Nie skleisz tego niczym, jest jedyna szansa spróbować odtłuścić i klejem do montowania szyb samochodowych. Nie znam materiału, którego by się nie złapał. A na pewno masz pęknięty, czy też wycieka z miejsca łączenia z żelastwem?
Go chyba mozna kupic osobno - realoem.com katalog czesci sprawdz sobie. Kosztuje chyba 10 zl.
Korek ma za zadanie utrzymać ciśnienie w układzie, jeżeli ciśnienia niema a woda wylatuje przez zbiorniczek to albo kiepskiej jakości korek, albo pęknięty zbiorniczek albo jednak ciśnienie w układzie się pojawia.
Podobny problem spotkałem w kosie spalinowej ale innej firmy. Okazało się iż za taki stan rzeczy odpowiada wężyk paliwowy ze zbiorniczka. Pękł od paliwa.
Albo zbiorniczek pękł na zgrzewie, wymieniałem w zeszłym tygodniu, ale nie wiem ile kosztuje, bo klient sobie kupił
Nie poradziłem sobie. Miałem dwie takie zaciskarki. W jednej pękł mi zbiorniczek, a w drugiej padł silnik. Złożyłem z dwóch jedną i mam ją na chodzie, ale leży jako rezerwowa. Mam kilka innych zaciskarek, a głównie pracuję Remsem i Novopresem, choć jest dość ciężka, ale pracuje bardzo szybko. Mam też Geberita właśnie z uszkodzoną śrubą wielokulkową...
Płyn jest nowy po wymianie chłodnicy ponieważ zbiorniczek miałem pęknięty. Do auta nigdy nie były wlewane preparaty uszczelniające.
Witam, moje BMW ma problem. Mianowicie delikatnie poci się górna część zbiorniczka wyrównawczego. Czy to może powodować zapowietrzanie się układu a w rezultacie brak ogrzewania. Próbowałem odpowietrzyć, ale po 5 minutach znów zimno i układ zapowietrzony. Przy czym temperatura silnika w normie.
Miałem też chinskiego quada zakupionego w bardzo podobnym terminie. Przede wszystkim sprawdź zawieszenie - przód , ja około roku temu miałem robione tulejki na zamówienie bo było one tak wybite że poezja. Prędzej czy później te zawieszenie się zmarnuje tak jak było w przypadku mojego quada. Łańcuch radzę załatwić sobie jakis dobry bo w przypadku mojego...
Sprawdź przewody od podcisnienia. Grubsze czarne po prawej stronie silnika i w okolicy zbiorniczka z płynem hamulcowym. Szukaj albo pękniętego albo takiego co luźno siedzi. Straciłeś podciśnienie i nie masz wspomagania hamulców i sterowania turbiną. Ostatecznie może być pompa vacum uszkodzona. Usterka łatwa w diagnozie i naprawie.
Przy małym pęknięciu głowicy dopiero po pół roku zrobi się czarny osad w zbiorniczku. Jak przy ostrej jeździe pod zbiorniczkiem jest mokro to albo chłodnica EGR (płyn w wydechu) albo pęknięta\krzywa głowica.
Kupiłem ostatnio e46 z silnikiem m52. Kupiłem jako z uszkodzona uszczelka głowicy. Tak zdiagnozowal jakiś warsztat. Naprawa zajęła 30 minut. Wymian termostatu plus wymiana zbiorniczka który pękł od ciśnienia. Silnik chodzi idealnie
Częstą przyczyną jest pęknięty zbiorniczek wyrównawczego pęknięcie często jest z dołu nie szukaj dziury tylko przebarwień (zdemontuj zbiorniczek czas ok. 1 min) Jeżeli nie masz pewności co do uszcz.głow.to spr. chłodziwo na zawartość spalin metoda 100% (tylko warsztat )i nie masz żadnej rozbiórki.
Zbiorniczek wymieniałeś czy jeździsz na tym pękniętym?
