https://youtu.be/PvusvQq8UFg Myśle ze tu jest odpowiedz
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
No dobra jeszcze jutro poszukam. Dziękuję, na razie.
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
Nieszczelny układ podciśnień. Nie działa zawór zamkniętego obiegu powietrza. Prawdopodobnie zakłócenia w działaniu zaworu sterującego turbiną lub uszkodzona gruszka od turbo, potrzebujesz mechanika z Vagiem i wiedzą.
Witam mam taki problem wymienione zostało turbo gruszka wszystko działa . Do tego zawór załączający turbinę tez nowy . Czy po odpaleniu auta od razu powinna gruszka zmieniać geometrie ???
Udało się rozwiązać problem? Mam podobny problem, ale z 1.9 JTD (ten sam sterownik). Podciśnienie przed i za zaworem sterującym gruszką turbiny stoi równo -0,85, bez znaczenia czy dodaję gazu, czy też nie, więc gruszka jest cały czas wciągnięta, i tylko po odpięciu wtyczki z zaworka gruszka się rusza. Napięcie mi cały czas na zaworki pokazuje 13,7–13,8...
Witam. Posiadam Mercedesa Sprintera 2.9 turbo diesel. Ostatnio kopci na czarno podczas jazdy. Zauważyłem, że jak dodaję gazy nie ma żadnej reakcji na zaworze turbin (gruszka). Dźwignia nie porusza się. Dodam, ze ma on układ bez przepływomierza. Czy to może być przyczyną?
Tak jak kolega napisał - trzeba sprawdzić wartość podciśnienia ale z powodu drugiego błędu skłaniał bym się do awarii w obwodzie załączania zaworu obejściowego turbiny. Sprawdź wężyk między zaworem a gruszką może się przetarł - pęk ( możesz zdjąć go z zaworu i dmuchnąć, może akurat coś będzie słychać). Podobno padają też same zawory ( sam nie zmieniałem...
Witam !!!!!! Niestety, ale właśnie padł mi zawór (wastegate), membrana pękła i po ptakach. Dowiadywałem się w serwisie i nie wymieniają samego zaworu (wastegate - potocznie gruszka ) , lecz całą turbinę , a to są już znaczące koszty :-( . Wszyscy sie dziwią że tak szybko padł 70 tys. km. przejechałem a auto zakupione w salonie więc niema mowy żeby cos...
Sprawdź zawór N75, wtedy połączenie od tego zaworu do gruszki turbiny czy jest szczelne, no i gruszkę turbiny, najlepiej pompką vacum, a jak to wszystko będzie ok, to nie zostaje Ci nic innego jak wyjąć turbinę i czyścić, zresztą tak jak kolega wyżej Ci napisał.
W aucie. Wymieniono przepływie, przepustnice. Sprawdziliśmy katalizator, sondy lambda. Sprawdzono gruszkę zaworu turbiny... Wszystkie przewody. Nic... Auto stoi. Nie jeździ. Po uruchomieniu nadal naciskając na gaz obroty skaczą i spadają. Nie podjedzie się nawet metr normalnie.
Witam. Może coś z zaworem lub gruszką przy turbinie
to nie o to chodzi, kiedyś miałem golfa IV SDI z zerwanym rozrządem i po założeniu głowicy od TDI auto niby normalnie jeździ ale straszny odgłos z kolektora ssącego dochodzi, przy 100km/h jest głośno jak w traktorze. Dźwięk podobny jak by bez kolektora dolotowego jechał, klient narazie tak jeżdzi ale kiedyś trzeba to zrobić. A teraz walczę z octavią...
Witam, problem został chyba rozwiazany, po zaslepieniu przewodów P2 i P3 oraz wymianie zbiornika podcisnienia (czarna gruszka taka), auto zaczelo normalnie jezdzic. Mysle ze problem tkwił w dwóch sprawach: 1. zawór egr - ten przy przpustnicy - uszkodzona membrana - tam uciekało podcisnienie - 2. uszkodzony zbiornik podcisnienia - tam tez uciekało podcisnienie...
Witam posiadam Peugeota 407 1.6 HDI z 2005r. Mam problem gdyż po zapaleniu nie otwiera sie turbina (gruszka podciśnieniowa nie otwiera turbiny). Zawór i czujnik ciśnienia doładowania był zmieniony a nadal to samo. Na krótko podłączając podciśnienie do gruszki turbina działa. Podłączając komputer wyskakuje bład "581" i nie daje sie skasować
W sumie mam obecnie trzy czujniki i na wszystkich trzech czyta to samo.... To samo na mierniku mam. 1.86V Po odpaleniu silnika i pomiarach rzeczywistych, np przepływka, ciśnienie MAP i obroty silnika, wszystko się zmienia prócz ciśnienia doładowania jak wciskam gaz i zwalniam go. Odpinałem wężyk od zaworu, widać jak gruszka pracuje, tzn trzpień się...
