To chyba rzeczywiście zawór zabezpieczający przed przeładowaniem. Wygląda na to że stoi zawór upustowy w turbo. Spróbuj go rozruszać. Lej WD i wszystko żeby się ruszył. Tak jak teraz jest to szybciej wykończy turbinę, a i pali więcej.
Silnik, który był w samochodzie miał zawór upustowy turbo (wastegate), zatem była to wersja 90 KM. Drugi silnik ma już zmienną geometrię turbosprężarki, zatem jest to wersja 110 KM. Sterowanie zmienną geometrią różni się od sterowania zaworem upustowym, więc należało by przełożyć również sterownik silnika oraz zawór sterujący N75.
Niech Ci co piszą, że schemat z ETKI jest OK sami sobie jeżdżą na takim doładowaniu. Schemat jest zrypany i było dobrze a teraz źle podpięliście te wężyki. 18-tka powinna iść do turbo a 19-tka do dolotu i teraz skoro wymieniliście wężyki (ciśnieniowe) to turbo powinno dmuchać jak trzeba a jeśli nadal będzie przeładowywać to musicie sprawdzić gruchę...
Tam w turbo jest zawór upustowy wasteagte, dopiero po przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia doładowania sterownik otwiera ten elektrozawór aby zadziałał siłownik
To chyba zawór upustowy
Problem rozwiązany powodzeniem przyczyna kaprysnego zachowania był zawór upustowy turbo wystarczyła regulacja mechanizmu dźwigni westgate i auto śmiga jak szalone po naprawie zaraz auto dostało poprawiony wsad ecu i powiem że nie jedna mocna osobówka miała by robote gonic vivo😁 pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi
Ale co znaczy sprawdzona , ze co, ze gwizda ? to nie dobrze :) Zawór upustowy turbo chodzi ? bo jak nie to nawet nowy n75 mu nie pomoze... Moze byc tez uszkodzony egr lub zapchany...
W tym samochodzie nie ma zmiennej geometrii w turbo tylko zawór upustowy, tak dodając gazu na postoju nie sprawdzisz czy się otwiera, za niskie ciśnienie doładowania (3 bieg, 2500rpm i gaz w podłogę, wtedy powinien zadziałać) Turbo nie wygląda kwitnąco, coś tam kiedyś wpadło i wirnik jest wyszczerbiony, ponadto wygląda jakby wirnik tarł o muszlę, ale...
Może zawór upustowy od turbo jest zapieczony i cały czas otwarty.
W 90KM jest zawór upustowy, a nie vgt, więc uszkodzona gruszka powoduje notlauf, a nie brak mocy
Takie wypowiedzi niby doświadczonych ludzi też są całkiem ciekawe. http://allegro.pl/przepustnica-vw-passat... Ta przepustnica służy wyłącznie do gaszenia silnika, nie działa tak jak przepustnica w silniku benzynowym, dlatego m.in. w dieslu nie potrzebny jest zawór upustowy turbo (blow-off)... starsze wersje w ogóle...
jeżeli to przepływka to szukaj na allegro kupisz za 250 zyli orginał bosch ale ja sprawdził bym zawór upustowy przy turbo, a z tym wycia ganiem wtyczki to bzdura poproś koleśia z takim autem i zamień na chwilę i wszystko bę dzie jasne
Z tdi ma inne sterowanie upustem spalin, nie będzie pasować. Można założyć tzw. Bypass na zawór upustowy, ale wtedy turbo będzie słabo pompować.
Na statycznym widać że jednak zaślepiony EGR lub wycięty programowo. Po logach czysto jedynie widać że turbo niedomaga szczególnie na ostatnim dynamicznym 011a tam jest zawór upustowy. Albo zatkany katalizator albo turbo do remontu...
Tam nie ma kierownic w turbo, tylko zawór upustowy sterowany nadciśnieniem. Trzeba zacząć od sprawdzenia wężyków, szczelności układu
turbina przełożona z innego sprawnego. a zawór upustowy zaślepiony.
Szukaj Turbo z podobnej pojemności motoru, i z łatwą dostępnością części. Zwykly zawór upustowy bezproblemu ustawisz np. 0.4-0.5 bara. Pamiętaj że sprawność turbosprężarki zależy od ciśnienia spalin oraz ich prędkośći. Bardzo duży wpływ ma tu kształt kolektora wydechowego. Osobiście kiedyś myślalem nad fabrycznym turbo do 7745, ale jest to nieopłacalne,...
W tych modelach turbiny były wadliwe.
