Witam ponownie.No i jestem po wymianie rozrzadu,wymieniłem wszystko poza wariatorem czyli koło dolne ,koło górne łancuch napinacz i slizgi.Wiec po wymianie wszystko było dobrze do czasu.Najpierw znów zaczeły powoli pojawiac sie błedy z wypadaniem zapłonów,na zimnym silniku po rozruchu na chwilę słychac było tyrkotanie i nierówną pracę po czym cichło...
Witam. Dołączę do was bo mam podobny problem z tym silnikiem, tylko 1.3 jtd (to prawie te same silniki). Tyle co zdiagnozowałem to jest za wysokie ciśnienie oleju, bo ciśnienie wynosi 4 i pali na dwa tłoki 1 i 2, a na 3 i 4 nie ma ciśnienia. W tym stanie jak go przegazuję do 4 tysięcy to silnik wyrównuje swoją pracę ale jak wykręcę mu tylko zawór zwrotny...
Gęsty olej, za duże ciśnienie oleju, zastany zawór zwrotny w pompie oleju i takie problemy mogą być. Oczywiście to tylko przemyślenia. Za mało danych podczas wystąpienia usterki.
Zawór zwrotny ?
Dzień dobry wszystkim, pozdrawiam z Gdańska. Miałem ostatnio chyba podobny problem z moja laguną (również 1.8 benz. 89kW) podczas silnych mrozów. Wystrzeliło mi uszczelkę spod filtra oleju od razu po zapaleniu auta rano, i zanim się zorientowałem o co chodzi, po kilku sekundach miałem czerwoną kontrolkę oleju i silnika. Wyłączyłem szybko, krótki rzut...
Olej to elf 15w40 wymieniony trzy tygodnie temu ,oczywiście razem z filtrem Przebieg 90tyś. Czy ktoś wie może gdzie w silniku seicento 900 znajduje się zawór zwrotny oleju?
Z silnikiem 3kW wydusisz i 8 bar, presostat z odprężeniem by się przydał i obowiązkowo zawór zwrotny, do pompy oleju będziesz potrzebował reg. ciśnienia - kilka stron wstecz są nawet od instalacji CO. Zaworki namoczyć w rozpuszczalniku i wymyć, jak nie mają wżerów to będą jeszcze śmigać. Skoro zaworki czarne to zapewne pierścienie na tłokach to wspomnienie
Witam. Jeżeli diagnosyki i naprawy dokonywał ten sam człowiek to proponuję zmienic fachowca i to czym prędzej. Piszesz że był robiony remont silnika ale on nic nie dał lampka oleju świeci nadal. 1. cisnienie nie może byc dobre bo działaja dwa zabezpieczenia lampka i brzęczyk. czujnki ciśnienia znajują się na końcu magistrali ciśnienia oleju jeżeli jest...
Na biegu luzem, zawór zamyka dolot głównego strumienia powietrza. Powietrze wpada tylko malutkim kanałem umożliwiającym utrzymanie ciśnienia w zbiorniku separatora, umożliwiające prawidłową cyrkulację oleju w układzie. Nadmiar powietrza wraca z powrotem w dolot. Całość takiej pracy umożliwia zawór zwrotny z nastawianym wstępnym ciśnieniem otwarcia.
Może zawór zwrotny w pompie oleju puszcza.
Może Kolego najpierw spróbuj sprawdzić uszczelnienie pompy i zawór zwrotny chociaż myślę,że ten zawór jest OK
1) Ucichło bo tutaj jest forum elektryków, elektroników - nie znajdziesz tu odpowiedzi z hydrauliki siłowej. 2) Elektrozawór 4/2 możesz zastosować, nawet byłoby bezpieczniej :) 3) Zasilacz to pompa, zawór ograniczający ciśnienie, filtr, itd. 4) Schemat który przedstawileś wcześniej jest to układ do testowania zawórów ograniczajacych ciśnienie. W zasilaczu...
