Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
a może zawór serwa ??
Jak w temacie, dodatkowo mam pytanie, czy uszkodzenie ww. zaworu może mieć wpływ na wahające się obroty podczas wciskania hamulca na postoju. Na postoju wygląda to tak: link: https://www.youtube.com/watch?v=SCGsab4z...
sprawdź serwo, zawór serwa, przewód vacum-serwo
Sprawdż serwo/membranę/ i zawór zwrotny przy serwie
Tak pisałem, że kompresja była mierzona. Zawory są ok. Zastanawiam się czy może z tym mieć związek serwo wspomagania hamulców. Zauważyłem, że jak długo pompuje pedał hamulca, to przez jakiś czas jazdy ten efekt albo jest nieznaczny albo znika całkowicie. Poprawia się też siła hamowania. Zawór zwrotny serwa sprawdziłem i wydaje się być ok. Przynajmniej...
zdejmij zawór z serwa, włóż do serwa jeden koniec wężyka, a do drugiego końca podepnij strzykawkę. Zassaj i zabacz co wyssiesz. Ja już wiem :-)
Pedał hamulca wraca gdy ściągnę wężyk z podciśnieniem. Serwo do wymiany albo naprawy, przyczyną może być zawór serwa w środku.
Zawór jednokierunkowy wspomagania (serwa) hamulców
Bodaj zawór jednokierunkowy serwa.
Przewód do serwa zatkany, może zawór zwrotny zacięty, miałem przypadek w brerze że pajączek w środku rurki zrobił sobie kokon i załatwił wspomaganie :lol:
Może jaśniej; kolektor wciąga za sobą powietrze poprzez wężyk z serwa. Wspomaga nam to w wcisnięcie hamulca. Nie wiem czy w sprawnych matizach słychać lekkie syczenie w okolicy kolektora. ale uszczelniłem silikonem bo nie dało się tego rozebrać Syczy (nie we wszystkich autach) właśnie zawór serwa. Musisz opisać jaśniej (I tak uważam, że to serwo).
Jak działa hamulec zdejmij przewód od serwa i zobacz jak ssie powietrze, a później to samo jak hamulce przestana działać czy tak samo ssie. Tam jest też zawór zwrotny na wejściu serwa.
Ponieważ jest to ogrzewacz Vailanta Mini 11 mogło się zdarzyć. że uszkodził się zawór serwo. W tym modelu Vailanta dość często to występuje a objawy mogą na to wskazywać. To że jeden ogrzewacz podczas pracy unieruchamia drugi świadczyłoby o zakłóconym przepływie wody w wyniku zatkanych filtrów wody, sitek na wylewkach itp. Pozdrawiam życzę szybkiego...
Dzień dobry wieczór, Na 98% wydaje mi się, że na luzie zachowuje się tak samo jak na biegu. I podobnie było na niższym biegu. Chyba to sprawdzałem w ten sposób. Przynajmniej przy tych mniejszych prędkościach (70km/h i w dół). Jednak obecnie nie jestem tego całkowicie pewien... Sprawdzę to tylko jak będę miał możliwość. Obecnie Żona jest na wyjeździe...
Pomiędzy pompą a serwo jest akumulator podciśnienia taka puszka po piwie (grube rurki) spróbuj podmienić z kimś.Od niego zależy podciśnienie po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca i tam chyba siedzi zawór zwrotny serwa (ale nie jestem pewien)
Witam. Mam problem z moim podgrzewaczem do wody, a dokładniej z serwo-zaworem. Podgrzewacz odpala tylko jeśli popukam w serwo, wyczytałem, że trzeba go wymienić, stąd moje zapytanie jak wmontować ten serwo-zawór, czy muszę do tego zakręcić dopływ gazu? Pozdrawiam.
