Cieknie z dekli przestawiacza zapłonu. Najprawdopodobniej puściły uszczelki met-gum. pod dekielkami. Może być też pęknięty korpus, jeśli auto po wypadku lub zawór regulacji zapłonu (rzadko)
z moich doświadzczeń w używanych przeze mnie autach z lpg wynika: -strzały na lpg-układ zapłonowy /świece, przewody cewka/ ew. reg. silnika zapłon zawory regulacja lpg wpływa w niewielkim stopniu, -spadanie wolnych odr. i gaśnięcie przy skrecaniu-żle wyregulowany parownik/ wolne obr, bypass/. Dodano po 39 z moich doświadzczeń w używanych przeze mnie...
Teraz przyszła kolej na regulację zapłonu.
może być za wczesny zapłon.Sprawdz też luzy na zaworach.
Ten otwór należy zamknąć zaślepką. Dokręcić albo wymienić uszczelkę. W środku znajduje się zawór powolnego zapłonu do regulacji szybkości zapłonu.
Jaka lampka ustaw koło na znaki i masz mieć przerwę na platynkach 0,5 (0,45 - 0,5) Świece 0,7 Pływak w górze 7 w dole 15. https://obrazki.elektroda.pl/7821593500_... A i sprawdź luzy na zaworach.
Witam Mam w łodzi zamontowany silnik Volvo Penta typ AQ145B. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć jest to przeróbka silnika montowanego w samochodach Volvo 740 i chyba 240 pod koniec lat 80tych. Silniki te miały oznaczenie B230, pojemność 2,3l zasilane są dwoma gaźnikami Solex, bez turbiny. Poszukuję wszelkich informacji regulacyjnych do tego silnika....
Regulacja zaczyna się, gdy zawór wydechowy cylindra pierwszego jest całkowicie otwarty (otwarty, czyli przesunięty całkowicie w dół). Aby ustawić zawór w taki sposób, należy kręcić wałem korbowym za pomocą środkowej śruby koła pasowego. Nasadka dla tej śruby to 22 mm. Można wykręcić świece zapłonowe (choć bez ich wykręcenia też jest dość łatwo), aby...
Jak w temacie mam taki problem z vento mianowicie po włączeniu zapłonu i odpaleniu autka i zgaszeniu zaworek N75 jak i zawór regulacji kata wyprzedzenia zapłonu wciąż pracuje cały czas jest napięcie na kostce n75 przewód czarno/żółty i ta zaworku kąta też przewód czarno /żółty co to może być po odłączeniu kostki stacyjki taki stan się utrzymuje Może...
Witam, poszukuje danych regulacyjnych do samochodu dostawczego KIA K-3000, model troszkę większy niż popularne K2500 i K2700. Silnik Diesla o pojemności 2957cm, 4-ro cylindrowy, 8 zaworów. Potrzebne mi dane dot. ustawienia luzów na zaworach oraz regulacji wtryskiwaczy i regulacji zapłonu.
Ten silnik nie wymaga żadnego ustawiania zapłonu. Zawory wymagają okresowej regulacji i ma to bardzo duży wpływ na jego osiągi. A co się dzieje?
Jeżeli ma miejsce to o czym piszesz ( nie wiadomo bo nie napisałeś jaki to 126p....ELX , czy starszy....) to niestety proponuje diagnostykę i regulacje ; zawory , zapłon- w tym stan i przerwa na przerywaczu , sprawdzić - jeśli jest czy działa elekrozawór biegu jałowego , czy kanały biegu jałowego w gażniku są drożne......to na tyle - weż to chociaz...
Wymieniłem zawór.
Jeździłem w czasch jak paliwo było na kartki i modne były przeróżne turbinki, jonizatory i inne wynalazki. W instrukcji obsługi było podane, że oszczędność paliwa może być do 20%. Był też moim zdaniem bardzo ważny punkt - po zamontowaniu urządzenia należy wykonać pełną regulację silnika (zawory, zapłon, gaźnik) Nie powiem, ekonomizery działały ale zdecydowana...
1. Uklad zapłonowy: przewód, nasadka, kopułka (jeśli jest) - stan, czystość, regulacja zapłonu. 2. Gaźnik - regulacje, stan, czystość. 3. Zawory - regulacja. Należy sprawdzić te trzy punkty i doprowadzić do właściwego stanu. Dopiero później, jak objaw nie ustąpi trzeba się zastanawiać dalej.
