a sprzęgło jest wewnątrz, w tylnej części tam, gdzie idzie kabelek do jego włączania. Nie ma żadnego sprzęgła, jest zawór sterujący wydajnością sprężarki
Wcale nie jest powiedziane, że cisnienie 2bar świadczy o tym, że układ jest ok. Sprezarka o zmiennej wydajności zaczyna spręzać teoretycznie dopiero jak ciśnienie na ssaniu jest powyzej 2,5 bar. Przyczyna może być zawór rozprężny lub też usterka samej sprężarki
Czujnik na rurce do sprawdzenia, i zawór wydajności jak jest na sprężarce.
Oczywiście zawór sterujący wydajnością sprężarki. Wyprzedam pytanie: tak trzeba ściągnąć czynnik do wymiany I może zmień serwis jak Ci każą czekać do lata bo "może się naprawi" :)
uszkodzenie raczej od strony elektrycznej tzn 9V na zasilaniu cewki sprzęgła to troszkę mało. Czy tarcza sprzęgła nie ślizga się względem koła po załączeniu klimy? Dość częstą usterką w tych sprężarkach jest uszkodzony zawór regulujący wydajnością sprężarki.
Sprężarka sterowana elektrozaworem jest na stałe sprzężona (ma tylko sprzęgło zrywalne na wypadek gdyby się zatarła). Zawór steruje wydajnością tłoczenia.
Zawór jest sterowany sygnałem pwm, jak podasz mu 12v to sprężarka będzie pracować na max wydajności
Witam ponownie. Klimatyzacja działa jak należy. Geometria wewnątrz sprężarki zatarta. Zawór zmiennej wydajności nie potrafił zmieniać wydajności płynnie.
Dokładnie taki automat to tylko bajer na klienta, albo dla tych co prowadzą serwis ogumienia i nie potrafią obsłużyć klimy manualnie. Automaty mają też nie dokładne wagi i zdarza się że uszkadzają przy napełnianiu zawory sterujące wydajnością sprężarek.
Po podaniu 12V na zawór,sprężarka chodzi z maksymalną wydajnością. A jaki jest problem z klimatyzacją w Twoim samochodzie?
Wygląda to na uszkodzony czujnik parownika (sterownik tak steruje wydajnością sprezarki by utrzymywać jego temperaturę na poziomie 5 C) lub zawór sprężarki. Zaczyna chłodzić schodzi do odpowiedniej temperatury i z jakiegoś powodu ma problem z ponownym załączaniem.
To nie jest czujnik, tylko zawór N280. W A3 8P Audi zastosowało kompresor o zmiennej wydajności (w skrócie) i jest to regulowane właśnie zaworem od którego masz urwaną wtyczkę. Taki zawór można kupić osobno (w zależności jakiej firmy masz sprężarkę) i wymienić po opróżnieniu układu. Bez niego klimatyzacja nie będzie działała - kompresor cały czas się...
A jaki tam masz układ klimatyzacji ? Bo są generalnie 2 rodzaje: Ze zmiennej wydajności sprężarką (np Harrison V5) wtedy sprężarka powinna pracować cały czas jak tylko klima jest włączona. Drugi rodzaj to z "cyklującą" sprężarką: zawór rozprężny reguluje w zależności od temp parownika, a skroplony gaz się magazynuje. Jak ciśnienie spadnie po stronie...
Witam. Jeśli nie ma błędów to prawdopodobnie uszkodzony jest zawór regulacji wydajności w sprężarce. Może być również zerwane koło pasowe sprężarki ale stawiałbym na to pierwsze.
Gdzie dokładnie znajduje się zawór rozprężny? Czy naprawa zaworu wydajności sprężarki polega tylko na jego wymianie?
Sprężarki stosowane w m.in. Lagunie mają sterowanie wydajnością odwrotnie niż w wiekszości tzn. sprężarka po podaniu zasilania na elektrozawór (i przy załączonym sprzęgle) zmniejsza swoją wydajność. Gdy zasilania brak na elektrozawór (przy załączonym sprzęgle) sprężarka zwiększa swoją wydajność. Z tego co piszesz zawór działa prawidłowo - przyczyna...