Witam do sprawdzenia : zawór od serwa hamulcowego i samo serwo (wytwarza nadciśnienie) pozdrawiam
to żę dużo pali może być spowodowane uszkodzeniem lub zbytnim wyrobieniem się membran parownika ,co do obrotów to może być uszkodzone serwo lub zawór w nim.Z czymś takim spotkałem się u siebie w dużym fiacie i u kolegi w polonezie 1,6GLI
Cześć, Potrzebuję aby ktoś mnie nakierował jak najprościej wykonać sterownik do następującej roboty... Chce za pomocą 3 przycisków chwilowych móc przestawiać 2 niezależne serwa w z góry zaprogramowane pozycje (będą one obsługiwać zaworki w pewnym układzie mechanicznym). Chodzi o to, żebym najpierw mógł "nauczyć" układ, że jak nacisnę przycisk A to serwo...
Kocioł zachowuje się prawidłowo, hydraulika działa. Serwo jest przestawiane trzpieniem czujnika przepływu cwu (zespół wodny). Przestawienie powoduje załączenie pompy za pomocą mikrołącznika M3 zamontowanego na serwie. Serwo to jest zawór hydrauliczny rozdzielający. W stanie spoczynku jest on ustawiony na pracę co. Jeżeli będzie żądanie pracy na co to...
Nie doczytałem dokładnie. Zawór łączący serwo z dolotem odpieprza. Raz ci nie załączy, a raz nie odłączy. Jedynie rozebrać i obejrzeć.
Zawór kulowy plus serwo. Są gotowe, można też samemu zrobić.
Dokładnie. Układ jest tak zbudowany żeby zapewnić działanie wspomagania nawet jak silnik zgaśnie. Skoro działa tak jak pisze autor to wygląda właśnie na zawór zwrotny serwa
witam,mam jeszcze jedno pytanie,od 7 lat mam białoruśke i od samego początku jak ją mam to ciężko kręci się kierownica,co to może być za przyczyna że się tak ciężko kręci,i jak powinna się kręcić. Wspomaganie jest na serwo mechanizmie.
Jednak wystarczy podłączyć podciśnienie pod serwo i pedał hamulca sam się wciska od razu aż do podłogi i problem zaczyna się od początku Wskazuje to na uszkodzone sterowanie serwa.. Może jest zablokowany zawór w serwie.
Serwo zawór słaby punkt vaillanta (F28) etc... W sumie saunier duval jego rodzinka.
Mało informacji, aby udzielić odpowiedzi. Jest tam zawór mieszający 3-drogowy termostatyczny, z siłownikiem elektrycznym sterowany automatyką, zawory RTL, bez niczego, czy jeszcze inne rozwiązanie? Są belki z rotametrami, zaworami, itp.? Czy to jest jedyne ogrzewanie, czy też są grzejniki? Jakie źródło ciepła, kocioł gazowy, na paliwo stałe, pompa ciepła,...
serwo, geometria turbiny, zawór nadmiarowy
Na rurce idącej do serwa jest zawór jednokierunkowy, przy nim jest zazwyczaj cienki króciec Φ3mm, czasem idzie z niego jakieś podciśnienie, czasem jest zaślepiony, tam najlepiej podłączyć wakuometr i obserwować wskazania
Schodzi podciśnienie z serwa. Uszkodzony któryś zawór. Raczej serwo powinno trzymać przynajmniej przez noc, najdłużej mi auto stało przez zimę na placu i po czterech miesiącach było jeszcze ciśnienia na dwa depnięcia (takie lekkie - do rozruchu). Dodano po 1 nawet jak na minute pójdę do sklepu to zaraz pedał też jest jak cegła. To może być niebezpiecznie,...
Witam, zlecę budowę stertowania do krawędziarki Safan 50t-2500. Dotychczasowe sterowanie Safan CNC 3300 jest zdewastowane, dlatego też zdecydowałem się na zlecenie budowy sterowania od podstaw. Maszyna jest oparta na serwo zaworach. Lokalizacja obok lotniska Balice, Kraków. Pozdrawiam.
dw8 nie miały przepustnicy , pompa podciśnienia ciągnie zawór egr i serwo od wspomagania hamulców
Sprawdź potencjometry od położenia belki ( mogą przerywać), napięcia +5V, +15V i - 15V na płytce od osi Y ( płytka na środku na płasko) ale niestety raczej stawiam na zużyte serwa ( zawory na samej górze siłowników z okrągłą wtyczką). Możesz posprawdzać ogólnie płytki na zimne luty ( można wyjmować wszystkie płytki byle nie zewrzeć akumulatorka). Sprawdź...
