Zawory były szczelne - próba benzynowa pomyślna. A jak jest teraz? Moje pierwsze podejrzenie że jednak zawory spotykają się z tłokami. Rozrząd w porządku?
koło sie troche odkręciło i auto nie mogę już odpalić. Koledzy w powyższych postach dali Ci już odpowiedź, wprawdzie oszczędzali w słowach ale to powinno wystarczyć w zrozumieniu tego coś nawojował. Tłumacząc z polskiego na nasze: obrócenie koła rozrządu w stosunku do wału zmienia ustawienia rozrządu. Tak się stało gdy odkręciło się koło pasowe. wsadziłem...
Bezkolizyjny to taki w którym przy urwaniu paska rozrządu,minął się zawory z tłokami.
Skoro wymieniane zawory to pewnie po kolizji z tłokami, wiec mogą być i tłoki uszkodzone.
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Wątpię żeby diesel w ogóle odpalił z przestawionym rozrządem, benzyna owszem. Ropniaki mają, muszą mieć większy stopień sprężania. Spróbuj zakręcić silnikiem (ale nie rozrusznikiem), kluczem przez każdy suw i wtedy się dowiesz czy rzeczywiście zawory kochały się z tłokami.
Tandem - Połączenie kilku siłowników o takim samym skoku w celu zwiększenia siły (co za tym idzie muszą być połączone tłoczyskiem) Tak defacto to jest jeden siłownik z dwoma cylindrami i dwoma tłokami i jednym tłoczyskiem :) A i jeszcze jedno pytanie. Czy są elektrozawory które sterują szybkością wysuwania się tłoka ? Byłby mi potrzebny jeszcze jeden...
ale sprawdzałem czy mi się zawory nie spotykają z tłokami zaraz po ustawieniu rozrządu , czy mi nie zablokuje itd (kręcąc silnikiem ręcznie kluczem) a jaki powinien być luz zaworowy ?? bo to jedyna rzecz która mi do głowy przychodzi , a wydaje mi się że zbyt duża jest szczelina. Dla zaworu dolotowego 0,10mm dla zaworu wylotowego 0,20mm
Był tu na forum temat: autor 3 razy ściągał głowicę w silniku seicento 900, blokowało zawory ssące w prowadnicach i dostawały w łeb tłokami, pompy paliwa były tez tam wymieniane. Winne było właśnie stare, zwietrzałe paliwo w zbiorniku
Czy w Fiacie Punto '95 o poj 1,1L po zerwaniu paska rozrządu mogą się spotkać zawory z tłokami czy jest "bezkolizyjnie" ?
Głowicę już wymontowałeś i wiesz jakie uszkodzenia, przecież spotkały się zawory z tłokami.
wałek przechodzi przez obudowę muszę koło zdjąć. Co do blokad to owszem jak się nie rusza później silnikiem ja muszę pokręcić wałem żeby tłokami podeprzeć zawory żeby nie wpadły mi do cylindra po zdjęciu zamków
Jak spotkały się zawory z tłokami to się pogięły a nic z silnika lecieć nie będzie.
Tak.Raz tylko widziałem jak w starym Kadecie przy zapalaniu pękł i się nic nie stało.W każdym innym przypadku była kolizja zaworów z tłokami.
Jak może być silnik zablokowany ?? Jak ci się np. zawory z tłokami spotkają ...
Problemem były podgięte zawory po kolizji z tłokami. Głowica naprawiona, rozrząd ustawiony ( blokada w zamach, śrubki w kółka) i chodzi jak nówka z salonu, trzeba się postarać, albo naprawdę się śpieszyć, żeby źle ustawić rozrząd w tym silniku. PUŁAPKĄ JEST TYKO WAŁ KORBOWY Z MIEJSCEM NA 2 (słownie DWA) kliny. Pomijając ten aspekt możemy napatoczyć...
Jak obrócisz wałki rozrządu o 180st to zawory nie spotkają się z tłokami tylko wtrysk wypada w innym cyklu - stąd biały dym przy uruchamianiu na plaka. Czujnik jest w miejscu oznaczonym strzałką i dla sterownika jest wszystko ok. Foto moje (w tym przypadku miałem do czynienia właśnie z pacjentem któremu ktoś przedłużył przewody do wtrysków i wszystko...
