Z własnych doświadczeń wiem że 90 % warsztatów regenerujących turbiny ma problem z prawidłowym wykonaniem tej usługi ( przynajmniej za pierwszym razem) Jak wyjedziesz na nich z paszczą i postraszysz rzeczoznawca i sądem okazuje się że jednak turbo było źle zrobione i da się zrobić lepiej ( tutaj nie wiem jaką buźkę wstawić - śmiać się czy płakać) ....
"Podczas jazdy przy podłączonym VAGu turbina pracowała dobrze przy około ~2500 rpm po dodaniu gazu do podłogi niestety zaczeła już podawać jakieś złe wartości" I sam sobie odpowiedziałeś. Nie działa układ ograniczający ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyki podciśnieniowe są całe jak piszesz to albo są przytkane albo nie działa zaworek N75. Sprawdzić...
Masz na mysli pomiar manometrem? Jeszcze nie. Jesli pomine zaworek sterujacy turbina i na sztywno turbo podepne pod vacu pompe to turbina przeladowuje wiec mieszek, ustawienie sztangi jest chyba ok?
Zawsze przy VNT będzie nadciśnienie, znikome al jest. Może zaworek całkiem się zblokował, i nie zbija ciśnienia. Gdybać to można w nieskończoność. Po pomyleniu przewodów działałoby, ale zazwyczaj nie zbija doładowania. Pokaż, co gdzie podpiąłeś.
Witam. Okazało się, że przyczyną był przepływomierz i uszkodzony czujnik kopiujący na turbinie. Z przepływki nie było błędów, a wskazania parametrów były ok, ale w czasie jazdy coś się dziwnego działo. Podmieniłem przepływkę na oryginalną i sprawną, czujnik na regenerowanej turbinie wymieniłem na oryginalny. Nowa turbina wymagała delikatnej regulacji...
Egr chodzi i trzyma podciśnienie? Nie jest uszkodzona membrana w nim? Jakie jest podciśnienie w układzie? Mierzone wakuometrem. Dodano po 6 Zaworek zwrotny miedzy N75 i N239 sprawny?
Witam mam problem z Renault Trafic 2006r. 2.5 dci. Problem jest tego typu że auto nie ma mocy i palą sie kontrolki servis i spirala. Podłączony pod komputer pokazał błąd jakości oleju ( esi tronic-iem) a texą rozrzedzony olej. Czujnik został wymieniony na nowy z serwisu, turbina sprawdzona pracuje, zaworek od turbiny zaciąga. Więcej błędów nie ma ,...
Zaworek podmieniony też był z innego sprintera, takie same numery! Przewody całe!
prawdopodobnie problem z podcienieniem i sterowaniem turbina SPrawdz zaworek sterowania turbiną czy nie ma wycieków z układu podcisnienia
Dziura na przewodach doładowania by kopciła przy przegazówce i rury byłyby zaolejone. Przed turbo jest krótki przewód i wszystko na wierzchu po podniesieniu maski. Zresztą elastyczne od intercoolera też są na wierzchu, tam nawet kanał nie jest potrzebny. W sumie, po refleksji, chyba zawsze w 1.6 HDi, jak nie ładuje, to turbina była winna. Tam jest...
Ale przecież turbina z zmienna geometria pełne doładowanie ma w momencie gdy cięgno jest oparte o zderzak, który też podlega regulacji i to ona odpowiada za pełną moc. Oczywiste gruszka też może być źle wyregulowana. Ale gdy się zapnie podciśnienie bezpośrednio pomijając zaworek powinna pompować aż przeładuje. Mona tak sprawdzić. Jak nie mam moce w...
Witam wiadomo że przyczyn może być i każdy może mieć rację może to być turbo itp.....mam kolegę gdzie ma passata 1.9 tdi 110 km walczyłem z nim bardzo długo a objaw był taki sam jak kolega pisał wyżej że gdy szybko przyspieszyłem to samochód tracił moc,gasząc samochód i ponownie odpalając znowu jest ok na jakiś czas, też czytałem na forum co to może...
Wymieniłem zaworek podciśnienia do turbiny. Niestety po miesiącu problem z checkiem się powtórzył więc to nie był winowajca. Czujnik kopiowania nie występuje do kupienia do mojej turbiny, jest tylko w całości z acutatorem (jedyne 500zl). A turbina jest z tyłu silnika więc nie ma łatwego dostępu nawet aby to obejrzeć wizualnie. Narazie odpuszczam temat...
