Do egr dochodzi przewód gumowy. Gdzie on jest podłączony? Czy my na pewno mówimy o tym samym silniku?Żaden wąż tam nie idzie.Jedyne węże to węże od płynu chłodniczego, zawór jest elektryczny.Chyba że jest podciśnieniowy no to idzie do zaworu sterującego.
Witam to jest od systemu Valve Care Który umożliwia wtrysk dodatku pod ciśnieniem do silnika razem z dawką LPG lub CNG. Dzięki swojemu działaniu znakomicie redukuje zużycie zaworów.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic...
Mechanik sugeruje wyczyszczenie tego zaworu...
Powtarzam jeszcze raz. W japońskiej 16 jakiekolwiek spotkanie tłoka z zaworem musi skończyć się pogięciem zaworu.
A skąd wiadomo że się coś zapycha, uklad to nie tylko zawor rozprezny ale też sprężarka, nie znam tego układu w tym aucie a czy czasem nie ma tam sprężarki o zmiennej wydajności? A moze ma dysze dlawiaca a nie zawor rozprezny.
Zawór którym sterujesz ciepło-zimno jest przy nagrzewnicy zazwyczaj przeczyść nagrzewnice, zobacz czy zawór chodzi ma cały skok, może linka jest gdzieś załamana i nie chodzi.
Ale porady odnośnie czego?
A to trzeba ściągać pokrywę zaworów>?
Nie wiem dokładnie który rok, ma jeszcze stare gniazdo diagnostyczne. Dodano po 3 16 zaworów
(at)nieWiemjaka Leć po węzyku i dotrzesz do zaworu.
Hydrauliczne.
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
zawór jest niby sprawny elektronicznie zamyka i otwiera ale gdy przełożyłem go do innej mazdy z ty samym motorem to nie odpaliła. Jutro przeczyszczę go myjką ultradźwiękowa może pomoże a jak nie to muszę się rozejrzeć z nowym zaworem :(
gdzie znajduje się napinacz łańcucha rozrządu mazda 6 ;1,8. czy wymiana uszczelniaczy zaworów spowoduje nie branie oleju?
Wygląda to na zacinający się któryś z zaworów w prowadnicy.
A jak wyglądają świece? Chociaż i tak- niebieski dym to olej w cylindrach, trzeba sprawdzić którędy tam wchodzi. Czy uszczelniacze zaworów, czy pierścienie na tłokach puszczają. Mierzył ktoś ciśnienie na cylindrach?
Na bank poszła uszczelka pod głowicą. Plus inne duperele typu uszczelniacze zaworów, pierścienie...
A nie masz tam zaworów regulowanych płytkami???
Witam , mam problem z mazda 6 2011r silnik 2,2 mzr-cd (on) 129km samochod nie odpala a czasem odpali nie pokazuje żadnych bledow . czy to moze byc zawor scv??
Kupiłem uszczelniacze pasują jak by były z tego silnika jak jest w innych tego nie wiem ale myślę że od 10 do 20 HP będą pasowały Uszczelniacz trzonka zaworu Elring 019.140 Mazda 6 10- Kod: 019.140 Producent: ELRING GenArtName: Uszczelniacz, trzonek zaworu EAN: 4041248529935 Średnica trzonka zaworu [mm]: 6 Średnica wewnętrzna [mm]: 10,8 średnica zewnętrzna...
Tak. Są ustawione trochę większe około 0,4mm ( według instrukcji powinny być max. 0,33 mm). klekotania zaworów nie słychać.
Jeżeli silnik ma luz zaworowy kasowany hydraulicznie, to spadek ciśnienia oleju słychać po pracy zaworów. Po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie oleju wzrasta, powinien wtedy hałas z głowicy ustać. Nie w tym przypadku. Tu jest ręczna regulacja.
Czy problem leży po stronie zaworów, czy pierścieni tłokowych, odpowiedź da próba olejowa bez rozbierania całego silnika. Jeśli twój mechanik nie wie, co to próba olejowa, zmień mechanika... ;)
Witam Który przewód daje informacje zwrotną do pcm? Mam bardzo podobny problem brak sterowania zaworem na pompie auto zgasło lw trakcie jazdy po podaniu prądu do zaworu auto odpala przekaźnik sprawdzony na sterowniku pod obudowa filtra 12V, 5V i na jednym rezystancja do masy oba przewody od sterownika do zaworu sprawdzone przejście jest.
