PSF to skrzynka bezpieczników w komorze silnika.Odłącz przewód z 4 pinu żółtej wtyczki 5pinowej i połącz z przewodem pinu nr 1 ,to najtańsze rozwiązanie problemu.
Udało się wyszukać model poprzez serwis.
Możesz łatwo sprawdzić sprężarkę. Sterowana jest ona masą.Ma stały plus. Musisz położyć się pod auto przy prawym przednim kole.Zobaczysz wtyczkę do sprężarki.Odepnij ją.Przygotuj próbówkę 12 v lub żaróweczkę na drucikach.Sprawdź w którym pinie jest plus.Łatwo bo próbnik podpinasz do masy i sprawdzasz.Tam gdzie się zaświeci tam jest plus.Potem podepnij...
Masz uszkodzony lub brak infa z modułu j126 (moduł wentylatora nadmuchu). Jeżeli będzie dobrze to w I grupie w bloku 1 będziesz miał 0 (teraz masz 2).
Masz pomysł jak to zrobić ? Zawór trójdrożny?
Kompresor zwieksza wydajnosc do 76% (jakkolwiek te wartosci mozna przetlumaczyc) A cisnienie w ukladzie pozostaje 5 Bar. Uszkodzony (zablokowany) zawór sterujący wydatkiem lub sama sprężarka
Na ostatnim zdjęciu lewy to niskie prawy to wysokie. W obwodzie sprężarka skraplacz masz wysokie.
6 bar to za mało. Obstawiam na 99% zawór na sprężarce klimatyzacji - częsta przypadłość. Dodatkowo, podczas wymiany zmień również osuszacz.
jak wpuszczasz bez odpalonej sprężarki po próżni dajesz przez ciśnienie dobicie z uruchomioną sprężarkom już przez ssanie
Znajdz zasilanie 12v na zawór.
Sprawdziłem przekaźnik i jest prawidłowy. Prawdopodobnie źle działa zawór sterujący sprężarką.
Po sprawdzeniu napięcia na wtyczce kompresora : spada napięcie z 13 V drastycznie do 6 V na dodatnim biegunie pina. Czyli kompresor już nie dobija czy szukać przyczyny w jego sterowaniu ? Po pierwsze - Altea ma zawór sterujący pracą klimatyzacji w sprężarce. Potrafi się popsuć - nowy coś koło 150 - 200 złotych. Od niego powinieneś zacząć, bo on może...
Jak w temacie astra H, klimatyzacja automatyczna, sprężarka z zaworem, bez sprzęgła, brak zasilania na zawór, podpowie ktoś skąd idzie zasilanie? Bezpieczniki sprawdzone, w porządku.
25-45 psi to podczas pracy sprężarki. Jak nie pracuje to ciśnienia wyrównują się. Jeśli mimo pracy sprężarki ciśnienia wynosi 90 psi to albo zawór rozprężny jest uszkodzony ( otwarty na max) albo sprężarka padła i nie robi różnicy ciśnień.
Sprężarka klimatyzacji śmietnik.
HP to cienka rurka sprężarka-skraplacz-zawór rozp. LP gruba rurka-parownik-sprężarka
A ja bylem u dentysty, powiedzial ze mnie ktores zeby bola. Jak zawsze w punkt :) Uszkodzony zawór/elektrozawór na sprężarce klimatyzacji i/lub panel sterowania nawiewu. Jeśli był odłączany podczas pracy silnika to na bank będzie ubity. I kody błędów z układu klimatyzacji sprawdź i podaj.
Wcale nie jest powiedziane, że cisnienie 2bar świadczy o tym, że układ jest ok. Sprezarka o zmiennej wydajności zaczyna spręzać teoretycznie dopiero jak ciśnienie na ssaniu jest powyzej 2,5 bar. Przyczyna może być zawór rozprężny lub też usterka samej sprężarki
Coś jest zapchane. Zawór rozprężny lub dysza dławiąca drugą opcja to uszkodzony czujnik temperatury parownika przez co sterownik nie ogranicza pracy sprężarki klimatyzacji.
Wymyślacie sobie jakiś nieistniejący zawór w sprężarce, oczywiście jest płyta zaworowa z zaworkami jednokierunkowymi ssącymi i tłocznymi, inaczej by sprężarka nie działała (at)carrot czy możesz podać konkretny cytat gdzie ktoś sobie wymyślił nieistniejący zawór w sprężarce?