Pękł mi zbiorniczek pompy wspomagania carina e 97,kwadratowy.Chce kupić sam zbiorniczek i go wymienić.Czy można to zrobić bez wyjmowania pompy.Pomóżcie
Położenie silnika (a konkretnie świecy) może mieć wpływ na iskrę, na przykład przy pękniętej środkowej elektrodzie świecy l ??? Filtr paliwa - zbyt krótki/wyciągnięty przewód ze zbiorniczka.
Układ kierowniczy też został "pacnięty" należy usunąć występujący błąd sterownik otrzymuje złe sygnały. możesz dokładniej. Wszystkie błędy mam wykasowane. Tego 00566 niestety nie mogę bo cały czas się pojawia a pompa dalej stoi. A co do układu jak pacnęli to zbiorniczek płynu pękł i płyn się wylał
Ja nie mówię że nie trzeba zachować środków bezpieczeństwa, miewam iż ktoś kto buduj termostat do pompy obiegowej CO ma jakieś pojęcie o tym czym jest 230V i jeśli zrobi układ nie powiesi go na kablu zasilającym ten układ do rury z tego centralnego, tak ot, żeby se dyndał... Chyba sprawą oczywistą jest to iż takie, urządzenie po wykonaniu ląduje w jakieś...
Witam Zbiorniczek płynu to nie jest jakieś magiczne ustrojstwo którego nie da się naprawić, więc mechanikom po prostu się nie chciało. Zależy jakie masz uszkodzenie tego zbiorniczka, jeżeli cieknie spod uszczelki na połączeniu zbiorniczek-pompka od płynu, to wystarczy wymienić uszczelkę, lub jeżeli nie będzie dostępna to zasilikonować. Lecz jeżeli zbiorniczek...
Mam taką nadzieje bo pękło na łączeniu , no cóż jutro szukam "nowego" zbiorniczka.
Nidy nie otwieraj korka na gorącym silniku!!! Jeżeli by się pieniło to byś zauważył w zbiorniczku wyrównawczym. Przyczyną ubytku lub pienienia, i przegrzewania się silnika mogła by być pęknięta uszczelka pod głowicą. Ale lepiej żeby nie. Jeżeli się nie pieni to jakie dalsze przyczyny gorącego silnika mogą być ? Poczekajmy może ktoś jeszcze coś na ten...
Ktoś coś spieprzył albo nie zauważył przy weryfikacji. To teraz nie wiem co taniej? Kupić kamerkę i wjechać do gara, zobaczyć czy nie pęknięta tuleja i płyn nie podcieka? Czy rwać głowicę?
Czy ktoś zna zasadę działania tego czujnika od stanu cieczy ? Ten co jest u dołu zbiorniczka? Bo zwarlem styki i kontrolka zgasła. Odnosnie samego zbiorniczka to uszczelka była pęknięta- wymieniłem i brakuje wskaźnika tego co wychodzi i pokazuje ile jest cieczy nie wiem gdzie się podział ten styropianik jest brakuje tylko bagnetu
Witajcie forumowicze! Wczoraj wracajac z pracy moj silnik osiągał ponad 100°. Okazało się, że nie było płynu w chłodnicy i pęknięty zbiorniczek wyrównawczy. Ten problem już został pożegnany. Jednak teraz, bezpośrednio po tym przegrzaniu/zagotowaniu pojawił się inny problem- nierówne wysokie obroty, dławienie, szarpanie. Świece były osmolone, więc juz...
Witam, mam BMW E46 1.9 benzyna z 1999 roku. W aucie tym raz pękł zbiorniczek, po naprawie zbiorniczka (sklejeniu) i po poprawnym odpowietrzeniu za jakiś czas znowu pękł ten zbiorniczek po wymianie zbiorniczka wraz z chłodnicą na drugą samochodu nie da się odpowietrzyć. Za pierwszym razem samochód odpowietrzono bez problemu a teraz za żadne skarby nie...
Powiem ci że masz poważny problem. Ja mam to samo i po zdjęciu głowicy okazało się że jest pęknięta głowica. Tak czy inaczej szykuj się na koszta i nie jeżdzij nim bo szkoda motoru.
Jeśli silnik nie posiada podgrzewanej podstawy filtra paliwa czynnikiem chłodzącym to stawiam "optymistycznie" pęknięta głowica.
