No uchylenie zaworu czujnikiem zegarowym idzie zmierzyć. W suwie sprężania ma delikatnie uchylić zawór dolotowy. Zdejmujesz pokrywę zaworow ustawiasz czujnik zegarowy na zaworze dolotowym tak by mierzyć jego otwarcie. Po zamknięciu ma go lekko uchylać gdzieś w polowie suwu sprężania.
Mam dwa pytania zwiazane ze Skoda Fabia: 1. Czy skoda Fabia ma reczne ustawianie zaworow, jesli tak to jaki luz? Fabia 1.4/60(68)KM ma juz hydrauliczne kasowanie luzu (w porównaniu do starejpoprzedniczki favorit, której ręcznie się reguluje), ale w jakis tam granicach, nie chce strzelac z glowy, ale chyba ±0,03mm, przy wiekszych mozna normalnie...
moj mail to jaran82(at)o2.pl. Glownie moje pytanie w tym momencie mialo dotyczyc jak sciagnac walek rozrzadu z glowicy (Głowice mam juz wyciagnieta z silnika)?? jak sciagnac popychacze? czy ustawianie zaworow sie nie przestawi? czy na cos trzeba zwrocic uwage zeby potem zlozyc to tak samo?
Ale tu jest hydraulicznie ustawiany luz zaworow a popychcze hydrauliczne (szklanki) byly wymieniane.
W tej chwili jest kilka protokolow harta ja mam opis przenosnego i stosownego w systemach sterowania np.Jokogawa lub honeywall jesli sie interesujesz to wiesz ze wiekszosc urzadzen sprawdzano miernikami. Hartem mozesz zrobic praktycznie wszystko poczawszy od zmiany zakresow w przetwornikach do ustawiania zaworow .Wszystkie nowe urzadzenia automatyki...
Proszę w załączniku.
Przy ustawianiu zaworow termostatycznych na maksa czyli 5, (gorny obieg) , po dniu grzania nie ma żadnej reakcji u, przy dolnej instalacji temperatura zwiększa sie w niewielkim zakresie. Dodano po 3 Dodam jeszcze że regulatory na poszczegolne obwody (te białe kurki) sa odkrecone. Pompy były właczane równiez na różne biegi. Jak i regulowany były zawory...
Nigdy. Hydralliczne szklanki.
Dzisiaj po resecie kompa w polonezie i ustawieniu go na nowo wyjechałem i po paru kółkach wszystko wyglada ze jest w porzadku. Jedynie co było źle to zablokowany zacisk tylnego koła - reczny nie puscił. Wymienie linke, wyczyszcze zaciski i wszystko powinno byc ok. Jesli cos wyjdzie w czasie dalszej jazdy napewno dam znać. Oddam go jeszcze do mechanika...
Witam, jeżeli jeszcze potrzeba to proszę: ssące 0,20 mm, wydechowe 0,45 mm.
Mam pytanko co do luzow zaworow w renault 19 1,721cm3 . jak sie ustawia te luzy i jaki powinien byc wielki ten luz...kapletnie niewiem jak sie do tego zabrac a ucze sie na bledach..
https://obrazki.elektroda.pl/5888627100_... Metoda ustawiania zaworów w silniku sześciocylindrowym, kolejność pracy 1-4-2-5-3-6 E zawór ssący A zawór wydechowy
Czekaj, chwilunia, bo tu wszystko jest pokręcone. Bez iskrownika, ale z kołem magnesowym ustawisz luz zaworowy. Jednak bez iskrownika go nie odpalisz. MUSI być założony. No i jeśli przerzucasz o jakiś "ząbek" to ty przypadkiem rozrządu nie przestawiasz? Czy koło na wałku rozrządu jest prawidłowo założone? Pod kołem magnesowym na wale, powinien być klin....
W teorii powinienes trzumać na T a cofa sie dlatego ze akurat sa tak ustawione magnesy w kole magnesowym ze akurat przyciagaja lub odpychaja cewkę, ale z doświadczenia jeśli nawet cofnie sie delikatnie koło zawory i tak bedą prawidłowo luzy takie jak podałeś
Witam jest to 1998r czyli jest to Terrano 2 luzy zaworowe są ustawiane hydraulicznie wiec tam nie ingerujemy dopóki samo regulator nie zacznie sprawiać problemów. A jak zacznie sprawiać problemy to zostaje nam go wymienić na nowy.
