http://obrazki.elektroda.net/8_127693721... Jest to zawór upustowy spalin (wypuszcza spaliny omijając wirnik turbiny). Służy do ograniczania maksymalnego ciśnienia doładowania i nim jest sterowany. Otwiera się np. przy ciśnieniu 0.8 bar. Skoro twierdzisz że dźwignia porusza się bez żadnych oporów to objaw jest taki że zawór ten jest stale otwarty...
Okazało się że membrama która steruje sprężarką zardzewiała i ciężko się przesuwała. Mechanik przeczyścił i jest dobrze. Ale co do klekotu to jakim cudem pompa sama się przestawiła? Mam wrażenie że usterka jeszcze powróci. W tddi jest zawór upustowy spalin, sterowany gruchą ("membraną") podciśnieniową, a ta elektrozaworem. Przyciera się sam zawór na...
To jest właśnie elektrozawór N75 ograniczenia ciśnienia doładowania sterujący ciśnieniem, za jego pośrednictwem siłownik ciśnieniowy przy turbosprężarce uchyla zawór upustowy spalin w części gorącej turbosprężarki więc nie pomyliłeś się tylko zapomniałeś dodać, że chodzi o upust spalin poprzez wastegate.
Dużo już sprawdzone jednak problem pozostał. Chciałbym zapytać kolegów zajmujących się turbosprężarkami czy na biegu jałowym zawór upustowy spalin tzw "wastegate" jest otwarty czy zamknięty?
Podaj w jaki sposób turbo uległo uszkodzeniu, domyślam się, że masz silnik o oznaczeniu AGR i turbo z zaworem upustowym a nie ze zmienną geometrią więc pewnie N75 nie wysterowywał siłownika uchylającego zawór upustowy spalin albo też była nieszczelność na wężyku ciśnieniowym idącym od N75 do siłownika przy turbinie, w każdym jednak razie sterownik silnika...
No to jeszcze raz ja: To "cięgienko" to jest tzw sztanga zaworu upustowego turbiny. Steruje nim tzw grucha, czyli siłownik membranowy, połączony przewodem ciśnieniowym z kolektorem za turbiną. Jeżeli turbina zaczyna ładować za duże ciśnienie, grucha poprzez sztangę otwiera zawór upustowy i część spalin omija turbinę zmniejszając wydatek sprężarki. Przypadłość,...
Witam!! Jestem początkującym użytkownikiem Peugotka a zarazem całkiem zielonym co do jakichkolwiek napraw. Tak jak w temacie napisałem chodzi mi o spadek mocy powyżej 2000 obrotów. Znajomy rzucił mi paroma hasłami ale ja kompletnie nie wiem gdzie ich szukać. Chodzi między innymi o: - nastawnik recyrkulacji spalin - pompa podciśnieniowa - pneumatyczny...
moje powiedzmy przy 2500 sobie jedzie to w tył to w przód a ja pedałem gazu nie ruszam. Moim zdaniem grucha dzieła nieprawidłowo. Przy pracy silnika na luzie nawet dosyć ostre przegazowanie nie powoduje ruchu sztangi, trzeba by naprawdę wejść na obroty zbliżone do maksymalnych, by się ruszyła. Ale po co? Natomiast pod obciążeniem przy takich samych...
Z tdi ma inne sterowanie upustem spalin, nie będzie pasować. Można założyć tzw. Bypass na zawór upustowy, ale wtedy turbo będzie słabo pompować.
Otrzymałem specyfikację dla pojazdu po podłaczeniu do komputera: Kod błędu:P0400 tj. system AGR obniża poprzez doprowadzenie spalin do komory spalania składników toksycznych w spalinach, obniżenie temp. spalania, obniżenie wytwarzania NOx. Oprócz tego w pomocy diagnostycznej widniało: bardzo często uszkodzenie masowego przepływomierza powietrza przez...
