Na fotce jest widoczny czarny (gumowy/plastikowy?) przewód prowadzący do zbiorniczka wyrównawczego. Do czego jest podłączony jego drugi koniec? Może ktoś podłączył do niego przewód przelewowy? W każdym razie, musisz się udać do mechanika, bo na odległość niewiele zdziałamy. minęło 14 dni, więc oddać auta nie mogę Jak zwrot auta jest uzasadniony (np....
Patrząc na silnik z lewej strony masz kanał olejowy uszczelka ze starości olej ci będzie puszczało do zbiorniczka i może na zewnątrz też lać. Koszty nie są duże tylko jak chcesz uszczelkę, masz rozebrane możesz zawory docierać uszczelniacze wymienić.
Silnik zapewne psa, a jezeli tak, to płyn do sprawdzania upg w rękę i wio. Po paru minutach będziesz wiedział wszystko. To nie PSA lecz konstrukcja Volvo 4 cylindrowy silnik z serii VEA eu6 montowany po 2014.
Witam! Ja mam kominek z płaszczem wodnym i mój schemat wygląda tak jak w załaczniku. W układzie mam wyłącznie borygo (texaco) rurki pex-al-pex (tylko przy samym kominku stal (około metra) oraz do naczynia wyrównawczego. Jeśli wyrównawczy będzie na nieogrzewanym strychu - koniecznie obłożyć wełną mineralną lub czymś podobnym pozdrawiam Roman
odpal auto dmuchawę w środku kabiny na 2. Odkręć korek od zbiorniczka i ten wężyk musi iść powyżej chłodnicy. Obserwuj czy wężykiem leci płyn ja k leci to odpowietrzony. Pamiętaj o tym aby odpowietrzyć termostat musi być nagrzany. Sprawdź czy górny wąż od chłodnicy jest gorący jezeli tak termostat otwarty i puszcza na chłodnicę. Powodzenia Dodano po...
Przekaźnik np. Przekaźnik LY2N 2P 230V AC/10A z podstawką. https://obrazki.elektroda.pl/8219364900_... Bezpiecznik 4A wystarczy z oprawką. Mostek prostowniczy 5-10A może być na dowolne napięcie. One są tanie. Odkamienianie: bojler jest na dwóch śrubach (wystarczy poluzować). Odłączyć wszystkie wtyczki elektrozaworów, grzałki, węże i...
Witam poczytaj tu . http://www.forum.maxbimmer.pl/topics15/v...
czyli co uszkodzona uszczelka pod głowicą czy głowica a może jednak ta chłodniczka oleju? a skąd to kto może wiedzieć ? wywal na chwilę chłodnicę oleju i zmostkuj przewody wodne co tam wchodzą. potem wyczyść obieg wody i zobacz czy to samo się dzieje. Jak się nie dzieje to tak zostaw a jak się dzieje to uszczelka. Masz tu rozwiązanie tańsze i sam sobie...
Witam, prawdopodobnie to bedzie wygladało tak jak na zdjęciu, jeżeli nie to po numerze vin dojdziemy co tam się kryje. Pozdrawiam
Zrób jakiś prosty BY pass, aby sprawdzić obieg bez nagrzewnicy. Całkiem możliwe, że chłodniczka jest do wymiany. Lub jak zwykle kompresor pakuje powietrze do obiegu chłodzenia.
Uszczelka pod głowicą.
8D0121107M wąż 4B0422379 obejmy
Jak dla mnie była zepsuta uszczelka, ktoś zrobił, wymyl układ, ale przy takim typie uszkodzenia po czasie olej potrafi zebrać się jeszcze w zbiorniku. Wymyj i obserwuj. A w tym silniku poza głowica nie ma miejsca gdzie olej może pójść w układ chlodzenia
Uszczelka pod głowicą. Zleć (u mechanika) wykonanie testu na obecność CO2 w układzie chłodzenia, jeżeli chcesz mieć pewność.
ja bym sprawdził chłodniczke pod filtrem oleju
Korektor liczby oktanowej, do wyboru na jakim paliwie jeździsz. Jakbyś ją odwrócił czyli zmienił na 92 to zapłon by się opóźnił.
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
Podejrzewam, że jest to ruina, która faktycznie powinna trafić na złom.