Dziwnie że tak spokojnie o tym mówisz bo to co się stało to prawdziwa katastrofa. Nie "spotkały" się zawory z tłokami?????
Nieszczelne pierścienie,pekniety tłok. Innej opcji nie ma. Tym bardziej że mówisz o braku ciśnienia. No chyba że zawory źle założyłeś i masz zamknięte na ssaniu.
Witam, zerwał mi się łańcuch rozrządu w Mercedesie W210, 2,3benzyna, 97rok. Pytanie czy w tych silnikach zawory spotykają się z tłokami? Dodam, że obydwoma wałkami mogę obkręcać..
No fajnie... pytanko... jesli faktyczni epękł pasek, to rozumiem że silnik jest kolizyjny i uszkadzają się zawory z tłokami tak ?
Jak uderzyły zawory tłoków to będzie zdejmowanie głowicy. Ale na razie ustaw na znaki i będziesz później sprawdzał czy jest pełny obrót bez stuknięcia i czy jest ciśnienie na cylindrach.
Nie wiem czy ten silnik jest kolizyjny ale przypuszczam że tak jeśli pęka pasek zawory spotykają się z tłokami czego efektem są dziurki w tłokach , powyginane zawory i brak kompresji . wymiana paska tu raczej już nie pomaga tylko kapitalny remont silnika ...
A co lepiej zrobić jeśli chodzi o filtr? Regenerować ? czy wywalić całkiem fizycznie i z komputera? Dodano po 3 Bo jest taki chętny co chce mi wypalić za pomocą programu i komputera ale mam obawy bo słyszałem że wtedy mogą się zawory z tłokami nie wyrobić i będą koszty.
klient będzie przy rozbieraniu silnika więc będzie wiedział co się stało a czyja to wina to się okaże po rozebraniu ale objawy wskazują na to że po raz kolejny spotkały się zawory z tłokami bo silnik kręci tak jakby nie miał kompresji
To lepiej podpierać zawory samymi tłokami czy jak? Czy po prostu zblokować wal na znaku i wpuszczać powietrze. Świece i tak odkręcam, bo mam do wymiany także różnica żadna. Tylko jak z tą końcówka do wpuszczania powietrza?A co do kolejnej części komentarza to wymienić nie zaszkodzi. Sprzęt, który kupię przyda mi się na zaś, a koszt samych uszczelniaczy...
Jak skoczki popękane to było "spotkanie na szczycie" - zawory zapoznały się z tłokami.
Nic się nie zrównoważy tylko wzrośnie częstotliwość drgań .W samochodzie spalanie odbywało się na przemian ,w sprężarce będzie sprężał dwoma tłokami na raz . Zawory ugotujesz nawet jak będą cztery . Jedynie płyta zaworowa z dwóch hs 17 może by dała radę ale drgania pozostaną . To już lepiej coś z uno modzić albo tico . Wany mnie też jakoś nie przekonują...
Po obejrzeniu nic takiego nie stwierdziłem, ale mierzyłem kompresję tydzień temu to miał na wszystkich cylindrach po 16 Bar. Dosyć sporo jak na benzynę, i zastanawiam się czy nie za mocno była zebrana głowica. Czy ewentualna usterka wariatora faz rozrządu mogła mieć wpływ, może spotkały się zawory z tłokami i wycieło pasek. Jest taka możliwość?
Jeżeli masz przestawiony rozrząd w 16V to bez odpalenia samym kręceniem rozrusznikiem pognieciesz zawory o tłoki Nie nie odpali Ale jak wyżej napisałem sama próba uruchomienia moze okazać się katastrofalna w skutkach
Witam , napisałeś że zmiana i ustawienie rozrządu to nie kłopot. Ustaw rozrząd, odpal i ma chodzić , chyba że wcześniej zawory spotkały się tłokami.
Mogły się podstawić zawory i "pocałować" się z tłokami. Zmierz ciśnienie sprężania.
Wałek rozrządu wymieniałeś? Koła rozrządu wymieniałeś? Wszystkie te elementy do weryfikacji, np. porównać znaki, wpusty ze starymi, czy są w tych samych miejscach. Jak kupiłeś jakiś chiński badziew, albo od prywaciarza to wszystko jest możliwe. Na koniec ustawienie rozrządu. Chyba rozumiesz, że zawory nie mogą kolidować z tłokami? Zawory kolidują jednakowo...