Do ustawienia zapłonu mostkujesz dwa złącza we wtyczce pod schowkiem, i lampą stroboskopową ustawiasz na 12 stopni, na kole pasowym jest znak. Zawory: ssący 0,18-0,22, wydechowy 0,23-0,27.
Świece sprawne-nadal nie odpala. Zadzwoniłem do kilku mechaników którzy stwierdzili,że może być uszkodzona pompa, do regulacji zawory lub przestawił się zapłon. Rozkładam ręce!
przy zmianie paska rozrzadu zostawiłem samochód na biegu i koło sie przestawilo, a na obudowie nie było znaku. ustawiłem to dopiero na zaworach potem nie mogłem odpalic i mechanik powiedział ze to jest wina zapłonu.Przestawił i fura odpaliła ale nie jest tak jak było.Opisałem to powyrzej> POZDRO;)
pompa dostaje napęd? Tzn czy rozrząd sie kreci?Tak kręci. Ja sciągłem przewody paliwa i załozyłem zasilanie na powrocie w pompie. Właczyłęm zapłon i troche wyzygało paliwa jakies 0,5 literka A którędy te 0.5literka Ci wypływało ? Znaczy wpiąłeś zasilanie pompy do jej powrotu ? a przewód powrotny wisiał w powietrzu? I do zasilania na pompie nic nie...
Czasem mam wystrzały przy odpalaniu i problemy z samym odpalaniem(tylko jeśli mróz), zrobiłem wszystkie regulacje(zawory,gaźnik,świece) prócz właśnie zapłonu, podejrzewam, że to może być przyczyna problemów z rozruchem.
Witam, Chciałbym prosić o pomoc zdiagnozowaniu problemu z moim Fordem Focusem MK1 1.6 ZETEC SE z sekwencyjną instalacją LPG – BRC. Pół roku temu grzałka sondy lambda za katalizatorem wypaliła dziurę w tłumiku. Pospawali mi to ale od tego czasu zaczęły się problemy. Auto zaczęło gubić zapłony, ma małą moc, silnik strzela. Na benzynie jest ok, problemy...
miałem to samo za małe luzy na zaworach wydechowych trzeba pomierzyć szczelinomierzem i dopasować właściwe płytki lub oszlifować na właściwą grubość na szlifierce magnetycznej 2 musiałem mocno zeszlifować chyba nawet do 2.35mm od poł roku jeździ normalnie bez zdejmowania głowicy Valve clearance specification When cold (Coolant temperature is 15 – 25...
Witam!!! Po raz drugi powtarzam :po przejechaniu paru kilometrow proponuje ponownie sprawdzic luzy na zaworach ,oraz na przerywaczu ,zaplon proponuje ustawic na ucho tzn. wstepnie ustawic na znakach fabrycznych,apotem poluzowac aparat i przy wlaczonym silniku lekko dygnoc wlewo lub w prawo szukajac najlepszego efektu dla swojego silnika pozostaje jeszcze...
ach te TICO:) Powiedz od razu ze zle zgrales znaki rozrzadu.co do regulacji calej reszty przystap wtedy jak bedziesz pewien czy znaki sa dobrze zgrane.zaplon i zawory mozesz wtedy sprawdzic i przeregulowac
Dzisiaj zauważyłem, że w momencie zapalenia się checka napięcie na 2giej sondzie 0,005v wg kompa. I teraz pytanie ile powinno być tak książkowo? Ja bym zaczął od drożności układu wydechowego, bo wskazania drugiej sondy są zbyt niskie, a to może sugerować jakiś kłopot z wydechem. To prawda natomiast jak pisałem, założyłem emulator przed sondę i tam jest...
Najlepiej wszystko poustawiać tak jak ma być, zapłon, zawory, odstęp elektrod świecy oraz poziom paliwa w gaźniku, i najważniejsze nie ustawiać tego wszystkiego naraz tylko zapłon i zawory,i próba czy przeszło, regulacja gaźnika i próba. Jeśli zrobisz kilka rzeczy naraz to później możesz nie dać rady co i gdzie jest nie tak.
Jeśli to Lucas ,za regulację początku wtrysku odpowiada zawór w pompie wkręcony pod kątem.zobacz jak możesz w parametry.