Sprawdzałem bez problemu ten zawór wydajnościowy na krótko w golfie5 podając mu zasilanie (wtedy pompa robi 100%). Trzeba uważać bo przy sprawnej sprężarce ciśnienie rośnie lawinowo (oczywiście o ile jest czynnika w-g normy). Jednocześnie podejrzeć ciśnienie widziane przez presostat podczas operacji. Same zawory sypały się też dość często
a sprzęgło jest wewnątrz, w tylnej części tam, gdzie idzie kabelek do jego włączania. Nie ma żadnego sprzęgła, jest zawór sterujący wydajnością sprężarki
Zacinający się zawór w sprężarce w 90% rozrusza się po uruchomieniu testu tegoż zaworu w vcds
Przejechałem się któregoś poranka ok. 5km. Włożyłem sondę do nawiewu, klima na max. wentylacja na max. a termometr podaje średnio 5 a najmniej ok. 2 st. C. Na zewnątrz było kilkanaście stopni. Wieczorem zmierzyłem wentylatory. Najmniejszy miał na zaciskach "open line", większy na pierwszym biegu 145 kΩ a na drugim 0,5 Ω. Kupiłem "nowe" wentylatory...
Za tydzień dopiero będę miał auto, robiłem jeszcze taki test: wbiłem 1kg gazu i odłączyłem wentylator po chwili hp 11,5 lp 7. Rozumie że zawór rozprężny mógł się zapchać, a w podobnych przypadkach, zapchania się zaworu rozprężnego jakie mieliście ciśnienia? Jak można sprawdzić czy to zawór czy sprężarka?
Sprężarka bez sprzęgła i zawór z tylu na 2 piny?
Witam, mam problem z klimatyzacją, czynnik napełniony, sprężarka odpala, czujnik ciśnienia czynnika sprawdzony działa, klimatyzacja nie odpala wentylatora oraz nie dochodzi napięcie na zawór sprężarki, niskie napięcie na bezpieczniku F14 rzędu 0,54V po odpięciu bezpiecznika nie startuje sprzęgło sprężarki, ktoś może miał podobny problem albo jakieś...
A masz pewnosc ze sprezarka jest sprawna? Bo nie wiem co masz na myśli pisząc o nowej sprezarce. Sprawdź czy przewody robią się chłodne podczas pracy sprężarki oraz do weryfikacji byłby zawór rozpreżny
Być może trzeba pojedzić jak się sprężarka nie rozchodzi to trzeba wymienić. Możesz spróbować jeszcze ma krótko zawór od sprężarki podłączyć pod 12v i sprawdź czy robi lód.
Klimatyzacja samochodowa: Jak rozróżnić czy uszkodził się zawór rozprężny (zawiesił się w pozycji otwartej) czy też sprężarka nie wytwarza wysokiego ciśnienia? Po załączeniu klimatyzacji niskie ciśnienie nieznacznie spada wysokie "nie reaguje". Radek
Zacierać raczej nie, raczej połamane płytki w głowicy. Jak w miarę chłodzi nie robić a po sezonie ściągnąć głowicę. Chyba że przy okazji zaworka nie zrobiłeś vacum tylko dobiłeś czynnika?.
ja bym postawił na sprężarkę.
45psi to ok 3bar - za mało aby się włączyła. Dodam, że na wtyczce do kompresora po włączeniu AC dochodzi napięcie 1.05V. Cewka czy zawór regulacji sprężarki?
Nikt nie odpisuje ale opisze co dalej poczyniłem z klimatyzacją. Niestety padła diagnostyka na zawór w sprężarce i osuszacz ale niestety klimatyzacja nadal działa w kratkę.. raz działa raz nie..
Zawór to część sprężarki ale wątpie żeby to był zawór.
w przypadku stwierdzenia zbyt niskiego ciśnienia czynnika(brak czynnika) bądż zbyt wyskoiego (nadmiar czynnika,niedrożnośc układu) nie pozwalają załaczyć sprężarki.
Wymień zawór w sprężarce
Sterowanie zaworem za pomocą sygnału pwm, uszkodzony zawór sterujący albo urwane zabezpieczenie napędu sprężarki, co dokładnie to ustali gość w warsztacie mający odpowiedni sprzęt i pojęcie o klimie.
