Od strony silnika olej nie może cieknąć na sprzęgło co najwyżej na koło zamachowe po zewnątrz, jeśli tarcze są mokre należy wymienić zimmering tulejkę i oringi od strony skrzyni.
Chyba cieknie z pokrywy zaworów. Z zaślepek wałka rozrządu nie cieknie i nie leci dym do środka tak jak to było przed wymianą więc zabieg wymiany oceniam na duży plus. W związku z tym, ze do kabiny dochodzi nieprzyjemny zapach oleju to czy wymiana filtra przeciwpyłkowego z węglem pomoże i nie będzie śmierdzieć w kabinie?
Dzięki za pomoc - znalezione - jest to zaślepka wałka rozrządu od strony blokady. Temat do zamknięcia.
Od strony baku w bloku silnika jest za kołem zamachowym zaślepka wałka rozrządu i korek kanału olejowego. Oba poniżej okładu chłodzenia. Broki na zewnątrz głowic nie mają wpływu na płyn w oleju.
Sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu czyli ustawić wałki rozrządu wcięciami za zaślepkami po stronie skrzyni biegów w linii poziomej. Zablokować wałki. Wkręcić trzpień ustalający wał korbowy. Trzpień powinien wejść w wycięcie w wale korbowym. Teraz należało by wyjąć blokadę z wałów i lekko ruszyć wałem w prawo i w lewo UWAGA ostrożnie aby trzpień...
Ale bałagan... Nie wiem czym rożni się zetor od 60-tki? chyba tym że C-360 to kopia zetora o jakości jak skutery z CHIN.. To i to zależnie od magików mechaników może mieć odrzutnik lub simering. Jedno i drugie jest dobre wtedy gdy człowiek który to montuje ma pojęcie co robi. Najczęściej źródłem wycieku jest zaślepka wałka rozrządu lub śruba kanału...
Witam Ma ktoś dostęp do AUTODATY, bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji odnośnie momentów dokręcenia KZF wałków rozrządu oraz zaślepek do tych śrub. Będę wdzięczny za schemat i wszelkie info. Pozdr WW
W mojej wersji nie, bo mam cewki za głowicy a w miejscu rozdzielacza jest zaślepka.
Jeżeli nikt nie "rzeźbił" nie ma tam uszczelniacza, a oleju w silniku może ubywać z wielu przyczyn m.in. mogła się uchylić zaślepka od wałka rozrządu i też poleci w okolicach sprzęgła. Z tego co pamiętam w oryginale nie było na wale w żadnej trzydziestce uszczelniacza nie pamiętam jak w C-328. Trzeba rozebrać i zobaczyć.
Da się to zrobić bez demontażu tej osłony Podstawa to odblokować napinacz żeby można było go cofnąć. W jego okolicy jest śruba/zaślepka. Po jej demontażu jest dostęp gdzie wtyka się cienki drucik który odblokuje napinacz.Wtedy kręcisz górnymi wałkami w prawo a płoza się cofa wpychając napinacz. Z tego co pamiętam wyżej jest śruba - chyba ta o której...
Witam. Wymieniłem czujnik wałka rozrządu w renault scenic I 1.9 dci 2001 rok. Wcześniej był wymieniany czujnik położenia wału klubowego. W czujniku wałka jest plastikowa zaślepka zamiast metalu. Czy jest ona do zdjęcia czy musi zostać ?
Objawy po nagrzaniu odpala i gaśnie (jak przy blokadzie immo). Pierwotnie podejrzewałem przewody do czujnika lub sam czujnik. Okazało się że rozrząd przestawiony (na granicy). Po rozgrzaniu łańcuch trochę się wydłużał i przesunięcie wychodziło poza dopuszczalny zakres. Rozrząd sprawdzony przez blokady na wałkach (wykręca się zaślepki i można zobaczyć...
witam ponownie. Własnie rozkręciłem część elementów które musiałem zdemontować, a mianowicie sprawa ma się następująco.Wymontowałem zaślepki wałków rozrządu i nacięcia na jednym wałku są w pionie a na drugim w poziomie ,znacznik na końcówce wału jest w tym momencie w górnym położeniu przy czym na kole zębatym wału po przeciwnej stronie . Czy ktoś może...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... tu kolega też wymienił sobie sam rozrząd. Do blokady wału używa się specjalnego trzpienia na upartego może być zwykła śruba o odpowiedniej długości. Wałki blokuję się z tyłu po ściągnięciu zaślepek. Wszystko było opisane i to nie raz na forum wystarczy poszukać.
Witam. Pojawił się dosyć mocny wyciek oleju, skrapla się on na łączeniu skrzyni biegów oraz silnika, dosyć mocno płynie też od strony rozrządu. Wymieniona uszczelka pokrywy wałka rozrządu. Pojawiła się teza o zaślepkach w bloku silnika. Brany pod uwagę jest też uszczelniacz wału od strony koła zamachowego. W diagnozie nie pomaga bardzo mało miejsca...
