Toyota Avensis 2004r. klimatyzacja automatyczna. Samochód miał zerwane sprzęgło sprężarki. Wymieniłem sprzęgło , łożysko , zawór sterujący i chłodnicę. Układ napełniony 400g gazu. Po włączeniu klimatyzacji wszystko OK . Ruszają wiatraki , ciśnienie LP 2 Bary, HP 8 Barów. Problem zaczyna się po wyłączeniu klimy. Na zaworze sterującym sprężarki pojawia...
g65 czujnik wysokiego ciś n280 zawór w kompresorze ciśnienie widziane przez tester Co do podania 12V to ja tam w klimach nie siedzę ale znajomy co to robi coś tam nabąkiwał że w tym sprzęcie tak się nie da, bo taki mądry to od razu byłem żeby wytestować. Wiatraka też nie włącza. I racja,sterowanie wydatkiem odbywa się impulsem o zmiennym wypełnieniu....
Raczej nie. Czyli zostaje zawor ten w sprężarce. A może być to sprzęgło bo mam takie jak na obrazku i sprzęgło poprostu przeskakuje ? Czy nie to nie jest możliwe bo ciśnienie gazu rośnie raz na jakiś czas ? Chociaż zawor cały czas trzyma te 0,6A
prościej na złom 2 skraplacze sprawne z jakiejś chłodni(takie z wentylatorem) jeden na balkon drugi w pokoju połączyć razem do tego sprężarka,filtr i zawór ,jakies sterowanie napełnić i działa
Wygląda na to, że nie ma sterowania masą na tym drugim kablu. Sterownik podaje na zawór masę za pomocą tranzystora wyjściowego ze sterowaniem szerokością impulsu (PWM). Pytanie czy panel sterowania nie był już kiedyś wymieniany i czy jest prawidłowo zaprogramowany. Cytuję "Należy uważać aby numery części były identyczne. Panel wygląda jednakowo i wtyczki...
Witam. Materiał pochodzi ze szkolenia dot. układów klimatyzacji. Narazie tyle. Termostatyczny zawór rozprężny. Termostatyczny zawór rozprężny kontroluje ilość czynnika wpływającego do parownika. Zawór rozprężny jest umieszczony w pobliżu wlotu do parownika, a często na samym wlocie. Ogranicza on przepływ czynnika wywołując w ten sposób spadek ciśnienia....
Błąd zespołu nastawnika klapy rozdziału nie ma wpływu na załączanie sprężarki, co innego gdy siedzi czujnik na parowniku. Czym mierzyłeś napięcie na wtyczce? Ja to robię żarówką halogenową 20 Wat. Mały próbnik lub miernik mogą nie wskazywać właściwych wartości z uwagi na sterownik klimy i wentylatorów. Ostatnio miałem borę z takim właśnie objawem, że...
Witam. Problem polega na tym że nie chłodzi klimatyzacja. Po wymianie i napełnieniu klimatyzacja nie działa. Najlepsze jest to, że elektromagnes załącza klimatyzację. Spreżarka jest załączona lecz nie chłodzi. Prąd na kostce z elektromagnesu 12V, lecz na kostce dochodzącej do zaworu sterującego w sprężarce 3.5V po odpaleniu klimy. Dodam że położono...
Jakie ciśnienia? Co się dzieje na stronie ssącej a jakie na tłocznej? Pomiar vag parametrów kompresora i czujnika ciśnienia czynnika. Dodano po 7 I nie szukaj przekaźnika bo go nie ma. Nie kombinuj za bardzo bo później się okaże że coś przełożyłeś w skrzynce pod maską i nie ma napięcia na czujniku ciśnienia. Bo już takie przypadki też miałem. Zawór...
To niemożliwe, że kompresor klimatyzacji bez czynnika by pracował - czujnik ciśnienia steruje praca sprężarki i nie pozwolił by odpalić klimatyzacji. Wiec coś tam jednak było bo klima klikala. Poniżej 400g cos tam jeszcze wychlodzi i załącza kompresor ale przy 0g - nikt w to nie uwierzy i ty nie wierz że po vacum 20 minut oczyszczania systemu nie pokazało...
Sprzęgło w tej sprężarce to nie jest klasyczne sprzegło z cewką i tarczą ale sprzęgło przeciązeniowe (zrywalne) - tutaj nie ma czegos takiego jak załączanie i rozłączanie spręzarki. Sprzęgło to podaje cały czas moment obrotowy z koła pasowego na wąłek sprężarki - jedynie gdy sprężarka będzie zbyt duzym obciążeniem nastąpi trwałe zerwanie tego sprzęgła....
Pewnie padł system sterowania wydajnością sprężarki, albo zawory. Nie wiem jaki rodzaj sterowania jest u Ciebie, ale albo masz dodatkowe przewody do epektromagnesu znajdującego się po przeciwnej stronie spręzarki niż jest sprzęgło, albo jest tam mechaniczny rozdzielacz. W kazdym razie bez spuszczenia czynnika się nie obejdzie, ale jak będziesz miał...
