To jest zaślepka układu chłodzenia. Zapewne gdzieś w głowicy lub bloku silnika pod rozrządem jest taka zaślepka.
Odkręcasz tą małą miseczkę i tam są dwie śruby do wykręcenia i jeszcze 10 od dołu silnika i schodzi ci dół silnika tak jakby duża miska a ta mała to zaślepka. Jak rozkręcisz dół to sprawdź czy nie trzyma ci tego obudowa rozrządu możliwe że trzymają to dolne śruby od obudowy rozrządu. I od strony skrzyni też trzyma.
Czyzby gdzies strzelil blok:((? Albo jakaś zaślepka - trzeba pytać mechanika co na codzień takie silniki rozbiera.
mam ten sam problem na gorącym silniku głowica chodzi tak jak by oleju nie miała , mam przebieg 110 tys . mój dobry mechanik powiedział że to stary numer że wypadły ci zaślepki z wałka na którym są koniki co popychają pompo wtryski .Zaślepki są małe 5 mm wypadają do głowicy i leżą w niej.Przez dziury po zaślepkach ucieka ciśnienie oleju i chydrosztosy...
Rozkręcasz Pan cały silnik zalewasz gorąca woda i patrzysz gdzie cieknie, małe pęknięcie na bloku można kleić większe najlepiej kołkować,co do spawania to robota już dla zawodowców. Poza tym zaślepek w bloku czy głowicy nie montuje sie na sylikonie.Oringi są na dole tuleji. Pisząc "jak głowica byłaby zła " trzeba sprecyzować o co chodzi.
Klawiatura u nas nie była rozbierana nigdy 9lat temu jak było pokrywa zaworów zdejmowana to miał jeszcze oryginalne farby na niej i wtedy było tylko dociągnięta klawiatura i ustawione zawory bo u nas przyszedł ciągnik z dani i silnik w ogóle nie był ruszany przez tyle lat. Bo po co jak nic się nie działo a teraz była uszczelka pod głowicą przerdzewiała...
Głowica została oddana do sprawdzenia i planowania. Okazało się, że pod wpływem ciśnienia wywaliło jedną z zaślepek w głowicy. Mechanik nie stwierdził żadnego pęknięcia i zasugerował sprawdzenie jeszcze tulei. Czy posiada może ktoś schemat dokręcania śrub w tym silniku wraz z momentami dokręcenia ? Peugeot 208 1.4 vvti
Bez sensu spaliny z wydechu zawrócisz do wydechu. Najprościej podkładka zaślepiająca pod EGR (są gotowe na allegro). Sterownik w twoim aucie raczej nie ma kontroli przepływu przez EGR i po całkowitym zaślepieniu raczej nie powinno być błędów w ECU. Gdyby się pojawiały to albo wprogramowanie ale niepełne zaślepienie (zaślepka z małą dziurką). Więcej...
Nie można tym obracać bo jak zostawisz odblokowane to może wyskoczyć i zachlapie Ci olejem cały silnik. Jest to zaślepka pod którą znajduje się śruba trzymająca blokadę która z kolei dociska wtryskiwacz w gnieździe, w głowicy.
Mam problem z ustawieniem wału na blokadę,w którym miejscu ma zablokować,wałki zablokowałem z tyłu pod zaślepkami,koło na wale jest bez klina,jest to silnik z zerwanym paskiem,wiem że czeka mnie demontaż głowicy .Dzięki za wszystkie podpowiedzi.Pozdawiam
Od strony baku w bloku silnika jest za kołem zamachowym zaślepka wałka rozrządu i korek kanału olejowego. Oba poniżej okładu chłodzenia. Broki na zewnątrz głowic nie mają wpływu na płyn w oleju.
mam taki sam silnik na bank są to zaślepki z tyłu głowic, miałem to samo w mojej audi, wymieniłem wkleiłem na sylikon i objawy zniknęły
2.0i R4 16V o mocy 136 KM (kod: X20XEV) w latach 1994-1999 - Plastikowa pokrywa zaworów która potrafi ciec, oczywiście za mała moc do takiej masy, pękająca uszczelka głowicy między czwartym cylindrem a kanałem wodnym. Sam jesteś plastikowy :) To co napisałeś to same bzdury. Pokrywa jest oczywiście metalowa a plastikowa to jedynie zaślepka zakrywająca...
.natomiast nie silnik byl blokowany tylko rozrząd Blokuje się wal korbowy trzpieniem wkręcanym w blok silnika na prawo od filtra oleju, druga blokada to tzw. podkowa wsuwana w szczeliny wałków po uprzednim zdemontowaniu okrągłych zaślepek w głowicy. Bez zablokowania obu podzespołów nie masz szans na poprawne ustawienie rozrządu.
