Zrób najpierw diagnostykę modułu klimatronika, podgląd parametrów, a pozniej wymieniaj. A sam czujnik zmienisz bez spuszczania czynnika. Jest pod nim zawór.
Zaczal bym od wymiany oringow na zaworze rozprężny. I wtedy sprawdzać nosem
Do demontażu kolektor ssący, sprawdzenie nalotu w kanale ssącym w głowicy i na zaworach dolotowych.
Sprężarka bez sprzęgła i zawór z tylu na 2 piny?
Można .
Żadne prowadnice .Samoregulatory podpierają zawory.
Próbowałeś podgrzać , wyczyścić zawór N75 ?
Witam . Mam pytanie do czego służy i za co odpowiada zawór EGR w skodzie octavii.Pytam dlatego że zauważyłem że w\w zawór w mojej skodzie jest zabrudzony w ojeju. Czy to coś poważnego?Proszę o pomoc.
16686- wypadanie zapłonów, cylinder 2 Nagar na zaworach jest?
wtedy czeka mnie wymiana pompy. Wymień sam zawór.
To co to za zawory przy wlewie paliwa ?
Cześć, Jeśli sprawdziłeś działanie sztangi to może problemem jest tzw zawór N75?
Dla mnie to i na handel się nie nadaje w takiej postaci. Widać że trzonek zaworu dosłownie wbił się w tłok zabierając/przepychając materiał. Czy by to działało czy nie to by wyszło po złożeniu.Sprężanie by było.Zniekształcona komora spalania na pewno miała by wpływ na spalanie mieszanki. Dlatego napisałem teoretycznie. Tak czy tak żeby było dobrze...
Zawór EGR do kontroli czy nie zacięty, jak za mało tlenu dostaje to może kopcić.
Brak przepływu spalin przez EGR. Zatkane przewody EGR luz zaślepione. Niesprawny zawór EGR.
U041600 - Elektroniczny program stabilizacji (Sygnał niezrozumiały)P167E00 - System start/stop (Przekroczenie czasu rozruchu)P229500 - Zawór regulacji ciśnienia paliwa 2 (Zwarcie do masy)U042800 - Czujnik kąta skrętu koła kierownicy (Sygnał niezrozumiały) Sądzę kolego że błędy pierwszy / drugi i czwarty wystąpiły przy okazji bo silnik zgasł właśnie...
tam jest zawór nie musisz ściągać czynnika...
No dobrze a co z zasilaniem na tym zaworze? Tam szukaj co ginie.
A JAKI MASZ KOD SILNIKA ?
Zazwyczaj jest po 1080mbar, u Ciebie ledwie dochodzi do 1020mbar. No przy obecnych anomaliach pogodowych wszystko jest możliwe. Niemniej filtr powietrza wypadało by sprawdzić lub zawór EGR
W etce nie ma nic takiego. Mierzyles fizycznie ciśnienie? Zacznij od podmiany czujnika ciśnienia oleju.
Tak,12v po zapłonie . Nie wiem który bezpiecznik dokładnie ale raczej pod maską. Wiele ich tam nie ma więc się nie narobisz. :D
Jest nieszczelność w kolektorze ssącym. Kto ci dał spec od samochodów? Nieszczelność w kolektorze dolotowym to podwyższony bieg jałowy, ale możesz nie mieć uszczelki pod kolektorem a ono i tak osiągnie swoją wartość. To podciśnienie jakie jest to (zakładam, że mierzone wakumetrem) to zła praca układu rozrządu, za uboga mieszanka, zatkany wydech bądź...
nie mam narzazie dostępu do komputera podjadę w sobotę na diagnozę , dodam że był wymieniony jeszcze przepływomierz i zawór zwrotny turbiny
Zawór regulacji vgt popularnie zwany gruszką przy turbosprężarce.
z tego co pamiętam w tdi nie ma potrzeby ani możliwości adaptacji ( brak immo w pompie) w starym 1,9 d np felicja trzeba było. Poczytałem troszkę i podejrzewam przekaźnik 109 ( chyba właśnie ten tyka ) Zobaczę rano podając napięcie bezpośrednio na zawór pompy
W pompie oleju jest zaworek upustowy(miałem to u siebie zaworek się zaciął i zawory opadły)Raczej pompa oleju do wymiany.
