Plus po zapłonie i masa sterująca wystawiona przez sterownik silnika jeśli ten chce otworzyć zawór.
zawór egr
Zmierz ciśnienie oleju na głowicy. Są tam wkręcane zaślepki. Pomiędzy głowicą a blokiem jest zaworek (opisany Oil Flow Check Valve) - prawdopodobnie odpowiedzialny za obniżenie ciśnienia oleju w głowicy. Może puszcza za dużo i dlatego podpiera zawory.
zawór turbiny, obwod, zle dzialanie, sprawdzic instalacje , zawór, obwód doladowania ,
Zaworek w okolicach filtra powietrza.
Nieszczelność w dolocie (lewe powietrze) może jeszcze nie domykać sie zawór EGR
E, tam bywał uruchamiany podciśnieniem zawór nagrzewnicy jak pamiętam?
czy ktos wie o ktory ten zawor chodzi? Zawór od recylkulatora.
ustawiasz tak znaki by pierwszy tłok miał zamknięte zawory
KOlego ustawiasz wszystko wedle blokad i jeśli nie przekręcisz silnika to coś blokuje najpewniej zawory.
Sprawdź, czy paliwo nie cofa się po nocy do zbiornika i ewentualnie zamontuj zawór zwrotny.
Przeczytaj dokladnie co napisalem wyzej... Jezeli dymi z pod korka wlewu oleju wskazuje to raczej na pierscienie...Przykryj wlew oleju reka przy chodzacym silniku...Sprawdz czy buduje sie cisnienie...Ale nie jest to dokladne badanie...Dym z rury wskazuje na uszczelniacze na zaworach...
Napięcie maleje przy dodawaniu gazu. Btw. ta gruszka sterowana podciśnieniem to zawór wastegate?
Podejżewam, że tłoki spotkały się z zaworami
zmierzyli dzisiaj jeszcze raz ciśnienie i jest lipa jak myślicie czy to podparte zawory?
Witam, Mam ten sam silnik w Cromie którą mam od 3 tygodni. EGR to dla mnie coś nowego. Stąd pytanie - gdzie znajduje się ten zawór?
Jechać na dobrą diagnostykę.
Jak hamulce będą trzymać to poluzuj króćce przewodów hamulcowych z pompy do bloku zaworowego ABS, jak po poluzowaniu hamulce puszczą to z jakiegoś powodu pompa podtrzymuje ciśnienie, jak nie puszcza to pewnie coś z zaworami w ABSie
Zobacz czy masz dobrze ustawiony czujnik położenia przepustnicy i czy jest sprawny. Sprawdź zawór powietrza dodatkowego "silnik krokowy"
Czyżby zawór EGR
Dziwna sprawa. Sprubój wymienić elektorzawó, albo podepnij go na krótko i zobacz czy wtedy odpali. Może masz gdzieś przerwe na stykach czy co i po nagrzaniu nie styka dobrze, a jak jest zimny to styka. Przeczyść styki przy zaworze
Nie ma, filtr wymieniony, listwa zdemontowana i sprawdzona, wyczyszczona, tak samo przewody i zawór pompy.
Vectra C z silnikiem diesla 3.0 isuzu i pompa podawcza w zbiorniku ?????????? ... Tam nie ma pompy podawczej .. To auto lubi się zapowietrzać na obudowie filtra paliwa lub zawory na pompie wtryskowej ...
Dobra dzięki za fachową pomoc. Sam sobie posprawdzałem i ogarnąłem. Po prostu ów mechanik chyba sobie tym kablem coś sprawdzał on nie był do niczego podłączony. Sprawdziłem sterownik pompy w każdy możliwy sposób i wychodzi że sterownik nie wysyła sygnału na zawór.
Ale egr masz z wtyczka,mimo tego ze zaslepiony ale jego elektronika jak zle dziala to falszuje strasznie sterownik benzyny.Juz nieraz widziałem w oplach jaja z tymi zaworami.
Silnik 2.0 dti .Czy zawory które sterują turbiną egr i przepustnicami w ssącym są takie same?Chodzi mi o to żeby ten od tych przepustnic czy tam klap założyć w miejsce gdzie był od turbiny czy będzie działał?
12 na prawym rysunku
Po podaniu plusa na wtyczkę pompy, powinien być plus na zaworze.
Kolego błąd pokazuje na obwód , jak zawór dobry to sprawdź wiązkę. Pozdro.
Witam. Sprawdź zawór egr
Wyczyść zawór EGR i klapki w kolektorze ssącym.