Ciekawy jestem którą stację wybrałeś ? Co prawda mam Repro 872, kupiona jakieś 5 lat temu. Używam sporadycznie i jedyną awarią ( odpukać ) którą miałem to pęknięty zbiorniczek powietrza który chyba zbyt mocno był przypięty do kompresora trytkami. Kompresor pracuje z dobrą wydajnością nie było problemu, choć wiadomo - warczy ;-) . Groty używam cało miedziane...
Koledzy mam problem a dokładnie mój brat, chodzi o to że w jego BMW pękł mu zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzenia,moja pierwsza diagnoza CIŚNIENIE w układzie, ale skąd???? Zauważyłem również że zarówno na bagnecie jak i w zbiorniczku wyrównawczym jest tzw; śmietana:D I moje pytanie czy to uszczelka???
Tedi30 Przestań póki co doszukiwać się kolejnych defektów w tym aucie . Zakończ najpierw jedno potem szukaj drugiego . Wymień włącznik wentylatora i czujnik temperatury , sprawdź czy wentylator masz I czy II biegowy , czy oba biegi ewentualnie działają , sprawdź czy przy zimnym silniku po odpaleniu chłodnica robi się ciepła , czy węże twardnieją po...
Witam, Z podobnym problemem spotkałem się w Polonezie z 97 roku, wtrysk jednopunktowy Boscha, chłodnica także z dwoma czujnikami. Objawy były takie, że podczas upałów grzał się niesamowicie (od ciśnienia pękł zbiorniczek wyrównawczy i nagrzewnica puściła). Podejrzewałem pompę wodną lecz źródłem problemów okazał się termostat. Zablokował się w pozycji...
Sprawdzałeś zaworek w korku od zb. wyrównawczego? powinien trzymać ciśnienie 0,13mpa i otwierać się przy podciśnieniu 0,01mpa.. jak nie ma ciśnienia w układzie to może wariować temp.. Sprawdź też zbiorniczek czy nie jest pęknięty wystarczy mała dziurka i zaczynają się problemy ,co do termostatu to może też być że za późno się otwiera.
No to chyba normalne że zapala się kontrolka skoro w zbiorniczku nie ma płynu bo tam jest czujnik poziomu. Mechanik zlokalizuje przyczynę, w optymistycznej wersji UPG, gorzej jak głowica pęknięta a umowa KS z Niemcem którego na oczy nie widziałeś.
Przyczyną może być uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. Sprawdź, czy nie czuć spalin w zbiorniczku na ciecz chłodzącą i czy nie ma tam bąbelków.
Jakie normalne ciśnienie panuje w układzie chłodzenia w yamasze aerox? Co może być powodem zbyt dużego ciśnienia, ponieważ bylem zmuszony kupić nowy zbiorniczek wyrównawczy ponieważ stary pękł, na początku myślałem że pękł od wstrząsów ale po wymianie wysadziło mi jeden z przewodów układu chłodzenia i cały płyn wyciekł. Dodam jeszcze że po odpaleniu...
To gdzie się wcześniej podział płyn, wszedł w te puste, bo zdarte hamulce ? Popatrz przez chwilę na poziom płynu w zbiorniczku, żeby nie wyszło że masz pęknięty wysprzęglik i za chwilę powrót problemu. Mechanik stwierdził że był niski stan płynu i zassał powietrze Pompkę sprzęgła masz powyżej zbiorniczka, czy jak zapowietrzyła się ta pompka ? Przeczytaj...
Może uszczelka może wymiennik ciepła może blok pękł . Najwyżej zezłomuje i weźmie te same pieniądze. Podasz jaki silnik czy tajemnica?
A może plastik pękł a nie waż ? Z takim wężem nie żadnego problemu gdzie ty szukasz?
Problemem okazał się... pęknięty blok silnika, z tego co widziałem przypadłość dość popularna w tych silnikach.
