę opisać bo znam na pamięć.Z vakuum pompy gruby przewód plastikowy czarny do serwa chamulców.Po drodze wychodzą z niego cienkie króćce do podłączenia poszczególnych zaworów.Przewód prowadzący do zaworu regulacji doładowania jest przyłączony do tłumnika podciśnienia dopiero po nim jest podłączony do zaworu w miejsce...
Na zaworach masz opisane: -vac- podciśniene -atm -powietrze otoczenia -out -wyjście na siownik pneumatyczny. Który zawór gdzie idzie sprawdz odpinając wtyk i odczytując błąd. CZęsto padaja pompy vac i pomaga to : https://obrazki.elektroda.pl/5815692600_... odpinasz podciśnienie sterujące zaworami od pompy. Montujesz ten zawór zwrotny...
W silniku Diesla zawory nie mają nic wspólnego z podciśnieniem. Podciśnienie generuje vacumpompa, tylko.
Ja skupił bym się na pompie hamulcowej , przepuszczania płynu pomiędzy stopniami lub niesprawny jeden stopień. Jak dotkniesz pedału , uruchomisz zawór i podciśnienie pociąga membranę . A że oporu na pompie nie ma to i pedał leci w dół . Syczenie jednak wskazuje ,że może być nieszczelność w serwie . Uszkodzona membrana ale bardzo delikatnie , stąd ten...
TPS = trotle position sensor, czujnik położenia przepustnicy, nie wiedziałem ,ze to sie tak nazywa, pewnie i masz racje, sprawdzalem też, czy śrubki trzymające koło przepustnic sie nie obluzowały, są ok. Odnośnie tego TPS - pewnie tylko wymiana na nowy? - czy można coś z nim zrobić np tak jak z potencjometrami audio? zauważyłem, też od jakiegoś czasu,...
Może zabraknąc wspomagania hamulca, więc niebezpieczne, jedź do sklepu i powiedz że potrzebujesz zawór zwrotny od pompy vacum do serwa + z wyjściem podciśnienia. Najlepiej weź w rękę i pokaż sprzedawcy.
Czasami z "gruszki" turbiny pociągnie troche nieczystości i zatka się zawór podciśnienia lub podłączenie podciśnienia i wtedy ciśnienie jest niewystarczające z powodu zatkania tegoż zaworu miedzu Vacum a Serwo. Objawia się to brakiem wysterowania zaworu EGR (swieci kontrolka) lub brakiem mocy -kontrolka nie świeci ale po podłączeniu najprostszego VAGCOMu...
Pedał hamulca wraca gdy ściągnę wężyk z podciśnieniem. Serwo do wymiany albo naprawy, przyczyną może być zawór serwa w środku.
Może zawór zwrotny na wężu do serwa jest zablokowany. Wyciąg króciec z serwa, podepnij do węża wakuometr i zmierz podciśnienie. Masz jeszcze duże szanse , że obie pompy są uszkodzone.
Schodzi podciśnienie z serwa. Uszkodzony któryś zawór. Raczej serwo powinno trzymać przynajmniej przez noc, najdłużej mi auto stało przez zimę na placu i po czterech miesiącach było jeszcze ciśnienia na dwa depnięcia (takie lekkie - do rozruchu). Dodano po 1 nawet jak na minute pójdę do sklepu to zaraz pedał też jest jak cegła. To może być niebezpiecznie,...
Sprawdziłeś zawór sterujący? Podciśnienie powinno być poniżej 300 mbar. Co z czujnikiem ciśnienia doładowania?
Każdy pojedynczy krok (obrót) wałka silnika powoduje wysunięcie lub wsunięcie grzybka o jedną, zawsze równą odległość. Sterownik ustala jedno skrajne położenie grzybka i od tej wartości krok po kroku reguluje wysunięcie zaworu. Przykładowo dla 850obr/min sterownik oblicza wartość 25 kroków i takie położenie grzybka ustala, sprawdzając przy tym czy obroty...