Panowie, Nieco odgrzeje temat,moje auto to E124 Cabrio e320, 93R, mam identyczny problem jak autor tematu, po lekturze postów w tym wątku , już wiem, ze muszę zweryfikować połączenia do moduly sterującego kompresorem tj pin 2 TD czyli sygnał prędkości od strony silnika kontra impulsy z czujnika z kompresora. Jak pisze jeden z kolegów , jest to kluczowe...
Dzieki za podpowiedzi muszę wstawić auto do elektrronika i niech szuka nie mam sprzętu żyby samemu zczytywać parametry jak coś się wyjasni napisze co i jak. No więc tak po podłączeniu pod techa wyskoczył błąd zbyt niskie napięcie cewki sterującej skokiem sprężarki co to znaczy kabel przerwany zawór w sprężarce siedzi gdzie dalej szukać??
Wiem, że od ostatniego postu minęło cztery lata ale chciałbym się wypowiedzieć. Sprężarka SANDEN SD6V12 ma w sobie zawór który steruje skokiem tłoków więc obraca ona się albo luźno albo dość ciężko. W domowych warunkach, trzeba sprawdzić czy ma w sobie olej i napędzić ją wkrętarką na niskich obrotach. Jak zatkamy ręką kanał ssący podczas napędzania...
Dokładnie taki automat to tylko bajer na klienta, albo dla tych co prowadzą serwis ogumienia i nie potrafią obsłużyć klimy manualnie. Automaty mają też nie dokładne wagi i zdarza się że uszkadzają przy napełnianiu zawory sterujące wydajnością sprężarek.
Dzięki za pomoc. Problem rozwiązałem trochę prościej. Co do przekaźników to oczywiście 20A (nie wiem skąd wziąłem 60A :0 ). Układ ma na stronie gorącej stycznik taki jak był stosowany w Audi lub Golfie 3 np. Stycznik ten ma 2 obwody. 1 zabezpieczający zwiera się, gdy ciśnienie na stronie wysokiej zawiera się pomiędzy 2.5 a 32 bar. 2 styk załącza się...
Do tego solidny filtr osuszacz dwu kierunkowy na linii cieczy. A gdzie w urządzeniu z obiegiem nawrotnym masz linię cieczy??? Mogę na ten układ auu37w dać ciśnienie azotu na 50 bar ? Pytanie: po co 50 Bar??? Do sprawdzenia szczelności wystarczy 40 Bar. A te smarki, które porobiłeś pewnie puszczą już przy niższym ciśnieniu. Po rozwiercrniu sprężarki...
A czy odczuwaleś ze klima jest coraz slabsza? Czy odrazu stanęła Raczej stanęła od razu. Piszę raczej, bo przez jakiś czas (ubiegłej jesieni) myślałem, że rzeczywiście jest słabsza. Ale nie wnikałem. Potem, jak zacząłem dochodzić, okazało się, że nie jest słabsza a po prostu w ogóle nie działa a wentylator nawiewa chłodne (lub ciepłe) powietrze atmosferyczne....
Możesz mieć duże problemy aby go wyjąć ze sprężarki. Dobrym pomocnikiem jest ciśnienie, ja nabijam azotem i przez szmatę trzymam zawór.
Witam , sprężarka pojechała na stół do sprawdzenia , zawór rozprężny wygląda ok, ale wyglada to za mało , wydaje mi sie ze zawór sterujący uwalony , jezeli sprężarka będzie ok to wymienię zawór sterujący i rozpreżny dla zasady, do tego osuszacz i musi być ok. I zauważyłem dzisiaj fajny objaw jak go mocno rozgrzałem to po zwiększeniu obrotów do 2500...
Witam. Mam ogromny problem z klimatyzacją (climatronik) w Astrze H 1.6 (silnik Z16XEP). W zeszłym roku było wszystko dobrze, przez zimę nie była używana i od wiosny nie pracuje. Sprężarka w ogóle się nie załącza. Pierwszym krokiem było nabicie, ale nie przyniosło to skutku (w układzie jest 450g czynnika). Po podłączeniu do komputera stwierdzono błąd:...
Witam Kody błędów dla sterownika A 474 00876 TEKST: Sprzęg o sprężarki 00877 TEKST: Czujnik temperatury parownika 03001 TEKST: Czujnik temperatury powietrza wewnętrznego 03002 TEKST: Czujnik temperatury powietrza zewnętrznego 03003 TEKST: Czujnik temperatury powietrza wydmuchiwanego (czujnik wymiennika ciep a) 03004 TEKST: Potencjometr silnikowy klapy...
Witam Przeprowadziłem ostatnio taką operację posiłkując się postami użytkowników "bombelll" oraz "eLolek", którym niniejszym dziękuję. Problem to brak załączania sprzęgła sprężarki klimy lub problem z wysterowaniem zaworu zmiennej pojemności sprężarki Harrison V5. Najczęściej spotykana przyczyna to przerwy w instalacji elektrycznej, która w tym aucie...