Uszczelniacze zaworowe, prowadnice, zawory, pierścienie, tłoki, cylindry, odma. To są tematy do sprawdzenia. Generalnie głowica do góry i weryfikacja pieca.
Będzie kolizja jak przeskoczy o ząbek. Silnik odpali ale będzie tłukł tłokami w zawory aż się któryś urwie.
Problem rozwiązany. Głowica zregenerowana, zawory spotkały się z tłokami plus przesunęło krzywki na wałku rozrządu.
Nie. Nie będzie palił mniej. Będzie za to słabszy i w końcu wypali Ci zawory lub tłoki.
Jakoś sobie nie wyobrażam 600km z tłokami uderzającymi w zawory.
"Pod kontem" to będzie miał autor tematu jak silnik zdechnie w wyniku osłabienia zaworów przez spotkanie zaworów z tłokami do którego doszło. Co do zaworów, to znakomita większość diesli zawory równolegle do tłoków, ale to nie zmienia faktu, że energia z uderzających tłoków w zawory zanim przeniosła się na dźwigienki najpierw oddziaływała na same zawory....
5 oczek łańcucha między znakami. Czy przypadkiem, przy złym ustawieniu wałków, zawory nie spotkają się z tłokami?
Być może przestawił się łańcuch rozrządu i zawory "zderzyły" się z tłokami. Łańcuch przeskoczył ze względu na wadę hydraulicznego napinacza....
Raz jeszcze napiszę że łańcuch nie uderzał o pokrywę. Ustawienie rozrządu nie ma żadnego wpływu na jego naprężenie tudzież obciążenie. Teraz jestem już pewien że zawory tłukły po tłokach. Jeżli tak było to winny jest rozrząd (a dokładnie jesgo błędne ustawienie) - zawór nie powinien spotykać się z tłokiem. PRzestawiony rozrząd - przyczyna może być...
Jeżeli głowica jest od innego c20xe to nie będzie problemu. Były 2 typy rozrządów w silniki c20xe. Ja mówię stary i nowy typ. Stary typ miał właśnie większe koła pasowe na wałkach, 1 pompę wody, jedną rolkę stałą i jedną rolkę do napinania, która była między pompą wody a kołem pasowym wałka ssącego. W nowym typie były właśnie mniejsze kółka, w miejscu...
Pierwszy otwór na kołek ustalający- 30° przed GMP natomiast drugi to punkt GMP Dla pierwszego tłoka. Pierwszy tłok zawsze jest od strony rozrządu. Zawory pierwszego tłoka zamknięte!! Chyba coś źle ustawiasz D
A jak się miały zawory podnieść same przed tłokami?? jak nie ma takiej możliwości od góry ciśnie wałek rozrządu znaczy wałek przez dźwigienkę a one z papieru nie są i trzeba siły żeby je połamać..
prawdopodobnie pada ci zawór chłodzenia tłoków , jak masz jakąś diagnostyke to sprawdź jakie jest ciśnienie oleju chłodzenia tłoków , przy obciążeniu min 1 bar. Ewentualnie czujnik, aczkolwiek jesli tylko pod górke i przy przyspieszaniu to obstawiam zawór.
Witam. Mam taki problem. Otóż w samochodzie pękł rozrząd. Oczywiście zdemontowałem głowicę i przypuszczenia się potwierdziły (zawory dostały tłokami. Dokładnie 12 z 16). Głowica poszła do regeneracji i planowania i teraz stanąłem w pewnym punkcie przy montażu. Zablokowałem wał w GMP, tylko że teraz problem mam taki że nie mogę ustawić wałków w takim...
W tym silniku zawory nie spotkają się z tłokami, tak samo jak w 126p, chyba, że to jest 16V
Koledzy dziękuję za podzielenie się wskazówkami. Generalnie zdjąłem czapki, wałki i rozpinałem zawory po kolei. Wszystkie otwory w glowicy pozatykalem szmatami. Polozylem na całość prześcieradło i zrobiłem otwór tak aby tylko pracować w obrębie jednego cylindra. Prawie jak operacja. Zawory podpieralem tłokiem bo sprężone powietrze nie sprawdzalo się....