Zawór N75 podmieniałem z zaworem N18 i podciśnienie dalej było -0,6bara czyli bez zmian. Więc albo oba zawory mam do wymiany albo jest coś z samą turbiną. Co do nierównego brania hamulców, zrobiłem już na nich ponad 1000km więc nie ma tutaj możliwości że się nie ułożyły.[/s]
A skad , masz uwalony zawór, jazda z takim stanem jest niebezpieczna. Zawór z niebieską zazwyczaj wtyczką pod przewodem powietrza idącym do serwa.
Dam trójnik na przewód podciśnienia od serwa i tam podłączę odmę. Pojeżdżę trochę delikatnie po mieście i zobaczę co się będzie działo z olejem. Wstawię jakiś zawór pcv (zaworek odmy) od innego auta, żeby podciśnienie nie było tak duże, że mi zassie jakieś uszczelnienia. Ma lekko zasysać korek oleju i tyle. A nawet jak się coś rozleci to trudno, nie...
Witam... Sprawa ma się następująco: Posiadam Skodę Superb 1.9TDI z 2005r. Otóż jest to nowy nabytek. Autko miało wyjmowane serwo. Po ponownym montażu zaczęły się kłopoty ( choć nie wykluczam że nie było ich wcześniej tj. zanim je nabyłem ). Po przejechaniu ok 20km pedał hamulca robi się twardy jak kamień i auto staje w miejscu... Otwieramy maskę, wyjmujemy...
Dzięki, spróbuję podmienić czujnik na próbę, bo dolot już uszczelniony i wężyki podciśnienia też wymienione. Nawet wypinałem z instalacji podciśnienia zawór sterowania filtrem par paliwa. Nie sprawdziłem tylko przewodu do serwa. Sprawdzę i dam znac czy pomogło
Odpal auto niech pochodzi chwilę.Potem odłącz zawór od serwa.Ma być zassany do serwa i po wyciągnięciu będziesz słyszał taki syk.Po prostu w serwie ma być podciśnienie.Tylko uważaj przy podważaniu bo plastik łatwo urwać.
- Odczytałem czasy wtrysku w programie do LPG - i wyszły rzędu 30ms - Zasymulowałem ciśnienie MAP 30kPa przy pomocy potencjometru. Czasy wtrysku były krótsze i silnik chodził równo ale gasł po kilku, kilkunastu sekundach. Wniosek: Albo MAP przekłamuje, albo jest słabe podciśnienie w układzie, przez co silnik myśli, że jest mocno obciążony i daje długi...
Czytałem że może być uszkodzony wężyk wewnątrz sterownika, który prowadzi do czujnika. Czy jeżeli okaże się, że wężyk jest dobry to ten czujnik da się jakoś reanimować Oczywiście takie drobiazgi jak szczelność podciśnień,drożność wężyków,sprawność serwa i zawór jednostronny są ok?Przy turbinie nikt nie grzebał?
mój błąd niedoczytaniem bo twoje to chyba Audi A3 1.8 T 150KM nie diesel podłącz wakuometr do przewodu wchodzącego do serwa wciśnij pedał hamulca i wyłącz silnik następnie obserwuj miernik jeżeli podciśnienie maleje oznacza to nieszczelność w układzie podciśnienia i masz sprawę jasną jeżeli zawór zwrotny jest w 100% sprawny
stawiał bym jednak na serwo a nie na usterkę czujnika temperatury a zawór zwrotny jest po to żeby utrzymać podciśnienie w układzie w wypadku unieruchomienia silnika
Witam. Według mnie należy szukać przyczyny w podciśnieniu. Posłuchać pod maską, czy nie zasysa nigdzie powietrza, posprawdzać przewody, sprawdzić zawór zwrotny serwa. Może wydawać się śmieszne, ale oznaki wskazują na nieprawidłowy skład mieszanki, który komputer próbuje skorygować. Pozdrawiam.
Dzięki za wskazówki Pepe150. Dodano po 4 [url=http://obrazki.elektroda.pl/4036622... _1410430991_thumb.jpg[/img] Czyli 7 na tej fotce to przewód podciśnienia do Serwo. A czy zawór pochłaniacza spalin może być przyczyną tej awarii i czy spełnia ważną rolę ?