Dziękuję wszystkim za wyczerpującą pomoc. Dziękuję też wszystkim oferentom w stylu 2500 i będzie jak nowe. Dla tych co gwarantowali, że włączona sprężarka na stałe, to nic takiego, niech się zastanowią, co w przypadku zbyt wysokiego ciśnienia – zadziała zawór bezpieczeństwa lub układ w inny sposób się „rozszczelni” , o zużyciu paliwa...
Ciekawe rozwiązanie, nie mam pojęcia dlaczego tak zaprojektowane, ale nieważne. Ciekawostka, to bezpiecznik F14. 25A na masie, wspólny dla zaworu i sprzęgła sprężarki. Element Y11 to rzeczony zawór i sprzęgło. Napięcie wychodzi z BSM pinem 8 z wtyczki niebieskiej i idzie na przekaźnik. Przekaźnik K143 umiejscowiony jest na prawym nadkolu, pod reflektorem....
temat rozwiązany ;) włączyłem Clipem widoczność czujnika temp. parownika i klimatyzacja zaczęła widzieć co się dzieje po wysokiej stronie. Sprężarka z zaworem sterującym reguluje w tym przypadku moc sprężarki i w momencie kiedy na wysokiej stronie ciśnienie przekracza 20 barów , zawór zamyka się aby niska strona mogła ściągnąć do kompresora czynnik...
To wygląda na uszkodzenie w sprężarce a konkretnie zawór regulacyjny. Chyba że masz klimatronika to czasem zdarzają się zawory sterowane napięciem. Określisz to po ilości przewodów dochodzących do sprężarki. Na chwilę obecną próbuje utrzymać odparowanie około 10stopni Celsjusza a powinno być około 0. Po odzyskaniu czynnika należy go zważyć dla pewności...
20993522 Chylę czoła koledze... No właśnie nie rozumiesz co chcesz zrobić, bo wpływasz na cały układ chłodniczy Ze spadkiem obrotów spada ciśnienie na ssaniu co za tym idzie przegrzanie dlatego nazywa się ciśnienie odparowania LowSH a zabezpieczeniem tego zjawiska jest ? itd. Jak już ogarniesz regulację to ze zniecierpliwieniem poczekam na wyniki wydajności....
Klimatyzacja sprawna brakuje zasilania na zaworze sterującym umieszczonym na sprężarce. Jak podłączony jest bezpośrednio do zasilania klimatyzacja działa. Bezpieczniki dobre. Mechanicy nie wiedzą co może być tego przyczyną. Co może być nie tak??
No i widzisz, lepiej się za to DIY nie zabieraj bo nie masz pojęcia. Skraplacz jest do określonej mocy, jest uniwersalny tylko w pewnym zakresie powyżej którego już żaden wentylator nie da rady go schłodzić. Parownik to kawał złomu, ważny jest zawór rozprężny który trzeba wyregulować na dany przepływ żeby to działało po ludzku. Są kompletne zestawy...
Witam. Mam problem z falującymi obrotami na wolnych obrotach po właczeniu klimatyzacji. Normalne 780. Po włączeniu 1050-1150 i tak cały czas. Nasilają się w miarę wzrostu temperatury silnika. Wręcz silnik skacze. Po wyłączeniu klimy wraca do normy. Ciśnienia na zaworach w trakcie usterki 15-16 i 2-2,5. Dziwne jest to że sprężarka cały czas pracuje sprzęgło...
898 - przerwa w obwodzie sterowanie sprężarki Przyczyny: Ubity zawór. Przerwane kable z modułu do zaworu . Uszkodzony moduł sterujący. Któraś z tych rzeczy nie bangla czas sprawdzać.
Cordoba drugiej generacji? Oznaczenie producenta 6L? Podejrzewam, że tak, bo użyłeś określenia zawór. Tenże "zawór" jest sterowany sygnałem PWM z panelu sterowania nawiewem. Na 99% jest on uszkodzony. Wymień go i klima ożyje. Pamiętaj, o opróżnieniu układu przed wymianą.
Witam. Problem polega na tym, że w Audi A8 4.2 TDi D4, przestała działać klima. Napomnę co zostało sprawdzone: obecność czynnika, wymieniony presostat, wymieniony zawór w sprężarce, sprawdziłem bezpieczniki. Sprężarka działa na krótko. Czyli po podłączeniu 12V, prosto we wtyczce, to tłoczy i chłodzi. Jest błąd N280, czyli brak komunikacji z zaworem...
I nie chodzi o to jak to wygląda z zewnątrz czyli jedna JZ i wiele wewnętrznych. Zacytowane materiały podają taka definicję multisplit: jedna JZ i kilka JW nie ma nic więcej o rodzaju sterowania. Dla mnie obraz jest taki VRV czy VRF jest multisplit ale nie każdy multisplit jest VRV/VRF tak jak kwadrat jest prostokątem a nie każdy prostokąt jest kwadratem...