Wątpię abyś zrobił 50km bez płynu chłodniczego! A do tego wskaźnik pokazywał prawidłową wartość. Może cały płyn ze zbiorniczka wyrównawczego?
uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica
Wywiercił dziurę bo pewno było wysokie ciśnienie w zbiorniczku co może być przyczyną pękniętej uszczelki pod głowicą.Proponuję kupić nowy korek-groszowe sprawy.Jeśli autko dobrze jedzie ,odpala bez problemu i nie ubywa płynu ani nie ma zanieczyszczeń w zbiorniku płynu chłodzącego to wszystko może być ok z uszczelką.
hej! Dzięi za odzew. Wymienię korek na nowy, ale jakiś rok temu wymieniałem cały zbiorniczek, gdzyż stary mi pękł na pół :-( , także myślę, ze to chyba nie wina korka, ale dla wszystkiego sprawdzę. A chłodnica jest ok, spradzwałem ją dokładnie nigdzie nie puszcza, takze na złączkach, opaskach, itp. Jak wymienię korek dam znać jakie są objawy. Dzięki...
Witam. Przepraszam panowie za nieobecność, ale całkowicie zapomniałem o tym. Co do problemu, nie został rozwiązany. Sprawdziliśmy dosłownie chyba wszystko i dalej nic. Najprawdopodobniej jest gdzieś pęknięty blok. Koparką działamy bardzo rzadko i przed każdym wyjazdem wylewamy syf ze zbiorniczka.
Od pękniętej uszczelki pod głowicą.
wewnątrz zbiorniczka gdzie znajduje się czujnik jest "szpila" na której przemieszcza się gąbczasty pływak w kształcie pierścienia z magnesem który unosi się na powierzchni płynu, najprawdopodobniej masz pękniętą tę szpilę i płyn ucieka przez czujnik zaleca zmianę zbiorniczka na nowy albo mniej zżółknięty, przerabiałem to.
Podłączam się pod temat jeśli można. Dostałem taką hulajnogę. Jak widać potencjał w tym,gotowcu, jest,jakbym miał sam spawać konstrukcję,to bym sobie dał spokój. https://obrazki.elektroda.pl/7197320500_... https://obrazki.elektroda.pl/6012140500_... https://obrazki.elektroda.pl/4593929600_... Silnik...
Normalnie? Musisz odłączyć wężyk i zasilanie i wyciągnąć pompkę ze zbiorniczka. Wyleci płyn ten co jest w zbiorniczku ale to raczej oczywiste. Żeby się do niego dostać musisz odkręcić i wyjąć parę zapinek nadkola i odchylić nadkole. Wymieniałem kiedyś w Avensis 2008 i tak to wyglądało mniej więcej. Maksymalnie 0,5h roboty. Lepiej od razu kup nową pompkę...
wentylatory się włączają a jesli chodzi o olej to jest wpoządku to nie uszczelka Dodano po 2 miałem kieys juz taki problem jak miałem pęknięty zbiorniczek wyrównawczy ale wtedy gotowało sie w nim i w chodnicy ale temperatura była ok a teraz jest tak że temperatura dochodzi do końca do H Dodano po 2 sorki za te pozjadane literki ale mam starego lapka...
Pęknięta głowica to właśnie CO2 w układzie.
Uszczelka pod głowicą. Pęknięta głowica. Zobacz czy nie masz płynu w oleju lub oleju w zbiorniczku z płynem!
Witam, auto o którym mowa to Volkswagen Passat B5FL, 1.6 ALZ (benzyna bez gazu), rocznik 2002. Od kilku miesięcy ubywa płyn chłodniczy ze zbiorniczka w dość szybkim tempie - co 400-500 km muszę dolać cały zbiorniczek. Płyn ubywa TYLKO podczas jazdy, gdy auto stoi w garażu poziom płynu się nie zmienia ani nic nie kapie. Zacząłem badać temat: chłodnica...
Moje typy są dwa: - pompa wspomagania - maglownica. Żeby przewód pękł, to by oleju nie było. Zgnieciony - by przelewało przez zbiorniczek.
A po włączeniu tylnego spryskiwacza pompka w zbiorniczku chodzi? Jeżeli tak to sprawdź czy nie pękł wężyk w przelotce do tylnej klapy (po otwarciu klapy zobaczysz gumową harmonijkę przy zawiasach klapy, zdejmij ją i zobacz czy nie jest pękły gumowy wężyk od płynu do spryskiwaczy).