Żeby układ się udało odpowietrzyć musi być obieg płynu, silnik musi być nagrzany, płynu na max i co ważne - zakręcony i sprawny korek zbiornika wyrównawczego. W korku jest zawór upustowy ciśnienia (jednokierunkowy). Jeśli ten zawór jest uszkodzony (stale otwarty) lub korek nie będzie dokręcony to układu nie uda się odpowietrzyć. Ale od początku Ci piszę...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
czym się różni Wastegate od tego zaworu co mam Nie masz zaworu upustowego, tylko kierownice zmieniające kąt natarcia spalin na wirnik sprężarki
Turbo to nie jest silnik elektryczny że się włacza albo wyłącza. Palisz auto i wirnik startuje napędzają go spaliny aż do momentu zgaszenia silnika. Prędkość obrotów wirnika turbiny uzależniona jest od spalin im więcej obrotów silnika tym więcej spalin i większe obroty turbiny, jedyne odstępstwo od tej prostej reguły to zawór upustowy w turbinie który...
T w 1Z był zawór upustowy? Klapka po gorącej stronie upuszczająca spalin poza wirnikiem. Regulacja przy pomocy kompresora niemożliwa - nijak nie odwzorujesz prawdziwego działania regulatora. http://obrazki.elektroda.net/57_12742992... Chyba że masz dostęp do przemysłowego kompresora takiego jak np. do piaskowania czy zasilania młotów pneumatycznych-...
Jeśli masz przeładowanie to należy sprawdzić szczelność dwóch wężyków ciśnieniowych : tego który idzie z króćca muszli zimnej do N75 i tego wychodzącego z N75 do siłownika ciśnieniowego przy turbo. Jeśli wyeliminujesz winę wężyków to do sprawdzenia pozostaje już tylko sam siłownik ciśnieniowy oraz N75. Jeśli chodzi o Twoje drugie pytanie to oczywiście...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
dopiero sztanga na podcisnieniu je otwierała Pewnie na tej samej zasadzie jest i tu - sprężyna w gruszce - ale to możesz już sam sprawdzić. Jak odłączysz wężyk z gruszki to turbo będzie pompować na max. Jak nie będzie kopcił (co najwyżej błąd przeładowania - powinien) to poszukiwania skieruj w stronę tej puszki w której jest zawór sterujący pracą turbiny....
Po dźwięku można sądzić, że może któraś z końcówek wtryskiwaczy się zacięła. Chociaż z drugiej strony na wolnych obrotach chodzi równo. Ale wtedy właśnie tak jest - na wolnych obrotach jest nieźle, przy dodaniu gazu jakby młotem po tłoku ktoś napieprzał... Też obstawiam wtrysk. Jeszcze dopiszę co do tej sztangi zaworu upustowego: aby grucha poruszyła...
Szukaj Turbo z podobnej pojemności motoru, i z łatwą dostępnością części. Zwykly zawór upustowy bezproblemu ustawisz np. 0.4-0.5 bara. Pamiętaj że sprawność turbosprężarki zależy od ciśnienia spalin oraz ich prędkośći. Bardzo duży wpływ ma tu kształt kolektora wydechowego. Osobiście kiedyś myślalem nad fabrycznym turbo do 7745, ale jest to nieopłacalne,...
Witam. W turbosprężarce jest zawór upustowy west gate,reguluje się za pomocą siłownika pneumatycznego połączonego z kolektorem dolotowym. Możliwe,że zawór jest nieszczelny i puszcza spaliny do wydechu.Sprawdzałem doładowanie na odkręconym wydechu jest tak samo.Bardziej skupił bym się na błędach.Opis z testera mid 128 sid 78 fmi 4, siłownik pompy doprowadzania...
a tam jest totalne zero można go wciskać tak samo na zgaszonym jak i odpalonym. Jak ty chcesz aby turbosprężarka pompowała na wolnych obrotach?... Na wolnych obrotach energia spalin jest bardzo niska i turbinka ma góra 10 -12 tys obrotów - to jest nic, skoro maksymalnie pod obciążeniem osiąga 150 tys. obrotów. W dwie osoby sprawdź, czy węże twardnieją...
No i lżejszy o tysiączka nadal stoję w tym samym punkcie... Kolejny warsztat, oględziny, pomiary i wspólnie ustaliliśmy, że dmuchawka nie dmucha. Zakupiłem nowe (regenerowane turbo), założyłem i dalej d... Nie umiem już tego pojąć. Panowie, powiedzcie mi czy jak pomijając już wszelkie podciśnienia i inne historie ręcznie będę ciagnął za cięgno zawóra...
