Łańcuch strzelił to zawory pogięte, nie ma co się oszukiwać. Ciśnienie 14-16 bar, on na duży stopień sprężania.
Pierścienie w tłokach klinują się (nie potrafię pojąć dlaczego robokop twierdzi inaczej). Jak tłok dostanie zawora z góry szczególnie w szestnastkach to potrafi się na rowkach zbić. Jadne są bardziej na to podatne(mają "miękkie tłoki", bliżej krawędzi zawory inne mniej albo wcale. Parę zakleszczonych tłoków się udało uratować, ale pierścienie nowe bo...
Zawory zawsze są schowane pod pokrywę zaworów. Poza tym jeżeli poszedł rozrząd czy to łańcuch czy pasek to i tak nastąpiło uszkodzenie. Albo zawory pogięło albo sterowanie zaworami np. dźwigienki, wałek rozrządu itp.
Czyli zawory pogięte i do naprawy tylko lub na szrot? Zdemontuj głowicę to zobaczysz i zawory i tłoki. Wtedy zdecydujesz czy naprawa czy szrot.
Jeśli pękł, przeskoczył albo coś tam to oczywiście że zawory pogięło, sprawdź ciśnienie i będziesz wiedział, głowica na pewno do zdjęcia.
Rozrząd nie przeskoczył tak po prostu. Jak przeskakuje to o 1-3 zęby i wtedy po prostu nie odpali jak synchronizacji nie będzie. Żeby zawory pogięło to się musiało nagle któreś koło sporo przesunąć. Wiele razy je robiłem ze zużytym łańcuchem aż przeskoczył. Zakłada się wtedy nowy i jeździ dalej.
Tak spotkaliśmy się już z tym. Pogięte zawory.
Nie wierzę w ten Twój pomiar kompresji, bo skoro rozrząd aż tyle przestawiony to na 100% zawory pogięte. No i przy braku synchronizacji on nie odpali, kółko foniczne musi być tez dobrze ustawione. brak kawałka końcówki Jakiś pseudomechanik połamał przy dokręcaniu kółka.
Wyniki z pomiaru kompresji poproszę. Będą ciekawe ;) Masz pogięte zawory, zrób test sprężania, będzie szybko, pewnie i boleśnie.
Jak dla mnie pogięte zawory. Na plaku odpali nawet na małej kompresji. Tak więc poproszę o jej pomiar. A konkretnie ciśnienia sprężania.
Jeżeli zgięte zawory - to musiały dostać tłokiem. Sprawdzałeś korbowody ?. Wałek rozrządu też mógł "dostać". Pogięte zawory - czyli "poszedł" też rozrząd - czy nie poprzestawiało kąta. Dlaczego pogięło te zawory - tego nie piszesz. Tak "same z siebie się nie gną".
Jak masz zawory pogięte powinieneś obróć którymś wałkiem w głowicy bez oporu będzie miał obrót jakieś 60 stopni.
Dla czego zerwało te zęby na pasku ? Ten typ tak ma. jakie szkody mogą być ? Zawory pogięte na 100%.
Tu napisałem odpowiedź do wypowiedzi kolegi wyżej. Że zawór pogięty i później problemy...... To że się koniki zrywają to wiem. W końcu to element zabezpieczający. I ma się zerwać. A dostają najbardziej tłoki i korbowody. Że względu na to że zawór nie jest w osi symetrii tłoka.
Witam jak już koledzy opisali ten silnik jest kolizyjny wiec głowice masz do zrzucenia prawdopodobie masz pogięte zawory najlepiej wykręcić świece i sprawdzić kompresje to będziesz wiedział na 100% na którym z cylindrów się pogieły pozdrawiam Są pogięte więc nic nie musi sprawdzać, tylko zwalać głowicę.
Pasek rozrządu do bani zawory pogięte ;/ Ok 400-600 zł naprawa ;d
Skoro zawory pogięło to rozrząd był źle ustawiony. Czeka cię grubsza robota, związana ze skutkami złego ustawienia rozrządu.
Zmierz ciśnienie sprężania. Obawiam się że zawory pogięte.
