Zrób najpierw diagnostykę modułu klimatronika, podgląd parametrów, a pozniej wymieniaj. A sam czujnik zmienisz bez spuszczania czynnika. Jest pod nim zawór.
Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
Zalecalbym ci kontrole i regulacje co 10kkm( sam tak robie w swojej fel) czyli z wymiana oleju.Sprawa jest prosta i nie czasochlonna, wiec taki interwal na LPG nie jest zbyt uciazliwy .Reguluj zimny silnik najlepiej po nocy.Luzy : ssace 0.25 , wydechowe 0.2.
Do demontażu kolektor ssący, sprawdzenie nalotu w kanale ssącym w głowicy i na zaworach dolotowych.
Ostatnie zdjęcie jest ciekawe, MAF spec 265mg/R (takie jest oczekiwane przez sterownik), a przepływomierz wskazuje 400mg/R. Zobacz czy jakaś kuna nie dobrała się do jego wiązki kabli, ewentualnie odłącz go na próbę Ta wartość może wskazywać również na zablokowany, zamknięty zawór egr
Czego nie rozumiesz, te popyczacze ustawia sie z wstępnym napięciem tak jak napisał kolega maszan. Przy twoim ustawieniu zniszczysz zawory i dzwigienki.
Właśnie na 1 nie ma w ogóle prądu i przekładałem na 2, to działa, to coś z prądem, ale i gadałem z mechanikiem, to powiedział mi, że 80-90% pęknięte zawory.
Witam . Mam pytanie do czego służy i za co odpowiada zawór EGR w skodzie octavii.Pytam dlatego że zauważyłem że w\w zawór w mojej skodzie jest zabrudzony w ojeju. Czy to coś poważnego?Proszę o pomoc.
Zawór odmy miałem podobny przypadek
Po tym przekaźniku sądzę że ktoś tu myślał o kompresorze ze sprzęgłem a nie o zaworze.
Żadne prowadnice .Samoregulatory podpierają zawory.
zdejmuj dekiel sprawdz czy krzywki walka atakuja szklanki jak jest luz to masz po zaworach :( .
to moze nie byc czujnik , mógł sie przyciąć zawór regulujacy cisnienie na pompie oleju; po dodaniu gazu jak kontrolka gasnie to zawór
A ciśnienie na cylindrach? Z tego co pamiętam to w 1.2 wypalały się zawory wydechowe.
Zaczal bym od wymiany oringow na zaworze rozprężny. I wtedy sprawdzać nosem
nom to tak jak juz stawialem wczesniej ze uszczelka glowicy albo lewe powietrze lub cos z zaworami
Sprawdz zawór odmy
Moje głupie pytanie-tam są elektyczne zawory?
Próbowałeś podgrzać , wyczyścić zawór N75 ?
wtedy czeka mnie wymiana pompy. Wymień sam zawór.
Witam. Czy można zamienić zawór N75 z N18 i analogicznie podpiąć? Dodam, że na Vag nie pokazuję żadnej informacji o zaworze.
Należy zacząć od zmierzenia kompresji na cylindrach. Być może gaz był źle ustawiony i wypaliło zawory.
16686- wypadanie zapłonów, cylinder 2 Nagar na zaworach jest?
Kolego w tych silnikach producent przewiduje tylko naprawę głowicy, nie ma dostępnych pierścieni. Mogę podpowiedzieć tobie że pierścienie można dobrać ale nie orginalne. Najczęściej jest problem z zaworami wypalonymi, powstający od zużytego katalizatora. Pozdrawiam.
Pomierzyć kompresje jak się rozgrzeje. Zapewne wypalone zawory, standardowo.
Jest tam niezależnie od tego czy silnik pracuje czy jest włączony zapłon 5 volt. Dodano po 1 ok, rozumiem, źle cię zrozumiałem sorka. Nie ma dzisiaj testera, muszę pożyczyć, więc to dopiero w tygodniu będę mógł sprawdzić. 5v jest na czujnik ciśnienia. Na zawór jest PWM.