Witam po dłuższym czasie, podmieniłem zaworek na mowy bez zmian, przestawiłem troszkę gruszę dalej bez zmian. Dzisiaj zmieniłem soft na jakiegoś gotowa (+30 ), samochód zdecydowanie dostał więcej mocy. Turbina pompuje mocniej. jest dużo lepiej, jednak dokładne logi zrobię wieczorem. Zastanawiam się czy problem nie leży po stronie wtryskiwaczy. Dodano...
Witam, wracając z trasy auto straciło całkiem na mocy, nie może przekroczyć 3000 obrotów, do tego kontrolka świec żarowych świeci się jednostajnie. Zaworek N75 strasznie głośno bzyczy, przypomina to jakby spięcie. Podczas jazdy słychać, że turbina chodzi. Odpinając przepływomierz, nie widać było żadnej różnicy. Napięcie na zasilaniu świec prawidłowe....
No n75 odpada i wężyki bo wężyki nowe a zaworki miałem już 4 i cały czas to samo , a samo turbo było rozebrane i wyczyszczone tylko moze już jest złe bo ma jakby ta geometria luzy jak się potrząsa turbina to coś dzwoni w środku jakby ta właśnie geometria
Witam problem mam z vw bora 1,9 TDI Brak doładowania , czasami na chwile jest. auto działało po naprawie prawidłowo , zregenerowana była turbina , zawór n75 , nowy zaworek zwrotny , olej filtry , rozrząd i nowy kat. auto działało normalnie i nagle silnik nierówno zaczął pracować i już turbo się nie włącza jeździ bez turbo . na komputerze wyskakują błędny...
A co jeśli turbina przeładowuje a zaworek zamkniety?
Na poczatek, zaworek sterujacy turbina do sprawdzenia- przy turbinie znajdziesz taka jakby puszke do niej dochodzi wezyk, podazaj za nim to znajdziesz elektrozawor sterujacy. Mozesz podmienic na chwile z elektrozaworem sterujacym egr-to element na kolektorze ssacym, do niego rowniez dochodzi wezyk po ktorym znajdziesz elektrozawor. Zamien je. Jezeli...
poszukaj na silniku brazowego zaworka do sterowania turbina a najlepiej znajdz przewód podcisnieniowy od turbiny i on zaprowadzi cie do zaworka sterowania turbina postukaj w niego obuchem młotka jak to pomoze to wymien zaworek na nowy Dodano po 7 sprawdz wszystkie przewody powietrza za turbina sa szczelne czy nie ma tam dziury
Patrzyłeś w parametry jak działa turbina i jak zaworek słynny N75?
Tak wartość 850 mi się zgadza Hmm myślę że raczej pompa Przepływomierz okej sensor map okej Turbina jest po regeneracji po założeniu nie było mocy więc dałem ja jeszcze raz do sprawdzenia i jest okej wiem że jest okej to jest sprawdzony gość od którego zawsze brałem turbo do jakiegokolwiek auta Mierzyłem pompę vacum okej , wszystko szczelne jak należy...
No no gratuluję zasobności portfela żeby turbinę bez potrzeby wymieniać. W dieslach nie ma przepustnicy a klapa gasząca. Są klapki zawirowywacza. Proponuję najpierw obserwować i diagnozować skoro jest komputer a wymieniać rozważnie. Na tym boschu możesz sobie obserwować zadane i rzeczywiste ciśnienie paliwa co da ci pojęcie czy problem po tej stronie....
Dzięki, kolego, załatwię nowy zaworek w najbliższych dniach. Zastanawia mnie jeszcze, dlaczego po zmianie biegu, gdy daję więcej gazu, auto kopci mi na czarno, zanim turbo się rozpędzi. Dzieje się to nawet, gdy przepnę z jedynki na dwójkę i mam poniżej 1500 obrotów, a wiadomo, że przy takich obrotach turbina nie napompuje natychmiast. Było tak na starych...
Hej. Od kwietnia borykam sie z problemem braku mocy. Na początku turbina włączała się jak sie jej chciało ale stopniowo coraz rzadziej. Okazało się że wywaliło mi gdzieś wężyk od podcisnienia w trójniku. Wężyk został podpięty niestety po dłuższym czasie. Po zakręceniu auta na pierwszych 3 biegach do 4k obrotów auto wypluło czarną chumure i działało...
