Sprawdz samochod VAG'iem. Dla mnie wyglada to jak problem z gruszka sterujaca turbo ewentualnie z zaworem N75. Jakis czas temu mialem podobny problem w audi A4 (silnik 1Z) i po "rozruszaniu" sztangi w turbiniewszystko wrocilo do normy.
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
Udało się rozwiązać problem? Mam podobny problem, ale z 1.9 JTD (ten sam sterownik). Podciśnienie przed i za zaworem sterującym gruszką turbiny stoi równo -0,85, bez znaczenia czy dodaję gazu, czy też nie, więc gruszka jest cały czas wciągnięta, i tylko po odpięciu wtyczki z zaworka gruszka się rusza. Napięcie mi cały czas na zaworki pokazuje 13,7–13,8...
Przecież ma diagnozę jak dmucha 1.5 bara to za dużo i jest not lauf klasyczny. Silnik pewnie AGR czy turbo waste gate (upuszcza spaliny zaworem tak by przeszły bokiem a nie napędzały turbiny). Pierwsze bym sprawdził czy nie jest zapieczony mechanizm czy zawór się otwiera. Można pominąć N75 od muszli turbo do "gruszki" -wtedy ciśnienie może być za małe....
Jak zwal tak zwal chodzilo mi o ta gruszke. Posprawdzalem wszystko i mysle ze wina lezy po stronie turbo( mianowicie ci co regenerowali turbine dali ciala). Mysle ze ta cala kierownica spalin zle dziala. PS. ele5 jak sie nazywa ten caly uklad gruszka I ten elektoniczny zawor pod lampa? Jetstem swirzym mechanikiem w dislach tak zwanym amatorem. I co...
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
czy to może być wina N18? Może, może być nawet wężyk. Dziś podłączyłem na "krótko" turbo, ominąłem n75 i takie oto logi To źle zrobiłeś bo to turbo z zaworem upustowym, i gruszka jest ciśnieniowa a nie podciśnieniowa.. Powinieneś dla testu zaślepić tylko wężyk z muszli wirnika, zrób tak i dopiero wstaw logi. Bo pominięcie powoduje szybsze upuszczenie...
Właśnie walczę z traficiem 1.9 dci. Podobna historia. Tylko jestem ciut dalej za twoim zaworem od sterowania Gruszka turbiny. Możesz te dwa wężyki połączyć czymś szczelnie i wtedy sprawdź czy kręci się po wyżej 3tys. Jakis błąd na kompie?
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
Witajcie, mam dosyć duży problem ze swoim Seatem. Samochód jedzie do około 2200 obrotów jak typowe SDI, natomiast powyzej 2 tyś turbina się ,,załącza" i czuć jak wbija w fotel. Jest to problematyczne ponieważ trzeba go wysoko kręcić w jeździe na co dzień, nie mówiąc już o jakimkolwiek wjeździe pod górkę. Z rzeczy które sprawdziłem to ECU nie ma żadnych...
Witam. Mam prośbę do kolegów, którzy posiadają w swoich samochodach ( układzie doładowania) zawór N75 o nr. 028 906 283 F. Zależy mi na sprawdzeniu tego zaworu ,,z natury,, bo mój zawór bardzo dziwnie przełącza kanały. Oczytałem się sporo nt. prawidłowego podłączenia wężyków i jak powinien działać ten zawór i stwierdziłem, że z moim zaworem jest coś...
Mam takiego gruza jak w temacie.Czasem wchodzi w tryb awaryjny.Wyskakuje p 0299 małe ciśnienie doładowania czy coś.Normalnie to nawet jeździ choć czasem wydaje mnie się że ma jakieś większe przyrosty mocy.Co ciekawe zauważyłem że gruszka nie wciąga sztangi do końca.Jest prawie przy końcu ale brakuje z dwa milimetry.Podciśnienie ok zawór ok,gruszka szczelna.Według...