Samostartem probowales?Zawory kiedy ostatnio regulowane?Na pewno ma iskre ?Winny moglby byc czujnik Halla, ale piszesz ze iskra jest ...a skoro jest to na LPG powinien odpalic.Jak probujesz odpalic na benie to swiece sa mokre ?Jesli tak to wtryski podaja paliwo i winny moze byc brak luzow na zaworach.
pod tą blachą masz zwykły zawór elektryczny.
a czy na benzynie też ten problem występuje ?? ja swoja felke zawsze odpalam na noPb , a potem przełaczam na LPG proponuje przyjrzeć sie zaworom
Panewki w porządku, a pompa oleju jest dobra, a smok olejowy nie był zapchany. Brak opiłków metalu w filtrze oleju i misce. Czujnik ciśnienia oleju nowy. Problem cały czas ten sam. Gdzie szukać i co diagnozować? Czy cos sie zapchało? Czy tam jest jakiś zawór olejowy?
Cześć, Jeśli sprawdziłeś działanie sztangi to może problemem jest tzw zawór N75?
Wał nie pękł bo by nie kręciło osprzętem,alt. itd. Prawdopodobnie ścięło zęby na dole paska. Taj czy tak pogięło zawory. Szukaj silnika.
Będzie pewnikiem BXW lub CGGB a tutaj nie ma zaworu EGR.
Problem rozwiązany. Wystarczyło przeczyścić zawór egr.
Tak na szybko bo w pracy jestem :P Auto pali mniej tak normalnie i duzo mniej przy maks odkreconym zaworku :) na 10 l ropy jestem w stanie zrobic ponad 400 km :) i tak mysle ze lepszy bedzie wtrysk wody jak najblizej komory spalania tylko co na to zawory :)
Brak przepływu spalin przez EGR. Zatkane przewody EGR luz zaślepione. Niesprawny zawór EGR.
Nie ,tak naprawde auto klienta, zostawił mi auto , pierwsze moje podejrzenie po podłączeniu kompa to napewno cewka, no i tak poszło dalej.Jak sprawdziłem rozrząd no to co by nie zobaczyc glowicy, po tym jak pisali w Internecie, i paru ludzi z mojego miasta co zajmuje się elektroniką powiedziało ze głowne przyczyny w tym silniku to rozrząd albo zawory.
To co to za zawory przy wlewie paliwa ?
Przepustnica otwiera się do końca? Zawory wyregulowane?
Dla mnie to i na handel się nie nadaje w takiej postaci. Widać że trzonek zaworu dosłownie wbił się w tłok zabierając/przepychając materiał. Czy by to działało czy nie to by wyszło po złożeniu.Sprężanie by było.Zniekształcona komora spalania na pewno miała by wpływ na spalanie mieszanki. Dlatego napisałem teoretycznie. Tak czy tak żeby było dobrze...
Dlatego opisałem różnice w zaworach lovato stary typ klucz 13 tam filtr idzie większym otworem na dółu. W nowym na odwrót.
EGR ponownie daje o sobie znać dlatego otwieram wątek aby opisać dalsze boje z EGR, pomiary jakie wykonałem - może przydadzą się komuś informacje. Dodatkowo prośba o kliknięcie "Pomógł" przy moim poście jesli informacje były pomocne. Do rzeczy: Po trzech latach jazdy i 40kkm ponownie pojawił się błąd EGR. Tym razem: P0403: Exhaust Gas Recirculation...
tam jest z lewej strony silnika (jak się stoi przodem do maski ) taki węźyk do zawora EVAP.Ten wąż lubi spadać z kapilary na przepustnicy,jeżeli auto ma gaz,i lubi czasami kichnąć to na bank ten wąz zleciał.Pochyl się nad silnikiem,i przysłuchaj się czy nie słyszysz wyraźnego syczenia. Dodam jeszcze raz że notoryczna usterka w fabii.
A skąd masz pewność czy zawory nie dostały?
Jest nieszczelność w kolektorze ssącym. Kto ci dał spec od samochodów? Nieszczelność w kolektorze dolotowym to podwyższony bieg jałowy, ale możesz nie mieć uszczelki pod kolektorem a ono i tak osiągnie swoją wartość. To podciśnienie jakie jest to (zakładam, że mierzone wakumetrem) to zła praca układu rozrządu, za uboga mieszanka, zatkany wydech bądź...
