Mam pytanko co do luzow zaworow w renault 19 1,721cm3 . jak sie ustawia te luzy i jaki powinien byc wielki ten luz...kapletnie niewiem jak sie do tego zabrac a ucze sie na bledach..
dzieki wielkie jakos sobie poradzilem :) ustawilem na pkt zerowy na kole zamachowym i jest ok. Tylko jest 2 problem o ktorym juz wspominalem: a mianowicie po odpaleniu cos "wali" ale jak sie rozgrzeje to jest dobrze czy to moze byc pompa olejowa wadliwa? i nie daje wystarczajacego cisnienia do zaworow ?
regulacja zaworow nie pomogła...
Załóż starą pompkę zasilającą.
,a czy wiadomo chociaz w jaki sposob komp. widzi brak paliwa /gazu o koniecznosc przelaczenia na benzyne ... ,bo wskaznik (na zbiorniku ),chyba w tym nie bierze udzialu ,a moze ktoryś z 2 zaworow do wymiany .....
Wloz jakas szpilke albo breszke w otwor w kole i zaprzyj ja o blok albo pokrywe zaworow.
witam, jak sprawa z renią dzisiaj idzie?? kurcze kolego nie pamietam jaki tam jest luz zaworow.... sam naprawiam w wersji elektronicznej.....
Kolego dci w premium było 0.4 ssące 0.6 wydech
0,20 zasilanie 0,40 wydech na zimno - tolerancji nie podano.
Jeżeli zawor regulacyjny jest bez napięcia i w pozycji otwartej, przypuszczam że sam rozrusznik nie działa jak jest odpięta kostka od zaworow. Zabezpieczenie układu. To powinna dawać 1000-1400. Jeżeli 600 ew sprawdzić czy wstrys jakoś nie upuszcza końcówka
nie chodzi mi o te zawory Tylko o wycie czym moze byc spowodowane??? "Jeśli masz gaz to już szybciej spodziewał bym się podpartych zaworów niż tak dużych luzów byś je mógł usłyszeć. ''I jakie sa tego obiawy ???Tych podpartych zaworow
Odczytanie błędow to zadna diagnostyka co sie dzieje z parametrami podczas tego defektu? Masz czym odczytac co z cisnieniem paliwa ,wysterowaniem zaworow pompy . Jakie cisnienia paliwa podczas zapalania
W tym miejscu to tylko z simeringow walkow rozrzadu pokrywa zaworow lub co gorsza uszczelka pod glowica puszcza.
zalecamy zdjęcie pokrywe zaworow zobacz jak zawory pracują czy wracają do końca czy się tną
Witaj. Mogę Ci tylko powiedzieć jedynie ze większość podzespolow jak i silnik sa z Volvo. Czesta usterka jaka my wymieniamy w tych silnikach jest wiazka elektryczna ponieważ gdy się pojawi wyciek oleju przy pokrywie zaworow często wedruje on w peszlu do ECU, w nowych silnikach (renault seria T) usunięto ta wade
Mialem kiedys podobny problem z Laguna na gazie, rozwiazaniem okazala sie reg. zaworow a tez przed tym wimienilem kilka podzespolow bez efektu.
Nie napisałes jak skrzynia ani rok,co prawda tych ciągnikow zrobiono tylko ze dwieście pięcdziesiat ale ....Traktoshift to system sterowania skrzynia nie skrzynia.(potrzebne by bylo zdj. prawe strony skrzyni)Więc ja generalnie,jak w renówkach. Jak działa cała skrzynia w tym badziewiu to akurat nie mam czasu na opisywanie,ale wyjasnie Ci jak działa rewers.Rewers...
Mam takich zaworow chyba 10 ale nie wiem ktore sa dobre jak mam je sprawdzic dodam ze sa juz wyjete?
A mam jeszcze pytanie bo jak to jest silnik 16 zaworowy K4M to tam sie zaworow nie reguluje bo sa hydrauliczne. Sprawdz cewki zaplonowe i czujnik GMP - wyczysc zlacze. Pozdrawiam.
Gdyby przeskoczyl, to by przeciez bylo slychac walenie zaworow w tloki. Ale ustawienie sprawdze tak, czy tak. A czemu paskanie ma, to mi nie wiadomo.