Nie ma znaków, masz dwa wyjścia: albo zablokować wał (z lewej strony na dole bloku, przy skrzyni jest zaślepka, trzeba tam wsadzić odpowiedni trzpień), albo zdjąć któryś dekiel z głowicy i ustawić wycięcia wałków równolegle do jej płaszczyzny
A rozrząd sprawdzony? Rozrząd wymieniany był ok 20 tys km temu. Jakby był źle ustawiony, to by źle pracował również na wolnych obrotach. A mu brakuje mocy powyżej 2000 rpm. W ogóle to dość rzadki silnik, który ma czujnik wałka rozrządu. Przeważnie w tym miejscu jest zaślepka w głowicy Świece i przewody nowe.
Dziękuję za dokładne zdjęcia - to właśnie ta rurka i te kanały wodne. Wszystkie kanały przy uszczelce to raczej się nie zapchały, ale gdzieś po drodze mogą się łączyć. Rurka i okolica jest drożna - ładnie wchodzi sprężynka (taka jak od regulacji lusterek). Z boku, pod kołem rozrządu jest brok, zaślepka, która zasłania jakiś kanał wodny. Wygląda, że...
Witam po krótkiej przerwie, silniczek nowy załatwiłem, mała różnica była, pompa paliwa w tamtym była chyba elektryczna ( zaślepka w miejscu, w którym w starym silniku była mechaniczna ) - więc musiałem przełożyć wałek który napędza tą pompe. Ale przejde do sedna - jak ustawić teraz zapłon ?
Zostało mi około 3 cm korpusu, łącznie z żarnikiem 7 cm. Na początku rozwierciłem korpus, nagwintowałem go m7 i wkręciłem śrubę, kręcąc nakrętką udało mi się wyciągnąć to co było na śrubie, niestety reszta została. Podszedłem do tego jeszcze raz w ten sam sposób i efekt był taki sam. Mam dwa kawałki wyciągnięte, niestety pozostało jeszcze łącznie 7...
Witajcie, wczoraj wieczorem coś tam po rozkręcałem i już zauważyłem pierwszą nieprawidłowość, mianowicie wydmuchana jedna zaślepka pod pokrywą zaworów. Świadczy to o czymś konkretnym? Słyszałem że podobne rzeczy dzieją się przy rozmrożeniu silnika stąd dostałem obaw. Jutro zaleję chłodnicę wodą i będę patrzył czy kapie spod misy olejowej. 🤓...
Wg instrukcji masz wyjąć "zaślepkę" z głowicy aby włożyć blokadę. Następnie kręcić wałem zgodnie z obrotami silnika aż blokada "zaskoczy". Następnie zamocować blokadę na dolne koło zębate paska rozrządu. Wyreguluj napinacz aby wskazówka wskazywała na znak w napinaczu. Dokręć śrubę napinacza z siłą 23-28Nm.
Regulator ciśnienia w pompie może być zużyty (sprężyna) lub nieszczelny i należało by zacząć od wymiany jego lub całej pompy oleju. Jeśli to nie to, to za niskie ciśnienie oleju to zwykle zużyte panewki lub jakaś nieszczelność w układzie smarowania np wypadnięta jakaś zaślepka otworu technologicznego (np kulka) w wale lub wałku rozrządu, nieszczelność...
Witam 3 dni temu odebrałem swoją Merivę po remoncie głowicy i wymianie pierścieni olejowych (łykała olej aż miło). Jako że samochodem jeździ żona a ja dopiero dziś miałem okazję, po wyjechaniu z garażu odkryłem plamy oleju. Wszedłem pod samochód i zidentyfikowałem że wyciek ma miejsce w miejscu czarnej gumowej uszczelki (zaślepki - patrz foto). Zaślepka...
Cylinder i głowica są przykręcone do skrzyni korbowej czterema szpilkami i nakrętkami. Po ich odkręceniu można głowicę ostukać np. drewnianym młotkiem lub podważyć równomiernie z obu stron. Trzeba się liczyć z uszkodzeniem uszczelki pod cylindrem. Nie sądzę jednak, by powodem takiej pracy silnika była dołożona uszczelka pod głowicą - to wygląda raczej...
Witam Ok - to nie kłopot tylko czego szukać, naprawdę napełnia się szybko więc co? może być dziura czy jest tam jakaś zaślepka kanału? Dodano po 13 Witam Jeszcze nie jestem pewien ale chyba już wiem co i jak - potrzebuję tylko potwierdzenia - w głowicy miedzy zaworami są też dwa broki - i jednego u mnie nie ma - jeszcze muszę sprawdzić gdzie poleciał...
Znaki są nie tyle na sprzęgle co na kole zamachowym, dostęp przez otwór rewizyjny (powinna być zaślepka) w obudowie sprzęgła. Silnik jest 8V i ma znaki, więc a do tego jest bezkolizyjny... możesz spokojnie zakładać rozrząd na znaki. Właśnie - jaki to silnik, bo np. 1.2 8V 75KM miało inne luzy zaworowe. Płytki regulacyjne można zamieniać i składać po...