Witam -tak na szybko to można odpiąć przewód (rurę nie tą co idzie od filtra powietrza do turbiny tylko) za turbiną i zobaczyć czy nie ma w niej na ściankach oleju . Można też odpiąć cięgno od gruszki i zablokować dżwignię zaworu dolotu spalin do wirnika turbiny w pozycji otwartej (tzn .odwrotnie jak ustawiała gruszka) jak jeszcze to mało pomoże zablokować...
Właśnie walczę z traficiem 1.9 dci. Podobna historia. Tylko jestem ciut dalej za twoim zaworem od sterowania Gruszka turbiny. Możesz te dwa wężyki połączyć czymś szczelnie i wtedy sprawdź czy kręci się po wyżej 3tys. Jakis błąd na kompie?
Witaj , załozyłem pompe boscha z konicowka -145 . kupilem ja od czlowieka ktory zajmuje sie takimi przerobkami . Twierdzi ze jest przygotowana do tego silnika , obecnie samochod jest u niego w celu regulacji . Ale trwa to juz dwa tygodnie . Gdyby nie to ze to kamper, to bym grzecznie czekal , jest srodek lata mialem jakies plany wyjazdowe a tu kicha...
To u mnie jest coś takiego. Ty mowisz o silnikach 2.0... https://sklep.gazparts.pl/pl/p/ZAWOR-STE... Co to przewodu to bardzo dziwne zeby bład łapało tylko w jednym momencie o okreslonych warunkach, jak kostka czy przewód to ciagle powinno byc źle.
Twoja turbina to nie VNT, nie masz tam kierownic... masz tylko zawór obejścia, który jest sterowany ciśnieniem turbiny. Pisałeś o kierownicach i chyba wszyscy się tym zasugerowali, nie sprawdzając jaką tam masz turbinę. Przy turbinie o stałej geometrii ciśnienie do gruszki jest podłączone bezpośrednio z wylotu turbiny (nie ma zaworu modulującego*)....
Witam, autko odzyskało moc, wymieniono łańcuch z napinaczem, popychacze, rozrząd, turbinę i zawór egr. Silnik pracuje równiutko nie szarpie itp. ale zastanawiam się jeszcze nad zaworem w turbinie, konkretnie nad jego pracą. Po uruchomieniu silnika gruszka podciąga sztangę i trzyma po przegazowaniu przewody puchną, ale po puszczeniu gazu sztanga stoi...
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
Ta gruszka to nie sądzę żeby to było to bo jeśli podłącze przewody od podciśnienia do siebie to turbina chodzi normalnie więc gruszka sprawna i chodzi normalnie. Turbina nie chodzi tylko wtedy jak wężyki z podciśnieniem puści się przez zawór a że zawór jest nowy to nie wiem do czego się teraz czepiać:/
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie,przepływomierz masz tylko jeden za filtrem powietrza a za intercoolerem masz czujnik temperatury powietrza i doładowania.Chodziło mi o sprawdzenie cienkich przewodów do turbiny od zaworu N75 oraz czy po odpaleniu auta gruszka wciąga cięgno do końca.Najlepiej by było sprawdzić jeszcze komputerem czy wskazania przepływki...
Witam kolegów Seta toledo 1.9 TDI 110 KM Auto traci moc podczas jazdy , na początku auto jedzie swietnie i równie dobrze przyspiesza , jednak po kilku minutach jazdy czuć tak zwany próg przy 3000 obr/min który bardzo ciężko jest przekroczyć, zachowuje sie jak bez turbo Po zatrzymaniu auto znowu pracuje normalnie. Podpiołem auto pod skaner i wyskoczył...
kowal kupiłem nowy dziś montuje i zobacze. melas jest czujnik na gruszcze od turbo na 3 piny. Taki jak dałem w1 poście plus ten błąd:P2563- oznaczna włąsnie jego ustrkę. Zastanawia mnie tylko czy jego uszkodzenie wpływa na wysterowanie zaworu od podciśnienia gruszki turbiny ?
