W moim przypadku był zawór EGR
Czy to forum wróżbitów?A niech ci będzie.Wymień zawór egr.
Może spróbuje ;) 1 i 2 zawory podciśnienia, 3? 4 przepływomierz powietrza (czujnik masy powietrza) 5 EGR
Zwarcie na przewodach zaworu egr.Musisz prześwietlić instalacje właśnie od niego (wpisz w google zawór egr i będziesz wiedział od czego zacząć) pozdrawiam
sugerujące usterkę mechaniczną A zawór egr jest sprawny?
Witam może mi ktoś podpowiedzieć gdzie jest umiejscowiony w tym aucie zawór EGR
Tak, jak kolega wyżej napisał- czujnik położenia wałka rozrządu, lub złe połączenie wtyczki- czasami kabelki zaśniedziałe, lub- zawór EGR się zablokował w pozycji otwartej- również nie odpali. Tak czy inaczej najlepiej zacząć od sprawdzenia błędów- szybciej i czasami taniej:)
Odświeżyłem temat, ponieważ jakiś czas było ok, ale problem z EGR powrócił. Myślę, że to nie jest wina samego zaworu. Zastanawiam się nad zaślepieniem. Moje pytanie brzmi: czy wystarczy wyjąć zawór i zasklepić otwór? Czy trzeba wymontować całą chłodniczkę?
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czy kolega mógłby mnie nakierować, który to zawór? Czy to EGR czy jakiś inny? Pozdrawiam
P042F - to powoduje kontrolkę silnika na desce i oznaczać może zablokowany zawór EGR w pozycji zamkniętej. U0418 - układ hamulcowy, komunikacja z nim kuleje, albo sam sterownik, albo wiązka A jak nie wiesz czy to było przed wymianą rozrządu to teraz nie ma co zgadywać. Przy wymianie rozrządu ciężko tu coś uszkodzić z układem hamulcowym. EGR też jest...
Pod kompa trzeba podpiąć ! może to zawór EGR miałem podobnie ! tyle że w Focus C-MAX ale silniki te same !
Witam forumowiczów. Przyszła kolej na mój samochód... Focus MK1 2001r 250000 km na liczniku. Podobno znany w szerokim świecie problem z padniętym sterownikiem pompy wtryskowej. Trochę pogrzebałem i mam dylemat jaki dobrać tranzystor do naprawy. IRLU3705, IRLR2905 a może całkiem inny? Poradźcie proszę w tym temacie. Objawy były typowe, gasł silnik i...
Podobne objawy może powodować też zawór EGR to wredne paskudztwo potrafi tak namieszać i nie pokazać błędu a ecu stara się korygować dawki paliwa do sytuacji i wali błędami w postaci ciśnienia paliwa , sprawdź zawór EGR czy czysty i nie zacina się .
Witam, Temat rozwiązany - uszkodzony zawór EGR. Odcięcie mechaniczne zaworu i oczyszczenie go - załatwiło sprawę w 100%. Jest super.
No tak, zapomniałem że wlot powrotu z EGR jest już za przepływomierzem. Rurka dalej idzie tu: https://obrazki.elektroda.pl/6067501700_... Ale niestety nie mam pojęcia co to za elementy. Próbowałem szukać po katalogach (7zap) ale niestety bez rezultatów. Element z którego to się zsunęło wygląda jak zawór zwrotny podciśnienia, ale do...
O czym wy tutaj w ogóle piszecie? O jakim blokowaniu kierownicy. Zadna kierownica się nie blokuje tylko wyłącza się wspomaganie bo silnik nie działa. Gdyby kierownica się zablokowała mechanicznie to byś wjechał w pierwszy lepszy słup na skrzyżowaniu. Że takie rzeczy trzeba tłumaczyć to jest dramat. Doprowadź wolne obroty do porządku ,zawór na kolektorze...
U forda wieszają się zawory EGR. Przestań się z nim cackać i trzymaj pedał gazu bliżej dechy.
Dobrze by było podać dokładnie jaki kod tego błędu. Informacja o silniku też by się przydała, bo zgadują że wersja 115KM. Czasami błąd przepływomierza jest powiązany z problemami na zaworze EGR.
no to odepnij zawór egr. Jak masz osłonę na silniku to chyba musisz ją zdjąć i pod nię przy przegrodzie będzie taki srebrny grzybek z podłączonym przewodem podciśnieniowym i może też być połączenie elektryczne. Zdejmij przewód podciśnieniowy i przejedź się.