Witam! Podczas wymiany popychaczy zaworowych, znalazłem w głowicy taki element: https://obrazki.elektroda.pl/3684887400_... https://obrazki.elektroda.pl/2139274600_... . Wykonany z bardzo łamliwego materiału, rozpadł się już podczas wyciągania. Wiem już, że jest to zaślepka wałka rozrządu, ale problem w tym, że takiej już nie dostanę....
Witam. Jestem w trakcie wymiany rozrządu (LagunaII 1.8 16V.). Po zdjęciu zaślepek wałków i ustawieniu ich nacięciami do dołu, zablokowanym wale korbowym i tłoku w pierwszym cylindrze w gmp, nie można założyć blokady wałków. Nacięcia w wałkach nie są w jednej osi, przesunięcie ok. 2mm. Mam pewne podejrzenia. A co wy koledzy o tym myślicie?
A rozrząd sprawdzony? Rozrząd wymieniany był ok 20 tys km temu. Jakby był źle ustawiony, to by źle pracował również na wolnych obrotach. A mu brakuje mocy powyżej 2000 rpm. W ogóle to dość rzadki silnik, który ma czujnik wałka rozrządu. Przeważnie w tym miejscu jest zaślepka w głowicy Świece i przewody nowe.
Zaślepka blokady to E14 Raczej nie uda się jej wkręcić bez odkrcenia kompresora Rozumiem że wał blokuje się kręcąc do tyłu? Nikt nie zakładał blokady na wałki?
Problemów może być sporo. Źle złożona dławica (brak pierścienia, odwrotnie założona), uchylona zaślepka na wale, uszkodzony zawór regulacji ciśnienia i dodatkowo głębokie rysy na przylgni wałka rozrządu, brak napędu pompy ciśnienia oleju (bywały przypadki, że zabierak umieszczony w drążeniu wałka rozrządu obracał się swobodnie), uszkodzona pompa, brak...
Teraz rozumiem masz pokrywę z simeringiem. Simmering mógł wytrzeć w wale rowek i będzie przeciekać. Tu też jak wał ma już luz to simmering tego nie utrzyma. Jeśli on trzyma to olej z silnika może być z zaślepki wałka rozrządu, albo ze śrub którymi mocuje się koło zamachowe do walu, one są przelotowe i po gwincie może olej pociągnąć. Gdy ciągnik nie...
Amatorsko możesz sprawdzić posiadając tylko pręt lub długa śrubę m8. Odkrec śrubę z przodu silnika przy kole zamachowym na torx nasadke, następnie zdejmij zaślepki wałków rozrządu, po prawej stronie silnika dwie czarne zaślepki. Ustaw walki rowkami w poziomie, jeśli oba walki będą miały rowek w poziomie to już dobry znak, następnie włóż śrubę w otwór...
Co do blokowania wału korbowego z lewej strony bloku silnika, na dole ok 5 cm od płaszczyzny łączenia ze skrzynią biegów jest plastikowa zaślepka... Koniecznie trzeba zamontować tą blokadę? Wiecie jaką siłą można pokrzywić zawory? Czy można to zrobić obracając wał lub wałki rozrządu ręką, czy musi pęc pasek w trakcie pracy silnika i siłą uderzyć tłok...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
To co robią w takim razie dwa otwory poprzecznie do osi wałka, zaraz za pierwszym czopem? Ani tam śladu po zaślepkach, ani śladu po gwincie-np. pod korki. Krzywki są smarowane-wg. mnie w ten sposób, że olej zbiera się takich rynienkach i smaruje rozbryzgowo.
Pokrywa jest złożona na uszczelką chemiczną polecam orginał z ASO, a jak odkręcisz pokrywę to wyjdzie razem z wałkami rozrządu. Będziesz potrzebował jeszcze uszczelniaczy wałków i zaślepkę na wałek obok czujnika położenia wałka rozrządu i 5 oringów pomiędzy głowicą a pokrywą (przy otworach na świece) Miłej pracy ...
Bez przyrządów nie bardzo da rade. Wał blokuje się w GMP odpowiedniej długości bolcem wkręconym zamiast śruby w okolicy połączenia skrzyni biegów z silnikiem troszkę powyżej miski olejowej, natomiast wałki blokuje się z tyłu po wyjęciu czarnych zaślepek.
Nie no, na pewno nie jest to od blokady, bo tak jak mówicie, jest na wałkach para zaślepek w formie zamkniętego simmeringu i śruba m10 przy kole zamachowym. Obstawiałem właśnie jakiś typ zaślepki, ale nie wiem gdzie ona jest.
Tam sie nie ustawia zapłonu ,tylko kołkuje pompę-(otwór na godzinie 12)pod pompą wtryskową w bloku jest zaślepka na klucz 10 po wykręceniu której wkłada sie blokade wału korbowego a co do wałka rozrządu może być otwór w kole rozrządowym (stara wersja ) lub po zdjęciu pokrywy wałka szczelina na włożenie blokady w wałek (tak samo jak w VW 1.9) Trzy śruby...