Turbo trochę przeładowuje, do sprawdzenia zawór sterujący, upustowy, szczelność podciśnienia turbiny, lub sama turbina się zacina i jest do czyszczenia.
bula17 , ja piszę, że tam jest zwykłe turbo z zaworem upustowym a Ty piszesz teraz o pompie podciśnienia i jakiejś bańce podciśnienia ło matko. ojciec10 a gdzie Ty mieszkasz ? Odepnij całkowicie wężyk od gruchy ciśnieniowej sztangi przy turbo i wtedy się przejedź. To, że stawia ona opór podczas próby wyciągnięcia sztangi z gruchy to normalne gdyż wewnątrz...
witam , jest tam turbina z zaworem upustowym sterowanym cisnieniem po stronie wysokiego, ustawiana w/g zaleceń producenta, toc tam nie ma przepływki, jest tylko immoZasady na karte, sterowanie tym silnikiem jest mech-pneumatyczne, toć on prosty jak c...p :D i przesto dośc niezawodny, pod samochodem leci rura met łączaca chłodnice powietrza z turbina...
ok to pozostaje mi w takim razie poczekanie na Lexie, żeby sprawdzić odczyty parametrów pracy, których na razie nie widzę. Przepływomierz wymieniany, nieszczelności w dolocie nie namierzyłem. Pozostaje ten EGR. Skąd można pobrać parametry komponentów 'normalne' ? Mam SADRE i Doc Backup ale nie kojarzę tam tego. aktualizacja: z obserwacji parametrów...
Zmieniłeś zepsuty n75 na używany (sam nie wiesz czy sprawny). Dalej masz błąd n75 więc jest zepsuty albo wiązka do niego. Z logu wynika tyle że przeładowuje. Czyli n75 nie otwiera klapki upustowej.
Brak napięcia na zaworze n75 bzdura. To zawór upustowy więc jest uruchamiany jak Cisnienie jest za wysokie. A u Ciebie turbo nie pompuje . WIĘC ZAWÓR NIE ZADZIAŁA !!! 90% przypadków braku mocy to uszkodzenie turbiny
to jest zwykły zawór upustowy cisnieniowy mianem westegate nazywa sie zawór o elektrycznym sterowaniu ale niejsza z tym
Podłącz vag-a i popatrz w parametry bieżące, przepływomierz z zamkniętym egr powinien wskazywać na wolnych obrotach przepływ ok 450mg/r, z otwartym egr 270mg/r Ten silnik nie ma zmiennej geometrii turbo, tylko zawór upustowy, elektrozawór n75 działa dopiero przy przekroczeniu max ciśnienia doładowania
Silnik o mocy 90KM nie ma zmiennej geometrii turbiny tylko zawór upustowy, na postoju nie zaobserwujesz jego działania. Kontrola ciśnienia doładowania w grupie 011, przepływomierza i egr w 003
Witam serdecznie, więc jak w tytule, wóz to astra z 99r 1.7dtl sprowadzona z hollandii. Problem jaki z nią wygląda następująco, podczas jazdy i kręceniu silnika powyżej 3tys (np pod góre z gazem w podłodze) auto zaczyna słabnąć a nawet czasem silnik odmawia całkowicie posłuszeństwa ( w tym czasie zaświeca się check), dopiero gdy puszcze całkowicie gaz...
Czytałem już gdzieś wcześniej, że turbo wstaje później bo ma zawór upustowy ale pomimo tego i tak zbyt późno wstaje?
Witam Serdecznie! Fachowiec wytoczył mi nową tuleję w turbo bo na starej był trochę za duży luz, wyczyściłem zawór upustowy i wyregulowałem tak sztangę gruchy że zawór jest zamknietyi jeszcze jest 5 mm zapasu zanim grucha zacznie go otwierać. Przejechałem się i moc nie wiem czy w całości ale w jakimś tam stopniu powróciła ale jak mu trochę bardziej...
Byłem ostatnio u mechanika i zapytał mnie jakie robię trasy, czy długie czy krótkie. Powiedział, że od krótkich tras, jak silnik sie nie dogrzewa to turbiny się zanieczyszczają jakimś tam osadem. I faktycznie coś może w tym być, ponieważ od września robie bardzo krotkie trasy, wiekszości razy silnik nie zdąży się rozgrzać, wcześniej jeździłem do Italii...
Wpierw sprawdziłbym wtryski - jeżeli są ok, to raczej pompa do weryfikacji. To nie wygląda na panewkę. Transit tddi nie ma turbiny z przestawianą kierownicą, ma zawór upustowy.