Wygląda to na uszkodzony czujnik parownika (sterownik tak steruje wydajnością sprezarki by utrzymywać jego temperaturę na poziomie 5 C) lub zawór sprężarki. Zaczyna chłodzić schodzi do odpowiedniej temperatury i z jakiegoś powodu ma problem z ponownym załączaniem.
Witam mam problem z klimatyzacją w C4 grand picasso jak z tematu. Klimatyzacja nie załącza się, wentylator również się nie włącza. Do sprężarki klimy nie dochodzi +. Po podpięciu na krótko zawór się otwiera i klima zaczyna działać, ale po podłączeniu na krótko pojawia się błąd dotyczący zwarcia na plus, chyba tak powinno być. Po podpięciu na krótko,...
Witam! Przewrtowałem forum w poszukiwaniu podobnego tematu jednak znalazłem tylko jeden, który nie wiele mi pomógł dlatego postanowiłem napisać nowy. Planuje w swoim Bizon ZO58 zamontować klimatyzacje, kabinę już uszczelniłem bardzo dokładnie, dodatkowo pod dachem dołożyłem styrodur 5 cm aby odizolować ilość ciepła, która wytwarza się gdy dach się nagrzeje....
Witam kolegów Szykuję się do kolejnego zadania związanego z Peugeot’em 206+. Samochód został sprzedany mojej mamie z „prawie” sprawną klimatyzacją. Według sprzedawcy miało brakować jedynie rurki od skraplacza do wymiennika. Rzeczywistość okazała się o wiele bardziej brutalna. Dane auta: Peugeot 206+, rocznik 2009 VIN VF32M8HZA9Y129998...
witam, witam. pacjent: passat b6 2.0 fsi (bezyna) 2005 r. problem następujący: nie włącza się sprężarka klimatyzacji, jeśli klimatyzacja jest wyłączona nie wyskakuje żadem błąd na komputerze, od razu jeśli ją włączę wyskakuję błąd o numerze 00898 (sterowanie sprężarki A/C, zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany, stały), sprężarka została sprawdzona...podłączyłem...
Witam. Trafił do mnie Passat B6 2.0 TDI, w który renomowany serwis klimatyzacji w Białymstoku stwierdził uwaloną sprężarkę klimy. Po wymianie na drugą, regenerowaną nic się nie zmieniło. Na panelu climatronic status 0, czyli sprężarka załączona. Na wtyczce sprężarki brak napięcia. Znalazłem przetarty przewód sterujący, wymieniłem. Sygnał się pojawił,...
Witam. Mam kolejny problem do rozwikłania. Mianowicie idą cieplejsze dni więc chcialbym usprawnić układ klimatyzacji w 100%. Sytuacja ma się następująco. Kupiłem auto z niesprawną klimatyzacją. Wymieniłem chłodnice klimy, przewody do sprężarki oraz zawór rozprężny. Dodatkowo zawór ciepło/zimno który w moim modelu jest za radiem. Poprzedni właściciel...
Ceny o których mówił mi serwiasant : - zawór przy parowniku 100 zeta - zawór regulatora w sprężarce 400 - 500 zeta , no oczywiście plus robota. W obu przypadkach bez tzw. zrzutu gazu zrobić się tego nie da. Byłem zresztą światkiem w serwisie klimatyzacji jak po nabiciu gazem instalacji klima nie działała bo nawalony był zawór regulacyjny w sprężarce....
Po pierwsze dzięki za odpowiedź a co twojego pytania to po włączeniu klimatyzacji kręci się wirnik sprężarki wentylator od klimatyzacji chodzi, jedynie ten drugi się nie włącza ale z tego co słyszałem to on włącza się jedynie jak się silnik przegrzewa. wizualnie sprawdzałem silniczki od sterowania klapami i trzy z czterech chodzą bo widziałem a ten...
Witam Wszystkich. Mam problem z klimą w Partnerze 1.6 Hdi. Klima dobita gaz prawidłowo - nowa sprężarka czujnik ciśnienia skrzynka pod maską - PROBLEM HP = LP - nie robi ciśnienia. Posprawdzałem okazało się że nie ma napięcia na zawór na sprężarce. Padło na wymianę skrzynki z której wychodzi około 0,8 V - kupiłem nową i nic dalej to samo. Podając ręcznie...
Witam jak w tytule klima nie działa.Wymieniłem kompresor był cały zielony nieszczelny na korpusie, zamówiłem nowy. Brak jest sterowania na zawór sygnał plusa idzie ze sterownika silnika masa z obudowy i nie wiem jaka jest dalsza droga. W panelu klimatyzacji słyszę jakiś przekaźnik cyka po włączeniu przycisku ac off.Komp pokazuje w grupie klimatyzacji...
Jeżeli napięcie dochodzi do sprężarki to są dwie opcje albo sprężarka do wymiany albo zawór lub cewka jest uszkodzona. Jedno z dwóch. A jaka tam jest sprężarka? Ta informacja dużo powie. Można sprawdzić rezystancję zaworu lub cewki jak cewka to musi być przekaźnik, jak zawór to sterownik np. silnika steruje nim w miarę potrzeby wysterowania zaworu na...
