kiedyś turbo całkiem mi zdechło i pojechałem na VAG-a. Wykazał błąd zaworu turbiny a okazało się, że przewód podciśnieniowy się zsunął. Tak więc nie wiem czy wogóle warto się podłączać.
Tam w turbo jest zawór upustowy wasteagte, dopiero po przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia doładowania sterownik otwiera ten elektrozawór aby zadziałał siłownik
Niech Ci co piszą, że schemat z ETKI jest OK sami sobie jeżdżą na takim doładowaniu. Schemat jest zrypany i było dobrze a teraz źle podpięliście te wężyki. 18-tka powinna iść do turbo a 19-tka do dolotu i teraz skoro wymieniliście wężyki (ciśnieniowe) to turbo powinno dmuchać jak trzeba a jeśli nadal będzie przeładowywać to musicie sprawdzić gruchę...
bula17 , ja piszę, że tam jest zwykłe turbo z zaworem upustowym a Ty piszesz teraz o pompie podciśnienia i jakiejś bańce podciśnienia ło matko. ojciec10 a gdzie Ty mieszkasz ? Odepnij całkowicie wężyk od gruchy ciśnieniowej sztangi przy turbo i wtedy się przejedź. To, że stawia ona opór podczas próby wyciągnięcia sztangi z gruchy to normalne gdyż wewnątrz...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Silnik, który był w samochodzie miał zawór upustowy turbo (wastegate), zatem była to wersja 90 KM. Drugi silnik ma już zmienną geometrię turbosprężarki, zatem jest to wersja 110 KM. Sterowanie zmienną geometrią różni się od sterowania zaworem upustowym, więc należało by przełożyć również sterownik silnika oraz zawór sterujący N75.
Witam, kupiłem od znajomego Blow off hks, u niego w serii 0.6 bar upuszczal ładnie i głośno, u mnie auto po modyfikacjach, turbo pompuje 1.1 bar, Blow offa nawet nie słychac..podciśnienia jest podłączone bezpośrednio pod kolektor, normalnie powietrze wypuszcza ale nic nie słychać, gdzie go podpiąć, skad wziąć podciśnienie? center] https://obrazki.elektroda.pl/2339383500_...
To chyba zawór upustowy
Czujnik ciśnienia doładowania / czujnik MAP Zawór upustowy spalin / siłownik turbosprężarki Przewody chłodnicy międzystopniowej i doładowania pod kątem nieszczelności Przewody podciśnieniowe/węże sterujące siłownikiem turbosprężarki Dopływ/odpływ oleju do turbosprężarki Dowolny czujnik monitorujący doładowanie lub wydajność turbosprężarki
Byłem ostatnio u mechanika i zapytał mnie jakie robię trasy, czy długie czy krótkie. Powiedział, że od krótkich tras, jak silnik sie nie dogrzewa to turbiny się zanieczyszczają jakimś tam osadem. I faktycznie coś może w tym być, ponieważ od września robie bardzo krotkie trasy, wiekszości razy silnik nie zdąży się rozgrzać, wcześniej jeździłem do Italii...
witam , jest tam turbina z zaworem upustowym sterowanym cisnieniem po stronie wysokiego, ustawiana w/g zaleceń producenta, toc tam nie ma przepływki, jest tylko immoZasady na karte, sterowanie tym silnikiem jest mech-pneumatyczne, toć on prosty jak c...p :D i przesto dośc niezawodny, pod samochodem leci rura met łączaca chłodnice powietrza z turbina...