Zderzak regulowałem odpinając przewody podciśnieniowe od zaworka i łącząc je ze sobą, tak że do gruszki turbo szło pełne podciśnienie z pompy vacuum. Zaworek zostawiłem podłączony tylko do przewodu elektrycznego żeby nie wywalił błędu na desce. Następnie 2000 obrotów - silnik w pełni rozgrzany, wyłączone wszystkie odbiorniki elektryczne i klima - zderzak...
Mylisz pojęcia. Akurat DV jest podciśnieniowy. N75 ma cykać. To jest zaworek elektromagnetyczny. Z niego idzie wężyk do tej gruszki przy turbinie, czyli Waste Gate (WG). Natomiast Dump Valve (DV) to jest taki zawór, którego zadaniem jest utrzymywanie turbiny na wysokich obrotach. Z kolektora dolotowego idzie wężyk z przodu silnika do DV. Kiedy przepustnica...
Witam. Jechałem samochodem i w pewnym momencie zaświecił mi się "check" Samochód stracił moc, dojechałem do domu i zacząłem grzebać pod maską i odkryłem, że nie mam podciśnienia na turbie. Od pompy podciśnienie jest ale kończy się na zaworku n75 (napięcie 2,33 V bez względu na obroty) i teraz pytanie czy zaworek bawi się ze mną czy co? Ale że mam bardzo...
Sprawdź wężyki podciśnienia, i zaworek sterujący turbina oraz EGR, na początek, potem jakaś diagnoza i będzie o czym pogadać.
Może kierownica w turbinie się zacina, może zaworek od sterowania turbiną... Podłącz pod kompa i sprawdż parametry pod obciążeniem silnika co się tam w tedy dzieje. I jeszcze jedno skąd pewność, że to turbina, jak to zauważyłeś?
przemyj przeplywomierz benzyna ekstrakcyjna. moze byc rowniez zaworek turbiny. taki naly metaowy z dwoma wyjsciami. i sproboj zaslepic recylkulacje zdejmij z niej wezyk tylko go zaslep.
No to sprawdzić zaworek podciśnienia i czy grucha zaciąga.
Witam. Trafił mi się Koleos z silnikiem M9R 2.0 dci 174KM z przypadłością zapychania dpf bez błędów w sterowniku silnika, jedyny błąd to df308, ale pojawia się dopiero po zapchaniu. poprzedni mechanik czyścił dpf wymienił sonde na turbinie naprawił wtryski, wymieniał olej, a i tak co ok 3 tygodnie zapycha dpf. Ja wymieniłem egr bo miał luz na osi sprawdziłem...
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
autor pisze ze chce po taniosci Znam przypadki że po taniości skończyło się wymianą silnika, a nawet jeden że tylko zaworek N75 został wymieniony i korba bokiem wyszła. Jak się długo jeździ z niedomagającą turbiną to w intercoolerze potrafi się sporo oleju nazbierać, potem turbina dmuchnie tak jak powinna i silnik się zachłyśnie tym olejem.
Witam Panowie ogrzewam temat bo problem ciągle występuje. Nie ma mądrego, który by na temat zaradził. Mimo wielu zmian, wymian i poszukiwań dalej jest to samo - do 140 auto śmiga idealnie powyżej błąd przeładowania i tyle. Podsumuję jeszcze raz co zostało zrobione/sprawdzone : - wymieniony czujnik MAP - wymieniony przepływomierz razem z wężami i obudową...
Witam, silnik tak jak widać na filmie - 1,8T zastanawiam się przy tym nagłym zwiększeniu obrotów skąd bierze się ten syk powietrza? Zaworek DV był zmieniany, do tego nie z niego dobiega ten odgłos, czy turbina pracuje bez obciążenia? czy to raczej nie turbo? Zastanawiam się tez dlaczego tak silnik tak skacze? Poduchy mam zmienione na Febi ale może coś...
Zaworek sterowania turbina. Jak otworzysz maskę po prawej stronie tak jak by nad skrzynią, ale na wierzchu są dwa lub jeden zaworek. Trzeba je sprawdzić. http://obrazki.elektroda.pl/6880163200_1... to brązowe cóś :)
No wlasnie juz je podlaczalem na przemian i robilem jazde probna i jest tak samo. Chodzilo mi tylko o to za jak podlacze zaworki pod wtyczke zasilania ta ktora idzie na egr to slysze jak elektromagnez odciaga tloczek - czyli jest reakcja (to sie dzieje tylko raz po podlaczeniu on nie pyka caly czas tylko raz jak go podlacze) Natomiast jak wykonam ta...