Witam Zleciłem wymianę uszczelki pod głowicą, łącznie z jej pełną regeneracją w matizie, bo przytarły mi się zawory na wałkach i nie odbijały do końca. Oddałem głowicę do pełnej regeneracji. Po przywiezieniu na warsztat, mechanik ją zamontował i odpalił silnik, chodził poprawnie, ale zeżarło nagle cały płyn chłodniczy, więc dolał (pomyślałem że przy...
Panowie czytam i śmieję się sam do siebie. Powiedzcie mi co ma termostat do rdzawej wody w układzie chłodzenia i do pękniętej głowicy? Otóż rdzawa woda to normalne bo gościu całe życie jeżdzi na wodzie. A że ma ubytki więc dolewa ciągle świeżej - obficie natlenionej, co sprzyja powstawaniu nalotu korozji na ściankach bloku i głowic żeliwnych. Nie jest...
Witam od tygodnia jestem właścicielem używanego bmw e39 2.5 tds rok 1998 kupiłem auto i juz po dojechaniu do domu widze ze jest przeciek zajechałem do mechanika na kanał i okazało sie że zaślepka bloku jest trafiona wymiana zaslepki na nową zalane odpowietrzone wycieku nie ma odbieram od mechanika i jade do domu 17 km wszystko ok po 15 min postoju jadę...
Schemat pochodzi ze strony: https://www.boats.net/catalog/yamaha/out... 35 to elektrozawór wciągający iglicę, która otwiera dopływ paliwa do ssania, które jest rozdzielane wężykami do do pozostałych gaźników. Pompka paliwa jest napędzana od wałka rozrządu w głowicy. Do gaźników prowadzą z niej dwa wężyki: jeden do...
Ja miałem taki filtr zewnętrzny. Wyrwałem kiedyś miskę aluminiową z poszerzanym dołem ,gdzie do stworzenia formy posłużyła część miski z Meśka 115 (ta bania na dole) https://obrazki.elektroda.pl/6772292800_... Powstało tylko 5 takich mis. Powrót oliwy był wyprowadzony na zewnątrz do filtra od ciężarówki. Olej nie wracał do silnika,ale...
Czesc kolego auto już sprzedałem ale winę można przypisać chłodnicy oleju trzeba wymienić na oringach tylko z serwisu no i dodatkowo wszystkie uszczelki olejowe w serwisie podpowiedzą ci jakie oni w takiej akcji wymieniają ,rozebrałem również cały silnika od przodu tam są uszczelki pod rozrządem i tam jest ta zaślepka no i mi aż tak dużo oleju nie brało...
wszystko wskazuje na to że silnik się rozmarzł czyli prawdopodobnie zaślepkę ( bezpiecznik w głowicy) wypchało i woda poszła do miski korbowej. Radzę spuścić olej odkręcić pokrywę zaworów wymienić zaślepkę i liczyć na to że korozja nie zadziałała.
Kłaniam się forumowiczom. Mam kilka pytań dotyczących ursusa 904. Silnik mam starego typu czyli Z8001, silnik jest po kapitalnym remoncie, wszytko było zrobione jak książka pisze tj. osiowanie bloku, szlif wału, planowanie głowicy, nowe części i regenerowana pompa wtryskowa. I tu pojawia się pytanie. Chodzi mianowicie o to, że mechanik regenerujący...
Sądzę, że najlepiej będzie zacząć od początku czyli od wymiany pompy wody skoro jest uszkodzona. Skontroluj też przy okazji wszystkie zaślepki w bloku silnika i w głowicy. Potem przepłucz układ chłodzenia, zalej "antyfreeze" i zobacz co się będzie dalej działo.
witam, niestety problem z "mitycznym" TWINPORTEM od dłuższego czasu i mnie nęka. Nawet nie jestem w stanie wymienić ilu "magików" próbowało cos robić z moim samochodem, co gorsza pomysły coniektórych nawet nie nadaja się do powtórzenia. Problem w tym, ze oprócz błędu P1113-6 regularnie wyskakują błędy wypadania zapłonów i to na wszystkich cylindrach,...
Zaejmij obudowę zaworów .Po zdjęciu zobacz jak wyglądają zaślepki w głowicy.
Tam rozrządu nie sprawdzisz, nie ma znaków. Blokady wsadzasz z tyłu w wałki gdzie jest w lewej głowicy vakupompa, w prawej zaślepka a wał blokujesz przez wkręcenie czpienia w blok za sprężarką od klimy a pompę bolcem 6 lub 7 mm. Ide o zakład ze nie będą pasować a jak zdejmiesz głowice to w lewej będą pogięte zawory... Dodano po 1 Wykręć świece żarowe,...
każdego benzyniaka da się używać na gaźniku, pytanie tylko - poco? nie wiem czy tak bez problemu założysz aparat zapłonowy - może być wbita kulka - zaślepka w otwór olejowy w wałku rozrządu w ten w który wchodzi bolec aparatu zapłonowego (trzeba sprawdzić) - w Astrach F jest tak właśnie wbita kulka i jak zakładałem w swojej Astrze silnik 1.6 który był...