No, teraz może być, za mała ilość paliwa w mieszance, zły kąt zapłonu, przerwa na przerywaczu, wypalony zawór dolotowy, złe luzy zaworowe. Zacznij od gaźnika, czyszczenie, regulacja, potem zapłon. Jeśli wcześniej to było, obejrzyj przewód od serva i kolektor dolotowy czy nie ssie fałszywego powietrza.
Witam, jeśli nie jest to MULTEC to nie ma możliwości regulacji zapłonu. Stukające zawory na gorącym silniku świadczą o uszkodzonej pompie olejowej lub panewkach. Nie napisałeś jaki olej lejesz. Miałem to same objawy co ty. Ja musiałem wymienić wał i panewki. Sprawdź ciśnienie oleju na zimnym i gorącym silniku lub jeśli to nie jest dla ciebie problem,...
Jeśli chodzi o obroty na gazie to można je regulowac przy parowniku jes taka srobka a za wolne spadanie obrotów może powodowac zacinanie się linki gazu jesli chodzi o duże zużycie gazu może byc wiele przyczyn zapłon zawory oraz zła regulacja gazu lub silnik jest w zlym stanie technicznym
Jak widać sami chętni do pomocy. Mapa została poprawiona korektą po ciśnieniu. Co do wypadania zapłonów - remont silnika. Nadpalone 2 zawory + regulacja luzów. Nie dziękuję nikomu tutaj za pomoc, bo nikt nie pomógł.
Czyszczenie przepustnicy? pierwsze słyszę. Wiekowe auto wymaga wielu napraw i regulacji, zaczynając od gaźnika, poprzez zapłon, zawory i na tłokach nie kończąc. Idź do zaprzyjaźnionego mechanika i tam uzyskasz wyczerpujące odpowiedzi.
Na to może mieć wpływ wiele czynników. Nieszczelne zawory, zbyt mały luz (regulacja płytkami), przestawiony rozrząd, niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu, nieszczelność w dolocie (lewe powietrze).
A silnik pęknięty na pół a wał korbowy w 5 miejsca połamany, paliwo zalewa i ciurkiem płynie ot tak sobie. Nikt za ciebie nie naprawi, a paliwo od tych wad to strumieniami nie płynie. Kolektor ssący sam się połamał i pękł od super eksploatacji. Winne temu forum elektrody. Przeczytaj sam siebie kolektor ssący i zawor ssący nie zazysal paliwa Ze strzykawki...
Zająłbym się regulacją rozrządu/zaworów i zapłonu. A może już odparowały zawory?
Czy udało się rozwiązać problem, pytam bo też zginęło mi napięcie na zaworze regulacji ciśnienia paliwa, sprawdziłem co mogłem i jest tylko 0.47v na zapłonie a przy kreceniu 8v
Jeśli twierdzisz że rozrząd wymieniłeś prawidłowo zapłon także działa to jeszcze zostały ci do regulacji zawory.
Skoro było już u trzech mechaników jak sam piszesz, to coś mi tu nie pasuje. Żaden nic nie zauważył, nic nie powiedział? Może zapłon ustaw na początek, tak?
Kolega DAR180 mówi o bardzo dokładnym czyszczeniu kotła , głównie palnika. Ja również zalecam takie czynności w pierwszej kolejności, łącznie z regulacją ciśnienia gazu na zaworze.
Zawory regulowałeś? Jeszcze nie. A po ilu tys. km. robi się regulację.
Witam, problem jest z tym, że po przełączeniu w pozycji zapłon w stacyjce nieprzerwanie brzęczy zawór regulacji ciśnienia paliwa na pompie wysokiego ciśnienia. Silnik nie odpala. Co może być przyczyną takiego działania. Pali się nieprzerwanie kontrolka diagnostyki silnika. Auto wcześniej miało małego dzwona i silnik wyrwał się z poduszki i poleciał...
Oczyść płomyk dyżurny pędzelkiem i odkurzaczem, może pomoże. Przy "świeczce" powinna być przysłona, która reguluje dopływ powietrza, trzeba tak ustawić, żeby płomień ogrzewał bimetal i był skierowany płasko w kierunku palnika głównego. Palenie w górę oznacza, że "świeczce" brak tlenu...Jeżeli to nie pomoże możliwe, że trzeba będzie dokonać konserwacji...