Zawór n75 podmienialem z zaworem egr ale bez żadnego rezultatu. Kazales strzykawke wpiac w wąż od gruszki i też tak zrobiłem. Gruszka ze strzykawka na przemiennie chodziły, gruszka sprawna jak już wcześniej pisałem. A skoro już miałem te strzykawke to co skodzilo wpiac za zaworem (nie miałem vakuometru żeby sprawdzić cisnienie na pompie i za zaworem)...
Elektrozawory sprawdzone zamieniłem miejscami z zaworem egr i taki sam efekt. Wężyki sprawdzone ciśnienia nie mierzyłem. Gruszka sprawdzana pracuje poprawnie szczelność ok. Dodam, że turbo podmieniane na używane z innej A6 180KM.
Witam, autko odzyskało moc, wymieniono łańcuch z napinaczem, popychacze, rozrząd, turbinę i zawór egr. Silnik pracuje równiutko nie szarpie itp. ale zastanawiam się jeszcze nad zaworem w turbinie, konkretnie nad jego pracą. Po uruchomieniu silnika gruszka podciąga sztangę i trzyma po przegazowaniu przewody puchną, ale po puszczeniu gazu sztanga stoi...
Hej, Masz podobny problem co ja miałem w moim 1.7 DTR, przyczyną jest vacum pompa która przepuszcza olej na elektrozawór turbiny przez co gruszka się zacina i wyskakuje autko z kluczykiem. Kup nową vacum pompe i elektrozawór (chodź nie które da się uratować rozbierając i czyszcząc je), co do używek vacum pompy z alledrogo nie polecam (czasem szkoda...
Tyle że próbował zobacz wartość wysterowania N75 93% (tam jest odwrotnie 30 % to max boost ,powyżej 90 % doładowanie =0). Tylko że ECU steruje zaworem N75 w nim jest iglica która otwiera się i upuszcza podciśnienie z gruszki turbo. Gruszka zaś ciągnie sztangę i tu dopiero fizycznie następuje zmiana kąta otwarcia kierownic spalin w turbo. Jak widzisz...
Opel vectra Typ silnika: Y22DTR Numer wersji oprogramowania: FJCMS370_S P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne (5A) - Nie występuje Przy pedkosci od 120 km/h na 5 biegu wpada w tryb awaryjny, na innych biegach i róznych obrotach tego nie ma. Powraca do normy po wył zapłonu. Czujnik sterujacy przy przepustnicy jak i sam zawór...
https://youtu.be/PvusvQq8UFg Myśle ze tu jest odpowiedz
Tym zaworem bym się na teraz nie martwił (od termostatu). Co do turbo to może być wszystko począwszy od sterowania, zawór, wężyki, gruszka lub nawet sama zmienna geometria (a może tylko komputer nie odczytuje z czujnika położenia geometrii). To robi problemy z zachowaniem samochodu. Nie wiem co masz na myśli lewe powietrze, chyba, że jest gdzieś uszkodzony...
Więcej informacji znajdziesz na forum Forda https://forum.fordclubpolska.org/index.p... zapraszam U1900 - błąd CAN - często występuje przy problemach na magistrali komunikacyjnej, albo przy odczycie błedów byle jakiej jakości interfejsem P0047 - obwód sterowania zaworem turbosprężarki - może być nieszczelność na przewodach podciśnienia sterowania gruszką,...
Egr sprawdzony. Nawet,gdy egr jest odpięty to autem telepie. Przepływka,map są wymienione.Ciśnienie na listwie zgodne z oczekiwanym. Wszystko jest tak jak być powinno poza tym wtryskiem,ale nie rozumiem dlaczego dopiero po tych 40-60s zaczyna się telepanie. Robiłem testy pod mocnym obciążeniem w pełnym zakresie obrotów i korekty są ładne. Ostatnia rzecz...
Witam. Samochód to audi a4 B6 silnik 130 Km.,ALT 2000 rok.Nie dawno zauważyłem w kolektorze ssącym, małą gruszkę i klapkę. Jak to Polak zainteresowałem się klapką i otwarłem ją. Podobno nazywa się to kierownicą powietrza lub gruszką podciśnienia kolektora ssącego. Problem polega na tym,że uszko wychodzące z gruszki jest ułamane i nie rusza klapkami...