Prawdopodobnie tak, głowica do zdjęcia i do sprawdzenia.
Miałem tak w A3 1,9 TDi 110ps. Klapa gasząca tak zarosła nagarem, że została w pozycji zamkniętej. Odpalało dosłownie na 1 sek i gasło, później rozrusznik kręcił jak przy pogiętych zaworach, myślałem w pierwszej chwili, że rozrząd, ale czemu na sekundę zapala ?
Pasek pękł rozebrałem pokrywę zawory by upewnić się czy tłok nie uderzył w zawory . Po demontażu zacząłem ruszać wałkiem rozrządu i wałkiem od koła pasowego nic się nie blokuje wszystko chodzi dobrze . No ciekawe jak zobaczyłeś pod pokrywą czy zawór nie pogięty. Po wystrzale paska się nie blokuje bo nie ma o co. :D Zdarzają się takie cuda że po zerwaniu...
Zawory pogięte ,głowica do góry .
Rozrząd źle ustawiony albo zawory pogięte.
Witam. Jak zgasł ci silnik po zerwaniu paska to nie wiem czy czasami nie będzie trzeba głowicy zdejmować bo mogło zawory pogiąć i wymiana paska nic nie da.
1.6xe jest kolizyjny, zawory pogięte, uszczelniacze zaworowe może uszkodzone to dmucha pod pokrywę i przez korek.
Warto popatrzeć na koło rozrządu, to na wale. Czasem jest tak luźne, że zawory pogięte a wał do wymiany. Wtedy lepiej drugi silnik wstawić.
Chcesz powiedzieć, że wiedząc że strzelił rozrząd, holowałeś samochód na biegu!?! Nie słyszałeś, że każdy diesel jest kolizyjny? Początkowo miałeś zablokowany silnik i paliło się sprzęgło, przy którymś szarpnięciu pogięło zawory, silnik stracił kompresję i przestał hamować, za to narobiłeś sobie dodatkowych szkód.
Na początek sprawdź ciśnienie sprężania. Jak przestawiło rozrząd to pewno pogięte zawory
Wymień rolkę i pompę po 6 latach rozrząd długo czekałęś mały przebieg u mnie kiedyś w vectrze 1.6 16v pękł pasek po 51 tys km i były prawie wszystkie zawory pogięte.
obawiam się że silnik do wyrzucenia albo do kapitalnego remontu, najprawdopodobniej pękł wałek rozrządu, ewentualnie łańcuszek (pompka bierze napęd właśnie od wałka rozrządu), do tego mogło dojść przy próbie odpalenia do kontaktu tłoków z zaworami (pogięte zawory, dziura w tłoku)
A dlaczego zawory miały się pogiąć? https://www.youtube.com/watch?v=XZRfw5W1...
Dzięki za odpowiedź, koło zamówione. Dam znać jak poskładam.
okazało się ze zawory pogięte dokładnie 4 ssące i 2 wydechy ale rozrząd był dobrze To co spowodowało pogięcie zaworów ?- same się chyba nie pogięły :) Dodano po 2 błędów brak sterownik czysty Czym to było odczytywane ?
wiem o tym ze mogły sie zawory pogiąc bo i mają takie prawo i nie pytam o to tylko o mozliwosc przestawienia zapłonu.dziekuje za wyczerpującą wypowiedz pozdro
Witam Po pierwsze co się kręci po ruszeniu rozrusznikiem? jeżeli tylko wał. to oznacza że zęby na pasku wygryzło. A jeżeli tak to kolejne pytanie ile zaworów zostało pogiętych. ja proponuje zapiąć nowy pasek rozrządu i zmierzyć ciśnienie, będziemy wiedzieli które zawory pogięte. Jeżeli faktycznie coś złego stało się z paskiem to minimum 4 zawory są...
A dmuchnij w dolot, może nieszczelny, albo zawory pogięło, Albo krzywkę podtarło i zbyt krótko otwiera zawór ssący. Jak sonda mówi że mieszanka za bogata to mało powietrza dużo paliwa, paliwa nie dopali i leci czarny dym z komina..