Wstaw małą blaszkę miedzy zawór a kolektor
sprawdź sprężanie na cylindrach może się wypala zawór
Tak silnik gnie zawory.
zalane ale czym olejem a kto ci te zawory wymieniał
Pewnie zawór nadpalony.
dobra ale czy na biegu jałowym na 3 zaworkach ma być take samo ciśnienie? NIE! Sorry - ale za dużo kombinujesz, za mało myślisz - na wolnych obrotach częściowo otwarty może być tylko EGR, klapy gaszące i obejście turbiny jest zamknięte (choć obejście nie jest takie oczywiste, bo w niektórych autach działa na odwrót, tj. przy braku podciśnienia obejście...
Może ktoś to tak pospolicie jak dla laika opisać jak to sprawdzić i na co zwrócić uwagę aaa no i gdzie ten zawór jest
sprawdź katalizator - być może zapchany - w ostateczności go przewierć wzdłuż długim grubym wiertłem ale najpierw wyczyść zawór EGR
Elektrit to nie tak, tłok sie rozpędza i gasnie świeca (czyli światło) i tłok wali z rozpędu w zawory :) .
Mój teść miał coś podobnego w astrze 1,4 16v przy przebiegu 200k jazda tylko na benzynie. Okazało się że byl wypalony zawór .
witam ,mam problem z układem podciśnienia w vectra c 2.2 dti 125KM.Problem polega na wywalaniu trybu serwisowego przy ciągłej jeżdzie na trasie itp przy stałych prędkościach.Doszedłem że os nie tak z układem podcisnienia i feralnymi zaworami.Wydaje mi się że brakuje czegoś na kolektorze ssącym i coś nie tak z zaworami.Ktoś wie jakie powinny być zawory...
Lub maja bezpiecznik w postaci dźwigienki zaworu która to ulega zniszczeniu po spotkaniu zaworu z tłokiem , a tłok i zawór (teoretycznie) zostają nie naruszone.
Witam -jest to zawór egr (gruszka egr) ale radził bym sprawdzić tę gruszkę przed zakupem drugiej,przyłączył bym bezpośrednio do wakum pompy elastycznym wężykiem odpalić silnik jak wciągnie zawór to zgiąć wężyk(załamać)zawór nie powinien się cofnąć,jeżeli cofnie się całkiem to do wymiany.Jeżeli pompa zaworu nie wciągnie to:gdzieś jest rozszczelnienie...
Dzięki panowie za poradę. Mam pytanie z innej beczki. Kto mi powie gdzie w Vectra b 2.0benzyna Ecotec jest zawór Egr?
siągnij zawór i zobacz czy niejest załadowany sadzą kolektor ssący
kompresje sprawdź, może jakis zawór sie wypalił
Może zaciął się któryś z elektrozaworów od gazu, albo nie dochodzi do niego prąd. Jeden jest w zbiorniku, drugi przy filterku w komorze silnika i może być jeszcze przy parowniku. sprawdź, czy w momencie przełączenia na gaz dochodzi prąd do tych zaworów i czy słychać przełączenie w zaworach. Możesz jeszcze odkręcić rurkę od miksera i sprawdzić, czy w...
Sprawdź podciśnienie wytwarzane przez vacumpompke, sprawdź sam zawór elektromagnetyczny turbiny.
Zamontuj w tym miejscu co ten hydronic:
I sonda Lambada, i zawór Edgara
Witam Sprawdź zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej najlepiej zdejmij rurkę i zatkaj palcem jak będzie chodził ok to do wymiany ciężko go kupić znajdziesz go z przodu silnika po prawej stronie wsadzona jest rurka zaworu niewidać dopiero jak się go wyciągnie to wiadomo że to zawór
Rozrząd źle ustawiony albo zawory pogięte.
Tak jak pisze kolega MartBan, do przeglądnięcia podciśnienia na podszybiu i zaworze nagrzewnicy.
Też myślałem że się zapowietrza ale sadzę że wtedy bez czujnika też by nie odpalał. Jeśli chodzi o programowanie czujnika temperatury to pierwsze słyszę że programuje się czujnik temperatury. Poza tym komputer silnika widzi prawidłową temperaturę. Nie sprawdzałem ciśnienia na powrocie gdyż nie mam do tego przyrządu. Myślisz o zaworze zwrotnym?
OK kolego, najpewniej nie masz zasilania na wszystkie ZAWORY a nie czujniki.
Proponuje powrócić do tematu nie palenia vectry C Polecam podłaczyć go pod techa 2 lub op-com odczytać błedy wszystkich systemów, z uwzględnieniem modułu pod kierownica, deski, bcm, esp, eps. Psunąc usterki zwiazane z can. Ewentualnie przypisać kluczyki. I wtedy wymienić zawór EGR.