Sprawdź bezpiecznik F41. Jeśli uszkodzony sprawdź zawór chłodzenia tłoka i drugi obok niego na podstawie filtra oleju. Częsty przypadek uszkodzenia zaworu zwarcie do masy. Bezpiecznik ten chroni grupę zaworów w której masz błędy.
Odpali nawet bez turbiny, przyczyna musi tkwić gdzieś indziej, albo przeskoczył rozrząd, albo zawory spotkały się z tłokami, jak silnik rozbiegł się do obrotów piły spalinowej
Problem rozwiązany. Rozrząd był złożony prawidłowo. Całą winę w tej sytuacji ponosi odprężnik. Jak się pociągnie za dźwignię odprężnika to otwarte są zawory ssące. Z tego wniosek że poprzednie zawory musiałby być osadzone głębiej w głowicach co przy ich otwarciu nie powodowało stykania się z tłokami.poradziłem sobie w ten sposób, że usunąłem dźwignię...
Kolega robokop ma racje co do rozrządu, dwa zęby na pompie i nie ma mowy o dalszej jeździe. Zawory z tłokami tak szybko się nie spotkają, chyba że pasek się zerwie. Objaw który opisujesz, pasuje idealnie do nie dokręconej pompy wtryskowej, która razem z rozrządem się przestawia opóźniając zapłon. Podłącz VAG i odczytaj grupe 004 wartości mierzonych,...
posiadam zdjęcie na którym jest pokazane od a do z jak koła mają być ułożone koła w c 360 sprawdzone działa http://obrazki.elektroda.net/61_12673429...
Kolega owik Potrzebne szkolenie w dziedzinie popychaczy hydraulicznych ! . Popychacze powinny być opróżnione aby podczas uruchamiania zawory nie zderzyły się z tłokami . Puste popychacze i tak powodują otwarcie zaworów wznios zaworu jest wówczas mniejszy jednak umożliwia uruchomienie , nie opróznienie popychaczy owocuje problemami z uruchomieniem -...
Witam. Koło pasowe było słabo dokręcone i się popuściło co efektem było ześliźniecie się paska z koła zębatego i automatycznie przestawienie rozrządu co skutkiem tego było pokrzywienie zaworów i uszkodzenie tłoka.
W tłokach są wycięcia, i jak sie spotkają tłoki z zaworami to sie grzybkują tłoki i po głowicy , po dole = po silniku. Przechodziłem przez to. I teraz mam tuningowy silniczek w matizku .
Witam. W samochodzie z powodu uszkodzenia napinacza łańcucha przeskoczył rozrząd, 3 zawory wygięte konkretnie, na pozostałych 6 widać ślad po kontakcie z tłokami. Dodatkowo popychacze dość mocno zużyte. Pytanie mam takie, czy wymienić same zawory, popychacze i ten nieszczęsny napinacz, czy lepiej kupić drugą używaną głowicę, a o tej zapomnieć?
Sprawdź luz zaworowy , jeżeli głowica była robiona w zakładzie szlifierskim to zawory powinny być ustawione jak należy , jeżeli w czasie twoich zmagań doszło do styku zaworów z tłokami to na tych zaworach luz będzie znacznie powiększony co oznacza że musisz zacząć od początku . Niestety samokształcenie bywa bolesne .
..., a co w takich starych myjkach z ubiegłego wieku typu HDS 760 790 890 990 i podobnych normalnie się zużywa: uszczelnienia zawory, tłoki, kocioł dysza?? Myjkę sprawną można kupić za 2000-3000zł. Do domowego użytku ,gospodarstwo, mała firma jak nie zamrozić, czysta woda to wystarczy na dłużej jak nowa z zaprogramowaną trwałością za ponad 12000zł.
Pewnie chodzi o wybranie materiału w miejscu gdzie otwierają się zawory aby nie kolidowały z tłokami ew. o poprawienie przepływu mieszanki,gazów spalinowych.
Witam :D Otóż mam taki problem, robiłem kapitalny remont silnika Perkins 3P. Wał do szlifu, nowe tuleje tłoki, pompa olejowa, planowanie bloku, regeneracja i planowanie głowicy itp. Rozrząd ustawiony na znaki, odpala na dotyk. Lecz po 40 motogodzina pękła mi dźwigienka zaworowa która była stara niewymieniana. Było ciśnienie wydychało mi uszczelkę pod...
