Łańcuch strzelił to zawory pogięte, nie ma co się oszukiwać. Ciśnienie 14-16 bar, on na duży stopień sprężania.
Zawory zawsze są schowane pod pokrywę zaworów. Poza tym jeżeli poszedł rozrząd czy to łańcuch czy pasek to i tak nastąpiło uszkodzenie. Albo zawory pogięło albo sterowanie zaworami np. dźwigienki, wałek rozrządu itp.
Czyli zawory pogięte i do naprawy tylko lub na szrot? Zdemontuj głowicę to zobaczysz i zawory i tłoki. Wtedy zdecydujesz czy naprawa czy szrot.
Jeśli pękł, przeskoczył albo coś tam to oczywiście że zawory pogięło, sprawdź ciśnienie i będziesz wiedział, głowica na pewno do zdjęcia.
Pierścienie w tłokach klinują się (nie potrafię pojąć dlaczego robokop twierdzi inaczej). Jak tłok dostanie zawora z góry szczególnie w szestnastkach to potrafi się na rowkach zbić. Jadne są bardziej na to podatne(mają "miękkie tłoki", bliżej krawędzi zawory inne mniej albo wcale. Parę zakleszczonych tłoków się udało uratować, ale pierścienie nowe bo...
Rozrząd nie przeskoczył tak po prostu. Jak przeskakuje to o 1-3 zęby i wtedy po prostu nie odpali jak synchronizacji nie będzie. Żeby zawory pogięło to się musiało nagle któreś koło sporo przesunąć. Wiele razy je robiłem ze zużytym łańcuchem aż przeskoczył. Zakłada się wtedy nowy i jeździ dalej.
Tak spotkaliśmy się już z tym. Pogięte zawory.
Wyniki z pomiaru kompresji poproszę. Będą ciekawe ;) Masz pogięte zawory, zrób test sprężania, będzie szybko, pewnie i boleśnie.
Jak dla mnie pogięte zawory. Na plaku odpali nawet na małej kompresji. Tak więc poproszę o jej pomiar. A konkretnie ciśnienia sprężania.
Witam jak już koledzy opisali ten silnik jest kolizyjny wiec głowice masz do zrzucenia prawdopodobie masz pogięte zawory najlepiej wykręcić świece i sprawdzić kompresje to będziesz wiedział na 100% na którym z cylindrów się pogieły pozdrawiam Są pogięte więc nic nie musi sprawdzać, tylko zwalać głowicę.
Jeżeli zgięte zawory - to musiały dostać tłokiem. Sprawdzałeś korbowody ?. Wałek rozrządu też mógł "dostać". Pogięte zawory - czyli "poszedł" też rozrząd - czy nie poprzestawiało kąta. Dlaczego pogięło te zawory - tego nie piszesz. Tak "same z siebie się nie gną".
Nie wierzę w ten Twój pomiar kompresji, bo skoro rozrząd aż tyle przestawiony to na 100% zawory pogięte. No i przy braku synchronizacji on nie odpali, kółko foniczne musi być tez dobrze ustawione. brak kawałka końcówki Jakiś pseudomechanik połamał przy dokręcaniu kółka.
Miałem tak w A3 1,9 TDi 110ps. Klapa gasząca tak zarosła nagarem, że została w pozycji zamkniętej. Odpalało dosłownie na 1 sek i gasło, później rozrusznik kręcił jak przy pogiętych zaworach, myślałem w pierwszej chwili, że rozrząd, ale czemu na sekundę zapala ?
Pasek pękł rozebrałem pokrywę zawory by upewnić się czy tłok nie uderzył w zawory . Po demontażu zacząłem ruszać wałkiem rozrządu i wałkiem od koła pasowego nic się nie blokuje wszystko chodzi dobrze . No ciekawe jak zobaczyłeś pod pokrywą czy zawór nie pogięty. Po wystrzale paska się nie blokuje bo nie ma o co. :D Zdarzają się takie cuda że po zerwaniu...
Sprawdź, czy świeca jest typowa dla tego silnika, może ktoś wkręcił dłuższą i blokuje o tłok. Może źle złożony rozrząd i zawór uderza w tłok, ale wówczas zawory pewnie do wymiany (będą pogięte).