Witam mam problem z moim fordem focusem 1.8 tddi ,auto ciężko zapala na zimnym silniku i gdy jest zimny nie wchodzi na obroty wogole ,dopiero po 5 minutach jest wszystko w porządku jak się zagrzeje.jaka może być tego przyczyna?czy może być zapchany zawór egr czy może filtr paliwa?prosze o pomoc i pozdrawiam
Nie no czegoś nie rozumiem, jeśli zawór EGR przy 3000 obr. zamyka się całkowicie to jak ma działać turbina? Kolega napisał wchodzi w tryb awaryjny żeby nie uszkodzić silnika.
W Mazdzie 3 z tym samym silnikiem takie szopki powoduje uszkodzony EGR. Po wyłączeniu zapłonu następuje test elektrozaworu. Jeżeli zawór wykazuje niesprawność test trwa w nieskończoność, stąd uruchomiony główny przekaźnik. Odłącz wtyczkę od EGRa i sprawdź czy pomogło....
I chyba jakas nieszczelność łączniki gumowe intercoolera uszkodzone,albo zawór EGR a najlepiej to pasowałby to podpiąć pod tester i sprawdzić błędy i parametry pracy i wtedy powinno się wyjaśnić.
Witam mam problem z egr w moim c max mam urwany ten prencik z dwoma łożyskami w tym ślimaku nie wiem jak to się poprawnie nazywa czy idzie gdzieś kupić sam ten pręcik z twoma małymi łożyskami? Chodzi mi o to srebne co otwiera zawór. Z góry dziękuję Dodam zdj https://obrazki.elektroda.pl/7307381000_...
Jeżeli chodzi o pompę paliwa jest od nowości auto ma 137000km. A o diagnostykę niema żadnych błędów nic nie świeci Ja podejrzewam elektrozawór sterujący turbiną albo zawór EGR się nie domyka.Zabieram się za czyszczenie,kupiłem preparat za 21zł do czyszczenia nagaru zaworu Egr Napiszę jakie będą efekty Zapraszam do dyskusji
Raczej nie słyszę pompy w baku,dlatego myślałem że to jakiś przekaźnik ale niewiem który jest od pompy w baku? bezpiecznik 15A od pompy jest sprawny o ile to ten bezpiecznik, pole 51 w skrzynce pod nogami pasażera. Dodam że błąd z zatkanym zaworem EGR jest nowy :zawór EGR w pozycji zamkniętej, wcześniej był tylko na temat zatkanej kapilary spalin czy...
Miałem coś podobnego w mojej megance 1.5. To jest ten sam układ wtryskowy, nawet wtryskiwacze jakby zamienił, to pewnie by jeździł, choć jedne w silniku siedzą prosto, a ford ma lekko pochylone na bok. Było tak że jak jechałem pod górę normalnie to było ok, ale jak wtedy docisnąlem dobrze gazu to zaswiecał się błąd. Nie pamiętam wszystkiego, bo to było...
Posiadam Focusa MK2 FL z 2009 (212tyś km) 1,8 TDCi 115KM Parę miesięcy temu pojawił się błąd silnika (check engine). Elektromechanik namierzył zawór EGR i zapłon. Wymieniłem świece, lecz błąd po krótkim czasie się pojawił. Okazało się, że kable zostały przeoczone - były przetarte. Po wymianie kabli zdecydowałem się na wyczyszczenie zaworu EGR, gdyż...
Jeszcze mam takie pytanie tak z ciekawości , proszę o wypowiedz znalazłem to u wujka gogle czy to jest realne, czy czysta bzdura, proszę o wypowiedz. cytuje Domyślnie Odp: Swap pompy mechanicznej z escorta endura DI TD 90KM do 1.8 tddi 90KM focus Dla wszystkich zainteresowanych napiszę tak: Że jak się chce to można wszystko zrobić i będzie działać....
Raczej 2 ostatnie to przyczyna tego 1. Rozbierałeś tego EGRa? Tzn czy mocno zabrudzony. W ogóle nie brałem się za niego jeszcze, wiem że to nie jest takie prosto wymontować ten zawór.
Ta odpowiedź była raczej do mnie. Mam pytanie o rezystancje tego czujnika w temp ok 30 stopni albo tabelę w całym zakresie. Czy ten czujnik jest po prawej stronie głowicy stojąc przed silnikiem? Jak sprawdzałem, to wartość się zmieniała, ale cały czas była bardzo wysoka. turbo pracuje, ponieważ w momencie jego włączenia czuć przyrost mocy, ale ruszając...
