Musisz mieć sprawny i szczelny EGR, po zaślepieniu będzie sypać błędami. Zrób test zaworu evap. Czy słychać że działa.
Tylko że często zawór EVAP (tak to zawór N80) uszkadza się od drobinek węgla aktywnego które to wydostają się ze zbiornika systemu EVAP i sama wymiana zaworu jest rozwiązaniem na krótką metę bo zaraz te drobinki blokują nowy zawór . Rozwiązania są dwa wymiana zasobnika EVAP przewodów i zawory lub zastosowanie filtra przed zaworem EVAP tak by zatrzymać...
Na jałowym za wysokie obroty i za małe podciśnienie = lewe powietrze. Jakiś problem z zaworem EVAP - może być źródłem "lewego" powietrza (choć głowy sobie nie dam uciąć czy tam EVAP jest wprowadzony przed czy za przepustnicą).
Od odłączania po kolei wtyczek sond i zaworu EVAP wtedy będziesz wiedział czy to któraś sonda czy zawór a może coś innego jeszcze jest tam podpięte. Odłączasz wtyczkę, wkładasz bezpiecznik i patrzysz czy bezpiecznik przeżyje.
Przy prawym phersonie
Nie pamiętam ale jeśli mój symulator dobrze działa to pompa paliwa po zapłonie, bez uruchamiania silnika, włącza się tylko na chwilę. W/g mnie masz problem z zasilaniem sterownika silnika (pewnie brak masy albo kostka stacyjki). Odłączenie sterowania zaworu EVAP nie powoduje zgaśnięcia silnika.
Kontrolka czerwona z ikoną temperatury zapali się gdy silnik przekroczy 115 stopni . sprawdzone na CGGB i myślę że tak samo będzie w BXW . Są to bliżniacze motory różniące się niewiele . Czujnik temperatury jest jeden . Drugi to termowłącznik wentylatora umieszczony na chłodnicy . Puszkę filtra powietrza wymontujesz w minutę . Razem z tą grubą rurą...
Tam w środku są dwa przekaźniki. Jeden od pompy,drugi od reszty.
silnik 2.0 wolnossący czy doładowany i który rok samochodu ?
Niestety nic to nie dało, dalej ten sam problem. Ja już nie mam żadnych pomysłów poza zaworem Evap.
Na te 3 śrubki od rozrządu przychodzi chyba bardziej nasadka 6.5 niż 7ka. Pisałeś że czyszczona przepustnica - aby ja dobrze wyczyścić przynajmniej profesjonalnie trzeba ja podnieść uszczelkę wymieniłeś? Sorry za głupie pytanie ale ta dziurkę od tylu gdzie przychodzi przewod od zaworu evap odetkales? Masz w twojej wersji zawor egr? Można go zaslepic...
Masz wyjścia z kolektora do różnych podciśnień, np do serwa wspomagania hamulców, do zaworu EVAP, do jeszcze innych podciśnieniowych dupereli, nie pamiętam dokładnie jakich w tym konkretnym silniku. Trzeba je zidentyfikować i albo sprawdzić że sa na 100% szczelne albo odłączyć i zaślepić celem eliminacji problemu. Później na tapetę EGR i to wejście...
Sedno problemu to układ EVAP który nie działa. Sens działania układu EVAP jest taki że w określonych warunkach otwiera się zawór EVAP i podciśnienie w kolektorze zasysa pary paliwa z filtra EVAP. Uszkadza się Zawór EVAP . Zacina w pozycji zamknij albo otwórz ewentualnie na reaguje prawidłowo na sygnały połowicznego otwarcia PWM (reaguje za wolno) spowodowane...
Koledzy napięcie z kostki do zaworu evap 1.5volta?tak ma być?
Czy nie mogło dojsc do glupoty i przez uszkodzone lpg przez kolektor ssacy i zawor evap napiernicza gaz? Tylko wtedy byłby niechętny do rozruchu. Czy jakbys wyłączył gaz i spuścił cisnienie i przejechal np pb ten problem wystepuje? Bardzo dziewna usterka.
