Silnik, który był w samochodzie miał zawór upustowy turbo (wastegate), zatem była to wersja 90 KM. Drugi silnik ma już zmienną geometrię turbosprężarki, zatem jest to wersja 110 KM. Sterowanie zmienną geometrią różni się od sterowania zaworem upustowym, więc należało by przełożyć również sterownik silnika oraz zawór sterujący N75.
to jest zwykły zawór upustowy cisnieniowy mianem westegate nazywa sie zawór o elektrycznym sterowaniu ale niejsza z tym
bula17 , ja piszę, że tam jest zwykłe turbo z zaworem upustowym a Ty piszesz teraz o pompie podciśnienia i jakiejś bańce podciśnienia ło matko. ojciec10 a gdzie Ty mieszkasz ? Odepnij całkowicie wężyk od gruchy ciśnieniowej sztangi przy turbo i wtedy się przejedź. To, że stawia ona opór podczas próby wyciągnięcia sztangi z gruchy to normalne gdyż wewnątrz...
Już ostatni raz odpowiadam, bo szkoda bić niepotrzebnie pianę. To akurat nie prawda, westgate nie jest od tego i nic nie poprawi w sprawie tzw. turbodziury. Natomiast to że problemu nie ma to jest to że za zwyczaj turbiny w seryjnych autach są malutkie i efekt jest znikomy. Właśnie dlatego można dać małe turbiny szybko zbierające się (likwidujące więc...
Pompiarz nic tym przypadku nie pomoże, silnik będzie tylko dymił na czarno. Trzeba wrzucić turbo z silnika Ricardo (Agregat 50 kW), 4CT107 (Star 742) i do tego wyregulować pompę. Jest coś takiego jak zawór upustowy i tego nie można wyrzucić. Silnik mocniejszy ale może nie przetrwać zbyt długo. Dodatkowo przy większym doładowaniu potrzebna chłodnica...
Najpierw trzeba dużo przeczytać, aby zrobić możliwie tanio i dobrze. Na początek polecam lekturę: [url=http://www.racingforum.pl/index.php... Polską książkę: Doładowanie silników-Mysłowski Janusz Ewentualnie anglojęzyczne: Maximum boost -Bell'a Street turbocharging - Warner'a Potem trzeba wyznaczyć sobie cel i znaleźć najlepsze...
Może zawór upustowy od turbo jest zapieczony i cały czas otwarty.
Turbina jest od Lanca Dedra 1.9 td,kolektory są dorobione z rury kwadratowej o ściance 3 mm ,pomimo że to nie żaden baranek też nie żle się spisują ,turbina jest zamocowana bezpośrednio nad kolektorem wydechowym wylot spalin z turba grubościennymi kolankami do tłumnika,tak że nic na zewnątrz nie zdradza uturbienia silnika prócz dzwięku.Między filtrem...
Podłącz vag-a i popatrz w parametry bieżące, przepływomierz z zamkniętym egr powinien wskazywać na wolnych obrotach przepływ ok 450mg/r, z otwartym egr 270mg/r Ten silnik nie ma zmiennej geometrii turbo, tylko zawór upustowy, elektrozawór n75 działa dopiero przy przekroczeniu max ciśnienia doładowania
Witam. Tak jak w tytule. Po mieście jest doładowanie a po wyjechaniu na autostradę turbo się wyłącza, spadek mocy. Turbo zostało wyczyszczone, żadnych luzów nie stwierdziłem. Zawór EGR ok! Zawór upustowy działa. Jedyne co zauważyłem to to iż po wyłączeniu silnika słychać jeszcze turbinę. A olej to Coma 5w40 co mnie boli bardzo :idea: POZDRo
Jeśli masz przeładowanie to należy sprawdzić szczelność dwóch wężyków ciśnieniowych : tego który idzie z króćca muszli zimnej do N75 i tego wychodzącego z N75 do siłownika ciśnieniowego przy turbo. Jeśli wyeliminujesz winę wężyków to do sprawdzenia pozostaje już tylko sam siłownik ciśnieniowy oraz N75. Jeśli chodzi o Twoje drugie pytanie to oczywiście...