Zawór wbudowany w pompę w miejscu przykręcania przewodu. To nie jest zawór zwrotny tylko przelewowy - zabezpiecza przed nadmiernym wzrostem ciśnienia. Skoro pompa wyje przy właściwym poziomie i gatunku oleju, to do wyrzucenia niestety. Rozbierać nie ma po co, pokazywane w sieci instrukcje "domowej" pomagają albo na chwilę, albo wręcz prowadzą do zniszczenia...
A czemu taki olej nie lepiej syntetyka zalać? Nie szkoda turbo? Mam nadzieję ze chociaż z pewnego źródła a nie z beczki. Bo jeżeli jakaś podróba to przy takich temperaturach może bardzo gęstnieć i może przycina zawór w pompie przez co ciśnienie rośnie. Swoją drogą ja tez bym pompę oleju podejrzewał a dokładniej zawór zwrotny - chyba tak to się nazywa,...
Darek4768, Dziękuję za odpowiedź. Jak pisałem wcześniej, chcę zastosować dwie pompy. "Szybką" o niskim ciśnieniu, oraz "wolną" do doprasowywania. Połączenie chcę zrobić na zaworach zwrotnych (zrównoleglić pompy). Jak ciśnienie na siłowniku przekroczy możliwości "szybkiej" pompy, zbajpasuję ją elektrozaworem do zbiornika (żeby nie tracić mocy na mieszanie...
Z tych trzech rzeczy ; zawór zwrotny na odsysaniu - tak, może być powodem cofania się oleju do podstawy a co za tym idzie może puszczać olej na sterowanie, zawór zwrotny - tak i wtedy cały czas będziesz miał ciśnienie z baniaka cofające się do śruby i zbiornika oleju może powodować wyrzucanie oleju (słabe odciążanie) elektrozawór - stwierdziłeś że jest...
Ja pisze o zaworze regulującym natrysk na denka tłoków Tak, to też może być przyczyną skoków ciśnienia, ale raczej nie w górę, tylko w dół, czyli spadków, bo jeśli zawór otwiera się przy zbyt niskich obrotach, to ciśnienie będzie spadało. Przy normalnej pracy nie powinno przekraczać 5 bar, więc jeśli skacze powyżej, to moim zdaniem przyczyną może być...
Warto brać. Dorobić sterowanie zapewniające autonomiczną pracę, zapewnić warunki wentylacyjne, czyste powietrze jak pisałem. Co do cofania powietrza, nie trzeba żadnego elektrozaworu, a jedynie zawór zwrotny z uszcelnieniem metal-guma-metal. W tej sprężarce jest już duża objętość pomiędzy kolektorem wylotowym a miejscem na zawór zwrotny i nie ma ryzyka...
Możesz wrzucić fotkę całości tego co posiadasz? Nie znam tego czego tabliczkę zamieściłeś, ale wygląda, że to co masz będzie robić pod warunkiem, że cewki sterujące zaworami są na właściwe napięcie zasilania. Możemy ogarnąć temat na forum, priv, lub mailowo. Na podstawie tego co widzę to: 1. połączył bym HYDRAULIKĘ tak: P - do pompy (ciśnienie) R -...
Że wyrzuca olej to tutaj normalne, sprężarka z samochodu. Głowica chłodzona płynem, nie zauważyłem zaworu zwrotnego to ciśnienie jest stale na zaworach (tłoku) które nie są pierwszej młodości. Rodzaj oleju- od diesla bo od tego pochodzi sprężarka.
dopadła mnie grypa i nie bardzo mogę siedzieć w garażu ale dziś się zmusiłem ... Filtr oleju jest jak by zassany lekko , w środku w obudowie jest na pewno zawór zwrotny który działa - zrobiłem dziś doświadczenie ze sprężonym powietrzem , dmuchałem w otwór po czujniku ciśnienia oleju - wkład filtra był otwarty i kompletnie nic tam nie dmuchało .... a...
Oprócz zaworu na pompie oleju, sprawdź jeszcze zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Przy 1.4/6 8V były chyba sitka a przy 16V zaworki zwrotne - czy nie jest czasem zablokowany.