Pomimo czujników jak pisali koledzy wyżej, polecam sprawdzić luzy na zaworach. Może są za ciasną ( jak u mnie było) i objaw był podobny. Potwierdzam.
Zazwyczaj jest po 1080mbar, u Ciebie ledwie dochodzi do 1020mbar. No przy obecnych anomaliach pogodowych wszystko jest możliwe. Niemniej filtr powietrza wypadało by sprawdzić lub zawór EGR
No to masz odpowiedz wyzej. Przez te pol roku ile km zrobiles? Jak pompa nie domagala to moglo troche zubazac mieszanke i luz na zaworach wydechowych sie zmniejszyl.
Jak już pali to immo nie winne, wcale nie ingeruje w dalszą pracę silnika. Zawory wyregulować.
Na razie to jest zamęczona a nie za słaba - kiedy wymieniałeś separator i resztę? W zbiorniku prawdopodobnie masz masz ponad 13 bar a na wylocie 4 - dociera coś do ciebie? Czy tylko potrafisz odkręcić zawór ?
Też myślę ze tych specyfików nie dodawać bo szkoda układu, nagrzewnice i wszystkie kanały zapaskudzi !!! Powinni tego nie sprzedawać. Jak sprawdzić tą pompę czy porostu wymienić ? Teraz nie ma wycieków właśnie wyjechałem fabiontkiem z kanału i nie wycieka nic silnik chodząc na wolnych obrotach, nic nie ma. Ale jak jechałem do wawy w tygodniu i na krajowej...
Wzrost ciśnienia w układzie jak ruszy sprężarka. Przełóz zawór ze starej
Już Ci napisałem w swoim pierwszym poście. Masz sprawdzić czy po odłączeniu wtyczki od zaworu par paliwa nie ma przepływu przez ten zawór czyli czy jest zamknięty.
Za bogata mieszanka czyli za mało powietrza. Za wysokie ciśnienie w dolocie czyli nieszczelność, ale sprawdziłeś i układ jest szczelny. Czyli w tym przypadku: bogata mieszkanka + za małe podciśnienie daje niedomknięty zawór EGR. Pozdrawiam
Samochód był jeden dzień nie używany następnego dnia nie nic nie klekotało i nie żarzyła się kontrolka, przejechałem 90 km i wyłączyłem silnik, za około 20 min wracałem i po odpaleniu znów góra silnika delikatnie klekotała , a kontrolka się ciągle świeciła i gdzieś kilka km od domu przestała a klejnocik zniknął(a tak w ogóle to było go słychać tylko...
A może ma ktoś focie gdzie ten zawór się znajduje i bezpiecznik
Witam czy ktoś wie GDZIE JEST W SKODZIE FABII 1.4 16V ZAWóR EWAP
No dobrze a co z zasilaniem na tym zaworze? Tam szukaj co ginie.
Nie jeździj bo jeśli to nie czujnik lub elektryka, to silnik nie ma smarowania i pogłębiasz jego zniszczenia. A przyczyną może być uszkodzony czujnik, elektryka a jeśli faktycznie jest niskie ciśnienie to skrajnie niski poziom oleju, skrajnie zużyty olej lub wymieszany z benzyną, zatarty lub zużyty silnik, uszkodzona pompa lub jej zawór przelewowy.
tam jest zawór nie musisz ściągać czynnika...
Przebieg samochodu 184000 km, świece, rozrząd wymienione, robiona głowica, zawory, zapłon ustawił mechanik.
Sigwa18 czy ten zawór nie powinien świrować i w zimie?
z tego co pamiętam w tdi nie ma potrzeby ani możliwości adaptacji ( brak immo w pompie) w starym 1,9 d np felicja trzeba było. Poczytałem troszkę i podejrzewam przekaźnik 109 ( chyba właśnie ten tyka ) Zobaczę rano podając napięcie bezpośrednio na zawór pompy
nie mam narzazie dostępu do komputera podjadę w sobotę na diagnozę , dodam że był wymieniony jeszcze przepływomierz i zawór zwrotny turbiny
Przeczytane z zeszytu serwisowego dla Fabii pierwszej . Dla zacisku nowego czy to po naprawie przed jego montażem . https://obrazki.elektroda.pl/2130326100_... Z tłumacza Google : Wstępne odpowietrzanie zacisku hamulca Ustaw zacisk hamulca do wstępnego odpowietrzania. – Otworzyć zawór odpowietrzający -strzałka A-. – Używając...