Bez wyciągnięcia skrzyni z traktorka się nie obejdzie,oraz zlania oleju przez korek wlewowy oraz zbiorniczek wyrównawczy. Poniżej serwisówka.
wiele czytalem na temat swiecenia sie kontrolki temperatury na desce rozdzielczej fabii jakikolwiek bład czujnika temperatury , braku cieczy chłodzacej czy inny w instalacji elektrycznej (przegnicie wiazki) powiduje to swiecenie latwo sprawdzic czujnik temperatury omomierzem (3,5 kilooma do 200 omow) - znaczy sprawny- gdyby dalo sie sprawdzic w podobny...
Znalazłem info w sieci, może pomoże na takie przypadki: VAG Serwis: https://www.facebook.com/VAGserwis/posts... W ciągu ostatnich kliku tygodni mieliśmy kilkanaście przypadków problemów z ogrzewaniem w takich autach jak...
W skrzynce pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
Czarny wężyk u nasady tam gdzie zaznaczone żółtymi strzałkami rozrobiony (rozszerzony) W stosunku do średnicy zaznaczonej pomarańczowymi strzałkami. https://obrazki.elektroda.pl/9704433000_... Jeśli jest takiego wężyka na tyle to można obciąć i założyć jako nie rozrobiony, po prostu bardziej ciasny. Jeśli nie ma go na tyle, aby obciąć...
W czarnej puszce pod maską , pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego. :D
A czy poziom płynu chłodzącego jest prawidłowy? Nie wyrzuciło płynu ze zbiorniczka wyrównawczego?
A może czujnik w zbiorniczku wyrównawczym?
Dolny może się ewentualnie lekko nagrzewać płynem co krąży przez zbiorniczek wyrównawczy.
Wygląda na to że zapowietrzony jest układ chłodzenia-należy powtórzyć procedurę odpowietrzenia,ale z zakręconym korkiem zbiorniczka wyrównawczego i wykręconym na max pokrętłem stopnia nagrzewania kabiny. Powinno pomóc,jeżeli ubędzie płynu należy odczekać chwilę -aby nie poparzyć rąk przy odkręcaniu korka-i uzupełnić płyn w zbiorniczku wyrównawczym.
Mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej
Z powodu przelania płynu w zbiorniczku wyrównawczym, do kabiny się nie dostanie.
Przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka głowicy, lub uszkodzenie parownika gazu. Można to sprawdzić na węch. Powąchaj otwór przy odkręconym zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli czuć spaliny - uszczelka pod głowicą; jeśli czuć gaz - uszkodzony parownik. W obu przypadkach mogą być wydobywające się bąbelki w zbiorniczku...
A kto pisze o płynie do naczyń? Swoją drogą nie wiem jak chemia do zmywarek wpłynie na aluminium w chłodnicy czy na uszczelkę termostatu. Ja bym nie ryzykował.
valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
Tego raczej nie naprawisz, i brak dostępności jakichkolwiek części i koszta też niemałe... Łatwiej kupić elektryczne silniczki i przełącznik z nowszego modelu (pasują plug&play) i pociągnąć "elektrykę" do regulacji... Wymontowujesz te hydrauliczne regulacje, wymontowujesz z deski rozdzielczej przełącznik, wkładasz elektryczne silniczki i przełącznik...
Może ktoś miał podobną sytuację lub wie co może być przyczyną zapalania się kontrolki ? Nie pamietam dokładnie czy to ta kontrolka się zapalała, ale jak miałem za mało płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym to zapalała mi się jakaś kontrolka, chyba właśnie od temp. silnika i "pikało" 3 razy. Sprawdź w instrukcji, może wystarczy dolać płynu.
Masz ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym? Termostat sprawny?
Czujnik powinien być w zbiorniczku wyrównawczym płynu hamulcowego, sprawdź stan tego czujnika czy jest na górze czy na dnie może coś zwiera.
ZBR 00111-10 masz problem z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego silnika w zbiorniczku wyrównawczym - przerwa w obwodzie.
Nie zaobserwowałeś czasem ubytku płynu w zbiorniczku wyrównawczym? pozdrawiam Janusz
tam niema żadnego obiegu, to jest taki rezerwuar, żeby właśnie jak się zagotuje to do tego zbiorniczka naleciało a nie na ziemie i się zmarnowało, poza tym wężyk w tym zbiorniczku powinien sięgać prawie dna a nie kończyć się na górze, wtedy teoretycznie niby powinno zaciągnąć płynu jeśli jest za mało w chłodnicy i stworzy się tam podciśnienie
Każdy samochód ma mały odpowietrznik na przewodach łączących silnik z chłodnicą luc silnik z nagrzewnicą albo korek samoodpowietrzający na zbiorniczku wyrównawczym . Jak dla mnie każdy samochód odpowietrza się w inny sposób. Co do Twojego auta to ja zrobił bym to w taki sposób zalewasz układ płynem do momentu aż przestanie zasysać ze zbiorniczka wyrównawczego,...