Jedna śruba stawia opór, więc zostawiam sprawę do jutra. Dodatkowo wyskoczył mi kolejny numer kodu 00532. Ładowanie sprawdziłem 14.4V / odpiąłem też wtyczkę zaworu evap https://obrazki.elektroda.pl/2774680000_... Dodano po 1 Egr jak wyjmiesz z auta powinien być zamknięty?
U mnie Fabia II w upały nie odpala, trzeba kręcić dobre 10-15 sekund potem już jest ok. 1.4 16v. Ja się zastanawiam natomiast nad zaworem EVAP.
To zawor evap.
mozesz miec problem z lewym powietrzem, MAF czujnikiem, i do tego cisnienie paliwa lub wtryski oraz zawor EVAP
Odcina moc, bo nie zgadza się dawka, p0499 to od zaworu EVAP i filtra węglowego, pewnie będzie w nadkolu. Ale co do tej pory sprawdziłeś i wykluczyłeś?
Ze styku 87 czerwonego przekaźnika nad sterownikiem wtrysku. Ten sam plus zasila pompę paliwa oraz zawór evap (pewnie nie posiadasz tego zaworu z pochłaniaczem oparów paliwa). Masz dwa przekaźniki w oryginalnej wiązce?
Odma wymieniona wraz z zaworkiem. Ciśnienie sprężania równe jak na ten wiek auta(9.5;10.5;10.0;10.0). Rurki od zaworu evap sprawdzone i szczelne.
Błędy jakie występują to dalej błąd wtrysków, i zaworu evap, błąd cewek nie pojawia się narazie po wymianie cewki. Czy oddcinanie zapłonu może być spowodowane nie fabrycznym alarmem? Lub podróbkami świec?
Pytam o rurkę, bo równie dobrze mógł ją zdjąc z zaworu EVAP.
Zasialnie w PB i wyjscie EVAP. Regulator jest w baku. Moze jest ustwiony dotrysk PB w sterowniku LPG. Cos widze, że błądzisz. Dodano po 1 Nie ma nic po drodze na tych przewodach! Jest zawor evap pod maska i tyle.
Model samochodu to peugeot 307sw 1.6 hdi benzyna 2003 r. To w końcu diesel (hdi) czy benzyna? wymieniane dwie sondy lambda Diesel nie ma sond Lambda. Podłączyć do DiagBoxa (Peugeot Planet 2000) i sprawdzić sterowanie zaworem EVAP i stan położenia.
Błąd p0441 nieprawidłowy(inny niż zakładany) przepływ z systemu wyłapywania par paliwa. Pojawia się zarówno jak jest za duży jak i za mały. Problemem w 99 % przypadków jest dziura lub częściej zablokowany cały układ drobinkami węgla aktywnego od zbiornika po zawór evap w komorze silnika. Do naprawy tego systemy wystarczy w większości wypadków wyczyścić/wymienić...
tzok zasugerował mi rezystor 50 ohm/2W jako emulator zaworu EVAP .
Jako mechanik zrobiłem w nim. Świece, turbo 4 m-ce, cewke nową, zaworek zaślepiony, zawor evap nowy, sonda przed katem nowa. Zrobiony reduktor LPG, wtryski wymienione LPG. Filtry oleje Sprawdzony skanerem dokładnie Korekty w porządku Dodano po 1 Chyba nadaje się do tuningu
Zbiornik benzyny musi mieć odpowietrzenie lub być podpięty do zaworu EVAP (o ile on już tam jest), nie może być "super szczelny".
Błąd obwodu ogrzewania sondy. Prawdopodobnie grzałka sondy tuż przed uszkodzeniem przepaliła bezpiecznik, stąd błąd zaworu EVAP.
Ale ja odmę miałem wypięta a wpięty wakuometr... Poza tym wpinałem tez się zamiast wężyka idącego do zaworu "evap".
Sterownik nie widzi fizycznie rezystancjie cewki. Więc zamiast zaworka wepnij żarówkę 12V\2W,następnie w wybierz na testerze w funkcji "test urządzenia uruchamiającego" zaaktywuj "test zaworu EVAP" (lub odpowietrzania zbiornika paliwa)
jedyne co się nie zgadza to czasy wtryskow, temperatura plynu chlodzacego oraz .... czasy ładowania cewek ... Sondy lambda pracuja normalnie? Jak sie zachowuje przepustnica? Zawor EVAP jest szczelny? No i oczywistosc - masz pewnosc, ze rozrzad nie jest przestawiony?