Zawory kiedy byly regulowane?
Dziękuję za pomoc chyba problem sie rozwiązał kompresja sprawdzona: Cylinder 1 - 9 cylinder 2- 10 cylinder 3 - 13 Czyli wypalone zawory mam rozumieć?
Więc masz wypalone zawory, ewentualnie brak wysterowania cewki.
co mogło być przyczyną uszkodzenia pierścieni Jaka pewność, że to pierścienie, a nie zawory lub nieszczelna uszczelka?
Samochód do dobrego diagnosty zanim będzie za późno... Ciekawe czego nalejesz następnym razem? Lepiku, smoły? Dodano po 55 Zaczyna się problem z zaworami lub ciśnieniem oleju na górze.
Ale to masz 1-2 generację gazu czy co?? Bo tam to normalne że coś będzie w dolocie zostawało. Skoro cały czas to jak wyżej cewki na zaworach oraz trzeba by się przyjrzeć samemu reduktorowi -czyli membrany i przeczyścić środek.
Pompa niestety również wchodzi w grę. Ja jednak dobrze bym sprawdził zawór do regulacji temperatury.
Naładowałem w nocy akumulator, godzinę temu go założyłem, silnik odpalił za pierwszym razem bez problemu. Wyłączyłem silnik, próbowałem odpalić drugi raz, rozrusznik nawet nie drgnął. Zaciągnąłem samochód do warsztatu elektryki samochodowej. Jutro mam się pytać o rezultat naprawy. Jak będę coś wiedział to napiszę. Pozdrowienia. A to że Felicja nie ma...
Jak strzela to może masz zawór podpalony, sprawdź ciśnienie sprężania.
W etce nie ma nic takiego. Mierzyles fizycznie ciśnienie? Zacznij od podmiany czujnika ciśnienia oleju.
Błąd wyraznie mówi że mieszanka jest za uboga lub za bogata. Sprawdzić prace sondy lambda, zrobić analize spalin, sprawdzić szczelność ukladu paliwowego, sprawdzić zawór odparowywania zbiornika.
Taka usterka jest niemożliwa w silnikach otto, chyba że wszystkie zawory uniesiesz do góry.
A JAKI MASZ KOD SILNIKA ?
Wypalone zawory, głowica do roboty. Ot taki standard.
Witaj napisałem podpiąłem zwykły wakuometr więc myślę że to nie ma znaczenia grunt że pokazuje wartość podcisnienia. Tak chodzi mi o kostkę która wchodzi w ten zawor magnetyczny. Jakie napięcie tam powinno byc 12v ? Na zapłonie na odpalonym czy w spoczynku . Podaj nr bezpiecznika
Jutro się tym zajmę i dam odpowiedz też tak myślę że zawory do roboty pozdrawiam
Skoro robi tak na gazie i benzynie to raczej nie wina instalacji gazowej. Zresztą byłem w 3 serwisach niezależnych LPG i każdy mówi ze instalacja ok. Coś z osprzętem samego silnika. Jedni mówią czujnik impulsów inni zawory (krzywe popychacze)
Masz klasyczne objawy źle działającej instalacji gazowej. Że to najprawdopodobniej Omegas nie znaczy że nie może się zepsuć. Czasem trzeba nawet kilkadziesiąt km zrobić na benzynie żeby korekty wróciły do normy.
Pisales ze po przelaczeniu slychac pykanie w przelaczniku. Proponuje wiec sprobowac jeszcze jednej rzeczy. Jesli u Ciebie wyglada to podobnie jak u mnie, przelacznik podlacza 12 v albo do zawora benzynowego (gdy jest na benzynie) otwierajac go, albo (na gazie) - do zaworka gazowego. Znajdz te zaworki , powinny miec po dwa wyjscia - jedno (-) podlaczone...
Zawór zwrotny w pompie ok?
A czy odczuwaleś ze klima jest coraz slabsza? Czy odrazu stanęła Raczej stanęła od razu. Piszę raczej, bo przez jakiś czas (ubiegłej jesieni) myślałem, że rzeczywiście jest słabsza. Ale nie wnikałem. Potem, jak zacząłem dochodzić, okazało się, że nie jest słabsza a po prostu w ogóle nie działa a wentylator nawiewa chłodne (lub ciepłe) powietrze atmosferyczne....