Witam chciał bym skonstruować układ który przy osiągnięciu danego ciśnienia np 0,7 bara zacznie uchylac zawór upustowy. Sprawa ma się tak ze dolozylem turbo do seryjnego silnika benzynowego i jest problem z utrzymaniem ciśnienia na zadanym poziomie. Wyobrażam sobie to tak ze założę zewnętrzny mapsensor który będzie połączony z układem płynnej regulacji...
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
Takie wypowiedzi niby doświadczonych ludzi też są całkiem ciekawe. http://allegro.pl/przepustnica-vw-passat... Ta przepustnica służy wyłącznie do gaszenia silnika, nie działa tak jak przepustnica w silniku benzynowym, dlatego m.in. w dieslu nie potrzebny jest zawór upustowy turbo (blow-off)... starsze wersje w ogóle...
Podaj w jaki sposób turbo uległo uszkodzeniu, domyślam się, że masz silnik o oznaczeniu AGR i turbo z zaworem upustowym a nie ze zmienną geometrią więc pewnie N75 nie wysterowywał siłownika uchylającego zawór upustowy spalin albo też była nieszczelność na wężyku ciśnieniowym idącym od N75 do siłownika przy turbinie, w każdym jednak razie sterownik silnika...
Pomiar ciśnienia doładowania prawie wszystko Ci powie. PS. Nie wyobrażam sobie jazdy z doładowanym silnikiem bez wskaźnika ciśnienia.
Cięgno masz równolegle czy prostopadle do osi wirnika turbiny? Jak równolegle to masz zwykły zawór upustowy a jak prostopadle to zmienna geometria. Podaj najlepiej kod silnika i rocznik. Kod jest na naklejce na obudowie paska rozrządu i na naklejce w bagażniku pod klapką do wymiany żarówek.
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
O swapie nawet nie myślę, chyba że z rozbitka z motorem VR4. Ze zwykłym 2.5 V6 szkoda roboty, za mały przyrost mocy. Ale turbo chodzi mi po głowie. Jeżeli silnik wytrzymałby bez zakucia +30-40KM, to kolektor wydechowy z turbo, intercooler, jakiś zawór upustowy, może większe wtryskiwacze i pompa paliwa, parę pierdołek i po sprawie. Do tego na hamownię...
witam , jest tam turbina z zaworem upustowym sterowanym cisnieniem po stronie wysokiego, ustawiana w/g zaleceń producenta, toc tam nie ma przepływki, jest tylko immoZasady na karte, sterowanie tym silnikiem jest mech-pneumatyczne, toć on prosty jak c...p :D i przesto dośc niezawodny, pod samochodem leci rura met łączaca chłodnice powietrza z turbina...
Tak stoi geometria. W tych silnikach były dwa rodzaje turbin. Z klapką upustową a w ostatnich seriach ze zmienną geometrią. Zanim tutbo szarpniesz sprawdź czy membrana w gruszce nie ma dziury. Weź vacuometr zassij gruszkę i sprawdź czy trzyma podcienienie.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Główny słaby punkt w tych silnikach to pompa oleju, a dokładnie zacinający się zawór upustowy. Największe przebiegi robią 9-cio osobowe, blaszaki głównie do ruchu lokalnego. Kiedy wywali panewkę na korbie to dajemy nowy wał, korbowód (o ile reszta się do czegoś nadaje), rozrząd, pompa oleju, uszczelki, turbo, wtryski i pompa HP do sprawdzenia i takie...
W Twoim silniku turbina nie jest regulowana przez sterownik. W tym silniku turbina jest sterowana.[/quote] A jak jest regulowana? 2003 rok 1,4HDI 68 KM ma tylko zawór upustowy...
owszem słychac turbo bo przeładowywuje cisnienie, zacina sie zawór upustowy... tak wiec turbo do demontazu :) sam mozesz to sprawdzic w bardzo prosty sposob, tam gdzie jest tzw. grucha na turbinie na odpalonym silniku zdejmij z niej przewod i zaloz zwroc uwage jak sie biedzie poruszac zawór upustowy, ewentualnie popros kogos niech Ci "przygazuje" i...