(at)ZBYCH ten zawór co Cię zainteresował był w zestawie,a dokładnie 2szt. Ale znalazłem taki sam na stronie:http://www.baseny-ogrodowe.rudy-... Nie wiem czy to dobrze zrobiłem ,ale nie jestem w tych sprawach biegły.Na google szukałem "zawór intex 10747 lub zawór tłoka...
Witam mam problem z Citroenem C5 z 2006 roku. Silnik 1.6 HDI 109KM 9HZ z fapem. W silniku rozciągnął się łańcuch i uszkodził ślizg. Po wymianie łańcucha i ślizga auto nadal nie odpalało. Strzelało w kolektor ssący. W związku z tym została zdjęta głowica. Okazało się że zawory wydechowe spotkały się z tłokami. Ale w tak małym stopniu że nie zostały skrzywione....
Witam po dłuższej przerwie. Jako że mało użytkowałem kompresor nie ruszałem nic ale dalej problem występuje. Nabije do max.powoetrze ale schodzi mu to bardzo długo (pod koniec go czuć..) Myślałem poprowadzić osobno powietrze do butli z każdego cylindra tylko zastanawiam się jak?? Nie mogę znaleźć żadnego trujnika pod to. Muszę ściągnąć głowice i przykrecic...
Sprężanie jakie ma? O to samo miałem spytać, zakładając że w ogóle będzie jakieś sprężanie :lol: . Jeżeli rozrząd był przestawiony o 180 stopni, to najprawdopodobniej zawory spotkały się z tłokami, i się troszkę pogięły.
Realnie jak silnik w a tryb '' wsciekłego diesla'' to zawory mogą się spotkać z tłokami i je pokiereszuje. Oczywiście intercooler do ściągnięcia i wylania oleju z niego.
Dopiero co oddałem klientowi takiego złoma,zgłaszał czujnik wałka,łancuch był tak juz wyciagniety ze zawory spotkały sie z tłokami i dzwigienki poleciały. A napinacz hydrauliczny wysunął sie 4cm(nowy zestaw 0,5cm) Auto real przebieg 120tysiakow bo znam ten bolid od nowosci. Bez blokad szkoda sie zabierać za tą robote.
Nie słyszę jak silnik pracuje. Jeśli wierzyć Twoim tłumaczeniom, to zawory się z tłokami spotkały :D Powód? Może pasek przeskoczył, może zęby na pasku się skończyły, może koło pasowe na wale luźne i nie dociska koła zębatego rozrządu, może napinacz się poluźnił, może łożysko na pompie lub na rolce pośredniej się skończyło, różnie bywa.
SILNIK Z18XE to silnik KOLIZYJNY czyli zawory w razie zerwania paska mogą spotkać się z tłokami. Koszt: zazwyczaj dramat. Stare tematy z Vectra club: https://forum.vectraklub.pl/topic/225526... https://forum.vectraklub.pl/topic/165488...
Klasyczny objaw tłukącego w zawór tłoka panowie.
Pierścienie w tłokach klinują się (nie potrafię pojąć dlaczego robokop twierdzi inaczej). Jak tłok dostanie zawora z góry szczególnie w szestnastkach to potrafi się na rowkach zbić. Jadne są bardziej na to podatne(mają "miękkie tłoki", bliżej krawędzi zawory inne mniej albo wcale. Parę zakleszczonych tłoków się udało uratować, ale pierścienie nowe bo...
Sprawdź czy prowadnica zaworu nie wysunęła się w głowicy.Wysuwając się podstawia zawór.Prowadnice wszystkie powinny być na jednej wysokości (ok.8mm nad powierzchnią głowicy).
Dziekuje - a na ile moze to byc powazne? tzn. ile mozna z tym jeszcze bezpiecznie jezdzic? (np: biorac pod uwage najgorszy z mozliwych scenariusz). Albo będzie jeździć aż blacha zgnije, albo jutro zawory spotkają się z tłokami i stwierdzisz że remont nie jest opłacalny.
Jak 8V to może być tak, że zawory się nie spotkały z tłokami, ale pewności nie ma. Ostatnio miałem Vectrę A 1.6 8V w której przeskoczył rozrząd i udało się, że głowica po zdjęciu była cała. A kompresji nie było bo wydmuchało uszczelkę.