To ciekawe, faktycznie błędy wskazują na coś innego i nie mają żadnego związku z twoim problemem. Czujnik wału to standardowa usterka w Oplach. Zawsze można odpalić gdy jest sprawny czujnik wałka rozrządu (o ile drugi też jest sprawny). Ja podejrzewam, że masz coś z popychaczami hydraulicznymi. A co za tym idzie z zaworami. Pozdrawiam,
Serdeczne dzięki, przypadek identyczny jak u mnie, jednak autor nie napisał jak ostatecznie rozwiązał problem, szczególnie jeśli chodzi o moment uruchamiania silnika i w jaki sposób zmniejszył ciśnienie na zaworze nr 3. Jedyny sposób to chyba skrócenie spręzynki, ale nic nie napisał jak pomierzyć ciśnienie regulowane przez ten zawór.
Witam,pierwsze słyszę że w tych silnikach rozrząd co 60tyś. Miałem kiedyś Omegę B z tym samym silnikiem (X25XE) rok 96 i w książce serwisowej wyraźnie było napisane że wymiana rozrządu co 120tyś km. Z resztą kupiłem ją od 1-go właściciela przy przebiegu-oryginalnym 107tyś i rozrząd jeszcze nie był wymieniany. Więc dla spokojności bym wymienił co 100tyś....
witam . posiadam opla vectre a 1.7 d 1991 r co jakiś czas łamie mi dźwigienkę zaworów. dowiedziałem się że wcześniejszemu właścicielowi pękł pasek rozrządu i były wymienione 2 dźwigienki. po jakimś czasie pękła mi ale nie wiem czy ta sama co wcześniej. jaka może być przyczyna tej usterki , krzywy wałek czy może krzywy zawór ?
Wyczyść tłoki i dobrze sprawdź :) Ja ostatnio miałem niespodziankę i gdybym nie sprawdził porządnie to kawałek tłoka by się oderwał w czasie pracy silnika. Wystarczyło lekko stuknąć w pobliżu śladu po zaworze i kawałek tłoka się odłamał.
zawór egr, sprawdz go.
A co myślicie o tym zaworze EGR?
Zrób próbę olejową by sprawdzić czy to pierścienie czy zawory, ale bardziej obstawiam pierścienie.
witam przewody podciśnieniowe sprawdzone wszystkie ??olej lubi się w nich zbierać trzeba je przedmuchać sprężonym powietrzem zawór EGR zwykły czy elektroniczny ??
Jeszcze pytanie czy tam jest zawór trójdrożny do nagrzewnicy..
Zawór upustowy turbiny jest zamknięty?
Witam. Na 90% zawór EGR jest zapchany ale sprawdź jeszcze wężyki podciśnienia te od gruszki.
Podciśnienia są na wszystkich 3 zaworach? Sztangę od turbo wciąga na maxa?
A w ogóle jaki olej wlano? No bo chyba nie zalał syntetyku? A czy te błędy występują nadal(chodzi mi o zapalający się check?) Z tym smokiem pompy to może być przyczyna: -słabe ciśnienie -klepiące panewki -klepiące zawory(brak mocy)
Takie objawy wzkazuja na niedostateczne dawkowanie paliwa.Jezeli tylko 2 cylindry byly wywalone to swiadczy o zlej pracy samego wtryskiwacza benzyny.Dawal prawdopodobnie za mala ilosc paliwa przez co byla zwiekszona temperatura spalania i powstaly "male" ubytki w denkach tlokow nie zapominajac o zaworach.Gdyby wszystkie cylindry wygladaly podobnie wina...
Witam miałem kolizje tłoki zaworami w opel vectra a 1992r 17 D silnik ohc. Postrzelały cztery krzywki zaworów ssących a wydechowe ocalały i rozebrałem głowice sprawdziłem szczelność zaworów, zawory delikatnie sie pocą mechanik twierdzi ze to jest w normie mianowicie wymieniłem pasek rozrządu rolki napinająca i stałą i po złożeniu w całość okazało sie...
Może być zawór regulacji biegu jałowego.
Pewnie że może palić 7l LPG, ale zrobisz tak z 50k km i po zaworach w głowicy zostaną tylko trzonki.
Nie wiem jak jest dokładnie w tym aucie ale opiszę ci jak zmieniałem w innym samochodzie .Dla pewności ustawiłem wszystkie tłoki ,, na równo,, w cylindrach aby zawory nie powpadały za głęboko ( bo wypadnięcie raczej nie możliwe) i zakładając nowy uszczelniacz stosowałem magnes na wysięgniku którym łapałem za trzon zaworowy podciągałem max do góry płaskoszczypami...
Elektrozawór vacu podciśnienia najlepiej sprawdzić : -ODpinamy zawor i ustami zasysamy powietrze gdzie pisze vacu, nie powinno byc przejscia. Jeżeli możemy zassać powietrze na vac- zawo uszkodzonu. Mozna zassac powietrze na vac- jak jest napiecie podane. -na oucie powinniśmy zasysac powietrze z zewnątrz czyli z grzybka lub z trzeceigo wyjscia na którym...