Pięć cylindrów. Nie ma jak walka o 180 obrócić bo zawory pogniesz. Jak już odpali to równo chodzi? Popatrz na korekty pompek jak pracuje. No i tester też podpowie o ustawieniu rozrządu. Jakich blokad używałeś? Wałek mimosrodowy ustawiony? Dwa obroty wału korbowego jeden obrót wałka rozrządu.Czyli można.
O człowieku według Twojego opisu kompletnie nie wiesz o co chodzi? Wszystko poskładałeś, cyk odpaliłeś i zawory pogięte , o czym to świadczy, czy aby na pewno powinieneś sam zabierać się za mechanikę bez odpowiedniej wiedzy? Myślę że oddaj to komuś innemu , szkoda Twojego czasu
Zadajesz takie pytania jakbyś w życiu silnika nie widział. Nie grzebałem w takim, ale z tego co patrzę teraz to możliwa by była opcja i 8 i 16 zaworów, napęd bezpośredni z wałków, bez dźwigienek. W najlepszym wypadku poprzebijane popychacze i pogięte zawory, w najgorszym rozbite mocowania wałka(ów), pęknięty kadłub głowicy. Nie rozbierzesz, nie zobaczysz...
jak napisał leon8125 wymiana uszczelki to nie jest skomplikowana sprawa. Musisz tylko uważac na rozrząd. Planowanie to koszt ok. 50zł, uszczelka też coś koło 50. Za robocizne myśle że policzylby sobie powyżej 300zł. Możesz spróbowa sam. Te silniki są bezkolizyjne także nie martw się o pogięte zawory przy złym ustawieniu rozrządu, najwyżej tylko nie...
A głowice już ściągnąłeś? Bo zawory pewnie pogięte.
Jeśli rozrząd się rozjechał to na 100% są pogięte zawory kwestia tylko czy wszystkie są ugięte to takie będą koszty nowych
Pasek był nowy - miał może ze 3 tys km. Ściągałem go jakieś 2 tyg temu - nie miał śladów uszkodzeń wiec wydaje mi sie ze specjalista od tłumika przypalił go iskrami od spawarki. Innego wyjaśnienia nie widzę Dodano po 16 A co do wymiany samej głowicy to przy silnikach 1,6 16V jest taka sama głowica jak przy 2.0 16v ? Z jakich jeszcze modeli renault by...
proponowałbym sprawdzić sprężanie na cylindrach bo jeśli pogięło zawory to będzie spory spadek,jeśli pasek był słabo naciągnięty to mógł przeskoczyć, ale niekoniecznie pogięło zawory, wtedy wystarczy ustawić rozrząd jeśli to oczywiście to.
Witam, dzięki za odpowiedź. Pomiar wykonywany standardowo, ciepły silnik, otwarta przepustnica, wykręcone wszystkie świece, wyjęty przekaźnik od pompy. Dość zasadniczo postawiłeś sprawę, jednak zależałoby mi na bardziej szczegółowym wyjaśnieniu.. Nie pasuje mi to, że silnik wcześniej nie brał oleju, nadal się rozpędza bez większych problemów, tylko...
Wał nie pękł bo by nie kręciło osprzętem,alt. itd. Prawdopodobnie ścięło zęby na dole paska. Taj czy tak pogięło zawory. Szukaj silnika.
Witam miałem podobny problem gdzie X16XEL strzelał, miał iskre i nie odpalał. Winą strzału z dolotu jest nieprawidlowe ustawienie rozrządu, na skutek tego przeskoku moglo przygiąc zawory. Sprawdź kompresje i bedzie wszystko wiadomo skoro iskra jest i paliwo jest. Strzela bo zawory mogą być pogięte lub w nieodpowiednim miejscu się domykają. Wystarczy...