A gdzie kupies ten zawor w uk. Pozdro
A jakie masz dokładnie ustawione warunki przełączania się benzyna-LPG i LPG-benzyna? Być może warunki są na tyle nisko ustawione że przy każdym przyspieszeniu silnik pracuje na benzynie, albo benzyna jest dotryskiwana ze względu na ochronę zaworów, zamiast lubryfikcji.
Witajcie niestety silnik w moim autku padł palił olej co się okazało po rozebraniu głowicy były nierównomiernie wytarte gładzie na cylindrach byłem zmuszony do wymiany jego już jest po wymianie teraz natomiast jak by się dławi , szarpie mechanik próbował wyczyścić zawór egr ale mówił że wysyła dziwne sygnały, powiedzcie mi jest możliwe że te szarpania...
sprawdz rozrząd zdejmij pokrywę zaworów będziesz wiedział wszystka
Samo podciśnienie pompy vacum sprawdź.Jak i pompką podciśnieniową jak porusza się sztanga.Jak zawór jest sprawny to trzeba by zobaczyć na ile procent go ustawia sterownik .Można wciągać i wyciągać sztange pompką i obserwować wskazanie maf,map ,baro ,i poziom wypełnienia(%)dla tego zaworu czaisz?
witaj,polecam ci to forum znajdziesz chyba tam wszystkie wyczerpujace informacje dotyczace mazd.a swoja droga jesli to silnik dohc to chyba jestes z niego zadowolony co?:)pzdr.--http://forum.mazdaspeed.pl/
Jeśli robiłbyś sam, to 1000 powinien starczyć. Nowy rozrząd, uszczelka głowicy i parę zaworów raczej załatwi sprawę.
Mazda 3 1.6 benzyna 2005 komputer pokazał brak ciśnienia na 4 cylindrze przez brak sprężania i powiedział że głowica do regeneracji może być i zawór wygięty. Przez co mogło to nastąpić i czy obrzędzie się bez wymiany głowicy a samych zaworów?
W tym budżecie polecam sonatę IV gen z silnikami 2,0 2,4 3,3, co kto lubi. Silniki trwałę z hydrauliką zaworów, dobrze współpracują z LPG.
0,15 ssący ,0,30 wydech regulacja poprzez wymianę płytek.
Już wiem> cisnienie na cylindrach. Rozebrałem i ...szlif zaworów nie ma sensu.Nowe zawory.
Pod pokrywę zaworów zaglądałeś? Luzy na zaworach ok?
Jaki procent że nie pogieło zaworów? Mam corse z połamanym wałkiem rozrządu Połamały sie też dźwignie zaworowe. 0%, siła która uszkodziła wałek i popychacze, nie mogła pozostawić nie tkniętych zaworów i prowadnic.
to to nawet na giełdzie jest cudem jak sie ja trafi do mazdy 323f ba 94-98 ...Byłem na giełdzie koles sie rozgalszal KSIAZKI DO KAZDEGO MODELU POJAZDU - PODSZEDŁEM ZADALEM PYTANIE I UCICHNAL EHHEHE jak bedzie dajcie znac ale nei wierze w cuda
Witam, Mazda 6 2.0 16V 108kW 2006r GY. Prawdopodobnie po wymianie pompy paliwa samochód ma problem z unieruchomieniem. Jak podłączyłem miernik to sprawa wygląda następująco. Po pierwszym włączeniu zapłonu pompa pompuje 0,5 bara i gwałtownie spada, po drugim włączeniu zapłonu pompa pompuje 1,5 bara i spada. Po trzecim włączeniu pompuje do 4.0 bara i...
możesz mieć problem z zaworem EGR. proponuję sprawdzić to najczęstsza przyczyna.
