Witam, W silniku regulacja ciśnienia oleju jest realizowana poprzez przełożenie zawleczki w zaworze regulacyjnym zintegrowanym z pompą oleju.
W/g instrukcji czujnik ciśnienia oleju nie występuje w tym silniku. Ciśnienie sprawdza się manometrem. Ciśnienie jest regulowane przez zawór regulacyjny pompy oleju.
jeszcze jedno pytanie gdzie jest zawór regulacyjny ciśnienia oleju
Witam. Po remoncie silnika, na wolnych obrotach, świeci się kontrolka ciśnienia oleju. Gdzieś wyczytałem, że te silniki mają zawór regulacyjny ciśnienia oleju - czy to prawda i gdzie go szukać? Ewentualnie, co jeszcze sprawdzać? Był szlif wału, nowe panewki, nowe tłoki i pierścienie, cylindry szlif. Na ssaniu kontrolka gaśnie.
Tam jest tylko mechaniczna regulacja ciśnienia oleju. Tzn taka by ciśnienie oleju nie przekroczyło 4bar. Nie ma regulacji ciśnienia poprzez zawór regulacyjny sterowany elektrycznie. Takie cuda to w 3.0TDI i to nie każdym. Czujnik działa w prosty sposób. Zawiera do masy lub rozwiera. Sprawdź miernikiem czy styk jest zwarty czy rozwarty w twoim czujniku...
Cisza na forum bo każdy szuka zaworu ciśnienia na google. :) Zrób pomiar ciśnienia oleju. Pompy oleju lubią tam siadać, zawór regulacyjny ciśnienia oleju jest zazwyczaj w pompach oleju. MERCEDES-BENZSprinter (W901/2/3/4/5) 211 CDI (611.981) 2000 - 2006 workshopdata.com Pompa niskociśnieniowa:ZP2 Ciśnienie (Na biegu jałowym)2.0 Bar Temperatura oleju...
regulacji ciśnienia a nie zawór ograniczający ciśnienie. Zadzwoń może do tego profesora, niech wytłumaczy, czy ograniczenie ciśnienia jest sposobem regulacji czy może czymś innym. Tym bardziej że funkcją tego zaworu jest tylko i wyłącznie graniczenie maksymalnego ciśnienia. Dodano po 1 O silniku spalinowym. To wskaż może, gdzie w silniku spalinowym...
Jaka może być przyczyna? Jeśli chodzi o ciśnienie oleju w silniku, to przyczyna jest taka, że prawidłowo pracuje zawór regulacyjny w pompie.
Poziom oleju nie jest tożsamy z jego ciśnieniem. Jeśli poziom jest ok, to powodów może być kilka: Szwankuje zawór regulacyjny, Przewód od czujnika jest uszkodzony i robi gdzieś zwarcie do masy, Czujnik jest uszkodzony, Jakiś syf zatkał wlot pompy, albo filtr, Etc.
No i po co się żreć? Postaram się odnieść: 1. Nie twierdzę, że 10w zabiło popychacz ale jeśli już przez olej to prędzej przez to niż 60. U mnie na półsyntetyku 10W40 popychacze dają koncert przy rozruchu a jeden sobie postukuje jak chce. 5W50 tego samego producenta, syntetyczny wg etykiety - jest niemal cisza jak chodzi o klawiaturę. 2. Zajzajer albo...
ciśnienie zmierzone na zimnym i wolnych obrotach 4 bar nagrzewając się systematycznie spada aż do 0.3 bar przy 120 C (wody). Zawór regulacyjny działa bo przy podniesieniu obrotów trzyma stałe ciśnienie , zawór jednokierunkowy z podstawie filtra nie działa ale on raczej nie ma wpływu na te problemu.
To może coś wyjaśnijmy - Pompa - głowica ma być mosiężna i w niej mają być zawory oraz blok regulacji ciśnienia - prowadnica tłoków prawie zawsze jest z aluminium i jego stopów, tam gdzie chodzą tłoki bywają tuleje z brązu ale nie zawsze w PRO HD 600 głowica z zaworami jest mosiężna i to dobrze - ale i tu jest ale prowadnica tłoków jest zintegrowana...