Zaburzony przepływ ciepła ciśnienia czynnika chłodniczego. Czy na postoju włączają się wentylator chłodnicy? Może być to zawór rozprężny lub zapchany osuszacz klimatyzacji.
Jeśli chodzi o ten zaworek wkładany w filtr na spinkę to nie jest zawór zwrotny tylko zawór służący do ogrzewania paliwa, czyli jak zimno ciepłe paliwo wracające z pompy trafia do filtra jak ciepło wraca do baku żeby się schłodzić. Dołóż zwykły zawór zwrotny na zasilaniu.
Błąd przeładownia wiec zanim cos wymienisz zobacz jak zachowują się kierownice lub zawór upustowy. Podaj kod silnika
Temat niejednokrotnie poruszany na forum śprawdz przepływomież zawór sterujacy turbiną i recyrkulacji
Przewód dotykał tylko do gumki w metalowej obudowie serwa, ale nie był wciśnięty i podciśnienie uciekało bokiem, a z racji tego, że przewód idący od pompy tandemowej ma zamontowany zawór jednokierunkowy, to turbo i EGR działały prawidłowo.
1. Zawór butli. 2. Cewka elektrozaworu, drugi masz przy reduktorze. 3. Przewód do "wlewu" LPG. 4. Przewód czujnika rezerwy/poziomu LPG. O położeniu zaworu powinien Cię poinformować instalator, ważne jest aby wiedzieć gdzie się on znajduje, aby móc zakręcić wypływ gazy w razie rozszczelnienia instalacji (np. w wyniku kolizji przy równoczesnej awarii...
Na razie założyłem nowy zawór podgrzewacza. Zobaczymy co sie będzie działo
Witam, skoda octavia II 1.9 TDI BXE, co 50-100km podczas jazdy szarpie silnikiem i pojawiają się błędy: P3103- przepustnica; P1664-zawory pompowtrysiwaczy; Przepustnica była uszkodzona (spaliło również bezpiecznik) do tego wymieniłem wiązkę w głowicy na oryginał, ale po krótkim czasie te same objawy i błędy. Co może być ?
hmm no to teraz ja już nic nie wiem, czy mam wymeniac zawór N 109 czy..........:(:(:(....................
Podrążę dalej temat. Zanim pojadę nabić układ, chciałbym mieć pewność, czy czujnik ciśnienia 3 piny i zawór sterujący sprężarką mają poprawne zasilanie. Można to sprawdzić na pinach? Polecicie jakiś VCDS z kablem który działa na Win11?
Jak zaszumiał rozrząd, to masz po zaworach. Zaholuj auto do mechanika - przed ponowną próbą uruchomienia silnika.
Raczej nie jest to zawór nagrzewnicy(podejrzewam że go raczej nie ma!). Jego funkcję spełnia przepustnica powietrza która kieruje je przez nagrzewnicę lub bezpośrednio do otworów nawiewu. Przepustnica jest zablokowana lub uszkodzony jest mechanizm regulacji jej położenia. Zespół odpowiedzialny za regulację temperatury i skierowanie powietrza do odpowiednich...
Zawór rozprężny do sprawdzenia. Ale jak wyżej brak ci sprzętu.
Witam mam problem ze skodą octavia 1 1.6 ben sr 74 kw 1998 rok zapala sie kontrolka oleju przy 1500 obr na jałowym jest ok powyżej gaśnie czujnik wymieniony pompa oleju nowa nie wiem jaki kolor czujnika powinien byc bo kupiłem ja z niemiec jest czarny ktoś pomoże może jakiś zawór jest przy filtrze oleju
Niestety ten zawór regulacyjny jest niedostępny osobno (w serwisie). Można go przełożyć z innej sprężarki, tylko trzeba odessać czynnik.
Jaka instalacja gazowa ? Jeżeli to nie jest sekwencyjna to zrób tak: Zakręć zawór gazu na butli i jeździj jakiś czas tylko na benzynie. Jeżeli będzie poprawa to znaczy się, że elektrozawór od gazu przepuszcza i po prostu zimny silnik zalewa.
każdy mechanik będzie miał tutaj inną tezę ;)
Odpowiedzi masz w temacie, zawór, podciśnienia, gruszka, albo zapieczona geometria.