Witam Mam podobny problem na wyświetlaczu ukazuje mi się tylko czerwony wykrzyknik i 3 razy pika. Zauważyłem że brakowało płynu chłodniczego w zbiorniczku (było na min) okazało się że był pęknięty jakiś króciec przez co był wyciek z układu. Po wymianie króćca został zalany nowy płyn i obecnie jest pomiędzy min a max. Przez kilka dni komunikat się nie...
Brawa dla mechanika.poszedł na łatwiznę bo jeżeli za pierwszym razem gdy pękł pasek i auto zostało lekko przegrzane co skutkowało uszkodzeniem uszczelki pod głowicą powinno się taką głowice poddać probie szczelności a przede wszystkim każdą głowice po przegrzaniu powinno się "splanować" tzn. wyrównać jej płaszczyznę ponieważ aluminium jest materiałem...
Witam! A moim zdaniem zbiorniczek płynu chłodzącego jest do wymiany. Jest pęknięty lub się rozkleił. Po osiągnięciu przez silnik temp. ok.70 stopni się rozszczelnia i wywala wodę oraz się zapowietrza. Ot cała sprawa. Koszt zbiorniczka to jakieś 26 zł. Uszczelki pod głowicą też tylko roboty więcej za którą trzeba zapłacić. Decyduj sam. Ja stawiam na...
Może niech ktoś jeszcze się wypowie ale mi to wygląda na pękniętą głowice. Jaki był powód wymiany uszczelki?
Witam, Problem polega na zwiekszonym ciśnieniu w zbiorniczku wyrównawczym, Po odpaleniu na zimnym silniku jest ok, po rozgrzaniu do około 60 stopni na odkręconym korku widać jak podnosi się poziom i zaczyna się wylewać płyn. problem zaczął się podczas gdy kierowca zgłosił że auto dostało wysokiej temperatury i z rurki od korka odpowietrzającego wylatywał...
Tak, może to być pęknięty wymiennik ciepła. Wpisz pojemność swojego silnika i znajdziesz. W gorszym wypadku jest do wymiany uszczelka pod głowicą
Witam Tak jak napisał Calculus ale sprawdz jeszcze czy czujnik końca tonera jest czyszczony drucikiem - potrafi on pęknąć i brudny czujnik pokazuje że toner jest w zbiorniczku przejściowym.
Odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i sprawdź dokładnie oring, który jest w korku. Mógł się zsunąć lub pęknąć.
Daf nie ma podkładek tylko tuleje w nadwymiarze kolnierza +0.04 +0.25 +050. Jeżeli tuleja wystaje prawidłowo ( 0,12-0,18) a pod kołnierzem nie ma dziur i wżerów, to nic nie robisz. Natomiast jak wali kompresja i jest CO2 w zbiorniczku to na 100% tuleja pęknięta lub za nisko. Dzieje się to tak, jak widać na zdjęciu (2) i trzeba to gniazdo przefrezować...
Przykro nawet pisać ale mam pęknięta tuleje cylindra , silnik na złom trzeba szukać innego :(
Na przód Ci pryska bo pompka jest dwuobwodowa. Wejdź pod samochód to dostaniesz się do pompki, albo będziesz musiał zdjąć nadkole i założyć wężyk. A zbiorniczek jest pewnie w okolicy wlewu płynu spryskiwacza :) W najgorszym przypadku mogła pęknąć końcówka na pompce.
Problem wyszedł przy ustawianiu zbieżności. Wszystko ok a kąt pochylenia w minusie sporo poza zakres. No to chciałem doprowadzić do porządku więc wymieniłem mcperson cały(oprócz sprężyny), nie pomogło to myślałem że zwrotnica krzywa i też nie pomogło. Wahacz mierzyłem i jest ok.Ściągnąłem też całe sanki w dół(wymiana silent block choć były w dobrym...