Zawory wydechowe pogięte bardzo a wydechowe lekko . Wszystkie zawory do wyrzucenia Brak kompresji
Temat rozwiązany: pogięte zawory ssące
Właśnie walczę z takim chorym 1.6 fsi BLF. Silnik po zluzowaniu koła pasowego, kolizja i wszystkie zawory pogięte. Składany 4 razy, za każdym razem kompresja na 2gim 7 bar, a na reszcie po równe 15 barów. Po próbie olejowej na chwilę łapie 14 bar i stopniowo spada. Głowica po pełnej obróbce, nowe zawory, prowadnice, uszczelniacze, popychacze, frezowane...
muszę na pewno sprawdzić też ciśnienie na cylindrach bo to był główny powód robienia głowicy gdzie faktycznie się okazało że zawory były pogięte A ten silnik nie rozbiegł się czasem? Zawory same z siebie raczej nie mogą się pogiąć.
Tu jest ustawienie rozrządu na znaki http://www.fothost.pl/upload/09/38/9ce3e... Problem polega u ciebe na tym że musisz odkręcić koło pasowe (no chyba że masz klucz pneumatyczny) a problem dokładnie polega na tym że musisz zablokować wał żeby odkręcić śrube jak nie zablokujesz to pogniesz zawory. Jest szansa że z silnikiem nic się jeszcze nie stało...
Sprawdź, czy świeca jest typowa dla tego silnika, może ktoś wkręcił dłuższą i blokuje o tłok. Może źle złożony rozrząd i zawór uderza w tłok, ale wówczas zawory pewnie do wymiany (będą pogięte).
Zawory były pogięte ale już wszystko wymienione potrzebuje tylko opis ustawienia rozrządu.
A więc tak, elektrycy naprawili linię energetyczną, kilka godzin temu. Zgasiłem agregat i go wystudziłem, następnie rozebrałem. W środku było czysto, cylinder nie porysowany, głowica jak nowa, świeca zapłonowa czysta, bez osadów, zawory niepogięte, ich gniazda całe, blok silnika cały, tłumik czysty bez sadzy, a więc silnik ani trochę nie ucierpiał,...
Do końca wkręciłeś blokadę wału? Wygląda na pogięte zawory
Załóż nowy wałek, nowy pasek oczywiście sprawdzasz napinacz (a najlepiej to wymień go) i do tego dochodzi jeszcze pompa wody (sprawdż/wymień), poustawiaj wszystko zgodnie z instrukcją i spróbuj zapalić. Jeśli zapali i będzie słychać stukot to poczekaj i nagrzej silnik na maxa (ok.95*C) i jeśli stukot nie ustąpi to masz pogięte zawory. Oczywiście przed...
Np wypalone /pogięte zawory. Rozrząd się nie rozleciał ,nie przeskoczył?
W tym silniku ponoć są zawory bezkolizyjne... Ale jak mówię nic ponad to co napisałem nie wiem, ponieważ to nie mój samochód. Chodzi mi tylko o ustalenie w jakich punktach ma znajdować się wał i wałki rozrządu (nie wiem nawet czy są tam jakieś punkty zaznaczone na kołach pasowych czy nie, w niektórych silnikach są zaznaczone punkty na wałkach rozrządu,...
Jest robiona głowica - niestety pogięło zawory :(
Weź podnieś wałki i dmuchnij ciśnieniem w dziury po świecach, może już pogiąłeś zawory. Bez urazy ale chyba już najwyższy czas dać to składanie komuś mającemu pojęcie, o ile jeszcze jest co składać. Dodano po 15 ssący => |.......| wydechowy=> | | Na zdjęciach w necie też są odwrotnie, nie tak, jak zaznaczyłeś. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Gdy próbowałem ją kręcić, to rozrusznik wydawał taki dziwny dźwięk Kręcił się silnik czy nie? Jeśli się kręcił, ale bez oporu (dużo szybciej niż zwykle) - to pogięte zawory. Jeśli się nie kręcił wcale lub blokował to raczej tylko zerwany rozrząd, ew. 1-2 pogięte zawory. Biorąc pod uwagę wiek i wartość samochodu, uważam, że naprawa będzie nieopłacalna.
VW Golf 6 1,6 TDI 105 KM. Podczas wymiany paska rozrządu nastąpiła pomyłka o jeden ząb na wałku rozrządu w kierunku przeciwnym do pracy silnika, przez co silnik nie chciał uruchomić się, więc teraz po dokładnym sprawdzeniu i ustawieniu mam pytanie, czy czasem zawory nie uległy pogięciu. Ktoś może się w temacie wypowiedzieć?