Ten zaworek to tzw. odprężnik. Po napompowaniu, jak presostat wyłączy silnik, to naciska zawór aby spuścić ciśnienie między kompresorem a zaworem zwrotnym na butli. Ułatwia to rozruch silnika jeśli w butli jest ciśnienie. Presostat działa? Oleju w wizjerze jest do połowy. I tak jest dobrze.
Jak sam zauważyłeś dysponujesz jedynie samym sercem wymagającym napędu 7.5-11kW. Skrótowo napiszę Ci brakuje: 1. Szkielet/obudowa. 2. Silnik, przekładnia pasowa, fabryczne koła najlepiej z tulejami taper lock ze względu na duże prędkości i ryzyko drgań. 3. Zawieszenie zespołu silnik-sprężarka na poduszkach tłumiących drgania. 4. Układ sterowania obiegiem...
Zgadzam się z poprzednikiem, ale nie do końca. Projektując i budując windę towarową, trzeba przestrzegać wytycznych Dozoru Technicznego. Czyli ktoś kto podejmuje się tego zadania musi być świadomy tego co robi. Każde tego typu urządzenie musi spełniać odpowiednie kryteria . Oczywiście możesz przygotować projekt , ale pod tym projektem ktoś jeszcze będzie...
A co z zaworem stopowym oleju? Jeśli oczywiście ta śruba go ma. Zawór minimalnego ciśnienia połączony z zaworem zwrotnym na wyjściu jest czy tylko zwężka Venturiego.
Koledzy jestem pełen podziwu dla tych kompresorków z agregatów chłodniczych . U mnie jeszcze kompresor tłokowy robi zamęt w piwnicy, muszę to przerobić , tylko ten notoryczny brak czasu.... Ktoś tu pisał o wielu userach którzy przeglądają ten temat, ja również należe do nich , bacznie śledzę tamat już od kilku lat i żałuje tylko że przestałem udoskonalać...
Szukaj błędu na powrocie z siłownika, 100 barów to stanowczo za duże ciśnienie, może Ci nie trzyma któryś zawór zwrotny, zawór przepływowy sterujący biegiem jałowym oleju, lub masz coś źle podłączone albo uszkodzone jeśli Ci silnik dławi bez podłączonego młota. Bez dokładnego schematu chyba nikt tu Ci nie pomoże.
Przed dyszą rurka powinna mieć temperature otoczenia lub trochę wyższą. Jesli cały skraplacz jest gorący, łącznie z rurką co idzie na dyszę, to za dużo czynnika w układzie lub za mała wydajność skraplacza (sprochniały). Jakie masz ciśnienie na LP? Fajne, sensowne rady. Mają tylko jedną wadę. Jaką ? Ano taką, że mają zastosowanie tylko dla czystego...
Połącz ssawny z odstojnikiem małym zaworem kulowym, jak się nazbiera to otworzysz i zassie z powrotem. Parę lat temu robiłem taki automatyczny separator dla znajomego. Niewielki zbiorniczek z przegrodą o którą uderzał strumień wydmuchiwanego powietrza a dno zakończone stożkowo z lekką gumową kulką, ciśnienie tłoczone dopychało kulkę do stożka zamykając...
A kompresor jaki masz ? Przydał by Ci się jeszcze separator żeby z pistoletu olej nie pryskał. Podsumowując: - oddzielny wlot i wylot powietrza - zawór bezpieczeństwa - zawór zwrotny pomiędzy butlą a kompresorem - manometr gdzieś na ciśnieniu butli - separator oleju (być może masz w kompresorze, ale nie sądzę). Butle od gazu są do tego celu dobre, bo...
Pomysł z mierzeniem ilości oleju płynącego do siłownika jest bardzo dobry. Przy okazji przypomniał mi się jeszcze jeden sposób: Ciśnienie oleju jest utrzymywane przez pompę i jest stałe w całej instalacji jedynie w stanie ustalonym. Ciśnienie na wejściu (króćcu dolotowym) siłownika, który jest w ruchu bez obciążenia jest jednak niższe: powodowane jest...