Zawór był podmieniony. Przeczytaj jeszcze raz ostatni mój post,silnik zimny ale sam czujnik podgrzewamy.
Możesz zrobić tak, jeździć tylko na benzynie i podmienić wtryskiwacze benzynowe miejscami, np 1 z 3. Jak będzie wtedy wypadało na 1 to wtryskiwacz pada, a jak nadal na 3 to najprawdopodobniej głowica do roboty. Podpalone zawory. Możesz zmierzyć kompresję dla pewności.
Po pierwsze, to pewnie powypalane zawory. A po drugie to rozrząd, konkretnie jeden taki przykry (bo drogi) element w nim.
Przykro czytać. Po ponownej nauce pisowni, załóż przewód podciśnieniowy na zawór upustowy turbiny lub wtyczkę na N75
Witam Mam Skode Octavie 99r 1.6 AKL benzyna. Od pewnego czasu zmagam się z problemem , braku mocy szarpania nie równej pracy ,niekiedy nawet bardzo powolnej reakcji na pedał gazu . Komputer pokazał : Czujnik prędkości obrotowej silnika-G28 brak sygnału(interesujące dla czego w ogóle nie łapie sygnału) Po odpięciu wtyczki samochód tam samo pracuje ....
Krzywy zawór podwiesza się w prowadnicy, hydropopychacz likwiduje luz i dalej wiesz co robić.
W ramach uzupełnienia - rok prod. 2001, silnik oleju nie bierze, świece są nowe. W ramach diagnozy dolałem specjalnego płynu do paliwa aby przepalić nagar na zaworach - nie ma różnicy po zabiegu, w trakcie pojawiał się błąd mieszanki paliwa.
Po dodaniu gazu dalej stoi wskazówka w miejscu Dodano po 1 A jak ten zawór rozpręzny można sprawdzić ?
Odświeżam temat, otóż mam problem przy gaszeniu silnika strasznie telepie całą budą (ibiza tdi ASV 110KM) podobno ten zawór jest odpowiedzialny za to ? czy bardziej klapa się nie domyka? Pozdr
ARL nie ma znaków tylko blokady i kółko rozrządu jest pływające. Dodano po 13 Wiazka silnika w ARL I BXE się różni. BXE ma np wspólną skrzynkę do sterowania podcieniem ARL ma osobne zawory. W BXE sterowanie zaworem gaszenia jest poplątane na pinach sterownika z zaworem egr. ARL ma też inne pompowtryski niż bxe czy asz. Sterownik jest z ARL i wiązka...
Chyba już nie robią rozrządów bezkolizyjnych.. Poza tym mówisz o technice FSI 16 zaworowej więc ciężo żeby był bezkolizyjny zawory są pod kątem wtrysk prostopadle do osi cylindra.. Ale niech się wypowiedzą specjaliści.
Jaki silnik? Jak na PD to: na 99.9% problem leży w kostkach od pompo wtryskiwaczy w głowicy lub wiązce silnika, lub uszkodzenie samego pompowtryskiwacza, po podłączeniu pod "komputer" wystkoczy błąd "Zawór pompowtryskiwacza cylinder "X" przerwa w obwodzie lub granica regulacji przekroczona. Na początek trzeba podkręcić plastikowy dekiel głowicy i poprawić...
Jeśli jesteś pewien akumulatora i alternatora, to rzeczywiście sprawdź "zasilanie" alternatora właśnie tymi kabelkami. Zbadaj te przewody na przerwanie i sprawdź, czy we wtyczce zasilającej nie są skorodowane piny. Kiedyś podczas jazdy miałem taką usterkę w Passacie a ponieważ wówczas już jeździło się na światłach mijania, więc akumulatora "osłabł"...
Do wymiany zawór EGR, jak się dobrze przyjrzysz, to pod okrągłym "deklem" zaworu gdzie przychodzi podciśnienie, masz takie dwa otworki po przeciwnych stronach, i kapie stamtąd na rurkę którą pokazałeś na zdjęciu :)
Znalazł się winowajca problemów, uszkodzony króciec w obudowie filtra paliwa, w układ szło nie filtrowane paliwo, zapychając sitka i zawory. Zmieniłem obudowę filtra paliwa i oddałem zaworek na pompie, zawór i czujnik na listwie do czyszczenia w myjce ultradźwiękowej + wyczyściłem cały układ paliwowy i pomogło.