Witam Woda do oleju może jedynie dostać się przez tuleje cylindrowe [ uszczelnienie ] lub głowice , są to tylko usterki eksploatacyjne , a tu jak wiadomo miałeś wszystko rozbierane . Do sprawdzenia głowic [zaślepek ] bez zdejmowania z silnika , proponuje odkręcić boczne pokrywy [te od strony wałka rozrządu ] i o ile nie płyną krople wody , pozostaje...
Jeden z najbardziej przewałkowanych tematów apropos 2.2 dci ale nic to:0 Po kolei Auto po zakupie poszło na remont silnika, stwierdziłem że fajne i że sobie pojeżdze. zrobiona głowica , pierścienie panewki. Jeździłem wszystko fajnie aż po jakims czasie po długim staniu w korkach pojawił sie objaw odcinania silnika przy 2 tys obr, na 1 i 2 biegu, oraz...
Jeżeli nie masz błędów od egra, to zawór jest sprawny i należy go zostawić w spokoju. Problemem jest to, że soft jest tak zrobiony, że otwiera egr na jałowych obrotach, przez co spaliny idą w dolot, silnik nie ma dość powietrza i w momencie dodania gazu dławi się. Wyczyść kolektor, zaślep egr (wystarczy jedna zaślepka na wydechu, lub przy kol. ssącym),...
Witam mam problem od dosyć dawna z moim Audi A6 C5 1.9 TDI 130 AWX rok 2002 a mianowicie problem jest taki ze wariuje mi wskazówka temperatury wody np. Podczas jazdy jest 90 stopni nagle wzrasta do 100 stopni i po chwili opada na 90 stopni, zdarzało się tez tak ze wskoczyła na 120 stopni i po 2-3 sekundach natychmiastowo wróciła na 90 stopni, dziś znów...
Witam. Śledząć kłopoty naszych forumowiczów, a jest zimno.......... i więcej kłopotów z zapaleniem auta, szczególonie diesla, zakładam ten post, aby ludzie którzy mogą pomóc i wpisać coś pożytecznego w tej sprawie, mogli się tutaj wykazać; Na poczatek podam takie dwa przykłady, miałem kiedyś Merca z silnikiem 220 D i zimą znalazłem bardzo proste rozwiązanie,...
Witam ponownie. W kolektorze ssącym nie ma prawa być płynu chłodniczego. W przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą może się zdarzyć pare przypadków: Olej dostanie się do płynu - płyn robi sie brudny z korzuchem oleju widać to w zbiorniku wyrównawczym. Płyn dostanie się do oleju - z oleju praktycznie robi się szlam, widać to na bagnecie często też...
zgadza się: 1. uszczelki głowicy 2. zaślepki głowicy 3. oringi tulei w skrajnych przypadkach 4. pęknięta tuleja 5. wżera w korpusie bloku na uszczelnieniu tulei 6. pęknięta głowica lub blok silnika
srebre TDI nic nie znaczy, od 03 roku szły właśnie pokrywy z srebrnym tdi, która w dodatku bardziej zasłania alternator i ma zaślepkę na egr. Numer który podałeś to numer głowicy.
Tak to jest ten kompresor. (Jeszce taki czysty) Hm a pierścienie i zawory jeszcze gdzieś w ogóle kupie do tego? Chłodzenie pójdzie grawitacyjnie czy dołożyć pompę i jakaś chłodnice?? To robic 1:1 czy jeszcze mu zwiększyć odrazu? Tak żeby znowu jej nie zajechać bo szkoda sprzętu. Dodano po 33 Bo mogę np założyć kolo 125mm na sprężarkę bo akurat takie...
Ja bym zaczął od wykluczenia nieszczelności, "lewego powietrza" na 4 cylindrze, z niego idzie podciśnienie do serwa hamulców, na próbę zaślepić króciec, nastepnie wziąć plaka lub tp spray i pryskać przy pracującym silniku po kolektorze, zwłaszcza miejsce styku z głowicą, tam gdzie jest uszczelka. Kolejny podejrzany to egr, dociąć na próbę zaślepkę pod...
Witajcie, Przeszukałem cały internet w poszukiwaniu przyczyny usterki swojego samochodu- bez skutku. Posiadam Nissana Almerę Tino z 2001 roku, silnik 1.8 benzyna + LPG(od roku), 114KM, manual. Samochód przeszedł generalny remont silnika - cała głowica, nowy łańcuch rozrządu, i wiele innych mniej istotnych rzeczy. Problem polega na szarpaniu/przerywaniu...
witam Oprócz tego co napisali poprzednicy przed założeniem głowicy musisz wyjąć zaślepkę która jest w skrzyni biegów od strony silnika i wtedy jak skrajne dwa tłoki tzn. 1-szy i 4-ty bedą w górze ustawić na znak który jest na kole zamachowym. Jeśli jest to silnik z hydrauliczą regulacją zaworów (bez płytek) to nie ma różnicy gdzie którą szklanke włożysz.