Kolego vw82. Mam jeszcze do Ciebie jedną prośbę. Czy zaślepka od blokady korbowodu jest na pewno z tyłu silnika (w okolicy prawej półośki) ? Przyglądałem się silnikowi z kanału (na razie nie ściągałem nadkola), ale żadnej zaślepki nie dostrzegłem. W okolicy skrzyni jest tylko czujnik wału i idąc dalej w prawo jest mocowanie (trzymanie) wydechu następnie...
.natomiast nie silnik byl blokowany tylko rozrząd Blokuje się wal korbowy trzpieniem wkręcanym w blok silnika na prawo od filtra oleju, druga blokada to tzw. podkowa wsuwana w szczeliny wałków po uprzednim zdemontowaniu okrągłych zaślepek w głowicy. Bez zablokowania obu podzespołów nie masz szans na poprawne ustawienie rozrządu.
Pomimo wieku tego postu, google prezentuje go w wynikach wyszukiwania dlatego kilka słów o wymianie tego rozrządu. Koło wału korbowego i koła wałków rozrządu nie mają klinów i brak jest jakichkolwiek znaków. Koło na wale dokręcane jest jednorazową śrubą na docisk - razem z kołem pasowym. Do dzieła. 1. Wykręcamy świece zapłonowe i zabezpieczamy otwory...
Witam może ktoś pomoże w ustawieniu rozrządu w silniku 2.0 16 v bez turbo na zmiennych fazach rozrządu. W aucie pękł pasek rozrządu niby silnik renówki ale coś nie mogę go ustawić niby wałki się blokuję z tył pod zaślepkami a wał jak ma być bo nie ma miejsca na blokadę przy skrzyni biegów kombinowałem z tłokiem do góry na pierwszym tłoku od skrzyni...
Witam kolegów, Staram się pomóc członkowi rodziny któremu padł samochód. Dokładnie wypaliło upg, pech chciał że pospiesznie składając założyłem odwrotnie upg w wyniku czego nie było smarowania i zatarły się wałki rozrządu. Kupilem pokrywę głowicy z walkami opisana kilkoma modelami, w tym moim, Dopiero przy montażu zauważyłem że brak miejsca na czujnik...
Tak ma być ustawiony wał: http://beisansystems.com/procedures/vano... a tak wałki: http://beisansystems.com/procedures/vano... Z tyłu silnika ustawienie wałków ma wyglądać w ten sposób: http://beisansystems.com/procedures/vano... a tak z blokadami:...
Witam Woda do oleju może jedynie dostać się przez tuleje cylindrowe [ uszczelnienie ] lub głowice , są to tylko usterki eksploatacyjne , a tu jak wiadomo miałeś wszystko rozbierane . Do sprawdzenia głowic [zaślepek ] bez zdejmowania z silnika , proponuje odkręcić boczne pokrywy [te od strony wałka rozrządu ] i o ile nie płyną krople wody , pozostaje...
Np to dorzucę coś o Renaul Espace 3 1. Świece w podszybiu ( specjalny klucz przegubowy/łamany) 2. Filtry kabinowe w zamkniętych zaślepkami wnekach łożysk telekopów 3.Żarówki w lewej lampie ( przeszkadza komputer i akumulator) 4.Skrzynka przekażników i bezpieczników w kabinie silnika obok akumulatora 5.Żarówki podświetlenia wskażników - demontaż: głośników,...
Regulator ciśnienia w pompie może być zużyty (sprężyna) lub nieszczelny i należało by zacząć od wymiany jego lub całej pompy oleju. Jeśli to nie to, to za niskie ciśnienie oleju to zwykle zużyte panewki lub jakaś nieszczelność w układzie smarowania np wypadnięta jakaś zaślepka otworu technologicznego (np kulka) w wale lub wałku rozrządu, nieszczelność...
Ok to żebyś był pewny znaków na wale na skrzyni jest taka zaślepka do ustawiania wału. https://obrazki.elektroda.pl/6272898700_... Sprawdź czy się pokrywa i jeśli znaki na kole od wałka rozrządu się nie zgadzają. Zdejmij dekiel zaworów i sprawdź jak jest ustawiony wałek, czy na 4 cylindrze masz mijankę lub z tyłu wałka jest wycięcie...
każdego benzyniaka da się używać na gaźniku, pytanie tylko - poco? nie wiem czy tak bez problemu założysz aparat zapłonowy - może być wbita kulka - zaślepka w otwór olejowy w wałku rozrządu w ten w który wchodzi bolec aparatu zapłonowego (trzeba sprawdzić) - w Astrach F jest tak właśnie wbita kulka i jak zakładałem w swojej Astrze silnik 1.6 który był...