Mam Opla Signum 2,2 DTI 2003r 125KM. Wyprogramowany EGR i podniesiona moc (zmiana mapy). Rok po przeprogramowaniu wszystko było w miarę chociaż co jakiś czas tracił moc (kluczyk na zegarach) ale po ponownym uruchomieniu wracało do normy i znów tydzień czy miesiąc spokoju. Z tą utratą mocy było już wcześniej tak że nie łączę tego ze zmianą mapy i wyprogramowaniem...
Ok, znalazłem nieszczelność - rozcięty wąż między intercoolerem, a kolektorem. Tymczasowo załatany ducktape'm. Problem w tym, że dalej nie pracuje. Zauważyłem, że gruszka tak jakby nie wciąga sztangi maksymalnie (sprawdzałem tak jak pompuje pompa vacuum jak również zasysając powietrze ustami) i zawór wastegate nie jest zamknięty, tylko uchylony. To...
Powodów może być kilka : 1 turbina zużyta mechanicznie 2 nieszczelności w układzie wydechowym 3 nieszczelności w układzie dolotowym 4 nieszczelny intercoouler 5 niedomykający się EGR 6 pęknięty kolektor ssący 7 I takie wesołe rzeczy jak zapchany filtr powietrza 8 Uszkodzony układ sterowania turbiną gruszka wężyki , zawór sterujący 9 Uszkodzona vaku...
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Ja takie objawy miałem z zaworem EGR,czasem sie otwierał i silnik dostawał mocy a czasem nie otwierał się i silnik tracił moc.Wszyscy mówili że to turbina a okazało się że nie.Wymiana zaworu i samochód śmiga .Aha mi zapaliła sie kontrolka check ale kilka dni pózniej. Dodano po 5 Turbina posada taka zapadkę która reguluje dopływ powietrza jest ona sterowana...
Witam. Czy ktoś wie jaki jest prawidłowy skok sztangi zaworu wastegate turbiny niskiego ciśnienia Mana tgx euro6 ? Mój egzemplarz zgłasza błędy z doładowania. Texą nie potrafię zrobić aktywacji zaworów turbiny. Podając powietrze zewnętrznie na gruszkę turbiny, mam skok na poziomie 5mm. Według mnie mało, ale w sumie wystarczająco by otworzyć bypass i...
witam, proponuję sprawdzić przewód łączący gruszkę zaworu upustowego turbiny z przewodem turbo, bo u mnie w 1,8, tddi moc była do 3000 ob wskaźnik optyczy cisnienia turbo wskazywał 1,4 at sterownik odcinał paliwo, po wymianie przewodu wszystko wróciło do normy obroty kręci do odcinki sprawdź
Witam Potrzebuję kupić nową gruszkę do turbiny typu wastegate 90KM z powodu niedoładowania (pewne już) , problem jest w tym że nie wiem czy chcę kupić dobrą a nie chcę używki i się nadziać. Czy powinna być ta? (aukcja się odnowi od jutra): http://allegro.pl/show_item.php?item=701... czy taka: http://allegro.pl/zawor-gruszka-silownik...
Jak sprawdzic szczelnosc gruszki turbiny, moglbys Kolego tak po krotce opisac, czy ustami wciagac powietrze, przez wezyk od gruszki? Jesli chodzi o podcisnienie za zaworem N 75 biegnacy wezyk do gruszki turbiny i ktory krociec jest przed N 75 aby porownac podcisnienia za i przed zaworem? Jesli chodzi o czyszczenie turbo to bardzo to skomplikowane, czy...
Po wymianie turbiny i zaworu N75 nadal nie załącza turbiny 1.3multjet suzuki swift rok 2008 75PS na wtyczce po załączeniu zapłonu jest 12v, świeci kontrolka check engein po podłączeniu bezpośrednio z vacu pompy gruszka działa, czy jest odpowiada za to jakiś przekaźnik czy jest jeszcze jakiś czujnik co steruję tym?
Witam Kolego na pewno czyszczenie dolotu tak jak pisze kolega Sztomel ale trzeba też wsadzić paluszki do turbinki sprawdzić luz na ośce Należy zkontrolować całe sterowanie turbiny zaworem N75 (prace gruszki 1Z sterowane ciśnieniem) A na koniec wywalić kata
Witam. Mam zagadke dla wtajemniczonych w tematy Pacjent: Sprinter 313 cdi 2012 silnik OM651 pojedyncza turbina przebieg 178tys miesiąc temu padła pompa wys cisnienia paliwa. W celu wymiany oczywiscie rozebrane pół osprzętu z prawej strony. Po złożeniu chodzi ładnie ,wszystko niby gra. Podczas przyspieszania pow 2200 obrotów traci moc , rozpędza sie...