Luz prawidłowy ustawiać możesz po kolei lub też dwóch położeniach wału korbowego. Jest na forum.
https://youtu.be/EcZdtv_kIss tu masz film oraz na końcu filmu jest jaki luz na zimny i na cieplym
Do ustawiania luzów jest znak, na kole zamachowym, ma on być ustawiony naprzeciw okrągłego otworka w osłonie.
Tak to wygląda: http://obrazki.elektroda.net/54_12710101...
Nie rozumiem czemu niektórzy czasem nie potrafią odpowiedzieć normalnie. Czy to aż tak boli? Ad.1 Koleją Ociz wyjaśnił to już. Wystarczy spróbować zakręcić samym wałkiem rozrządu by to poczuć jak czasem wałek stawia opór przy kręceniu a czasem sam leci "do przodu". Spowodowane jest to przez sprężyny zaworowe. Ad.2 Coś ci się pomyliło. 2 obroty wału...
Luz zaworowy Kontrola i regulacja Sprawdź luz zaworowy. Luz zaworów ssących powinien wynosić 0,45 mm, natomiast luz zaworów wydechowych: 0,80 mm, przy zimnym silniku. Regulację można wykonać na jeden z dwóch sposobów: A. Wyreguluj oba zawory w każdym cylindrze, rozpoczynając od cylindra nr 1 w TDC po sprężaniu. Obróć wałem korbowym o 1/3 pełnego obrotu...
Zmieniałem uszczelniacze w 899 bez zdejmowania głowicy. Ze starej świecy wyciągasz / rozwiercasz elektrodę środkową i masz adapter do podłączenia kompresora. Tłok ustawiasz w GMP i podajesz ciśnienie z kompresora, które skutecznie dociska zawór aby nie wpadł. Przed rozpinaniem zamka zaworu warto postukać w ten talerzyk na górze sprężyny. W moim przypadku...
O 180 stopni jest jedno wykorbienie od drugiego na wale a naprawdę ja ustawiałem tam zawory wiele razy i zero problemu aż do teraz. Jesli dobrze rozumiem, tloki sa przestawione o 180°, czyli tak, jak myslalem. Nie mozna wiec regulowac zaworow "na mijanke". Cykl pracy cylindrow jest rowniez przesuniety o 180°, nie o 360° (warunek do regulacji "na mijanke")....
Dziękuje za odpowiedż . Zrobiłem po swojemu według kolejności 153 624 czyli na czwartym cylindrze zawór wydechowy konik atakuje to na pierwszym zawory sie zamykają i reguluje pierwszy cylinder i oczywiście znak na pompie wtryskowej na tłoczeniu.Następnie na pierwszym konik atakuje zawór wydechowy na piątym zawory się zamykają i reguluje i tak za porządkiem...
Jeśli chodzi o ten przyrząd to jest to takie wzmocnione „U” jak na Twoim rysunku. Kwestia szczelinomierza – ustala on dokładnie położenie wałka / w wałku jest wycięcie/ wsuwa się go pomiędzy przyrząd a płaszczyznę przylegania uszczelki kapy zaworowej / różnice wynikają w rozbieżnościach obróbki głowicy / Szczelina powinna być + / -...
Generalnie ustawienie luzów w dolnozaworowym nie jest trudne, wystarczy parę kluczy nasadowych, szczelinomierz, szlifierka stołowa i odrobina wiedzy. Problemem nie do przeskoczenia będzie założenie zaworów bez specjalnego ścisku. Na początek proponuje jednak zajrzeć do gaźnika, do tego wystarczą same umiejętności majsterkowicza.
Witam Punkt T mam juz ustawiony i teraz jak ustawić wałek rozrządu czy tak jak jest teraz czy przestawić kolo zębate łańcuszka aby łapki nie dotykaly zaworow? https://obrazki.elektroda.pl/6906550700_... https://obrazki.elektroda.pl/8991084000_...
Co do blokad... To ja widziałem (gdzieś u kogoś) blokadę (właściwie 2 blokady na 2 wałki) zakładaną na jedną z krzywek i taka blokada ustawiała wałek tylko w jednej tej samej pozycji.