Witam Ten silnik ma dwa czujniki ciśnienia oleju 0,3 bara brązowy – styk rozwierny 1,8 bara biały – styk zwierny Wg mnie w Twoim przypadku należy zrobić taką próbę, oczywiście po sprawdzeniu połączeń ( luźny przewód lub przerwa w połączeniu może wywołać podobne zjawisko) oraz na rozgrzanym silniku W miejsce brązowego czujnika wkręć manometr...
Ten zawór przy gaszeniu maszyny ma być zamknięty dociska go ciśnienie powietrza z tej rurki sterującej widocznej obok. Pamiętaj, że przed zgaszeniem każdej sprężarki śrubowej trzeba zamknąć zawory i musi sam spuścić powietrze nie wolno jej w tym pomagać! Po zrzucie ciśnienia zawór ma opaść, aby przy kolejnym rozruchu sprężarka mogła nabrać powietrza....
Co do ciśnienia oleju, to w pompie oleju od spodu z przodu silnika, masz zawór regulacyjny że sprężyna. Zobacz czy nie jest przytarty, czy nic tam nie wpadło. Śruba - korek na klucz imbusowy. Zacznij od tego bo do wymiany pompy trzeba wyjąć silnik.
Teoria której jestem zwolennikiem, zawór regulacyjny w pompie olejowej regulujący ciśnienie smarowania zaczyna szwankować i na zimnym silniku ciśnienie oleju jest tak duże że regulatory zaworów powodują niedomykanie co za tym idzie spadek sprężania i silnik zaczyna kuleć.
Żeby dostac sie do pompy trzeba odkręcić skrzynie biegów od tylnej obudowy(mostu). Pompa jest napedzana z walka idacego do wom-u.Jest na tylnej sciance skrzyni biegów.To pompa gerotorowa,raczej nie pada tak nagle... . Wom działa?Cos mi sie zdaje że walek sie nie kręci i nie napędza pompy... . Cisnienie pompy sprawdza się na rurce zasilajacej sprzeglo...
Do sprawdzenia jaki jest wydatek/ciśnienie bezpośrednio z pompy pomijając zawór regulacyjny. Być może zawór jest uszkodzony/zapieczony do regeneracji? Pompa tłoczkowa jak Pańska powinna być zalana olejem, proszę sprawdzić jego stan, może trzeba go wymienić. Ale to nie powinno mieć bezpośredniego związku z niskim ciśnieniem.
Zgadza się. STOP to ostrzeżenie, że ciśnienie powietrza jest za niskie do jazdy (nie odpuszczone hamulce, możliwość ich zablokowania przy zahamowaniu). Po całkowitym napełnieniu zbiorników powietrzem (czyli po zadziałaniu "zbijaka" w osuszaczu) zapalenie się takiej informacji przy odpuszczeniu ręcznego może oznaczać: - za małą pojemność zbiorników powietrza...
Witam wszystkich olejo palaczy od dłuższego czasu przyglądam się tematowi palenia :D i chciałbym się podzielić doświadczeniem i konstrukcjami pieców które widziałem. Ja palę w nagrzewnicy WEBASTO chyba z jakiegoś autobusa (po drobnej przerubce) grzeje lepiej od ropy tylko często trzeba czyścić komorę spalania z nagaru i to jest już problem bo całą nagrzewnicę...
i niezapali p0960 oznacza czujnik regulacji cisnienia oleju w tisie jest oznaczony zawor regulacji cisnienia paliwa ten zawor jest gdzies koło pompy dojscie jest kiepskie
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Auto odpala na autostarcie i jeździ, bez problemu, po zgaszeniu silnika nie ma probelmu z odpaleniem. Jest problem po dłuższym postoju. Kody błedów P0400 P1222. Znaczenie podanych kodów błędów: P0400 - Układ recyrkulacji spalin, nieprawidłowy sygnał zaworu. P1222 - Traction Control Output Circuit Malfunction / Sieć CAN, kontrola trakcji, awaria obwodu....