Silnik o mocy 90KM nie ma zmiennej geometrii turbiny tylko zawór upustowy, na postoju nie zaobserwujesz jego działania. Kontrola ciśnienia doładowania w grupie 011, przepływomierza i egr w 003
Byłem ostatnio u mechanika i zapytał mnie jakie robię trasy, czy długie czy krótkie. Powiedział, że od krótkich tras, jak silnik sie nie dogrzewa to turbiny się zanieczyszczają jakimś tam osadem. I faktycznie coś może w tym być, ponieważ od września robie bardzo krotkie trasy, wiekszości razy silnik nie zdąży się rozgrzać, wcześniej jeździłem do Italii...
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
Witam w zafirze z silnikiem 1.4 turbo błąd DTC P0299- niedostateczne doładowanie silnika . Oczywiście najpierw sprawdzamy szczelność dolotu (przewody intercooler itp) ale najczęściej pada zawór regulujący turbo (znajduje się na przodzie turbo - widoczny po otwarciu maski) od tego przeważnie się zaczyna . Drugi bardzo częsty przypadek to pęknięcie turbiny...
moje powiedzmy przy 2500 sobie jedzie to w tył to w przód a ja pedałem gazu nie ruszam. Moim zdaniem grucha dzieła nieprawidłowo. Przy pracy silnika na luzie nawet dosyć ostre przegazowanie nie powoduje ruchu sztangi, trzeba by naprawdę wejść na obroty zbliżone do maksymalnych, by się ruszyła. Ale po co? Natomiast pod obciążeniem przy takich samych...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Silnik 90 km z 99 roku zmienna geometria to chyba żart , wiem że były jakies 90-ki po 2000-cznym roku ale tu raczej zwykłe turbo upustowe , inaczej po chłopsku mówiąc po zapaleniu auta ma wciągnąć gruszkę do oporu i w miarę obciążenia silnika zawór n75 upuszcza ciśnienie tak aby turbo dawało ciśnienie zależnie od zadanej ecu i jak na wężyku gdzieś będzie...
Witam mam leona 2 1.2 105 oraz problem raz na jakiś czas odcina turbine wyskakuje błąd oraz EPC bląd P334b Nastawnik ciśnienia doładowania . Kupiłem nowy nastawnik po wymianie od razu taki sam błąd odesłałem dostałem kolejny zawór i problem ten sam znowu dałem mój stary i jest ok odcina raz na jakiś czas . Czy ten sterownik za kodować w VCDS mam opcje...
Nie, turbo mogło by przeładowywać i sterownik wchodzić w tryb awaryjny gdyby zawór upustowy nie działał, ale bez wpływu na wolne obroty Weź płaskie szczypce i zaciskaj po kolei wszystkie wężyki dochodzące do kolektora ssącego na wolnych obrotach, zobaczysz czy zatkanie któregoś wpłynie na pracę silnika
Najprościej będzie wsadzić 1.7 isuzu. Dtl nie jest jakoś szczególnie udany. Wkladajac ten silnik pasuje wszystko p&p. Nawet wysprzeglik z twojej skrzyni pasuje pod tarczę sprzęgłową. Silnik ten jest na pompie mechanicznej tak, że elektryka to dosłownie kilka kabelków (pompa 2, alternator 3, i grzanie świec).Problem może być z łapą od strony rozrządu...
Sztomel, a nie błąd 17958? :) W sumie już sam nie pamiętam... Neron - N75 to koszt ok. 120-150zł (zawór marki Pierburg). Przepływka Boscha kosztuje ok. 250zł, zamiennik można mieć za 150zł. Ewentualnie zawór sterowania turbo, czyli gruszka. Nie wiem, czy silnik 110KM są też w opcjach z zaworem upustowym, ale chyba nie. Tam jest chyba tylko zmienna geometria...
przewody robią się twarde na sekunde dopiero gdy puścisz gaz. zawór upustowy nie jest tam sterowany podciśnieniem tylko ciśnieniem wytworzonym przez turbo. jeżeli go złącze na krótko t zimny samochód chce jechać ale turbo wtedy jest przeżroczyste.