Konieczna regulacja przez serwisanta. Trzeba wyregulować zawór powolnego zapalania. Może też świeczka jest źle ustawiona. To nie jest probem zamkniętego okna!!! Piecyk musi być wyregulowany.
Wybuchowe zapalanie może być spowodowane zbyt dużym ciśnieniem gazu podawanym w czasie zapłonu. Jednak niektóre z tych kotłów nie mają regulacji tego ciśnienia dlatego właśnie co poniektórzy ograniczają to ciśnienie właśnie na zaworze głównym. Taki kocioł. Dobrze by było aby serwis sprawdził to właśnie ciśnienie i ciśnienie gazu przed kotłem, może jest...
Nie mierzyłem luzów, zamierzam jak zwykle po 30 tys. (na 16 zaworów tylko 6 wymagało korekcji, 2 ssące, pierwsza regulacja po ponad 200 tys. km na LPG). Zero problemów tzn. zawory nie mają zbyt małych (wypadanie zapłonów) ani zbyt dużych luzów. Silnik chodzi jak zegarek, równo, cichutko, pali mniej o 0,5 l niż przed regulacją, i ciągnie jak nowy.
woodpecker jestem takiego samego zdania, że to luz na korbowodzie. Ja książki nie potrzebuję bo już prawie wszystko wymieniłem, jedyne co zostawiłem to ten luz na jednym korbowodzie, myślałem a co tam taki luzik, maluszek jeszcze trochę pojeździ. Dzisiaj odkryłem, że w elegancie jest regulacja zapłonu, nie wiem dlaczego nikt o tym nie wspomniał. Opozniłem...
Wykręć świecę zapłonową, ustaw tłok w górnym martwym punkcie, sprawdż luzy na zaworach na klawiaturze. Zapomniałeś dodać że to musi być jeden dwóch GMP. Ten pod koniec suwu sprężania a nie suwu wydechu. Regulacja przy tym drugim prowadzi na manowce. Poza tym autor tematu ma zdjętą głowicę więc kontrola stanu przylgni zaworowych aż się prosi. Luzy na...
Skoro słychać "syczenie", to zawór działa i nie musisz nic kupować. Pozostała regulacja. Przyłóż zapaloną zapalniczkę do palnika pilota w trakcie "syczenia"
Nie na hydrauliki,regulacja śrubami.Jak silnik zagazowany to często podpiera zawory wydechowe przy źle wyregulowanym gazie
Szukasz problemu nie tam gdzie trzeba. Parowniki LPG cierpią na problem twardnienia membran, potrafiły się robić plastikowe nawet po stosunkowo niskich przebiegach rzędu 20 Mm, a co dopiero po 20 latach. Parowniki niektórych firm były bardziej narażone na to zjawisko. Jeśli instalacja gazowa została nieprawidłowo dopasowana do silnika (mikser) i wyregulowana,...
Dzięki za odrobinę nauki, lecz ja to wiem. Może inni z tego skorzystają. PS podane zdjęcie nadaje się do silników gaźnikowych w których zapłon jest sterowany typowym aparatem zapłonowym z czujnikiem halotronowym, odśrodkowym i podciśnieniowym regulatorem wyprzedzenia zapłonu i którym podczas napraw trzeba regulować kąt wyprzedzenia. Silnik na wtrysku...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Mylisz pojęcia dość znacznie. To starsza i dużo lepsza pompa VP37, nie ma w sobie immo. To co określasz błędnie jako VP37, to zawór shut off, czyli gaszący. To na dole, co opisujesz jako VP44, również będnie, to zawór regulacji wyprzedzenia wtrysku. Skoro po jego odpięciu zapala, to coś źle ustawiłeś z zapłonem, albo ewentualnie coś przesterowuje go...
Andrzej, jak tam ma być rozrząd złożony? Wałki i pasek. Dostałem ten samochód do roboty po pseudomechaniku co robił głowicę z zaworami; aparatem doszedłem tak że już regulacji brak a ja dalej zapłonu w znaki nie wsadzę. Silnik sapie i nie wkręca się na obroty. Co będę kombinował z zapłonem jak to jest pewnie mechanicznie zdupcone.
Nie prawda, wałek rozrządu, zawory chcesz ustawiać czy początek wtrysku? Temat na pograniczu kosza.