Zawór zwrotny od serwa do kolektora ssącego.
Zapomniałem napisac, że blokują się tylko przednie hamulce. Czy zepsute serwo moze dawac takie objawy? Wymieniłem zawór zwrotny od serwa ale nie ma znaczącej poprawy. Pozdrawiam
Witam. Według mnie należy szukać przyczyny w podciśnieniu. Posłuchać pod maską, czy nie zasysa nigdzie powietrza, posprawdzać przewody, sprawdzić zawór zwrotny serwa. Może wydawać się śmieszne, ale oznaki wskazują na nieprawidłowy skład mieszanki, który komputer próbuje skorygować. Pozdrawiam.
Witam Podczas startu auta pojawia się u mnie problem z falującymi obrotami. Na lpg i pb tak samo chociaz na lpg mniejsze objawy - słabiej trzęsie. Po pewnym czasie wyskakuje P0170 - usterka dostrajania paliwa. Auto chodzi jakby nie na wszystkie cylindry. Podczas jazdy jest ok, nie szarpie nie ma spadków mocy. Jak staje na światłach to słychać jak sie...
tak. odpinając go przy pompie vacum próbowałem w niego dmuchnąć- nie dało rady, w drugą stronę ssąc powietrze z serwa zawór poszczał.
A co tam ma być trudnego? Podciśnienie do regulatora ciśnienia, do czujnika podciśnienia, serwo oraz zawór przełączający kolektor ssący. A przy przepustnicy wężyk jeden od pokrywy zaworów.
to pierwsze sprawdziłem, wszystko oki, szczelny. Nawet odpinałem i zaślepiałem serwo, zawór par zbiornika, regulator listwy też szczelny i nic
Wiem co to jest zawór dławiąco- zwrotny 😉 Są też serwa 360° bez ograniczenia w kącie obrotu. Problem to tylko wykalibrować układ żeby dostosować liczbę kroków w przód i w tył. Możesz to przeliczyć tak jak już wyżej wspomniano lub po prostu programowo zliczając liczbę kroków aż do pełnego otwarcia zaworu. Potem to tylko kilka pętli i po problemie.
TPS = trotle position sensor, czujnik położenia przepustnicy, nie wiedziałem ,ze to sie tak nazywa, pewnie i masz racje, sprawdzalem też, czy śrubki trzymające koło przepustnic sie nie obluzowały, są ok. Odnośnie tego TPS - pewnie tylko wymiana na nowy? - czy można coś z nim zrobić np tak jak z potencjometrami audio? zauważyłem, też od jakiegoś czasu,...
Z tego co zrozumiałem z twojego opisu to rano pedał hamulca jest wysoki i twardy jakby nie działało wspomaganie. Najprawdopodobniej przyczyna tkwi w zaworze zwrotnym serwa. Dodano po 4 U ciebie nie ma vacupompy bo masz silnik benzynowy a vacupompa występuje w dieslu
sprawdz zawór zwrotny z serwa(dmuchnij z obu stron ,jeśli z obu przelatuje powietrze to wymień)
Tam są silniki krokowe i serwa więc na krótko nie tak prosto i jaki zawór ???
Jak zdiagnozować okrągły serwo zawór, który nie posiada silniczka, czy podanie napięcia 1,5V na ten wymontowany z piecyka elektro zawór da informację że jest sprawny, czy będzie widać jak elektro magnes który zapewne się tam znajduje porusza gumową zatyczką zaworu gazowego.
Albo zawór na przewodzie do serwa
Weź pod uwagę zawór. Mechanik wspominał że spróbuję mi dać jakis zawór w przewód od serwa by mniejsze ciśnienie szło. To może byc przyczyna..zbyt duże ciśnienie z serwa.. Chyba..
przyczyn jest kilka, albo nieszczelny wąż do serwa, ale jak słusznie zauwazył trans-serwis podniosły by się obroty, może też być dziurawa membrama albo nie przepuszcza zawór zwrotny na króćcu przewodu podciśnieniowego. Bardzo często wąż serwa był zawalony olejem lub zarastała rdzawym nalotem rurka wychodząca z kolektora.