Problem rozwiązany powodzeniem przyczyna kaprysnego zachowania był zawór upustowy turbo wystarczyła regulacja mechanizmu dźwigni westgate i auto śmiga jak szalone po naprawie zaraz auto dostało poprawiony wsad ecu i powiem że nie jedna mocna osobówka miała by robote gonic vivo😁 pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi
Nie ma w tym nic dziwnego. Pokombinuj jak chcesz. Możesz zmniejszyć ruch łopatek na kilka sposobów, ale każdy z nich ograniczy "pałera" i większość z nich spowoduje brak przeładowania. Ja np zmieniłem zawór upustowy i dzięki temu do 208kmh wg. GPS mogę dawać buta na maxa i jest ok. Ale to nie naprawi ci turbiny, najwyżej zamaskuje. Powyżej tej prędkości...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Dlaczego mówi się, że turbo "włącza" się od jakichś obrotów? Tam chyba nie ma żadnego układu sterującego, tylko czysta mechanika zależna od ciśnienia spalin? Tak, pracuje cały czas. Ale układ sterujący jej pracą też jest. Typowa turbosprężarka w samochodzie europejskim o pojemności 1,0 - 2,5l na wolnych obrotach silnika osiąga ok. 15 tys. obrotów,...
Regułki, wykresy, wzory, ok. Wypada znać sie troszke na nomenklaturze ale jest tam masa wiedzy którą ciezko wykorzystać,bo zwyczajnie sie o tym zapomni. Takie szkolenia są "po co , dlaczego". Weźmy prosty przykład tyrbo. Każdy wie co daje turbo (no, mo lepsze pierdo...nięcie) ale jak zapytasz skąd bierze energię, do czego służy tzw intercooler, co...
Może zawór upustowy od turbo jest zapieczony i cały czas otwarty.
Czołem koledzy. Scania 8x4, ciężki ciągnik siodłowy z HDS, 22 tony, 2006 rok, 420 koni. Dosyć głośno słyszalna turbina. Ostatnio kilka razy taki był efekt, jakby zawór upustowy przy przełączaniu biegów głośno spuszczał ciśnienie z turbiny. Nie wiem, czy tak to można nazwać. Ale taki był efekt, trochę jak w moim starym Subaru. Ogólnie Turbo jest bardziej...
Pompiarz nic tym przypadku nie pomoże, silnik będzie tylko dymił na czarno. Trzeba wrzucić turbo z silnika Ricardo (Agregat 50 kW), 4CT107 (Star 742) i do tego wyregulować pompę. Jest coś takiego jak zawór upustowy i tego nie można wyrzucić. Silnik mocniejszy ale może nie przetrwać zbyt długo. Dodatkowo przy większym doładowaniu potrzebna chłodnica...
Witam wszystkich :-) Drodzy forumowicze, problem z którym nie mogę sobie ostatnio poradzić. Pacjent to mój staruszek Jeep XJ 2.1td (j8s), nie dawno oddałem na regenerację turbo (Garett JR775043), zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym gruszką, powód regeneracji to puścił uszczelniacz i niestety lało olejem w wydech. Po ponownym montażu turbiny...
Ale co znaczy sprawdzona , ze co, ze gwizda ? to nie dobrze :) Zawór upustowy turbo chodzi ? bo jak nie to nawet nowy n75 mu nie pomoze... Moze byc tez uszkodzony egr lub zapchany...
Brak napięcia na zaworze n75 bzdura. To zawór upustowy więc jest uruchamiany jak Cisnienie jest za wysokie. A u Ciebie turbo nie pompuje . WIĘC ZAWÓR NIE ZADZIAŁA !!! 90% przypadków braku mocy to uszkodzenie turbiny
to jest zwykły zawór upustowy cisnieniowy mianem westegate nazywa sie zawór o elektrycznym sterowaniu ale niejsza z tym
ok to pozostaje mi w takim razie poczekanie na Lexie, żeby sprawdzić odczyty parametrów pracy, których na razie nie widzę. Przepływomierz wymieniany, nieszczelności w dolocie nie namierzyłem. Pozostaje ten EGR. Skąd można pobrać parametry komponentów 'normalne' ? Mam SADRE i Doc Backup ale nie kojarzę tam tego. aktualizacja: z obserwacji parametrów...
Takie wypowiedzi niby doświadczonych ludzi też są całkiem ciekawe. http://allegro.pl/przepustnica-vw-passat... Ta przepustnica służy wyłącznie do gaszenia silnika, nie działa tak jak przepustnica w silniku benzynowym, dlatego m.in. w dieslu nie potrzebny jest zawór upustowy turbo (blow-off)... starsze wersje w ogóle...