Hej, zaraz zaraz, czy jesteś pewny ,że to serwo ? tam jest dosyc mocna membrana nawet w starych kapciach nie pada, podcisnienie nie jest wielkie, element jest rozbieralny hociaz kłopotliwy, zobacz. Sprawdz szczelność układu, zawór zwrotny, połączenia, serwo sprawdza się w ten sposób : lekko naciskamy na pedał hamulca i odpalamy silnik-jak pedał wyczuwalnie...
Sprawdź czy przypadkiem nie buczy serwo hamulca bo mam to samo i prawdopodobnie padnięty zawór od klapek w kolektorze dolotowym ( na wolnych obrotach spuszcza trochę podciśnienie i pulsuje w serwie).
Pompka Vacum działa głównie dla serwa. Zawory zasila przez zwężkę, więc bez sprawdzenia manometrem nie wiemy nic. W dodatku niewielkie wahania podciśnienia wpływają na ciśnienie doładowania, ale nie generują błędów w tym silniku. Reasumując diagnostyka to nie tylko kilka parametrów z komputera.
Proponuje sprawdzić wszystkie wężyki podciśnienia, i ich uszczelnienia, dość częste są niewidoczne pęknięcia takich wężyków. Zdarzyło się też kilka razy stwardniała uszczelka na serwo. Zbiornik na podciśnienie, zaworek zwrotny i wszelkie elektrozawory razem z końcowymi siłownikami. Doładowanie jest sterowane podciśnieniem i prawdopodobnie zawór EGR...
Ale podciśnienie stabilne choć obroty niskie 500-550, zatykałem podciśnienia odejscia jedynie od serwa nie. Przepływka nowiutka denso podłożona i to samo tzw TURBODZIURA. Jeszcze mnie dręczy ten vanos może nie pracuje chociasz w parametrach ok zawór na wierzchu otwiera i zamyka lecz nie wiem jak sprawdzic same zawory. Ewentualnie jakby ktoś miał serwisówkę...
Skoda fabia 2004 1.4 75KM silnik BBY bez gazu wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Świece wymienione, wtryskiwacze wyciągnięte, sprawdzone ok. Ciśnienie paliwa 3 bary stałe. Kompresja 14-15 na każdym cylindrze. Podciśnienie 430 milibar. Serwo, odma zaślepione bez zmian. Egr sprawny, wyciągnięty testowany na stole, zawór par paliwa zaślepiony...
Bardzo stary temat i fajnie że nie zamknięty. Chodź chłopaki błotem się poobrzucali, co wynika z naszej wschodnio europejskiej kultury to nie wytłumaczyli na czym polega różnica między N75 a N18. Bardzo dużo jest wypowiedzi, że są zamienne i nawet na alledrogo wciskają zaworki N18 jako N75, ale z tego co gdzieś wyczytałem to różnica podobno jest w średnicy...
Witam Mam Uno 1,4 i.e. z 1995. Przez długi czas przewód od podcisnienia miałem odłączony (spadł gdy wymieniałem węże odchłodzenia). Kiedy go wpiąłem do przewodu do serwa przy nacisnięciu hamulca gaśnie (jakby nagle odcieto zapłon). Nie można go wtedy już zapalić z kluczyka tylko na "popych". Czy jest to wina digiplexa czy może serwa? Ponadto sa dwa...
Witam. Czy zmierzone podciśnienia wakuometrem są ok: 1. Pompa vacum z podłączonym serwem 0,55 2. Pompa vacum z odłączonym przewodem serwa 0,7 (poszłoby pewnie dalej ale koniec skali wakuometra) 3. Zawór n75 wejscie vacum 0,55 4. Gruszka turbiny 0,40 (jak zamieniłem na próbę zawór n75 z n18 to było 0,45) Do rzeczy. Czyściłem tacie turbinę i gruszka na...
Ten zestaw ze zdjęcia to nie sterowanie serwa w samochodzie :D Puszka metalowo- plastikowa - zawór podciśnieniowy Zadanie - puszczać paliwo do gaźnika tylko podczas pracy silnika Biały element to filtr paliwa . Połącz bezpośrednio przewodem z baku do gaźnika . Zobaczysz czy to brak paliwa stwarzał te problemy czy nie . Oczywiście nie powinieneś w razie...