Ładowanie już zrobione,założyłem dodatkowy przewód z alternatora do akumulatora.Przewód od zaworu EVAP też zdejmowałem zaślepiłem wejście do przepustnicy bez zmian co prawda sprawdzany tylko na wolnych ale map pokazywał tak samo,wolne obroty są nie stabilne taka jak by arytmia.Sprawdzona kompresja na gorącym silniku prawie taka sama jak na zimnym, tylko...
Pierwsze co to skasuj te błędy bo nie wiadomo czy stałe czy śmieci.Egr nie powoduje wszystkich tych błędów.Masz problem z katalizatorem albo sondą 2.Dalej to egr, i do sprawdzenia szczelność węży jak i zaworu evap.A do tego wszystkie podciśnienia.Na podstawie tych obrazków nie da się zdiagnozować problemu.Trzeba odczytać parametry.Korekty,sondy,maf,map,egr...
witam Mam problem z zaworem "evap" w renault clio II ph2 2.0 172KM 2002r. (silnik F4R bodajże 732). zawór evap produkcji Sagem (normalnie otwarty). Wyrzuca oczywiście ciągle check engine co jest spowodowane obwodem zaworu oparów paliwa. Wiązka od ECU (simens sirius ) sprawdzona - pin8 ecu ma przejście z jednym ze styków wtyczki elektrozaworu, a drugi...
Nie mylisz czasem zaworu odpowietrzania zbiornika paliwa (EVAP) z zaworem recylkulacji gazów wydechowych (EGR)?
Zdechł. Zapala kontrolkę silnika, ale jedzie normalnie, po zgłaszania nie odpalił. Za pierwszym razem był błąd zaworu evap i zbyt niski poziom paliwa. Teraz jest tylko błąd poziomu niskiego paliwa w ECU, i pompa nie chodzi. Nie odpala. Po wypieciu i wypieciu pierwszej od lampy kostki w ECU, odpala i chodzi normalnie :-)
Podstaw zamiast zaworu opornik 47Ω i zobacz czy dalej mu nie pasuje
Mało prawdopodobne aby uszkodzony był sterownik.Sprawdz ogrzewanie sondy lambda ewentualnie okablowanie wtryskiwaczy.Jest to na tym samym bezpieczniku co pompa paliwa. Może być i tak.Ostatnio robiłem matiza,gdzie sobie jakieś gryzonie zrobiły maleńką bibkę .Pogłyzły kable od sondy i zaworu EVAP ( o zapłonowych i węzu do nagrzewnicy nie wspomnę). Też...
A np. testu tego zaworu nie da się zrobić ?Oczywiscie zależy czym to diagnozujesz ,według auto daty EVAP powinien mieć 36łomów :D
Zadaniem zaworu EVAP jest dodawanie oparów paliwa zebranych w pochłaniaczu do powietrza zasysanego przez silnik... zawór jest otwierany podciśnieniowo przez elektrozawór. Wybuch gazu mógł uszkodzić zawór lub pochłaniacz, co skutkowałoby zasysaniem "lewego" powietrza przez silnik, ale samego układu podciśneiniowego nie powinien był uszkodzić... choć...
Auto zgasło podczas jazdy.Po diagnostyce w silniku błedy wszystkich wtrysków, zaworu EVAP, błedy grzałek sond. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie dobre. Nie słychac też pompy paliwa. Po sprawdzeniu okazuje się że jest brak zasilania na dwoch bezpiecznikach od sterowania silnikiem F2 i F15. Co steruje tym przekażnikem który zasila te bezpieczniki BSI,BSM?...
Błąd dotyczy zaworu odpowietrzenia baku paliwa. Evap. Jest na filtrze powietrza pod maską.