Znajac francuskie koncerny samochodowe glowica jest pewnie przykrecona srubami o ciekawej glowce i wymaga specjalnego klucza. Jesli walek rozrzadu jest w glowicy to nie musisz ustawiac zaworow ale jedno jest pewne ze trzeba miec jakies pojecie o rozrzadzie bo trzeba go rozebrac a pozniej zle zlozony powoduje spustoszenie w silniku. Tak ze jak nie wiesz...
Witam ponownie - Briggs & Stratton - instrukcja ustawiania luzów zaworowych: - odkręcamy pokrywę zaworów, - odkręcamy świecę zapłonową, - ustawiamy tłok w fazie maksymalnego sprężania, tak ażeby "ciut" przekroczył najwyższe położenie (najlepiej wyczuć to ołówkiem - gdy tłok przekroczy najwyższe położenie i zacznie się cofać), - regulujemy luz zaworowy...
U mnie na kole są oznaczenia GMT, PT1800 I PT2200... Koło zamachowe na GMP i ustawiasz luz zaworowy na zimnym silniku na 0.2mm dla zaworu ssącego i wydechowego. https://obrazki.elektroda.pl/8132992700_...
Witam ustawić się nie da bo są luzy ustawiane hydrauliczne .....więc z tego co piszesz to klawiatura do wymiany.
Luzy zaworowe takie jak napisał kol. Chavez,zawory najprościej ustawiać na mijankę .Nie ruszaj wtrysków!
Ta pompa to nie jest aż tak skomplikowane ustrojstwo jak myślałem.rozebrałem ja już na części proste. Odkręć króćce przewodów przy pompie.jest tam mały dekielek przymocowany 4 śrubami TORX. Odkręć go i delikatnie zdejmij.przykrywa on coś w rodzaju tłoka obrotowego.Teraz musisz sprawdzić czy ten tłok będzie się obracał. nie polecam kręcić rozrusznikiem,...
Dziękuję Ci kolego ślicznie, dzięki twoim radom odnalazłem workshop, wrzucę dla potomnych, potwierdzam że to silnik "DOJCA" :) W sumie 1 raz będę ustawiał zawory kątomierzem, ale wydaje się to prostsze niż szczelinomieżem, dzisiaj wtryski wyciągnięte poleciały do sprawdzenia to teraz na spokojnie luzy ustawie.
Witam, pewnie temat już dużo przerabiany. Mógłby ktoś podesłać procedurę ustawiania zaworów oraz pomp wtryskiwaczy w Scanii DC13155, 500r 2019 rok? Chodzi o znaki na kole zamachowym oraz luzy zaworowe.
Może nie błedem ale generalnie luz zaworowy ustawia sie w OT tłoka przed suwem pracy-gdy zawory są zamkniete.W tym tez celu producenci znakuja na wirniku alternatora lub nadajniku impulsatora wlasnie znak T. W praktyce jesli mamy wgląd na połozenie krzywek wałka rozrzadu to lepiej jest ustawiać w miejscu gdzie krzywka wałka jest po przeciwnej stronie...
Ustaw według kolejności zapłonu , czyli 1,2,3 . Zaczynasz od strony rozrządu i po kolei jak kolega wyżej Ci radzi . Na zimnym silniku luz zaworowy dla wszystkich 0,3 mm . :|
To to jest u mnie znak T na kole magnetycznym i ustawiam go przy znaku na obudowie magneta.
luz zaworow, ZIMNY SILNIK, parametry ustawienia ssacy..... 0.2 mm wydech..... 0.5 mm wydech z VEB..... 1.6 mm luz zaworow, ZIMNY SILNIK, parametry kontrolne (tolerancja zuzycia ) ssacy..... 0.15 – 0.25 mm wydech..... 0.45 – 0.55 mm wydech z VEB..... 1.55 – 1.65 mm Dodano po 22 VEB Volvo Engine Brake ( hamulec silnikowy - wykorzystuje...
Znalazłem intrukcje do sportsman 850 nie wiem czy to ten sam silnika. W instrukcji jest napisane, że luzy ustawia się na zero tak aby nie były podparte. [url=https://intl.polarisdealers.com/vir... Luz zaworowy znajdziesz na stronie 15.