Do wymiany osuszacz, zawór rozprężny, skraplacz, reszta do płukania. Nie trzeba sprężarki rozbierać, wystarczy ją przechylić i wylać trochę oleju.
Znalazłem historie napraw poprzedniego użytkownika. 60 000 KM temu była zalecana wymiana kół faz rozrządu (z tego co mi wiadomo nie zrobiono tego), natomiast 5 000 KM później był czyszczony zawór zmiennych faz rozrządu. Po weekendzie będzie sprawdzany stan rozrządu oraz zaworu...
Kolega miał pasata z silnikiem 1,8T 20V jak wracał z NIemiec to 12 km od domu odpadło koło od walu korbowego. To koło trzyma się do wału na malutkim kliniku. Tylko 2 zawory były proste. Silnik poszedł na złom.
Witam . Jaki masz problem podłączyć auto pod komputer?.Prawdopodobnie jest przeładowanie turbiny,lecz to łatwo sprawdzić .Turbina ze stałą geometrią posiada zawór upustowy (może się mylę),to sprawdź,dodatkowo wężyki podciśnienia.
sam sobie odpowiem...nie wiem dlaczego ale padły jeszcze wtryskiwacze....prawdopodobnie, zawory przelewowe, nie poradziły sobie z powstałym przy 140 km/h ciśnieniu, podczas gwałtownego zgaśnięcia silnika, spowodowanego zerwaniem rozrządu...
przebieg 100 procent pewny, olej(co 10-12tys) z hipermarketu więc wydaje mi się że nie kombinowany , autko smigało do tej pory bez zarzutów, z logami problem będzie bo ja się na tym nie znam, chętnie bym oddał w dobre ręce, ale obecnie przebywam za granicą i nie znam tutaj rzetelnego fachowca, mam tylko kabel i tego polskiego vaga do sprawdzania błędów...
znalazłem przyczyne to uszczelka pod głowica była nieszczelna ijeden zawór wydechowy podpalony zobaczymy po wymianie i naprawie...jestem dobrej mysli...
17957 P1549 ZAWÓR KONTROLNY CIŚNIENIA DOŁADOWANIA - ZWARCIE DO B- 17958 P1550 NIE PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE W KOLEKTORZE SSĄCYM LUB CIŚNIENIE DOŁADOWANIA TAKIE INFORMACJE ZOSTAŁY WYŚWIETLONE NA KOMPUTERZE?? PROSZĘ O ODPOWIEDZ
Rzeźba jest przepiękna... Zawór N75 w silniku 1Z jest połączony z wylotem turbiny i steruje zaworem upustowym za pomocą nadciśnienia, tu jest podpięty do podciśnienia wytwarzanego przez wakupompę Żeby to wszystko normalnie działało trzeba by wymienić sterownik, zawór i spiąć to wszystko do kupy tak jak ma być
Zawory w silniku masz pod kątem 90° względem tłoków, czyli rozrząd kolizyjny. Oprócz pogiętych zaworów możesz mieć szklanki uszkodzone - jak będziesz rozbierał to sprawdź.
Instalacja ma 3 miesiące, jest sprawdzona pod każdym względem (dobry fachowiec). Zastanawiam się, czy po prostu sterownik auta sam w sobie nie jest uszkodzony. Aha, a gdyby zawór wydechowy był uszkodzony to kompresja nie byłaby prawidłowa, prawda?
Witam.U mnie był podobny problem ale to benzyna 1,8 20V .Winna była pompa oleju(zbyt duże ciśnienie i zawory opadły na szczęście nie na tyle by uszkodzić tłoki lub odwrotnie)
Od 2800 masz zawór N75 zasterowany na 94% a ciśnienie prawie 1,5 bara. Dmucha na maxa mimo zamknięcia.
Witam, dzięki wszystkim za udział i chęć pomocy. Już dawno poradziłem sobie z problemem, niestety dopiero teraz pisze jak. Jak się okazało zawór zwrotny jaki kupiłem był felerny. Tania podróbka która sprawiła mi wiele problemów. Zawór przepuszczał powietrze, paliwo z wężyka cofało się do baku. Po dłuższym postoju (noc), silnik nie odpalał. Wymieniłem...