Dynamiczny log przepływki i turbo; 749076 Według mnie turbo wstaje za późno, przepływa ok. Zawór upustowy odpiąłem bez niego też dymi. Jakieś pomysły ?
Witam Serdecznie! Nie dokończyłem pytania bo zdechło coś i rozłączyła sie elektroda. A więc podpiąłem VAG Skaner ręczny i nie pokazało błędów, tylko ten stary który już Sztomel zna, uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego G-62. Na razie go nie wymieniam bo raczej nie moze mieć na to wpływu a poza tym nie mogę znależć odpowiedniego. Czyli brak...
Chhyba działa zbiera sie b dobrze.Wczesniej przy nagłym dawaniu gazu jak zrzucał bieg (automat) potrafiła zakkopcić ,teraz wogóle nie kopci,wyglada nnato że całyy czas jeżdziła z właczonym turbo kanał obejscia był zamkniety ,teraz przy naprawie sterowaniaa gruszki znaczie sie poprawiło Rozumienn ze przy małym obciążeniu i wzgl niskichh obrotachh turbo...
W Twoim silniku turbina nie jest regulowana przez sterownik. W tym silniku turbina jest sterowana.[/quote] A jak jest regulowana? 2003 rok 1,4HDI 68 KM ma tylko zawór upustowy...
Witam próbuje podnieść moc w moim peugeot 207 1,,4 hdi 68 km ,chce podnieść o 20hp, wykonałem wstępnie plik mod ale mam pytanie czy jest sens dotykać mapy turbo jeśli turbo jest bez zmiennej geometrii tylko posiada zawór upustowy. Dodaje plik do oceny proszę o sugestie
przewody robią się twarde na sekunde dopiero gdy puścisz gaz. zawór upustowy nie jest tam sterowany podciśnieniem tylko ciśnieniem wytworzonym przez turbo. jeżeli go złącze na krótko t zimny samochód chce jechać ale turbo wtedy jest przeżroczyste.
O swapie nawet nie myślę, chyba że z rozbitka z motorem VR4. Ze zwykłym 2.5 V6 szkoda roboty, za mały przyrost mocy. Ale turbo chodzi mi po głowie. Jeżeli silnik wytrzymałby bez zakucia +30-40KM, to kolektor wydechowy z turbo, intercooler, jakiś zawór upustowy, może większe wtryskiwacze i pompa paliwa, parę pierdołek i po sprawie. Do tego na hamownię...
Witam. Tak jak w tytule. Po mieście jest doładowanie a po wyjechaniu na autostradę turbo się wyłącza, spadek mocy. Turbo zostało wyczyszczone, żadnych luzów nie stwierdziłem. Zawór EGR ok! Zawór upustowy działa. Jedyne co zauważyłem to to iż po wyłączeniu silnika słychać jeszcze turbinę. A olej to Coma 5w40 co mnie boli bardzo :idea: POZDRo
Witam w zafirze z silnikiem 1.4 turbo błąd DTC P0299- niedostateczne doładowanie silnika . Oczywiście najpierw sprawdzamy szczelność dolotu (przewody intercooler itp) ale najczęściej pada zawór regulujący turbo (znajduje się na przodzie turbo - widoczny po otwarciu maski) od tego przeważnie się zaczyna . Drugi bardzo częsty przypadek to pęknięcie turbiny...
Witam chciał bym skonstruować układ który przy osiągnięciu danego ciśnienia np 0,7 bara zacznie uchylac zawór upustowy. Sprawa ma się tak ze dolozylem turbo do seryjnego silnika benzynowego i jest problem z utrzymaniem ciśnienia na zadanym poziomie. Wyobrażam sobie to tak ze założę zewnętrzny mapsensor który będzie połączony z układem płynnej regulacji...
Jeśli słychać powietrze może być gdzieś nieszczelność. Z tego co pamiętam jak ostatnio naprawiałem taka audi to nie było tam zmiennej geometrii. Turbo z zaworem upustowym sterowanym ciśnieniowo - mógł paść zawór n75 (metalowy) Wartość powietrza powyżej 850 , ciśnienia nie pamiętam ale w granicach od 0,9 bara do 1,3 bara powyżej wartości atmosferycznej.