Siłownik elektryczny jest mniej skomplikowany niż serwo.
Może być kilka przyczyn, proponuję sprawdzić: - stary lub niskiej jakości płyn hamulcowy (jest b. higroskopijny i chłonie wodę do układu) - zapieczone tłoczki w zaciskach hamulcowych lub zużycie gumowych osłon tych tłoczków, - awaria wzmacniacza siły hamowania (serwo) lub nieszczelny przewód podciśnienia w tym układzie, - awaria zaworu zwrotnego wzmacniacza...
Może być to przyczyna awarii piecyka... być może przez brak wtyczki gdzieś robiło się zwarcie z masą kotła... choć problemem może też być serwo zawór gazowy. (cewka) Pozdrawiam.
może na gazie za uboga mieszanka ale warto sprawdzić zawór no i szczelność serwa
Z tego co pamiętam to z głównego przewodu podciśnienia /pompa- serwo/ przy zaworze zwrotnym podpięte są dwa przewody. Główny przewód SERWO-POMPA ma tylko jedno wyjście pod które podłączony jest wężyk zasilający cały układ podciśnienia.
Zawór zwrotny od pompy vacum do serwa.
przeważnie do pracy ciągłej nadają się wszystkie oprócz niektórych do wysokociśnieniowej hydrauliki olejowej. Te które nie są do pracy ciągłej mają to wyraźnie w opysie zaznaczone. jeżeli w opisie brak zastrzeżenia to znaczy, że powinien wytrzymać w pracy ciągłej. Zawory z serwomechanizmami przeważnie są w zaworach o większych średnicach i faktycznie...
NIe wiem co tam jest czy zespół elektro zaworów w takiej puszcze czy osobno n75. Może masz źle podłączone przewody. Na zaworze masz vac tutaj podciśnienie z serwa a out idzie na gruchę. Jak jest jakiś trzeci wąż to jest to tylko ciśnienie atmosferyczne i idzie to do filtra.W pokrywie zaworów z tyłu powinien wchodzić wąż i jest tam pierwsze podciśnienie...
Pompka Vacum działa głównie dla serwa. Zawory zasila przez zwężkę, więc bez sprawdzenia manometrem nie wiemy nic. W dodatku niewielkie wahania podciśnienia wpływają na ciśnienie doładowania, ale nie generują błędów w tym silniku. Reasumując diagnostyka to nie tylko kilka parametrów z komputera.
Pompki powinny być za zaworami mieszającymi 3D Dlaczego za zaworem mieszający stosujesz kolejny termostat w rozdzielaczu? Zasobnik powinien mieć osobną pompkę lub zawór odcinający z serwomechanizmem. Narysuj ten schemat bardziej czytelnie, poświęć te 10min na dokładne narysowanie twojej koncepcji...
Witam. Do niektórych funkcji wymagane są dodatkowe czujniki np. do temp. oleju i powietrza wew. zew. Przebieg i prędkość średnia działają od razu. Spalanie jest obliczane na podstawie sygnału prędkości, obrotów silnika i podciśnienia w kolektorze ssącym. Wszystko to jest oprucz podciśnienia, które należy doprowadzić wężykiem z zaślepionego króćca w...
Żebyś był bliżej to bym ci dał silnik do naprawy i wtedy byś szukał mijanki jak są 3 tłoki a nie 4. Kolega bearq dobrze napisał jak się reguluje zawory. Do wiadomości forumowicza SERWO.K więcej tych silników naprawiłem niż ty widziałeś.
noi przy postoju naciskajac chamulecpare razy jak go przestane naciskac to gubi wolne obroty gasnie i wraca do normalnych gdzie szukac usterki. Serwo hamulca lub przewód podciśnienia do tego serwa i zawór w tym przewodzie .
No tak, ale jak już pakować uC można by dodać automatyczne dawkowanie czynnika (zwykłe serwo modelarskie i zawór z zapalniczki) oraz otwierane przegrody z wentylatorem w celu szybkiego przewiewu.
Może serwo masz nieszczelne? Albo zawór zwrotny.