Wałki ustawiasz identycznie jak na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=h24q8nNB... tyle że to pojedyńczy vanos. Składasz wałki, łańcuchy, ustawiasz na znaki z tą różnicą że vanosa przykręcasz po zabiegu.Śruby od vanosa pod plastikowymi zaślepkami z przodu i z tego co poamiętam mają lewy gwint.
Witam wszystkich po krótkiej przerwie - problem zażegnany! Napiszę w skrócie co i jak, silnik Z16XEP. - szarpanie auta, na 1 i 2 biegu nie da się normalnie jeździć, - wypadanie zapłonu na jednym cylindrze po jeździe na 3 i 4 biegu w zakresie 1500 - 2500 obr./min, nierówna praca silnika do czasu ponownego uruchomienia, - spadek mocy. Drugi błąd był najgorszy...
Witam Zleciłem wymianę uszczelki pod głowicą, łącznie z jej pełną regeneracją w matizie, bo przytarły mi się zawory na wałkach i nie odbijały do końca. Oddałem głowicę do pełnej regeneracji. Po przywiezieniu na warsztat, mechanik ją zamontował i odpalił silnik, chodził poprawnie, ale zeżarło nagle cały płyn chłodniczy, więc dolał (pomyślałem że przy...
Witam, posiadam Megane II ph II 1.6 16V silnik K4M rocznik 2006 jestem przed pierwszą wymianą rozrządu po zakupie i mam kilka pytań. Co należy dokładnie kupić i wymienić? przeszukałem forum i podsumowałem: 1. Rozrząd komplet (pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca, śruba) 2. Koło zmiennych faz rozrządu 3. Pompa wody 4. Dwie zaślepki do wałków rozrządu...
Problem cisnienia Oleju w XF105 jest jego jedná z najwiekszych boláczek. Najczesciej przyczyná slabego cisnienia oleju, ktore daje sie we znaki NA GORÁCYM SILNIKU to zapchany filterek cieczy chlodzácej w chlodnicy oleju.Po prostu plyn chlodzácy nie recyrkuluje przez chlodnice oleju i nie odbiera ciepla.Wynikiem tego jest przegrzewanie oleju, ktory w...
Jak zdejmiesz obudowę rozrządu to fasolki muszą być ustawione na środku musisz zdjąć po drugiej stronie czujnik walka rozrządu i zaślepkę tam będą dwa nacięcia na wałkach one muszą iść poziomo względem głowicy i musisz je zablokować później idziesz do przodu i cofasz kolo od wydechowego na maxa w przeciwna stronę do wskazówek zegara jeżeli punkty nie...
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
To żart? Kolego To teraz na poważnie- Odkręcasz śrubę w bloku i blokujesz wał, wyciągasz zaślepki wałków i montujesz blokadę wałków, jak pasuje to jest ok, jak nie pasuje to rozrząd przestawiony-teraz zadowolony?
Tam rozrządu nie sprawdzisz, nie ma znaków. Blokady wsadzasz z tyłu w wałki gdzie jest w lewej głowicy vakupompa, w prawej zaślepka a wał blokujesz przez wkręcenie czpienia w blok za sprężarką od klimy a pompę bolcem 6 lub 7 mm. Ide o zakład ze nie będą pasować a jak zdejmiesz głowice to w lewej będą pogięte zawory... Dodano po 1 Wykręć świece żarowe,...
Witam Miałem kiedyś podobny przypadek w V8. Uszkodziło się łożysko na kole pośrednim rozrządu, pracowało pod kątem co doprowadziło do uszkodzenia kół zębatych. Przestawił się rozrząd i dalej wiadomo. Ja na próbę po remoncie prostowałem laski na kowadle ( nie są twarde ) I tobie proponowałbym zrobić tak samo. Złożyć i spróbować ustawić zawory i kręcić...
Witam. Blokada zakładana na wałki rozrządu od strony przepustnicy blokuje obydwa wałki bardzo skutecznie ( blokada wchodzi tylko w jednym punkcie na obydwa wałki także nie będzie miał Pan wątpliwości czy ją dobrze założył ) trzeba pamiętać że metalowo gumowe korki są jednorazowego użycia i trzeba mieć nowe na wymianę. Odkręcenie śruby na wale korbowym...
Bez osprzętu ??? można (przechlapane, maluje się znaki, nie rusza kół, teoretycznie może się uda), ale też może być więcej szkód jak zysku. Polecam nawet nie dobrego, ale bardzo dobrego mechanika z odpowiednim sprzętem. Blokuje się i wał i wałki rozrządu (wałki blokuje się ściągając z tyłu silnika zaślepki (które powinny być w zestawie naprawczym przygotowanym...
Więc podsumowując koszt zabawy z francą.... Zestaw żrub głowicy cylindrów VICTOR REINZ 14-32154-01 73,9 kolektor wydechowy Elring 30 Uszczelka, kolektor dolotowy VICTOR REINZ 71-33563-00 16,3 Pierscień uszczelniający wału, wał korbowy ELRING 157.200 40 Uszczelka, rura wylotowa FA1 220-918 13,3 Total Quartz ENERGY 9000 5W-40, 5l 71,9 (do wymiany za 1k...