Dziękuję. Schemat który został zamieszony w linku jest w zasadzie czytelny,jednakże nie mam za bardzo pewności czy oby na pewno dobrze rozpoznaje elementy w układzie które oznaczyłem liczbami 1( map sensor?) 2 ( zawór EGR? ) i 3 (Serwo? ) , oraz kolejne pytanie,dokąd prowadzą wężyki zaznaczone znakami zapytania ? http://iv.pl/images/91133568979142955299...
Witam. Do niektórych funkcji wymagane są dodatkowe czujniki np. do temp. oleju i powietrza wew. zew. Przebieg i prędkość średnia działają od razu. Spalanie jest obliczane na podstawie sygnału prędkości, obrotów silnika i podciśnienia w kolektorze ssącym. Wszystko to jest oprucz podciśnienia, które należy doprowadzić wężykiem z zaślepionego króćca w...
Witam, auto jak w temacie, po rozgrzaniu silnik szarpie na wolnych obrotach, moc ma odpowiednią, podczas jazdy nic nie przerywa. Wymieniłem rozrząd poskładany na blokady, 3 razy sprawdzany, podmieniony EGR, map sensor, cewka, nowe świece, ciśnienie sprężania równe na każdym cylindrze w granicach 15 bar, ciśnienie paliwa 3,5 bar, sterownik podmieniany,...
W silniku AGR podciśnienie nie ma żadnego związku z regulacją ciśnienia doładowania a sztanga przy uruchomieniu silnika ma być nieruchoma. Założyć należy, że skoro turbo było regenerowane to powinno być sprawne jak również i sztanga z gruchą ale w życiu bywa różnie. Owszem, za szarpnięcia przy gaszeniu silnika odpowiada niedziałająca klapa gasząca....
Skoro rozrząd sprawdzony i ustawiony poprawnie,nieszczelności jak twierdzisz nigdzie nie ma,serwo sprawne i jego podłączenie do podciśnienia szczelne to spróbuj zmierzyć kompresję.Może Ci któryś zawór "znika" pomału...Gaz jest w samochodzie? W tych autach rzadko się zdarza by podmiana MAP Sensora zmieniła coś gdyż sam czujnik praktycznie się nie uszkadza.
Witam wszystkich. Pytanie do osób zajmujących się tym na codzień. Moim zdaniem (może to być subiektywnie) pedał hamulca w tym samochodzie nie chodzi tak jak kiedyś. Twardy jak skała, choć na ostatnim przeglądzie hamulce wyszly idealnie. Po odpaleniu praktycznie pedał nie wpada. W związku z tym czy spotkaliście się z takim uszkozeniem serwa by trzymało...
Odpowietrznik musi być przy każdym kole,no chyba że sie mylę. Samo odpowietrzenie to nie wszystko,ważne aby wszystko było dobrze wyczyszczone i nic się nie blokowało.Zakładam że z tylu są bębny wiec szczęki są cofane przez sprężynę,ważne aby dobrze był zamontowany mechanizm naciągu szczęk hamulcowych. Wspomaganie hamulców czyli serwo-pompa musi być...
Sprawdź podciśnienia w układzie sterowania turbiną. Po zdjęciu któregokolwiek wężyka powinieneś usłyszeć syknięcie - zassanie powietrza do układu. Jeśli tak będzie to jest OK i trzeba szukać dalej. Jeśli tak nie będzie to mogła się któraś z końcówek węży podciśnieniowych zużyć/złamać albo któryś wężyk przetrzeć. Jeśli nie ma podciśnienia nie będzie...
przy pedale hamulca jest śruba regulacyjna która idzie do serwa wyreguluj luz pedału powinno pomoc Raczej mało prawdopodobne żeby się sam rozregulował. Spotkałem się z takim przypadkiem że wężyk gumowy rozwarstwił się w środku i robił za zawór zwrotny. Spróbuj popuścić odpowietrznik przy kole które najmocniej trzyma, jeśli siknie płynem i hamulec puści...