Wstawiam temat w tym dziale bo podejrzewam przyczynę elektryczną/elektroniczną. Pojazd jak w temacie , poliftowy. Od czasu do czasu ale wtedy przez dłuższy czas - (co za konstrukcja frazeologiczna :D ) po prostu kierownicą kręci się ciężko. I nagle, bez powodu, wspomaganie wraca. Wymieniony płyn wspomagania,wyczyszczony zbiorniczek, pompa nie bo nie...
Na zaworach masz opisane: -vac- podciśniene -atm -powietrze otoczenia -out -wyjście na siownik pneumatyczny. Który zawór gdzie idzie sprawdz odpinając wtyk i odczytując błąd. CZęsto padaja pompy vac i pomaga to : https://obrazki.elektroda.pl/5815692600_... odpinasz podciśnienie sterujące zaworami od pompy. Montujesz ten zawór zwrotny...
Dziękuję. Schemat który został zamieszony w linku jest w zasadzie czytelny,jednakże nie mam za bardzo pewności czy oby na pewno dobrze rozpoznaje elementy w układzie które oznaczyłem liczbami 1( map sensor?) 2 ( zawór EGR? ) i 3 (Serwo? ) , oraz kolejne pytanie,dokąd prowadzą wężyki zaznaczone znakami zapytania ? http://iv.pl/images/91133568979142955299...
Hej, zaraz zaraz, czy jesteś pewny ,że to serwo ? tam jest dosyc mocna membrana nawet w starych kapciach nie pada, podcisnienie nie jest wielkie, element jest rozbieralny hociaz kłopotliwy, zobacz. Sprawdz szczelność układu, zawór zwrotny, połączenia, serwo sprawdza się w ten sposób : lekko naciskamy na pedał hamulca i odpalamy silnik-jak pedał wyczuwalnie...
Może zawór zwrotny na wężu do serwa jest zablokowany. Wyciąg króciec z serwa, podepnij do węża wakuometr i zmierz podciśnienie. Masz jeszcze duże szanse , że obie pompy są uszkodzone.
Najczęściej wina jest w zaworze przekaźnikowym w serwie Do wymiany serwo po uprzednim sprawdzeniu stanu widełek.
Jaki zawór? Gdzie ten zawór umiejscowiony? Za co odpowiada? Serwo nieszczelne a pedał wpada i hamulce za ostre? Napisz coś więcej, intrygujące bardzo.
Sprawdzałeś szczelność wszystkich podciśnień? Twardy hamulec to nie koniecznie uwalone serwo! Pierwsze co, to test wszystkich podciśnień z zaworami i egr który też ma membranę podciśnieniową!
nie widzę żadnych przecieków na kablach, a zaworka na przewodzie od kolektora do serwa jakoś nie mogę znaleźć ?? Zawór masz na wężu, w gumowej uszczelce wciśnięty w serwo
Sprawdziłem tylne bębny, cylinderek w jednym nie odbijał do końca więc wymieniłem. Teraz przy niższych prędkościach hamuje elegancko ale pedał znów twardnieje przy wyższych prędkościach że ciężko go docisnąć na opór. Dziś sprawdzę przewód od kolektora do serwa i zawór zwrotny. Może to coś da. Później zmienię płyn i zobaczymy.
Witam, auto jak w temacie, po rozgrzaniu silnik szarpie na wolnych obrotach, moc ma odpowiednią, podczas jazdy nic nie przerywa. Wymieniłem rozrząd poskładany na blokady, 3 razy sprawdzany, podmieniony EGR, map sensor, cewka, nowe świece, ciśnienie sprężania równe na każdym cylindrze w granicach 15 bar, ciśnienie paliwa 3,5 bar, sterownik podmieniany,...
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
Hmnn miałem na myśli bardziej coś takiego by odłączyć pneumatykę od pedałów hamulca (np. jeśli ciągnął by tylko przyczepy samoróbki lub wozy konne). Bo to ona się najbardziej stawia. Tzn ten zawór powietrza . Ale jeśli ciągnie przyczepy rolnicze to taka opcja odpada.