Regulacja "sztangi" tylko na maszynie, kręceniem tym w aucie to proszenie się o problemy. Przy tych pikach pierwsze co bym zrobił to podpiął manometr i zweryfikował czy rzeczywiście są. Jeśli by były to obstawiałbym pęknięty kolektor - powyżej jakiegoś ciśnienie pęknięcie się "otwiera" i działa jak zawór upustowy (ale by gwizdało). W moim Puncie (ten...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
No dobrze moze i od d*py strony ale wogóle się zabrałem. Poradź mi tylko jeszcze jak ma być przy ustawiony wstępnie ten zawór upustowy sterowany gruchą. Jak rozebrałem turbo to był ustawiony tak dziwnie czyli ani zamknięty, ani otwarty, uchylony, tak że spaliny może nie w całości ale mogły przez niego przepływać a grucha jak piszesz może go tylko zamknąć...
(at)Jarzabek666 Fakt, zapomniałem o zaworze dławiąco-zwrotnym do atmosfery. Nim sobie można ustawić czas działania siłownika. Gdy zawór upustowy przełączy swoje wyjście na siłownik po osiągnieciu 8 barów, siłownik zamknie przepustnicę. Gdy zużycie powietrza ze zbiornika spowoduje spadek ciśnienia do np. 6 barow, zawor upustowy się zamknie. Ciśnienie...
Można spróbować wykorzystać zaworek odprężnika z chińskiego presostatu. Jako pilot powinien się nadać, a wykonać do tego/zaadaptować zawór upustowy o odpowiedniej przepustowości. Regulację cięgna gazu silnika spalinowego natomiast można by podpiąć do styków elektrycznych presostatu (mechanicznie - jako cięgno/linka). Na gotowca nie ma co liczyć w PL.
W ogóle wydaje mi się, że to lepsze niż turbo. Nie lepsze, inne. Na pewno turbosprężarka nie wpływa tak bardzo na spalanie. Znaczy - naped turbosprężarki jest niemalże darmowy. Wykorzystujemy energię spalin której silnik nie wykorzystał, a która poszłaby w gwizdek. Spójrz przykładowo na tiry. Niektóre z ich silników mają coś na kształt gorącej strony...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
W kia 2.9 podobno była wersja sterowana cisnieniem i podciśnieniem. Wersja sterowana ciśnieniem ma zamknięta klapę zaworu upustowego i cisnienie trzyma dopóki doprowadzone ciśnienie do gruszki nie pokona siły sprężyny w gruszce i wtedy otwiera zawór. Sztanga chodzi wtedy w oporem ale ręką da się ją poruszyć. Nie wiem na jakie cisnienie jest ustawiona...
Dlaczego mówi się, że turbo "włącza" się od jakichś obrotów? Tam chyba nie ma żadnego układu sterującego, tylko czysta mechanika zależna od ciśnienia spalin? Tak, pracuje cały czas. Ale układ sterujący jej pracą też jest. Typowa turbosprężarka w samochodzie europejskim o pojemności 1,0 - 2,5l na wolnych obrotach silnika osiąga ok. 15 tys. obrotów,...
ale tu raczej zwykłe turbo upustowe , inaczej po chłopsku mówiąc po zapaleniu auta ma wciągnąć gruszkę do oporu i w miarę obciążenia silnika zawór n75 upuszcza ciśnienie To jest jakiś żart... jeżeli nie masz upustu spalin to po odpaleniu nie ma żadnej pracy gruszki tylko ciśnienie doładowania upuszcza samo sztangę, raczej jest tam zmienna geometria....
Witam, Racja, później sam się zorientowałem, że tam jest zawór upustowy. Daje to duże możliwości. Zaślepianie go ma sens jeśli nie ma odbiornika za dyszą. Jeśli natomiast zainstalowalibyśmy z tyłu turbinę odbierającą, to wtedy taki zawór byłby bardzo potrzebny, bo przy większych obrotach zacząłby przepuszczać częściowo strumień za wirnikiem, a to dawało...
Zawór upustowy w Isuzu 1.7TD masz w kolektorze ssącym (typu grzybkowego, upuszcza zza sprężarki do komory przed sprężarką, w układzie zamkniętym). Nie pamiętam dokładnie jak wygląda właściwy układ regulacji ciśnienia (bo upust jest raczej awaryjny), ale pewnie bypass spalin na turbinie sterowany siłownikiem pneumatycznym. Pewności nie mam, ale koło...