Witam! Ostatnio podłączyłem komputer pod auto i zauważyłem 2 błędy: http://obrazki.elektroda.pl/2499620200_1... o ile domyślam się, że drugi błąd jest związany z instalacją gazową. Jednak zastanawia mnie pierwszy, włączyłem w VAG-u kanał 115 i otrzymałem takie wartości (silnik ciepły na biegu jałowym - błędy usunięte, nie pojawiają się...
Posiadam Vauxhall zafirę tourer 2.0cdti A20DTH 165KM. Od jakiegoś czasu mam problem z układem podcisnienia. Gdy uruchomie silnik to zawór podciśnienia turbo jest otwarty a po jakimś czasie jak silnik się rozgrzeje zawór się zamyka i odcina mi turbo, jaka jest tego przyczyna? Oto błędy jakie wyskakiwały mi na komputerze P2263-5B i P2263-61 Czy ktoś miał...
Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf. Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej. Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po...
Witam Założone nowe turbo po regeneracji Nowy zawór n75 pierburga Dolot nowy fmic Przeladowywuje turbinę do 2bar i odcina w czym tkwi problem?
Witam, wiem temat poruszany kilkakrotnie, ale u mnie wchodzi w tryb awaryjny tylko raz, niedługo po starcie. Włączam auto, zaczynam jazdę i na 3 lub 4 biegu przy większym gazie wchodzi w tryb awaryjny, później po wyłączeniu i włączeniu już jest ok, żadnych problemów. Czy na podstawie moich objawów da się wskazać jakąś najbardziej prawdopodobną? Wymieniłem...
Witam mam problem z passatem b5 fl 1,8t AWT. Wymieniłem w nim turbosprężarkę na regenerowana gdyż stara miała spory luz wzdłużny przez co brała olej. Przy okazji został usuniety wkład katalizatora gdyż był zapchany. I objaw jest taki że podczas przyśpieczania w okolicach 2200 jest duża moc przez kilka sekund po czym spada i lekko wzrasta i juz pozniej...
Witam, po czyszczeniu turbo pojawił się u mnie problem z dynamiką samochodu. Podłączyłem pod vag i okazało się, że turbo wstaje powoli i nie osiąga zadanego ciśnienia. Log: http://vaglog.pl/log_188685.html Brak błędów, 011 basic settings widać jak sztanga się porusza. Podciśnienia wyglądają ok nawet po zgaszeniu silnika jak wyjmę przewód z gruszki to...
Pytanie o schemat pinów lub kostek sterownika silnika 1.8t auq (06a906032) nr sterownika. Problem z przeładowaniem lub niedoładowaniem turbo po regeneracji, zawór n75, dv sprawne, węże są szczelne, przepustnica sprawna i jedyny mój pomysł teraz to sterowanie zaworem n75, czy nie jest gdzieś przetarty kabel. Lub jak ktoś miał podobny problem i wie w...
Witam. Proszę o analizę logów passat avf, 300 tys Passat gwizdał po odpaleniu na postoju, miał brak mocy notlauf na zimnym i na ciepły. - sprawdzone i wymienione 3/4 wężyków podciśnienia - wymieniona rura za turbo /S/ była przetarta - usunięcie kulki od łożyska z wężyka od egr, egr był wymieniony na nowy ale sprytny mechanik nie znalazł kulki w przewodzie...
Witam. Od czasu kupna auta j.w Passat B5 98 rok, silnik AHU cierpiał na niedoładowanie turbo. Ciśnienie żądane przez ECU było ok. 1800, ciśnienie w układzie to było zaledwie 1600. Ostatnio mechanicznie uszkodził się N75, wymieniłem na nowy, oryginalny Pierburg. Po tym zabiegu żadnych zmian, zaniża nawet więcej. Przepływka była podmieniana, to nie jej...
Witam. Wiem że wiele jest tematów tego typu jednak ja che zapytać o jedną rzecz. Mianowicie. Nie dawno kupiłem passata b5fl z silnikiem avf 130 km. Po paru dniach zaczęło mi rozlaczac turbo i po ponownym uruchomieniu silnika działała znów. Ostatnio pomyślałem żeby sprawdzić wężyk podciśnieniowe od zaworkow no i znalazłem. Wężyk który wchodzi do turbiny...