Klimatyzacja to prawdopodobnie oddzielny problem, ale może być tak, że działa, ale ogrzewanie... jeszcze mocniej. Nawiew jest z tego samego pudła nagrzewnicy. Sprawdź, czy włącza się sprężarka. Jeżeli sprężarka pracuje (załącza się) to klima pracuje. Co do ogrzewania - prawdopodobnie padł elektrosiłownik klap, sterowany pokrętłem na panelu ogrzewania....
Tu z zaprzyjaźnionego forum - może Ci pomoże Wyświetlana wartości kodu. 1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej 2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) 3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56) 4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury...
Problemem okazał zawór sterujący w sprężarce, który źle sterował czynnikiem ,wymieniony - problem znikł.
jest tam zawór rozprężny czy dysza na tłocznej stronie ? jak zawór to możliwe że jest uszkodzony i nie reguluje temp. na powrocie. jeżeli jest dysza to komputer nie wyłącza klimatyzacji bo pewnie czujnik na parowniku nie działa tak jak powinien. Jak temp. na powrocie z parownika osiągnie 0*C to komputer powinien wyłączyć klimatyzację. i po chwili włączyć....
Sanden drogi użytkowniku. Zawór sterujący może być problemem, tak samo jak rozprężny, ale nie musi. Mogą być też tłoki do wymiany, choć na zdjęciach wygląda ok. Poza tym w skrajnym przypadku może być potrzebna regeneracja sprężarki. Podaj model sprężarki,mile widziany wg 4season,(ewentualnie jaki to Sanden) model samochodu , rok produkcji, koniki, i...
W tych sprężarkach standardowym uszkodzeniem jest źle działający zawór sterujący. Dopóki się nie otworzy i nie połączy strony ssawnej z komorą wewnętrzną sprężarka pracuje bezoporowo. Krzywka na wałku napędowym się nie wychyla i tłoki praktycznie nie poruszają się. Jeśli chodzi o sprzęgło to jest to sprzęgło zrywalne. Kiedy sprężarka ulegnie uszkodzeniu...
Podmieniłem sprężarkę, ale efekt ten sam czyli jak zawór podpięty kompresor pracuje ale klima nie chłodzi. Po odłączeniu przewodów zaworu chłodzi ale do 2000 obrotów i się wyłącza. Podpięcie pod klipa wykazało błąd:"Obwód sterowania mocą sprężarki- obwód otwarty 030" I teraz zastanawiam się czy te dwa przewody co idą do zaworu powinny mieć stałe 12v(to...
Potrzebny schemat elektryczny klimy do xc 90 silnik 4.4 8V Auto posiada klimę dwustrefową (tylnią) auto sprowadzone z ameryki i zamarzają rurki. wymieniony zawór rozprężny, sprężarka , osuszacz , sprawdzona drozność rurek i dalej to samo.A w sprężarce jest oprucz sprzęgiełka jeszcze jakiś zawór sterujący i nie wiem jak powinien być wysterowany.Ciśnienie...
W ciągniku rolniczym sprężarka klimatyzacji sterowana jest termostatem z kapilarą jak w lodówce. Jak,gdzie zamocować tą kapilarę, żeby termostat właściwie sterował sprężarką ? W oryginale została ona urwana i wyjęta, nie wiem gdzie powinna być, przy parowniku ? koniec zawinięty o zawór rozprężny ( tam widziałem jakiś kawałek przykręcony opaską ). Massey...
Nie do końca rozumiem co poniektórzy koledzy piszą. Sprawna sprężarka nie wyje przy 20 bar bo to dla niej stan normalnej pracy. Jeśli skraplacz nie będzie chłodzony to ciśnienie w ciągu kilku sekund wzrośnie do takiego że czujnik wyłączy. Przez te kilka sekund nawet cyklicznie nie da się sprężarki zniszczyć. Nie pamiętam dokładnie ale w tym aucie chyba...
Dzień dobry. Mam Octavie 2 ze sprężarka Zexel 1K0 820 803N. Oczywiście niska wydajność chłodzenia, z kratek 12-14 stopni. W zeszłym roku wymieniony skraplacz( dziurawy) nie wiem jak długo auto jeździło na pustym układzie, w tym roku zrobiona obsługa, miesiąc temu jako tako to działało, teraz chodzi jeszcze gorzej. Ciśnienie HP 9, LP 4 bary. Sprężarka...
Witam Od zeszłorocznego sezonu nie używałem klimatyzacji. Po odpaleniu ostatnio - przykry wniosek: nie chłodzi. Myślałem że uciekł czynnik, ale nie - na manometrach 5 bar. -po włączeniu klimatyzacji sprzęgło sprężarki zaskakuje - rotor się kręci, ale ciśnienia po stronie LP i HP takie same -podmieniłem elektrozawór sterowania sprężarką ( SANDEN SD7C16...
Uszkodzony zawór sterujący sprężarką. Normalna przypadłość. On jest sterowany PWM.