Zaślepki są z tyłu bloku, trzy szt. i dwie po bokach.Od strony skrzyni to nie wiem dokładnie ale raczej się tam nie dostaniesz bez wyjęcia skrzyni.Bo chyba skrzynia zasłania połowę zaślepki.Sprawdź czy nie cieknie z króćca głowicy pod pompą vacum bo tam często leje.
Obiecałem fotorelacje z mojego tuningu i w końcu porobiłem fotki. Na pierwszy ogień korekcja kątów dolotowych z transfer portów przy użyciu "płynnego spawu" czyli kleju dwuskładnikowego JB Weld, nabierałem i rozprowadzałem go przy użyciu płaskiego śrubokręta i 4 razy nabierałem kleju i smarowałem, myśle, że za dużo się napackało bo potem trzeba było...
Ile miałes tego mrozu 12 stopni? to dziwne,że wszyscy uczepili się bloku,który może pęknąć na końcu,chłodnica jest cała?,może pęknąć głowica przy gnieżdzie zaworowym,albo przegnite zaślepki przeciwmrozowe,poczują trochę mrozu i lecą,najpierw sprawdż ściągając głowicę,bez paniki,to tylko 1 godz. roboty
https://obrazki.elektroda.pl/7255305200_... https://obrazki.elektroda.pl/8247034000_... Cześć, Wstęp ------- Chciałem podzielić się z Wami swoimi uwagami na temat taniej drukarki 3D Renkforce RF100. Drukarkę tę kupiłem jako swoje pierwsze narzędzie do rozpoczęcia zabawy w druk 3D. Ten konkretny model kupiłem z kilku...
jestem świeżo (jakieś 2 m-ce ;) ) po operacji wsawienia wskazówkowego wskaźnika temeratury w cc700; proponuje nie adaptować wskaźnika z poldka, tylko kupić fabryczny wskaźnike; elegancko się mocuje trzema (lub czterema) nakrętkami m3 do obudowy zegarów; wszystko jest fabrycznie przyszykowane; koszt w ASO 43zł, na szrocie (jak znajdziesz, mi się nie...
my z kolei często przebijamy czymś i na zasadzie dźwigni wyciągamy na zewnątrz - broki ( zaślepki) są dostępne w większości średnic - trzeba zmierzyć otwór, ustalić czy typ soczewkowy czy kubełkowy ( w bloku pewnie ten drugi) i zakupić nowy - można wbić to czymś o podobnej średnicy, można dodatkowo czymś uszczelnić, itd. - nie potrzeba do tego jakiejś...
spasowanie elementów w silniku nie jest poprawne Prócz spasowania elementów jest jeszcze paręinnych możliwych przyczyn: uszczelniacze zaworów i prowadnice, odma, pęknięcie kanału olejowego w głowicy, wypadnięcie jakiejs zaślepki itd. gładzie i pierścienie? Oglądanie gładzi i pierścieni to jedna z ostatnich czynności jakie bym na tym silniku planował....
Jak by lały to chociaż by pierdnął. Jak świece mokre to sprawdź rozrząd. Niestety w tym silniku potrzebne blokady. Można się bawić by ustawić tłok w GMP za pomocą np śrubokręta ale trzeba wyjąć zaślepkę wałka by zobaczyć czy jest równolegle do krawędzi głowicy - zaślepkę trzeba dać nową bo nie wyjmiesz starej bez jej uszkodzenia. Ma być iskra, paliwo...
Tłok pierwszy u samej góry a z lewej strony głowicy wydłubujesz zaślepki dwie czarne i mniej więcej " na oko" sprawdzisz położenie wałków . Mają być w jednej linii poziomej z głowicą. Ale raczej nie licz na nic innego jak wymiana albo naprawa silnika.
Witam. Jestem też posiadaczem calineczki. Z moich obserwacji Calibra 8V tak ma że temperatura w ciepłe dni waha się pomiędzy ok 92-100oC u siebie też tak mam. przy 100 oC powinien ci się załączyć wentylator i zbić temperaturę do 95oC Po pierwsze jeśli ci się gotuje płyn gdy wskaźnik pokazuje 100 znaczy że albo masz wodę w układzie chłodniczym zamiast...
Kup albo pożycz blokady. Zablokuj wał, miejsce blokady jest z przodu silnika przy skrzyni biegów. Śrubka na torx zewnętrzny 14. W głowicy z tyłu masz dwie czarne zaślepki, wyjmij je i tam blokujesz walki rozrządu. Nie musisz rozbierać wszystkiego, teraz wystarczy że popuścisz koła wałków rozrządu. Schematy są na Internecie.
Faktycznie wygląda to na lewe powietrze, ale temu zjawisku towarzyszy charakterystyczne ssanie, musisz wyeliminować ewentualne nieszczelności czyli to co pisałeś dochodzi jeszcze zasilanie serwa tam dosyć często pojawiają się nieszczelności najlepiej jest zdjąć z kolektora owy wąż i zaślepić po czym odpalić auto i słuchać co się dzieje, silnik powinien...