(at)carrot czy możesz podać konkretny cytat gdzie ktoś sobie wymyślił nieistniejący zawór w sprężarce? To wymyślił (at)dale65 . Mało tego, aby było śmieszniej zamieścił zdjęcie takiego zaworu służącego niby do sterowania/regulacji. Ten zawór pełni całkowicie inną funkcję. Ma on tyle wspólnego ze sterowaniem co .....tu mógłbym dostać banana. Jest cała...
Instalacja klimatyzacji ma pewną bezwładność , zatrzymanie sprężarki nie powoduje natychmiastowego puszczenia ciepłego powietrza , musi się reszta czynnika rozprężyć a i sam parownik ma pewną pojemność cieplną . Przyczyn może być kilka , trzeba poszukać . Może to być zawór rozprężny , może to być uszkodzony presostat . Może to być nawet nadmiar czynnika...
Zawór rozprężny trzeba szukać przy parowaczach (tam skąd leci chłód) i jest na pewno nie jeden.. Ciśnienie jest wysokie, bo układ chodzi na maksymalnej wydajności, sprężarka jest praktycznie podlewana czynnikiem- to nie mroźnia. Przyczyny mogą być różne, właśnie czujnik zaszronienia, brak obciążenia cieplnego, lub zawór, zawory rozkręcone na maksa....
Ciśnienia tak jak pisałem przed wymianą i po za dużo się nie zmieniły, przed robił może 6-7 stopni na sondzie parownika ale było też chłodniej na zewnątrz. Może to pobożne życzenie, perspektywa 140zl za zawór, a 1.5k za sprężarkę robi swoję, tym bardziej że kolejne auto które ma kompresor ze zmienną wydajnością i problemy z klimą, przy układach ze stałą...
W sprężarce nie ma żadnego czujnika a jest to zawór zmiennej wydajności, i elektrycznie jest sprawny bo widać w parametrach, że bierze prąd i błędu od niego nie ma. Masz uszkodzone/zerwane sprzęgło sprężarki bo wałek stoi. W tym typie sprężarki wałek ma się kręcić cały czas gdy silnik włączony (nawet jak klima wyłączona), nie ma tam sprzęgła elektromagnetycznego,...
Cześć, posiadam mastera blaszaka 3 osobowego z 2013r. Wczoraj została nabita klimatyzacja czynnikiem r134a 580g, ale mam wątpliwości co do ciśnień w układzie. Sprężarka się włącza, wentylatory pracują, jest nowy zawór rozprężny i skraplacz z osuszaczem natomiast ciśnienia jakie są to LP 2.3 bar a HP4.5 bar przy temperaturze otoczenia 10 stopni. Zauważyłem...
Sprawdź olej w układzie, jeśli nie jest ołówkowy, jest duża szansa że uszkodził się tylko zawór wydajności w sprężarce ( mechaniczny) a sama sprężarka nie zaczęła opilkowac. Jest olej masz czysty płukanie układu nie jest wymagane.
Ciśnienia nie ok. Z tego co pamiętam to jest zam zawór regulujacy wydajnością więc idealne ciśnienia to HP 10-12 a LP 2. Mi to wygląda na ciagle za dużo oleju albo przeładowany czynnikiem układ
Ja myślę że Pan od klimy nie ma zbytnio pojęcia co to może być a będzie się uczył na Twoim przypadku. Lepiej chyba znaleźć kogoś kto naprawia klimatyzacje a nie tylko je nabija. Czy po załączaniu kompresora zmienia się ciśnienie w układzie? Na sprężarce masz zawór od jej wydajności.
Witam, jestem pod wrażeniem wiedzy Pan georgesgr, chciałbym poprosić o pomoc w następującej sprawie: na życzenie klienta i z użyciem jego części zamontowaliśmy klimatyzację do Peugeota 308 1.6hdi z 2007 roku. Wszystko było OK do momentu próby uruchomienia. Układ niestety nie działa mimo zaprogramowania BSI. Nie wiem czy nie brakuje jakiegoś modułu ?...
Czyli pozostaje uszkodzone sprzęglo, albo zawór regulacji wydajności. Dodano po 12 Czy to sprzęgło działa na zasadzie siły odśrodkowej,czy ten zawór uruchamia je jakoś ciśnieniowo.