Po dźwięku można sądzić, że może któraś z końcówek wtryskiwaczy się zacięła. Chociaż z drugiej strony na wolnych obrotach chodzi równo. Ale wtedy właśnie tak jest - na wolnych obrotach jest nieźle, przy dodaniu gazu jakby młotem po tłoku ktoś napieprzał... Też obstawiam wtrysk. Jeszcze dopiszę co do tej sztangi zaworu upustowego: aby grucha poruszyła...
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
Turbo na wolnych obrotach ma całkowicie zamknięty zawór upustowy więc jest ustawione na maksymalne doładowanie ale z racji tego, że na wolnych obrotach dynamika gazów spalinowych jest niska to i z wężyka idącego od sprężarki turbiny do N75 będzie słąbiutko dmuchało ciśnienie, dopiero przy wejściu na chwilę na wyższe obroty około 3500-4000 na biegu jałowym...
gruba uszczelka pod głowicę( a nie kilka cienkich ) i max ciśnienie 0,5 bara. oczywiście kolektor wydechowy do wymiany plus zawór upustowy. modyfikacje map by sie jeszcze przydały. Ale na 0,4 bara powinieneś trochę posmigać, bo tłoków za szybko nie spalisz. Powodzenia Aha przydałoby sie stoczenie denek tłoków i doprowadzenie smarowania turbo z bloku...
Każdy silnik można doładować dowolną ilością turbosprężarek, włącznie z 2 cylindrową 500cm3. Ale to nie ten poziom dyskusji... okej ale http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic91... 4 post z góry wszystko zależy od turbiny i silnika z jakim ma chodzić (jeśli chce się by ładowała " od dołu" to musi być z dużo mniejszego silnika ale trzeba zawór...
silniki xu10j2te fabrycznie nie mają zaworu upustowego natomiast jest miejsce na jego montaż ,są to wystające króćce 1:na róże aluminiowej po prawej stronie silnika zaślepiony gumową nakładką ,2:na róże plastikowej dolotowej do turbiny ,nad silnikiem
Czy potrzebna dodatkowa pompa oleju do smarowania? Nie, nie będzie potrzebna. Jaka chlodnice oleju zastosowac? Nie musisz montować chłodnicy do silnika uturbionego. Jakiego typu zawor upustowy zastsowac? Masz do wyboru zawory z upustem do atmosfery i z upustem przed turbo. W drugim przypadku w układzie krąży ilość powietrza zmierzona przez przepływke...
podciśnienia (w tym to idące do komputera) Ciekawe skąd tam weźmiesz podciśnienie ? (at)robertnov, cała procedura sprawdzania N75 nie dotyczy tego silnika, w tym modelu nie występuje podciśnienie sterujące vnt, zawór upustowy jest otwierany ciśnieniem wytwarzanym przez turbosprężarkę Trzeba zrobić log z 011, potem spiąć wężyki na krótko i znów się...
Sztomel, a co myślisz o tym moim podłączeniu? połączyłeś dobrze (jak dla N75 ciśnieniowego) ale teoretycznie przy takim podłączeniu N75 (podciśnieniowego) od momentu uruchomienia silnika ciśnienie z części sprężającej turbosprężarki (o ile przejdzie przez króciec VAC do króćca OUT N75) ciągle powinno powodować wypychanie sztangi a co za tym idzie uchylać...
Turbo to nie jest silnik elektryczny że się włacza albo wyłącza. Palisz auto i wirnik startuje napędzają go spaliny aż do momentu zgaszenia silnika. Prędkość obrotów wirnika turbiny uzależniona jest od spalin im więcej obrotów silnika tym więcej spalin i większe obroty turbiny, jedyne odstępstwo od tej prostej reguły to zawór upustowy w turbinie który...