Na powyższym rysunku przekaźnik nr. 12 i bezpiecznik nr. 20 jest od sprężarki ze sprzęgłem. Kabel do sprężarki leci bezpośrednio od tego przekaźnika do sprężarki. Masa też przewodem. Dodano po 36 Jeszcze nie widziałem Astry H z 2004 roku aby sprężarka była sterowana zaworem, ale rzeczywiście na aledrogo są takie zawory w sprzedaży, czyli chyba jeszcze...
Czy jest to klima-klima czy "climatronic" ? W moim Oplu ( Rekord 86 ) Jest klima fabryczna, ale jej instalacja jest dopinana kostkami do zwykłej. Niema w niej żadnej elektroniki tylko czysta automatyka. Funkcje jakie realizuje to załączanie - wyłączanie sprężarki w zal. od temperatury czynnika, dołączanie wentylatora chłodnicy w zależności od temperatury...
moze koledzy cos z tego wyczasacie Dodano po 2 a tu objasnienie jeszcze do tego rysunku po pl 1 - główna skrzynka łączeniowa (CJB), 2 - przekaźnik dmuchawy ogrzewania, 3 - silnik dmuchawy ogrzewania, 4 - wyłącznik dmuchawy ogrzewania, 5 - regulowany rezystor dmuchawy ogrzewania, 6 - główna skrzynka łączeniowa (CJB), 7 - przełącznik ogrzewania, 8 - silnik...
Dzięki za info! Nie polecam omijać tego czujnika, skutki mogą być opłakane. Nawet na próbę, czy w ogóle działają obwody komputera i sterowania sprężarką? Mam świadomość, że jest ryzyko rozerwania układu lub uszkodzenia sprężarki (choć zapewne jest jakiś zawór bezpieczeństwa), ale 15 sekund nic złego nie powinno zrobić. Chyba że chodzi o niebezpieczeństwo...
Dorzucę fajny link: Użyłem złego określenia pisząc, że jest bezpieczniejszy. Ale na pewno jest lepszy, pod każdym względem od 134a. No i zacząłem teoretyczne odkopy internetu. Załóżmy czysto teoretycznie, że zastępujemy r134a przez R600a. Uszczelnienia przy lepkości jaką ma izobutan muszą być śmieszne w porównaniu do wymagań r134a. Smarowanie będzie...
nie sprawdzisz jej rękami.musisz oddać kompresor na hamownie biorą około 100 zł.jeślli się kręci to znaczy że nie jest zatarty(konkretnie)FAFIK nie mów że jeśli nie ma oporu to jest zepsuta bo nie raz staje zawór sterujący i 90% mechaniorów twierdzi ze jest zepsuta.generalnie w rekach jest nie do sprawdzenia,jeśli nie stoi dęba(zatarcie)
Witam Wszystkich po długiej nieobecności. Problem z klimatyzacją został rozwiązany w połowie czerwca. Sprężarkę wysłałem do , tam wymieniono zawór sterujący pracą sprężarki. Przesyłkę otrzymałem po tygodniu. Zamontowałem, wymieniłem również filtr osuszacz. Pojechałem do stacji gdzie wcześciej miałem odpompowany gaz, aby nabić instalację. Po załadowaniu...
Taki pomysł byłby wykonalny, ale ilość części potrzebnych do wykonania/dorobienia/przerobienia przyprawia o zawrót głowy i skowyt portfela ;) Klima fabryczna działa następująco: w zbiorniczku masz czynnik chłodzący który w momencie włączenia ustrojstwa zostaje wpuszczony do układu, w którym sie rozpręża. Zgodnie z zasadami termodynamiki pobiera energię...
Witam ponownie, w starych sprężarkach tych z zewnętrznym sprzęgłem na elektromagnes jest zawór sterujący ciśnieniem w sprężarce, wiem bo wymieniałem.....
Może ktoś będzie wiedział jaki jest jeden ze stu jeden problemów Sterowanie sprężarki, ślizgające się sprzęgło, uszkodzona sprężarka, zawór rozprężny. Jeśli sprzęgło "klaska" po włączeniu AC to sam tutaj nic nie zrobisz, potrzebna ingerencja w układ, a co za tym idzie odessanie czynnika.
Sterowanie zaworem za pomocą sygnału pwm, uszkodzony zawór sterujący albo urwane zabezpieczenie napędu sprężarki, co dokładnie to ustali gość w warsztacie mający odpowiedni sprzęt i pojęcie o klimie.
Zadaniem zaworu rozpręznego jest regulacja przepływu czynnika a co za tym idzie muszą by rózne ciśnienia, tak aby cały czynnik zdołał odparowac w parowniku. Także, jak widac to spręzarka odpowiada za to Czyli Twoim zdaniem to kończąca się sprężarka? Gnębi mnie dalej kwestia tego zaworu. Twoja powyższa odpowiedź ma częściowo uzasadnienie. Bo zawór faktycznie...
Jakie ciśnienia podczas pracy? Wentylator pracuje? Pobór prądu przez zawór sterujący? Sprężarka bez sprzęgła z zaworem z tylu ?