Podmień czujnik i sprawdż wiązkę elektr. od niego. To powinieneś zrobić przed napisaniem postu. A dopóki wentylatory działają prawidłowo (też nie opisałeś), to można jeżdzić. Niemniej jednak powinieneś usterkę usunąć jak najszybciej.
uszczelniacze zaworow wymienione cala glowice regenerowalem bo tez tak gdzies czytalem ze to niby moze dymic od tego .
Masz tam porobione znaki do ustawienia rozrzadu, czy masz blokady? Jezeli masz znaki, to przewarznie jest tak, ze odpowiadaja one sytuacji, kiedy to pierwszy cylinder jest w zwrocie zewnęcznym, na poczatku suwu ssania. Ustaw to tak, a potem zobacz ktory z walkow (jak bedzie na znaku) ma w tym momecie tak ustawione krzywki, ze bedzie akurat powodowal...
Na 100 % jest przestawiony, a i tak musi rozebrac ponownie rozrzad, nawet gdy obroci walkiem rozrzadu (po uprzednim poprawnym ustawieniu rozrzadu) nalezy sprawdzic cisnienie na cylindrach, gdyz o ile nie rozwalilo glowicy (zaworow tp.) to moglo pokrzywic zawory i....nie ma odpowiedniego sprezania :)
Masz 1 regulujesz wszystko na pierwszym cylindrze łącznie z pompowtryskiwaczem itd.Luzy:ssący 0,20 wydech 0,50 pompowtryskiwacz na kąty.
Ssący 0,2 Wydech 0,4
Te 0.30 mm ssący i 0.40mm wydech mieści się w tolerancji - może być.
http://obrazki.elektroda.pl/1060129600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5974655800_1... Dodano po 2 Luzy 0,40 ssanie i 0,50 wydech na zimno.
Zimny silnik 0,20 ssący 0,40 wydech
dziekuje " karolrak" jade do mechanika zobaczymy i odpisze czy jest lepiej, jescze raz dzieki i pozdrawiam Dodano po 1 jest juz super po regulacji zaworow i był jakis zapchany czujnik czy cos takiego dzieki wszystkim
Jak zwykle mniejszy
Ale dalej nie podajesz czy to diesel czy benzyna. To dymienie to najprawdopodobniej zle spalanie, ale moze byc tez uszkodzony np. jeden zawor. Dodano po 2 Dodam ze ta pozycja bezkolizyjna zaworow z tlokami to jest loteria i zdarza sie bardzo rzadko.
Ssący 0.30, wydech 0.40.
Na bazie programu Moto-Profil wszystkie silniki 1.7 F3N mają nastempujące luzy zaw. ss 0.20 zaw. wyd. 0.40 , ustawiane na zimno .
mam problem nie pali na pierwszy celinder zmienilem swiece , kable , cewka,zrobilem regulacje zaworow ,gdy wchodzi na wieksze obroty to zaczyna palic , jak i na paliwie to i na gazie to samo pomocy
Czy chodzi Ci o wymianę ich na silniku? bez zdjęcia głowicy? A co bierze olejek? jak tak to uszczelniacze raczej nie pomogą albo turbo albo pierścienie.
Tak pojawia sie blad usterka sterowania przyczepy pojawia sie bez przyczepy z przyczepa nie wiadomo. Do tego modulatora ida 4 kable niebieskie do elektro zaworow i 3 pomaranczowe .Do czujnika cisnienia 5 v dochodzi .Tylko nie wiadomo jakie napiecie powinno byc na wyjsciu .Fajnie by bylo jakis schemat ebs
Dasz tysiaka i dalej będzie kopcił .Sprawdziłeś czy nie masz oleju w intercooler? A jeszcze jedno kopci na biało na czarno ? Ubywa ci olej z silnika ?
1 kolega nie napisal na czym zapala 2 nie ma regulacji zaworow w tym autku 3 jezeli nalal syfu do zbiornika to mozesz zapomniec o 240 tys 4 zapieczone wtryskiwacze w gre nie wchodza
nie nie nie przestawienie o jeden ząbek paska nie spowoduje pogiecia zaworow przynajmniej w mojej renówce :) moze byc przestawiony nawet wiecej,ale wtedy pojawiają sie objawy podobne jak u Ciebie,wiec zmien mechanika :)
Sprawdzic pompe absu i sterownik, te dwa elementy odpowiadaja za hamulec, prawdopodobnie zawiesza sie zawor w pompie absu i po jakims czasie nie wraca do pozycji zamknietej odpusczajac plyn na przelew .czyli abs do weryfikacji caly. Dodano po 2 Jesli masz dostep do clipa tam mozna zrobic test zaworow i pompy absu Dodano po 20 Odpowietrznie tez
W piatek jade jeszcze raz do niego i sprawdze ten cz rozrzadu. I jeszcze sonde lambde tez podmienie i zobacze czy cos sie zmieni. Mam napewno mieszanke za bogata, bo sonda jest okopcona i swiece tez. Czyli paliwo dostaje, ale z powietrzem cos nie tak. Chyba ze luzy zaworow ustawic... Jak te czujniki nie pomoga, to chyba to zrobie, bo szczelinomierz...