To w końcu jak jest 1.6 L, czy 1.6 tdi ?, pytanie do autora, wiesz co piszesz chociaż?. Dużo sadzy w EGR oznacza: Wtryskiwacze za dużo podaje paliwo niż powinno, sprawdź komputerowo ilość dawki paliwa. Nieszczelność na zaworach przez uszczelniaczy w głowicy. Nieszczelność turbiny.
Konkretnie zawór jest na filtrem oleju, ktoś mógł go odłączać do wymiany filtra oleju, jeśli błąd nie wraca, nie ma się czym przejmować, jeśli wraca, należy sprawdzić okablowanie złącze oraz zawór. Zawór. http://obrazki.elektroda.pl/5866892600_1... Interpretacja błędu na pompę cieczy chłodnicy EGR, wygląda nieco gorzej i zapala kontrolkę...
Zawory regulowano na zimnym silniku?
Witam Który to rok silnika? Czy to SDI czy zwykły mechaniczny diesel (pompy lucasa montowali w chyba w SDI) Czy awaria nastąpiła nagle czy dopiero kupiłeś samochód? Zawór regulacji kąta wtrysku znajduje się na dole pompy z prawej strony idzie do niego czarny dwużyłowy przewód (jak w domowym sprzęcie rtv) 028 906 124D nr 140 to sterownik świec + moduł...
Dziękuję za odpowiedz. Mam pytanie, czy problemy z prowadnicami zaworowymi nie powinny się odbijać na kompresji? Przy niedomykających się lub nieszczelnych zaworach pomiar ciśnienia na cylindrze nie powinien być prawidłowy.
Na sterownik silnika zasilanie sprawdź (bezpieczniki). W blokach pomiarowych można sprawdzić. Co podawane jest na zawór N108 można podsłuchać i sprawdzić. Wg mnie gdzieś jest słaba masa.
Np wypalone /pogięte zawory. Rozrząd się nie rozleciał ,nie przeskoczył?
W tdi często jest tak że wina jest pompa a raczej ustawienie dawki rozruchowej które zależy z kolei od czujników temperatury silnika najprościej ściągnąć wtyczkę z 4 pinowego czujnika i jak na ciepłym silniku odpali to będzie znaczyło że pompa do regeneracji. ale to jeszcze o niczym nie przesądza trzeba zrobić konkretną diagnostykę, ciśnienie sprężania...
Zawór olejowy wywala błąd...nie ma ciśnienia oleju na 4000 obrotów wystarczającego aby sterownik prawidłowo pracował.. Manometr wszystko powie....ma być około 2 bary na jałowym...inaczej zawór ów informuję o błędzie....silnik do rozbiórki źle złożony.. Tak było u mnie....
Błąd przeładownia wiec zanim cos wymienisz zobacz jak zachowują się kierownice lub zawór upustowy. Podaj kod silnika
Temat niejednokrotnie poruszany na forum śprawdz przepływomież zawór sterujacy turbiną i recyrkulacji
Niewłaściwe ciśnienie doładowania. Uszkodzne turbo zawór sterujący turbo, EGR itp.
Jeśli chodzi o ten zaworek wkładany w filtr na spinkę to nie jest zawór zwrotny tylko zawór służący do ogrzewania paliwa, czyli jak zimno ciepłe paliwo wracające z pompy trafia do filtra jak ciepło wraca do baku żeby się schłodzić. Dołóż zwykły zawór zwrotny na zasilaniu.
Witam.Wygląda to na problem z zaworami i o ile mają one samoregulatory to schodzi z nich olej z tąd te stuki.Żle otwierające się zawory mogą powodować tego typu problemy,kiedy samoregulatory napompują się olejem i nie ma dużego luzu zaworowego obhjawy ustępują.
zawora skoda fabia zawora ciśnienie skoda zawora skoda octavia
zasilacz anteny televes downloader samsung instrukcja chińskiego radia
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Naprawa zwarcia światła w domku holenderskim Wskaźnik paliwa rośnie po wyłączeniu zapłonu - przyczyny