Prawidłowo kąt wtrysku powinien zostać ustawiony kątomierzem na stole probierczym. Po czym powinna zostać nacięta nowa kreska na obudowie pompy. Wtedy kreska w kreskę. Inaczej to masz zaślepkę od strony koła zamachowego (gumowa) po ściągnięciu jej i kręceniu wałem zgodni z obrotami silnika zobaczysz wybite na kole stopnie. I najprostszy sposób to na...
Odkręcić tłumik i go wyjąć - uwaga na dolne śruby od obejm tłumika , powinny być szpilki ale czasem wykręcają się całe lub są śruby , dziury do bloku silnika i warto je zaślepić - krótka śruba M8 x 4 szt żeby nie wpadły śmieci (do oleju) odkręcić głowicę i zdemontować gaźnik - kolejność dowolna jak będzie lepiej wymyć głowicę z oleju - można wcześniej...
piorun - pomyliłeś EGR z filtrem węgla aktywnego - w Matizie nie ma EGR'u. A filtra nie ma po co odłanczać. Bzdury , kolego. w matizie jest EGR na pewno. Można go zaslepić po przez włozenie zaślepki między kolektor wydechowy a głowicę w miejscu otworu którym przechodza spaliny do tyłu silnika do zaworu. drugie miejsce to metalowa rurka prowadzaca z...
Cały silnik był wymieniany Dodano po 45 Cały silnik był wymieniany Głowica też była robiona
Sumarycznie od zalania w piątek zrobił 1200-1250 km. To co wyżej opisane, było niecałe 500. Wczoraj zdemontowałem nastawnik egr, wyczyściłem go. Sam zawór (brak dostępu z zewnątrz) chodzi lekko. Wyrzuciłem zaślepkę. Wyczyszczony nastawnik zaczął sterować zaworem i silnik już nie gaśnie od razu po odpaleniu. Błędy niestety nadal walą, więc coś z precyzją...
A jaki silnik, 136 koni? czy ten mocniejszy ? Jak ten 136, to możliwe że EGR przepuszcza lub wejście z pompy powietrza dodatkowego. Oczywiście pomijając trywialne problemy typu uszczelki między kolektorem a głowicą, nieszczelność pod przepustnicą czy nieszczelność na podciśnieniach. Na początek można zaślepić podciśnienia i zobaczyć. A jak nie to kolektor...
Sprawdź sprężanie, mankament tych silników wycieranie prowadnic zaworów od mazi zbierającej się w głowicy po stronie dolotu. W większości warsztatów przy nierównej pracy silnika FSI, wypadanie zapłonu, nieszczelny układ dolotowy - wymieniają świece, cewki, uszczelki kolektora i dalej to samo. Zmierz sprężanie - naprawa głowicy , zastanów się na regeneracji...
Raczej przy zamarznięciu wody w układzie chłodzenia nie pęka blok a jedynie głowice a dokładniej strzelają zaślepki w głowicach. Co do pęknięcia bloku to pęka on zawsze w najcieńszym miejscu. Broki rzadko wyrzuca a nawet jeśli to zbyt mało żeby uratować silnik. Głównie blok w C330 pęka na garbie w miejscu tabliczki znamionowej nad pompą wtryskową....
Dmuchałem w kranik w bloku bez głowicy po zaślepieniu kanałów w bloku i króćca na wąż. Dmuchałem sporym ciśnieniem (może nawet kilka barów)i z wodą w kanałach i bez wody. Nigdzie ani syku ani kropli. Piszesz, że dmuchałeś w kranik chłodnicy a korkiem chłodnicy i przelewem nie uciekało ciśnienie?
Nie podoba mi się wylewanie płynu przez króciec z tyłu zbiornika. Normalnie do zbiornika powinny być podłączone węże odpowietrzające z bloku silnika, chłodnicy i ew. czegoś jeszcze (np. termostatu). Jeśli jeden z węży został odpięty, to powinien zostać zaślepiony wąż oraz króciec by układ był szczelny, a został otwarty przy nadciśnieniu kontrolowanym...
Bo nie ma napędu pompki paliwa - krzywki. To żart? Fazy ma inne. Jeśli dobrze pamiętam, mimośród napędzający pompkę jest. To jest właśnie żart. Bo mimośród nawet jeśli jest, to nie obrobiony. Silnik jest ten sam, różni się tylko osprzętem - GLE to gaźnik, GLI wtrysk jednopunktowy. Inne fazy rozrządu miała seria z bitą na wałku literą "W". Są jeszcze...
Z tego co widzę, to w kadłubie są po trzy otwory na cylinder, w głowicy są dwa otwory na cylinder (po przekątnej), a w nowej uszczelce po jednym otworze i to kryzowanym. Pomiędzy rozrządem (laskami popychaczy) a cylindrami są jeszcze otwory, ale tutaj nie mam pewności czy przepływa ciecz chłodząca. Między cylindrami są dwa otworki, przy czym uszczelka...