Znów ci się mieszają te czujniki. TCJ - gaz skroplony, ew dochłodzenie, cienka rura cieczowa, wyjście ze skraplacza. TC - właściwie samo skraplanie, temperatura rury z przemianą fazową. To ok 1-2K więcej niż temperatura wody na wyjściu. Ale nie może to być rura tłoczna, bo tam często ponad 55C i będzie aktywowane zabezpieczenie przed nadmiernie wysokim...
Nr 8 to zwrotny, a jeżeli chodzi o wymianę sprężynek w zaworach to jak najbardziej - może mieć wpływ na ilość oleju w powietrzu. Różni się ten manual w dość istotnych szczegółach - w manualu zawór zwrotny ma śrubę regulacyjną z nakrętka kontrującą - u ciebie jest wkręcony trójnik z wężykami nie bardzo ogarniam po co (może zastosowano inny typ zaworu...
Na jakiej lepkości oleju? SAE 30? 40? To ma znaczenie. Jak 30 i jeszcze słabej jakosci, to może mieć spore znaczenie i mozna coś tu ugrać. Obroty jałowe są troche niskie. Nominalne obroty biegu jałowego to 700-750obr/ min. Książkowo powinno być na nich minimum ok 1.4kG/cm2 i 2.8kG/cm2 przy 2250obr/min Pojawiło się to nagle, czy wzrastało stopniowo?...
Trochę nietypowe pytanie. Już doświadczyłem dowolnego interpretowania techniki i dalej chcesz próbować. Czyżbyś liczył na litość ze strony samochodu? Z mojej interpretacji zdjęcia wynika, że masz uszkodzony czujnik ciśnienia w układzie wspomagania.O przyczynie trudno wyrokować. Ale aż się prosi wniosek, że z braku oleju układ uległ uszkodzeniom a nieczystości...
Silnik np: [url=http://www.hektos.eu/silnik-hydraul... To wygenerowania owych 320 Nm potrzeba 14 MPa. Żeby ramię mogło poruszać się z prędkością 8 obr/min trzeba wytworzyć strumień oleju o natężeniu przepływu 1280 cm³/min co oznacza potrzebę napędu o mocy 0.5kW i pompy o wydajności jednostkowej 1cm³, napędzanej...
Dzisiaj wyciągnąłem filtr i z latarką w telefonie zajrzałem do puszki wypełnionej ropą a na dnie były kropelki o piwnej barwie... okrągłe ładne kropelki płynu. Olej w paliwie? Woda? Nieszczelność w obwodzie niskiego ciśnienia i wskutek tego zasysanie powietrza z zewnątrz wraz z wodą? Wnioski : 1. Układ paliwowy może być nieszczelny i się zapowietrza....
Ja bardziej myślałem o zastosowaniu skrzyni biegów CVT Multitronic. Jest to skrzynia działająca trochę jak wariator, z tym że średnica kół jest sterowana ciśnieniem oleju. Mógłbym przerobić elektronikę tak , aby sterować potencjometrem przełożenie . Nie zastanawiałem się tylko jak działa tam sprzęgło bodajże hydrokinetyczne. Pomysł z alternatorem nie...
Cześć, mam problem z myjka ciśnieniową Karcher. Brak ciśnienia. Wymienione 3 szt uszczelniaczy na tloczkach, wszystko uszczelnione ( minimalnie poza lancą) a ciśnienia nadal brak. Zacząłem doszukiwać się problemu w zaworze regulacyjnym. Wymienilem oringi na nieoryginalne i nic nie pomaga. Kombinowałem z różnymi rozmiarami i nic nie pomagalo. Ciśnienie...
zawora regulacyjny ciśnienie zawora regulacyjny zawór regulacyjny oleju ciśnienie
modernizacja linii napowietrznej wytrzyma kondensator tauron licznik dwukierunkowy
mikrokomputer cobra1 epson l3150
Citroen C4 2007 – lewe światło postojowe nie świeci, brak masy, diagnoza instalacji Ograniczona funkcja skrzyni biegów - przyczyny i objawy