Niestety, co 2 dni pojawia sie blad P0068 i korekty chwilowo wzrastaja do 25%, a sygnal sondy utyka na niskim napieciu (ubogo). Po wylaczeniu i ponownym wlaczeniu silnika zachowanie korekt i sygnalu z sond wraca do normy na kolejne 2 dni. Co pozytywne, auto calkowicie przestalo szarpac przy przyspieszaniu. Przypominam, ze zawor PCV (EVAP) jest caly...
gdzie znajduje sie zawor EVAP, czy da sie go naprawic czy trzeba wymienic??? co oznacza defekt sterowania lampki usterek.??? i co zrobic z ta lambda??? Wymieniona na nowa uniwersalna. Podlaczona wedlug opisu z elektrody :). Jak to sprawdzic??? Aha i po odczytaniu kodow wieczorem rano jechalem do pracy i check engin zgasl ale zapalil sie jak silnik osiagnal...
Witam, czy ktoś wie gdzie znajduje się w Fiacie Stilo 1.6 16v 103KM zawór EVAP? I jak go zdemontować lub wyczyścić? Ciągle wywala mi błąd P0443. Dzięki
Witam, mam klienta auto, Seat Cordoba 2, 1.4 benzynka, klient mówił, że niekiedy auto gaśnie i nie da sie go odpalić przez pół dnia, po czym podchodzi pali i jeździ przez kolejne 2 dni. Przyjechał z błędami 4 wtryskiwaczy, 2 sond lambda i zaworu EVAP, wszystkie błędy zwarcie do masy (short to ground). Chciałbym podmienić przekaźnik zasilający, ponieważ...
Ja w swojej pandzie 1.1 2003 odłączyłem przewód z pochłaniacza oparów paliwa ( w tylnym prawym nadkolu) i problem zniknął a też to miałem , ciśnienie paliwa ponad 3 bary , paliwa też dotankowywałem bo poczytałem o poziomie powyżej pół baku i nic , dopiero ten przewód i na zimno paliła po pierwszym razie. Co dziwne nie działało to jak odpinałem wtyczkę...
Z tego co sie dowiedzialem z zagranicznych witryn, ten tranzystor odpowiada za zawór odpowietrzania zbiornika paliwa - evap. Pali się on właśnie po zamianie wtyczek evap z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego. Do tej pory głowie się co za bystry inżynier zaprojektował 3 identyczne wtyczki obok siebie! (ok ok moja nieuwaga, powinienem zaznaczyć.)....
Witam wszystkich.Dzięki pontuś za pomoc,faktycznie usterka dotyczyła zaworu EVAP. Dzwoniłem do gościa co ma komputer diagnostyczny i potwierdził tą usterkę.A elektrozawór był zacięty i udało się go naprawić. Mam zestawienie kodów z ASU ale 31 oznacza obwód lub układ sterujący solenoidu oczyszczania parownika.Niestety nie znalazłem żadnego elektrozaworu...
Nie mam żadnych podpowiedzi od forumowiczów,nie mniej jednak sam spróbuję rozwiązać problem i podzielić się na forum.Myślałem że oprócz zaworu EVAP jest jeszcze inny mechanizm wyrównywania podciśnienia w zbiorniku.Otóż nie ma.Są dwa węże idące od zbiornika.Jeden do tankowania,drugi zaś do odpowietrzenia podczas tankowania.Z chwilą zamknięcia korka wlewu...
duzo rzeczy moze odpowiadac za ten blad a wiec 1- niewlasciwa praca wtryskiwaczy 2- problemy z cisnieniem paliwa 3-usterki obwodu zaplonu 4- sonda lambda szwankuje 5- n80 zawor karnistra evap pozostaje otwarty 6-czujnik temperatury 7-bledy w przeplywce
WITAM. Świeci mi się kontrolka silnika.Pojawiły się 2 błędy,P0499 (układu odprowadzania oparów paliwa EVAP -wysoki przepływ) i P0443 (obwód zaworu sterującego układu EVAP wadliwe działanie). Bardzo ważne,kiedy się pojawiły błędy przestała działać klimatyzacja i tempomat. Pewnego razu zgasła kontrolka i wszystko zaczęło działać. Wymieniłem zawór sterujący...
Od bodaj '86 roku obowiązuje przepis, który zabrania odpowietrzania zbiornika paliwa bezpośrednio do atmosfery, dlatego producenci samochodów zaczęli montować układy evap. Układ taki składa się z pochłaniacza oparów paliwa zawierającego węgiel aktywny i zaworu (elektrycznego lub pneumatycznego) przez który opary są odprowadzane do kolektora ssącego....