W wężu łączącym kolektor ssący z serwem jest zawór przeciwzwrotny, jednostronny... czy jak to kto sobie nazwie. Zawór ten utrzymuje podciśnienie w serwie, i siłowniku zamykającym przepustnice klimatyzacji-wentylacji. Nie może być tak żeby podciśnienie w kolektorze cały czas "siłowało się" z podciśnieniem wytworzonym w serwie. Wolne obroty by cały czas...
problem może byc spowodowany brakiem podciśnienia na zaworze turbo który znajduje się obok czujnika ciśnienia i modułu sterowania świecami żarowymi (metalowa osłona komputera silnika) wtedy zapala się lampka spiralka .aby sprawdzic nalezy zdjąć gumowe przewodziki z zaworu turbo i przy zapalonym silniku na wolnych obrotach przytkać przewodzik stwierdzając...
Jeszcze raz przypominam o sprawdzeniu popychaczy pompy i serwa. Są to rzadkie przypadki ale gdy nie wiadomo co się dzieje to warto to sprawdzić. Ja ostatnio taki przypadek miałem jak po naszych drogach jeździły jeszcze polonezy(jakieś 15-cie lat temu). Klient kupił auto gdzie wymieniono pompę hamulcową i widocznie były inne tłoczki w pompie i popychacz...
narobiłeś sie - ale od tego jest to forum by sie czegoś dowiedzieć astra nie chodzi na czwarty cylinder zrob tak sprawdź przewód podciśnieniowy idący od kolektora ssącego aż do serwa (uwaga - nie on jest powodem złej pracy) tuż przy zaworze zwrotnym tego przewodu jest mały kruciec z gumowym ciękim wężykiem podciśnienie biegnące tym wężykiem śłuży do...
Nie mam problemu z naprawą samochodu samemu, tylko dopytuję ludzi którzy mogą mi pomóc z takim problemem. Wszystko co jest opisane w błędzie 0108 mam zrobione i działa prawidłowo bo robiłem to przy ostatnich naprawach, zawór jak i czujnik mam wsadzone nowe a przewody są całe, nie pokazuje już żadnego check engine. Samochód ma muła przy obrotach 800-2000...
Jeśli to jest passat poliftingowy, to powinien mieć czujnik ciśnienia układu hamulcowego, podłącz komputer i sprawdź czy ciśnienie narasta w miarę jazdy. Lub, jeśli nie ma czujnika albo nie masz komputera, po przejechaniu tych kilku kilometrów, gdy już koło zaczyna hamować poluzuj odpowietrznik. Jeśli płyn bryźnie i koło zacznie się obracać luźno znaczy...
W przewodzie gumowym przy serwie jest zawór jednokierunkowy ( można go wyczuc jako niewielkie zgrubienie tego przewodu ) . Na początek w celu wyeliminowania jego wpływu można go zastąpic zwykłym przewodem. Ale bardziej podejrzewam pęknięcie przewodu gumowego w okolicach pompy podciśnienia.
Witam serdecznie! Jak w temacie... Mam problem z dławiącym się silnikiem po naciśnięciu pedału hamulca. Po odpaleniu auta i naciśnięciu pedału słychać syk, silnik zaczyna pracować niestabilnie i zaczynają spadać obroty. Zdiagnozowałem uszkodzenie zaworu zwrotnego serwa hamulcowego ponieważ powietrze swobodnie przepływało w obydwie strony. Wymieniłem...
w dieslu nie występują podciśnienia w dolocie, a są one brane najczęściej z pompy hamulcowej - radzę wywalić to cholerstwo jak najszybciej, jest to całkowicie pozbawione sensu i, moim zdaniem, świadczy o głupocie poprzedniego właściciela. siewcu Zastanów się dobrze albo lepiej zapoznaj z budową diesli. To że nie ma podciśnienia prawda, do wytworzenia...
olej zasysa właśnie z pod pokrywy zaworów z napędu Totalna bzdura nie widziałem jeszcze w wężykach oleju?? Pomyśl przez chwile, czym jest smarowana vacuum pompa, gdzie jest przepompowywane powietrze z instalacji VAC, gdzie jest olej a gdzie może się dostać i co najważniejsze "kiedy" - to nie takie trudne. No pomyśl że jak zasysa np;wspomaganie serwa...