Witajcie, mam dosyć duży problem ze swoim Seatem. Samochód jedzie do około 2200 obrotów jak typowe SDI, natomiast powyzej 2 tyś turbina się ,,załącza" i czuć jak wbija w fotel. Jest to problematyczne ponieważ trzeba go wysoko kręcić w jeździe na co dzień, nie mówiąc już o jakimkolwiek wjeździe pod górkę. Z rzeczy które sprawdziłem to ECU nie ma żadnych...
witam. octavia 2001r. - 1.9tdi ahf otoz taki problem: turbina po czyszczeniu - mieszek, gruszka, zawor regulujacy turbo (rozne nazwy podaje :P) wymieniony na nowy. co prawda jeszcze turbinka nie jest dobrze wyregulowana ale niepokoi mnie taki dzwiek: obojetnie jakie obroty, sprzeglo i slysze taki dzwiek jakby powietrze uchodzilo, cos jakby nie skończyło...
No mogę do nich jechać, w sumie powinienem ale...oni mają terminy odległe o 1,5 tygodnia, auto robią 4-5 dni, czyli praktycznie do końca roku mogę już go nie mieć. A teraz tak trochę nie chce tej turbiny męczyć i całe układu, poza tym też tak jakby lekko moc spadła- jest to możliwe czy złudzenie? Poza tym to jest największy paradoks...to jest firma,...
Byc moze turbina siada, blokuje lub od temperatury zakleszczaja sie kierownice. Wepnij jakis zegar przez trujnik np od wezyka spryskiwaczy w wezyk podcisnienia ktory idzie na gruszke i bedziesz widzial czy zawor prawidlowo steruje gruszka .
Opel vectra Typ silnika: Y22DTR Numer wersji oprogramowania: FJCMS370_S P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne (5A) - Nie występuje Przy pedkosci od 120 km/h na 5 biegu wpada w tryb awaryjny, na innych biegach i róznych obrotach tego nie ma. Powraca do normy po wył zapłonu. Czujnik sterujacy przy przepustnicy jak i sam zawór...
Witam Mam takie same problemy jak Wy Audi idzie do 120/h i pada juz wszystkie wyzej wynmienione elementy przez poprzedników wymienilem lub sprawdziłem i dalej lipa moze ktoś cos podpowie? Kolego bialy-a co to jest dolny sterownik? Pozdrawiam Dodano po 9 jest to Audi a3 Silnik 1.9 tdi 2001 ASV z turbina o zmiennej geometrii. Rozebrałem turbine w marcu...
Może puszczać podciśnienie, nie ma bata, jak do zaworu dochodzi i zatkałeś ATM i nie idzie podciśnienie na zawór to albo nie idzie podciśnienie, albo zawór zje**** albo przewód do gruszki nie szczelny albo sama gruszka, więcej opcji nie ma, jak sobie nie radzisz to odstaw auto do fachowca.
Witam. Podaje przyczyne przez którą mój sharan był bardzo słaby !!!! Przewód,który idzie z gruszki przy turbinie do zaworu osuną sie z uchwytu w którym powinien być i oparł się na półośce, potem sie po prostu o nią przetarł. Wymieniłem wężyk i wszystko jest super.Błedy zniknęły a samochód silny jak przedtem. Dziękuje wszystkim za poświęcenie czasu i...
Vac to wejście podciśnienia, Out idzie do gruszki, ten trzeci na filterek. To nie jest czujnik tylko zawór.
problem rozwiązany turbina jeszcze raz wyciągnięta wyczyszczona kierownica łopatek siłownik regulowałem tak gruszka zaciągnięta podciśnieniem =17psi regulacja pokręcona o położenia max i wszystko wyczyszczony zawór egr zacięty delikatnie był otwarty jazda próbna wszystko OK :D ciśnienie na turbo wolnych=97kpa max+231,7kpa dziękuje wszystkim za pomoc
Witam mam problem z skoda superb 1.9 tdi Błąd z zaworu sterowania turbina zawor nowy i auto dalej nie ma mocy. Czasami jest tak że moc jest powyżej 120 km odcina moc i trzeba zresetować auto wyłączyć i odpalić na nowo nie zawsze nic powraca. Gruszka turbiny dobra geometria chodzi jak podłącze na krótko podciśnienie. Zasilanie na zaworki n75 jest. Gdzie...
Hamulec działa prawidłowo. A czgly może być problem w zespole zaworów magnetycznych. Taka czarna puszka z podciśnienia mi. Po zgaszeniu Brzeczy już od 3lat. :) Dodano po 9 ok to wydarlem turbine, Chyba sądwa uszkodzenia sztanga nie chodzi w pełnym zakresie więc pewnie do czyszczenia. Oraz gruszka zachowuje sie jak kastaniety wysypuje sie z niej piasek...