Podaj pełne 12V na zawór wydajnościowy i zobacz czy na niskim zrobi się zimno/podskoczy ciśnienie widziane z presostatu. Nie operuję fabrycznymi symbolami więc nawet nie wiem, co to n280 czy g65. Ciśnienie 5-6bar rozumiem widziane przez kompa?
Z tyłu sprężarki wciśnięty i zabezpieczony pierścieniem , ostatnio mi wystrzelił. To jest zawór regulujacy wydajnośc sprężarki a nie zawór rozpręzny
Pewnie padł system sterowania wydajnością sprężarki, albo zawory. Nie wiem jaki rodzaj sterowania jest u Ciebie, ale albo masz dodatkowe przewody do epektromagnesu znajdującego się po przeciwnej stronie spręzarki niż jest sprzęgło, albo jest tam mechaniczny rozdzielacz. W kazdym razie bez spuszczenia czynnika się nie obejdzie, ale jak będziesz miał...
Jak podasz na zawór 12V to sprężarka powinna tłoczyć z całą wydajnością. Jeśli układ napełniony i sprężarka sprawna to po zasileniu zaworu powinieneś wyczuć niewielki opór podczas kręcenia kołem pasowym, jak kręci się luźno to ukręcone zabezpieczenie zrywalne napędu.
Na sprężarce są dwa złącza, jedno od sprzęgła z boku sprężarki i drugie z tyłu od regulacji wydajności. Zobacz czy jest tam podłączona wtyczka, czy zawór ma jakaś rezystancję i czy na zaworze pojawia się sygnał PWM i o jakim wypełnieniu. Można by było sprawdzić ciśnienia po stronie HP, LP i wysterować zawór i zobaczyć czy ciśnienia się zmienią. Zawór...
Widzę, że tamat odbiega od ogólnych zainteresowań Polaków :) W sumie to nawet jednostkowych :) Może z innej beczki. Prototyp układu chłodzenia już zbudowaliśmy. Sprężarkę napędza silnik elektryczny o obrotach 3000/min przełożenie jakie zastosowaliśmy to 3:1. Teoretycznie uzyskaliśmy 1000 obrótów na sprężarce (tachometr zamówiony, w drodze). Po podpięciu...
to jest sprężarka SD6V12 i w nich są zawory sterujące wydajnością KTT060024 (MT2304) Ja o tym wiem i pracuję przy tym. Ty czytasz i to jeszcze żle! Tam jest JEDEN zawór sterujący! Resztę Ci już napisałem, więc działaj!
Nic z tego nie wyjdzie bo sprężarka nie jest na r134 i przypadkowo dobrane elementy. Jeśli już to montujemy cały układ klimatyzacji z jednego samochodu albo klimatyzator sieciowy 230V. Zresztą teraz klimatyzatory są tak tanie że nie opłaca się DIY robić. Po drugie jaki zawór rozprężny, jak połączysz aluminium z miedzią, czy masz więcej niż 0 pojęcia...
2,5bara na ssaniu świadczy, że spreżarka pracuje poprawnie (zmienna wydajnośc). Spróbuj dodac czynnika
Takie ciśnienie na LP świadczy o brku wydajności spręzarki A jakie powinno być LP przy wydajnej sprężarce??? W-g mnie to zawór rozprężny ma za duży przelot i puszcza na parownik nie rozprężony dostatecznie czynnik.
elektromagnes kompresora był spalony - został wymieniony ( teraz jak dam napięcie 12v na elektromagnes to sprężarka normalnie działa), zawór kompresora również został sprawdzony i działa. Do elektromagnesu dochodzi napięcie ok. 4,8v , gdy włączymy przycisk AC na panelu. Gdy wyłączymy przycisk AC napięcie ginie. Po wymianie BSM udalo się skasować błąd...
Ale jak dobre to ciśnienie, trzeba mierzyć zegarami-ssanie i tłoczenie. Nie sięgam za daleko wiedzą w temacie sprężarek, ale obiło mi się, że są z wewnętrzną regulacją wydajności i tam może być halo. Rurka zarabiana- mam nadzieję, że w pełni drożna, że zawór nie został przytkany paprochem. Czasem trzeba otworzyć układ i podać suchy azot na tłoczną stronę...