witam potrzebuje z jakimi momentami nalezy przykrecic walki rozrzadu oraz walki zaworowe
To normalny gaz nie ma roznicy czy tankuje w orlenie shelu czy gdzies na osiedlu. na tym samym gazie raz jest dobrze raz nie. nie mam pomyslu co moze byc tego przyczyna. nie ma tez znaczenia czy butla jest pelna czy jest napelniona do polowy. A zawor tez jest dobrze ustawiony bo jak zapali i nie odlaczy mi zaworow to juz jest ok. obroty na normalnym...
Witam. Zacznę może od tego ze moja renia ma bardzo cicha prace silnika tzn brak w tej pracy charakterystycznego grzechotania jak dla dci, auto jest mało dynamiczne i nie za mocne, spalanie waha się w granicach 32-33l po autostradach i 35-37l po landowkach. Postanowiłem sprawdzić luzy zaworowe i wyszło ze dla ssących było średnio 0.70mm a dla wydechowych...
Jakie powinny być wartości luzu na zaworach ssących i wydechowych.
.Wiekszość aut posiada hydrauliczne popychacze zaworowe i same niwelują luzy na zaworach Akurat ten silnik został zapożyczony do Renault z Nissana (oznaczenie Nissana MR20DE) i w nim się reguluje zawory operacja dość kosztowna ponieważ reguluje się poprzez wymianę całych szklanek zaworowych a nie płytek tak jak w innych silnikach (np. Fiat) i do tego...
Witam posiadam Renault Laguna II 1.9 Dci 120KM czy w tym aucie do wymiany uszczelniaczy zaworowych trzeba zdjąć głowice czy podejdę od góry? drugie pytanie czy ktoś wie jaki rozmiar jest szpilek turbina -katalizator M8x?x rozmiar gwintu. Pozdrawiam
10mm na ssącym 20 na wydechu i będzie si.
Manio ludzie zapominaja jeszcze o jednym jaki jest koszt nowego silnika. Powiem krotko jak jest minimalna tamperatura i zaczyna sie auto cisnac co sie dzieje? gaz płynny idzie w duzej ilosci na tłoka niezdazy sie nawet rozprezyc w cylindrze. Taki temat juz poznałem (dziury w tłokach). Instalacje drugiej generacji wyrabiaja sie przez to ze gaz ciekły...
odkręciłem na górze skrzyni śrubę znajdującą się przed linką zmiany biegów - torx 40 lub 45 śruba zakończona trzpieniem To nie jest śruba zalewowa, olej zalewa się wewnętrznym korkiem znajdującym się na spodzie skrzyni w większej śrubie z rurką. Odkręciłeś trzpień stabilizujący dźwignię rozdzielacza ciśnienia w bloku zaworowym skrzyni Miska do zdjęcia...
Kolego ukłon w stronę regulacji luzu zaworowego. Na LPG trzeba to robić częściej.
Zabrałem się za regulację luzów zaworowych w swoim aucie (silnik Renault F3P z gazem II generacja bez krokowca, czyli I). Pomierzyłem i wyszło tak: (liczę od rozrządu, od lewej do prawej) 1W - 0,25 (W - wydech, S - ssący; prawidłowe wartości to odpowiednio 0,40 i 0,20) 2S - 0,20 3W - 0,30 4S - 0,20 5S - 0,20 6W - 0,25 7S - 0,20 8W - 0,35 Jak widać,...
Eee, 1/10 mm róznicy to nic strasznego.
Czy można je sprawdzić przez sam pomiar sprężania w cylindrach? Nie, jak jeździ na gazie to sprawdzenie luzu zaworowego (szczelinomierzem) przede wszystkim.
Standard pomiar kompresji i okaże się że jej nie ma. Regulacja luzow zaworowych w tych silnikach to normalka i proponuję ja robić co 20tys km.