A ja pobawiłbym się inaczej - mam takie próby za sobą w L-jettronicu mojej byłej mazdy - szykowana była pod nitro - stąd modyfikacje, ok już do rzeczy. Jak napisane zostało wcześniej - moc zależy od pojemności - ale nie bezpośrednio - dwa czynniki - powierzchnia denka tłoka, tej nie zmienimy, założeniem jest że zostanie silnik 1,4. Drugim czynnikiem...
Volvo Intercooler FL6 18 230 km Silnik D6A230 Rok 1999 Samochód nie przeszedł przeglądu, a powodem jest zbyt długi okres ładowania zbiorników z powietrzem i co za tym idzie brak hamulców oraz z powodu zanieczyszczenia spalin. En la web Przy pracującym silniku po 3-krotnym wciśnięciu pedału hamulca, ciśnienie spada do 4 Bar i pedał zaczyna wpadać do...
Siema po dłuższej nieobecności. Pacjent ten sam co ostatnio, ale problem inny. Samochód jest słaby, jak na 110 KM (czy ile on tam rzekomo ma). Podejrzenie padło na turbinę. Na postoju gruszka nie ruszała się w ogóle. Nieważne czy 800 obr/min czy 3000 obr/min. Ciśnienie do gruszki idzie, ale nie mam manometru żeby sprawdzić czy odpowiednie. Kupiłem nową...
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
cytat: przecież wyprowadzenie spalin za scianę zennetrzną dotyczy domow jednorodzinnych a nie kamienic Od czerwca 2009 roku zaistniały nowe przepisy ( przytoczę tylko fragment który nas interesuje ): w § 174: a) ust. 1 otrzymuje brzmienie: „1. Grzewcze urządzenia gazowe, takie jak: kotły ogrzewcze, grzejniki wody przepływowej, niezależnie od ich...
Dla jasności,blowoff jest zaworem upustowym.Działa to tak,jesli "gaz" jest wcisnięty sprężarka osiaga duże predkości(napędzana dużą ilościa spalin,tłoczy sporą ilośc powietrza),w chwili kiedy ujmuje się "gaz" wirnik sprężarki ma pewną bezwładnośc i tłoczy przez chwilę(zanim obroty jego nie spadną)nadmiar powietrza co powoduje wzrost ciśnienia w układzie...
Witam podłączyłem delphi i uzyskałem opis błędu dla kodu 292 przerwa w obwodzie zaworu upustowego spalin. Szybka kontrola brak zasilania na zaworze. Wysterowanie masą sprawdzone, obecne. Bezpieczniki ok, zostaje instalacja. Instalacja prześwietlona, przerwa spowodowana przecięciem przez peszel. Naprawa instalacji przywróciła zasilanie i wszystko naprawione....
Kody błędów starszych jednostek, bez EOBD/OBD-II ('90-'95). Tłumaczenie własne, wszelkie uwagi mile widziane. Jednostka sterująca silnika 12 Rozpoczęcie diagnostyki/separator (sygnalizuje początek/koniec listy błędów) 13 Czujnik O2 - obwód otwarty 14 Czujnik temperatury chłodziwa - za niskie napięcie 15 Czujnik temperatury chłodziwa - za wysokie...
No a ja juz wiem, w czym problem..mianowicie po jednej z Twoich wczesniejszych wypowiedzi zrozumialem, ze rura odprowadzajaca ma byc ponizej odejscia z kaloryfera, a rura zasilajaca ma byc nieco powyzej zaworu. A zasilajaca ma byc nizej jak zawory, tak? Bo zaraz zrobie fote i Ci pokaze jak to mam wykute. Rura powrotu ma być nie wyżej jak wyloty powrotów...
Turbina jest od Lanca Dedra 1.9 td,kolektory są dorobione z rury kwadratowej o ściance 3 mm ,pomimo że to nie żaden baranek też nie żle się spisują ,turbina jest zamocowana bezpośrednio nad kolektorem wydechowym wylot spalin z turba grubościennymi kolankami do tłumnika,tak że nic na zewnątrz nie zdradza uturbienia silnika prócz dzwięku.Między filtrem...