Ustawiasz magneto na znacznik, na zimnym silniku: zawór ssący: 0,08-0,13 zawór wydechowy: 0,17-0,22
Witam 0.2mm zarówno dla ssącego jak i wydechowego. tylko jak będziesz ustawiał zaworki to nie zapomnij ustawić tłoka w GMP. Pozdrawiam
moment dokręcenia śrub głowicy -w pierwszym etapie 3KGm w drugim etapie 10KGmpo dokręceniu wszystkich ponownie sprawdzić od początku ,wspornik dźwigienek zaworowych 1,9KGm luzy zaworowe ssący 0,20 mm,wydwech 025mm,,ustawienie pokręcasz walem i w momencie kiedy na 4 cylindrze masz koniec wydechu początek ssania ustawiasz zawory pierwszego cylindra i...
Jakie powinny być ustawione luzy zaworowe w silniku Kubota Z402 zamontowanym w pojeździe Aixam 400? Jakie informacje będą jeszcze potrzebne? Może rok produkcji? Na ten moment roku produkcji nie znam, ale może się dowiem. Wstępna ocena dostępnych informacji Analizując Twoje pytanie, chcesz ustalić prawidłowe wartości luzów zaworowych w silniku Kubota...
Przecież tam są regulatory hydrauliczne, nic się nie ustawia ręcznie
Dobre pytanie ,strzeżone jak tajemnica narodowa Korei nigdzie nie znalazłem fachowej odpowiedzi. W mazdzie E 2200 jak wiadomo to na bazie tego silnika powstał do nasz 2,7 ustawia się na ssaniu i wylocie po 0.3 mm na UWAGA !!! gorącym silniku temp min. 50 stopni C. Ja tak robię od 386 000 km i działa :)
Jutro będą ustawiane luzy zaworowe więc skąd wezmę na jutro książkę?
Teoria kolegi RychaT moze byc poprawna (naprawialem silnik B&S dwa razy) i tak to jakos bylo jak pamietam... Natomiast nie mozesz ustawiac tloka wzgledem zaworow bo masz za duzo mozliwosci (przeskok kilku zebow) zeby to zgrac , a blad jednego zeba moze zniszczyc caly wysilek... Pozdrawiam
Starych silników nie ustawia się na listki (chyba ze masz szlifowane przylgnie na pieskach i trzonkach) standardowo 0,25mm na ssącym i 0,30mm na wydechach. wprawna dłoń i ucho mechanika zdziała więcej niż najdoskonalsze przyrządy pomiarowe.
Mam taki sam silnik w pandorze 2003 i kiedyś ustawiałem- ciężko wydobyć płytki ale dało radę: Ssanie 0,35 +/- 0.05 Wydech 0.45 +/- 0.05 Plytki zaworowe: Srednica - 31 mm Uklad zaworów: W-S-W-S-S-W-S-W
Jeśli na pierwszym cylindrze masz zawory lekko uchylone gdy tłok u samej góry uprawiasz luz na 4. Jeśli ta sytuacja jest na 4 to na 1 Jeśli na 2 ustawiasz na 3 Jeśli na 3 ustawiasz na 2. Niezbędny będzie szczelinomierz do weryfikacji luzów.
E8600 gdyby dzwonienie te było takie jak na zimnym silniku to bym się tym nie przejmował. Ale na ciepłym dzwoni tak że jezdzić się nie chce :-) Dodano po 4 U mnie do wymiany tej sprężynki w auto deko nie trzeba wałka ruszać, wystarczy zdjąć dekiel zaworowy tzn. w sumie dekiel głowicy bo od ustawiania zaworów są dwa dekielki. Silnik to jest konstrukcja...
Luzy zaworowe ustawia się na zimnym. Luz zaworowy jest potrzebny do kompensacji rozszerzalności temperaturowej popychacza (jeśli takowy jest) oraz samego trzonka zaworu. Po prostu zimny zawór jest krótszy a gorący dłuższy. Z tego samego powodu gorące zawory wydechowe mają większy luz zaworowy a chłodzone powietrzem i paliwem zawory dolotowe są zimniejsze...