To ten sam zawór. Umieszczony jest na płycie zaworowej we wnętrzu sprężarki. Należy zdjąć tylną część sprężarki. Inną sprawą jest poprawne skręcenie tego zaworu na płycie.
witam, ostatnio rozebrałem moją nieszczęsną sprężarkę i okazało się że tarcza kierownicza jest wykrzywiona (sprężarka na szrot) co do kosztów chłodnica klimatyzacji z osuszaczem 400zł sprężarka używana ok 400zł zawór klimat - 241 napełnienie -150 zł nie wliczam koszt robocizny bo sam będę wymieniał
Mam Peugeota 206 1.4 benzyna i mam problem z klimatyzacją. Wymieniono już wszystko: sprężarkę, czujnik od klimatyzacji, zawór rozprężny, zdjęto deskę i sprawdzono łopatki od nawiewu - wszystko dobrze.. A klimatyzacja i tak nie działa. Sprężarka załącza a klima nie chłodzi. Co to może jeszcze być. Wszyscy załamują już ręce.
Sam sobie odpowiedziałeś. Sprężarka jest ok, bo boję do 15bar. Wszystko jest ok, poprostu jest zimno, stąd takie niskie ciśnienie na hp.
tam jest dysza dławiąca nie zawór rozprężny.
Sprężarka Ok,Układ nabity,czyszczony,zawór rozprężny wymieniony, Jak włączam klimatyzację sprężarka włącza się zawsze ,ale nie zawsze chłodzi,myślę o dwóch czujnikach temperatury w kabinie ,ale jak to sprawdzić czy może jeszcze coś innego?
Zacznijmy od tego czy jest tam w ogóle magnes czy nie ma?? Mi się wydaje że tam jest bezzprzęgłowa sprężarka. Spójrz czy wał sprężarki (środek kółka) się w ogóle kręci? Dodano po 2 Jak tam nie ma sprzęgła to do sprawdzenia czujnik klimatyzacji i zawór regulacyjny kompresora ewentualna wymiana tych elementów. Sprawdź jeszcze wcześniej czy prąd dochodzi...
Witam.Potrzebuje schemat klimatyzacji lub podpowiedź co załącza zawór w sprężarce. Z góry dzięki.
uszkodzenie raczej od strony elektrycznej tzn 9V na zasilaniu cewki sprzęgła to troszkę mało. Czy tarcza sprzęgła nie ślizga się względem koła po załączeniu klimy? Dość częstą usterką w tych sprężarkach jest uszkodzony zawór regulujący wydajnością sprężarki.
Zawsze jest zawór bezpieczeństaw w układzie i w 90% n sprężarce ale jak taki zawór się otworzy to raczej sam się nie zamknie
Czujnik na rurce do sprawdzenia, i zawór wydajności jak jest na sprężarce.
898 - przerwa w obwodzie sterowanie sprężarki Przyczyny: Ubity zawór. Przerwane kable z modułu do zaworu . Uszkodzony moduł sterujący. Któraś z tych rzeczy nie bangla czas sprawdzać.
Ale opróżnili mi całą instalację po stwierdzeniu usterki w ASO potem dla pewności sprawdzałem w serwisie klimatyzacji. Napełnili potem opróżnili. Nie płaciłem za czynnik tylko za serwis. Co tam jeszcze jest? Olej? Co do usterki już ją opisałem. Nie ma sensu opisywać co się włącza a co nie. W trzech miejscach stwierdzili to samo. Uszkodzony zawór w sprężarce....
Sprężarka sterowana elektrozaworem jest na stałe sprzężona (ma tylko sprzęgło zrywalne na wypadek gdyby się zatarła). Zawór steruje wydajnością tłoczenia.
Nie nic nie podpowiada bo jak napisałeś klima nie działa. Co może dolega klimie? Proszę bardzo podstawowe awarie w twoim przypadku. 1 wyciek gazu 2 zapchany układ chłodniczy 3 zawór rewersyjny zablokowany w pozycji środkowej 4 uszkodzona sprężarka mimo że pracuje nie tłoczy
nie jestem pewien jak to jest dokładnie w samochodach, ale wydaje mi się że przed wymontowaniem sprężarki powinieneś odessać czynnik chłodniczy, i dopiero zabierać się do roboty, chyba że są jakieś zawory odcinające.