Uwaga podczas luzowania śruby centralnej koła pasowego następuje odblokowanie ustawienia rozrządu (flansza koła pasowego ustala -blokuje rozrząd). Śruba posiada lewy gwint czyli odkręcamy w prawo Podczas dokręcania śruby należy sprawdzić ustawienie rozrządu (kołek 6mm od spodu skrzyni i korki w pokrywie wałka rozrządu odpowiednie blokady).A korygowanie...
Schemat pochodzi ze strony: https://www.boats.net/catalog/yamaha/out... 35 to elektrozawór wciągający iglicę, która otwiera dopływ paliwa do ssania, które jest rozdzielane wężykami do do pozostałych gaźników. Pompka paliwa jest napędzana od wałka rozrządu w głowicy. Do gaźników prowadzą z niej dwa wężyki: jeden do...
Musisz mieć blokady, wał, wałki, koło zębate wałka rozrządu. Blokade na wał wkręca się obok koła zębatego wału korbowego, wałki na górze zaślepki na imbus wykręcasz i wkręcasz blokade, koło wałka możesz zablokować nawet wiertłem.Jak silnik pracował ok to zaznacz farbą i bedzie chodziło.
Sharuga & psilos1 nwm w jaki sposób ale punkty do ustawienia rozrządu dawały dupy po ustawieniu na tak zwany śrubokręt (Położenie 1 tłoka)silnik chodzi jak fabryka. A co do sondy to wyskakuje błąd i będę musiał zobaczyć. 1. Znacznik pozycji wału jest też na kole zamachowym widać go po wyciągnięciu zaślepki u góry obudowy skrzyni / pokrywy sprzegła...
Da się sprawdzić bez demontowania paska rozrządu, trochę to skomplikowane bo nie ma tam znaków do ustawiania a potrzebne blokady. Mechanik miał pewnie na myśli zaślepki pod którymi blokuje się wałki, nie uszczelniacze wałków.
kolego orientacyjnie problemik będziesz miał z przeróbką miarki oleju bo będziesz musiał zaślepić oryginalny otwór w bloku sierry i nawiercić tam gdzie bagnet ma galaxy misę oleju też musisz przełożyć smoka oleju również przystawkę termostatu bo jest z drugiej strony ale wszystkie zaślepki masz przy silniku galaxy, pokrywę zaworów wraz z czujnikiem...
Witam Mam pytanie czy przed wyciekiem nie było coś robione przy wale . Po oleju możesz rozpoznać czy to nie olej ze skrzyni [olej nie brudzący , inny zapach ] , ponieważ jak kolega ftp. kowal wspomniał może to być przyczyną wycieku . Jest jeszcze jedna możliwość wycieku z wałka rozrządy [ z zaślepki ] , choć przy tym wycieku nie byłby tak rozrzucony....
Wracam po ponad roku od mojego pierwszego postu w tym temacie. Problem po zastosowaniu przeze mnie "naprawy" zniknął na dobre . Nie ma check-a od blisko 44tkm. Jeżdżę i czekam cierpliwie jak długo "pociągnie" bez p1113 . W życiu nie podejrzewałem że usunięcie problemu jest tak banalnie proste. Dodano po 10 witam, niestety problem z "mitycznym" TWINPORTEM...
Witajcie, Przeszukałem cały internet w poszukiwaniu przyczyny usterki swojego samochodu- bez skutku. Posiadam Nissana Almerę Tino z 2001 roku, silnik 1.8 benzyna + LPG(od roku), 114KM, manual. Samochód przeszedł generalny remont silnika - cała głowica, nowy łańcuch rozrządu, i wiele innych mniej istotnych rzeczy. Problem polega na szarpaniu/przerywaniu...
Witam. Miałem ten sam problem tzw. terkotanie.U mnie brzmiało to dłużej i było cykliczne co sekunde. Wymieniłem koło zmiennych faz rozrządu, które kosztowało mnie oryginalne z serwisu volvo 600zł plus 200zł dla dobrego mechanika i po problemie. Można kupić zamiennik za ok.300-400zł. Nie musisz wymieniać całego rozrządu jeśli wymieniałeś go wcześniej....
Dzień dobry. Chciałbym poprosić o poradę odnośnie problemu z silnikiem 1.6 HDi 109KM (kod silnika 9HZ) w Citroenie C4 GP (rocznik 2008, ok. 309 tyś km według licznika). Problem zaczął się w ubiegłe lato i polega na tym iż tylko w cieplejsze dni (temperatura powyżej 0 – 5 ºC) i tylko na rozgrzanym silniku mam problem z odpaleniem auta tzn....