Przepustnica czyściutka ma być, zwolnij przepustnicę śrubą tak aby nie "haczyła" (pisałeś, że ktoś bawił się śrubą ). Możesz odpiąć stabilizator biegu jałowego i sam spróbuj czy przepustnicą dasz radę utrzymać niskie obroty w miarę stabilne....coś będziesz wiedział... W pokrywie masz dwa węże na odpowietrzanie, ten cienki ma "zasysać" sprawdź króciec...
Przyczyny, które mogą prowadzić do ustanowienia kodu P0172, mogą być następujące: Czujnik masowego przepływu powietrza może być brudny lub uszkodzony. Filtr powietrza jest brudny lub zawiera olej. Jakiś przeciek próżniowy. Problem z ciśnieniem paliwa. Zawór zwrotny pompy paliwowej może ulec awarii. Zawór PCV przecieka lub uległ awarii. Zawór EGR mógł...
Zgadza sie raz mjalem dziurke w wezyku do zaworu vsv wielkosci igły i wywalilo bład o nieszczelnosci .Uklad evap mam chyha sprawny bo nigdy nie syczy przy odkreciabiu korka a opisny problem to efekt jedynie moich testow .A jakie jest prawdopodobienstwo ze Evap ma wplyw na spalanie paliwa ?
Wracam do wątku bo kod błędu P0171 nie ustąpił pomimo uszczelnienia dolotu. W tej chwili po zatkaniu odmy powietrza gaśnie od razu więc nieszczelności w dolocie nie ma. Dziś wyczyściłem EGR i zdjalem wcześniej włożona zaślepkę, nic to nie dało. Nawet lepiej pracował jak był zaślepiony... Co do tej pory zrobione: -przepustnica wyczyszczona, zaadaptowana...
Sprawdź koniecznie rurkę łączącą zbiornik EVAP z zaworem przy silniku. Gąbeczka pełniąca rolę uszczelnienia w zbiorniku po latach się rozpada i granulki węgla aktywowanego są zasysane do silnika. Wtedy wszystko się zapycha na amen.
evap 3 szt wyplakowany cały kolektor, zdjęty i sprawdzony także Czy może to być problem przytartych zaworów ?
Kolektor ssący składa się z 2 części. Rozkręcasz go na łączeniu - 5 śrub na imbusa. Później od ściany grodziowej jest jedna śruba. W sumie zdjęcie kolektora to maksymalnie 10min roboty. Ściągasz rurę od przepustnicy i powinno być wystarczająco miejsca a jak mało to odpinasz wąż od serwa i od systemu EVAP. Więcej roboty przy demontażu pokrywy niż przy...
To ZAWÓR evap ,odpowietrzenie zbiornika paliwa, wężyk idzie do zaworu i potem do kolektora ssącego.
To jest tzw. kanister EVAP, ta cienka rurka jest rurką sterującą zaworu membranowego.
Czyli ile powinno wynosić napięcie w kostce, która podłaczona jest do zaworu?
Witam, miałem dzisiaj przypadek w moim e200 kompresor 186 KM: A mianowicie... jadę sobie normalnie, po mieście i nagle utrata mocy... Po wciśnięciu pedału gazu - żadnej reakcji... tylko wolne obroty Pomyślałem: potencjometr... przełożyłem sprawny, no i nic. Podłączyłem więc kompa i wyszedł taki błąd: P0443 - obwód zaworu sterującego oczyszczaniem układu...
Problemem jest otwarty obwód zaworu N80 i nic więcej, żadne węże czy korki. Skoro spada Ci napięcie do zera tzn że któryś z przewodów jest przerwany. Sprawdź napięcie na wtyczce do masy i między przewodem który podaje masę z ECU zaworu a plusem na akumulatorze przy podłączonym zaworze. W ten sposób znajdziesz który przewód jest uszkodzony. Pomiar przejścia...
Przemo, nikt na forum (również i Ty), nie ma monopolu na 100% pewność w rozwiązaniu usterki. Autor tematu wspomniał, że sprawdzał przewody paliwowe - fakt, ale nie wspominał, że sprawdzał przewód odprowadzający opary paliwa z baku (a właściwie z rury wlewu paliwa) do filtra węglowego i dalej do kolektora poprzez zawór EVAP. Przewody paliwowe a przewód...