Witam - problem pojawił się ponownie (wcześniej temat "wrzuciłem na forum" - myślałem że pęknięty dolot był przyczyną, jednakże niestety to nie to) - Focus 90km 1.6 TDCI traci moc - przypadłość zdarza się chaotycznie, odpalam rano - muł, przejadę kilkadziesiąt km, przechodzi, ogólnie rzecz biorąc przypadłość ta psuje już mi krew ;-). Sprawdzone wszystkie...
Pamiętaj że auta z segmentu premium w obsłudze też kosztują premium. Oczywiście nie zawsze bo część elementów jest wymienna z innymi (np grupa VAG) ale to nie reguła. Druga rzecz przeciwko autom premium - często mają one cenę większą o "podatek od elitarności". 20 tys pozwala kupić całkiem przyzwoitą sztukę ale to wciąż nie kokosy pozwalające na wybrzydzanie...
wiem co to miałem taki przypadek przy Focusie to bedzie zawór EGR poprostu jest zepsuty nalezy go wymienić lub oddać do renowacji :)
Skoro sprawdziłeś wiele kluczowych komponentów i nie znalazłeś żadnych kodów błędów, ale nadal masz problemy z nierówną pracą silnika, oto kilka dodatkowych rzeczy, które warto sprawdzić: 1. Syczenie z przewodu paliwowego może sugerować problemy z ciśnieniem paliwa. Upewnij się, że ciśnienie paliwa jest zgodne z zaleceniami producenta. Sprawdź, czy...
odizolowałem wszystkie kable... i nic, nadal nie chce odpalić. zapomniałem dodać, samochód miał problem z abs-em świeciły się lampki absu i ręcznego, ale to prawdopodobnie czujniki zamokły/zaśniedziały samochód stoi na dworzu, Nie sądzę aby było to coś powiązanego umówiłem się dziś z mechanikiem- zobaczymy co mi powie edit: Na innym forum tematycznym...
Jutro auto idzie na diagnostykę do niezależnego serwisu Forda. Jak problem zostanie rozwiązany to opiszę wszystko tutaj. Nowy mechanik zrobił za jeden dzień. Napiszę co jest w diagnozie, coć pierwszy mechanik twierdzi,, że to nie były przyczyny tej awarii, bo objawy byłyby inne. Niczego więcej się nie dowiedziałem. Piszę o tej diagnozie i naprawie...
Trafił do mnie taki samochód . Właściciel sam naprawiał . Próby nawiązania komunikacji z jakimkolwiek sterownikiem w aucie bezowocne (sorki z AirBag_iem jest). Udało mi się wyciągnąć z naprawiacza informację , że podał 12V na zawór EGR . Sterownik 98AB-12K532-AG po włączeniu zapłonu "gotuje się" .W związku z tym moje pytanie co muszę zrobić po wymianie...
Dobrze źle? Do kitu test? Układ podciśnieniowy jest prosty. Są dwa elektrozawory sterowane sygnałem PWM, czyli o stałej częstotliwości, ale o zmiennej szerokości sygnału. Pomiar napięcia na nich nie ma sensu. Do obydwóch zaworów doprowadzone jest wspólnym przewodem podciśnienie z pompy vacu oraz także wspólnym przewodem czyste powietrze z filtra. Czyste...
Sumarycznie od zalania w piątek zrobił 1200-1250 km. To co wyżej opisane, było niecałe 500. Wczoraj zdemontowałem nastawnik egr, wyczyściłem go. Sam zawór (brak dostępu z zewnątrz) chodzi lekko. Wyrzuciłem zaślepkę. Wyczyszczony nastawnik zaczął sterować zaworem i silnik już nie gaśnie od razu po odpaleniu. Błędy niestety nadal walą, więc coś z precyzją...
Witajcie. Mam nie taki sam bo odpala od kopa ale podobny problem więc się podepnę. Po zapaleniu silnik albo zaraz gaśnie albo w czasie jazdy szarpie jak nie jest na luzie. Trochę się przejedzie i problem znika. Potem w ciągu dnia odpala już normalnie. Po dłuższym postoju znów to samo, więc nauczony podobnymi usterkami w Astrze 2.0 Dti podejrzewałem,...
Witam, mam forda focusa 1.8tdci 100KM z 2003 roku, miał on problem z wtryskami, ale były przeczyszczone kilka razy i to nie one raczej są problemem. Auto działało normalnie ale w pewnym momencie samochód zaczął wydawać dziwny dźwięk z pod maski, jakby coś ocierało czy coś. Wydawało mi się że to zawór EGR, po zaślepieniu dźwięk pozostał, obroty się wyrównały...