O ile się nei myle to za ten świst o którym piszesz odpowiada Blow off Jest to zawór upustowy nadmiernego ciśnienia które po puszczeniu gazu mogło by rozwalić turbo. Przynajmniej tak mi sie wydaje i on taki świst właśnei wydaje. Ale jak to bez turba uzyskać to nie mam pojecia, ale chyba nei da rady
Najprościej będzie wsadzić 1.7 isuzu. Dtl nie jest jakoś szczególnie udany. Wkladajac ten silnik pasuje wszystko p&p. Nawet wysprzeglik z twojej skrzyni pasuje pod tarczę sprzęgłową. Silnik ten jest na pompie mechanicznej tak, że elektryka to dosłownie kilka kabelków (pompa 2, alternator 3, i grzanie świec).Problem może być z łapą od strony rozrządu...
Nie, turbo mogło by przeładowywać i sterownik wchodzić w tryb awaryjny gdyby zawór upustowy nie działał, ale bez wpływu na wolne obroty Weź płaskie szczypce i zaciskaj po kolei wszystkie wężyki dochodzące do kolektora ssącego na wolnych obrotach, zobaczysz czy zatkanie któregoś wpłynie na pracę silnika
Pompiarz nic tym przypadku nie pomoże, silnik będzie tylko dymił na czarno. Trzeba wrzucić turbo z silnika Ricardo (Agregat 50 kW), 4CT107 (Star 742) i do tego wyregulować pompę. Jest coś takiego jak zawór upustowy i tego nie można wyrzucić. Silnik mocniejszy ale może nie przetrwać zbyt długo. Dodatkowo przy większym doładowaniu potrzebna chłodnica...
Witam, potrzebuję fachowej porady i zależy mi na czasie. Samochód Astra H 1.9cdti, przy 4000tyś.obr pokazuje ciśnienie 9 bar, pluje olejem przez odmę do turbo i go szybko ubywa. Diagnoza zatarty zawór upustowy na pompie, dzwoniłem do opla i mają tylko 1 sztukę w całym kraju, śmieszne ale prawdziwe, koszt 1000zł, brak jakichkolwiek części do pompy. Moje...
Jeśli masz przeładowanie to należy sprawdzić szczelność dwóch wężyków ciśnieniowych : tego który idzie z króćca muszli zimnej do N75 i tego wychodzącego z N75 do siłownika ciśnieniowego przy turbo. Jeśli wyeliminujesz winę wężyków to do sprawdzenia pozostaje już tylko sam siłownik ciśnieniowy oraz N75. Jeśli chodzi o Twoje drugie pytanie to oczywiście...
Podaj w jaki sposób turbo uległo uszkodzeniu, domyślam się, że masz silnik o oznaczeniu AGR i turbo z zaworem upustowym a nie ze zmienną geometrią więc pewnie N75 nie wysterowywał siłownika uchylającego zawór upustowy spalin albo też była nieszczelność na wężyku ciśnieniowym idącym od N75 do siłownika przy turbinie, w każdym jednak razie sterownik silnika...
problem rozwiazany przejrzałem dokładnie cały ukałd sterowania turbo i okazało sie ze zacina sie zmienna geometria( czasami działa lub zacina sie wpewnym miejscu) i przez to otwarty był zawór upustowy, stad małe cisnienie w układzie
Jakis czas temu w golfie2 niedomagala turbosprezarka! jako ze nie za bardzo wtedy wiedzialem co jest co rozkrecilem przypadkiem zawor upustowy przy turbo ( tzw. Blow up) I teraz mam problem Bo nie wiem na jaka glebokosc mam teraz wkrecic trzpien do tego zworu. Zmierzyc cisnienia nie mam raczej Jak. Chodzi mi tylko o podanie przyblizone... na ile cm....
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
Oczywiście intercooler od jakiegoś busa. Po co do tak mikrego ciśnienia. On nic przy tym nie wniesie. Ten sam efekt jak doładujesz 0.45 bara, a mniej złomu i zbędnych objętości Za dużo powietrza to większe obciążenie podczas sprężania i mniejsza sprawność Sprawność większa, mniej dymu, lepsza jakość spalania. Może nawet jakiś zawór upustowy... Nie...
Kolego aron20000,ciśnienie doładowania w silniku 1z jest kontrolowane przez mapę sterownika i tak uśredniając jest to 0,85 bara.Sztanga powinna mocno zamykać zawór upustowy i jak za mocno ją napniesz to będzie przy dużych obrotach przeładowywać a jak za słabo to nie domknie i nie osiągnie dolnej granicy.I teraz biorąc pod uwagę twój rysunek postaram...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Nie ma w tym nic dziwnego. Pokombinuj jak chcesz. Możesz zmniejszyć ruch łopatek na kilka sposobów, ale każdy z nich ograniczy "pałera" i większość z nich spowoduje brak przeładowania. Ja np zmieniłem zawór upustowy i dzięki temu do 208kmh wg. GPS mogę dawać buta na maxa i jest ok. Ale to nie naprawi ci turbiny, najwyżej zamaskuje. Powyżej tej prędkości...