Wałem chcę zakręcić kilka razy aby sprawdzić czy blokada pasuje, teraz nie wiem czy to na skutek zużycia paska blokada gdy weszła z jednej strony to w drugą brakowało z 2cm. Myślę że może ktoś ustawial wcześniej bez blokady albo kół rozrządu nie odkrecał. Powiedz mi proszę czy te uszczelniacze może wymienić jedna osoba w sensie czy nie potrzeba 3 ręki...
https://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic... "CFMOTO 500 - Sprawdzenie i regulacja zaworów ATON napisał(a): Jak często,albo co ile kilometrów regulujemy luzy na zaworach w naszych CF-kach. Jakie są wartości tych luzów? W zależności od stylu jazdy :oczy: lecz najlepiej co 1000-1500km :> a wartości to : 0,10 ssący a 0,12-0,14 wydechowy ."...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Dzięki jutro będę ustawiać
Na bazie programu Moto-Profil wszystkie silniki 1.7 F3N mają nastempujące luzy zaw. ss 0.20 zaw. wyd. 0.40 , ustawiane na zimno .
tylko nikt nie powiedzial ze to na cieplym sie ustawia. regulujesz luzy tak jak wspomniano 0,2 i 0,25 klasycznie ale na rozgrzanym silniku. i radze robic to czesto, nawet civiki 5 generacji mają patent 16V na jednym wałku z krabami.
Ad 1/ Najlepszą procedurą ustawiania obrotów jest procedura, polegająca na wykorzystaniu obrotomierza i regulacji wg jego wskazań. Jakikolwiek inny sposób ustawiania obrotów na słuch lub "oko" jest bardzo ryzykowny i wymaga tzw. ucha skrzypka i sporego doświadczenia. Przykład: każdy muzyk wie, że strojenie instrumentów rozpoczyna się od dźwięku A, który...
Tłok w górnym martwym punkcie plus zawory zamknięte oba czyli koniec suwu sprężania i początek suwu pracy. Wtedy można na tym cylindrze regulować luz zaworowy. Jak złapiesz moment zamknięcia zaworu wydechowego i początek otwarcia zaworu dolotowego to obrót wału o 360 (1 pełny obrót ) i na tym cylindrze można regulować zawory.
Te silniki nie mają hydraulicznej regulacji luzów zaworowych. Trzeba ustawiać luz wymieniając płytki na szklankach zaworowych.Ciśnienie paliwa stałe? Jako takiego zewnętrznego filtru paliwa nie ma - jest tylko w pompie paliwa wewnątrz zbiornika. Może już przytkany a przepompował sporo paliwa z uwagi na przebieg. Z tego co pamiętam tam jest system tzw...
Ustawiasz wał na blokadę i cofasz o 1/4 obrotu,kładziesz wałki,ustawiasz i blokujesz blokadą tylną,kręcisz wałem w prawo o te 1/4 obr. I blokujesz kołkiem,wkładasz kasetę z łańcuchem i przyłapujesz koła.Potem już chyba jasne.
Mitsubishi ASX 1.8 DID 4n13 Ustawianie luzow zaworowych. Postanowilem wyregulowac luzy zaworowe w moim Mitsubishi bo ewidetnie bylo slychac lekkie klepanie. Sprawdzilem luzy byly okolo 0.15-0.20 za duze na ssacych jak i na wydechowych. Za pierszym razem ustawilem je tak jak znalazlem na internecie ssace na 0.08mm i wydechowe na 0.16mm. Ustawialem je...
Witam. Zawór ssący ustawiamy na dość ścisłe 0.05mm-0.06mm, natomiast wydechowy na te same wartości ale luźniej. Zawór wydechowy musi być luźniejszy, aby nie strzelał z wydechu.
Witam serdecznie znajomy kupił seata jak w temacie rocznik 1994 pojemność 900 skrzynia 5 biegowa. Chciałbym uzyskać kilka porad odnośnie ustawiania luzu zaworowego bo strasznie mu hałasuje ten silnik i do tego jest bardzo słaby. Znajomy kupił auto ponieważ ma takie drugie o pojemności 850 i skrzynia 4 biegi stary był igła a nowy jest strasznie mułowaty,...