Witam, mam na myśli tłoki, panewki, pierścienie itd..., cały remont silnika to głowica (góra silnika) i właśnie wał korbowy, tłoki z pierścieniami, panewki (dół silnika), dlatego w pierwszym poście napisałem, że należało by policzyć, czy robić taki remont czy zaryzykować wymianę silnika na inny, używany. Proponuję skonsultować moją diagnozę z uznanym...
Czujnik jest w tylnej części silnika Tak mniej-więcej za pokrywą zaworów a przed turbosprężarką Jest to czujnik na jedną wężyk i 3 pinowa wtyczka.
Jak by się zapowietrzał to na zimnym też by nie odpalał. Tak jak pisałem pompa lub SPV, zaczął bym od zaworu SPV, wyciągnąć i wyczyścić.
Bez demontażu pokrywy zaworów ciężko stwierdzić, stan oleju w porządku? Zdemontuj pokrywę i odpal silnik i dowiesz się co stuka.
Pojechałem do polecanego elektromechanika. Okazało się, że elektronika w porządku, a problem był w braku luzów zaworowych. Nie były regulowane od kilkudziesięciu tysięcy. Po wyregulowaniu zaworów opisane problemy rozwiązane.
Witam Mam problem z wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze, usterka wyszła nagle dojechałem do pracy normalnie a po wyjściu auto już szarpało nie pracowalo równo straciło moc.wymienilem świece na nowe bo juz był ich czas i myślałem że to jest ich wina, lecz po wymianie to samo cewki zamienione miejscami dalej to samo, lecz po odpięciu kostki z cewki silnik...
Czy tutaj będzie problem i ryzykować podmianę zaworu w pompie? Tak.
Myślałem o wtryskach.
Witam. Syn wracając z wakacji zajechał do mnie na kilka dni i pojechaliśmy do mojego mechanika, bo jego Mazda ma duże kłopoty przy pierwszym rozruchu - szczególnie jak jest zimno. Okazało się że na wolnych obrotach nie pracuje pierwszy cylinder. Po krótkim sprawdzeniu elektryki, pozostała kontrola ciśnienia we wszystkich cylindrach. Wynik to : 1 - 6,5...
Proponowałbym czyszczenie przepustnicy. Wymontować (uważac na uszczelkę) i dokładnie całość wyczyścić płynem do czyszczenia gaźników lub w ostateczności ropą. Łącznie z kanałem i zaworem wolnych obrotów. Przy okazji sprawdzić przepływomierz i rurę od filtra do przepustnicy czy jest cała. Pozdrawiam Cezary
i znow pojawil sie problem: wczoraj strzelil mi przewod od chlodnicy i wywalilo caly plyn. naprawilem to ale od tamtej pory znow mam problem z gazem tzn gdy przelaczam na gaz, jest jedno klikniecie puszcza 1 zawor) i nic dalej sie nie dzieje! nie ma tego drugiego kliku po 2 sek no i pozniej nie ma trzeciego gdy juz sie powinien na gaz przerzucic. sprawdzilem...
https://obrazki.elektroda.pl/8414983100_... Witam Posiada moze ktos pinout tego sterownika, glownie rozchodzi mi sie o sterowanie zaworu pompy HP. Pozdrawiam
Żona jeździ 1,6 / 8 zaworów 90 KM - wskazówka jest w połowie.
Na razie nie mogę sprawdzić bo mam ściągniętą miskę olejową. :/ To jest taki metaliczny dźwięk podobny do zaworów jak stukają.
Kontrolka "samochód w poślizgu" co ma wspólnego z zaworem EGR? Warsztat nie dał numeru lub opisu błędu?
Pytaj mechanika, nie znajomych i :dobrych: kolegów!
Silnik z pompą w której lubi lac zawór przestawiacza kąta wtrysku. Wałki rozrzadu wyciarające się krzywki , nalezy pamietać o okresowej regulacji zaworów, a reszta to same zalety.
STAG ma jako nieliczny sterownik specyficzną opcję silniak mazda i słusznie był polecany. Ważne śa równiez pozostałe komponenty , mocny reduktor - polecam zavoli i szybkie wtryski - co najmniej magic jet a jeszcze lepiej matrix hd344. Jeśli chcesz z wyższej półki to landi renzo omegaz - to kompletna instalacja, nie wymaga więc kompletowania z reduktorem...