Weź uruchom silnik i podaj podciśnienie na "gruszkę" turbiny z pominięciem zaworu N75. Zobacz czy się poruszy. Szczelności wężyka przez Internet nie da się sprawdzić niestety, podobnie jak tego czy przy odpiętym wężyku od "gruszki" dźwignia od VNT ("sztanga") daje się swobodnie poruszać...
Dziękuję za pomoc, sprawa się nieco wyjaśniła, po prostu mam nieoryginalny wężyk do sterowania turbiną od zaworu N75. Generalnie ktoś w serwisie przy naprawie gruchy wpadł na pomysł, żeby nie stosować tego dziwnego węża producenta, który jest przełączany przejściówkami, tylko w całości ktoś dał z metra wąż paliwowy. Jest tylko jeden problem, że średnica...
Witam Da się sprawdzić po VIN jak również widać to po jej wyglądzie. Ta ze zmienną geometrią ma przymocowaną taką "puszkę" w której znajduje się aktuator zmiennej geometrii, zaś zwykła turbina ma tylko taką "gruszkę" która za pomocą ciśnienia steruje zaworem upustowym. Pozdrawiam
Już mi sie wydaje że problem rozwiązany..:Dwyjąłem i sprawdziłem ruch sztangi...okazało sie że trochę ją blokuje gdy gruszka nie jest podłączona czyli bez podciśnienia....jak sie okazało to kierowniczki były zatarte tzn gdy każdy po kolei sprawdzałem to na jednej łopatce był wyczuwalny zadziorek papierek i szlifowanko pomogło.nasmarowałem jeszcze specjalną...
wlazłem dzisiaj pod auto i porządnie przyjrzałem się gruszce i cięgnie. zdjąłem jeszcze raz cięgno od gruszki i poruszałem kierowniczkami. i co się okazało. kierowniczki jednak się przycinają w drodze powrotu do minimalnego doładowania. Co prawda nie są zatarte mocno i jest to 1/4 ruchu zatarta. Opadają w dół od minimalnego doładowania do max bardzo...
Witam. Auto jak w temacie trafiło do mnie od jakiegoś pseudo mechanika który montował w tym aucie turbinę po regeneracji (olej w dolocie) Niestety wyżej wymieniony pan popierniczył wszystkie wężyki podciśnieniowe przy dwóch zaworkach elektrycznych na prawym kielichu. Gruszka na turbo dostaje ciśnienie na jednym króćcu a le posiada zaraz obok też drugi...
OK dzięki za rade. Jestem umówiony dziś na porządną diagnostykę przez kolesia co pracuje w skodzie (te same silniki). Weźmie kompa do domu z serwisu, przepływomierz, czujnik temp silnika, oraz zawór ERG (chyba N75) i będziemy działać. Podzielę się potem informacjami co z tego wyjdzie. Na pewno komuś się przydadzą. Co do przebiegu auta to nie jest duży...
Tak zawór jest elektryczny ale on steruje zaworem podciśnieniowym i od tych zaworków podciśnieniowych idą wężyki do gruszek turbiny oraz tej przepustnicy - kierownicy jak zwał tak zwał , w każdym razie w czasie jazdy powietrze ma iść poprzez intercoler bo po to on jest aby schładzał powietrze dostające się do cylindrów , ja tym bawiłem sie w silniku...
Ok, to jak już jesteśmy w temacie, to mam na myśli takie połączenie - sterowanie turbiną - gruszką od zaworu N75 do gruchy. O ile ten grubszy wąż jest ściśnięty opaską ślimakową i to ostro trzyma, o tyle tamto cienkie nie wiem, czy się nie zesunie, w końcu ciśnienie idzie i steruje gruszką, zgadza się? Ona pracuje na bazie ciśnienia, zawór N75 to zawór...
Jakie jest podciśnienie na gruszce i przed zaworem?
Masz gdzieś nieszczelność, sprawdziłeś szczelność membrany w gruszce przy turbinie?
Witam. Mam kłopot z VW Borą z silnikiem 1.9 TDI symbol AJM. Samochód jedzie jakby zupełnie jakby bez turbiny. Gruszka sterowania turbiny nowa, wężyki szczelne. Turbo rozebrane i wyczyszczone, kierowniczki chodzą delikatnie bez zacięć. Test w nastawach podstawowych w grupie 011 powoduje wyraźne otwieranie zaworu N75 i ruch sztangi w pełnym zakresie....
na biegu jalowym złancza sie turbina i doladowuje(słychac jak pracuje i gwizdze) To przeciez normalne , wkońcu na biegu jałowym turbina też pracuje, tymbardziej że gruszka wciaga sztangę na maksa i ustwia kierownice na maksymalne doładowanie , choć wydajnośc turbiny na biegu jalowym jest mizerna z racji kiepskiej dynamiki spalin, które ją napędzają...
