Witam mam problem z moim audi A4 B8 2014 mianowicie wyskakuje błąd regulacji ciśnienia doładowania dodam że wymienione turbo na nowe zawór regulacji ciśnienia doładowania nowy oryginalny audi DV też nowa auto ma moc dopóki nie wyskoczy check jakieś pomysły???
Wystarczy że zwarcie robi i cała linia zasilania siada. Ubija wtedy zasilanie na elektrozawory z listy błędów. Szczególnie że odcina N75 (17957- zawór regulacji ciśnienia doładowania) turbo jest nie wysterowane i masz brak mocy a po chwili to pewnie i tak by zgasł bo pompa paliwa nie pracuje i silnik ma tyle paliwa ile jest w filtrze (17932- przekaźnik...
Samochód ma przebieg 184000 km, przed zakupem była wymieniana turbina w serwisie renault w Belgii przy 135tys i egr przy 109tys. Od momentu kiedy go kupiłem mam problem ze spalaniem. Przekładałem przepływomierz , zaślepiłem egr, czyściłem zawór regulacji ciśnienia turbo (tu trochę moc podskoczyła), regenerowałem wtryskiwacze, przekładałem czujnik ciśnienia...
Skoro wywala na postoju to nie jest to kwestia ani turbo ani ciśnienia(moim zdaniem) Podczas jazdy nic się nie dzieje?
Ja bym zaczął od ogarnięcia ciśnienia paliwa. Jak nie masz paliwa nie ma też spalin żeby turbo wstało. Sprawdź zawór regulacji ciśnienia, wtryskiwacze czy nie puszczają na przelewy. To silnik na układzie Delphi?
Stoi zawór regulacyjny było wiele razy na forum szukaj hasła k 5.55
MAP sensor w samochodzie osobowym pełni rolę czujnika ciśnienia doładowania bezwzględnego, ulokowanego w kolektorze . N75 to elektromagnetyczny zawór regulujący ciśnienie doładowania turbosprężarki. Służy do regulacji ciśnienia podawanego do turbosprężarki w celu uzyskania optymalnej mocy silnika oraz oszczędności paliwa
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
17964 P1556 Możliwe przyczyny: Przyłącza węży zamienione Przecieka połączenie (s) wąż Wąż intercooler Wyciek linie próżniowe Zawór elektromagnetyczny do regulacji ciśnienia ładowania (N75) wadliwe Turbo zabrudzony lub uszkodzony. Zwłaszcza, gdy mechanizm regulacji zmiennych łopatek nie będzie Ci pozostać usterka Jeśli zmienna łopatki w pozycji, w której...
Zewnetrzny zawór WG sterowany nadciśnieniem z kolektora ssącego.
Choć jak brakuje ciśnienia to ten sam efekt. Dawka paliwa zaniżona i brak gazów do napędzenia turbo. Jeśli ciśnienie na wejściu pompy HP ok. Zawór regulacji też . Temperatura paliwa prawidłowo odczytywana to zostaje już tylko pompa HP (za słabo wydajna).
yyyyyyy znowu zonka mam ......... miałem 2.2 CDI coupe teraz mam 2.7 sedan i ani w jednym ani w drugim nie miałem czegoś takiego jak przetwornik połączony z kolektorem ssącym który ciśnieniem daje jakikolwiek impuls ... może masz na myśli zawór EGR który jest sterowany podciśnieniem???
Nie wiesz gdzie jest zawór, to skąd wiedziałeś jakie przewody podciśnieniowe sprawdzać? :(
Panowie, dzięki jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi, pompa vaccum była sprawna i sama turbina też. Rozebralem wszystko raz jeszcze i okazało się, że do zaworu N75 dochodziło podciśnienie natomiast od zaworu do turbo już nie. Zamieniłem zawór od turbo z zaworem od EGR połączyłem wszystko raz jeszcze i turbo wstaje i EGR wstaje :).
Dzień dobry. Posiadam Passata B6 z 2008r. z silnikiem 1.8 TSI kod: BZB. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem braku mocy/doładowania. Ręce mi już opadają... Błędy, które były na początku to: - Zablokowane klapy kolektora/niewłaściwy sygnał - kolektor wyjęty, wymieniony uszkodzony sensor położenia klap (wyrobiony plastikowy element), usunięty nagar...