Zawory na szczelność sprawdzone to pewnie Glowica była ściągnięta bo inaczej się nie da a popychacze po co?
Kod 8277 - Zawór EGR Kod 19204 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego Po naprawie lub czyszczeniu odpowiednich komponentów, błędy można usunąć za pomocą skanera OBD2 (np. VCDS, ELM327 itp.). Jeśli po usunięciu błędów problem nadal występuje, kod może się pojawić ponownie, co sugeruje, że naprawa nie została przeprowadzona poprawnie lub występuje inny...
Olej taki bo były wycieki i mechanik powiedział że to załatwi sprawę Ale coś nie bardzo. A teraz chyba raczej nie zmienia z powrotem na tamten bo tak nie można. Wymieniłem pompę tandem, wtryski sprawdzone i są ok (wymienione uszczelki), wałek ok, świece grzeją, drugie świece też działają, zawór egr nowy, nowy czujnik temperatury, i dalej to samo
sprawdź czy nie zacina się klapa na dolocie ta która przy gaszeniu odcina powietrze coby bardzo silnikiem ni telepało i czy po przekręceniu kluczyka masz zasilanie na zaworze odcinającym za co odpowiada przekaźnik 109 ale jak nawet na samostarcie nie idzie to moze być wina tej klapki
Jest to pompa wysokiego ciśnienia Common Rail. Składa się z części i ma zawór, czujnik ciśnienia, złącze wysokiego ciśnienia, złącze niskiego ciśnienia i jeszcze parę zapewne elementów, które mogą cieknąć. Nie obrażaj się za komentarze o jakość zdjęcia, bo są dość istotne. Miałam na myśli, że jest szansa na usunięcie wycieku bez wyciągania pompy (króćce,...
Odłączyłem ten zaworek n239 i nadal to samo czyli przy około 3000 tys. obrotów dławi się i kopci na czarno a gdy odpuszczę gaz to zaczyna szarpać silnikiem na wolnych lecz po chwili normują się obroty i jest ok.Co do logów nie mam możliwości ponieważ uwaliłem fejsik (klon) egr wymieniony na inny plus czyszczenie Dodano po 8 Dodam jeszcze że gdy trzymam...
Witam proszę o pomoc przy instalacji alarmu w skodzie octavia z 2003r TDI, który przewód najlepiej odciąć do zabezpieczenia, tak aby nie wyskakiwały błędy w komputerze ( bo odcięcie na zaworze paliwa jest trochę kiepskie) Może macie jakieś sugestie lub sprawdzone sposoby
Brak paliwa, tym bardziej jeśli faluje obrotami. To prosty silnik - za moc w sumie dopowiadają tam dwie rzeczy - zawór sterujący turbiną i czujnik ciśnienia w rurze nad pompą wtryskową. No i zamknięty szczelnie EGR.
ja proponuje wyjąc zaworek sterowania turbiną n75 podłącz go na zewnątrz pod akumulator sprzwdz czy pracuje bedzie słychac takie klikniecia i masz tam trzy krućce opisane zapewne jest to zawór z biała główka tak wiec dmuchnij w jeden z białych na podłączonym jeżeli przepuści to zawór do wymiany ale sprawdz jeszcze kierownice turbiny czy chodza
Jest to druga pompa air Szkoda że nie dziesiąta. Dosłownie jest to pompa powietrza wtórnego, pompująca przez zawór powietrze do układu wydechowego, w celu rozrzedzenia spalin i "dotlenienia" katalizatora zaraz po rozruchu zimnego silnika.
Tyle że on uważa że na zaworze ma być 12V i przez to nie działa reszta i winy szuka w sterowniku klimatyzacji. Mądrej głowie dość po słowie :) Przeczytaj cały temat.
Wg mnie - akumulator słabo kręci. W wyniku dużego obciążenia (pracą rozrusznika) w tym samym czasie, nie otwiera się zawór el. na pompie i nie podaje paliwa. Naładuj akumulator lub zmień na inny.
możesz np. z zasilacza 12 v podłączyć sie pod każdy zawór z osobna i go sztucznie wysterować sprawdzenie polega na tym że słuchasz czy dany zawór "klika" jeśli jest opór cewki mieżony omomierzem a zawór milczy wychodzi na to że jest zacięty.