Być może uszkodzony któryś zawór w bloku abs.Ale to tylko domysły.Równie dobrze mogło być serwo bo sam takie coś przerabiałem.
- Odczytałem czasy wtrysku w programie do LPG - i wyszły rzędu 30ms - Zasymulowałem ciśnienie MAP 30kPa przy pomocy potencjometru. Czasy wtrysku były krótsze i silnik chodził równo ale gasł po kilku, kilkunastu sekundach. Wniosek: Albo MAP przekłamuje, albo jest słabe podciśnienie w układzie, przez co silnik myśli, że jest mocno obciążony i daje długi...
Czytałem że może być uszkodzony wężyk wewnątrz sterownika, który prowadzi do czujnika. Czy jeżeli okaże się, że wężyk jest dobry to ten czujnik da się jakoś reanimować Oczywiście takie drobiazgi jak szczelność podciśnień,drożność wężyków,sprawność serwa i zawór jednostronny są ok?Przy turbinie nikt nie grzebał?
zawór jest pod maską, sterowanie na linkę metalową na wąskim przewodzie wodnym obok serwa
W stanie spoczynku przepona może zamykać nieszczelność, a po naciśnięciu pedału hamulca może się otwierać. Nie takie rzeczy się zdarzają. A jak nie przepona, to może zawór w popychaczu. Generalnie podmienił bym serwo.
witam. problem polega na przypadkowym wypadaniu zapłonu na wolnych obrotach. silnik sie nieraz buja i ma o około 80obr zbyt niskie obroty. bład to P0304 sporadyczny podmieniłem: -sondę -egr -przewody -swiece -cekwe sprawdziłem: -czujnik temp. -przepływke -zawór odsysania oparów -serwo -szczelnosc dolotu -prace łopat w kolektorze .-wtryski adaptacje...
Może zawór evap zacina się w pozycji otwartej? Sprawdź też wskazania przepływomierza na nagrzanym silniku, bieg jałowy. Bez podłączonego serwa hamulcowego lepiej nie jeździć. Zawór EVAP był niesprawny i został wymieniony miesiac temu na nowy, który nie wykazywał już przecieku i nie hałasował. Przepływomierza nie ma w moim silniku, jak pisalem w pierwszym...
W zaworze jest serwomechanizm + sprężyna zwrotna, czy tylko samo serwo? Co w przypadku utraty zasilania ? Serwo ni ma sprężyny, to nie ten model :) no i jest zasilany z 12V, więc akumulator 12V zapewnia awaryjne zasilenie. Generalnie wystarczy się troszkę wysilić i wszytko jest w internetach opisane, kolego. Nie potrzeba linków, wystarczy poszukać...
Masz rację, nr. "8", nr. kat 932128. W sumie wiem już wszystko, ten sworzeń siedzi w dwu panewkach nr. kat 932127, na rysunku poniżej nr. 38. http://obrazki.elektroda.pl/1576308500_1... Rozbiorę to jednak i zbadam dokładnie, bo kupowanie na ślepo mi się nie uśmiecha - ceny są dość wysokie. A propos - te wspomniane podkładki, to talerzyki...
Właściwie z jakimi zaworami masz rozdzielacz? - do podłogówki z bolcowymi pod termostaty czy zwykły z kulowymi? (bo jak do temostatów to własciwie możesz darować sobie sterowanie proporcjonalne - taki zaworek ma skok 1,5-2,5 mm) Odnośnie tych pierwszych siłowników to prawie o to mi chodziło, ale w mniejszej obudowie. A poza tym to sama cena przeraża....
Błędny sygnał CAN z EGR. Czy to możliwe że błąd ma związek z założeniem używanego serwa klapy EGR? Bo dziś wymieniłem serwo klapy egr na używane i zawór zaczął pracować ale EDC 03044-03 zostało i ten PTM doszedł. Mimo, że klapa teraz działa. Stare serwo się przycinało i miało problem z otwieraniem się.
na kolektorze ssącym na IV jest króciec serwa hamulców, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza
Odpal auto niech pochodzi chwilę.Potem odłącz zawór od serwa.Ma być zassany do serwa i po wyciągnięciu będziesz słyszał taki syk.Po prostu w serwie ma być podciśnienie.Tylko uważaj przy podważaniu bo plastik łatwo urwać.