Daj zdjęcie które to wężyki. Ogólnie z tyłu kolektora ssącego powinieneś mieć 3 węże. 1. Do serwa hamulca 2. Do pokrywy zaworów (mała odma) 3. Do zaworu par paliwa (zawór przy filtrze powietrza) Zdarzały się wariacje gdzie przed przepustnicą był wpięty dodatkowy przewód łączący się z tym idącym do serwa hamulca. https://obrazki.elektroda.pl/9395841600_...
Zawór zwrotny się "skleja". Potem trzeba poszukać nieszczelności /zmierzyć podciśnienie Objawem nieszczelności są podniesione wolne obroty,jak ich nie ma to nieszczelności też nie ma. Jeśli wolne obroty są w normie to pomiary ciśnienia w kolektorze ssącym niczego nie dadzą,bo to oznacza że ciśnienie jest w normie. Drbne nieszczelności nie wpływają na...
Pompę bym odrzucił bo zmieniłem na drugą podobno po regeneracji, 4 stówy poszły z gwarancją.. I objawy dokładnie takie same jak na starym tandemie, jest opcja że założyłem drugi śmietnik ale raczej wątpię..Teraz mi przyszło do głowy bo wcześniej nie zwróciłem uwagi, ale jak przy teście sztanga nie chodziła i ciśnienie się nie zmieniało to nie jestem...
Zepsute Servo nie wyłącza hamulca. Wtedy tylko pedał hamulca robi się bardzo twardy i trzeba mocno naciskać, ale hamulce działają. Dodano po 3 Jak istotny jest to element w samochodzie mógł się przekonać każdy, kto siedział za kierownicą holowanego pojazdu, w którym nie pracował silnik lub też próbował wyhamować auto, w którym zgasł motor. Wówczas nawet...
Kat nie zapchany? Jeżeli mam 0,5 bara i dodam gazu i rośnie do 0,7 bara to mam drożny wydech. Dodano po 2 Jakie wyniki pomiaru luzów? Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd? Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot. Luzy ok,...
Witam, Renault Grand Scenic 2 1.9 DCI 120 Km. Tak wygląda wykres ciśnienia powietrza w kolektorze: https://obrazki.elektroda.pl/8968869500_... Kolor żółty to ciśnienie oczekiwane, czerwony aktualne. Turbo po regeneracji, zawór sterujący sprawny, wężyki w porządku, egr zaślepiony, katalizator na próbę wywalony, brak dziur w dolocie,...
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
Witam. Poroponowałbym na spokojenie przyjrzeć się przewodom podcisnieniowym zaworom zwrotnym łaczącym kolektro z serwem. Najczęściej są to pęknięcia przewodów czas robi swoje. Tak jak radził jeden z kolegów odłaczyć serwo i wtedy sprawdzić. Ogólnie przypatrzeć sie osłuchać gdzie ssie poetrze poruszając przewodmi na zapalonym siniku obsewować moze zmieni...
witam, niestety praca nie pozwolila zajrzeć porządnie do auta... do kompa nie mam dostepu :( , sprawdze jeszcze co sie da samemu, jak szwagier wysuszy kanal po powodzi to obadam dokładniej cały układ ciśnienia z turbiny przez intercooler do kolektora i poogladam przewody podciśnienia (moze ktos wie orientacyjnie jaki rząd cenowy takie przdewody? - to...
Strzykawka, przewód 8mm między aktuatorami a strzykawka i jak zasysasz strzykawka to muszą być szczelne, np sztanga od turbiny musi się podnieść i tak pozostać do puki nie rozłaczysz strzykawki. I tak każdy po kolei. Masz gruszke, zawór egr i pod zbiornikiem płynu chłodniczego siłownik chłodnicy paliwa. Sprawdź też kruciec pompy tandem i przewodu do...
FIAT PUNTO I ELX – 75 KM poj 1232 / r96 Usterka nr 1 Nagłe ,,dziury'' w obrotach podczas jazdy, często po ostrym skręcie w prawo – dolałem denaturatu do paliwa, wyczyściłem silniczek krokowy, przepustnicę, gardziel przepustnicy – pomogło na trzy tygodnie. Usterka nr 2 Powrót ,,dziur'' w obrotach a po trzech dniach nagle po ostrym zakręcie...