I nie chodzi o to jak to wygląda z zewnątrz czyli jedna JZ i wiele wewnętrznych. Zacytowane materiały podają taka definicję multisplit: jedna JZ i kilka JW nie ma nic więcej o rodzaju sterowania. Dla mnie obraz jest taki VRV czy VRF jest multisplit ale nie każdy multisplit jest VRV/VRF tak jak kwadrat jest prostokątem a nie każdy prostokąt jest kwadratem...
Dawno tutaj nie pisałem bo wszystko działało jak trzeba. Dla przypomnienia - w marcu 2019 zrobiłem sobie powietrzną PC na bazie Daikina SkyAir 12,5kW. Wybebeszyłem agregat, przeniosłem sprężarkę z resztą gratów do kotłowni a na zewnątrz został tylko parownik z wiatrakiem w oryginalnej obudowie. Cała elektronika z inwerterem została wewnątrz w szafce....
Zbliża się sezon letni i z pewnością wszyscy użytkownicy samochodów zaczną częściej korzystać z klimatyzacji i pojawią się w warsztacie. Należy jednak pamiętać, że sprawność tego układu zależy od jego poprawnej obsługi oraz regularnej konserwacji. Jako producent szerokiej gamy profesjonalnych stacji obsługi klimatyzacji oraz centrum Call Center przyjmujące...
Olej możesz zastosować syntetyczny silnikowy np.5W30 lub olej do sprężarek klimatyzacji . Co do odzyskania oleju to taniej będzie go uzupełniać a najlepiej pozbyć się sprężarki od chłodni bo nie ma pierścieni zgarniających i będzie pobierał olej i nic na to nie poradzisz pozostaje uzupełniać i spuszczać z separatora ta mala śrubka z boku . Można z powodzeniem...
Kompresor zwieksza wydajnosc do 76% (jakkolwiek te wartosci mozna przetlumaczyc) A cisnienie w ukladzie pozostaje 5 Bar. Uszkodzony (zablokowany) zawór sterujący wydatkiem lub sama sprężarka
Cześć, Pisze z prośbą o pomoc w uruchomieniu świeżo zamontowanego (używanego). zestawu Split. Piszę spoza UE. A więc, jeśli ktoś chce pisać o prawie tam obowiązującym to proszę sobie darować. Konkretnie to piszę do Was z Ameryki Południowej z Paragwaju. Dostęp do specjalistów jest tutaj niestety bardzo ograniczony (bardzo to dziwne, bo klimat bardzo...
Myślę że musisz porządnie sprawdzić co się dzieje na wolnych obrotach...ciśnienie na wysokim , na niskim , co widzi clip, wysterowanie sprężarki (tam masz chyba zmienne wysterowanie czyli zawór), jakie temperatury....
Wiem, że te sprężarki są zmnienno wydajne i odpowiada za to zawór wydajnościowy w sprężarce Wydajność oszacujesz, na VAG u za pomocą wypełninia otwarcia zaworu i jego prądu. Jak masz cyka to pogrzej czujniki temperatury i wypełnienie otwarcia musi się zmienić.
Sprzęgło w tej sprężarce to nie jest klasyczne sprzegło z cewką i tarczą ale sprzęgło przeciązeniowe (zrywalne) - tutaj nie ma czegos takiego jak załączanie i rozłączanie spręzarki. Sprzęgło to podaje cały czas moment obrotowy z koła pasowego na wąłek sprężarki - jedynie gdy sprężarka będzie zbyt duzym obciążeniem nastąpi trwałe zerwanie tego sprzęgła....
Witam. Odkad posiadam ten samochód (alfa Romeo 166 3.0)borykam się z problemem słabo działającej klimatyzacji na wolnych obrotach. Ostatnio sprawdziłem ciśnienia podczas pracy układu i tak: Wolne obroty i nawiew w samochodzie ustawiony na minimum, ciśnienie LP 2 bary z groszami, HP oscyluje w granicach 10-13 bar (przy 13 włącza się pierwszy bieg wentylatora)...
https://obrazki.elektroda.pl/3186341200_... Rys. Elementy układu klimatyzacji samochodu Audi A4 B6 (8E_) Kolorem czerwonym zaznaczona jest strona wysokiego ciśnienia HP (High Pressure) Kolorem niebieskim zaznaczona jest strona niskiego ciśnienia LP (Low Pressure) Kompresor (sprężarka) klimatyzacji napędzana jest od wału korbowego...