Kody błędów starszych jednostek, bez EOBD/OBD-II ('90-'95). Tłumaczenie własne, wszelkie uwagi mile widziane. Jednostka sterująca silnika 12 Rozpoczęcie diagnostyki/separator (sygnalizuje początek/koniec listy błędów) 13 Czujnik O2 - obwód otwarty 14 Czujnik temperatury chłodziwa - za niskie napięcie 15 Czujnik temperatury chłodziwa - za wysokie...
raczej jest jasne nie pracuje turbo,sprawdz węże podciśnieniowe,te w oplocie,wtyczki do egr,n75,i proponuje na diagnozę vagiem napewno rozświetli sytuacje n75 zawór upustowy turbiny sterownik nim rządzi.kopci ?
ten czarny zawór to jest zaworek odmy (odpowietrzenie skrzyni korbowej) zaworu upustowego(blow off) xantia nie posiada ,jeżeli chcesz założyć to załóż w tym miejscu. http://www.youtube.com/watch?v=rAIoCz0ob...
Witam, chciałbym prosić was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Mianowicie w mojej TT 8N APX mam cały czas otwarty zawór upustowy z turbo. Komputer nie wywala żadnych błędów. Udało mi się dojść że problem tkwi w solenoidzie N75 a w zasadzie w jej sterowaniu. Po uruchomieniu silnika na N75 mam cały czas 14V co za tym idzie na zawór WG idzie podciśnienie...
Witam powrót do tematu wymiany turbo z upustowej na zmienna geometrię. Ogólnie temat prawie rozwiązany choć nie było łatwo.. Na chwilę obecną auto jedzie nawet bardzo fajnie do pewnego momentu. Zamontowany zawór ciśnienia wężyk od waku i wąż od gruchy turbo metoda prob i błędów i jest ok grucha zaciąga regulacja gruchy po sporych próbach udana ciągnie...
Witam mam leona 2 1.2 105 oraz problem raz na jakiś czas odcina turbine wyskakuje błąd oraz EPC bląd P334b Nastawnik ciśnienia doładowania . Kupiłem nowy nastawnik po wymianie od razu taki sam błąd odesłałem dostałem kolejny zawór i problem ten sam znowu dałem mój stary i jest ok odcina raz na jakiś czas . Czy ten sterownik za kodować w VCDS mam opcje...
Witam, mam problem z moją meganką, a dokładnie auto się porusza jak by nie działała turbina i jest błąd df114 - REGULACJA ZAWORU RECYRKULACJI EGR ZAWÓR ZABLOKOWANY, na wolnych obrotach turbina działa normalnie, gdy dodam na postoju ostro gazu to turbo tłoczy, węże robią się twarde, a przy prawie maksymalnych obrotach widać lekkie uchylanie się zaworu...
Główny słaby punkt w tych silnikach to pompa oleju, a dokładnie zacinający się zawór upustowy. Największe przebiegi robią 9-cio osobowe, blaszaki głównie do ruchu lokalnego. Kiedy wywali panewkę na korbie to dajemy nowy wał, korbowód (o ile reszta się do czegoś nadaje), rozrząd, pompa oleju, uszczelki, turbo, wtryski i pompa HP do sprawdzenia i takie...
Jak szarpie sztangą to przycina się geometria i tyle. W przypadku zaworu upustowego jak stoi to pewnie przyrdzewiał. Ktoś jeździł delikatnie, zawór nie upuszczał spalin i stanął. Podłączyć manometr i sprawdzić.
Witam wszystkich :-) Drodzy forumowicze, problem z którym nie mogę sobie ostatnio poradzić. Pacjent to mój staruszek Jeep XJ 2.1td (j8s), nie dawno oddałem na regenerację turbo (Garett JR775043), zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym gruszką, powód regeneracji to puścił uszczelniacz i niestety lało olejem w wydech. Po ponownym montażu turbiny...