Witam wszystkich :-) Drodzy forumowicze, problem z którym nie mogę sobie ostatnio poradzić. Pacjent to mój staruszek Jeep XJ 2.1td (j8s), nie dawno oddałem na regenerację turbo (Garett JR775043), zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym gruszką, powód regeneracji to puścił uszczelniacz i niestety lało olejem w wydech. Po ponownym montażu turbiny...
Witam koledzy jestem tu nowy ma pytanie w sprawie vwt5 2.5tdi 174km 4x4 zaslepilem egr odcięta chlodniczka egr ponieważ się rozszczelniła egr wygenerowany ze sterownika brak błędów na komputerze a zaczęło mi odcinać turbo i wchodzi w tryb awaryjny mało tego to poszła uszczelka pod klawiaturą zaworów a była wymieniana jakies 1000km temu dodam że gruszka...
Witam. Przejrzałem wężyki podciśnienia i wymieniłem dwa które wydawały mi się podejrzane, był to wężyk do zaworu EGR oraz wężyk od zaworu N75 do gruszki turbiny. Zrobiłem logi i wykres ciśnień i widzę minimalną poprawę, ale problem nadal pozostaje, ponieważ przebieg wykresu jest podobny. Wygląda to trochę jak mechaniki wykres układu z tłumieniem. Dodatkowo...
Od elektrozaworu sterującego turbiną powinien iść wężyk do membrany (gruszki), która steruje zaworem regulacji ciśnienia doładowania - wastegate. Trzeba sprawdzić szczelność wężyków do elektrozaworu i zaworu wastegate (membrany). Elektrozawór wprowadza nadciśnienie do membrany, regulując tym samym ciśnienie doładowania. Jeżeli wastegate zostanie w pozycji...
ma_pok - popularnie zwana "gruszka" to zawór, który w środku posiada membranę (nie ma tam żadnej elektryki, chyba jest jeszcze tylko sprężyna). Z membraną tą jest połączone cięgno. To tak jakby w butelce umieścić tłoczek szczelnie przylegający do ścianek (tak jak w pompce do roweru), do tłoczka przytwierdzić "popychacz" i wystawić przez szyjkę. Teraz...
Witam mam problem z turbiną w Citroenie C4 2.0 Hdi 136 km. Problem polega na tym ze gdy odpale samochód i wyruszę w drogę turbina przez niedługą chwile pracuje (dmucha lecz słychać że turbina przerywa nie ma tego ciągłego dmuchania tylko tak jak by kicha ale ciągnie) , po ujechaniu tej dłuższej chwili turbina całkowicie przestaje podawać i auto ledwo...
Witam. Posiadam Skodę Octavię 1.9 tdi oznaczenie silnika to asv 110 km. Problem wygląda następująco. Przy ok. 2500-3000 tys. obrotów silnik dławi się i zaczyna strasznie kopcić po delikatnym odpuszczeniu gazu i ponownym go dodaniu wkręca się na wyższe obroty i jest ok. Wymieniłem już chyba wszystko co jest możliwe i nadal jest to samo. To co zrobiłem:...
Hej Na moje skromne oko, to masz mocno spozniona turbine, albo masz gdzies dziure w dolodowaniu (np waz, intercooler, oringi przy laczeniu rur) albo problem ze sterowaniem turbiny tzn czy gruszka lekko chodzi, czy zawor sterujacy turbo jest sprawny. Po odpaleniu samochodu gruszka sterujaca powinna zostać całkowicie zaciagnieta (podcisnienie na wezyku...
Po wymianie turbiny i zaworu N75 nadal nie załącza turbiny 1.3multjet suzuki swift rok 2008 75PS na wtyczce po załączeniu zapłonu jest 12v, świeci kontrolka check engein po podłączeniu bezpośrednio z vacu pompy gruszka działa, czy jest odpowiada za to jakiś przekaźnik czy jest jeszcze jakiś czujnik co steruję tym? Problem mam też z odpaleniem auta jak...
Miałem to samo w 1.7cdti Z17DTL , okazał się map sensor na kolektorze ssącym, pod "gruszką". Koszt w Intercars niestety 310 zł.
Witam. Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem...