Witam, sprawdzałem zawór podciśnienia doładowania turbiny, podłaczyłem na krótko 12 v i był cały czas otwarty, nie było różnicy czy pod zasilaniem czy też bez. Moje pytanie czy powinien się zamykać ? Dwa czy podobne zaworki od klap wirowych i egr to to samo ? Z wyglądu i sposobie działania wyglądają na takie same.
Witam panowie mam pytanie czy przez zawór n 75 powietrze powinno przechodzić w obie strony ( jak wciągam czy wdmuchuje )przy zapłonie włączonym nie powinien się zamykać i otwierać . Po uruchomieniu silnika zaciąga mi gruszkę przy turbo do końca i tak trzyma niezależnie od obrotów silnika czy tak powinno być
Witam! Szukam lokalizacji zaworu jednokierunkowego sterującego EGRem. Mechanik zdemontował go twierdząc, że jest zbędny :) . W chwili obecnej z przewodu podciśnienia z pompy przewód podciśnienia idzie do elektrozaworu a stamtąd do EGRa. Nie wiem czy wspomniany zaworek zwrotny ma być za czy przed EGRem.
Witam, Na zdjęciu przedstawiam turbinę od silnika 1.9DTI. Chciałbym spytać do czego służy zaznaczona część? http://imageshack.us/photo/my-images/860...
Problem z passatem 1,8AWT pod obciążeniem i gazem do dechy się dławi na około 3000 tys obr jak powoli odpuszczamy gaz to zaczyna jechać. - zawór regulacyjny ciśnienia doładowania (wymieniony gruszka dziurawa) - podciśnienia sprawdzone i powymieniane - Przepływka sprawdzona 1,3V i 5V - parametry VCDS w normie [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Po odpaleniu silnika przejechałem parę metrów zapaliła się spirala i wywaliło błąd typu nastawnika turbiny (zablokowany) Dodam tylko że silnik był wymieniany i podczas transportu urwała się kopułka od pozycjonera Turbo, który został zakupiony nowy. Silnik CFG(C) 177km CR 2.0 tdi Pomiar na zaciskach pozycjonera: Napięcie na zaciskach 1 i 3 5v Napięcie...
Witam wszystkich Mam problem z wyżej wymienionym passatem, przy dynamicznej jezdzie auto szarpnie tak kolo 100km\h i trzeba go zgasić żeby dalej szło jechać. Błąd to 16618 czyli przeładowanie. Zrobiłem już chyba wszystko prócz sprawdzenia wiązki sterującej wielozaworem podciśnień oraz sprawdzeniem ECU... a więc: -wężyki wymienione -dolot szczelny -geometria...
Witam Serdecznie! Nie dokończyłem pytania bo zdechło coś i rozłączyła sie elektroda. A więc podpiąłem VAG Skaner ręczny i nie pokazało błędów, tylko ten stary który już Sztomel zna, uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego G-62. Na razie go nie wymieniam bo raczej nie moze mieć na to wpływu a poza tym nie mogę znależć odpowiedniego. Czyli brak...
Nie, turbo mogło by przeładowywać i sterownik wchodzić w tryb awaryjny gdyby zawór upustowy nie działał, ale bez wpływu na wolne obroty Weź płaskie szczypce i zaciskaj po kolei wszystkie wężyki dochodzące do kolektora ssącego na wolnych obrotach, zobaczysz czy zatkanie któregoś wpłynie na pracę silnika
Czytałem już gdzieś wcześniej, że turbo wstaje później bo ma zawór upustowy ale pomimo tego i tak zbyt późno wstaje?
Jakis czas temu w golfie2 niedomagala turbosprezarka! jako ze nie za bardzo wtedy wiedzialem co jest co rozkrecilem przypadkiem zawor upustowy przy turbo ( tzw. Blow up) I teraz mam problem Bo nie wiem na jaka glebokosc mam teraz wkrecic trzpien do tego zworu. Zmierzyc cisnienia nie mam raczej Jak. Chodzi mi tylko o podanie przyblizone... na ile cm....