No i od rozrządu wypadało by zacząć, silnik 16 zaworowy na dwóch wałkach, jeśli przeskoczył to jest spora szansa na uszkodzenie zaworów, zmierzenie kompresji wyjaśni wszystko. pozdr
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic... Pozdrawiam
Jeśli to jest 1997r to ma 16 zaworów. Wystarczy kod silnika pojemność do dokupienia uszczelki.
Dzień dobry Potrzebuję dowiedzieć się o ustawienie zaworów w silniku do mazdy 626 z 1985 2 litrowej benzyna
A ile po zgaszeniu silnika sprawdzałeś poziom oleju ? Jeśli nic nie kopci to raczej nie spaliło litr oleju w dzień czy dwa. Żeby ustalić co może być przyczyną należałoby wykonać pomiar ciśnienia sprężania. Jeśli nie pierścionki to uszczelniacze zaworów. Nie ma wycieków oleju ?
Witaj kolego napisałeś nagle bum stuki i pobocze mogła pęknąć któraś ze śrub mocujących korbowody, jeżeli to się stało to zapewne i tak poruszyło wał odkręć miskę i zerkniesz która korba jest lużna lub co prostsze zdejmij dekiel od zaworów bo może tam coś walnęło
Załóż sekwencję, w zasadzie nie ma znaczenia producent, dużo ważniejsze jest, by była założona dobrze. Mocny reduktor się pewnie przyda, bo ta twoja mazdeczka ma trochę koników, co do smarowania gniazd zaworów, to nie mam zdania. Zajrzyj na forum mazdy, w poniższych działach znajdziesz pewnie odpowiedź, jeśli nie to ktoś ci na pewno pomoże. http://forum.mazdaspeed.pl/viewforum.php...
Problem rozwiązany - nie było kompresji z powodu pogiętych zaworów - wyszło 0,9,3,2...
Problem powoduje zawór SCV firmy DENSO. Nie napisałeś czy założyłeś nowy czy używany. Jeśli jest to rok 2002-2005 to odczytaj z zaworu numer serii. Seria 003 i 006 jest wadliwa i awaryjna.
Mogła narobić dużo bałaganu taka usterka. W 100% pewną odpowiedź da tylko demontaż głowicy, kiedy można będzie dokonać zarówno weryfikacji układu rozrządu ( czyli zaworów wraz z elementami współpracującymi) oraz tłoków i korbowodów.
zgadzam sie jeśli przed remontem nie paliło oleju to po powinno być lepiej ....a głowica była zplanowana czy tylko papierkiem i uszczelka koszt około 70 zł a czasem pomaga ale pasta do docierania zaworów pozostawiona na prowadnicy narobiła by ambarasu
Ok ale czytałem po forum i ludzie mowią że w tej mazdzie BJ nie ma hydraulicznych popychaczy .. z tego co wiem cena popychacza to 30 40 zł a jest ich 16 naprawe tego wyniesie 500 700 zł ... jest to warte ? [syntax=text]Poczytaj forum a nie słuchaj idioty mechanika. Jeśli masz bj to nie masz hydro popychaczy. Regulacja zaworów kosztuje ok 100zł.[/syntax]
To jest zbiornik na olej, dodatkowe smarowanie zaworów tzw. lubryfikacja, montowane razem z instalacją lpg ale nie w każdych.
Za 1 razem pompujesz wężyk manometru. Aaaa, czyli się nie liczy :D Faktem jest, że pozostałe 3 cykle sprężania powodują zaledwie minimalny przyrost wartości na manometrze. Czyżby więc pierścienie były dobre, a problem leży w uszczelniaczach zaworów? Byłoby to szczęście w nieszczęściu :)
Wymiana zaworu SCV załatwiła sprawę,teraz już nie gaśnie i nawet jest trochę mocniejszy.
Wykręć świece, zrób im dokładne zdjęcia i wrzuć na forum. Zdjęcie ma być elektrody, tej części która pracuje w cylindrze. Mechanikowi podpowiedz, aby zdemontował pokrywę zaworów i obejrzał czy "coś" tam nie pękło.