A jeszcze jedno jak ma sie sprawa zaworu recyrkulacji spalin w tym silniku? Znajomy ostro twierdzi ze jest, a na forum znalazlem ze w tym silniku ten zawor nie wystepuje. I gdzie lezy prawda?:cry: Skoro tak sie upiera to niech Ci go pokaze bo z tego co mi wiadomo nie wystepuje, no chyba ze EVAP jest dla niego takim zaworem :P ale napewno nie od spalin...
Seicento 0,9 czasem pali czasem nie ręce opadają. Kody błędów : 110 czujnik temperatury powietrza zasysanego 201 impuls wtrysku 210 system odzyskiwania oparow paliwa evap przeka_nik zaworu 302 uszkodzenie pamięci programu - usterka pamięci ram W momencie gdy nie odpala nie ma iskry na świecach. Komputer wymieniony świece też i przewody. Nwm co jeszcze...
Witam mam następujący problem z samochodem jak w temacie: Audi A4 96r. 1.8 ADR 125KM + gaz . Na Benzynie Samochód bardzo ciężko odpala na zimnym silniku , odpala za 7-10 kręceniem. Jak już załapie trochę przerywa i lekko "strzela". Po chwili pracuje w miarę dobrze, ale tylko na biegu jałowym, jak się wtedy spróbuje choćby trochę dodać gazu w tym momencie...
Jak wspomniał kolega EVAP ma stałe zasilanie 12V , masą steruje ECU. To ECU decyduje o twarciu i zamknięciu zaworu .
Rzeczywiście słuszna uwaga już poprawiam błąd. P1442 Evaporative Emission Control System Leak Detected - (System kontroli emisji oparów Leak Detected) P1107 Dual Alternator Lower Circuit Malfunction/ Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Circuit Intermittent Low Voltage (P1107 Podwójny Alternator Dolna Circuit Malfunction / Manifold Absolute Pressure...
Nie wymyślałbym, gdyby po odłączeniu tego zaworu przy zimnym silniku nie poprawiłaby się praca silnika i gdyby nie błąd nr 1241. To od czego ten zawór?
Ktoś pewnie ułatwił sobie robotę i zrobił odcięcie zasilania wtrysków na gazie zamiast kluczowania, jeśli to simos to zasilanie EVAP też idzie z tego samego punktu.
Mechanik skasował błąd i mówił, że jeździć dalej. to jest tylko pudrowanie problemu , należy sprawdzić wartość długoterminowej adaptacji paliwa jak dochodzi do 30% to wywala ten błąd .. Niestety konieczna jest kontrola układu dolotowego (przewody , przepustnica , zawór evap , kolektor , uszczelki , pokrywa zaworów itp )- szczelności i ew paliwowego...
Witam. Po kilku godzinach diagnozowania problemow z PB u mnie aucie okazalo sie ze zasysa ciagle zbiornik paliwa do srodka. Podejrzewam ze EVAP jest w pozycji otwartej i ciagle kolektor ssacy zasysa z niego pary paliwa i stad jest on zasysany. Czy EVAP jest rozbieralny i naprawialny ? Nie chce rozpoczynac pracy bez przygotowania. Jesli da rade naprawic...
Jak na razie problem u mnie ustał - po gruntownym osuszeniu z benzyny. W mojej ocenie powodem było nadmierne tankowanie benzyny. I przelanie się do systemu EVAP paliwa. Przetankowywanie paliwa ("pod korek") i podróż powodowało otwarcie się zaworu po rozgrzaniu w celu oddessania oparów benzyny z puszki (rezonator powietrza) i przelanie się paliwa. Później...
Trzeba by się przyjrzeć ciśnieniu/podciśnieniu w kolektorze dolotowym. Bo seria błędów jest od tego że ciśnienie w kolektorze nie pasuje sterownikowi silnika do aktualnych obrotów, otwarcia przepustnicy i obciążenia silnika. Wygląda jak dziura w dolocie. Należy pamiętać że lewe powietrze może pochodzić np z nieszczelnego korka wlewu oleju czy bagnetu....