Teoretycznie brak luzu świadczy o tym że koło jest dobre . W tym silniku jest blokada wałków rozrządu montowana z tyłu - musisz zdjąć zaślepki i ważne brak klina na kole pasowym wału . Czym grozi większe spalanie gaśnięcie silnika
Jestem prawie pewien, że przeskoczył rozrząd, częsty przypadek w tych silnikach. Zgadza sie tam jest rozrząd na łańcuch, ale potrafi przeskoczyć z powodu błędu konstrukcyjnego (za krótki ślizg) w nowych kompletach jest już dłuższy i łańcuch niema gdzie przeskoczyc jak napinacz sie poluźni wystepuja dwie wersje tego rozrzadu, z dwoma kołami zembatymi...
A czy zmieniłeś śrubę wału lub ewentualnie starą przykreciles na klej? W tych silnikach najsłabszy punkt rozrządu to przsuniecie się wału względem koła. Wiec teraz jeśli wyjmiesz zaślepki wałków i rowki będą w poziomie a blokada w bloku nie spasuje to już wiadomo co się stało.
Kolega Ptaszek1975 dobrze mówi. Nad sprzęgłem powinieneś mieć zaślepkę odkręć ja i zobaczysz wskaźnik, który ma się zgrywać ze znakiem na sprzęgle to będzie zero lub nacięcie. Ja dopisze jeszcze żebyś poluzował koło wałka rozrządu wtedy będziesz miał możliwość dobrego napięcia paska.
- zakładamy klucz na śrubę wału korbowego i kręcimy zgodnie z ruchem wskazówek zegara tą śrubą do momentu aż na wycięcia w wałkach rozrządu będzie można założyć blokadę wałków (blokada pasuje tyko w jednym ustawieniu). - po założeniu blokady na wałki rozrządu zakładamy blokadę na wał korbowy. - szukamy zaślepki (śruby) wkręconej na bloku silnika w...
(at)Adam Krakowski, a na wałku rozrządu nie ma jakiejś możliwości zamontowania kopułki rozdzielacza? W moim samochodzie mam dwie zaślepki (dwie głowice) i mam możliwość założenia tam jakiegoś osprzętu, myślałem właśnie o kopułce i przerywaczu mechanicznym żeby mieć awaryjne zasilanie WN.
Jak by lały to chociaż by pierdnął. Jak świece mokre to sprawdź rozrząd. Niestety w tym silniku potrzebne blokady. Można się bawić by ustawić tłok w GMP za pomocą np śrubokręta ale trzeba wyjąć zaślepkę wałka by zobaczyć czy jest równolegle do krawędzi głowicy - zaślepkę trzeba dać nową bo nie wyjmiesz starej bez jej uszkodzenia. Ma być iskra, paliwo...
W silniku 1.8 16V F4P NIE MA KLINÓW NA KOŁACH, ani na wale korbowym ani na wałkach rozrządu. Wał korbowy i wałki rozrządu ustawiamy na blokady. Wał korbowy blokujemy przez otwór w bloku silnika (wiertło 7,5 mm), jest nacięcie w przeciwwadze. Wałki rozrządu ustawiamy tak aby nacięcia były w poziomie poniżej osi wałków i wkładamy blokadę, po przeciwnej...
Na pewno bez prawidłowego sygnału czujnika wałka zawsze będzie odpalał po 4-5 obrotach. Pytanie czy to czujnik (często padają tak co 5 lat) czy kabelki do niego. Wymiana czujnika łatwa jest okienko z zaślepką do wyjęcia czujnika z obudowy rozrządu.
Witam mam następujący problem z samochodem jak w temacie: Audi A4 96r. 1.8 ADR 125KM + gaz . Na Benzynie Samochód bardzo ciężko odpala na zimnym silniku , odpala za 7-10 kręceniem. Jak już załapie trochę przerywa i lekko "strzela". Po chwili pracuje w miarę dobrze, ale tylko na biegu jałowym, jak się wtedy spróbuje choćby trochę dodać gazu w tym momencie...
Może ja opowiem swoje doświadczenia, bo widzę, że kolega nie chce współpracować. Mam octavię z silnikiem AXR. Generalnie to jeden diabeł. Na wolnych obrotach i w okolicach 1800 - 2000 rpm było słyszalne bardzo wyraźne brumienie/rezonans pochodzące od układu dolotowego. Rozebrałem cały dolot, poskręcałem, wymieniłem oringi, bez skutku. Wykleiłem chwyt...
Ford Focus, MK1, rocznik 2001, przed liftem, sedan, silnik 1.8 benzyna 115KM, instalacja gazowa, przebieg 335000km ( w tym 80000 na gazie), kolor niebieski, klimatyzacja ręczna, wyposażenie el. standardowe. Samochód ma dziwne objawy których nie da się opisać w jednym zdaniu stąd dziwna nazwa tytułu postu. Samochód w ostatnich 2 miesiącach miał zrobione:...