Wskazywanie na uszkodzenie głowicy bądź sprężarki na tym etapie to jak pisał kolega wcześniej wróżenie z fusów, można tylko gdybac. Na samym początku sprawdził bym ustawienie luzów na zaworach, oraz ciśnienia na wtryskach, byc może już któryś wtrysk lac, nieraz wystarczy ustawienie cisnienia, albo końcówki są do wymiany. Sprawdzic ustawienie zapłonu,...
Witam! Myślę że jest to ten sam silnik co w Renault Clio3 oznaczenie silnika 740, który posiadam. 1 Czy miałeś sprawdzane luzy na zaworach? 2. Jeżeli auto jeździło na gazie od początku bez regulacji zaworów i z źle ustawionym gazem lub chociaż jednym źle działającym wtryskiem , prawdopodobnie masz wypalone zawory. Też tak miałem samochód na gazie jest...
silnik co fakt przejechal juz 375tyś km ale byl kapitalny remont dosc niedawno jakies 50tyś km temu :) co do ogolnego stanu nie mam zastrzezen. nigdy mnie nie zawiódł! wszystkio w normie za wyjatkiem spalania. nawet nie musze dolewac oleju tylko tyle co przewidzial producent czyli jakis 0,1L na 1000km :) to jest akurat dobry wynik jak na auto wiekowe...
Witam, Wychodzi, iż masz nie wyregulowany mikroprzełącznik. Pstryka bez wody bo sterownik nie wie, że wymusiłeś działanie przełącznika palcem. Przepływ wody mechanicznie otwiera przez zespół wodny zawór gazu i bum zapłon. Tego mikroprzełącznika nie regulowałem, tutaj jest popychacz, dawniej była śruba regulacyjna, ale jakoś powinno się to regulować....
Jak chcesz regulować zawory no to chyba pokrywy masz zdjęte i widać wałki, a jak wałki widać to co Ci więcej potrzeba...
Niestety najlepiej będzie zdiagnozować usterkę jakimś testerem(najlepiej clip) - widać jakie jest położenie przepustnicy i czy jest regulacja wolnych obrotów. Można przeczyścić zawór wolnych obrotów i przyuczyć go przez odpięcie zasilania(ściągnięcie klemy na kilka minut,następnie podłączenie i włączenie kluczyka w pozycję zapłon). Szkoda że nie mieszkasz...
W tej pompie występują 2 zawory jeden na głowicy miedzy przewodami wysokiego ciśnienia oraz zawór przestawiający kąt zapłonu na dole pod głowicą. Tak wynika ze schemayu pompy Vp 44 który znalazłem w necie. Analogicznie na rysunku nazywają się zawór regulacji dawki oraz zawór początku tłoczenia
Witam moje pytanie dotyczy czy w fiacie uno zapłon jest ustawiany przez sterownik i moduł zapłonowy czy jest możliwe ustawić samemu wyprzedzanie zapłonu a drugie pytanie to jak można ustawić zawory bo strasznie sie tłuką . A nie ma w tym modelu regulacji ? Dodam , że silnik jest wyposażony w układ wtryskowy bosch mono-jetronic
Witam Może ktoś powiedzieć jaka jest kolejność regulacji zaworów w renault midliner m 150 Czy taka jak kolejność zapłonu czy jaka inna? jakie powinny być luzy na zaworach? Pozdrawiam
A dałeś na luz? bo jak będziesz miał na biegu to nie zakręcisz,a poza tym jak ci akumulator stał na półce rok to będzie już zasiarczony i nawet dwa dni ładowania mu nie pomogą.A zawory to na razie bym zostawił w spokoju,w pierwszym rzędzie to paliwo,prąd czyli iskra świecy,regulacja zapłonu jeżeli jest to konieczne,potem można sprawdzić kondensator...
Zapomniałem Ci podpowiedzieć najważniejszego, wiązki silnika w Mercedesie to szmelc, przewody odchodzą od izolacji, przy najmniejszym ruchu, izolacja łamie się jak paluszki. Dodano po 2 Czy tam może przestawić się mieszanka bez ingerencji. Nie, wlasnie pisałem, tam jak rozregulujesz mieszankę, to kaplica. Nie odpowiedziałeś jaki masz zawór? Na dwa czy...
Nie widziałeś czy nie wiesz? To nowy kocioł, ATMO TEC, zawór gazowy posiada już silnik krokowy a wszystkich regulacji dokonuje się z pulpitu kotła, przyciskami.