Witam, Mam problem z klimatyzacją w Renault Master 2. Klima nabita, wymieniony zawór rozprężny, wiatrak załącza się lecz nie ma napięcia na sprężarce. Czego to może być wina? Wiązka? Sterownik silnika? Włącznik klimatyzacji? Może ktoś miał podobny problem.
Witam !!! W parametrach rzeczywistych widzi ciśnienie w klimatyzacji, zgodę na włączenie klimy, wysterowanie sprężarki ?? 2011 to już sprężarka z zaworem. Wysterowuje zawór ? Co mechanik podłączał na "krótko" ? Nie ma błędu wentylatora chłodnicy ? Żadnych błędów nie było w całym pojeździe, wszystkie moduły "czyste" ? Pozdrawiam
Witam ponownie, w starych sprężarkach tych z zewnętrznym sprzęgłem na elektromagnes jest zawór sterujący ciśnieniem w sprężarce, wiem bo wymieniałem.....
sprężarka, zawór rozprężny, zawór sterujący wypełnieniem sprężarki jeśli taki jest.
Jakie ciśnienia są na zegarach, a jakie widzi czujnik? Sprężarka z sprzęgłem na elektromagnesie czy zawór z tyłu pompy? Czy na pinach pompy jest napięcie?
A czy taki R600A, który mogę kupić na Allegro może być. Raczej coś co odda zimno i drugie co odda ciepło bo ta kratka orginalna to słabo bedzie działać. Skraplacz 8 parownik klimatyzacji samochodowej gdzieś na szrocie wydłubany. Do tego trzeba zawór rozprężny pod określony czynnik. Tylko że to wszystko... Nie będzie działać. Moc elektryczna sprężarki...
Może być uszkodzona sama sprężarka lub. Zawór rozprężny,
tam jest zawór nie musisz ściągać czynnika...
Dzięki, chodzi mi o zawór regulacji sprężarki dokąd idą przewody zasilania zaworu muszę sprawdzić przewody aż do miejsca skąd wychodzi sygnał sterujący. Nie mam napięcia sterującego.
się okazało najprawdopodobniej spaliła się cewka elektromagnesu klimat to w koncu spalona cewka czy nie? oraz zawór to klimatyzacja normalnie jaki znowu zawór? Peugeot ma zawór i elektromagnes.2 wtyczki na sprężarce.
Witam Do adam_mk-sprężarki o jakiej piszesz są stosowane w klimatyzacji autobusów ,najczęściej Bock do Manio 123-olej musi wrócić aby smarował sprężarkę,presostaty (zwłaszcza wysokiego)zabezpieczają również układ,zawory posiadają wymienne dysze i nie ma problemu.Poza tym przydałyby się zawory odcinające. pozdrawiam
Witam Bez manometrów możesz mieć problem i możesz uszkodzić sprężarkę lepiej zadzwonić po serwis. Jak chcesz zrobić to sam i ryzykować to włącz klimę w chłodzenie i jak zacznie pracować sprężarka to zakręć zawór na cieńszej rurce i czeka aż sprężarka zacznie głośniej pracować to zakręć zawór na grubej rurce i wyłącz sprężarkę. Powodzenia
Myślę że musisz porządnie sprawdzić co się dzieje na wolnych obrotach...ciśnienie na wysokim , na niskim , co widzi clip, wysterowanie sprężarki (tam masz chyba zmienne wysterowanie czyli zawór), jakie temperatury....
To nie jest czujnik, tylko zawór N280. W A3 8P Audi zastosowało kompresor o zmiennej wydajności (w skrócie) i jest to regulowane właśnie zaworem od którego masz urwaną wtyczkę. Taki zawór można kupić osobno (w zależności jakiej firmy masz sprężarkę) i wymienić po opróżnieniu układu. Bez niego klimatyzacja nie będzie działała - kompresor cały czas się...
Z tyłu sprężarki wciśnięty i zabezpieczony pierścieniem , ostatnio mi wystrzelił. To jest zawór regulujacy wydajnośc sprężarki a nie zawór rozpręzny
Toyota Avensis 2004r. klimatyzacja automatyczna. Samochód miał zerwane sprzęgło sprężarki. Wymieniłem sprzęgło , łożysko , zawór sterujący i chłodnicę. Układ napełniony 400g gazu. Po włączeniu klimatyzacji wszystko OK . Ruszają wiatraki , ciśnienie LP 2 Bary, HP 8 Barów. Problem zaczyna się po wyłączeniu klimy. Na zaworze sterującym sprężarki pojawia...