I zakładasz że pompa po iluś tam miliardach obrotów obracana ręką pokaże Ci cykle pracy? Masz zero doświadczenia, do tego produkujesz swoje teorie które z realiami nie mają nic wspólnego. Zawory ustawiamy zgodnie z położeniem wałka rozrządu, bo na tym opieramy regulację, a nie na początku wtrysku.
luz na ssącym 0.18-0.22 luz na wydechowym 0.28-0.32 kolejność pracy cylindrów to 1-3-4-2 ustawia sie tak jak kolega napisał
Kupiłem sobie konkretniejszy szczelinomierz. Ustawiam 0.12 mm, a ja się wk* że nie idzie listka włożyć przez bardzo kiepski dostęp. W końcu skoczyłem po stary szczelinomierz, biorę 0.10 mm i nagle olśnienie. Na nowym szczelinomierzu było oznaczenie .012, czyli calowe dziesiętne... Poniżej oznaczenie w mm: 0.30. Zupełnie niepotrzebnie regulowałem luz...
Ustawiłem luzy zaworowe nie na znaki tylko mierząc suwmiarką GMP. Było 0,15 i 0,25. Ustawiłem na 0,07 i 0,09 ale dalej nic, nawet nie kichnie, ani normalnie ani na plaka. Kompresja jest bo mierzyłem. Może być rozrząd? Nie znam przeszłości tego quada, takiego kupiłem, nie wiem w jakich okolicznościach przestał odpalać. Może ktoś coś zasugeruje? Bo brak...
Po polsku to raczej nie ma. Instrukcja z euro 4 ale oznaczenie silnika się zgadza. Głowica 1 - 60Nm 2 - 120Nm 3 - 120st 4 - 60st Korbowody 60Nm + 60st Wtryskiwacze 30 - 35Nm Tłoczki hamulca JAKE BRAKE 19Nm Wałek rozrządu 80Nm + 60st Luz międzyzębny koła wałka/pośrednie 0.074 — 0.195 mm, jak nie rozkręcaĺeś kół pośrednich to można tylko sprawdzić,...
Sterownik silnika na zimnym nie ustawia obrotów na 1400 tylko "dodaje gazu" na powiedzmy 5%. Nie wiem jak w tym, ale w większości samochodów benzynowych którymi jeździłem, trzyma jednak ustawienie obrotów - można zrobić prosty test - na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ruszyć i jechać bez gazu, nawet pod lekkie wzniesienie. Jak podniesie do 1400 pod...
Witam co ile w silnikach 470.906 OM 470 LA 10,7cmm3 powinno się ustawiać luzy zaworowe ? i jakie te luzy powinny być ?
Witam szanownych kolegów,mam problem z ustawieniem zaworów,otóż po ustawieniu odpowiednio 015ss i 020wyd,gdy odpalam na zimnym jest cisza,ale gdy już się silnik rozgrzeje to klepie,ewidentnie słychać to z głowicy,silnik ma 120tyś przejechane,cudowałem wiele razy z zaworami,i za każdym razem to samo,ustawiam każdy cylinder osobno,przy całkowitym zamknięciu...
Witajcie. Pytanie nie początkującego mechanika ale jeszcze młodego z dość małym stażem pracy. Dzisiaj podczas regulacji luzów zaworowych w silniku 3 cylindrowym przyjechał Pan starszy na naprawę ciągnika i akurat się przyglądał regulacji. Oczywiście gadka szmatka i po chwili zaczął tłumaczyć że źle to robię i pokaże mi jak to się robiło za jego czasów....
ustawiasz wał tak, żeby znaki na kole pasowym się zgrały, robisz 1 i 4, następnie przekręcasz wał o 180 stopni żeby podeprzeć 2 i 3, potrzebne będą szczypce do wyciągania uszczelniaczy i przyrząd do ściskania sprężyn czas zabiegu około 4 godziny (trzeba uważać podczas rozpinania zamków żeby nie wpadły do silnika - np. przykładać magnesik na teleskopie...
Silniki 3.0tdi euro 6 tez maja tego wrzoda ..i to jest staly problem nie tylko zreszta VW BMW i Range Rover 2.0 tez maja ten problem zwlaszcze w tych najmocniejszych opcjach i zacieraja sie na potege ..range rover juz jest znany ze w range rover sport 2.0tdi 240PS silniki zdychaja jak slimaki po trutce .. Tez z powodu tego chorego wymyslu.. Niestety...