Uszczelka na kolektorze ssącym załorzona była nowa (przy naprawie głowicy-zawory itp). Serwo nigdzie nie przepuszcza-> odkręciłem rurke od serwa i zatkałem i to samo, bez różnicy. Jak odetkałem, to silnik wkręcił się na dużo wyższe obroty (około 3200). Moim znadniem to mechanicznie nie jest nic uszkodzone... Co ciekawe-> odłączyłem przewody WN z wszystkich...
Problem może nie jest związany z piecami, ale o niego zaczepia. Potrzebuje sterować taboretem gazowym, jest tam orginalny zawór do którego zaczepiłem serwo. Wychodzi jednak na to od min do max wystarczy obrócic gałke o 10°, z czego 2° to luzy i szlak bierze całą precyzje sterowania Myślałem o jakimś zaworze z pieca, nigdy go nie widziałem ale tam chyba...
Panowie, silnik 1,8T nie ma wakuumpompy, tam jest dość skomplikowany układ wytwarzający podciśnienie do serwa hamulców, m.in. zawory jednokierunkowe, zwężka Venturiego itd. Jeśli to wszystko nie funkcjonuje prawidłowo, to mamy bardzo słabe wspomaganie. Trzeba zacząć od podłączenia wakuometru i pomiaru podciśnienia podczas hamowania. Chyba coś jest...
Każdy pojedynczy krok (obrót) wałka silnika powoduje wysunięcie lub wsunięcie grzybka o jedną, zawsze równą odległość. Sterownik ustala jedno skrajne położenie grzybka i od tej wartości krok po kroku reguluje wysunięcie zaworu. Przykładowo dla 850obr/min sterownik oblicza wartość 25 kroków i takie położenie grzybka ustala, sprawdzając przy tym czy obroty...
zamiast tego drugiego czujnika oleju powinna byc zaslepka na ewentualny nie fabrycznie montowany czujnik mechaniczny polaczony specjalnym wezykiem i zegarem wychylowym ktory mozna zamontowac obok konsoli tzw.tuning (czytaj bajery) napewno poprzedni wlasciciel zamontowal go, a po rezygnacji z korzystania z auta wymontowal(ma to urzadzenie swoja cene)...
Trudny temat, i odpowiedź nie łatwa. W wawie Danone na pewno ma coś takiego jak program praktyk letnich poczytaj o tym http://programy.pracaikariera.pl/s/2579/... , w czasie gdy tam pracowałem coś takiego nie istniało więc nie wiem jak to wygląda. Ale firmę...
Zagraj sobie w Machinarium, Jasne że zagram,ale wpierw napiszę kilka słów :D Skoro kolego Owik,jesteś złośliwy(nie pierwszy zresztą raz i nie mówię o odpowiedziach na tylko moje posty)odwdzięcze się tą samą złośliwością:Wysil się choć raz by swoje(kto wie,może i słuszne tezy i założenia)potwierdzić "jakimiś pomiarami,rysunkami,obliczeniami,logiką itd"....
Witam, Może to być spowodowane wyłamaniem się ząbka w przekładni serwa zaworu trójdrożnego Auera nie rozbierałem, ale z tego, co napisałeś: ta puszka to właśnie zawór trójdrożny do niego dochodzi kabelek ta część z kabelkiem to serwo. Wstaw fotkę zaworu – spróbujemy pomóc
Dzięki za wskazówki Pepe150. Dodano po 4 [url=http://obrazki.elektroda.pl/4036622... _1410430991_thumb.jpg[/img] Czyli 7 na tej fotce to przewód podciśnienia do Serwo. A czy zawór pochłaniacza spalin może być przyczyną tej awarii i czy spełnia ważną rolę ?
zawora podciśnienie serwo tester serwo serwo zawora zawora wydechowy
szumy nikon kasowa usterka pacifica czujnik
emulator zmieniarki schemat emulator zmieniarki schemat
Hydropopychacze w silnikach Kia: modele i działanie Diagnostyka magistrali danych w VW Caddy 1.6 TDI 2010