Jeżeli zawory są pogięte, a pewnie są bo to nie jest silnik bezkolizyjny to nie szukałbym w nim kompresji.
Pogięte zawory.
już sam niewiem co robić,na każdej świecy iskra jest. tłoki normalnie chodzą bo sprawdzaliśmy. Powiem tak,że normalnie pojechałem do niego,odpaliła mi wczoraj rano jak zawsze-bez problemu.Potem wzięliśmy się za wymianę. Ten kawałek metalu wyleciał na ziemię bo go podnosiłem,to nie wpadł nigdzie. Nawet gdybyśmy o pół ząbka przestawili rozrząd to nie...
Brak odpowiedniej diagnostyki przez mechanika ot cały problem. Szarpanie w tym silniku może być spowodowane filtrem paliwa, wtryskami itd itp Po co kazałeś -( trzeba było zlecić :D ) wymianę uszczelki? Zawory pogięte w 2.0 TDI ? Od czego niby ? Teraz auto nie odpala bo może być zapowietrzone. 2.0 TDi czasami ciężko odpalić po wyjęciu wtrysków. Obroty...
Napinacz musiał być całkowicie luźny, bądź stanęła pompa wody - stąd zerwało zęby na pasku. Zawory mogło pogiąć, ale nie musiało - trzeba to złożyć na nowo i próbować odpalić.
Jakby pogięło zawory, to tym bardziej można by obracać silniiem, chyba, że pogięte zacierają się w prowadnicach...
Silnik się obraca? Niestety najprawdopodobniej spadł pasek rozrządu i potrzebny będzie remont silnika ( uszkodzone, pogięte zawory w głowicy ).
u mnie jest bardzo duży dużo większy Bo zawory już pogięte.
Jest taka sama jak w przypadku tdi. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Niestety po montażu samego paska nie odpali - trzeba najpierw wymienić pogięte zawory w głowicy silnika.
Zawory na 100% pogięte.
Jakaś musi być przyczyną niskiej kompresji. Jak na wszystkich cylindrach to samo to jednak szukałbym w rozrządzie przyczyny. Albo przestawiony albo ktoś za bardzo zredukował bieg i pogięło zawory. W każdym razie przy takiej kompresji nie zapali.
w najlepszym przypadku pogięte zawory... spory wydatek
Skoro rozrząd przeskoczył, to pogięło zawory. Wina tylko i wyłącznie użytkownika - przy przebiegu w okolicach 150 tys. km zawczasu należy wymienić kpl. rozrząd - łańcuch, zębatki, ślizgi i napinacz.
Właśnie miałem zrobić honowanie tymi honownicami na wkrętarkę, zawsze będzie lepiej niż ręcznie. Kompresję, zawsze miałem bardzo dobrą, silnik palił od 1 strzała, a rozebrałem silnik, bo mi się rozrząd przestawił, zawory pogięło i pierścienie olejowe zakleszczyło, więc zalało tłoki olejem. Do momentu przestawienia rozrządu miałem wszystko suche, tłoki...
Podobnież jak w chińczykach. Koło magnesowe na "T", koło zębate wałka rozrządu dwoma małymi otworami w płaszczyźnie łączenia głowicy z pokrywą. Silnik sprawdzony, czy zawory nie pogięte, tłok i korbowód nietknięty?
Przy okazji zdjąć głowicę i wymienić pogięte zawory ;)
To, co zawsze - pogięło zawory, głowica do zdjęcia i naprawy.
Zawory się pogięły - bardzo dobre stwierdzenie. I nazbyt optymistyczne - zdarzają się pogięte korbowody, poprzebijane liftery, powyrywane mocowania wałka rozrządu... Wątek zamykam, nic tu nie wniesiemy.
Pogięte zawory. Czapka w górę.
Głowica do kompleksowej naprawy, pogięte zawory.