Paliwo dochodzi do cylindra, rozrusznik nowy, aku nowe, na odkreconej świecy też blokuje po kilku obrotach. No to masz poważny problem. Przestawiony rozrząd i zawory dotykają tłoka, lub urwany wał lub coś innego ci blokuje silnik np bendix rozrusznika itp ale najlepiej wymontować silnik i dopiero szukać.
Sprawdź ustawienie rozrządu I od tego chyba trzeba zacząć ponieważ już widziałem przypadki że rozrząd strzelił a ludzie i tak chcieli auto "odpalić" ... czy z akumulatora czy z popychu albo na zaciąg ... Miałem też przypadki że pękała sprężyna od napinacza paska i wtedy zluzowany pasek nie pozwalał na uruchomienie auta ponieważ się rozrząd przestawiał...
Kolizyjny na 1000%. niedawno robiłem rozrząd w takim i w pospiechu odkręciłem środkową śrubę(trzyma koło pasowe i rozrządu na wale) Koło rozrządu bez klina/pływające i rozrząd się rozjechał, kręcąc wałem i wałkiem zawory spotkały się z tłokami. Jeśli pasek jest luźny do tego stopnia, że przeskoczył o kilka zębów to głowica do roboty.
Witam Sprawdź regulator ciśnienia oraz zawory na tłokach. Może filtr jest przytkany lub pompa zasysa powietrze.
Rozrząd jak inni radzą warto sprawdzić. Można też jak rozebrane trochę plasteliny na tłoki pod zaworami, skręcić na starej uszczelce, przekręcić ręcznie i zobaczyć ile luzu jest między którymi zaworami i tłokiem.
Ani nie ruszać pierścieni ani żadnego preparatu. Jak nie żarł oleju przed to i po naprawie głowicy nie będzie. Chyba że kolizja zaworami zdeformowała by tłoki tak że pierścienie się blokują.
Tłoki, tłokami. Gładzie cylindrów, gładziami. Pierścienie, pierścionki, pierścieniami. Wszystkie te elementy to bardzo ważne elementy, aby silnik miał w miarę szczelny układ, miał poprawną, i dostateczną kompresję. Bo widzę, że brakuje w dyskusji jeszcze jednego, jak że ważnego elementu. Po prostu w dyskusji nikt się nie "pochylił" nikt nie wspomniał...
Witam! Chciałem się dowiedzieć jak zrealizowany technicznie jest niekolizyjny rozrząd. Mam w swojej vectrze właśnie teki silnik i nic mi się nie stało gdy mi zerwało zęby na pasku przez wał korbowy. Wymieniłem pasek i jeżdze dalej. Tylko ciekawi mnie jak to zrobili że zawory się nie spotykają z tłokami?
60 lat moze. Dla mnie, jak czytam twoje wypociny to masz pojecie jak marynarz o parowozie. 🤣 W intenecie wszystkim mozna sie pochwalic 😂 To jest akurat odwrotnie ja przynajmniej znam budowę tych silników, były lata że często 40 rocznie remontów się robiło, a tu niestety nawet na palecie w internecie nie widziałeś silnika i dlatego nie wiesz dlaczego...
:arrow: 2 razy miałem taki przypadek... :cry: A - zdjąć głowicę 1. - sprawdzić - ile dżwigienek jest połamanych i które 2. - tam gdzie połamane dżwigienki - zawory do wymiany UWAGA : pozornie "całe" zawory mogą być "skoszone" po zetknięciu z tłokami 3. - sprawdzić pozostałe zawory na szczelność 4. - ustawić dokładnie rozrząd - wg instrukcji Tu udostępniłem...
Sorry 12 L LPG to pali 1.6 , 3 L motor musi swoje wypić - pojemność i mieszanka stechiometryczna to jest matematyka , a jak tak mało pali to zawory i tłoki się cieszą z ubogiej mieszanki :)
Otwarty zawór spotyka się z tłokiem, jak mocno kręciłeś pewnie już zgięty.
Dzień dobry, Czy udało się rozwiązać problem? Wymieniona uszczelka tłoka, zawór kremy i sitko czyste.
Że wyrzuca olej to tutaj normalne, sprężarka z samochodu. Głowica chłodzona płynem, nie zauważyłem zaworu zwrotnego to ciśnienie jest stale na zaworach (tłoku) które nie są pierwszej młodości. Rodzaj oleju- od diesla bo od tego pochodzi sprężarka.