Trzeba przeprowadzić zrównoważenie hydrauliczne. Przytłumić przepływ na bliższych grzejnikach. Woda płynie chętniej tam gdzie ma łatwiej. Nie powinno się kryzować zaworem na imbus. On służy do odcinania. Na bliższych grzejnikach powinieś mieć wkładki zaworowe z wstępną nastawą. Np danfoss. Nie mylić z głowicami termostatycznymi. Wówczas na tej wkładce...
Krążą dwie zasady mijanek, wtedy kiedy jest suw sprężania i zamknięte są zawory ssące/wydechowe albo biorąc pod uwagę kolejność zapłonu. I oby dwoje macie rację, biorąc pod uwagę kolejność zapłonu nie ustawimy na taką mijankę silnika 3 cylindrowego ale z mijanką w suwie sprężania w jednym cylindrze już tak. Takie ustawianie i tak nic nie da jeśli ustawiający...
mniemam ze to wlasnie o tym kapturku piszą w instrukcji kapturek to ten odpowietrznik ale sam kapturek to za mało, jest on częścią większego elementu, który za pewne jest demontowalny (ale to tylko moje przypuszczenia) i go trzeba by w całości przeczyścić. Widać, że nie masz bladego pojęcia o odpowietrzniku, więc raczej wiele z tego nie wyjdzie. Co...
Witam, Jeśli w maszynie są oprócz elektrozaworów czujniki pozycji poszczególnych elementów to chyba napisanie programu to nic trudnego. Poszczególne kroki realizujesz na przerzutnikach R-S. Warunkami ustawiającymi poszczególne kroki są sygnały z czujników. Pozdrawiam.
Mam takie dwa pytania a mianowicie: Jak dokładnie powinien byc wyregulowany gaznik w polonezie?? (jaki poziom paliwa itd itp) Jakie ustawic luzy na zaworach podczas ich reglacji i w jakiej kolejnosci sie je ustawia ?? Pozdrawiam
912 kolego, luz zaworowy dla tego silnika wynosi 0.15 dla ssania i wydechu. Dźwigienki zaworowe kontrujesz na 25-30Nm, dekle dokręcasz na 10Nm NIE więcej, bo ci pękną podczas dokręcania albo później jak motor złapie temperaturę! Pamiętaj o nowych uszczelkach i plastikach pod śrubę. Jutro mogę ci podrzucić schemacik jak to się ustawia w dwóch ustawienia...
mpa została wymieniona bo stara padła całkowicie nie podawała paliwa na sekcje gdy wymienilem odpowietrzylem nowa pompę odpalił odrazu a układ paliwowy czyli filtry dostojnik i wszystkie uszczelki wymienilem na nowe zawory ustawione i sprawdzone wiec zaworow nie mam się czego czerpiąc nie jestem pewny ustawienia kata wtrysku bo wczesniej juz ojciec...
Zapewne chodzi o te regulacyjne z imbusem do ustawiania luzu zaworowego, kontrowane nakrętką.
Zależy czy masz system wtryskowy Bosch czy Abimex. Bosche mają hydropopychacze i niepotrzeba nic dotykać. Abimexy ich nie mają i ustawiasz jak luzy w sposób taki jak kolega wyżej napisał. Ps gratuluje słuchu, ale myśle że powodem głośniejszej pracy nie są złe luzy zaworów. Jeśli masz hydropopychacze to już pewnie podupadają.
a ten silnik jest kolizyjny to powyginało laski A widziałeś kiedyś bezkolizyjnego Diesla? dlatego trzeba było robić remont głowicy. Bzdura silnik zabezpieczony i to dobrze przed zerwaniem paska. Gną się laski i wyciągają specjalne śruby dźwigienek zaworowych. Nie czyniąc żadnej krzywdy głowicy. A kiedy ma się z ciągniętą głowicę to nie ma problemu...
Ale taka różnice powinna załatwić głowica termostatyczna. Chyba ze masz termostat pokojowy i wystepuje efekt nie dogrzania. Czy zmniejszanie mocy grzejnika ma sens...nie za bardzo. To też moze załatwić głowica. Zwiększyć zawsze można. (twój przypadek) tu działa "tylko" ekonomia. O ile masz zawory na zasilaniu grzejnika , a grzejnik jest tego samego...
na pokrywie zaworów wszystko ma być kolejność ustawiania i luzy zaworowe
Ta się prawdopodobnie ustawia CO2 na wolnych obrotach. O samych wolnych obrotach decyduje nastawnik tutaj w postaci silnika krokowego. Być może jest zacięty? Warto jeszcze sprawdzić szczelność czy nie zasysa gdzieś powietrza.