Nawet dział początkujący wymaga podstawowej wiedzy o mechanice a sprawdzenie luzu zaworowego to naprawdę nie jest skomplikowana sprawa i procedurę bez problemu można znaleźć w sieci
Mam problem z wyszukaniem płytki do regulacji luzu zaworowego w Laguna 1 1998. Zrobił mi sie duży luz. Potrzebuję płytkę około 4,5. Nie wiem gdzie to znaleźć. Poza serwisem renault dostępne sa 3,90. Serwis owszem posiada ale inaczej określa rozmiaryod 5 do 8. Moge tam kupić ale nie wiem jaki rozmiar podać. Prosze o pomoc.
Samochody naprawia sie poprzez eliminowanie podejzen co do uszkodzonego podzespolu. Korzysta sie z podgladu parametrow rzeczywisych wiec u ciebie trzeba zerknac na nie przez kogos kto sie na tym zna ;-) Zle slychac na filmiku ale jest chalas w pierwszej sekundzie po odpaleniu jak by zawory? Kreci tez nie czysto jak by byl problem z cisnieniem w cylindrach...
W nowszych czujniczek wyemigrował do kapy zaworowej rozmawiając z wałkiem.
Być może że świece zapłonowe zostały zalane olejem , bo jest niesprawna uszczelka kapy zaworowej , od takiego zalania jest przebicie do masy i stąd wypadanie zapłonów.
0,1 0,25 Silnik zimny, co najmniej 5h nieodpalania Otwarty zawór wydechowy regulacja na ssącym - wydechowym 1 3 4 3 4 2 4 2 1 2 1 3
Po wymianie dwóch przepływomierzy (pierwszy używany, drugi nówka oryginał). Czyszczeniu EGR z całą chlodniczką, zaślepianiu itp. Mycie wszystkich przewodów, katalizatora, kolektorów, intercoolera przyszedł czas na sprawdzenie luzów zaworowych i sprawdzenie głowicy bo samochód nadal był słaby, a na wolnych obrotach pracował równo. Problemem okazała się...
Zrzucaj dekiel i sprawdź luz zaworowy, EGR tam nie ma
Ok dzięki. Jutro będę ustawiał zawory to dam znać jak wyszło.
witam, moze to glupie, ale jak sprawdzic ilosc zaworow w megane 1.4e kat 96r ? jest tez sprawa km, w dowodzie jest wpisane 55kw, czyli ile ? pytam bo, chcialem kupic tlumik srodkowy przez net i sprzedajacy zarzadal wlasnie tych danych ???
Pomiar kompresji i sprawdzenie luzów zaworowych na wstępie.
Do Sławka----czemu od razu proponujesz wywalac instalke bo zle na niej ciagnie bryka i kogos to denerwuje? to niejest jakies wydumane widzimisie gdyz mam porownanie z innymi samochodami tej marki z identycznymi silnikami (www.renault19.pl) gdzie spalanie jest mniejsze nawet o 3 litry a predkosc max o okolo 50km/h. U mnie oleju ubywa stosunkowo malo,...
Witam .popieram kolege odnosnie regulacji zaworow tylko jaki to silnik w starszych byly tylko wymienne szklanki lub regulacja na blachy jesli jest stary silnik zapewne nie ..16V .. to ssace na .0.20 a wydechy 0.40... na gazie silniki maja tedecje do sciasniania przedewszystkim na wydechu.Pozdrawiam. Dodano po 3 Jeszcz nie dopisalem .sprawdz to gdzies...
1.Czy silnik w ogóle odpalił? 2.Zawór hamulca silnikowego podczas pracy(załączenia) powoduje zamknięcie zaworów wydechowych a nie otwarcie!(silnik musiałby pracować bo do działania hamulca potrzebne jest ciśnienie oleju) 3.Kto zajmował się naprawą głowicy?Jeżeli planowali to zapewne rozpinali zawory ,pytanie o poprawność montażu i właściwa weryfikację...
witam, mam taki problem z meganka 1.6 8v 98 rok. otoz. jak auto jest zimne jest problem z odpaleniem , krece go ,zapali na doslownie sekunde i zgasnie, potem musze dlugo krecic zeby zapalil. jak juz zapali to trzyma wysokie obroty ok 2.5 tys. zdusze go na biegu zeby spadly to wtedy trzyma niskie, ale jak znowu dodam gazu to trzyma wysokie , jak jest...