Podaj w jaki sposób turbo uległo uszkodzeniu, domyślam się, że masz silnik o oznaczeniu AGR i turbo z zaworem upustowym a nie ze zmienną geometrią więc pewnie N75 nie wysterowywał siłownika uchylającego zawór upustowy spalin albo też była nieszczelność na wężyku ciśnieniowym idącym od N75 do siłownika przy turbinie, w każdym jednak razie sterownik silnika...
moje powiedzmy przy 2500 sobie jedzie to w tył to w przód a ja pedałem gazu nie ruszam. Moim zdaniem grucha dzieła nieprawidłowo. Przy pracy silnika na luzie nawet dosyć ostre przegazowanie nie powoduje ruchu sztangi, trzeba by naprawdę wejść na obroty zbliżone do maksymalnych, by się ruszyła. Ale po co? Natomiast pod obciążeniem przy takich samych...
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
Dynamiczny log przepływki i turbo; 749076 Według mnie turbo wstaje za późno, przepływa ok. Zawór upustowy odpiąłem bez niego też dymi. Jakieś pomysły ?
Sztomel, a co myślisz o tym moim podłączeniu? połączyłeś dobrze (jak dla N75 ciśnieniowego) ale teoretycznie przy takim podłączeniu N75 (podciśnieniowego) od momentu uruchomienia silnika ciśnienie z części sprężającej turbosprężarki (o ile przejdzie przez króciec VAC do króćca OUT N75) ciągle powinno powodować wypychanie sztangi a co za tym idzie uchylać...
przewody robią się twarde na sekunde dopiero gdy puścisz gaz. zawór upustowy nie jest tam sterowany podciśnieniem tylko ciśnieniem wytworzonym przez turbo. jeżeli go złącze na krótko t zimny samochód chce jechać ale turbo wtedy jest przeżroczyste.
Witam. Tak jak w tytule. Po mieście jest doładowanie a po wyjechaniu na autostradę turbo się wyłącza, spadek mocy. Turbo zostało wyczyszczone, żadnych luzów nie stwierdziłem. Zawór EGR ok! Zawór upustowy działa. Jedyne co zauważyłem to to iż po wyłączeniu silnika słychać jeszcze turbinę. A olej to Coma 5w40 co mnie boli bardzo :idea: POZDRo
Witam, potrzebuję fachowej porady i zależy mi na czasie. Samochód Astra H 1.9cdti, przy 4000tyś.obr pokazuje ciśnienie 9 bar, pluje olejem przez odmę do turbo i go szybko ubywa. Diagnoza zatarty zawór upustowy na pompie, dzwoniłem do opla i mają tylko 1 sztukę w całym kraju, śmieszne ale prawdziwe, koszt 1000zł, brak jakichkolwiek części do pompy. Moje...
Czyż by obie turbiny kaput? Zmierz jakie podciśnienie jest w instalacji i jakie przychodzi na gruszkę turbiny. Podciśnienie zarówno przed jak i za EZ jest takie samo,tj.-0.9bar. Zrobiłem nawet test,że WG zablokowałem za pomocą dość twardej sprężyny,tak że zawór upustowy był 100% zamknięty.Mimo to nadal brakuje mu mocy i kopci na czarno.Nie wiem czy...
Szukaj Turbo z podobnej pojemności motoru, i z łatwą dostępnością części. Zwykly zawór upustowy bezproblemu ustawisz np. 0.4-0.5 bara. Pamiętaj że sprawność turbosprężarki zależy od ciśnienia spalin oraz ich prędkośći. Bardzo duży wpływ ma tu kształt kolektora wydechowego. Osobiście kiedyś myślalem nad fabrycznym turbo do 7745, ale jest to nieopłacalne,...
To chyba rzeczywiście zawór zabezpieczający przed przeładowaniem. Wygląda na to że stoi zawór upustowy w turbo. Spróbuj go rozruszać. Lej WD i wszystko żeby się ruszył. Tak jak teraz jest to szybciej wykończy turbinę, a i pali więcej.