Witam, kupiłem od znajomego Blow off hks, u niego w serii 0.6 bar upuszczal ładnie i głośno, u mnie auto po modyfikacjach, turbo pompuje 1.1 bar, Blow offa nawet nie słychac..podciśnienia jest podłączone bezpośrednio pod kolektor, normalnie powietrze wypuszcza ale nic nie słychać, gdzie go podpiąć, skad wziąć podciśnienie? center] https://obrazki.elektroda.pl/2339383500_...
Silnik 90 km z 99 roku zmienna geometria to chyba żart , wiem że były jakies 90-ki po 2000-cznym roku ale tu raczej zwykłe turbo upustowe , inaczej po chłopsku mówiąc po zapaleniu auta ma wciągnąć gruszkę do oporu i w miarę obciążenia silnika zawór n75 upuszcza ciśnienie tak aby turbo dawało ciśnienie zależnie od zadanej ecu i jak na wężyku gdzieś będzie...
Nie chodzi o właczenie turbo kazdy chyba wie ze turbo cały czas pracuje ale jego praca sie uwidacznia dopiero na pewnych obrotach . Wszystkie filtry sa wymienione szczelnosc przewodów sprawdziłem ale przyszedł mnie na mysl pomysł czy przypadkiem zawór upustowy przy turbinie nie jest problemem na wolnych obrotach mocno go słychac jak pracuje a przeciez...
gruba uszczelka pod głowicę( a nie kilka cienkich ) i max ciśnienie 0,5 bara. oczywiście kolektor wydechowy do wymiany plus zawór upustowy. modyfikacje map by sie jeszcze przydały. Ale na 0,4 bara powinieneś trochę posmigać, bo tłoków za szybko nie spalisz. Powodzenia Aha przydałoby sie stoczenie denek tłoków i doprowadzenie smarowania turbo z bloku...
A kto napisał, że do N75 sterującego zaworem upustowym turbo w silniku AGR ma dochodzić podciśnienie. N75 przy tym silniku nie steruje podciśnieniem tylko ciśnieniem podawanym przez turbo więc podłącz wężyki tak jak napisałem wcześniej i nie zadawaj takiego pytania zanim nie zgłębisz zasady działania N75 w silniku AGR. Jak chcesz sprawdzić jego sprawność...
Sztomel, a nie błąd 17958? :) W sumie już sam nie pamiętam... Neron - N75 to koszt ok. 120-150zł (zawór marki Pierburg). Przepływka Boscha kosztuje ok. 250zł, zamiennik można mieć za 150zł. Ewentualnie zawór sterowania turbo, czyli gruszka. Nie wiem, czy silnik 110KM są też w opcjach z zaworem upustowym, ale chyba nie. Tam jest chyba tylko zmienna geometria...
przecież może być diesel, trzeba by zrobić instalację podobną do tej stosowanej przy przeróbkach diesli na LPG (tak nie pomyliłem się, można zrobić diesla na lpg), Tak, my też wiemy, że istnieją silniki diesla na paliwo wysokooktanowe, ale wtedy to już nie są silniki diesla tylko silniki "iskrowe" o wysokim ciśnienieniu sprężania. Innymi słowy to już...
Czyż by obie turbiny kaput? Zmierz jakie podciśnienie jest w instalacji i jakie przychodzi na gruszkę turbiny. Podciśnienie zarówno przed jak i za EZ jest takie samo,tj.-0.9bar. Zrobiłem nawet test,że WG zablokowałem za pomocą dość twardej sprężyny,tak że zawór upustowy był 100% zamknięty.Mimo to nadal brakuje mu mocy i kopci na czarno.Nie wiem czy...
Czy potrzebna dodatkowa pompa oleju do smarowania? Nie, nie będzie potrzebna. Jaka chlodnice oleju zastosowac? Nie musisz montować chłodnicy do silnika uturbionego. Jakiego typu zawor upustowy zastsowac? Masz do wyboru zawory z upustem do atmosfery i z upustem przed turbo. W drugim przypadku w układzie krąży ilość powietrza zmierzona przez przepływke...
Witam ciepło. Jaka jest różnica w działaniu tych zaworów stosowanych w kotłach wiszących Vaillant'a? zawór stosowany w starych typach 252457 strasznie szwankował i zacinał się http://www.discountedspares.co.uk/vailla... zawór stosowany w kotłach kondensacyjnych i teraz w kotłach turbo i atmo 178978 jest podobno wyposażony - cytuję...