Odnośnie kompresora powinieneś szukać kompresora dwutłokowego ,dwustopniowego o ciśnieniu sprężania 11-15 bar Zbiornik Czym większy tym lepszy, nawet pow 2000l . Przy sprężarkach o smarowaniu rozbryzgowym jest bardzo ważne ustawienie kompresora pod względem poziomu (niebezpieczeństwo spłynięcia oleju w komorze korbowej) zawór ciśnieniowy powinien być...
Witam Wszystkich. Konstrukcja schludna, staranne wykonanie podstawy na kółkach co umożliwia łatwe przeniesienie z jednego na drugie miejsce. Przydał by się jakiś uchwyt do podnoszenia sprzętu w razie, gdybyś chciał postawić np na stole. Druga sprawa związana z kompresorem to odolejacz (separator oleju) by nie wpuszczała powietrza z olejem. Podejrzewam,...
Dzięki za szybkie odpowiedzi. :) Ture11 dzięki, rozjaśniłeś sprawę pozystora. Pomyślę nad wspomnianym przez ciebie chłodzeniem. ;) Elektromagnetyczny automat rozruchowy raczej sobie odpuszczę prawdopodobnie ten agregat nie pochodzi na tyle długo żeby się w to bawić. miroslaw wielki tak jak napisałem nie ma ciśnienia w układzie, oczywiście mam zawór...
Mam wymienniki na max 30bar, i sprężarki na stanie, myślałem o połączeniu karterów rurą stalową 1/2cala a na tłoczeniu dać zawory zwrotne i elektrozawór wyrównania ciśnień startu, wszystko niby opanowane ale zastanawia mnie co będzie z chłodzeniem silnika, odolejacze niczego nie rozwiązują, one mają tylko zmniejszyć ilość oleju w rurociągach i wymiennikach,...
Ten zawór przy gaszeniu maszyny ma być zamknięty dociska go ciśnienie powietrza z tej rurki sterującej widocznej obok. Pamiętaj, że przed zgaszeniem każdej sprężarki śrubowej trzeba zamknąć zawory i musi sam spuścić powietrze nie wolno jej w tym pomagać! Po zrzucie ciśnienia zawór ma opaść, aby przy kolejnym rozruchu sprężarka mogła nabrać powietrza....
Pytanie w jakim celu są 2, 5,6,7, 9? 2 - to masz filtr z zaworem obejściowym i sygnalizacją zapchania filtra. Jeśli zapcha się filtr na powrocie to otworzy się zawór kulowy z sprężyną. 5 - o ile dobrze patrzę to ten zawór jest albo błędnie dobrany albo źle jest narysowany schemat, w żadnej kombinacji olej nie będzie podawany do siłownika klapy. 6 -...
Przeglądając internety znalazłem stronę "sklepdlarolnika.pl" (uprzedzając pytania- nie mam nic wspólnego z tą firma). Ale takich firm jest wiele, więc wybór jest duży. Widzę, że od razu pokazują ceny produktów. Będziesz mógł sobie skalkulować przybliżone koszty układu. Co do jakości, to się nie będę wypowiadał- na co dzień stosuję elementy wyższej klasy...
własnie jestem umówiony na pomiar ciśnienia , a filtr mam "filtron op 526 - zmiennik". Jak zrobie pomiar napisze - pozdrawiam Ps.Domyślam sie skąd pytanie o filtr -czy aby zawór zwrotny filtra funkcjonuje? ciężko powiedzieć zawsze mogę kupić "knehta" lub inny markowy ale najpierw pomierzę ciśnienie .
Witam czy do instalacji takiej sprężarki mogę użyć wyłącznika LCA1, który wyłącza się przy 4 barach? Wymusza to częstsze włączanie się kompresora. Czy wydajność i niezawodność sprężarki zmniejszą się? LCA1 wyłącza się maksymalnie przy 0.4 MPa LCA2 wyłącza się maksymalnie przy 0.8 MPa Ciśnienie to można ustawiać (zmieniać w pewnym przedziale) za pomocą...