Na wielkość tego podciśnienia po odpaleniu silnika ma wpływ szczelność przewodu łączącego przepustnicę z czujnikiem. Czujnik nie jest połączony przewodem z korpusem przepustnicy tylko bezpośrednio z kolektorem ssącym od tego samego miejsca idzie przewód do serwo. Cały korpus uszczelniałem od podstawy do plastikowej kopułki, która łączy odmą skrzynkę...
Na samochodzie jest sterownik Sagem S2PM-382 Dodano po 10 Wszystkie przesłanki wskazują na usterkę tego sterownika. Wydaje mi się że nieprawidłowe podciśnienie w silniku spowodowane jest tylko i wyłącznie nieprawidłowym funkcjonowaniem ecu. Nieprawidłowe podanie czasu wtrysku i zapłonu powodują podciśnienie rzędu 0,3 bara. Po odpaleniu silnik gaśnie,...
Możliwe kolego "marian11(at)" że jestem w błędzie bo w trzecim poście autor tematu pisze że ma instalację z trzema zaworami :|,masz racje na parowniku nie musi być elektrozaworu , a prawie wszystkie parowniki wten czy inny sposób działają na zasadzie podciśnienia (chyba że jest to wtrysk gazu). Kolego "fragli86" czy doszedłeś co jest nie tak z tymi...
To coś to klapa gasząca, powinna się zamykać kiedy wylaczasz silik A nanastępnie wracać do pozycji otwartej. Jeśli ją przyblokujesz i silnik zaczyna lepij chodzić, może to świadczyć o zaciętym zaworze egr lub o zbyt dużym doladowaniu, stąd może brać się głośna praca silnika. Zalecam wyjęcie zaworu egr i klapy gaszacej, dokladnym wyczyszczeniu tych części,...
Przepłwyka nie mierzy bo turbo nie pompuje. Podłącz podciśnienie omijając zawór n75, najlepiej z krućca pompy vacum bezpośrednio do turbiny i zrób log 011 wrzuć na forum. Jak przeładuje to znaczy ze masz gdzieś brak podciśnienia, jeśli nie, gruszka od turbiny dziurawa, ewentualnie przy składaniu geometrii coś popaprali, więcej opcji nie ma. http://vaglog.pl/log_191299.html...
Wydech wygląda na drożny. Jakby nie był, to miałby problemy z wkręcaniem się. CO2 i O2 nie mam wyników bo taki a nie inny analizator był. Podciśnienie było mierzone przy kolanku od serwa hamulcowego - jest tam "złącze" na wakuometr. Niskie podciśnienie - czyli że za mało ssie ? To jaki powinien być prawidłowy wynik ? Iskra w czasie kręcenia rozrusznikiem...
witam wiem że już podobne pytania są I CZYTAŁEM TROCHĘ na forum ale może teraz ktoś mi pomoże. wracałem ostatnio z trasy Przejechałem 500km i na powrocie moja maszyna straciła moc po dodawaniu gazu słabła.myślałem że to wina węży od podciśnienia i nie steruje turbo ale wszystko ok.podłączyłem pod kapa to wyskoczył błąd REGULACJA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA...
Witam , mam taki problem z moim sprinterem 208 2.2 cdi pomóżcie bo nie wiem już co wymieniać jakiś czas temu stracił moc, nie słychać turbiny... trochę lubi zakopcić np. na trójce powyżej 3tys/obrotów wymieniłem już w nim pompę wysokiego ciśnienia, oraz niskiego, zawór ten pod plastikiem filtra powietrza, który otwiera turbinę... poprawiło sie na chwile...
Najważniejsza rzecz so psrawdzenie wszystkich trzech zaworow poniewaz są na jednym obwodzie. Cytuje z klubu vectra znalazłem . podczas nieszczesnego mycia uszkodzilem elektrozawory. Na zlomie w IE wyjąłem z Seata inki 1,9d (silnik VW) 2 szt za 10euro i podmienilem na turbo i zawirowaniach. Zamochod chodzi jak przed myciem. Siedzialem nad nim kilka dni...