Nie znam silnika z tego auta, ale mogę powiedzieć o ogólnych, najbardziej prawdopodobnych możliwościach: -zawór EGR -Sonda lambda -Przepływomierz powietrza -silnik krokowy Kolega daje rade z czytaniem, kilka postów wyżej moderator jasno napisał, ze nie ma tam silniczka krokowego. Następnym razem będzie ostrzeżenie!
A oto rozwiązanie zagadki: komputer pokazał uszkodzony zawór recyrkulacji spalin. Wymieniłem poza ASO (koszt 900 zł). Następnie, po przejechaniu ok. 400 km "zaskoczyło" i moc wróciła. Prawdą jest też, że w związku z uszkodzonym EGR turbina się nie włączała i stąd ten brak mocy. Pozdrawiam
Ford focus 1.8 tdci 2001 rok . Mam problem auto na małych obrotach chodzi dobrze problem pojawia się gdy dam mu gazu przy 3500 obrotach wchodzi w tryb awaryjny i czasami gaśnie , zawór egr się nie załącza podpinałem go pod komputer wyszło że za małe ciśnienie idzie na wtryski . Nie wiem czy to ma wpływ ale wiem że na filtrze paliwa ma przejechane 15000...
Powrót do tematu - czujnik kopiowania wymieniony na nowy (stary faktycznie był uszkodzony - brak oporu). Teraz brak błędów. Zrobiłem reset sterownika. Niestety przerywa nadal (jest wyraźnie lepiej, ale jednak dalej to czuć) i mam wrażenie, że silnik nie ma pełnej mocy. Sprawdziłem jeszcze - sterowanie turbo pracuje prawidłowo, korekty na wtryskach zbliżone...
Dziękuje kolego 😀 Dzisiaj po pracy sprawdzę - to jest waż po lewej stronie stojąc przed silnikiem nie ?:-) powiem ze w sobotę wyczyściłem zawór EGR i przepływomierz - pomogło to w takim stopniu, ze auto jakby lepiej przyspieszało ale niestety nadal jest tak,ze jak zimny to chodzi ok , jak jest nagrzany to chodzi ok, a jak po dłuższej jeździe...
Witam. Mam problem z autem. Focus MK II 2.0 TDCI. 230k Straciło moc, tak jak był bez turbo. Nie kopci na czarno nie dymi na biało. Układ dolotowy trochę zaolejony, ale myślę że bez tragedii jak na taką konstrukcje odmy. Brak błędu na desce. Ale jak podpoiłem kompa za pośrednictwem FORSCAN wyskoczył P2263, ale dopiero po zrobieniu testów. Co zrobiłem....
Witam, Moja foczka zaczęła dymić na zimnym silniku białym dymem, dymi naprawdę mocno przez około 10-15 minut do póki silnik się nie rozgrzeje, czytałem trochę na forum, zatkaliśmy zawór EGR, sprawdziliśmy wtryski są OK wymieniłem filtr paliwa i powietrza, dodam jeszcze że silnik pracuje bardzo nie równo tak jakby nie palił na wszystkie gary, po rozgrzaniu...
Zapewne chodzi o silnik 1.8 TDDI endura Być może przyczyna tkwi w zaworze EGR, miałem równolegle 2 takie same Focusy Kombi z tym, że jeden 2001r. a drugi 2003r. motor ten sam. Jeden był bardziej mulasty, tak jak opisujesz w zakresie do ok. 2000obr. potem normalnie, ciężko było nawet ruszyć z 2 biegu, nieraz robiło się niebezpiecznie jak trzeba było...
Ford Focus II kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW. Znalazłem kilka podobnych tematów ale żaden nie pasuje do mojego problemu. Część wszystkim motoznafcą! Problem polega na tym, że szarpie mi silnikiem na jałowym biegu. Foczka na jesień ubiegłego roku przeszła kapitalny remont silnika -regeneracja głowicy (zawory, uszczelniacze itd.) -pierścienie na tłokach...
Temat już stary ale być może pomoże innym. Samochodu już nie mam, ale trochę się nauczyłem. Po pierwsze - raczej padnięty był PCM ponieważ nie sterował alternatorem - wykres na oscyloskopie jednakowy niezależnie od obciążenia a alternator nadawał i PCM chciał sterować ale wykres był jednakowy. Po drugie - raczej padnięty był PCM ponieważ od czasu do...
Focus 1.8TDDI. Słaby w całym zakresie obrotów. Turbina dmucha jak oszalała, wężyki podciśnienia całe i na miejscu. Wczoraj wyregulowałem wtryski i zero poprawy :evil: . Diagnoza nie wykazała żadnych błędów (normalnie koszmar). Pompa wtryskowa była 3 lata temu robiona w serwisie Bosch (wymieniono sterownik + kalibracja). Do tej pory chodził bez żadnych...