Kolego,ty nie masz problemu z ukladem chlodzenia tylko z nie wyłaczajacą sie pompa hydrauliczną ,która przeciąża silnik i ten się grzeje. Pompa hydrauliczna nie dostaje cisnienia sygnału sterującego(pilotowego) z zaworów hydr. zewnetrznej. Ten ,,Sygnał' to cisnienie oleju służące do przestawienia tarczy sterującej pompy na minimalna wydajność pompy...
odnośnie problemu to jako receptę wspomnę o swoich doświadczeniach Leję olej taki jak zawsze i po kolejnej wymianie rano też długo gasła mi kontrolka ciśnienia oleju. Wiadomo że powodem może być filtr oleju (w filtrze jest zawór zwrotny który zapobiega spływaniu oleju z filtra) więc go wymieniłem na inny i dalej było to samo. Że latam starym rumplem...
Ok. Dzięki za info . Też myślałem o wyrzuceniu odmy. Co do drzwięku to gościu od wtrysków też mi to powiedział, ten typ tak ma. Bo już nawet to sprawdzałem. Sprawdziłem też ciśnienie sprężania, wymieniłem pompę vacum bo cykała. Wymieniłem łańcuch, ale go przeciągnąłem i sprawdziłem endoskopem ślizgi i koło. U mnie bagnet jest po prawej stronie i nie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Chyba znalazłem problem i trochę poczytałem na temat samego zagadnienia. Temat który często jest ale nikt o nim nie mówi;) Mianowicie chodzi o odmę olejową. Zatkana blokuje odpowietrzenie wału korbowego, tworzy się ciśnienie i potem już sami możecie sobie wyobrazić co się dzieje. U mnie na trójniku przy zaworze zwrotnym był jeden wielki glut z oleju...
No to pozostaje tylko szukać w obiegu oleju - jeżeli wszystko inne jest ok, tzn: 1.zawór mpv nowy (brak regulacji?- to mnie dziwi) 2 zawór zwrotny na linii skaweningowej sprawny 3. separator nowy 4. oring trzyma Próbowałeś z tym zaworem kulowym na wyjściu? zbyt niskie ciśnienie w separatorze może powodować przesiąkanie oleju przez filtry, a chyba nie...
Panie Moderatorze. Opis kompresora - część przynajmniej brzmi tak: CHARAKTERYSTYKA PRODUKTU: sprawdzona marka RIPPER reduktor ciśnienia duże koła do łatwego przemieszczania odwadniacz 3 pierścieniowe chromowane tłoki butla wykonana z grubej blachy duża wydajność 390l/min aluminiowy korpus silnika system lov vibration sprężarka smarowana olejem Dwa wyjścia...
Niczego nie muszę sprawdzać, bo w mojej karierze klienci sprawdzili już chyba wszystko, co się dało. Olej w sprężarce pracuje i to bardzo intensywnie, więc jak wlejesz do niego 5 litrów wody to zrobi ci się emulsja a nie olej na dodatek bardzo długo musiałoby to stać żeby woda z powrotem oddzieliła się od oleju, żebyś mógł zmierzyć, że jest tam jej...
Witam jestem w trakcie budowy kompresorka ze sprężarki z lodówki. Agregat ten to of1033a jest to silnik RSIR z pozystorem PTC jako starter. Kompresorek nabija butlę powoli ale bije powyżej 8 bar ( miałem założony presostat z dwoma wyjściami, dwoma manometrami, zaworem bezpieczeństwa, na pierwszy test nie podłączyłem styków presostatu). Sprężarka nabiła...
Dziękuje wszystkim za zaangażowanie, problem częściowo rozwiązany (uszkodzony presostat) i on troszkę mieszał, załączał i rozłączał impulsowo. Został wymieniony i problem znikł. Natomiast z pompy po wyłączeniu słychać przeciągły syk tzn. presostat spuszcza ciśnienie i jest to krótki, głośny syk, a z odpowietrznika oleju ciszej ale dłużej schodzi powietrze...
.. Koniec przerwy na reklamy Czekałem cierpliwie, kiedy się skończy promocja i reklama naczyń przeponowych do bojlerów, ale widocznie nigdy, bo jest to produkt uboczny, który pojawił się wraz z wadliwymi bojlerami, bez poduszki powietrznej i dlatego jest wciskany na siłę. Ale wracając do tematu kapiącej wody z zaworu bezpieczeństwa przy bojlerze. To...