-zły czynnik ( np R12 zamiast R134a). A kiedyś miałem sytuację że lodówkarz wrypał do klimy freon pół na pół z azotem z butli. -sprężarka nie robi właściwego ciśnienia ( np zuzyta-próby na "sucho") -za wysoka temp. skraplacza -zawór rozprężny.
w oplach z lat 96 -98 stosowany był zawór rozprężny o dosyć wadliwej budowie można go wyregulować ale niejest to sprawa łatwa więc proponuje wymiane , następną wadą jest zawór stabilizacji ciśnienia montowany w sprężarce (taka mośężna niby śruba )sytuacje magminne zawór znajduje się pod plastikową osłoną od strony kierowcy na kturej są zamontowane elektrozawory...
[postid]21140441[/postid] Czyli wychodzi na to, że ani w kij, ani w oko, sam tego bez sprzętu diagnostycznego nie ogarnę. A że jeszcze zadam Ci głupie pytanie, gdyby tak podać zasilanie bezpośrednio na zawór kompresora, do którego ono nie dochodzi, jak już wspominałem, istnieje szansa, że klima by ruszyła? (Zakładam, że na pełnej wydajności, jeżeli...
Więc sprawdź jeszcze czy przychodzi na niego napięcie z instalacji. Sam go nie wymienisz bo trzeba opróźnić układ z czynnika. Jak sprawdzisz napięcie na zaworze i wszystko będzie ok to nie zostaje nic innego jak podjechać do firmy która odciągnie czynnik, sprawdzi wydajność sprężarki oraz mechaniczną stronę działania zaworu.
Proszę bardzo. EIB zostało oracowane jako domowy standard, a automatyka domowa jest raczej prosta. LonWorks natomiast, został opracowany z myślą sterowana budynkami i tu jest szerokie pole jeśli chodzi o urządzenia. Nie zgodzę się że jest to bardziej "przemysłowy standard", przeciwnie!!! Do Lona dostaniesz wszystko jeśli chodzi o automatykę budynków...
Witam. Materiał pochodzi ze szkolenia dot. układów klimatyzacji. Narazie tyle. Termostatyczny zawór rozprężny. Termostatyczny zawór rozprężny kontroluje ilość czynnika wpływającego do parownika. Zawór rozprężny jest umieszczony w pobliżu wlotu do parownika, a często na samym wlocie. Ogranicza on przepływ czynnika wywołując w ten sposób spadek ciśnienia....
. Z tego gazu, który był w lodówce, to już prawie nic nie zostało. Wszystkie rurki prowadzące do sprężarki przeciąłem, gdy ją demontowałem. To nie prawie nic, tylko absolutnie nic nie zostało. chciałem zbudować układ bazujący na powietrzu, Najpierw doszkolić się troszkę, jak działa klimatyzacja i dlaczego stosowane są specjalne czynniki. Podpowiem...
Nie wiem skąd masz takie i informacje. Może się mylę ale w Insignii są dwa rozwiązania. Kompresor że sprzęgłem i kompresor bez sprzęgła. Ten twój nie ma sprzęgła. Jest tylko zawór regulujący wydajność. Może inaczej. Nie ma klasycznego sprzęgła o którym piszesz. Jest sprzęgło zrywalne ale jeżeli kręcąc kołem pasowym widać że kręci się wirnik to raczej...
Witam. Trzy lata temu kupiłem lodówkę LG systemu amerykańskiego, czyli podwójne drzwi, ale to mało ważne. Problem pojawił się niedawno, że zaczęła coraz słabiej mrozić. Myślałem, że to ubytek gazu, ale zajmuję się klimatyzacją samochodową, więc posiadam automaty do obsługi, oprócz tego również wiele innych "bajerków". W pierwszej kolejności wlutowałem...