Witam. Mam mocno nietypowy problem. Wymiana rozrządu silnik 1.9tdi model 1Z Silnik miał robioną głowicę wymiana prowadnic, uszczelniaczy, planowanie sprawdzenie na szczelność. Czyli tip top. Nowa uszczelka nowe śruby, wszystko zamontowane na silniku i dokręcono książkowo 40Nm, 60Nm, 90 stopni i potem jeszcze raz 90stopni. Wał obraca się bez problemów...
Nie wiem czym i jak mierzyłeś to ciśnienie, ale moim zdaniem bardzo wysokie nawet za wysokie. Wszystkie swiece wykrecone, gaz w podłoge i kolega krecił, tez mnie zdziwiło te 17 barów, ale miałem 2 różne mierniki i oba tak samo, w ksiazce norma to 16, jesli wałek by się wytarł to raczej na wszystkich garkach a nie tylko na tym jednym? czy sie myle?...
Aha, moze mu poprostu kompresje zmierze na poczatek. Ma problem z wolnymi, nieowno chodzi, za niskie obroty i gasnie. Zawory ponoc ustawiane przez jakiegos maga, zawor powietrza dodatkowego podstawiany (z reszta dobry byl i chyba sie nie psuje) Moze te zawory jednak kiepsko ustawione, a moze nieszczelnosc gdzies... Ogolnie but dobry.
witam mam pytanie co do citroena xantia 98 rok otóz mam pytanie dotyczące zaworów jakie powinno byc ich ustawienie poniewaz na szczelinomierze mam 0,2 na ssącym oraz 0,4 na wydechu jakie powinny byc prawidłowe ustawienia i jak sie je ustawia? Jesli masz tak na czterech cylindrach, to jest bardzo dobrze. Nie musisz nic robic. Tak nawiasem, w silnikach...
Silnik 15,5 km OHV I/C. Jakie luzy zaworowe? Jak ustawić luzy?
Niestety, ale po każdym zdjęciu głowicy trzeba sprawdzić i ew. ustawić luz zaworowy. Natomiast, jeżeli nie był ruszany rozrząd lub pompa wtryskowa, to nie ma potrzeby ponownego ustawiania kąta wtrysku. Oczywiście, jeżeli przed remontem silnik pracował poprawnie.
Który rocznik? Z tego co pamiętam ssanie i wydech miały 0.1mm Profilaktyka czy coś się oddzywa?. Jeżeli luzy dobre a coś klepie to sprawdź wałek rozrządu. To były pancerne silniki ale potrafiły się przytrzec na głowicy, nie trzeba do tego głębiej rozbierać, ustawiasz normalnie luz a potem przestawiasz wałek tak by krzywka od sąsiedniego zaworu nie naciskała...
Tak to prawda, istnieje procedura gdzie przy jednym położeniu wału korbowego ustawiasz dwa cylindry na raz.Punktem odniesienia są znaki na przednim kole wału korbowego (3 kreski co 120 stopni względem wskazówki po prawej stronie silnika (pod pompą wody). W XF 95 DEB sie regulowało, w XF105 już nie reguluje się DEB-ów. Skoków dźwigienek (w znaczeniu...
Tego niebieskiego lepiej nie ruszaj, ktos niezle musial sie napracowac aby ten system zsynchronizowac. Ten "RTL" to po prostu zawor termostatyczny z kapilara, a ten niebieski to dlawienie regulacyjne do ustawiania proporcji przeplywu mieszania, dlatego lepiej nie ruszac, bo jesli dziala prawidlowo, to latwo mozna ta prawidlowosc spieprzyc. Jest to po...
pokrywy zaworow ustawić zaworow sterownik zaworow
zerowanie serwisu wspomaganie laguna radio navcomm
toshiba 32l4353d toshiba 32l4353d
Opel Astra Bertone - Niedziałająca lewa tylna lampa stopu i pozycyjna Opel Astra 1.6d 2015 - Utrata mocy po przyspieszeniu