A więc szanowny kolego w twoim przypadku domyślam się że ciągnik pracował swojego czasu na emu. Rozwiercony kat itp. to już tam ostro było modzone. Przypuszczam że przyczyna takiego działania pozostaje nieznana . Zobacz jak wygląda zasilanie , masa oraz CAN do czujnika NOX. Ciśnienie doładowania 1,96 bar które opisujesz jest dobre. Testowałem Magnum...
Witam, mam problem z moim sprinterem 313, silnik om611, 1999r świeci mi się kontrolka EDC i silnik pracuje do 3k obr. Podpielem texe i pokazała błąd p0703 sygnał hamulca, p1470 regulacja ciśnienia turbo, p1622 zawór elektryczny wyłaczający i p1188 elektrozawór wyłączenia pompy wysokiego ciśnienia, podmieniłem zawór sterowania turbo sprawdziłem węże...
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Witam. Pacjent to Ford Galaxy 1.9 pompowtryskiwacz. Z tego co wiem poprzedni elektronik musiał przerobić instalacje ponieważ nie można było podłączyć się interfejsem pod sterownik. Rzekomo zwarcie CAN. Była zmieniona mapa, lekko podwyższona moc oraz wyrzucony EGR lecz problem pojawiał się wcześniej. Po 40-50km odcina turbinę, sterownik nie zapisuje...
Na ciepłym i na zimnym masz takie same ciśnienie doładowania, zmienia się tylko sterowanie EGR, spprawdź turbo czy działa regulacja poprawnie. według mnie problem jest w turbo, bo EGR chyba działa prawidławo, bo powinien działać ja jest silnik ciepły, chyba że jest otwarty cały czas i wtedy są podobne problemy z autem. Ciśnienie doładowania nie jest...
Kolejne dane na temat usterki.... Dziś po odpaleniu silnika kontrolka nie świeciła, więc szybciutko otworzyłem maskę, aby przysłuchać się pracy silnika... Po kilku sekundach usłyszałem jak przekaźnik turbo (B) - taki mały do którego dochodzą dwa wężyki i dwa kabelki zaczął "brzęczeć". Słyszałem to brzęczenie już wcześniej, ale nie wiem do końca jak...
Wymieniłem przewody paliwowe na zwykłe gumowe- paliwowe. Przerobiłem powrót z wtrysków, idzie od razu do powrotu do baku. Założyłem zaworek zwrotny między filtrem a pompą, przy samym filtrze. Teraz silnik po długim postoju odpala bardzo dobrze. Paliwo się nie cofa. Pojawił się się niestety następny problem. Samochód ma mało mocy, ciężko wkręca się na...
Witam mam problem z Leonem 1.8t auq Czasem auto idzie jak wściekłe a czasem no jak by nie miało turbo Wywala takie błedy: 17695 P1289 zawór recyrkulacyiny turbosprężarki (N249) - zwarcie masy 17956. P1548 Zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia doładowania (n75) obwód otwarty 17938 P1530 Wałek rozrządu wlot zwarcie do masy
W logach różnica ciśnień rzędu 300mbar przy 2600rpm to wypełnienie 52%, a taka sama różnica 700mbar przy 1800rpm to wypełnienie 45%. Oczywiście w obu przypadkach sytuacja przyspieszania. Tutaj jest potrzebna wiedza jak działa turbo i dlaczego przy innych obrotach czasami wyższych "pompuje" mniejszym ciśnieniem. Zacznijmy od "korzeni" gdzie było stosowane...
Witam, a ja mam inny problem.(SAMOCHÓD VW LT 2,5 TDI) Na zaworze od regulacji ciśnienia doładowania mam 3,26V a na zaworze od egr 0,22V oczywiście komputer pokazuje błędy tych dwóch czujników. Samochód chodzi tylko nie załącza się turbo. Po odpaleniu wyskakuje jeszcze błąd przepływomierza. Wiązka sprawdzona ( między zaworami a kompem ok) możliwe żeby...
problem rozwiązany turbina jeszcze raz wyciągnięta wyczyszczona kierownica łopatek siłownik regulowałem tak gruszka zaciągnięta podciśnieniem =17psi regulacja pokręcona o położenia max i wszystko wyczyszczony zawór egr zacięty delikatnie był otwarty jazda próbna wszystko OK :D ciśnienie na turbo wolnych=97kpa max+231,7kpa dziękuje wszystkim za pomoc
Na początek zrób diagnostykę. Turbo jest bez zmiennej geometri, ma tylko zawór regulujący ciśnienie i chodzi on w miarę ciężko. A jak ze zużyciem oleju i mocą?