No jest możliwe , ale nie licz ze będzie to samo ucieknie sporo Nm. a turbinę się zmienia na ta z zaworem upustowym np z 1Z podłączyć bezpośrednio gruszkę z kolektorem ssącym i wyregulować cięgno.... Dla mnie zmiana bez sensu, bo przeróbka linki gazu i turbiny wyjdzie podobna cena jak za sprawną taką samą.
Kolego kazimierz7777. Zrób jeden log grupy 003 i 011 jednocześnie dynamiczny z ściągnietym wężykiem z gruszki na turbie a 2 log tych samych grup z podłączoną gruszka turbiny do vacum pompy ale na smutno bez zaworu n75 i wklej Zobaczymy . Prawdopodobnie masz zapieczone kierownice...
Ciśnienie z turbiny na cienkim węzyku zapnij do gruszki przy turbo.
Spotkałem się z tym błędem Winne było zbyt niskie podciśnienie w układzie próżniowym. W moim przypadku zsunął się przewód podciśnienia z przepustnicy na chłodnicy zaworu EGR Co skutkowało niedostatecznym podciśnieniem na gruszkę turbo. Masz prawdopodobnie nieszczelność
Cześć. Szczegółowo problem opisałem na forum Laguny https://renaultlaguna.pl/forum/topic/165... Przekopałem różna fora i nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi. Otóż. Drodzy, powiedzcie jak jest sterowany elektrozawór doładowania. Rozumiem że na podstawie info...
Prosze o porade szanownych uzytkowników elektrody. Problem ze scenikiem 2 , 1.9 dci 120 koni 2006 rocznik 280tys przebiegu Chodzi o to że od miesiąca jak jest zimny (musi po stac ze 3 godziny) odpala i pracuje jakies 2, 3 sekundy i gaśnie. Takich powtórek z gaśnięciem robi trzy do sześciu po czym normalnie odpala i pracuje. Na komputerze nie pokazuje...
Czy problem pojawił się po regeneracji turbiny?ewidentnie przeładowuje albo turbina w takim razie jest źle ustawiona chodzi o gruszkę albo zawór pompy jest źle wysterowany.Super by było jakbyś mógł wrzucić wartości turbiny i zaworu sterującego oraz obrotów.
Tam nie ma filozofii na zaworku jest skrót 'vac' to podciśnienie podłączone przy serwie hamulca i 'out' czyli do gruszki na turbosprężarce. PS obecny zaworek jest z Renault, ale powinnen pasować.
A z hamulcami nie masz problemu? Twardy hamulec 'z rana'? Jezeli tak to moze byc pompa vacuum potem trzeba dokladnie sprawdzic po kolei: wezyki ukladu podcisnienia, zawor n75 (moze sie przycinac) sztanga gruszki i lopatki turbiny czy nie zapieczone. Najlepiej vag w reke i proba dynamiczna bloki 3, 8, 11, Wlaczasz 3 bieg gaz w podloge i logujesz ad do...
Witam. problem z samochodem jest taki, kręci tylko do 3000 obr. Zaraz po uruchomieniu silnika wywala błąd P0243 - usterka zaworów doładowania. Z tej przyczyny nie działa gruszka przy turbinie, natomiast do zaworków dochodzi podciśnienie ale już dalej nie. niestety podmiana elektrozaworków na inne nie zmienia nic. Interesuje mnie jakie napięcia wysyła...
Witam, Mam problem z autem Suzuki Swift 2008 rok, silnik 1.3 DDIS GLX o zawrotnej mocy 75km. Auto wchodzi w tryb awaryjny i odcina moc. Pojawia się kontrolka auta i klucza (klucz do odkręcania). Do usterki dochodzi szczególnie na 2 biegu, podczas wkręcania się na obroty w przedziale 1400-1900obr. Dzieje się tak zawsze, bez wyjątków. Auto do 2000obr...
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
Właśnie turbina w tym modelu jest sterowany inaczej aniżeli "tradycyjnie" w większości aut turbina jest sterowana podciśnieniem, a u mnie ciśnieniem wytwarzanym przez nią samą. Dziwnie to brzmi ale w momencie gdy turbina pracuje i wytwarza ciśnienie sztanga gruszki otwiera zawór i nadmiar ciśnienia (powietrza) w układzie ucieka tym zaworem do wydechu......
Witam. Mecze sie z volvo v50 2.0d 136km 2005r. Auto mocno faluje przy przyspieszaniu. Po sprawdzeniu wszystkiego doszedlem wkoncu ze faluje podcisnienie na zaworku sterujacym gruszka. Wymienilem zawor na oryginalny no i bez zmian. Podmienilem nawet potencjometr na gruszce turbiny, nic to nie dalo. Podcisnienie na dojsciu do zaworka ok. Patrzylem czy...