Bardzo proszę o podpowiedż jaki w tym modelu powinien być luz zaworowy, czy tak jak w 420-tce 0,35/0,45?. Z góry dziękuję za zainteresowanie i podpowiedż .
O który elektrozawor chodzi? O ten w środku bloku zaworowego
Luzy nie są regulowane hydraulicznie. Luz reguluje się poprzez wymianę szklanek. Tak jak np. w niektórych modelach Renault 1.9.
Nie wziąłem pod uwagę,że układ wypłukany czyli nie ma w niej oleju.Nie lej całego oleju do sprężarki bo może pogiąć płytę zaworową,wlej 130 ml,a resztę wlej do układu.
Łożyska główne: Jeśli M14 - 80Nm+180* jeśli M16 - 100Nm+90*. Łożyska korbowodów: 35Nm+150*. Luzy zaworów (na zimno): dolot - 0,25mm wydech - 0,5mm.
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. ..... Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę?...
Z tego co kojarzę to jest to instalacja 4 generacji. Mam taką instalację w Thalii ale w silniku 16 zaworowym(98 KM). Do tej pory przejechałem na niej ok. 50 tyś km i w sumie już powinienem wymieniać filtry ale póki co tego nie zrobiłem. Póki co instalacja sprawuje się świetnie. Co do filtrów- należy wymieniać dwa-fazy lotnej i ciekłej -częstotliwość...
Tylna sonda to diagnostyka katalizatora i praktycznie nie oscyluje, trzyma napięcie w okolicy 420mV(przy sprawnym kacie), przednia ma pracować w zakresie 0,2-0,8V. Thalia z silnikiem 1.4 Który silnik, k4j czy k7j? Pierwszy to 16V, drugi 8V, jak drugi to do sprawdzenia luz zaworowy
W tym silniku luzy zaworowe reguluje się w specyficzny sposób. Dokładnie, ja jeszcze na ścianie w garażu mam karteczkę z tym opisem, robiłem regulację w typowy sposób i tą z tabelki i w pierwszym przypadku zawory było słychać
Witam serdecznie. Dzis pisze z takowym problemem, jestem posiadaczem Renault Laguna silnik 1.8 osmio zaworowy. Gdy przychodze zapalic rano auto po calonocnym postoju wszystko jest super pali na dotyk ale zimny silnik wydaje "stuki" wydaje mi sie na 99.9% ze to chydrauliczne popychacze zaworow tzw "szklanki", odglos cichnie po przejechaniu jakichs 5km...
Witam! Czy ktos moze mi wyjasnic co sie dzieje ?! ( usterka jak w temacie). Auto ma 9 lat, przebieg 230 kkm, osiagi bardzo dobre, nie bierze oleju, lecz tylko lekko stukaja olejowe popychacze zaworow podczas uruchamiania zimnego silnika, po chwili cichna. Silnik typu F3P na monowtrysku. Skad olej w kolektorze ssacym, ze az poci sie uszczelka pod nim?!!...
A przeciez ten silnik jest jednym chyba z najgorszych jezeli chodzi o zaciaganie lewizny,oringi na przepustnicy standart i uszczelka pod kolektorem co laczy sie z pokrywa zaworow taka owalna. Nie wspomne juz o 4 uszczelkach pod kolektorem od strony czolowej auta,zapewne kamienie juz sie zrobily jak z calej reszty. Trzeba to wszystko sprawdzic,zycze...
3 etapy 30nm 120nm 200-210nm dane wg producenta uszczelek
Ale jak wypnę sondę przed kat to jest ok, czy to znaczy że wtryski są uszkodzone czy sonda ? W tym silniku jest regulacja luzu zaworowego ale chyba niemożliwe że zawory są podparte bo nie ma gazu.
Chodzi mi o wartości luzów oraz o sposób regulacji hamulca silnikowego Jacobsa.Wiem ,że na kole zamachowym są znaki ale nie mam danych luzów i w którym momencie regulować Jacobsa.Moze ktoś ma takie dane i wiedzę w tym temacie.Z góry dzięki.
Udało sie w koncu opanować auto. Po wyczyszczeniu zaworow wysokiego cisnienia (były zabite doslownie czyms czarnym). Zalozylem tez nowy oryginalny zawór niskiego cienienia Boscha i jest git. Auto ma wiecej sily niz poprzednio ALE na zaworku zamienniku gdzie jest wkrecona srubka Auto ma DUUUZO wiecej mocy ale niestety nie zapala za kazdym razem. Czasem...