Jeżeli to głowica to: uszczelka +/- 100zł zawór 10-20zł szlifierz 70-150zł. najlepiej doliczyć dodatkowo nowy olej / filtr oraz płyn do chłodnicy. no i ktoś musi Ci to wszystko zrobić (mechanik) 300-600zł Do wymiany zaworu trzeba ściągnąć głowicę, do uszczelki też.
Czy zakładając że pamiętam o regulacji zaworów, jeżdżę ogólnie oszczędnie, nie żyłuje silnika na pewno konieczny jest dotrysk paliwa?
Mazda 5 2006 2.0 diesel. Problemów wiele, które wzięły się od słabego ciśnienia oleju w efekcie zostało uszkodzone turbo, zapchany dpf, silnik klekocze po dodaniu gazu. Odgłos taki porównywalny do panewek, ale po zdjęciu pokrywy zaworów ukazuje się 16 zaworów i każdy z nich ma regulację i do tego jeszcze jest wyżej regulacja każdej pary zaworów. Wszystkie...
no to jednak będzie to nieco bolała. Czyli jedna z poniższych usterek: 2. Wyciek, lub nieszczelność obwodu hydraulicznego dla tego biegu 3. Jeśli nie to długo nie wymieniałeś oleju w skrzyni i filtra. Mogły się zapchać kanaliki i nie ma wystarczającego ciśnienia 4. Zużyta pompa oleju 5. Zatarty regulator ciśnienia 6. Zatarty zawór dla 4 biegu, lub uszkodzona...
Poszukuje pomocy ze swoją mazdą .. A mianowicie naprawiałem samochód i na sam koniec wyskoczył mi błąd pod komputerem -Niski obwód prądowy zaworu sterowania strojenia przewodu dolotowego BANK 1 / Samochod to Mazda MPV 2.0 l. Jak pozbyc się tego błedu i o co dokładnie chodzi ?
Mazda 323 1,3 16V 1992r to raczej nie na gaźniku ,to wyłaczanie przy 2000 obr może być spowodowanie przełączaniem zasilania na gaz może jest coś ze sterowaniem gazu popaprane, odłącz instalacje gazową. Dokładnie. Poszukaj gdzie pocięli gazownicy zasilanie wtrysku i odepnij zasilania zaworów gazowych. Tak najprościej dojedziesz do domu.
Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź jak wyglądają wałki rozrządu na pierwszym cylindrze, porównaj z pozostałymi
Czy to mazdy czy fordowski motur, czujnik powinien być w pokrywie zaworów. Błąd raczej dotyczy wałka ,ale może też dotyczyć synchronizacji między wałem a wałkiem np z powodu rozjechanego rozrządu. Jak na zapłonie kasowalny raczej rozjechany rozrząd. Jak nie kasowalny to sam czujnik albo kabelki.
Spróbuj na sekundkę odłączyć zawór dawkujący na pompie wysokiego ciśnienia (odłącz kostkę) jeśli odpali to zawór SCV do wymiany. Była wadliwa seria zaworów dawkujących o oznaczeniu 007 i one lubią robić różne psikusy.
Sądzę że przyczyną nie jest przedostawanie się płynu chłodzącego do cylindrów bo wtedy odczuwalny był by spadek mocy i auto by przerywało. Moim zdaniem to padnięte uszczelniacze zaworów i na postoju olej przecieka do kanałów ssących.
Czyli można przypuszczać że głowica ogarnięta A skąd, tam jest 16 zaworów. Pozatym auto by odpaliło na 2 pozostałych jak by miało taki zamiar.
Witaj....wiesz jak o odgrzebać schemat ustawienia zaworów w tej niezawodnej mazdzie...;-] napisałem nowy post-trudno powiedzieć czy ktoś odpisze....
Co do papierologi to wedle uznania. Co do auta to weź srubokręt płaski mały i szturchaj po podwoziu pod nogami kierowcy i zaraz za progami. Tam lubi być bitumex zamiast blachy na długośći całego samochodu. Także tylnie nadkola i mocowania tylnych amortyzatorów lubią rdze. Wycieki spod dekla zaworów i aparatu zapłonowego to normalka w tym modelu.