Powodów może być kilka : 1 turbina zużyta mechanicznie 2 nieszczelności w układzie wydechowym 3 nieszczelności w układzie dolotowym 4 nieszczelny intercoouler 5 niedomykający się EGR 6 pęknięty kolektor ssący 7 I takie wesołe rzeczy jak zapchany filtr powietrza 8 Uszkodzony układ sterowania turbiną gruszka wężyki , zawór sterujący 9 Uszkodzona vaku...
Gruszka sprawdzona.Wężyki posprawdzałem jest wszystko ok nawet zamieniałem zawory, jak podciśnienie podłączę bezpośrednio do gruszki to ciągnie bez problemu,a z zaworem tylko drga (aż słychać brzęczenie).I jak zagnę waż wychodzący z zaworu do filtra powietrza to też zaciąga bez problemu, ma może ktoś jeszcze jakiej propozycje? Dodano po 9 Dodam jeszcze...
pod pokrywą plastikową masz pompkę (taka gruszka gumowa) jak nie bedzie chcial zapalic napompuj żeby byla twarda i sprubój odpalić. Przypuszczam że możesz mieć problem z zaworem ciśnienia czy coś takiego ( nie pamiętam dokładnie jak sie nazywa)
Ja takie objawy miałem z zaworem EGR,czasem sie otwierał i silnik dostawał mocy a czasem nie otwierał się i silnik tracił moc.Wszyscy mówili że to turbina a okazało się że nie.Wymiana zaworu i samochód śmiga .Aha mi zapaliła sie kontrolka check ale kilka dni pózniej. Dodano po 5 Turbina posada taka zapadkę która reguluje dopływ powietrza jest ona sterowana...
Witam. Od niedawna mam Daewoo Lanos 1.5 DOHC. Jest w nim zamontowana fabryczna instalacja gazowa. To chyba jakiś przestarzały model bo auto ma 12 lat. Sterownik jest oddzielnie z emulatorem wtrysku. Nie można odczytać jak się to ustrojstwo nazywa. Posiada dziwne złącze do komunikacji. Tzw. "piątka" jak stosowana w starych wzmacniaczach stereo. Rozebrałem...
W moim przypadku pomogła regulacja zaworu "gruszki", która się poluzowała. Powód tego luzu nie jest do końca jasny, ale prawdopodobnie to już zużycie materiału (tej blaszki przy kolektorze). Po regulacji problem ustał.
Tak jak kolega napisał - trzeba sprawdzić wartość podciśnienia ale z powodu drugiego błędu skłaniał bym się do awarii w obwodzie załączania zaworu obejściowego turbiny. Sprawdź wężyk między zaworem a gruszką może się przetarł - pęk ( możesz zdjąć go z zaworu i dmuchnąć, może akurat coś będzie słychać). Podobno padają też same zawory ( sam nie zmieniałem...
Przez taką ilość zaworów to pompa nie ma siły sama zasysać paliwa. Wystarczy jej opór na filtrze i gruszce. Resztę zaworów wywal. I pamiętaj że im więcej połączeń w układzie tym łatwiej ma się rozszczelnic/zapowietrzyć.
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
Znalazłem przyczynę braku mocy był przetarty przewod podciśnienia który idzie od zaworu N75 do gruszki oraz odciąłem końcówkę przewodu który idzie od zaworu do pojemnika podcisnienia bo był nadcięty. Pomogło, póki co śmiga.
Z tego co pamiętam to tam jest podciśnieniowy EGR. Sprawdź czy po odpaleniu auta w wężyku który idzie do niego jest podciśnienie. Jeżeli jest to trzeba zrzucić rurę od przepustnicy i zobaczyć czy ten zawór się otwiera. Najlepiej to podać podciśnienie na gruszkę zaworu i zobaczyć czy się otwiera. Może masz uszkodzony elektrozawór i nie podaje podciśnienia,...