W210 2.2 CDI od samego zakupu kolesiowi dymi na czarno.Brakuje mi już koncepcji na to auto! Sprężanie sprawdzone i jest ok,Wtryski wszystkie nowe 4szt. Dolot szczelny i moc prawidłowa, Żadnych trybów awaryjnych itd,przepływka bije od 280 mg/s do prawie 940 na pełnym gwizdku na postoju wię c myśle że ok, klapy w kolektorze "wyłamane" wydech odpinany...
Nie wiem jak sprawdzic soft. Zmieniałem wtryski z BA na AR i gosc zmienił tylko cos odpowiedzialnego za same wtryski. Po tym zabiegu auto mniej pali i rroche lepiej idzie ale szarpie jak szarpalo przed zabiegiem. Gosc twierdzi ze softu w sensie samej mapy nie zmienial ale za malo sie znam zeby byc pewny. Ogolnie objawy sie nasilają z czasem ... ale...
Koleś dziś mówił ze to najprawdopodobniej albo zaworek n75 albo turbina zapieczona
1. Turbina nie ładuje z dołu do sprawdzenia: - podciśnienie - zaworek N75 - gruszka turbiny jeżeli te trzy pozycje są OK, to skrócić sztangę o jeden obrót (będzie szybciej wstawać turbo). 2. Druga sprawa to turbo przeładowuje na wyższych obrotach: - uszkodzony N75 - do czyszczenia turbina.
Hej Problem opisywany już wcześniej jednak bez uzyskania odpowiedzi. pacjent Saab 2.2tid 2003r pompa psg16. 1. problem: turbina raz działa raz nie (nie ma reguły raz działa 500km a raz nie działa przez 10km róznie i losowo) 2. co udało mi się ustalić: wszystko (prawie) czyli turbo w porządku, zaworek podciśnienia też (podmieniane). podciśnienie w normie,...
Hej. Może ktoś mi podsunie jakiś pomysł nowy. Kia sportage 2 AUTOMAT 2.0CRDI 16V 2008r 136tys km. Problem polega na: podczas normalnej jazdy wszystko jest w porządku. Ale gdy muszę nagle hamować np. Nagle czerwone światło to po mocnym hamowaniu ok 5m przed zatrzymaniem się auta. Silnik nagle gaśnie przełączam na P Lub N to odrazu nie odpali kilka sekund...
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
Może zaworek sterujący turbina?. Jaka tam jest turbina? z regulowaną gruszką?
Może turbina, zatarta geometria, sterownie podciśnieniem ( wężyki, zaworek podciśnieniowy), nieszczelność, maf sensor, kto to wie co u Ciebie? Diagnostyka tyle razy się pisze o tym samym, nie trzeba od razu lecieć na forum. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
proponuje przejrzeć wszystkie przewody podciśnienia i sprawdzić działanie zaworków, również może być wyciek sprężanego powietrza od turbiny do kolektora ssącego jeśli okaże się ze wszystko będzie w porządku następnie proponuje sprawdzić zaworek przyspieszenie w pompie wtryskowej
Witam ktoś mogły jeszcze pomoc z tym Audi wymieniona turbina na sprawną zaworek N75 też a cisnienie w kolektorze przy 2.5 tysiącach obrotów to jedynie 1250 mbar
Witam, Wygrzebałem ostatnio w domu zabytkowego Zelmera 102b, którego wykorzystywałem jako dmuchawę (do czyszczenia komputerów i innych rzeczy) - tyle że po pewnym czasie zaczął mnie niepokoić bzyczący dźwięk dochodzący z silnika. Po rozebraniu sprzętu okazało się że jedna ze szczotek jest ukruszona, a przez 25 lat pracy między lamelkami zgromadziły...
zaworek saeco mercedes zaworek zaworek ciśnieniowy
lexia sterowniki interfejsu attiny zablokowana sterownik poduszka fabia
polerowanie szyby polerowanie szkła
Magneti Marelli RT3-N3-02 – schemat elektryczny, pinout, zasilanie, CAN, typowe usterki Blaupunkt Audiotron 90 – gdzie znaleźć schemat serwisowy, źródła, zamienniki, naprawa