Uszkodzony zawór sterujący sprężarką. Normalna przypadłość. On jest sterowany PWM.
Jeżeli napięcie dochodzi do sprężarki to są dwie opcje albo sprężarka do wymiany albo zawór lub cewka jest uszkodzona. Jedno z dwóch. A jaka tam jest sprężarka? Ta informacja dużo powie. Można sprawdzić rezystancję zaworu lub cewki jak cewka to musi być przekaźnik, jak zawór to sterownik np. silnika steruje nim w miarę potrzeby wysterowania zaworu na...
Sprężarka była wymieniona bo była nieszczelna. Do tego osuszacz. Wlałem 150 ml do sprężarki i 50 do układu ze stacji. Czyli jeżeli nie płukałeś układu, a pewnie nie, to masz spokojnie o50% więcej oleju co jak najbardziej powoduje wysokie HP. To po pierwsze. Po drugie nie wykluczałbym jako winowajcy, osuszacza. Te ryżowe podróbki są nie pewne. Ale na...
Możesz mieć duże problemy aby go wyjąć ze sprężarki. Dobrym pomocnikiem jest ciśnienie, ja nabijam azotem i przez szmatę trzymam zawór.
A jaki tam masz układ klimatyzacji ? Bo są generalnie 2 rodzaje: Ze zmiennej wydajności sprężarką (np Harrison V5) wtedy sprężarka powinna pracować cały czas jak tylko klima jest włączona. Drugi rodzaj to z "cyklującą" sprężarką: zawór rozprężny reguluje w zależności od temp parownika, a skroplony gaz się magazynuje. Jak ciśnienie spadnie po stronie...
Po podaniu 12V na zawór,sprężarka chodzi z maksymalną wydajnością. A jaki jest problem z klimatyzacją w Twoim samochodzie?
Rany !!! ta ibiza ma sprężarkę o zniennym wydatku, a nie załączaną elektromagnesem. Potrzebny oscyloskop do pomiaru impulsu na zawór regulacyjny sprężarki i manometry do pomiaru ciśnień
Zapchany albo uszkodzony zawór/dławica rozprężna? Osuszacz niezmieniany od nowości?
Jakie ciśnienia podczas pracy? Wentylator pracuje? Pobór prądu przez zawór sterujący? Sprężarka bez sprzęgła z zaworem z tylu ?
Dokładnie taki automat to tylko bajer na klienta, albo dla tych co prowadzą serwis ogumienia i nie potrafią obsłużyć klimy manualnie. Automaty mają też nie dokładne wagi i zdarza się że uszkadzają przy napełnianiu zawory sterujące wydajnością sprężarek.
Ciężki temat, z reguły jak sprężarka się kończy robi się czarny olej, w takim razie zostaje uszkodzony zawór, lub sprzęgło sprężarki, ewentualnie ukręcona oś sprężarki.
Sprężarka, zawór rozprężny, sterowanie, odwrotne podłączenie przewodów do sprężarki itp itd...
Dzieki za podpowiedzi muszę wstawić auto do elektrronika i niech szuka nie mam sprzętu żyby samemu zczytywać parametry jak coś się wyjasni napisze co i jak. No więc tak po podłączeniu pod techa wyskoczył błąd zbyt niskie napięcie cewki sterującej skokiem sprężarki co to znaczy kabel przerwany zawór w sprężarce siedzi gdzie dalej szukać??
Zapchanie układu raczej wykluczam, ponieważ płukanie a potem przedmuchanie Azotem nie wykazało przy okazji zatorów. Osuszacz nowy. Jedyne co przychodzi mi na myśl to zawór rozprężny lub zawór regulacji w sprężarce 🤔
Czy sprężarka klimatyzacji jest identyczna? Były wersję z cewką i cewką plus zawór regulacji ciśnienia.
Ale ta sprężarka nie ma przepiękną obraca się cały czas a obciążenie zmienia zawór wydatku umieszczony z tylu sprężarki
Może uszkodził jakiś przewód od klimy i gaz odleciałłlł Słuchaj gościu, jak zwieje gaz to sprzęgło się nie załączy, jeżeli kłapie to czynnik roboczy jest. Tam będzie uszkodzona sprężarka lub zawór rozprężny
W Toyotach często stosowany jest układ odwracania obiegu, jest to zawór zamontowany przed skraplaczem i tam w jednym z przewodów zamontowana jest dysza rozprężna która ulega zatkaniu i dlatego niema obiegu czynnika chłodniczego ,a to powoduje wysokie ciśnienie skraplania i wysoką temperaturę przewodów od strony tłoczenia .Wyciąganie sprężarki nic CI...