Wyczyść tłoki i dobrze sprawdź :) Ja ostatnio miałem niespodziankę i gdybym nie sprawdził porządnie to kawałek tłoka by się oderwał w czasie pracy silnika. Wystarczyło lekko stuknąć w pobliżu śladu po zaworze i kawałek tłoka się odłamał.
Witam. Mam ciekawy przypadek. Samochód z rana nie odpalił. zdiagnozowano brak kompresji na 3 cylindrach. Rozrząd nie zerwany, znaki na swoim miejscu. Kliny na kołach nie zerwane.... a 4 zawory ssące spotkały się z tłokami. Wałki rozrządu nie uszkodzone, Podejrzewam koło zmiennych faz rozrządu - ma delikatny luz w prawo i lewo...ale, czy spotkał się...
Jeżeli by tak było jak mówisz, to w jaki sposób by się one uszkodziły? Mogły by mieć kontakt z tłokami?
Witam . W Anglii pada tylko troche więcej niż w Polsce a w ciągu czterech lat miałem dwa przypadki zalania wydechu wodą. -Pierwszy to Massey Ferguson, stał tylko tydzien a wody dostało sie na tyle dużo że tłok nie mógł przejśc przez górny punkt zwrotny i rozrusznik nie potrafił przekręcić wałem. Ale ciągnik stał przy krawędzi dachu i byc może wiatr...
Jeżeli to pasek przeskoczył nie dużo ząbków to nie ma sensu ściągać głowicy ustawić tak jak się należy pasek i powinno działać:) w przypadku gdy to nie zda zadania to już trzeba się z tą przykrą wiadomością ściągania głowicy przywitać.. W silnikach niestety zawory spotykają się z tłokami, i może skrzywić je gdy tłok uderzy w któryś z niedomkniętych...
To są całkiem rózne silniki. W doładowanym jest inna głowica, zawory, tłoki, stopien spręzania itp. Chyba że ten z pajero jest doładowany ale wtedy oznaczenie bedzie 4D56T
Wymiana oleju na gęstszy to wycieranie d..y szkłem i początki druciarstwa. Usterkę się diagnozuje i fachowo usuwa. A jeżeli to wariator nawala, to w końcu może się rozrząd przestawić i silnik nie zapali lub zawory uderzą w tłoki.
po pierwsze czy jest tam aparat zapłonowy czy modół jak znasz się trochę na mechanice to sprawdz czy zawory są w fazie z tłokami miałem przypadek że szlak trafił małe koło od rozrządu i łańcuch się przestawiał jak chciał a czasami zapalał i efekt jak u ciebie strzelał kichał i gasł morze być też zatarta klawiatura zdarza się po motodoktorze
Powinny być znaki na kole ,jeśli ich nie na to.............Sory za ton.Tu różnie z tym bywa.Jakie są świece,jak wypalone?,czy jest sprężanie na cylindrach.?Silnik 2 czy 4 suwowy?Musisz pytać konkretnie ,aby otrzymać konkretną odpowiedź.Jeżeli by to miały być tylko źle wyregulowane zawory to coś by się działo.Chyba ,że całkowicie brak synchronizacji...
Wypust na kole rozrządu wału jest. Nie jest ścięty. Przy kręceniu rozrusznikiem widać że wałki rozrządu też się kręcą. Znaki na rozrządzie ustawione są prawidłowo. Na kole które zamieściłem fotkę powyżej napędza tylko pasek klinowy (alternator wspomaganie klimę)... Czy zawory mogą się spotkać z tłokami jeśli pasek rozrządu i rozrząd są ustawione prawidłowo...
Poszukaj używaną sprężarkę od ciągnika, Stara, Jelcza. Są dalej produkowane i można do nich kupić zawory, tłoki... Wyjdzie taniej (zbiornik od zepsutej) i raczej nie będziesz szukać następnej. Silnik można ze starej przez pasy klinowe chociaż raczej 3 fazowy i pociągnie piaskarkę.
zawory andoria pogięte zawory toyota zawory
zorzy polarnej punto wiązka uszkodzona pamięć sdram
blokowanie instalacji vestel profile
Sterowniki do gamepada Manta Hunter MM817 - jak zainstalować? Schemat instalacji elektrycznej lodówki Samsung DA61-00159A-B