Przypuszczam raczej że to kwestia przetartego przewodu. Zauważyłem też że cały czas jest napięcie około 9V na zaworze wolnych obrotów.
Wszystko bez efektu, poprostu przyzwyczaiłem się....
Są trzy możliwości: przytkany smok, zablokowany zawór ciśnienia i obrócona panewka główna.
Dzięki za podpowiedzi sprawdzę czy gaz nie ucieka drugą stroną, a zawór i tak pewnie będę musiał wyciągnąć i obejrzeć.
witam sparwdź EGR - zawór recyrkulacji spalin pozdrawiam
Po pierwsze silnik nazywa się ECOTEC... po drugie, po 90k km powiniem mieć wymieniony cały rozrząd, jeśli nie maiał to jest do wymiany, silnik nie ma prawa klekotać bo ma hydrauliczne kompensatory luzu na zaworach, jeśli więc słychać zawory na wolnych obrotach to rozrząd jest do wymiany. Jak odkręcisz wlew oleju i przegazujesz silnik nie powinno się...
To jest zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa.
Czy to może być wina pompy wtryskowej, że nie wkręca się na obroty i przy dodaniu gazu kopci na biało tak przyczyna jest wadliwy kąt wtrysku . Masz dwie opcje sprawdzić i ustawiic poprawnie kąt. Przyczyna moze być w tkwic w pompie . np czujnk obrotów pompy , badz zawór sterujący kątem wtrysku, zatarcie elementów zmianiajacych kąt.
Zwieram przewód brązowo niebieski od gniazda przekaźnika do masy, przekaźnik startuje a wraz z nim wtryskiwacze i zawór wolnych obrotów
Sprawdź na listwie wtryskowej czy masz ciśnienie tam jest taki zawór podobny do wentyla rowerowego
Rozrząd w krzakach, gdyby był wypalony któryś zawór ssący, to by nierówno pracował i nie miał kompresji na cylindrze
Powiedz jaki jest kąt w momencie rozruchu? I jak został ustawiony rozrząd? Jeśli rozrząd ustawiony na blokady, to tak na 80% uwalony zawór w pompie.
Uszczelnij pompę lub przewody/filtr. Wywal zawory bo zajedziesz pompę.
Zapomniałem jeszcze dodać, że wymieniłem również zawór EGR oraz świece.
Parametry w normie a zawór egr zaślepiony jest.
Samochód był u mechanika zawór EGR był nieszczelny.
Jak w temacie .Schemat połączenia z dwoma zaworami SCV(zielony i czerwony) z ECU.Chciałbym podpiąć do SCV diody sygnalizujące ich działanie. Przy dużym obciążeniu silnika (duża prędkość na autostradzie) następują sporadyczne szarpnięcia (ok 1s) spowodowane moim zdaniem chwilowym brakiem paliwa podawanym przez pompę CR i tu podejrzenie na zły kontakt...
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
Ale w serwisie mówili że to jakiś zawór przy pompie wtryskowej... do odcinania paliwa czy coś.
Bardzo wiele elementów Np: wtryski ,reduktor,filtry ,elektro zawory ,czujniki lub sterownik.
Kolego,na początek powinno się zacząć od pomiaru podciśnienia jakie daje vacum ,min.0,8bara.Potem w układzie(trójnik).Jak nie będzie podciśnienia ,będzie generowało błąd egr i błąd systemu krytycznego 2.Oczywiście auto będzie słabe i będzie się palił check.Jak ciśnienie jest ok,możesz sprawdzić te wężyki podciśnienia jak ich prawidłowość połączeń.Na...
witam jak by padał moduł to wogóle by Ci autko nie zapaliło ewentualnie na pych tak jak pisał kolega spth a co do zaworu to samo zdjęcie wezyka może nie pomódz z tego wzgldu ze jak sam zawór będzie nieszczelny to bedzie przepuszczał... najlpiej to wykręcić zawór zeszlifować lub zciąć grzybek... nastepnie wyciąć blaszkę najlepiej chyba wziąść wzór z...
Kolego jeśli ma około 18000km to padła pompa.Sprawdź czy daje paliwo,jeśli nie to walnięty sterownik.Po naprawie sterownika odpali,ale to się morze powtórzyć choć nie musi .Przyczyna zacierający się zawór w pompie.
zawora zawora wydechowy vectra gniazdo vectra vectra vectra skrzynia
makita ga5030 szlifierka pomiar statecznik elektroniczny jaeger licznik
samsung ue55ks8000 samsung rsh5zlbg
Jak wymienić szczotki w silniku odkurzacza centralnego? Ustawianie zegara: pojazdy, urządzenia mobilne, komputery