Chcesz powiedzieć, że wiedząc że strzelił rozrząd, holowałeś samochód na biegu!?! Nie słyszałeś, że każdy diesel jest kolizyjny? Początkowo miałeś zablokowany silnik i paliło się sprzęgło, przy którymś szarpnięciu pogięło zawory, silnik stracił kompresję i przestał hamować, za to narobiłeś sobie dodatkowych szkód.
Jak masz zawory pogięte powinieneś obróć którymś wałkiem w głowicy bez oporu będzie miał obrót jakieś 60 stopni.
Dla czego zerwało te zęby na pasku ? Ten typ tak ma. jakie szkody mogą być ? Zawory pogięte na 100%.
Witam miałem podobny problem gdzie X16XEL strzelał, miał iskre i nie odpalał. Winą strzału z dolotu jest nieprawidlowe ustawienie rozrządu, na skutek tego przeskoku moglo przygiąc zawory. Sprawdź kompresje i bedzie wszystko wiadomo skoro iskra jest i paliwo jest. Strzela bo zawory mogą być pogięte lub w nieodpowiednim miejscu się domykają. Wystarczy...
Tu napisałem odpowiedź do wypowiedzi kolegi wyżej. Że zawór pogięty i później problemy...... To że się koniki zrywają to wiem. W końcu to element zabezpieczający. I ma się zerwać. A dostają najbardziej tłoki i korbowody. Że względu na to że zawór nie jest w osi symetrii tłoka.
Pasek rozrządu do bani zawory pogięte ;/ Ok 400-600 zł naprawa ;d
Prawdopodobnie tak, głowica do zdjęcia i do sprawdzenia.
Zadajesz takie pytania jakbyś w życiu silnika nie widział. Nie grzebałem w takim, ale z tego co patrzę teraz to możliwa by była opcja i 8 i 16 zaworów, napęd bezpośredni z wałków, bez dźwigienek. W najlepszym wypadku poprzebijane popychacze i pogięte zawory, w najgorszym rozbite mocowania wałka(ów), pęknięty kadłub głowicy. Nie rozbierzesz, nie zobaczysz...
jak napisał leon8125 wymiana uszczelki to nie jest skomplikowana sprawa. Musisz tylko uważac na rozrząd. Planowanie to koszt ok. 50zł, uszczelka też coś koło 50. Za robocizne myśle że policzylby sobie powyżej 300zł. Możesz spróbowa sam. Te silniki są bezkolizyjne także nie martw się o pogięte zawory przy złym ustawieniu rozrządu, najwyżej tylko nie...
Tu jest ustawienie rozrządu na znaki http://www.fothost.pl/upload/09/38/9ce3e... Problem polega u ciebe na tym że musisz odkręcić koło pasowe (no chyba że masz klucz pneumatyczny) a problem dokładnie polega na tym że musisz zablokować wał żeby odkręcić śrube jak nie zablokujesz to pogniesz zawory. Jest szansa że z silnikiem nic się jeszcze nie stało...
Skoro zawory pogięło to rozrząd był źle ustawiony. Czeka cię grubsza robota, związana ze skutkami złego ustawienia rozrządu.
Na początek sprawdź ciśnienie sprężania. Jak przestawiło rozrząd to pewno pogięte zawory
Dzięki za odpowiedź, koło zamówione. Dam znać jak poskładam.
Zmierz ciśnienie sprężania. Obawiam się że zawory pogięte.
A dlaczego zawory miały się pogiąć? https://www.youtube.com/watch?v=XZRfw5W1...
A jak masz skrzywione dwa zawory wydechowe to źle pasek ustawiłeś, a nie łańcuch. To ile zaworów się ugnie jeśli jest przestawiony pasek rozrządu, jeśli przestawiony wałek ugina tylko 2 zawory na jednym tłoku Kolego chodzi o to w tym silnik że jak ustawisz źle pasek, to oberwą zawory wydechowe, to łańcuch niema nic do tego bo wałek wydechowy napędza...
Zawory pogięte ,głowica do góry .
Rozrząd źle ustawiony albo zawory pogięte.
Witam. Jak zgasł ci silnik po zerwaniu paska to nie wiem czy czasami nie będzie trzeba głowicy zdejmować bo mogło zawory pogiąć i wymiana paska nic nie da.
1.6xe jest kolizyjny, zawory pogięte, uszczelniacze zaworowe może uszkodzone to dmucha pod pokrywę i przez korek.