Witam serdecznie. Zwracam się do Was o pomoc i poradę. Otóż kupiliśmy z żoną lampę naftową wiszącą. Jest "nie przerobiona" na prąd, ładnie się prezentuje, ale jest jeden, raczej duży problem. Otóż przecieka zbiorniczek na naftę. Nie jest pęknięty, ale nafta przez niego sączy. Jest zrobiony z ceramiki (tzw. majolika), jest pewnie źle wypalony, bo nafta...
Kawa nie wyplywa, po zaprzestaniu przez ekspres próby nalania kawy pojawia się błąd 14 (także przy probie zaparzenia z kawy mielonej nie dodając kawy-na pusto). Co któryś raz - gdy dużo wody wypłynie z dyszy spieniającej- ekspres nakapie trochę kawy. Raz i potem z owy nic nie leci. Podczas cyklu płukania po kawie woda nie wylatuje. Ekspres jest odkamieniony,...
A nie masz przypadkiem bardzo zabrudzonego zbiorniczka wyrównawczego? A na korku od oleju nie ma dziwnego galaretowatego osadu? Zapalona kontrolka płynu chłodniczego nie musi oznaczać przegrzania, może być to niski poziom płynu, lub zanieczyszczony czujnik od poziomu (znajduje się on w zbiorniczku). Jeśli odpowiesz "tak" na te pytania to najprawdopodobniej...
Test na zawartość CO2 w zbiorniczku płynu rozwieje wątpliwości, choć osobiście stawiam na wydmuchaną uszczelkę pod głowicą, albo pękniętą głowicę.
Witam Mam problem z płynem chłodniczym i zbioriczkiem wyrównawczym w moim CC a mianowicie około rok lub 2 temu był wymieniany zbiorniczek wyrównawczy na nowy mimo wszystko płynu chłodzącego zawsze jest w moim samochodzie na minimum, gdy tylko doleje po jakims czasie płyn znajduję sie ponizej minimum. Jednak zauważyłem na zbiorniczku pęknięcie przy górnej...
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny....
Pękł mi zbiorniczek pompy wspomagania carina e 97,kwadratowy.Chce kupić sam zbiorniczek i go wymienić.Czy można to zrobić bez wyjmowania pompy.Pomóżcie
Witam! Mam pytanie. Jak zmienić pęknięty wężyk spryskiwaczy (przód) w Astrze f? Wężyk podłączony jest bezposrednio do dyszy i zbiornika, ale nie moge zdjąc go ani z dyszy ani ze zbiorniczka. Jest on jakoś specjalnie zamontowany? Czy tylko na "wcisk"? Jak próbuje go zdjąć to prawie pękła ta nasadka, zarówno w dyszy, jak i zbiorniku. Jak to zmienić?
Czyli jak w zbiorniczku bede widział pecherzyki powietrza to na prwno mam walnięta uszczelkę pod głowica ? Czy moze to byc pęknięta głowica ?
Wszyscy, którzy macie Daf-y z 2010-13 roku i zbiera się kompresja, ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym to nie ma wuja we wsi aby powodem tego nie była opadnięta lub pęknięta tuleja na wskutek kawitacji-wypadania cząstek żeliwa w obrębie gniazd cylindrowych pod kołnierzem tulei. Jest to wada tych bloków. W starszych modelach może być opadnięta tuleja...
Witam, mam problem z samochodem a odnośnie z układem chłodzenia, po wlaniu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrownawczym nie ma płynu, okazało się że przyczyną jest pęknięta część dokładnie złączka na końcu węża od parownika która łączy się z drugim wężem, tylko nie wiem jak się nazywa plastikowa, czy jest ktoś mi w stanie pomóc i napisać jak się nazywa...
Rozmawiamy nie wiadomo o czym. Obiecałeś zamieścić zięcie twojego zbiorniczka.Najlepiej go wymontuj z samochodu. Najczęstszą przyczyną awarii zbiorniczków jest pęknięcie spowodowane stosowaniem letniego płynu w zimie.
Posiadam astrę 1,7DTI 75KM 16V 2000r. w zeszłym roku miałem problem z olejem w zbiorniczku z płynem chłodzącym, oddałem do mechanika, prześwietlono głowice- pęknięta tulejka olejowa, wstawiono nową, szlif głowicy, uszczelki nowe, koszt części i robocizny 1000 zł., od razu najlepiej wymienić termostat na 88 stopni, problem znikł.