Witam wszystkich :-) Drodzy forumowicze, problem z którym nie mogę sobie ostatnio poradzić. Pacjent to mój staruszek Jeep XJ 2.1td (j8s), nie dawno oddałem na regenerację turbo (Garett JR775043), zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym gruszką, powód regeneracji to puścił uszczelniacz i niestety lało olejem w wydech. Po ponownym montażu turbiny...
W ogóle wydaje mi się, że to lepsze niż turbo. Nie lepsze, inne. Na pewno turbosprężarka nie wpływa tak bardzo na spalanie. Znaczy - naped turbosprężarki jest niemalże darmowy. Wykorzystujemy energię spalin której silnik nie wykorzystał, a która poszłaby w gwizdek. Spójrz przykładowo na tiry. Niektóre z ich silników mają coś na kształt gorącej strony...
To jakie są te gazy odpowiednio dla TD a V6? V6 otwiera drugi dolot dopiero przy 3500rpm więc nie wiem jak to policzyć. Kolego odwiedz racingforum , zobacz wykresy z hamowni poczytaj co i jak i za ile zastanów się jak byś chciał żeby ci autko jeździło z turbiną. Mocny dół, góra , drag. A to tylko początek, na dzień dobry większe wtryski , pompa paliwa,...
A kto napisał, że do N75 sterującego zaworem upustowym turbo w silniku AGR ma dochodzić podciśnienie. N75 przy tym silniku nie steruje podciśnieniem tylko ciśnieniem podawanym przez turbo więc podłącz wężyki tak jak napisałem wcześniej i nie zadawaj takiego pytania zanim nie zgłębisz zasady działania N75 w silniku AGR. Jak chcesz sprawdzić jego sprawność...
Problemy z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów w Renault Master 2.3 turbo mogą być związane z kilkoma czynnikami. Błędy DTC 226322 (zbyt niskie ciśnienie doładowania) i DTC 11301C (obwód czujnika składu mieszanki) wskazują na kilka potencjalnych problemów. 1. Mimo że nie masz zmiennej geometrii, turbosprężarka może być uszkodzona lub zanieczyszczona....
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Witam Jak w temacie ... Czy ktoś z was ma jakieś "pewne" informacje na temat turbiny montowanej w tych autach - chodzi mi o ciśnienie doładowania - ile powinno wynosić i przy jakich obrotach osiągać daną wartość (do pomiaru), kiedy powinien zadziałać - przy jakiej predkości odrotowej silnika zawór upustowy "bypass" na turbinie? Pozostałe dane: rok produkcji...
Nie wiem czy już samochód jeżdzi, ale zawór upustowy powinien być podpięty w miejsce oznaczone jako 2 na ostatnim rysunku. Przepływomierza nie masz czasem odwrotnie włożonego ?? Masz na nim narysowany prawidłowy kierunek przepływu.. Ja u siebie pochłaniacz par paliwa odpiąłem zupełnie od kolektora, a niepotrzebne króćce zaślepiłem :) Ten wężyk z pierwszego...
Ja bym trochę odwrócił sytuację z korektorem, on ma za zadanie zmniejszyć dawkę w momencie, gdy w kolektorze nie występuje odpowiednie nadciśnienie. Korektor ma tylko hamować apetyt na paliwo gdy turbo nie dmucha, taki był zamysł konstruktora. Z takim samym zadymieniem bym polemizował. Większe ciśnienie nie wzięło się znikąd, zapewne większa dawka paliwa...
Czołem koledzy. Scania 8x4, ciężki ciągnik siodłowy z HDS, 22 tony, 2006 rok, 420 koni. Dosyć głośno słyszalna turbina. Ostatnio kilka razy taki był efekt, jakby zawór upustowy przy przełączaniu biegów głośno spuszczał ciśnienie z turbiny. Nie wiem, czy tak to można nazwać. Ale taki był efekt, trochę jak w moim starym Subaru. Ogólnie Turbo jest bardziej...
przecież może być diesel, trzeba by zrobić instalację podobną do tej stosowanej przy przeróbkach diesli na LPG (tak nie pomyliłem się, można zrobić diesla na lpg), Tak, my też wiemy, że istnieją silniki diesla na paliwo wysokooktanowe, ale wtedy to już nie są silniki diesla tylko silniki "iskrowe" o wysokim ciśnienieniu sprężania. Innymi słowy to już...