Witam. Mazda 2 2006 rok. Auto przyjechało ze słabo działająca klimatyzacją(manualna). Sprężarka została zdemontowana i zawieziona do sprawdzenia. Sprężarka okazała się dobra . Został sprawdzony układ czy jest gdzieś przytkany. Przy okazji zmieniono zawór rozprężny który jest usytuowany w przewozie na połączeniu rurek a nie na podszybiu. Zawór rozprężny...
Dzień dobry. Mam Octavie 2 ze sprężarka Zexel 1K0 820 803N. Oczywiście niska wydajność chłodzenia, z kratek 12-14 stopni. W zeszłym roku wymieniony skraplacz( dziurawy) nie wiem jak długo auto jeździło na pustym układzie, w tym roku zrobiona obsługa, miesiąc temu jako tako to działało, teraz chodzi jeszcze gorzej. Ciśnienie HP 9, LP 4 bary. Sprężarka...
w audi A4 B6 w czterech autach z jakimi się spotkałem sprężarka pracuje cały czas, za chłodzenie i wydajność odpowiada zawór z tyłu kompresora, jeżeli oś się nie obraca sprzęgło jest uszkodzone jak piszą wyżej... jednak jego uszkodzenie bardzo często wynika nie z zatartego kompresora tylko z uszkodzonej chłodnicy lub osuszacza który powoduje wysokie...
opor tego zaworka jest niezwykle ważny.... Jeżeli podaje sam zasilanie z akumulatora, sprzęgło jest włączone to rezystancja zaworka nie ma nic do tego. Kompresor ma robić ciśnienie a komputer nie ma już nic do tego skoro sam zasila zawór. Ten zawór reguluje wydajność kompresora. Skoro sprzęgło działa - kompresor się kręci, ty podajesz zasilanie na...
Chylę czoła koledze... No właśnie nie rozumiesz co chcesz zrobić, bo wpływasz na cały układ chłodniczy Ze spadkiem obrotów spada ciśnienie na ssaniu co za tym idzie przegrzanie dlatego nazywa się ciśnienie odparowania LowSH a zabezpieczeniem tego zjawiska jest ? itd. Jak już ogarniesz regulację to ze zniecierpliwieniem poczekam na wyniki wydajności....
Po wielu godzinach kopania w internecie zdecydowałem się na zestaw 2 x LG K12AH. Wydajność chłodzenia 3 519 W Wydajność grzania 3 753 W Pobór mocy - chłodzenie 1090 W Pobór mocy - grzanie 1100 W Zasilanie 1/220-240 [V] 50 [Hz] Poziom hałasu jedn.wew. 32 dB Poziom hałasu jedn. zew. 49 dB Wymiary jedn. wew. 911 x 282 x 172 [dł x wys x gł] Wymiary jedn....
Może nie jestem specjalistą od wentylacji i klimatyzacji, ale pojęcie mam. Chyba jednak nie masz. :cy: Wszystko zależy od tego, czy klimatyzator ma wbudowaną nagrzewnicę powietrza czy pompę ciepła. Każdy klimatyzator sprężarkowy jest pompą ciepła bo realizuje termodynamiczny obieg wstecz choć przyjęło się że pompa ciepła pompuje w górę (przenosi ciepło...
Dorzucę fajny link: http://www.google.pl/url?sa=t&source=web... Użyłem złego określenia pisząc, że jest bezpieczniejszy. Ale na pewno jest lepszy, pod każdym względem...
Witam, Mam klimatyzator Ravanson KS-120 założony rok temu przez wyspecjalizowaną firmę. Klimatyzator ma już dobrych parę lat, ale długo leżał nieużywany w magazynie (już dawno nie ma gwarancji). W zeszłym roku wszystko działało OK. Teraz pojechałem na urlop - wczoraj wróciłem i chciałem załączyć klimę, a tu nic. Załącza się, dmucha, ale nie chłodzi....
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
zawór sprężarki klimatyzacji zawór sterowania sprężarki klimatyzacji sprężarki klimatyzacji
regeneracja rozdzielaczy schemat buderus trawienie elektrolityczne
ściemniacz govena wyłącznik govena
TP.SK713PC.825 Mainboard Features and Troubleshooting Domyślne hasło do Kyocera TASKalfa 3551ci