Witam serdecznie, więc jak w tytule, wóz to astra z 99r 1.7dtl sprowadzona z hollandii. Problem jaki z nią wygląda następująco, podczas jazdy i kręceniu silnika powyżej 3tys (np pod góre z gazem w podłodze) auto zaczyna słabnąć a nawet czasem silnik odmawia całkowicie posłuszeństwa ( w tym czasie zaświeca się check), dopiero gdy puszcze całkowicie gaz...
No dobrze moze i od d*py strony ale wogóle się zabrałem. Poradź mi tylko jeszcze jak ma być przy ustawiony wstępnie ten zawór upustowy sterowany gruchą. Jak rozebrałem turbo to był ustawiony tak dziwnie czyli ani zamknięty, ani otwarty, uchylony, tak że spaliny może nie w całości ale mogły przez niego przepływać a grucha jak piszesz może go tylko zamknąć...
bo zawór wg zaczyna się uchylac za wcześnie i nie utrzymuje zadanego ciśnienia. Bo zawór upustowy masz do kitu. Benzyna to nie dizel. I w ogóle co ty chcesz tu elektronika mieszać jak nie ma gdzie i po co.
Po dźwięku można sądzić, że może któraś z końcówek wtryskiwaczy się zacięła. Chociaż z drugiej strony na wolnych obrotach chodzi równo. Ale wtedy właśnie tak jest - na wolnych obrotach jest nieźle, przy dodaniu gazu jakby młotem po tłoku ktoś napieprzał... Też obstawiam wtrysk. Jeszcze dopiszę co do tej sztangi zaworu upustowego: aby grucha poruszyła...
Siema po dłuższej nieobecności. Pacjent ten sam co ostatnio, ale problem inny. Samochód jest słaby, jak na 110 KM (czy ile on tam rzekomo ma). Podejrzenie padło na turbinę. Na postoju gruszka nie ruszała się w ogóle. Nieważne czy 800 obr/min czy 3000 obr/min. Ciśnienie do gruszki idzie, ale nie mam manometru żeby sprawdzić czy odpowiednie. Kupiłem nową...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Każdy silnik można doładować dowolną ilością turbosprężarek, włącznie z 2 cylindrową 500cm3. Ale to nie ten poziom dyskusji... okej ale http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic91... 4 post z góry wszystko zależy od turbiny i silnika z jakim ma chodzić (jeśli chce się by ładowała " od dołu" to musi być z dużo mniejszego silnika ale trzeba zawór...
Nie chodzi o właczenie turbo kazdy chyba wie ze turbo cały czas pracuje ale jego praca sie uwidacznia dopiero na pewnych obrotach . Wszystkie filtry sa wymienione szczelnosc przewodów sprawdziłem ale przyszedł mnie na mysl pomysł czy przypadkiem zawór upustowy przy turbinie nie jest problemem na wolnych obrotach mocno go słychac jak pracuje a przeciez...
podciśnienia (w tym to idące do komputera) Ciekawe skąd tam weźmiesz podciśnienie ? (at)robertnov, cała procedura sprawdzania N75 nie dotyczy tego silnika, w tym modelu nie występuje podciśnienie sterujące vnt, zawór upustowy jest otwierany ciśnieniem wytwarzanym przez turbosprężarkę Trzeba zrobić log z 011, potem spiąć wężyki na krótko i znów się...
Turbo to nie jest silnik elektryczny że się włacza albo wyłącza. Palisz auto i wirnik startuje napędzają go spaliny aż do momentu zgaszenia silnika. Prędkość obrotów wirnika turbiny uzależniona jest od spalin im więcej obrotów silnika tym więcej spalin i większe obroty turbiny, jedyne odstępstwo od tej prostej reguły to zawór upustowy w turbinie który...
zawór upustowy silnika turbo upustowy zawór zawór upustowy turbiny
zestaw klucz oczkowy senso fresh wskaźnik wysterować komputer
goodram pendrive wzmacniacz antenowy schemat
Suzuki Swift 2014 – jakie klocki hamulcowe, numery OE, Tokico, Bosch, Akebono, wymiary Microsoft Word 2000 – przywracanie pasków narzędzi, reset Normal.dot, Office 2000