Pierwsza sonda jest sondą regulacyjną, druga - kontrolną. Jeśli pierwsza sygnalizuje błąd składu mieszanki to sterownik przechodzi w tryb awaryjny i w ogóle nie bierze pod uwagę wskazań drugiej sondy - stąd status nieaktywna (to nie jest błąd, sam sterownik ją wyłączył). Dzięki kolego Faktycznie może tak być. Jednak sondy nie są wieczne. Ale tak jak...
Podłączyłeś dobrze. Tylko że kody błyskowe mogły zostać wyłączone.Sprawdż jeszcze raz czy wszystko dobrze podlączyłeś. Kontrolka powinna błysnąc po włączeniu zapłonu. Kod błędu i jego przyczyny już ci podałem.
Tak chodzi o ten zawór. Zastanowiłem sie poważnie i naprawde nie wiem w jaki sposób w tym silniku może być realizowana stabilizacja obrotów :D . Poprzez regulację punktu zapłonu raczej nie. Nie ma tam czegoś takiego, poza tym digijet nie steruje KWZ.
Może tutaj ktoś wie z jakiej firmy jest to silnik ?. Bardzo dawno pracowałem przy maszynie napędzanej przez ten "motor". Zasilanie nafta, może benzyna, jeden zawór wydechowy sterowany, zawór ssący samoczynny, świeca do zapłonu, gaźnik "prymitywny" ustawiane powietrze przesłoną, osobno śruba do regulacji paliwa. Ponownie odnalazłem go, bardzo mocno zanieczyszczony....
Spróbowałem z innego kompa i chyba pójdzie.I tak: AdBlue pressure sensor-czujnik ciśnienia adblue Time delay relay-przekaźnik o opóźnionym działaniu, umożliwiający przedmuchanie systemu powietrzem po wyłączeniu zapłonu pump-pompa adblue air pressure control valve- zawór regulacji ciśnienia powietrza air pressure sensor-venturi inlet- czujnik ciśnienia...
Witam Meriva 2006 1.3 CDTi -Zero błędów na kompie -Świeże paliwo -Wtryski działają, nie przelewają, robią mgłę z ropy -Dobrze kręci -Świece grzeją -Czujnik ciśnienia i zawór regulacji ciśnienia podmieniane. -Pompa w baku działa, (na zapłonie paliwo aż sika na szybe). -pompa wysokiego ciśnienia podmieniana -Czujniki położenia wału i wałka podmieniane...
Wygląda na opóźniony zapłon ale jak klin jest w porządku to raczej regulacji wyprzedzenia zapłonu nie ma . Jest on stały jak w wielu kosiarkach . Sprawdził bym ciśnienie sprężania , bo może któryś zawór jest nie szczelny lub nie domyka przez nagar . :| Dodano po 2 Czy filtr jest czysty , nie ma w nim oleju ? Ja bym jeszcze rozebrał i wyczyścił gaźnik...
Witam. Jak w temacie opel corsa b z silnikiem 1.2 8v a problem wygląda następująco: Jeśli silnik (auto) jest zimny to odpala bez najmniejszych problemów natomiast jeśli silnik się nagrzeje podczas jazdy baaa nagrzeje od słońca są problemy z jego ponownym odpaleniem. Rozrusznik kręci normalnie, a silnik nie odpala przez ~4 sekundy. Gdy nareszcie załapie...
Podaję sposób na wyregulowanie zaworów w Poldkach i FSO za sporym przebiegiem: Ustawić silnik tak jak pisze m.in. wieslawpanek z tą różnicą, że nie regulować na szczelinomierz tylko użyć śruby którą reguluje się luz zaworów. To znaczy poluzować nakrętkę kontrującą, palcami wkręcić śrubę regulującą do wyczuwalnego oporu, cofnąć śrubę o 1/4 obrotu dla...
Witam Jaki silnik, 1.6 czy 2.0 oraz jaki przebieg samochodu? Do sprawdzenia: - Czujnik położenia przepustnicy - wartości: Przepustnica zamknięta: 0.45-0.55V - Zaciski 2 i 3 Przepustnica otwarta: ok. 4V - Zaciski 2 i 3 - Przepływomierz - Układ zapłonowy: świece, kable (oporność między 6-10 Kohm w zależności od długości kabla), rozdzielacz zapłonu - Oporności...