Witam Dzisiaj podjechał do mnie brat ze swoją Ibizą z problemem takim, że nie pali mu samochód na paliwie, a jedynie kiedy wymusza odpalanie na LPG. Sprawdziłem czy paliwo do wtrysków dochodzi - dochodzi. Jakieś 3 miesiące temu była wymieniana pompa paliwa. Wymieniłem filtr paliwa bo chyba od nowości jeździł ten sam - efektu brak. Nie wiem jak sprawdzić...
Kup albo pożycz blokady. Zablokuj wał, miejsce blokady jest z przodu silnika przy skrzyni biegów. Śrubka na torx zewnętrzny 14. W głowicy z tyłu masz dwie czarne zaślepki, wyjmij je i tam blokujesz walki rozrządu. Nie musisz rozbierać wszystkiego, teraz wystarczy że popuścisz koła wałków rozrządu. Schematy są na Internecie.
Najpierw ustaw rozrząd na blokady. Jeśli górne koło będzie poza tolerancją, ECU zgłosi błąd czujnika wałka i wstawi zero w pole 004 bloku synchronizacji, oraz będą problemy z rozruchem. Dodano po 1 Czy trzeba do tej czynności rozpinać rozrząd? Nie, zrzucasz osłonę, demontujesz gumową zaślepkę, odkręcasz śrubę na klucz 10 i wyciągasz czujnik.
maluch jakoś nie chce się tak od razu zatrzeć jeśli stuka z dołu to panewki (głuchy stuk) przyczyny: zawór redukcyjny się zaciął albo rozleciał, nieszczelność na uszczelce smoka, nie masz już panewek (pewnie długo kręciłeś zanim zapalił), wypchało zaślepkę z wału, obróciła się na dobre zębatka pompy oleju na wałku napędzającym, pierścień uszczelniający...
"Po co" - to wiem: przy elektronice, w razie czego - człowiek jest bezsilny i pozostaje wymiana drogich podzespołów; w "platynkach" wszystko jest łatwiejsze. Największym problemem może być uzyskanie napędu na aparat zapłonowy. Wypadałoby sprawdzić czy zaślepkę po aparacie da się usunąć (jak to FSM zrobił, czy nie zalał aluminium?) i jeśli da się ją...
Do sprawdzenia rozrządu nie trzeba blokad. Wystarczy ustawić pierwszy tłok w GMP, odkręcić zaślepki na tyle wałków i sprawdzić położenie nacięć na wałkach. Powinny być ułożone w jednej linii prostopadle do osi wału korbowego. Również obstawiam, że przeskoczył łańcuszek. Jeżeli tak to najprawdopodobniej trzeba będzie wymienić przednią prowadnice łańcucha,...
Witam.Auto jak w temacie po rozgrzaniu zaczyna coś rzęzić w okolicy kół rozrządu.Po zdjęciu pokrywy zaworów i zaślepki kola pompy wody,widać że wałek i popychacze są ok.Trzecie koło licząc od wałka rozrządu w dół ma luz,porusza się w prawo i w lewo.Czy te silniki posiadają jakąś powtarzającą się usterkę w napędzie rozrządu,co jeszcze sprawdzić zanim...
Witam. Nie ma klinów, koła mają specjalną powierzchnie. co do wałka jest zaslepka w bloku, gdzie wkłada sie blokade, tylko nie wiem jak ustawic wał. Gdyby ktos wiedzial prosze o dp. Pozdrawiam
Bo nie ma napędu pompki paliwa - krzywki. To żart? Fazy ma inne. Jeśli dobrze pamiętam, mimośród napędzający pompkę jest. To jest właśnie żart. Bo mimośród nawet jeśli jest, to nie obrobiony. Silnik jest ten sam, różni się tylko osprzętem - GLE to gaźnik, GLI wtrysk jednopunktowy. Inne fazy rozrządu miała seria z bitą na wałku literą "W". Są jeszcze...
EGR zaślepiony,przepływka oryginalna,zgodna numeracja Pierburg
1. ustawiamy wał (koło pasowe) i wałek rozrządu na znaki odpowiednio 0° na kole pasowym i na znakach na wałku rozrządu i stopie wałka. Znaki muszą się pokrywać!!! Jeśli się nie pokrywają to albo łańcuszek jest już strasznie wyciągnięty albo obciął się klin. 2. przekręcamy wałem zgodnie ze wskazówkami zegara i ustawiamy na 15° (15° po OT (GMP)) 3. odkręcamy...
Wielopunktowy wtrysk wymaga minimum 2 czujników położenia wału, jeden połączony bezpośrednio z wałem korbowym a drugi z wałkiem rozrządu. Pierwszy czujnik określa dokładne położenie wału korbowego drugi wskazuje zapłon na pierwszym cylindrze. Ponieważ nie znam konkretnie tego silnika to nie mam pewności co do układu wtrysku ale z opisu wynika że wtryskiwacze...