Kody błędów starszych jednostek, bez EOBD/OBD-II ('90-'95). Tłumaczenie własne, wszelkie uwagi mile widziane. Jednostka sterująca silnika 12 Rozpoczęcie diagnostyki/separator (sygnalizuje początek/koniec listy błędów) 13 Czujnik O2 - obwód otwarty 14 Czujnik temperatury chłodziwa - za niskie napięcie 15 Czujnik temperatury chłodziwa - za wysokie...
Witam. Czy ktoś z kolegów posiada dane dotyczące ciś. doładowania w stosunku do obrotów silnika.Turbina z zaworem upustowym.Auto muł ,jak dla mnie późno wstaje turbo. Szczelność ,egr,zawór w kolektorze, katlizator sprawdzony.Turbinę ktoś zmieniał niestety niema tabliczki znamionowej i jest podejrzenie ,że założył od słabszego silnika.
Witam serdecznie, więc jak w tytule, wóz to astra z 99r 1.7dtl sprowadzona z hollandii. Problem jaki z nią wygląda następująco, podczas jazdy i kręceniu silnika powyżej 3tys (np pod góre z gazem w podłodze) auto zaczyna słabnąć a nawet czasem silnik odmawia całkowicie posłuszeństwa ( w tym czasie zaświeca się check), dopiero gdy puszcze całkowicie gaz...
co do turbo...to nie jest tak łatwo i na 6 tys moze sie nie skończyć, a ewentualnie zacząć. Podam przykład, kolega ma corolle 1.4 ( 4E-FE) seryjnie 88KM. Koszt samych cześci do uturbienia silnika wyniósł około 12tys zł. do tego dochodzi montaż. Aktualnie ma około 180KM - oczywiście stopniowo zwiększał moc, zaczynając bodajże od 140KM. Może sie okazać,...
No to jeszcze raz ja: To "cięgienko" to jest tzw sztanga zaworu upustowego turbiny. Steruje nim tzw grucha, czyli siłownik membranowy, połączony przewodem ciśnieniowym z kolektorem za turbiną. Jeżeli turbina zaczyna ładować za duże ciśnienie, grucha poprzez sztangę otwiera zawór upustowy i część spalin omija turbinę zmniejszając wydatek sprężarki. Przypadłość,...
Witam, chciałbym prosić was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Mianowicie w mojej TT 8N APX mam cały czas otwarty zawór upustowy z turbo. Komputer nie wywala żadnych błędów. Udało mi się dojść że problem tkwi w solenoidzie N75 a w zasadzie w jej sterowaniu. Po uruchomieniu silnika na N75 mam cały czas 14V co za tym idzie na zawór WG idzie podciśnienie...
Witam mam problem z Masterem 2006 3.0 dCi 136km zd3 typ 202 bus nie ma mocy do czwartego biegu jeszcze jakoś przyspiesz ale od 5 w górę brak mocy sprawdzone: turbo,wtryski (dwa komplety jedne regenerowane (samochód jak zimny potrzebuje 10-20 s by reagował na gaz) drugie używane (sprawdzone ładnie się wkręca jak na zimnym tak na ciepłym) na obydwóch...
Panowie, jeszcze raz bardzo Wam dziękuję za poświęcony mi czas. Doceniam to. Jeżeli chodzi o dźwignię od zaworu upustowego to przy nawet mocnym gazowaniu na postoju nawet nie drgnie. Przewód gumowy (jest kawałek, kilka cm między plastykowymi rurami też raczej nie puchnie) Tylko jaki jest powód? Turbo padło? za mała dawka wtrysku więc i za mała ilość...