Witam.Obecnie ( od wigilii) borykam sie z podobnym problemem, toledo lpg 1,6,98r.Po odpaleniu gdy silnik jest zimny(stoi na dworze)rechoczą zawory i pali sie kontrolka oleju, po przekroczeniu 2000 obr. włącza sie brzęczyk.Profilaktycznie wymieniłem olej, ale jak to robiłem silnik był rozgrzany i wszystko wróciło do normy.Ale na drugi dzień nadal to...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam. Śruba fini Micro 5SE. Problem jest taki że pompuje równo od 0 do max 8bar. Im większe ciśnienie tym śruba mniej zasysa powietrza, po czym powoli zaczyna hałasować. Przebieg 700mtH. Wkręciłem manometr do zbiornika oleju i po włączeniu ciśnienie wzrasta do 4,5 bara. Normalnie kompresor pompuje ale gdy ciśnienie w zbiorniku powietrza Wyrówna się...
http://obrazki.elektroda.pl/9221492600_1... Witam, przedstawiam jak zrobiłem próbnik wtryskiwaczy diesla. Powodem była konieczność wymiany końcówek wtryskiwaczy oraz regulacja wtryskiwaczy w moim Mercedesie W124 250D. Próbnik jest skonstruowany z przerobionego hydraulicznego podnośnika samochodowego 2 tonowego. W podnośniku jest już...
Witam, wymyśliłem taki schemat sterowania kompresorem o którym mowa w innym moim temacie. Założyłem nowy temat dotyczący sterowania kompresorem bo w tamtym pewnie nie kręci się tak dużo elektryków. Opiszę działanie układu sterowania: Jest to układ z automatycznym rozruchem Y/D. Łącznik krzywkowy ŁK1 ma za zadanie odcinać zasilanie by kompresor nie mógł...
BMW 318i Touring, jak się dobrze orientuję, silnik M43TU, 1,9 l, benzyna + lpg. Co się dzieje? Błąd pierwszej sondy lamda, zbyt uboga mieszanka - to rejestruje sterownik. Świeci się check (w tym samochodzie, wg. instrukcji oznacza to "nieprawidłowy skład spalin). Ze dwa razy zdarzyło się, że szatkował na wolnych obrotach (nie wiem czy to nie przez zapowietrzony...
https://obrazki.elektroda.pl/9318920700_... WSTĘP: Dziś dla odmiany prezentuje Wam opis mojej ostatniej konstrukcji - nie związanej ściśle z elektroniką, ale na pewno niejednemu elektronikowi takie urządzenie się przyda. Chodzi o kompresor zbudowany w oparciu o sprężarkę z lodówki. Wiele się naoglądałem takich konstrukcji aby w końcu...
Witam, proszę o podpowiedź bo trochę błądzę od mechanika do mechanika, a każdy ma inną teorię. Trochę będzie esej, ale się trochę zamieszało. Żona posiada Chevroleta Cruze 1.8 benzyna 140km z 2012r - silnik A18XER - popularny ECOTEC Euro 5 (przebieg 240kkm) Po odpaleniu zawsze trochę klekotał przez parę sekund. Na forach wyczytałem, że zawory olejowe...
Witam od niedawna interesuje się płukaniem układu klimatyzacji i zastanawiam się nad kupnem lub zbudowaniem stacji do płukania. Interesuje się prostą stacją na powietrze którą uruchamiamy przez zawór kulowy i chciałbym wiedzieć jak mógłbym przerobić urządzenie aby po podłączeniu działało samoczynnie. Urządzenie wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/6938018700_1...
zawora zwrotny oleju zawora zwrotny ciśnienie zawora ciśnienie oleju
egzamin elektryk dobieranie zabezpieczeń przesuwanie tekstu
Problem z udostępnianiem LAN przez AWUS036ACS na iPhone Wymiana rozrusznika BMW X3 E83 diesel automat - krok po kroku