Potwierdzam wczesniejsze posty kolegow .Sruba Kola pasowego walu powinno byc dokrecone momentemzalecanym dla tego polaczenia.Za slabe powoduje zluzowanie sie kola ,mialem przypadek ze auto zrobilo 1000km i po zgaszeniu juz nie odpalilo kolizja zaworow z tlokami powod za maly moment dokrecenia.Sprawdz kompresje cylindrow to ci podpowie co sie stalo.Analogiczne...
Załóżmy że masz silnik ośmio zaworowy. To myśle że jednak nie jest to dzwięk od zbyt dużych luzów zaworowych. Skoro masz gaz bardziej spodziewał bym się braku luzu zaworowego. To co ci stuka to najprawdopodobniej wypracowana prowadnica szklanki popychacza. Bardzo częsty przypadek w Renaultach, LPG sprzyja temu. Wymiana szklanek na nowe, w zależności...
JAka masz regulacje zaworow?Hydrauliczna czy plytkowa?Przy hydraulice uwazam,ze mineral szybciej wykonczy popychacze.Z reszta czytajac nawet to forum mozna dojsc do wniosku,ze mineralny jest nizszej klasy olejem i osadzaja sie dzieki niemu nagary.W zimie ciezsze odpalanie.A ile bierze CI tego oleju?JAk nie syntetyk to polsyntetyk. . Na śrubki się ustawia...
Idealna temperatura pracy silnika wynosi około 90-94 st.C, wydaje mi się że ta wartość występuje raczej przy tej wyższej większej kresce.
Jak silnik 1.8 lub 2.0 8V to ssanie 0.25, wydech 0.35, jak jeździsz na gazie to wydech daj śmiało na 0.40. Dane podaje z autopsji, na takich nastawach mi najlepiej lagunka śmigała.
Nom, jeszcze niebieskie diodki, trochę naklejek, dywaniki z karbowanej blachy alu i ogromna tuba. Zobacz jak to Renault zrobiło w rodzinie TCE - będziesz miał pogląd na to, jak mały silniczek z turbo wygląda. Bez odprężenia nie przeskoczysz dzwonienia, spowodowanego temperaturą i ciśnieniem - spalanie stukowe zniszczy szybciutko silnik. Do tego inne...
Luzy zaworowe te silniki szybko tracą na LPG .Według twojego opisu wynika iż głowica była sprawdzana dla pewności sprawdź luzy. Jeżeli jesteś zainteresowany mogę ci to zdiagnozować.
Jako że przedstawiłem swoje stanowisko klientowi ze akurat przy tym silniku nie daje gwarwncji na samą wymianę uszczelki ( to jak wymiana paska bez napinacza i rolek i pompy wody), klient rozważa teraz bo albo zrobi tylko uszczelkę i nie ma mowy o spokoju podczas jazdy Klient nie ma tu nic do gadania i ustalania "oszczędności". Przedstawiasz listę...
Sprawdź przede wszystkim instalację na sondę ( przy instalacji gazowej jest emulacja czy jak to się tam nazywa, czyli przecięty przewód sondy i jeden idzię z sondy do emulatora a drugi z emulatora do kompa wtrysku bo jeden i drugi chce wiedzieć jak sonda pracuje), sprawdź czy nie podaje gazu przy pracy na benzynie (poprostu zagłij przewód gazowy przy...
Sprawdź luzy zaworowe, jak by to była wina WN to awaria bardziej daje znać o sobie jak silnik jest zimny, bo potrzebna jest większa energia wyładowania iskrowego. Normalna sprawa, luzu już nie ma bądź jest znikomy, jak się silnik nagrzeje to kasuje się całkiem.
One mają 750 obrotów na jałowym, jak masz jakiekolwiek problemy z pracą silnika to sprawdź luz zaworowy, ten silnik ma regulowalny, i jest cholernie czuły na anomalie w jego obrębie. Czujnik podciśnienia jest taki sam jak w oplu, i nie uszkadza się .
Robiłeś regulację luzów zaworowych? Wiesz chociaż kiedy tam się robi regulację luzu zaworowego?
jakie mają być luzy zaworowe w tym modelu
regulacja zaworow renault pokrywy zaworow ustawić zaworow
pomiar prądu pomiar pradu płyta samsung główna grzeje inspekcja samochodzie
aparaty słuchowe aparaty słuchowe
Ursus 360-3P - Sprzęgło nie wciska się do końca Korbox SOiAV - przyczyny blokady i rozwiązania