Przyczynami problemu były przycinający się zaworek w sprężarce oraz zbyt niskie napięcie wychodzące z uszkodzonego panela sterującego. Dodano po 21 Założyłem inny panel i klima działa dobrze ale szwankuje w nim co innego więc chciałem naprawić swój panel w którym jak cie okazało przypaliły się cztery rezystory łączone równolegle na ścieżce pomiędzy...
Pewnie na sprężarce PEX 14 ,umęczony zawór sterujący lub zbyt duża ilość oleju w układzie albo zbyt gęsty ,naprawa zakończy się wymianą sprężarki
Że tam jak jakieś sprzegiełko Przecież tam wszystkim steruje zawór który z kolei jest sterowany PWM -em przez climatronic. Zadnego sprzęgiełka nie ma ,nie te czasy.Pompa kręci sie cały czas. Sprawdz testerem czy "widzi" cisnienie i po odpieciu zaworu czy "widzi" jego nieobecnośc.
Masz tu zawór rozprężny. W malej dziurce jest lrzegroda sterowana mieszkiem przy dużej dziurce. Jak w dużej za ciepło lub za chłodno to przegroda się zamyka lub otwiera Kogo chcesz uczyć i to jeszcze ssmemu nie wiedząc o co chodzi??? Poczytaj sobie o termostatycznym zaworze rozprężnym i nie opowiadaj głupot! Żaden, nawet super sprawny" TZR nie zabezpieczy...
Sterowanie sprężarki odbywa się tutaj tylko poprzez zawór N280. Trochę dziwny ten opis błędu bo nie ma ze sprężarki żadnego sygnału zwrotnego. Próbowałeś odłączyć N280 i patrzeć czy coś się zmieni w opisie błędu? Sprzęgło jest sprawne? N280 jest sterowany poprzez J519 - wtyczka D czyli A1 na rysunku - T17I.
elektromagnes kompresora był spalony - został wymieniony ( teraz jak dam napięcie 12v na elektromagnes to sprężarka normalnie działa), zawór kompresora również został sprawdzony i działa. Do elektromagnesu dochodzi napięcie ok. 4,8v , gdy włączymy przycisk AC na panelu. Gdy wyłączymy przycisk AC napięcie ginie. Po wymianie BSM udalo się skasować błąd...
Zbliża się sezon letni i z pewnością wszyscy użytkownicy samochodów zaczną częściej korzystać z klimatyzacji i pojawią się w warsztacie. Należy jednak pamiętać, że sprawność tego układu zależy od jego poprawnej obsługi oraz regularnej konserwacji. Jako producent szerokiej gamy profesjonalnych stacji obsługi klimatyzacji oraz centrum Call Center przyjmujące...
Może byś tak podał markę, model, rocznik samochodu oraz informację w jaki silnik jest wyposażony. Jak mniemam sprężarka ma zawór sterujący wydatkiem a nie sprzęgło, trzeba sprawdzić sprzętem diagnostycznym jaki tam płynie prąd oraz podpiąć manometry i zmierzyć ciśnienia HP i LP
Rys. Elementy układu klimatyzacji samochodu Audi A4 B6 (8E_) Kolorem czerwonym zaznaczona jest strona wysokiego ciśnienia HP (High Pressure) Kolorem niebieskim zaznaczona jest strona niskiego ciśnienia LP (Low Pressure) Kompresor (sprężarka) klimatyzacji napędzana jest od wału korbowego silnika poprzez pasek wielo-rowkowy PK, który napędza wał napędowy...
I zaczyna się tłumaczenie jak dzieciom. Komputer, sterownik, tester to nie jakaś super inteligentna maszyna, a urządzenie które zostało zaprogramowane i pokaże to co mu wprowadził programista. Jeżeli sterownik "widzi" cewkę to podaje na nią prąd, czyli ją steruje, ale czy trzpień wewnątrz cewki nie jest zatarty, urwany, tego już tester, sterownik nie...
To nie czujnik tylko zawór sterujący ciśnieniem. Zrób zdjęcie i wstaw na forum, w większości sprężarek jest wymienny. Patrząc na zdjęcia z sieci może być niewymienny bo nie ma żadnego elementu który go mocuje tak jak w innych sprężarkach
Jak zerwało sprzęgło, to sprężarka jest zatarta, to raz, dwa jest wyposażona w zawór regulacji ciśnienia w układzie sterowany pwm, "ręką" się jej nie sprawdzi Ponieważ kolega nie posiada ani wiedzy ani sprzętu proponuję udać się do warsztatu, który naprawi klimatyzację Wątek zamykam jako bezcelowy
Odświeżam dla potomnych, temat został usunięty przez moderatora, nie wiem czemu. Jednak znalazłem uszkodzenie i może się komuś to przyda. W Mercedesie nie da się włączyć ciepłego nadmuchu, na sterowniku ustawiam temp. na maksa, a dmucha zimne. Pokazało dwa błędy 9622 i 9630 - nie mam pojęcia, co one znaczą. Zawór pod wycieraczkami ma napięcie, płyn...