Pasek był nowy - miał może ze 3 tys km. Ściągałem go jakieś 2 tyg temu - nie miał śladów uszkodzeń wiec wydaje mi sie ze specjalista od tłumika przypalił go iskrami od spawarki. Innego wyjaśnienia nie widzę Dodano po 16 A co do wymiany samej głowicy to przy silnikach 1,6 16V jest taka sama głowica jak przy 2.0 16v ? Z jakich jeszcze modeli renault by...
Załóż nowy wałek, nowy pasek oczywiście sprawdzasz napinacz (a najlepiej to wymień go) i do tego dochodzi jeszcze pompa wody (sprawdż/wymień), poustawiaj wszystko zgodnie z instrukcją i spróbuj zapalić. Jeśli zapali i będzie słychać stukot to poczekaj i nagrzej silnik na maxa (ok.95*C) i jeśli stukot nie ustąpi to masz pogięte zawory. Oczywiście przed...
Weź podnieś wałki i dmuchnij ciśnieniem w dziury po świecach, może już pogiąłeś zawory. Bez urazy ale chyba już najwyższy czas dać to składanie komuś mającemu pojęcie, o ile jeszcze jest co składać. Dodano po 15 ssący => |.......| wydechowy=> | | Na zdjęciach w necie też są odwrotnie, nie tak, jak zaznaczyłeś. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Jeśli rozrząd się rozjechał to na 100% są pogięte zawory kwestia tylko czy wszystkie są ugięte to takie będą koszty nowych
Wał nie pękł bo by nie kręciło osprzętem,alt. itd. Prawdopodobnie ścięło zęby na dole paska. Taj czy tak pogięło zawory. Szukaj silnika.
Warto popatrzeć na koło rozrządu, to na wale. Czasem jest tak luźne, że zawory pogięte a wał do wymiany. Wtedy lepiej drugi silnik wstawić.
okazało się ze zawory pogięte dokładnie 4 ssące i 2 wydechy ale rozrząd był dobrze To co spowodowało pogięcie zaworów ?- same się chyba nie pogięły :) Dodano po 2 błędów brak sterownik czysty Czym to było odczytywane ?
O łańcuch się nie martw a o np. pogięte zawory ,pęknięte prowadnice ,połamane dźwigienki itp. Koszt będzie duży, a jaki i co ,i czy nie lepiej "nowy" silnik tylko po rozebraniu i weryfikacji. Komputer nie pomoże.
proponowałbym sprawdzić sprężanie na cylindrach bo jeśli pogięło zawory to będzie spory spadek,jeśli pasek był słabo naciągnięty to mógł przeskoczyć, ale niekoniecznie pogięło zawory, wtedy wystarczy ustawić rozrząd jeśli to oczywiście to.
Wymień rolkę i pompę po 6 latach rozrząd długo czekałęś mały przebieg u mnie kiedyś w vectrze 1.6 16v pękł pasek po 51 tys km i były prawie wszystkie zawory pogięte.
obawiam się że silnik do wyrzucenia albo do kapitalnego remontu, najprawdopodobniej pękł wałek rozrządu, ewentualnie łańcuszek (pompka bierze napęd właśnie od wałka rozrządu), do tego mogło dojść przy próbie odpalenia do kontaktu tłoków z zaworami (pogięte zawory, dziura w tłoku)
Witam Po pierwsze co się kręci po ruszeniu rozrusznikiem? jeżeli tylko wał. to oznacza że zęby na pasku wygryzło. A jeżeli tak to kolejne pytanie ile zaworów zostało pogiętych. ja proponuje zapiąć nowy pasek rozrządu i zmierzyć ciśnienie, będziemy wiedzieli które zawory pogięte. Jeżeli faktycznie coś złego stało się z paskiem to minimum 4 zawory są...
Temat rozwiązany: pogięte zawory ssące
A głowice już ściągnąłeś? Bo zawory pewnie pogięte.
Do końca wkręciłeś blokadę wału? Wygląda na pogięte zawory
pogiąć zawora pogiąć bateria antena pogiąć
dorobi klucz karty telewizor samsung aplikacji youtube regulacja zbieżność kolor
radio makita kabel brake radio
Linde E16 2005 – lokalizacja czujnika wentylatora silnika jazdy, radiator falownika Czy można pospawać złamane wiertło widiowe?