Należy ściągnąć pokrywę. 2 śrubki na górze tyłu obudowy odkręcić, tortex z otworem, po wyjęciu zbiorniczka z wodą, na nad nim widać śrubkę krzyżak, identyczna w otworze z drugiej strony kolby, odkręcić je i można pokrywę ściągnąć. U mnie pękł przewód nad czarnym zaworem co nad kolbą jest, do tego ten zawór ma stożkową sprężynkę z plastikowym grzybkiem,...
Jeśli zapowietrza się z powodu uszkodzonej uszczelki lub pękniętej głowicy to muszę się zgodzić ze stalinem2. Węże twarde to też nie wróży nic dobrego ale jest jeszcze szansa.... wymieniałeś korek zbiorniczka? jego zaworki często padają koszt nie wielki a dwu samochodom pomogło.
Ostatnio pękł mi przewód hamulcowy w tylnym kole. Płynu wyciekło tyle że zbiorniczek był suchy. Przewód został wymieniony a hamulce dobrze odpowietrzone. Niestety hamulce są słabe, pedał hamulce za pierwszym naciśnięciem wpada głęboko dopiero za drugim jest twardy i hamuje dobrze. Czy jeszcze coś się odpowietrza?
Jeśli w zbiorniczku nie robi się maź, a głowiczkę sprężarki masz nową to zostaję Ci zdjęcie głowicy. Możliwe przyczyny 1. Głowica pęknięta lub krzywa - do sprawdzenia na szczelność i planowanie 2. Skorodowana uszczelka pod głowicą 3. Pęknięta tuleja (jeśli są mokre).
Albo pęknięta głowica, albo wypluta uszczelka pod głowicą, zmierz czy masz spaliny w układzie chłodzenia.
Jeśli tak samo dymił na biało wcześniej i tak samo dymi bezpośrednio po założeniu nowej uszczelki(nawet bez planowania głowicy)pęknięta głowica lub blok. Zalej płyn chłodzący do pełna zbiorniczka wyrównawczego i nie zakręcając korka na ciepłym silniku sprawdż czy nie wydostają się tamtędy pęcherzyki spalin.
Cześć Niestety opadają mi ręce ze względu na poświęcony czas i koszty nad moim audi a6 c7 3.0 tdi 2013r. Problem jest bardzo ciekawy, i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi i rozwiązania problemu, po konsultacji w kilku dobrych warsztatach nadal nic... Samochód po 15 minutach jazdy traci ciepłe powietrze z nawiewów + węże od układu chłodzenia są twarde...
witam! mam problem z ogrzewaniem w dafie 105 model climatronic, za czne od tego że miałem awarie w drodze pękł mi wąż od zbiorniczka wyrównawczego i wyciekło ok 15l płynu ,awaria została usunięta płyn dolany na początku wszystko działało poprawnie ale z czasem coraz słabiej grzał aż przestał grzać. termostat trzyma równo płyn nie przedostaje sie do...
jeśli na korku od oleju robi sie masło, a w zbiorniczku od płunu pływają oczka (jak w rosole) to mamy 2 możliwości: -Uszczelka pod głowicą -Pęknięty blok i płaszcz wody dostaje się do cylindra.
Witam. Ubytki płynu chłodniczego mogą być z trójników łączących nagrzewnice z parownikiem i zapowietrzyła się nagrzewnica z braku płynu chłodniczego lub z powrotnego węża do zbiorniczka wyrównawczego pękniecie przewodu lub poluzowanie jego zacisku np.(opaski)
któraś z tulei cylindra może być pęknięta i przez nią płyn dostaje się do komory spalania i z tego ten biały dym... Trop dobry , tylko mało prawdopodobne aby płyn był zasysany do cylindra . W cylindrze jest większe ciśnienie podczas sprężania i spalania , niż płynu w chłodnicy i tak ja piszesz , węże robią się twarde , ew, bąblowanie w zbiorniczku...