Z tego co widzę to zawory odcinające są bezpośrednio przy piecu, jest tez dodatkowy filtr na powrocie pompy, ale chyba trochę niewłaściwie zamontowany ? Aby zabezpieczyć wymiennik kotła przed uszkodzeniem spowodowanym przegrzaniem to pomiędzy zasilanie, a powrót kotła powinien być wpięty zawór nadmiarowo-upustowy. Rzecz w tym, że jeżeli kocioł nie...
a zwykle benzynowe poniżej 40%, Diesle poniżej 50% Takie wartości to może mają te nowoczesne wyżyłowane silniczki naszpikowane elektroniką. Prosty silnik benzynowy ma coś koło 20% a Diesel jakieś 30% sprawności. Do autora tematu. Jeśli by już to urządzenie miało mieć sens ekonomiczny (choć i tak wątpliwy) to należałoby wykorzystać ciepło odpadowe z...
https://elektromet.pl/a/userfiles/cke/In... Te zasobniki nie są dobrym rozwiązaniem dla nowoczesnych kotłów gazowych. Do tego w obu mieszkaniach od doły pompka co.. Nigdy nie zdarzyło się aby nie było wody ciepłej na tych atmosferykach W przypadku nowoczesnego kotła...
Troche ciezko pali zimny, albo sie zapowietrza albo jeszcze nie ten kat Sprawia wrazenie za wczesnego wtrysku - a przyspieszony wtrysk pomaga w odpaleniu silnika. Więc przyczyna musi być inna. Być może lekkie zapowietrzenie. Na taką okoliczność warto zmienić pompkę podającą paliwo - jeżeli ma wypracowane zaworki, to nie trzymają statycznie paliwa (na...
Panowie, jeszcze raz bardzo Wam dziękuję za poświęcony mi czas. Doceniam to. Jeżeli chodzi o dźwignię od zaworu upustowego to przy nawet mocnym gazowaniu na postoju nawet nie drgnie. Przewód gumowy (jest kawałek, kilka cm między plastykowymi rurami też raczej nie puchnie) Tylko jaki jest powód? Turbo padło? za mała dawka wtrysku więc i za mała ilość...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Oj prawie rok minął od ostatniej wizyty tutaj :) Odpowiadając na wcześniejsze pytania, udało mi się uruchomić tą pompę na nieoryginalnym silniku. Obecnie jestem na etapie, montażu sprawnego manometru ponieważ nie jestem pewien co do wskazań obecnego, oraz zastanawiam się nad sterowaniem tego urządzenia. Sprężarka jest połączona bezpośrednio z wałem...
Kolego, moje gratulacje i szacunek za uratowanie sprzętu przed złomowaniem. :spoko: Do napędu możesz użyć silnika el. ................ Sposób przeniesienia napędu to żaden problem. Chodziło mi o rodzaj silnika, spalinowy czy elektryk, to zależy od tego czy ta sprężarka będzie pracować czy tylko będzie eksponatem. Najchętniej widziałbym tam jakiś stary...
Turbo na wolnych obrotach ma całkowicie zamknięty zawór upustowy więc jest ustawione na maksymalne doładowanie ale z racji tego, że na wolnych obrotach dynamika gazów spalinowych jest niska to i z wężyka idącego od sprężarki turbiny do N75 będzie słąbiutko dmuchało ciśnienie, dopiero przy wejściu na chwilę na wyższe obroty około 3500-4000 na biegu jałowym...
Spalinówki nie gasisz jak elektryka. Pracuje cały czas, dajesz zawór upustowy lub lepiej i ekonomicznie dławisz go na ssaniu przepustnicą czy też podwieszasz zawory ssace.
No tak. SMD to nie dla amatora, ale profi powinien poradzić sobie. Sygnał sterujący napięciem startowym powinien zawsze dostawać z elektroniki kotła taki sam, a to, że czasem nie startuje może być spowodowane brakiem jakiegoś dobrego styku na płytce, lub pęknięciem np. opornika. Przegląd kotła gazowego, a szczególnie kondensacyjnego powinien robić wyłącznie...
upustowy zawór zawór upustowy turbiny zawór upustowy turbo
yamaha amplituner tuner stereo projektor telefonu pusty akumulator
Ford Mondeo MK5 2.0 TDCi - przeskok na zimnym silniku Cewka zapłonowa VW AG 036905715 - podłączenie i iskra