Ok. Na schemacie jest pokazane że należy ustawić koło pasowe na GMP ale nie da się w położeniu GMP zablokować wałków. Dodano po 7 W momencie założenia blokady na wałkach jet początek otwarcia zaworów wydechowych na 4 cylindrze. Chcąc w tym samym czasie ustawić wał na GMP następuje kolizja tłoka z zaworem. Potrzebny mi schemat w jakim położeniu ma być...
Teoretycznie można wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy. W praktyce jednak nagar spowodował nieszczelność zaworów i silnik będzie kulał. Testu spalin na przeglądzie też nie przejdzie.
Jak w temacie brak napięcia na scv po przekręceniu stacyjki nie ma napięcia na scv po odłączeniu zaworu pokaże się na chwilę 12V i zanika .instalacja cała sprawdzona
Witam, mam problem z Mazdą 323F BJ 1.6 benzyna/gaz 2001 rok. Na benzynie, leciutko falują obroty, na gazie chodzi na 3 cylindry, gaśnie itp. Wymienione zostały przewody wysokiego napięcia, świece i uszczelka pokrywy zaworów, bo na 1 cylindrze zbierał się olej a problem pozostał. Ktoś miał taką przyczynę i podpowie coś? Wtryski gazu, to Dragon Silver.
Nie mam do nikogo pretensji bo nikt tu nie jest zobowiązany komukolwiek pomagać, nie siedzą też tu sami eksperci od danego zagadnienia, Chcąc uniknąć takich błędów wynikających z niewiedzy jaki finalnie popełniłem założyłem tu posta licząc że przeczyta go ktoś kto ma wystarczająca wiedzę żeby wskazać mi błąd i że będzie mu się chciało napisać. Czasem...
Wadą silników mazdy zwłaszcza FS jest szybkie zużywanie się pierścieni olejowych i objawy są takie jak w pierwszym poście. Silnik spala na początku olej, który napłynął podczas postoju. Potem pierścienie się rozprężają i wszystko jest ok. Pierścienie do wymiany. Miałem to samo, przestudiowałem forum Mazdy- MazdaSpeed- tam jest wiele takich przypadków....
Stuk może pochodzić nie z samoregukatora hydraulicznego, a bezpośrednio z zaworu. Może stukać np. prowadnica, ale w tych silnikach tomałoprawdopodobne. Poza tym, trzeba samochód osłuchać stetoskopem a nie na "ucho". Równie dobrze może walić oanewka korbowodowa i przenosić do góry potrzebny mechanik z doświadczeniem, na necie tego nie zdiagnozujemy pozdrawiam
Mam problem z mazda 6 z 2003 roku chodzi oto ze nie chce zapalić sama dopiero po podaniu plaka w filtr powietrza zapali ale tez ciężko ponadto po odpaleniu kopci bardzo mocno i z pod maski wydobywa się taki metaliczny dzwiek jakby klekot zaworów, po podpięciu pod komputer okazało się że padł scv czy to może być także przyczyna kopcenia ?
Problem raczej powoduje nastawnik, ale kąta nie dawki. Chodzi ci o zawor tcv? Jesli tak to podmienialem z drugiej pompy bez rezultatu.
Prawdopodobnie z układu recyrkulacji spalin lub samego zaworu EGR. Zapewne rozbierali do czyszczenia lub wymiany albo zaślepienia i niechlujnie złożyli.
Wszystkie łączenia elektryczne muszą być lutowane nie tylko zaciskane.Zdjąć kilka razy wsuwki zaworów i bezpieczników instalacji gazowej celem przetarcia ze śniedzi.
O ile pamietam z tego węża są 2 odnogi do odmy i do `Zaworu biegu jałowego pod przepustnicą.
regulacja zaworów mazda pokrywą zaworów szlifować zaworów
polar kuchenka plazma panasonic naprawa deutz temperatura
lokalizacja rozdzielnicy zasilacz buforowy
Oleo-Mac 937: Wysokie obroty przy cięciu - przyczyny i rozwiązania Regeneracja głośników w Warszawie - najlepsze serwisy i porady