No niestety zaraz po załaczeniu klimy temp zchodzi do -3stopni. A co z glośną pracą sprężarki, z tym że to przeważnie głośno pracuje, ale rano np. jest cisza. jakieś sugestie ??? A może ten zawór ma wpływ na sprężarkę ???
A skąd 5 bar na LP? Nie będzie właśnie ten zawór sterujący przepuszczał? Co mogło się stać ze sprężarką jak układ czysty?
Witam. Mam problem z klimatyzacją w samochodzie Skoda Fabia 1 1.9 TDI 100 km. Nie działa mi klimatyzacja manualna, po wciśnięciu guzika AC świeci się. Po podłączeniu komputera wyskakuje błąd 00898 activation AC compressor zwarcie do plusa. W poprzednim roku działała i w pewnym momencie podczas jazdy przestała działać. Wymieniłem sprężarkę klimatyzacji...
No i widzisz, lepiej się za to DIY nie zabieraj bo nie masz pojęcia. Skraplacz jest do określonej mocy, jest uniwersalny tylko w pewnym zakresie powyżej którego już żaden wentylator nie da rady go schłodzić. Parownik to kawał złomu, ważny jest zawór rozprężny który trzeba wyregulować na dany przepływ żeby to działało po ludzku. Są kompletne zestawy...
Witam. Auto od 2 tygodni stoi u mechanika (tego co robił go ostatnio), mówił że podłączyli manometr i teraz ciśnienie oleju w silniku jest nieprawidłowe. Dwa miesiące temu było prawidłowe, bo powiedział że mierzył manometrem... a teraz już nie jest i przyczyny należy szukać gdzie indziej :D Powiedział, że teraz musi wymienić zawór ciśnienia, który jest...
Zawór rozprężny zapchany albo sam parownik, nie ma innej opcji . Odpada, sprężarkę rozłączył by presostat. Zostaje osuszacz, albo skraplacz. Za miejscem zapchania na HP będzie wyraźny spadek temperatury elementu lub przewodu jeśli ten ma zmniejszony prześwit. Musisz obadać wszytko na cienkiej rurce HP od sprężarki przez osuszacz, skraplacz, do czujnika...
Witam . Mam problem w ciągniku Fendt 930. Po 3-4 godz pracy przy temperaturze 30 stopni klimatyzacja przestaje chłodzić. Wymieniliśmy już osuszacz, parownik , skraplacz , kapilare , czujnik tem kabiny , w tamtym roku w sezonie została wymieniona sprężarka i zawór rozprężny . Układ jest szczelny . Klimatyzacja klimatronic . Czy ktoś miał podobny problem...
Pewnie na sprężarce PEX 14 ,umęczony zawór sterujący lub zbyt duża ilość oleju w układzie albo zbyt gęsty ,naprawa zakończy się wymianą sprężarki
Wzrost ciśnienia w układzie jak ruszy sprężarka. Przełóz zawór ze starej
No właśnie dziwne, albo mnie załadował albo nie wiem, też się obawiam nie szczelności niestety, będę obserwował w takim razie, ale moim zdaniem musiało coś tam być, bo sprężarka się załączała, było syczenie i do tego w oknie rewizyjnym widać było że czynnik jest w trakcie włączenia sprężarki
uszkodzony zawór rozprężny lub skończya sie sprężarka ,tylko pomiar ciśnień odpowie.
Należy sprawdzić jakie są ciśnienia w momencie wyłanczania sprężarki,może są za wysokie i rozłancza prestostat co wskazuje na niedrożność układu czyli zawór rozprężny/dysza lub zamarzanie układu.
zawór sterowania sprężarki klimatyzacji zawór wydajności sprężarki klimatyzacji sprężarki klimatyzacji
czarny ekran włączyć myszka dioda schottky anoda przewód licznika rozdzielnicy
telewizor philips czarny ekran renault scenic schemat elektryczny
Przycisk test na RCD wybija zabezpieczenie przedlicznikowe Karta zbliżeniowa nie wyłącza czuwania w Satel Integra