Witam wszystkich Nissan Primera wp12 2.0 b/g Błąd P0444 zawór cały czas otwarty. Elektro zawór otwarty. Wymiana zaworu nic nie dała. 12v po stacyjce jest. Masa jest na stałe...I tu pytanie sterowanie masą jest? Jeżeli jest zwarcie na masie jak je znaleźć? Jak zasilany jest elektrozawór z ECU masą? Czy Masa(gnd) EVAP jest z Ecu pin 19? Co oznacza kolor...
Wymiana panewek oraz polerowanie wału rozwiązały sprawę. To co stuka to zawór EVAP, jak jest za głośny to trzeba poszukać cichszego. znaczy to glosne stukanie jest oznaka uszkodzenia zaworu?
Witam od poczatku:- padło zasilanie zaworu odpowietrzenia -wywliło bagnet. -padł odczyt z czujnika temp.powietrza zasysanego-kulawa praca do tego czasu jeszcze paliła -padło sterowanie pompą paliwa -padł obwód wszystkich wtrysków,evap-u ,egr-a Pytanie : czy jest jakiś wspólny przekaźnik zasilajacy wszystkie elementy przy silniku ? Wizualnie wszystkie...
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Auto passat 2.0 z silnikiem ALT. Wchodzę w procedurę twstu EVAP. Silnik-04-070 klikam ON, w czwartym okienku pokazuje się napis Test ON i tak sobie może trwać i trwać - nie przechodzi do Evap OK lub not OK. Podobnie z testem katalizatora. Silnik-04-046, wciskam hamulec, gaz do opory, wciskam ON, katalizator powyżej 435 stopni, czwarte okienko TEST OFF...
Ja bym się zajął evap em i szczelnością dolotu. Mógł tez się uszkodzić ECU od strzała. Ale by najpewniej generował błąd któregoś komponentu. Evap sprawdzałem rozbieralem nawet cały układ wezowy żeby sprawdzic szczelność i drożność. Sam zawor podczas dodawania gazu tyka więc dziala. Szczelnosc ssacego sprawdzona wymieniłem dla pewności jeszcze uszczelki...
mam gaz i delikatnie mowiac denerwujace sa ciagłe check'i wywalilem pompe powietrza, combi zawor egr, n112, n249, i evapa, skonczylo sie falowanie obrotow i spadlo troszke spalanie, problem jest tylko z tym evapem, n112 i n249 chodza na tych samych opornikach i nie ma problemu - doradzicie cos? najchetniej bym ten caly bałagan usunął gdzieś w sterowniku,...
Cieszę się, że udało ci się namierzyć ten zaworek. Niestety błąd może pochodzić z zaworu przy zbiorniku par paliwa (nie kojarzę twojego autka, ale w większości znajduje się w bagażniku lub w okolicy zbiornika paliwa pod autem) wyrównującego ciśnienie w układzie EVAP. Co do spalania to odepnij wężyk od kolektora ssącego (ten na którym jest zielona zakrętka)...
Pacjent Ford Fiesta MK7 1.6 TDCi Po podłączeniu do komputera wyskoczył owy błąd Kod: P0174 - Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 2). Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 2). Moduł PCM kontroluje tabelę wartości adaptacji dawkowaniapaliwa,...
Witam Chciałbym się dowiedzieć w czym tkwi problem w momencie odpalania auta. Jeśli chcę odpalić auto, nie ma znaczenia czy zimne. czy ciepłe. to gdy czekam aż zrobi check ok., zgaśnie imo i gdy kręcę to nie zapala, gdy natomiast czekam aż zgasną wszystkie kontrolki oprócz oleju i aku i poczekam jeszcze tak około 10 sekund to auto przeważnie odpala...
Proszę o weryfikację czy dobrze zamontowałem czujniki temperatury od zaworu eev. Lokalizacja na zdjęciach. 1 evaporator inlet sensor, 2 discharge temp sensor, 3 suction temp sensor. Jak coś namieszałem to śmiało korygować. https://obrazki.elektroda.pl/5621116900_... https://obrazki.elektroda.pl/1737017800_...