Witam ponownie. Wracam do tego czujnika w drugim samochodzie. Zostały zamienione panele i błędy czujnika zamieniły się miejscami. W takim układzie będzie wina panelu sterowania, tylko jeszcze nie wiem dokładnie co. Ciekawe czy subtelne odchyłki oporów czujnika są aż tak istotne, bo nie rozumiem dlaczego sterownik mojego przedmówcy pogłupiał na starym...
A ja mam jeszcze inne rozwiązanie, które stosowałem przy takich spornych sytuacjach. Otóż trzeba poprostu serwisanta, który potrafi zmienić moc kotła tj. zejść z mocą poniżej mocy fabrycznej i wystawić zaświadczenie o przystosowaniu kotła do potrzeb. Regulację mocy dokonać można na zaworze gazowym wykręcając trzpień regulatora w cewce modulatora kontrolując...
Regulacja zaworów oraz regulacja początku tłoczenia pompy wtryskowej jest jak najbardziej wskazana. Po wymianie paska, regulacja pompy wręcz niezbędna. Jasny dym to objaw zbyt wczesnego wtrysku, czarny dym-wtrysk opóźniony. Mówimy tu o sprawnym silniku, bo uważam, że ciśnienie na garach to sprawdzić należy w pierwszym rzędzie. Rozregulowane zawory mogą...
Mam problem i bede wdzięczny za pomoc mianowicie Renault trafic 2 2.0 dci M9r780 na wolnych obrotach wyrzuca wypadanie zapłonów P0300 zaznaczam ze to diesel korekcje wtryskiwaczy szaleją od -5 do 5 wtryski podmienione na nowe Renault nic to nie dało łańcuch rozrządu wymieniony nic ciśnienie sprężania równe 23 bary zawór regulacji ciśnienia czyszczony...
To ja Ci zadam pytanie jak mamy Ci wyregulować zawory online? Na temat regulacji zaworów na youtube jest tyle że z dwie noce będziesz musiał poświęcić na oglądanie zresztą na temat zapłonu też. Wysil się trochę a nie liczysz na gotowca co jest mało realne w tym przypadku.
Zawory były regulowane? Silnik łapie samozapłon może być od zaworów, nagaru może być od aparatu zapłonowego- źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu (podciśnienie do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu sprawne?)
Z tymi zaworami to jest tak , że nie które nie posiadają żadnej regulacji . Pisze o tym gdyż z kilkoma się spotkałem z takim rozwiązaniem . :| Podobnie jak stały punkt zapłonu , nie ma co regulować . :|
Pośpiech nie jest dobry. Podałem Ci luzy trzonków zaworowych. Luzy są po 0.30 mm. Kolejność wtrysku [zapłonu ] jest 1342. 1432 podana powyżej to regulacja zaworów. Czyli przy mijance na 1 cylindrze regulujemy zawory na 4 i odwrotnie. Przy mijance na 3, regulujemy na 2 i odwrotnie.
Zapłon jest ustawiony na 6 stopni słychać to w pełnym zakresie obrotów silnika czy jest możliwe że koło pasowe wałka w głowicy jest przestawione względem krzywek na wałku? czy jest blokowane klinem? I jeszcze jedno pytanie Czy trzeba zablokować sterownik silnika do regulacji zapłonu? jeżeli tak to na jakich obrotach?
Witam Wszystkich, widzę, że kolega boryka się z podobnym problemem jak ja... Mój astrolot ma najechane troszeczkę więcej bo 196tys.km, nie mam pojęcia ile na gazie - używam go jako samochodu zastępczego wiec przez ostatnie 2 lata zrobiłem nim max 2,5 tys km. Z tego ponad tysiąc w ciągu ostatnich 2 miesięcy gdyż w moim drugim autku padło sprzęgiełko...
Witajcie Przeczytałem już temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... i chciałem się upewnić co może być ostateczną przyczyną i jakie mogą być koszta naprawy. Od miesiąca silnik zaczął klekotać jak był zimny ale ze względu na to że nie mam czasu, nie pojechałem od razu do mechanika i po pewnym czasie stuki się nasiliły i zaczęła mrugać...