Moje pytania: 1. W głowicy widać, że jeden wydech cały zaolejony - pytanie czego to przyczyna? 2. Olej w filtrze powietrza, jaka przyczyna? 3. Jak się reguluje te długie popychacze olejowe tzn jak na nowo je ustawić z klawiaturą i jak sprawdzić czy są dobrze czy źle ustawione? 4. Czy przy fabrycznie nowej głowicy z zaworami koniecznie trzebaby nową...
Witam! Podczas wymiany popychaczy zaworowych, znalazłem w głowicy taki element: https://obrazki.elektroda.pl/3684887400_... https://obrazki.elektroda.pl/2139274600_... . Wykonany z bardzo łamliwego materiału, rozpadł się już podczas wyciągania. Wiem już, że jest to zaślepka wałka rozrządu, ale problem w tym, że takiej już nie dostanę....
Jeśli nie ma wody w oleju i blok cały to zaślepki w głowicy do wymiany. W moim C-330 dodatkowo pękł blok nad pompą wtryskową i rozszczelniły się tuleje. Zaślepki zabite, blok pospawany, oringi na tulejach wymienione i jest OK.
Odgrzeje kotleta, zna ktoś jakieś patenty na zaślepienie elektrozaworu od zmiennej fazy rozrządu? Pokrywę można oddać do spawania, tylko kwestia otworu w głowicy mnie zastanawia. Obawiam się o spadki ciśnienia oleju w głowicy gdyby to zostało nie zaślepione.
Dotarła głowica :D PP stanęła na wysokości zadania... Po świętach montaż głowicy i zaślepienie EGR. Jak to nie pomoże to zepchnę go do Wisły :wink:
No to sprawa wyjaśniona, wkręciłem manometr w miejsce czujnika czarnego manometr pokazuje 3kg/cm2 niby za duzo no ale ok, pomyślalem wkrece manometr zamiast zaślepki w głowicy a tu moje zdziwienie ciśnienie max 1kg/cm2 po wyłączeniu silnika powoli schodzi do zera około 5min w pierwszym momęcie pomyślałem zapchany kanał olejowy, no ale wpadłem na pomysł...
jeśli silnik idzie cicho na początek zmieniłbym czunik ciśnienia oleju na bloku.zdażają się co prawda awarje pompy, wypadające zaślepki z kanałów olejowych czy usterki w głowicy powodujące spadek ciśnienia oleju ale wtedy to warsztat i grubszy wydatek. Na gorącym oleju ciśnienie zawsze spada.
(at)TigRa$ możesz podać jakiś poglądowy rysunek tej głowicy? Ja u siebie kanał zasilający głowicę w olej porostu zaślepiłem. Za to kanały wodne są wiercone. Ma być układ chłodzenia bloku i głowicy.
Głowice nie są "zaparkowane" na talerzu dysku, gdyż lekko sie on obraca. Po zdjęciu zaślepki osi obracanie talerzem nie sprawia żadnego oporu. Podgrzanie bloku silnika - sterownika ? Mogę go przelutować jeśli miałoby pomóc :-D. Dziwne byłoby dokładnie takie samo uszkodzenie w dwóch dyskach. Mam dwa takie dyski różniące się tylko pojemnością. Uszkodzenia...
też chcę dodać czujnik temperatury oleju z tym, że w corsie c, bo jak mniemam, mówimy o silniku z18xe, który posiadam. widziałem te zaślepki i się właśnie zastanawiałem, od czego są. mam zakupioną podstawę z miejscem na czujnik pod filtr oleju, ale to miejsce byłoby zdecydowanie lepsze, także jakbyś mógł powiedzieć, skąd informacja o tym, że tam idą...
Carrot dzięki za naprowadzenie bo byłem zaślepiony z (podekscytowany) że mogę zrobić silnik dwusuwowy muszę więc wykorzystać to co mam i zrobić jakiś czterosuw najtrudniejsza jest tylko głowica.
Przydałoby się podmienić przepływomierz do testu, bo na razie dawka paliwa jest mocno obcięta. Jeszcze przychodzi mi na myśl EGR. Czasem jego nieszczelność powoduje, że spaliny wracają i nie ma miejsca na świeże powietrze. Wtedy właśnie jest efekt, że ciśnienie jest, a przepływu nie ma. W tym silniku możesz zaślepić EGR (na rurce, podkładka z blachy).
W moim poczciwym dieslu Opla narobiło się w czasie drogi do Krakowa i z powrotem. Auto nagle rzuciło chmurę czarnego dymu, a potem stopniowo traciło moc. Doszło do tego, że w drodze powrotnej stawiał zasłonę dymną i nie mogłem go rozpędzić więcej jak 70km/h. Jak dotarłem do domu był problem ze zgaszeniem silnika- miał już tendencje do rozbiegania się....
O STAGu 500 DIS czytałem, ale to też jest proteza, zupełnie odwrócone proporcje dawki FSI/MPI (30/70), dużo niższe ciśnienie wtrysku FSI na LPG. Słabo to wygląda. Dzisiaj na szybko zajrzałem pod maskę i z tego co widzę to jest wymieniona głowiczka pompy HP na taką bez wyjścia LP/MPI, zaś listwa LP/MPI jest podłączona "gdzieś" (wąż wchodzi pod błotnik)...