U mnie w nissanie almera też z dream-em chyba ze dwa lata jeździłem od "fachowca" do "fachowca" i nic nie mogli znaleźć a też był problem z odpalaniem i brakiem mocy - najpierw w mrozy a ostatnio już nawet gdy było ciepło ale parę godzin postał. Więc wziąłem serwisówkę i dalej sprawdzać wszystkie czujniki. Do wymiany poszła przepływka bo już mulił podczas...
Sprawdź kolego układ wydechowy, możliwe że się katalizator zatkał i takie mogą być objawy. Najlepiej wykręcić sondę przed katalizatorem i spróbować odpalić. Jeśli będzie chodził w miarę normalnie to masz przyczynę a jeśli będzie bez zmian to do sprawdzenia czujnik położenia przepustnicy (TP), MAP sensor, EVAP, EGR - najlepiej go odłączyć do sprawdzenia...
EVAP już dawno zaślepiony. Serwo też było zaślepiane, nawet przez Don de Leon , zaślepienie odmy też nic nie dawało. ED: na aktualnej sondzie już zrobiłem ze 2,5k km i jeszcze działa. Więc możliwe że sondy siadały od nieszczelnych zaworów.
Egr się nie otwiera, stoi zamknięty, dlatego go zaślepiłem. MAP jest wymieniony , teraz pokazuje prawidłowe temp i ciśnienie. Około 320-350 na jałowym, a na nie odpalonym około 1000 Czuje że może być wina EVAP ale nie wiem do końca. Cały czas wyrzuca mi jego błąd choć wydaje mi się na sprawny, zawór normalnie cyka i sie zamyka Pompa również chodzi....
Z nagraniem pracy silnika bez zagłuszeń z zewnątrz jest narazie niestety niezbyt możliwe... Ale zapewniam że nie slychać zaworów, panewek ani popychaczy. CO więcej łańcuch wymieniony tez go nie słychać (przed wymianą tez nie bylo ale no trudno). Z zaślepionym EVAPem odmą i serwem auto chodzi identycznie także to raczej nie w tym lezy problem. Załączam...
Honda Civic 2009 VIII 1.4 i-VTEC (L13Z1) – szarpanie i brak mocy po rozgrzaniu Samochód szarpie i traci moc, szczególnie przy 2500–2700 obr./min, po rozgrzaniu silnika. Na zimno objawy praktycznie nie występują. Auto nie wchodzi na obroty, maksymalnie ok. 2400–2700 rpm przy pełnym gazie. Jedyny błąd to P0171 (uboga mieszanka). Zrobione i sprawdzone:...
Witam, Patrząc w manual Compressor OFF: jeśli sensory w lodówce i zamrażarce wykryły temperature deaktywacji. Czyli teoretycznie kompresor powinien chodzić dopóki tak się nie stanie. No i jeszcze czujnik temperatury na parowniku lodówki, on steruje przejściem zaworu z B do A. Manual mówi że jest wymienialny, ale prawdę mówiąc nie jestem z branży żeby...
Tylko czy wtedy nie powinny pojawiać się jakiekolwiek losowe błędy? Od tak sterownik zaczyna źle działać, zimny lut albo nawet lekkie zwarcie nie powinno generować błędów? To byłby niesamowity przypadek, że najpierw był błąd P0130, potem wypadanie zapłonu (z przyczyną w zalanych świecach) i jeszcze doszedł by do tego ECU... Poniżej kilka pytań: 1. Czy...
(at)goldwinger - masz rację trochę przesadziłem - przepraszam jeżeli to uraziło uczciwych ludzi. Może to przez upał, a może przez zmęczenie tym problemem. Sondę wyeliminowałem z podejżanych - jest wymieniona na nową i sprawdzona przez diagnostę na komputerze. Pompa ? raczej nie te objawy bo samochód nie traci mocy nie przytyka się i równo pracuje i...
stuka zaworu membrana zaworu wymiana zaworu
przestrojenie t7010 lm393 wyjście oświetlenie kabina drzwi
żelazko zelmer 28z030 candy ci642
Renault Clio IV – tylna wycieraczka nie działa, przelotka klapy, silnik, UCH, diagnostyka Barton Ranger Classic 50 – lokalizacja blokad prędkości, CDI, wydech, gaźnik