Wiem jest tego dużo ale chcę być dokładny!!! Zbierał mi się w zbiorniczku płynu chłodniczego mały osad oleju. Postanowiłem to naprawić bo lubię gdy wszystko jest ok. Okazało się, że głowica jest pęknięta – wymieniłem na dobrą. Po przejechaniu ok. 600kmsytuacja się powtórzyła, tylko zamiast 100ml na 2000km ( jak poprzednio) w zbiorniczku pojawiło...
No i tak, cylinderki wymieniłem, założyłem nowe szczęki, bębny, sprężynki, samoregulatory też wymienilem na nowe bo stare były zablokowane na amen i nie spełniały swojej roli (przez to nie było wcale ręcznego). Wszystko poskładane, wziąłem się za odpowietrzanie hamulców, a tu zonk - pękł mi przewód przy prawym tylnym kole. Niestety wyrzygało sporo płynu,...
ciśnienie w układzie chłodzenia ,które wylewa chłodziwo ,możesz mieć z przedmuchów z cylindrów albo zbyt wysokiej temperatury wody,bo wypływa korkiem jak piszesz.Jeśli to nie uszczelka ani pęknięty blok silnika,to pozostaje zatkany układ chłodzenia.
Hipotezy są dwie albo pękł jakiś kanał w głowicy albo jest zapowietrzony.Osobiście wolę tą opcję z zapowietrzeniem ten wężyk z trójnika przy zbiorniczku , do kolektora ssącego nie wygląda najlepiej ale myślalem,że nie ma większego znaczenia jutro go sprawdzę dzięki
Nie masz się co martwić uszczelką (Ja jeździłem do momentu, aż mi się piana zaczęła zbierać w zbiorniczku wyrównawczym i oczywiście płyn chłodniczy znikał) mam podobny silnik w passacie b3, stawiam również na trójnik, mój również pękł i lało się po bloku (Po wymianie uszczelki)
No i co mi kolego zarzucasz ? Bo nie rozumiem? Bębny mają zużycie ok 1mm więc nawet według Twoich teorii mogą jeszcze być , a sam widziałem bębny z dużo większym rantem .Płyn jest higroskopijny to fakt ale że by nabrał tyle wilgoci żeby zamarzł to jeszcze nie słyszałem bo chyba o to Ci chodzi? No chyba że ma 10 lat . Żebyś wiedział na czym ludzie jeżdżą...
Sprawdź jeszcze jedno. Odkręć korek od zbiorniczka i zajrzyj do środka, tam powinien być założony gumowy oring. Może być pęknięty albo zsunął się kanaliku w którym powinien siedzieć. Korek powinien się odkręcać dość ciężko, jeżeli nie ma oporu podczas odkręcania to jest właśnie wina uszczelki korka i płyn będzie wyciekał przez otwór przelewowy z boku.
Myślałem o tym żeby dołożyć zawór na na tej rurze i jeśli by cofało wodę przez zbiornik to przytkać trochę przelot. Absolutnie NIE. Gdzie w takim razie popłynie nadmiar ? zwiekszy się ciśnienie i coś ewentualnie musi pęknąć. Rura do zbiorniczka jest 1/2" Przekrój niestety mały, zważywszy jednak,że to jest podkowa, a nie kocioł, w normalnej eksploatacji...
Dzięki za podesłanie linka, faktycznie samochód przede mną był użytkowany w Niemczech więc może tam to zostało podłączone. Krótko sumując z tego linka wychodzi na to że ten czujnik to czujnik temperatury cieczy tak? Dodano po 5 40 euro czyli 160 zł za taki czujnik to jakaś masakra... Dodano po 7 Jutro sprawdzę dokładnie skąd to cieknie, na pewno z tego...
pęknięty zbiorniczek wyrównawczy zbiorniczek podciśnienie wymiana zbiorniczek
pomiar sygnału telewizyjnego parametr maszynowy dekodowanie pliku
literatura elektryka philips senseo
Kod dostępu i błędy pieca Bio Lux - jak je rozwiązać? Automatyczna zmiana świateł w samochodzie - jak włączyć?