Kolego, czy masz odpowiedni stan oleju w silniku, który służy nie tylko do smarowania silnika, ale też do jego chłodzenia."Dymek", który zauważyłeś, to wg mnie "przedmuchy" ze skrzyni korbowej silnika, które winny być odprowadzone rurką gumową z głowicy, najczęściej do filtra silnika. Ten króciec (otwór) nie może być zaślepiony, gdyż ciśnienie jakie...
Dzięki svavec za porady! Miałem dzisiaj chwile czasu to pobawiłem sie z tym MANem. Pierwsze co to zainwestowałem w plastikową menzurkę 1000ml. Mając menzurkę zrobiłem 7 pomiarów (każdy z nich dla pewności powtórzyłem 2 razy) i chyba sprawa stała się jasna: Przy pierwszym pomiarze gdy wszystkie wtryski pracują ilość paliwa powracająca z głowicy wynosi...
witam serdecznie co do tego silnika to zdaje sie ze jeszcze musi Pan zaślepić otworki po wtryskiwaczach w głowicy chyba ze wtryski szły przez kolektor ssący w nowszym silniku da sie bez problemu tylko trzeba te otworki w głowicy jakoś zaślepić,pozwolę sobie jeszcze spytać czy ma pan ten stary silnik 4AF i gaźnik do niego,tak sie składa że też jeżdżę...
BMW E61 M57N2, był problem z za niską temperaturą podczas jazdy(max 60 stopni). Po wymianie termostatu głównego - wyrzuca płyn korkiem przy zbiorniczku. Temperatura na zegarach 89-93 stopnie - dolny wąż zimny. Górny wąż robi się twardy, przepływ w zbiorniczku jest ciągły. Chłodniczka EGR zaślepiona(specjalnymi korkami został odcięty płyn chłodzący)...
Witam, przerabiam taki silnik na sprężarkę... zaślepiłem już kanał olejowy co idzie do głowicy, otwory po popychaczach. Kolej przyszła na zaślepienie otworów po pompce paliwa. Jak to zaślepić??? wystarczy jak przykręce kawałek blachy z uszczelką???, czy może trzeba coś włożyć do środka żeby zatkać jakiś kanał olejowy. Poprostu pytam, żebym czasem nie...
Ducato 250 2008 r. 2.2 100 KM kręci, nie odpala. Silnik jest po małym remoncie, wymieniona uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworowe, świece żarowe, nowy rozrząd. Przed remontem strasznie dymił na czarno i nierówno pracował, wymieniłem 2 wtryskiwacze, ale to pomogło tylko częściowo. Przy remoncie założyłem też nowy czujnik ciśnienia paliwa, bo komputer...
Wita! no i sprawa załatwiona. termostat kleknął (nowy)! wyrzuciłem go i już spokój, krotki obieg zaślepiony! temperatura silnika przy pracy z c hakownica 70-80 wiec jak dla mnie jest dobrze! jeszcze się zastanawiam po tym jak się termostat nie otwierał w jakim stanie jest uszczelka pod głowica! bo lekkie ciśnienie było
U mnie w FSO i w Poldku płyn przegryzł zaślepki w bloku i płyn traciłem w większości w czasie jazdy. Ja jak nie mogę zlokalizować wycieku, a wykluczona jest uszczelka pod głowicą, to na zimnym silniku (bo można wszędzie zajrzeć bez poparzenia się), zapinam do układu sprężone powietrze pod ciśnieniem do 2 barów i obserwuję gdzie się zacznie pocić. A...
Kolejne spostrzeżenia: Ciśnienie oleju które dochodzi do mostka jest prawidłowe. Wyjąłem elektrozawory. W Jeden otwór do samego końca wsunąłem zaślepiony silikonowy wąż, a w drugi otwór wąż z umieszczonym miernikiem ciśnienia. Na ciepłym silniku (nie gorącym bo juz dość ostygł) ciśnienie wyniosło 4 bary. Kiedy natomiast zainstalowałem jeden elektrozawór...
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
Wziąłem się w końcu za to.Zrobiłem obejście-Połączyłem dwa węże dochodzące do chłodniczki EGR. Dodatkowo zaślepiłem przewód połączony z układem chłodzenia i samym EGR - o dużo mniejszym przekroju i....Jak ręką odjął! Ale to, wg mnie, nie rozwiązuje problemu, to jest jakby przypudrowanie strupa, które może się później drogo zemścić. Nie znam silnika...
zaślepka głowicy wyciek zaślepka głowicy zaślepka bloku silnika
esp32 generator subwoofer logitech felgi malowanie
namierzanie telefonu namierzanie telefonu
Fiatagri F140 DT - Opis Przycisków Konsoli EHR Schemat klimatyzacji Renault Scenic II - szczegóły