Możliwe że jest to luz na panewce korbowodowej bądż na sworzniu tłokowym. Ja jednak stawiam na padnięte hydrosztosy(ok 30zł szt). Ciśnienie na wolnych mruga ,to oznaka uszkodzonej,czy wyrobionej przedniej panewki głównej na wale korbowym (30zł orginał na necie)lub brak zaślepki na wale.Wchodzi jeszcze w grę za duży luz między otworem w bloku i wałkiem...
Witam, Opel Vectra C 1.9 CDTI 150km, podczas jazdy zgasł i nie odpalił, wcześniej ciężko odpalał. Brak kodów usterek, na plaka nie odpala, rozrząd sprawdzony, ciśnienie paliwa przy rozruchu pokrywa się z zadanym, rozrząd sprawdzony na blokady (widzi obroty wału i wałka), uchylony był EGR (zaślepiony), odkręcony wydech, w aucie jest dpf off, podczas...
Zawór trudny do zaślepienia do testów. Silnika nie znam, ale możliwe że w pozycji zapłonu robi sobie autotest, uchylając zawór, a on się blokuje. Odepnij kostkę by się nie poruszał po montażu. Lub odkręcić od niego nastawnik elektryczny. By po prostu mieć pewność że przy rozruchu pozostaje zamknięty. Bo masz niby 101% otwarcia, czyli zblokowany otwarty....
Na bloku od strony pompy oleju, z boku silnika. Zresztą na schemacie masz zaznaczone że koło od pompy oleju jest wspólne dla wałka balansowego (OP/BS). Na bloku pewnie będzie miejsce dla wałka i w jego obudowie szukaj zaślepki. Prawdopodobnie będzie na klucz 12 lub 14. Więcej szczegółów Tobie nie podam bo już nie pamiętam kiedy robiłem rozrząd w tym...
Witam Zepsuła mi się głowica i postanowiłem wymienić silnik. Kupiłem silnik 1.4 z 98r, ale nie pasuje do skrzyni biegów, bo ma większe koło zamachowe, a otwór w skrzyni jest mniejszy. Mój silnik to c14nz ten co kupiłem to pewnie przypuszczam ze x14nz, ale pewny nie jestem. Poradźcie mi czy musiał bym zakupić skrzynie do tego silnika? Czy ten silnik...
Pompa napędzana jest z wałka rozrządu. Tak mi się wydaje. W tym przewodzie podciśnienie pojawia się tylko przy wyższych obrotach. Zaślepienie go raczej nic nie zmienia w pracy silnika.
Silnik wykonuje "ruch pracy" i potem jest "zonk" bo nie jest otwierany zawór wydechowy i następuje odbicie. Miałem podobną sytuację w FSO-1500 jeden zawór wydechowy się nie otwierał, bo krzywka na wałku rozrządu zrobiła się okrągła, ale wtedy miałem potężny strzał w gaźnik - tu poszły spaliny po otwarciu zaworu ssącego i w efekcie w gaźniku wydmuchane...
Koledzy a co z wałem najlepiej odkrecić zaślepkę w okolicy 4 cylindra i wkręcić trzpien blokujący , czasami okazuje się że na kole znaki się nie pokrywaja ze znakami na misce olejowej minimalnie ale jest różnica . Przy zakładaniu paska rozrządu należy poluzować koła rozrządu a wałki zabłokować listwą blokującą jak koledzy wcześniej pisałi. Jak wszystko...
Witam wszystkich okazało się że problem był z zaworem EGR który zaślepiłem ( dla informacji jest zaślepiony i nie wywala absolutnie żadnych błędów) i druga sprawa to uszkodzony zawór podciśnieniowy turbosprężarki. Po wymianie chodzi jak zegarek. Dziękuje i zamykam temat.
Gruszka steruje geometria turbiny tak że musi być podpięta pod zaworek. a egr jest zbędny ja mam zaślepiony. pompa jest przy wałku rozrządu. wszystko musi być szczelne! wężyk możesz pomierzyć :-) A tak w ogule to z czym masz problem?
1 zaślepienie zaworu egr prowadzi do wzrostu temp spalin 2 sprawdź rozrząd ale nie tak po łebkach że niby znaki pasują tylko na blokady zwłaszcza na wałku rozrządu bo coś mi się zdaje że będzie przestawiony i zbyt wcześni otwiera zawory wydechowe co powoduje zapiekanie się kierownic
Jeśli jest wszystko szczelne i nie bierze gdzieś lewego powietrza to jeden przypadek takiego zachowania podobnego rodzaju silnika co widziałem był związany z źle działającym regulatorem wałka rozrządu zaworów ssących . Dodano po 1 jakie błędny generuje w komputerze ? A widziałeś taki regulator w tym silniku? Live data i podgląd z MAF jak i dane z EGR....
zaślepka wałka wariator wałka rozrządu demontaż wałka rozrządu
rezystancja iskrownik pomiar płyty laptopa manta trzaski
kuchenka amica 53gg5 43zptgn szlifierka milwaukee
Najlepsza karta graficzna dla Xeon E3-1231V3 Opel Corsa C - Kod błędu P0171: Zbyt uboga mieszanka