Witam. Mam prośbę do kolegów, którzy posiadają w swoich samochodach ( układzie doładowania) zawór N75 o nr. 028 906 283 F. Zależy mi na sprawdzeniu tego zaworu ,,z natury,, bo mój zawór bardzo dziwnie przełącza kanały. Oczytałem się sporo nt. prawidłowego podłączenia wężyków i jak powinien działać ten zawór i stwierdziłem, że z moim zaworem jest coś...
podciśnienia (w tym to idące do komputera) Ciekawe skąd tam weźmiesz podciśnienie ? (at)robertnov, cała procedura sprawdzania N75 nie dotyczy tego silnika, w tym modelu nie występuje podciśnienie sterujące vnt, zawór upustowy jest otwierany ciśnieniem wytwarzanym przez turbosprężarkę Trzeba zrobić log z 011, potem spiąć wężyki na krótko i znów się...
Dlaczego mówi się, że turbo "włącza" się od jakichś obrotów? Tam chyba nie ma żadnego układu sterującego, tylko czysta mechanika zależna od ciśnienia spalin? Tak, pracuje cały czas. Ale układ sterujący jej pracą też jest. Typowa turbosprężarka w samochodzie europejskim o pojemności 1,0 - 2,5l na wolnych obrotach silnika osiąga ok. 15 tys. obrotów,...
Regułki, wykresy, wzory, ok. Wypada znać sie troszke na nomenklaturze ale jest tam masa wiedzy którą ciezko wykorzystać,bo zwyczajnie sie o tym zapomni. Takie szkolenia są "po co , dlaczego". Weźmy prosty przykład tyrbo. Każdy wie co daje turbo (no, mo lepsze pierdo...nięcie) ale jak zapytasz skąd bierze energię, do czego służy tzw intercooler, co...
Nie wiem czy już samochód jeżdzi, ale zawór upustowy powinien być podpięty w miejsce oznaczone jako 2 na ostatnim rysunku. Przepływomierza nie masz czasem odwrotnie włożonego ?? Masz na nim narysowany prawidłowy kierunek przepływu.. Ja u siebie pochłaniacz par paliwa odpiąłem zupełnie od kolektora, a niepotrzebne króćce zaślepiłem :) Ten wężyk z pierwszego...
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
Każdy silnik można doładować dowolną ilością turbosprężarek, włącznie z 2 cylindrową 500cm3. Ale to nie ten poziom dyskusji... okej ale http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic91... 4 post z góry wszystko zależy od turbiny i silnika z jakim ma chodzić (jeśli chce się by ładowała " od dołu" to musi być z dużo mniejszego silnika ale trzeba zawór...
Sztomel, a co myślisz o tym moim podłączeniu? połączyłeś dobrze (jak dla N75 ciśnieniowego) ale teoretycznie przy takim podłączeniu N75 (podciśnieniowego) od momentu uruchomienia silnika ciśnienie z części sprężającej turbosprężarki (o ile przejdzie przez króciec VAC do króćca OUT N75) ciągle powinno powodować wypychanie sztangi a co za tym idzie uchylać...
Czołem koledzy. Scania 8x4, ciężki ciągnik siodłowy z HDS, 22 tony, 2006 rok, 420 koni. Dosyć głośno słyszalna turbina. Ostatnio kilka razy taki był efekt, jakby zawór upustowy przy przełączaniu biegów głośno spuszczał ciśnienie z turbiny. Nie wiem, czy tak to można nazwać. Ale taki był efekt, trochę jak w moim starym Subaru. Ogólnie Turbo jest bardziej...
Ja bym trochę odwrócił sytuację z korektorem, on ma za zadanie zmniejszyć dawkę w momencie, gdy w kolektorze nie występuje odpowiednie nadciśnienie. Korektor ma tylko hamować apetyt na paliwo gdy turbo nie dmucha, taki był zamysł konstruktora. Z takim samym zadymieniem bym polemizował. Większe ciśnienie nie wzięło się znikąd, zapewne większa dawka paliwa...
Turbo to nie jest silnik elektryczny że się włacza albo wyłącza. Palisz auto i wirnik startuje napędzają go spaliny aż do momentu zgaszenia silnika. Prędkość obrotów wirnika turbiny uzależniona jest od spalin im więcej obrotów silnika tym więcej spalin i większe obroty turbiny, jedyne odstępstwo od tej prostej reguły to zawór upustowy w turbinie który...
To jakie są te gazy odpowiednio dla TD a V6? V6 otwiera drugi dolot dopiero przy 3500rpm więc nie wiem jak to policzyć. Kolego odwiedz racingforum , zobacz wykresy z hamowni poczytaj co i jak i za ile zastanów się jak byś chciał żeby ci autko jeździło z turbiną. Mocny dół, góra , drag. A to tylko początek, na dzień dobry większe wtryski , pompa paliwa,...