2,3 JTD wręcz nie da się źle ustawić rozrządu to raz, gdyż blokady na wałki rozrządu, wał korbowy i kółko wałka nie dopuszczają do błędu, a dwa na źle ustawionym rozrządzie auto nie paliło by na plaka. Diagnostyka nadal nie wykazuje żadnych błędów, auto po dłuższym postoju potrafi odpalić od strzała, za chwile gaszone odpala, reaguje na pedał gazu prawidłowo,...
Dobra, na początek "obmacaj" przewody gumowe odmy i samą odmę - silnik ma wrażliwy układ regulacji wolnych obrotów, nie lubi fałszywego powietrza - stąd strzały i możliwe wariacje biegu jałowego, a także szczelność i pewność osadzenia przewodów gumowych zaworu IACV - zawór brzęczy na włączonym zapłonie? Dalej, dla celów diagnostyki usuń attuator - wklej...
Może wyregulowałeś zawory nie w GMP tylko właśnie na zadziałanym dekompresatorze. To by tłumaczyło wszystkie objawy. Istnieje jeszcze możliwość że przestawiony jest rozrząd lub magneto/koło zamachowe (złe ustawienie zapłonu).
Odczyty przez sterownik przy rozruchu 0. Pompę zmienili i nadal 0. Wypnę kostkę czujnika i widzi wartość zastępczą około 220bar jeśli doprze pamiętam. Na listwie fizycznie nie ma ciśnienia. Z informacji które dostałem to auto przed naprawą silnika pracowało normalnie tylko miało przedmuchy. Zapytam jeszcze inaczej w diagnostyce prowadzonej którą oferuje...
Daffit906 podał już co należy zrobić, resztę można spokojnie olać. Miałem kilka przypadków wypadania zapłonu w tym silniku, w każdym skończyło się na regulacji luzu i poprawnym strojeniu gazowni bo to jej wina, że siadają gniazda zaworowe podpiera zawór.
W ogóle masz tam możliwość regulacji? Bo w tych silnikach z reguły jest to na sztywno. Więc jeśli nie ma możliwości regulacji, to nic nie rozpiłowuj i nie kombinuj. Zostaw tak, jak ma być, a przyczyny szukaj gdzie indziej. Choćby w zaworach, bo potrafią się podeprzeć.
po przeskanowaniu vagiem wywala taki bląd 1375 Zawór regulacji twardości zawieszenia silnik, stopień 1, czy to może mieć bezpośredni wplyw na odpalanie na zimnym silniku?
Strzały są spowodowane niesprawnościami silnika lub niewłaściwą regulacją gazu - zbyt ubogą. Przy silniku newralgicznymi punktami są : układ zaplonowy (świece, przewody WN, ustawienie zapłonu itd), rozrząd (przestawiony pasek) lub zawory (szczelność i luzy).
Witam męczę się z nim już jakiś czas. Silnik benzynowy 4 garki. Zawory mam ustawione wydechowe 0.3 ssące 0.25 tak jak jest zalecane do niego. Iskra jest zapłon ustawiony. Gaźnik mam po regulacji przez fachowca. Silnik zachowuje się jakby nie zasysał paliwa na cylinder ponieważ świece są suche a po dłuższym kreceniu silnikiem z rozrusznika w gaźniku...
A może szlifuje się same końcówki dźwigienek zaworowych? W tym przypadku jednak masz 0,09 i tyle powinno być - więc to nie jest problem z luzem zaworów. A dlaczego na zdjęciu nie ma łańcuszka rozrządu? Twój problem to może być zapłon, układ zasilania i wiele innych... Te objawy to może być prawie wszystko...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
łatwo poznać-jeden weżyk z niego leci do zaworu upustowego. Jeżeli piszę jak turbinka dmucha to mam na myśli czy -nie za dużo -nie za mało A tą wątpliwość rozwieje pomiar ciśnienia. Jeżeli za mało,to siedzi turbinka,albo jest nieszczelność,albo..... Jeżeli za dużo to nie działa regulacja ciśnienia (zawór,siłownik,sterownik) W obu przypadkach będzie...
regulacja zapłon zawora regulacja regulacja zawora
excel losować liczba smród spalenizny nierówne obroty omega
pętla prądowa poduszka elektryczna
Citroen Pluriel: Kod usterki 166 - diagnostyka i rozwiązania Stukanie w silniku Honda Barossa 150 - przyczyny i rozwiązania