2 tys. km. po wymianie rozrządu odkręciło się koło pasowe wału korbowego. Koło rozrządu jest bez klina więc zawory pogięte, głowica do roboty. Rozrząd robiony na blokady, koło pasowe dokręcone wstępnie pneumatem, a później dokręcone pokrętłem calowym dość mocno, jednak bez użycia klucza dynamometrycznego. Autodata przewiduje wymianę śruby koła pasowego,...
sprawdź ciśnienie sprężania.- jeśli pogięło zawory to sprawdzenie wykaże. Prawdopodobnie przeskoczył pasek rozrządu
. POMÓŻCIE OD CZEGO ZACZĄĆ ŻEBY NIE PAŚĆ NA Wielkie koszty Już wpadłeś. Głowica do roboty - pogięte zawory.
Tak , miałem urwany łancuch i pogięte zawory. rozrząd od strony sprzęgła , trzeba wyjąć skrzynie albo silnik i zdemontować koło zamachowe , roboty na 2 dni.
Ja wymieniam pogięte zawory,docieram i jeżdżę.
http://obrazki.elektroda.net/49_12501126... Ps. Jak już uda się pogiąć zawory, to mam głowice z tego silnika po regeneracji za rozsądne pieniądze ;)
Siema :) Rozwalone tłoki, pogięte zawory i rozwalone gniazda zaworowe :) :) w dizlu na pewno będziesz miał pogięte zawory :) Zaprowadź samochód do kogoś kto Ci ściągnie głowice i oceni straty :) nie rób tego sam bo narobisz jeszcze więcej szkód :) a cena nowego kompletnego rozrządu jakieś 500 zł za same części :) a jeśli przyjdzie naprawić szkody to...
A jak masz skrzywione dwa zawory wydechowe to źle pasek ustawiłeś, a nie łańcuch. To ile zaworów się ugnie jeśli jest przestawiony pasek rozrządu, jeśli przestawiony wałek ugina tylko 2 zawory na jednym tłoku Kolego chodzi o to w tym silnik że jak ustawisz źle pasek, to oberwą zawory wydechowe, to łańcuch niema nic do tego bo wałek wydechowy napędza...
Była kolizja wymień popychacze (wszystkie) zawory te co pogięte innej opcji nie ma:)
No to pewnie źle ustawiłeś rozrząd. I pewnie już masz pogięte zawory.
Tzn .że nie buduje kompresji . Teraz oby zawory nie były pogięte przy przeskoczonym pasku koło zmiennych faz też zaleca się wymieniać przy wymianie rozrządu.
Bardzo durze, w najgorszym przypadku pęknięty wałek rozrządu, pokrzywione zawory, popękane prowadnice zaworów, a nawet pęknięte tłoki, w najlepszym układzie, pogięte zawory, co i tak wiąże się z zdejmowaniem głowicy.
Jak strzelił Ci pasek w czasie jazdy to na bank pogięło zawory, szkoda zakładać paska bo to pewne.
Witaj! Nie bronię mechanika. To nie powinno się zdarzyć, ale się stało. Zostało sprawdzone ciśnienie w cylindrach to znaczy, że zawory na szczęście nie zostały uszkodzone. Gdyby zawory zostały pogięte to nie było by ciśnienia w cylindrach. Samochód nie odpalał i konieczna wymiana zaworów i wszystko związane z tym uszkodzeniem. Śmiało można jeździć nic...
Blok to znaczy dół bez głowicy ? Jak korba wyszła bokiem to stawiam że wyrwało wałki z mocowań i pogięło zawory . Druga sprawa - stawiam że wtryski z głowicy nie wyjdą bez rozwiercania Ryzyk fizyk .
Po czym stwierdziłeś że zawory nie są pogięte? Sprawdź ciśnienie sprężania.
wkrętarka odpada, pogięte zawory (te które były niżej) wymień a resztę dotrzyj i będziesz miał jasność
pogiąć bateria antena pogiąć zawora zawora wydechowy
mruga kranik prosty regulator oświetlenia pendrive zniknął
regeneracja głośników tonsil napis neonowy
Niedziałająca blokada panelu w piecu Ariston - przyczyny i rozwiązania Nagły spadek mocy w Toyota Land Cruiser 3.0 diesel