Może sie okazać, ze tłoki, korbowody musisz wymienić na kute, a to spory koszt, dochodzi do tego inny kolektor, cały wydech, dolot powietrza, zawór upustowy, komputer do wysterowania całej instalacji, więc według mnie gra nie warta świeczki To czy zakucie motoru bedzie konieczne zależy od ciśnienia doładowania, jeżeli właściciel zdecyduje sie na low...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Widze że DOHC jest kolejnym maniakiem "uturbiania" :) Powiem Ci szczerze że kiedyś mi sie to podobało (nadal szaleje za dźwiekiem jaki wydaje zawór upustowy :D ) Ale patrząc obecnie na to wszystko co sie dzieje w kręgach tuningowych to przykra sprawa :( każdy chce mieć samochód z turbinką - efekt serii F & F and 2F & 2F. Bardzo mnie dziwi podejście...
W ogóle wydaje mi się, że to lepsze niż turbo. Nie lepsze, inne. Na pewno turbosprężarka nie wpływa tak bardzo na spalanie. Znaczy - naped turbosprężarki jest niemalże darmowy. Wykorzystujemy energię spalin której silnik nie wykorzystał, a która poszłaby w gwizdek. Spójrz przykładowo na tiry. Niektóre z ich silników mają coś na kształt gorącej strony...
No i lżejszy o tysiączka nadal stoję w tym samym punkcie... Kolejny warsztat, oględziny, pomiary i wspólnie ustaliliśmy, że dmuchawka nie dmucha. Zakupiłem nowe (regenerowane turbo), założyłem i dalej d... Nie umiem już tego pojąć. Panowie, powiedzcie mi czy jak pomijając już wszelkie podciśnienia i inne historie ręcznie będę ciagnął za cięgno zawóra...
Turbosprężarka to inaczej WIRNIK napędzany spalinami.Po drugiej stronie wirnika tez jest wirnik łapatkowy ktory tłoczy zimne powietrze z zewnątrz auta do komory spalania obnizajac temp tlenu przez co dostaje sie go wiecej do cylindra co zapewnia lepsze i nizzsze spalanie itp. A kompresor to spręzarka powietrza napedzana paskiem klinowym od silnika!W...
Problemy z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów w Renault Master 2.3 turbo mogą być związane z kilkoma czynnikami. Błędy DTC 226322 (zbyt niskie ciśnienie doładowania) i DTC 11301C (obwód czujnika składu mieszanki) wskazują na kilka potencjalnych problemów. 1. Mimo że nie masz zmiennej geometrii, turbosprężarka może być uszkodzona lub zanieczyszczona....
Witam Jak w temacie ... Czy ktoś z was ma jakieś "pewne" informacje na temat turbiny montowanej w tych autach - chodzi mi o ciśnienie doładowania - ile powinno wynosić i przy jakich obrotach osiągać daną wartość (do pomiaru), kiedy powinien zadziałać - przy jakiej predkości odrotowej silnika zawór upustowy "bypass" na turbinie? Pozostałe dane: rok produkcji...
witam wszystkich mam taki problem - po osiagnięciu 3000obr wskakuje bład 575 auto automatycznie traci moc wymienilem wszystkie weżyki ten w sterowniku tez wymienilen n75 wymontowalem turbine wyczyscilem ale zaciekawilo mnie jedno majac turbine na wierzchu dmuchnolem ustami w ten zawor upustowy ktury otwiera w turbinie ten otwor jak mi sie wydaje do...
Witam. Czy ktoś z kolegów posiada dane dotyczące ciś. doładowania w stosunku do obrotów silnika.Turbina z zaworem upustowym.Auto muł ,jak dla mnie późno wstaje turbo. Szczelność ,egr,zawór w kolektorze, katlizator sprawdzony.Turbinę ktoś zmieniał niestety niema tabliczki znamionowej i jest podejrzenie ,że założył od słabszego silnika.
zawór upustowy silnika turbo upustowy zawór zawór upustowy turbiny
lotnicze słuchawki napięcie baterii histereza ogniwo słoneczne ładowanie akumulatora
telewizor samsung restartuje telewizor samsung restartuje
Kod 48 w Seat Leon 2021 - diagnostyka i rozwiązania MSI MAG Z790 TOMAHAWK MAX WIFI - Specyfikacja i Zastosowania