Zacznij od szczelności podciśnień , zaworu sterującego,gruszki- dla zasady,ale stawiam na zawieszającą się kierownicę w sprężarce. Może być też nieszczelność w układzie dolotowym. Rura spadła,bo nie ograniczył doładowania,ale mogło też dojść do innych uszkodzeń .Trzeba dobrze patrzeć po całym układzie. Często widać po śladach oleju.
Witam. Posiadam Mercedesa Sprintera 2.9 turbo diesel. Ostatnio kopci na czarno podczas jazdy. Zauważyłem, że jak dodaję gazy nie ma żadnej reakcji na zaworze turbin (gruszka). Dźwignia nie porusza się. Dodam, ze ma on układ bez przepływomierza. Czy to może być przyczyną?
No dobra jeszcze jutro poszukam. Dziękuję, na razie.
Czy jeśli odkręce gruszkę i ustawię turbine na max, powinna turbina pompować? Da się w ten sposób sprawdzić czy nie jest to wina turbo? Zablokowanie turbiny w pozycji "max" to dobry pomysł. A czujnik ciśnienia aby sprawny? Jeśli zrobiłeś obejście zaworu i dalej nie ma ciśnienia, to albo podciśnienie nie dochodzi do gruszki, albo wastgate się nie zamyka,...
Seat nie ma zaworu N75 gruszka jest sprawna.
Sterowanie turbo. Okablowanie od sterownika do zaworu, podciśnienia, gruszka i okolice. Ściąga sztangę na wolnych? Manometr weź i popatrz czy map nie kłamie.
Vac to wejście podciśnienia, Out idzie do gruszki, ten trzeci na filterek. To nie jest czujnik tylko zawór.
Wymiana gruszki z Zaworem zwrotnym pomogła , zamykam temat
czy takie coś będzie ok? bo te pseudo -"oryginały" mają kiepskie opinie To jest pseudo oryginał. Po co wymieniać coś w ciemno? czujnik filtra węglowego Co to takiego? jej cena zabija Masz dobrze ponad pełnoletni silnik z kilometrem podciśnień zaworów gruszek. Myślałeś że to będzie działać wieki a jak już się zepsuje to będzie tanio? Jak będziesz podmieniał...
Witam -jest to zawór egr (gruszka egr) ale radził bym sprawdzić tę gruszkę przed zakupem drugiej,przyłączył bym bezpośrednio do wakum pompy elastycznym wężykiem odpalić silnik jak wciągnie zawór to zgiąć wężyk(załamać)zawór nie powinien się cofnąć,jeżeli cofnie się całkiem to do wymiany.Jeżeli pompa zaworu nie wciągnie to:gdzieś jest rozszczelnienie...
Witam. Może coś z zaworem lub gruszką przy turbinie
Witam mam taki problem wymienione zostało turbo gruszka wszystko działa . Do tego zawór załączający turbinę tez nowy . Czy po odpaleniu auta od razu powinna gruszka zmieniać geometrie ???
Jaki jest w czasie jazdy procent otwarcia zaworu sterującego gruszką , czy po spięciu gruszki na turbo przeładowuje w czasie jazdy .
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
Zawor sprawdzasz wakuometrem, jakie ciśnienie ma przed a jakie za zaworem. Po odpaleniu na wolnych obrotach powinno być takie same. Obejrzyj też jak sztanga na gruszce turbo dziala. Na wolnych ma ja wciągnąć, po dodaniu gazu jak turbo zacznie ładować ma się cofnąć.
Odepnij ten wężyk gumowy od gruszki lub zaworu cięgno z gruszki powinno być maksymalnie wysunięte i wtedy zobacz co będzie się działo na otwartych klapach.
zaworem gruszka turbina zaworem kulowym zaworem różnicowym
głośniki studyjne magisterski praca mechanizmy magnetofonów
Fiat Panda II 1.1 2004 – złącze D097 A przy nagrzewnicy, funkcja i lokalizacja Odkurzacze Hoover – modele HF, HGO, H-Power, typowe usterki, filtry HEPA, serwis