Po pierwsze, jeżeli sam tego nie naprawiasz, to poszukaj polecanej warsztatu wśród znajomych lub w internecie. Po drugie, zleć przed naprawą diagnostykę i wycenę ewentualnych kosztów usunięcia usterek. Po trzecie, za każdą naprawę zbieraj faktury. Warsztat, jeżeli wie co robi, nie będzie robił żadnych problemów, żeby spełnić Twoje wymagania. Przynajmniej...
SCANIA R 420 2005 R.PROBLEM Z KOPCENIEM.WYMIENIONE FILTRY SCANIA SERWICE,WYMIENIONY PRZEPŁYWOMIERZ MASOWY,WYMIENIONY CZUJNIK CIŚNIENIA DOŁADOWANIA ,REGENERACJA CZERWONEGO ZAWORU,REGENERACJA BANKÓW PALIWOWYCH WSZYSTKO W SERWISIE,REGULACJA ZAWORÓW I POMPOWTRYSKÓW,TURBO OK. TORBOCOMP OK.,ZAWÓR EGR OK. ZWĘŻKA WENTURIEGO,WYMIENIONA WRAZ Z USZCZELNIENIEM...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Masz dwa przewody, na jednym względem masy ( na przykład klemy akumulatora) ma być napięcie zbliżone do napięcia akumulatora czyli 13,5 do 14,4 wolt na pracującym silniku. Co może być przyczyną, że u mnie na wtyczkach od N18, N239 i N75 jest ok 3,5 V na pracującym silniku? Są takie błędy -17946 Zawór odcinający paliwo - przerwa/zwarcie do masy, brak...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam powrót do tematu wymiany turbo z upustowej na zmienna geometrię. Ogólnie temat prawie rozwiązany choć nie było łatwo.. Na chwilę obecną auto jedzie nawet bardzo fajnie do pewnego momentu. Zamontowany zawór ciśnienia wężyk od waku i wąż od gruchy turbo metoda prob i błędów i jest ok grucha zaciąga regulacja gruchy po sporych próbach udana ciągnie...
Witam wszystkich. Mam problem ze swoją audiczką, a mianowicie nie ma mocy i turbo tak jakby załączało i rozłączało(szarpanie podczas przyspieszania. Podciśnienia wymienione na nowe, turbo nowe, robiona głowica i pompki(synchro ustawione, Bipy w normie). Wymieniłem również przepływomierz i zawór N75(na starym jest przeładowanie, a na nowym niedoładowanie)....
Te silniki mają pompowtryski.. Ja zacząłem od wymiany pompowtrysków na inny zestaw. Zmieniła się zasadniczo tylko zawartość mojego portwela. Wymieniłem już wszystkie czujniki na inne jednak nie nowe.: Czujn. Obr. Wału i wałka, temp paliwa, ciśn. I temp powietrza za IC, przepływomierz , komputer silnika, rozrzad, wiązka w głowicy odpinalem czujn. Temp...
Witam wszystkich. Mam podobny problem z moim C5 (2004r FL, RHR)z takim samym silnikiem. Brak mocy, szarpanie autem po wyrównaniu jazdy, podczas przyśpieszania nie szarpie ale po dłuższym czasie wywala „ depollution system faulty”. Po kilku uruchomieniach błąd znika. Z elementów które już wymieniłem to przepustnica dolotu powietrza (wytarte...
Mam kolejny ciekawy przypadek. Problem polega na tym, że auto przy wciśniętym pedale gazu do końca i przyspiesza i zwalnia. tak jak byśmy dodawali i odejmowali "gazu" To co mnie najbardziej dziwi to, że wykres ciśnienia doładowania wygląda jak wykres sondy lambda oczywiście tylko podczas przyspieszania. Wykres ciśnienia zadanego i odczytanego mniej...
Auto stale serwisowane, w trasie nagle na światłach (skrzyżowanie) zaświeca się check engine, po ruszeniu czuć, że turbo nie tłoczy. Tester i błędy: P0100 układ doładowania P2111 regulacja cisnienia doładowania P2112 regulacja ciśnienia doładowania P2120 siłownik recyrkulacji spalin (zawór egr) P2130 silniczek zamknięcia przewodu ssącego (silnik klap...
zawora regulacja ciśnienie zawora turbo turbo zawora
instrukcja obsługi halogen laser vam1201 ekspres delonghi alarmy
skasował windowsa układ opóźnienia załączenia
Wykrywacz metali do 3 m głębokości - schemat PI Schemat połączeń ściemniacza Meratronik K32L