Aleksander_01, nie masz racji a kłócisz się. Twój post wyleciał za nieparlamentarne słownictwo, fiszka, która pokazujesz co prawda przedstawia rzeczywiście dozownik powietrza (moduł zespolonych dwóch przepustnic - EGR i obejściowej FAP) - tyle, że to nie jest fiszka silnika RHS a z kolei ten dozownik zawiera w sobie przepustnicę EGR jako jeden z elementów....
Dokopałem się do tej gruszki na dole i wyglada to tak że wchodzi do niej ten wężyk gumowy, ale jak spiąć te węże żeby tą gruszkę sprawdzić ? Wężyk idzie w następujący sposób, wychodzi z gruszki idzie długą drogę bo aż w okolice chłodnicy do jak by przycisku do którego wchodzi jeszcze jeden wężyk który wędruje sobie z okolicy przepustnicy z jak by takiego...
Jeseli woda dostała sie z serwa do silnika przez vacum pump to uszczelka pod głowica tez poszła ? Nie panikuj, zrób co Ci powiedziałem. Woda mogła uszkodzić np zawór sterujący EGR itp. Podłącz VCDS i napisz co sterownik zgłasza na początek. Dodano po 7 To by sie zgadzało bo nie równo pacuje i kopcenie bardzo mocne na biało To sugerujesz ze woda dostaje...
Aktualizacja. Po przestaniu 7 dni u mechanika (napisałbym, którego ale wolę nie bo lubię życie bez pozwów jak i proste zęby) stwierdził on, że wszystko sprawdzone i widzi problem tylko w silniczku krokowym (tym zaworze co już przyszedł na szczęście do mnie). Swoją drogą ciężko było napisać to zdanie bez kilku wyzwisk w jego stronę. Tak wszystko było...
Właśnie ten silnik chyba krokowy wraz z zaworem biegu jałowego. O nim mówili w serwisie. W tym dniu co byłem nie mieli nowego aby sprawdzić czy jest ok. Mechanik rozebrał go (tj rozłączył na dwie części), przeczyścił i mówił że pochodzi jeszcze trochę. Potem sam go rozbierałem i wydaje mi się że jest sprawny. Chociaż brak jest dostępu do części elektrycznej...
Witam. Mam problem i licze na wasza pomoc. Wydmuchalo mi uszczelke pod glowica i musialem to zrobic. Glowica oczywiscie planowana, zawory tez i tutaj raczej zadnego problemu nie widze- z tej perspektywy wszystko wyglada ok. Ale okazalo sie ze silniczek krokowy przeciekal i musialem go wymienic, zalozylem 2 uzywane i to po wykonaniu kilkunastu telefonow...
Z tego co mi mówiono: 1. Niby dobry 2. Zakupie wymienię wyklucze 3. Za każdym razem jak sprawdzali ściągali jedna końcówkę. Od kabiny. Wiec tez sprawdzę. 4. Nie wiem 5. Na przodzie cylinderki wymienione. Waz doprowadzający płyn prawego koła wymieniony 6.7.ponoc coś było szlifowane bo były za duże klocki ?! Jeszcze na tyle rura ciekła. Też była wymieniana....
Witajcie, od pewnego czasu borykam się z problemami z FFIII 1.6 TDCi Econetic (77kW - 105KM), a przechodząc do sedna: problem pojawiał się raz na jakiś czas: błąd P2563:00 - skasowanie błędów pomagało (objaw raz do roku od ostatnich 3 lat). Ponad miesiąc temu podobny błąd kilkukrotnie się pojawił w ciągu 2-3 dni - wymiana zaworu N75, która pomogła na...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
podciśnienie serwo zawora podciśnienie zawora serwo
warystor płyta indukcyjna demontaż lewarek listwa zapłonu
saeco lirika drugi silnik sterownik hulajnoga
Ogrzewanie podłogowe zasilane bojlerem elektrycznym – schemat, koszty, dobór mocy, automatyka Beko zmywarka nie włącza się – brak reakcji na przycisk, modele DIN28431, DFN28422, diagnoza usterki