Witajcie, od pewnego czasu borykam się z problemami z FFIII 1.6 TDCi Econetic (77kW - 105KM), a przechodząc do sedna: problem pojawiał się raz na jakiś czas: błąd P2563:00 - skasowanie błędów pomagało (objaw raz do roku od ostatnich 3 lat). Ponad miesiąc temu podobny błąd kilkukrotnie się pojawił w ciągu 2-3 dni - wymiana zaworu N75, która pomogła na...
Do sprawdzenia wartość podciśnienia przy zaworze sterującym turbiną. W logach sprawdź wypełnienie przebiegu dla tegoż zaworu. Potem sprawdź wartość podciśnienia na gruszce. A na koniec wymień tego Pierburga, bo to on padł i nie da się go naprawić.
Auto z 2004r. 136KM Mam problem z powracającym błędem przepływki p0101.W aucie tym nie działa egr który się zacinał i został zaślepiony.Zawór egr posiada czujnik położenia.Auto po wykasowaniu blędu przyśpiesza ok.gruszka turbiny chodzi płynnie,podciśnienia sprawdzone.Katalizator drożny.Dziwi mnie to że jakby to była wina stojącego egra to czego nie...
Zawor sterujący turbiną też może "za wolno" sterować i turbo wydaje takie odgłosy. Sprawdź czy podczas zchodzenia z obrotów sztanga z gruszki turba odpuszcza.
Brak ruchu sztangi to może być przyczyną braku mocy ale nie świadczą w 100% o uszkodzeniu gruszki - mogą być zapieczone kierownice turbiny lub uszkodzony zawór regulujący podciśnienie w gruszce lub nieszczelny przewód podciśnienia idący do gruszki to powoduje że nie załącza turbiny i stąd ten brak mocy.Biały dym może być spowodowany uszkodzeniem Turbiny...
Sterowanie uzależnione jest od prędkości obrotowej silnika i dawki paliwa. Na wolnych obrotach ,,sztanga" powinna zostać wciągnięta do oporu. Jeśli nie to może gruszka nie jest szczelna albo zacina się geometria w turbinie. Wysterowanie zaworu turbiny na wolnych obrotach wynosi ok. 60-80% ,wynika to z mapy wysterowania zaworu.
Witam - proponuję jako wstępną diagnozę po wymianie wężyków podciśnienia- sprawdzenie podciśnień wakuometrem w kilku punktach.1- podciśnienie bezpośrednio na pompie tandem.2 pomiar podciśnienia przy ;gruszce; turbiny.3 pomiar przy akumulatorze ciśnienia.( bywały przypadki rozszczelnień) 4 sprawdzenie zaworu zwrotnego. Podaj wartości i pomyślimy co dalej....
Wbij 3 bieg i od dołu obrotów (1500) zacznij się rozpędzać dynamicznie do 4000-4500 obr. Jak wyrzuci Ci turbinę, to albo masz zapieczoną geometrię albo coś z zaworem overboost. Załóż strzykawkę z wężykiem na gruszkę od turbo i rób podcisnienie. Sztanga powinna ładnie pracować w całym zakresie, jeśli nie, to zapieczona.
Na początek chcę dodać, że mam silnik TDI 1,9 ALH 90 KM. Już coś więcej się wyjaśniło. Teraz VAG pokazuje błąd 17965. W załączniku jest plik z logiem z programu VAG, o które proszono - czyli dla silnika z grupy 03 i 11. Z tym, że z powodu ograniczeń serwera tego forum ma rozszerzenie .txt zamiast .csv i składa z dwóch oryginalnych logów oddzielonych...
Witam wartości zadane mogą różnić się od rzeczywistych nie z powodu złej przepływki ale np: sterowania turbiną silnik potrzebuje dużo powietrza a turbina nie jest w stanie tyle dostarczyć i już zacznij od zaworu n75 ( ja już ze 3 wymieniałem w swoich autach ) później od sprawdzenia szczelności wężyków podciśnieniowych sterujących gruszką i zobacz czy...
zaworem gruszka zaworem gruszka turbiny gruszka turbina
philips ustawić godzina numer serwisowy pralki electrolux debugowanie laptop
schemat stacyjki ligier softstart przedłużacz
Zasilacz HP: Łączenie przewodu sygnałowego z czerwonym Błąd CAN 011 w VCDES - jak go usunąć?