Witam Wszystkich forumowiczów , posiadam Skodę Octavię 2 , z silnikiem 1.9 tdi. przez 2 lata jeździłem bez nabitej klimatyzacji , nie włanczałem jej nawet , ale w końcu nabiłem klimatyzację . podczas jazdy samochodzik stracił mi moc ;/ tak jak by na 2 garach chodził miał problem się rozpędzić do 90-100 km...... zastanawiałem się czy to może coś z filtra...
Wszystko co jest w aucie może się zepsuć. Zawór regulacji objętości sprężarki może być zacięty, może płyta zaworowa jest brudna i zamiast pchać na HP to w tylko miesza czynnik w samej sprężarce. Chociaż te 4 bary na ssaniu są zastanawiające, bo zawór rozprężny powinien mieć możliwość całkowitego zamknięcia się i nawet jak sprężarka tylko minimalnie...
Jest to zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa.To"cykanie"jest normalne.Komputer taktuje zawór z częstotliwością ok.90 cykli na minutę.Podaje do układu ssącego opary ze zbiornika paliwa.Pozdrawiam.Robert
Odpal auto niech pochodzi chwilę.Potem odłącz zawór od serwa.Ma być zassany do serwa i po wyciągnięciu będziesz słyszał taki syk.Po prostu w serwie ma być podciśnienie.Tylko uważaj przy podważaniu bo plastik łatwo urwać.
Zawór ma trzy króćce. ATM- do filtra powietrza VAC- do rezerwuaru czy też akumulatora podciśnienia. OUT- wyjście do regulacji komponentu (turbosprężarka , egr, czy inne).
więc tak, katalizator został dziś usunięty, ale nie zmieniło to nic. A i mam jeszcze pytanie, czy zawór egr ma na to wpływ i czy u mnie z nim wszystko jest ok? bo jest od dołu zaolejony.
Witajcie, Dziś wsiadając do auta naszła mnie myśl aby sprawdzić czy wszystko pod maską jest na swoim miejscu, jak też się okazało zauważyłem że coś jest nie tak, zmęczenie materiału sprawiło iż wyjście(podciśnienie) zaworu odrywając się zostało w wężyku, Z pomocą internetu wygrzebałem iż element ze zdjęcia to prawdopodobnie zawór sterowania turbiną....
Nieszczelny układ podciśnień. Nie działa zawór zamkniętego obiegu powietrza. Prawdopodobnie zakłócenia w działaniu zaworu sterującego turbiną lub uszkodzona gruszka od turbo, potrzebujesz mechanika z Vagiem i wiedzą.
Witam. Odczytałem błąd 17965. Rozruszałem zawór N75 (przy turbinie) ale od czasu do czasu znów ten błąd sie pojawia i silnik przechodzi w tryb pracy awaryjnej. Co jeszcze może być przyczyną???
A wryskiwacz sterujący ok filtr paliwa ok? koło zębate na wale ok? zawór n108 ok?turbo nie przeładowuje?przepływka ok?podciśnienia ok?to na razie tyle.Jak coś sprawdzisz lub zrobisz porządną diagnostyke spróbujemy pomóc.
Z tego co pamiętam to z głównego przewodu podciśnienia /pompa- serwo/ przy zaworze zwrotnym podpięte są dwa przewody. Główny przewód SERWO-POMPA ma tylko jedno wyjście pod które podłączony jest wężyk zasilający cały układ podciśnienia.
Mam pytanie jaką oporność powinien mieć zawór regulacyjny spężarki N 280
Te błędy dotyczą sondy przed katalizatorem. Sprawdz regulator ciśnienia, zawór z węglem aktywnym, przewody podciśnieniowe ewentualnie wtryskiwacze.Również czy wydech i układ ssący są szczelne. Jeben błąd mówi o zbyt bogatej a drugi o ubogiej mieszance
octavia zawora zawora skoda skoda fabia zawora
volvo silnika przeskok iskra trafo yaris bezpiecznik pompy
zmywark electrolux esl65070r sterownik rolet
Mercedes kod 0589162208 – czujnik temperatury spalin Y77/1, OM651/OM654/OM642, diagnostyka Podłączenie 4-pinowego rezystora dmuchawy do 4-pinowego regulatora – identyfikacja pinów, Fiat Ducato, PSA, VW