Witam, napięcie zasilania zaworu sprężarki jest zbyt niskie czyli 9,8 V a powinno być 12V jak Sam piszesz jest tam zawór regulacji ciśnienia a ów zawór sterowany jest sygnałem PWM, więc mierząc woltomierzem takie napięcie może być poprawne. Obstawiam że sam sterownik jest sprawny, a samą naprawę warto zacząć od sprawdzenia ciśnienia w układzie i czy...
Na sprężarce są dwa złącza, jedno od sprzęgła z boku sprężarki i drugie z tyłu od regulacji wydajności. Zobacz czy jest tam podłączona wtyczka, czy zawór ma jakaś rezystancję i czy na zaworze pojawia się sygnał PWM i o jakim wypełnieniu. Można by było sprawdzić ciśnienia po stronie HP, LP i wysterować zawór i zobaczyć czy ciśnienia się zmienią. Zawór...
Witam serdecznie! W aucie sprężarka nie wytwarza ciśnienia- brak jest zasilania zaworu sterującego sprężarki. Czynnik nabity, układ szczelny, ciśnienie czynnika w normie. Na krótko sprężarka działa ( przy podaniu napięcia na zawór), prąd na niej jest normalnie. Wentylator startuje od razy przy włączeniu klimatyzacji. Co może być przyczyną braku zasilania...
Ciśnienia fizycznie na nanometrach jest okej. Temperatury każda jedna jest w porządku różnica dosłownie 2 dyszel. Czujnik zmierzchu działa bezproblemowo, czujnik deszczu również. Szyba w aucie jest oryginalna. Do chwili obecnej wymieniłem: a) osuszacz b) zawór rozprężny na grodzi c) czujnik ciśnienia czynnika przy skraplaczu d) zawór zmiennej wydajności...
to jest sprężarka SD6V12 i w nich są zawory sterujące wydajnością KTT060024 (MT2304) Ja o tym wiem i pracuję przy tym. Ty czytasz i to jeszcze żle! Tam jest JEDEN zawór sterujący! Resztę Ci już napisałem, więc działaj!
Sprawdź czy obraca się środek kompresora !Spróbuj wysterować sprężarkę testerem! Jeżeli takiego nie posiadasz to w ostateczności jeżeli kompresor jest z zaworem sterującym a nie elektromagnesem to 12v na zawór i sprawdzić czy ciśnienia się ruszają. Uwaga to można zrobić tylko gdy auto chodzi na wolnych obrotach.
Sprężarka bezsprzęgłowa ma zmienną wydajność, sprężarka tradycyjna - stałą. Sprężarkę bezsprzęgłową można włączać i wyłączać w dowolnym momencie, sprężarkę tradycyjną powinno się załączać wyłącznie podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Sprężarka tradycyjna w automatycznej klimie chodzi cały czas - temperatura nawiewu ustalana jest przez klapy mieszające,...
Sprężarka sterowana elektrozaworem jest na stałe sprzężona (ma tylko sprzęgło zrywalne na wypadek gdyby się zatarła). Zawór steruje wydajnością tłoczenia.
Ciśnienia jakie widzi komp i pobór prądu przez zawór sterujący sprężarką.
Ta informacja o uszkodzeniu sprężarki bez czynnika to totalna bzdura. Konkretny przykład Ibiza 6J po lifcie typowa usterka tego modelu - nieszczelny skraplacz. Użytkownik jeździ bez gazu kilka miesięcy nawet o tym nie wiedząc (okres zimowy). Auto naprawione i klima działa bez problemu. Takich przypadków miałem kilkanaście. Były lepsze i gorsze serie...
Zlecę wykonanie prototypu układu dodatkowego sterowania dla powietrznej pompy ciepła. Dowolny mikroprocesor (preferuję Atmel, Microchip), dowolny język programowania (preferuję C/C++, Bascom). Podstawowe funkcje to sterowanie wentylatorem, zaworami EV, odczyt temperatur z czujników i reakcja zwrotna napięciowa do bazowego układu sterowania, załączenie...
Czyli teraz masz w układzie R134a? Był ale uciekł przez nieszczelny zaworek Schroedera. Aktualnie jest argon pod ciśnieniem 15 bar. Byleś pomiarów nie robił pirometrem. Tylko przylgowe. Podejrrzewam, że użyłeś zbyt dużej butli do zmieszania. Jak ją jeszcze masz to sprawdź czy coś się w niej chlupie. Czy jest ciecz. Jak nie ma cieczy to cała robota...
Chodziło mi o skraplacz w agregacie Czyli dla urządzenia i dla termodynamiki to jednak parownik, skraplaczem jedn. zewn. jest tylko w klimach. Akurat tu lepiej być precyzyjnym, bo ktoś inny może inaczej rozumieć ( ja rozumiałem skraplacz jako wymiennik czynnik-woda) Chodziło mi ze -8 na chłodnicy agreagtu. A na rurce ssącej do sprężarki +10. Na rurce...