Ford focus 1.8TDCI nie chce odpalić, dołączam krótki filmik, miga kontrolka sprężynka. Po zrobieniu diagnostyki wyskoczyły błędy P1 631 i P22 91 . Wtryski zregenerowane, pompa też. W wybranych modelach silników tdci występowała wada materiałowa pomp wysokociśnieniowych łuszczył się materiał wewnątrz a opiłki metalu wpadały do wtrysków. Przyczyną może...
https://obrazki.elektroda.pl/7729178000_... https://obrazki.elektroda.pl/6377131800_... Kolejny parametr to m.in. czujnik spalania stukowego - zdjęcia poniżej - również na biegu jałowym ponieważ w trakcie jazdy program nie mógł wykonać tego testu. Niestety nie potrafię zinterpretować wyników, proszę Was o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/5441248800_...
Witam! Tento Focus zachowuje się dziwnie - czasami nie odpala, brak błędów, raz udało się go ściągnąć na sznurku w momencie jak nie zapalał i wtedyż to stwierdziliśmy że ciśnienie rail w trakcie kręcenia rozrusznikiem ok (30-40 MPa), nie da się zapalić na samostart, mimo że laliśmy bezpośrednio w kolektor ssący po zdjęciu rury. Do tego kolektor nie...
Pozwolę podzielić sie swoim przypadkiem-chodzi o dymienie na czarno z wydechu nierówna praca silnika na jałowym biegu problem z odpalaniem Ford Fokus 1.8 TDCI 2003 r.225000tyś.Zaczeło sie od kłopotu z odpalaniem po odpaleniu silnikiem jakby rzucało.Podczas jazdy przy redukcji z trzeciego biegu na czwarty przy mocniejszym depnięciu zapalał się tryb awaryjny...
Witajcie, od pewnego czasu borykam się z problemami z FFIII 1.6 TDCi Econetic (77kW - 105KM), a przechodząc do sedna: problem pojawiał się raz na jakiś czas: błąd P2563:00 - skasowanie błędów pomagało (objaw raz do roku od ostatnich 3 lat). Ponad miesiąc temu podobny błąd kilkukrotnie się pojawił w ciągu 2-3 dni - wymiana zaworu N75, która pomogła na...
Witam Miałem coś takiego w Focusie 1.8 TDDI DIAGNOZA pęknięte gniazdo sworznia tłoka na 3 cylindrze. Ponoć w fordach się zdarza . Oby nie .Pozdrawiam
Wiem, że trochę czasu już minęło, ale mam radę na taką dolegliwość, u mnie w focusie 2.0 tdci objawy byly identyczne a ich przyczyną był zapchany ( nie domykający się zawór EGR) za zawór z wymianą w serwisie zarządali 1000, (więc go odłączyłem, teraz smiga o niebo lepiej, spadło nawet spalanie, a klopoty odeszły w niepamięć od roku nic). Oczywiśćie...
Witam auto jest naprawione od kilku dni problem tkwił w zaworze EGR był uszkodzony załorzyłem nowy i auto znowu jak nowe. Pozdrawiam
Sorry że nie napisałem. Ford focus 1.8 tddi 90KM z 1999r przebieg ok 215000 km
Witam mam problem ze swoim Fordem Focus MK3 2.0 TDCI 163km ten silnik ma pasek rozrządu który idzie do jednego z wałków rozrządu a zaś z jednego wałka idzie do drugiego za pośrednictwem łańcucha 1- jakie są objawy zużycia tego łańcuszka czy może szarpać silnikiem być słabszy? 2-po wymianie uszczelki pod klawiaturą i czyszczeniu dolotu samochód mógł...
Witam, auto jak w temacie focus mk1 1.8tdci 2002rok. Stało się to podobno na trasie 400km, objawy są takie że po zapaleniu(zapala od bez najmniejszego problemu) chodzi ok około 2-3minut potem falują obroty przygasa(ale nie gaśnie). Błędy p0403- Wiadomo EGR (jego zaślepię jeszcze dziś i napisze czy pomoże) p0243- Zawór ciśnienia doładowania( on jako...
focus zawór focus zawór zwrotny focus zawór ciśnienia
podkaszarki elektryczne częstotliwość skanować silnik wkrętarki bosch
pralka whirpool migające diody samsung ecobubble
Tworzenie textboxa w Notatniku - Porady i Alternatywy Błąd P0088 w Toyocie Proace 1.6: Przyczyny i Diagnostyka