Troche ciezko pali zimny, albo sie zapowietrza albo jeszcze nie ten kat Sprawia wrazenie za wczesnego wtrysku - a przyspieszony wtrysk pomaga w odpaleniu silnika. Więc przyczyna musi być inna. Być może lekkie zapowietrzenie. Na taką okoliczność warto zmienić pompkę podającą paliwo - jeżeli ma wypracowane zaworki, to nie trzymają statycznie paliwa (na...
witam wszystkich mam taki problem - po osiagnięciu 3000obr wskakuje bład 575 auto automatycznie traci moc wymienilem wszystkie weżyki ten w sterowniku tez wymienilen n75 wymontowalem turbine wyczyscilem ale zaciekawilo mnie jedno majac turbine na wierzchu dmuchnolem ustami w ten zawor upustowy ktury otwiera w turbinie ten otwor jak mi sie wydaje do...
Jeśli mogę coś powiedzieć odnośnie układu paliwowego:) to proponuje Ci Jarlist zeby zastosować rozpylacz (danffos) o jak najwiękrzym koncie rozpylania, jak sie pewnie juz zrientowałeś to są rózne typy strugi paliwa w tych rozpylaczach są pełne i drążone. Ja u siebi zastosowałem pełny stożek ale dość mały kont rozpylania. Chodzi o to zeby paliwo było...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
a tam jest totalne zero można go wciskać tak samo na zgaszonym jak i odpalonym. Jak ty chcesz aby turbosprężarka pompowała na wolnych obrotach?... Na wolnych obrotach energia spalin jest bardzo niska i turbinka ma góra 10 -12 tys obrotów - to jest nic, skoro maksymalnie pod obciążeniem osiąga 150 tys. obrotów. W dwie osoby sprawdź, czy węże twardnieją...
Dużo już sprawdzone jednak problem pozostał. Chciałbym zapytać kolegów zajmujących się turbosprężarkami czy na biegu jałowym zawór upustowy spalin tzw "wastegate" jest otwarty czy zamknięty?
Turbosprężarka to inaczej WIRNIK napędzany spalinami.Po drugiej stronie wirnika tez jest wirnik łapatkowy ktory tłoczy zimne powietrze z zewnątrz auta do komory spalania obnizajac temp tlenu przez co dostaje sie go wiecej do cylindra co zapewnia lepsze i nizzsze spalanie itp. A kompresor to spręzarka powietrza napedzana paskiem klinowym od silnika!W...
Witam, proszę o weryfikację moda do audi 2.0 tdi 170KM z stronikiem oraz sprawnym dpfem. Czy Waszym zdaniem to bezpieczna modyfikacja? Sumy kontrolne się zgadzają? Dorzuc jeszcze oryginal zeby bylo do czego porownac. Czeksum sie nie zgadza. Dodano po 8 Witam, Panowie Chciałbym delikatnie zwiększyć moc w swoim Vw Sharanie 1.8 T AWC 150 KM nr ECU 06A906032GT....
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Witam. W turbosprężarce jest zawór upustowy west gate,reguluje się za pomocą siłownika pneumatycznego połączonego z kolektorem dolotowym. Możliwe,że zawór jest nieszczelny i puszcza spaliny do wydechu.Sprawdzałem doładowanie na odkręconym wydechu jest tak samo.Bardziej skupił bym się na błędach.Opis z testera mid 128 sid 78 fmi 4, siłownik pompy doprowadzania...
Tak, to jest siłownik nadciśnieniowy i steruje uchylaniem się zaworu upustowego w turbosprężarce jeśli ciśnienie rzeczywiste będzie zbyt duże niż ciśnienie, którego oczekuje sterownik silnika to ta sztanga się wychyli z gruchy do przodu i uchyli zawór upustowy. Jeśli się nie wychyli to znaczy, że masz albo uszkodzony elektrozawór, który nią steruje,...
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
zawór upustowy turbo upustowy zawór zawór upustowy turbiny
pilot zmiennym kodem komunikaty avast piece ekogroszek ustawienia
Pilot przestaje działać po włączeniu telewizora - jak rozwiązać problem? Diody Schottky'ego w zacienionych panelach solarnych