Koło zbiorniczka wyrównawczego przy skrzynce z przekaźnikami. Gdy wyłącznik ok proponuję zajrzeć do tej właśnie skrzynki.
Podstawowe pytanie: czy przybywa oleju na bagnecie? no i czy w zbiorniczku wyrównawczych widać tłuste plamy oleju? taki osad może dawać np Doctor dolany do oleju
Przyjrzyj się okolicy akumulatora. Między akumlatorem, a błotnikiem obok zbiorniczka wyrównawczego.
Absolutnie żadnego sensu to nie ma, w układzie chłodzenia (współczesnych samochodów) musi panować nadciśnienie, jest to niezbędne do prawidłowego działania, raz zwiększa się temperatura wrzenia cieczy, a dwa, węże do nagrzewnicy są bardzo często dużo wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy
Podobny przypadek mieliśmy z firmowym T4. Była wymieniana uszczelka pod głowicą. Po tygodniu ponownie (razem z planowaniem). Zanim trzeci raz wymienili uszczelkę sprawdzili głowice. Mikropęknięcia. Po wymianie głowicy, problemu z uciekającym płynem przez zbiorniczek wyrównawczym już nie było.
Mowa o zbiorniczku chłodnicy/ tak zwana rynna są dwie a po środku wymiennik z Al. Lub Cu/ a nie zbiorniczku wyrównawczym więc czego nie rozumiesz .
Jeśli masz szczęście to masz tylko mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym pompy hamulcowej, jeśli masz pecha to jest to usterka pompy ABS - sprawdź duże bezpieczniki przy akumulatorze.
Witam. Ponad miesiąc temu wymieniałem rozrząd w fiacie punto. Główny zamysł był, aby wymienić pompę bo był problem z przegrzewaniem się itd, nie było ogrzewania, no ale poszedł do wymiany komplet. Odpowietrzyłem i śmigało. Teraz znajomy wrócił i znów się grzał, nie było ogrzewania. Pierwsza myśl padła na odpowietrzenie układu. No i musiałem dolać aż...
To daj znać czy to nie uszczelka... Układ sam z siebie nie ma możliwości się zapowietrzyć. Możesz spróbować wymienić korek na zbiorniczku wyrównawczym. Przejrzyj również instalację LPG czy w jakiś sposób nie zapowietrza układu. Ewentualnie dobrze odpowietrz układ. Na zdjęciu masz zaznaczone odpowietrzniki. Zaczynasz od tego przy nagrzewnicy. https://obrazki.elektroda.pl/9767602800_...
Główne punkty masowe: Komora silnika -główny pod akumulatorem -w okolicach zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego(w stronę przegrody) Kabina -pod kolumną kierowniczą -w okolicach zawiasów drzwi kierowcy i pasażera Bagażnik Okolice świateł
Ale gdzie jest wyrównawczy i jak sprawdzić stan płynu?
Zależy od instalacji ale odpowietrzanie to niekiedy skomplikowany profes jeśli nie ma odpowietrzników na pionach tylko na kaloryferach. Ale jak widać nie wyskoczyłeś środę spod ogona więc dasz radę. Pilnować ciśnienia czyli poziomu w zbiorniczku wyrównawczym i odpowietrzać. Kiedyś bąbel powietrza musi uciec.
Sprawdź czy masz odpowiedni poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Bo tam masz czujnik jakbyś miał zbyt mało płynu to wtedy kontrolka się zapali.
Jeśli woda nie idzie do oleju to możliwe że masz uszkodzony termostat i płyn idzie do zbiorniczka wyrównawczego skąd wycieka przez korek, sprawdz to.
Zbiorniczek był wymieniany w zeszłym roku Cały komplet Dodano po 10 A czy może ktoś wie dlaczego mimo braku widocznych nieszczelności ubywa płynu chłodniczego Posiadam Astre j 1,4 120kM przebieg 252tyś zagazowaną Pozdrawiam
Jak ma 90 stopni i wentylator załącza jest ok z tym zimnym wężem . Czuć w zbiorniczku wyrównawczym spaliny, musisz dolewać płyn chłodniczy?
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
Chodzi Ci o zbiorniczek wyrównawczy (przelewowy) przy gaźniku? http://www.gaznik.pl/opis_pierburg_28-30... http://www.gaznik.pl/schemat_ideowy_pier...
Pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu, tym, w który się uzupełnia płyn. O tym: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=1...
Albo chłodnica retardera jest nieszczelna. Sprawdź poziom oleju w skrzyni
Prawdopodobnie obluzowała się obsada wtryskiwacza , możesz to sprawdzić wyciągając wszystkie wtryskiwacze . Trzeba wytrzeć dokładnie obsady wtryskiwaczy i podać ciśnienie do układu chłodzenia, ale nie większe niż jest napisane na zaworku bezpieczeństwa w zbiorniczku wyrównawczym, po podaniu ciśnienia bacznie obserwować obsady wtryskiwaczy . Taka diagnoza...
Tak jest płyn chłodniczy. Możesz spróbować przed i za zaworem zacisnąć szczypcami przewód dzięki temu nie wycieknie albo podstawić miskę i wlać z powrotem do zbiorniczka wyrównawczego płynu.
Ubywa ci płynu, czuć w zbiorniczku spaliny, jak odpalisz zimny sinik i odkręcisz zbiorniczek wyrównawczy wyrzuca wodę. Dodam że węże na zimnym silniku nie powinni być twarde.
W korku zbiorniczka wyrównawczego są dwa zaworki i trzeba sprawdzić czy one działają. Po to by sprawdzić skąd jest wyciek nie trzeba zalewać przegotowanej wody.Wapń nie zdąży się odłożyć w układzie chłodzenia.
Doskonale o tym zaworku wiem są nawet 2 jeden w korku a drugi z boku naczynia wyrównawczego wygląda jak śruba czarna. Jeździłem nawet z odkreconym korkiem i tak dalej płyn wyrzucało. I to nie zawsze. Sprawdziłem na zawartość spalin w naczynku i było ok. Kupiłem zestaw naprawczy sprężarki powietrza wymieniłem i pomogło
Możesz go sobie przenieść gdzie ci się podoba z jakiegokolwiek powodu. Nie do końca. Musi być niżej niż zbiorniczek wyrównawczy i osłonięty przed strugą powietrza.
Wydaje mi się że już raczej sobie sam odpowiedziałeś co jest przyczyną. Mi to osobiście wygląda na uszczelkę. A w zbiorniczku wyrównawczym płynu zaobserwowałeś coś jak auto chodziło ?
Najpierw trzeba poznać z jakiego materiału jest ten zbiorniczek i w którym miejscu. Wtedy można wybrać odpowiednią metodę naprawy.
Dołączam się do tematu. U mnie też woda jest w zbiorniku wyrównawczym ZIMNA. Wczoraj wymieniłem po 2h walki termostat sądząc, że jest uszkodzony (stary oryginalny jest dobry) jednak to nic nie zmieniło. Układ odpowietrzałem zdejmując wąż z otworem odpowietrzającym na dolocie do nagrzewnicy aż zaczął lecieć z niego płyn bez bąbelków. W kabinie gorąco,...
Umnie w moim warsztacie biore planowanie glowicy 50 zl i 200 robota plus koszt uszczelki okolo 120 zl. 5godz roboty. I auto smiga
Spróbuj tego a jak się mylę niech ktoś mnie poprawi.
A może postawić samochód, do przewodu zbiorniczka wyrównawczego założyć wentyl od koła samochodowego nabić trochę powietrza, żeby zrobić niewielkie ciśnienie o zobaczyć gdzie się leje? :) Ale okolica którą opisałeś wskazywałaby, że chłodnica spalin od EGR puściła do wydechu..
Podmienić korek zbiorniczka wyrównawczego na inny sprawny lub nowy.
Po lewej stronie zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego masz intercooler. a z niego wychodzi z prawej strony wtyczka (dwa piny od czujnika temp. powietrza w dolocie) poniżej masz wężyk podciśnienia - idź za tym wężykiem aż dojdziesz do sterownika silnika - poniżej akumulatora) i w jego wnętrzu pod obudową będzie dalsza część wężyka aż do czujnika...
Dzień dobry złożyłem sobie taki układ CO, mam około 35 litrów glikolu obecnie stosuje zbiorniczek wyrównawczy, około 1l. Z obliczeń wynika że jest za mały, jeżeli zbiorniczek jest zamknięty po uruchomieniu pieca poziom podnosi się do zaznaczonej kreski wszystko jest dobrze i działa. Najpierw zamontowałem później znalazłem wzór na dobranie jeżeli nie...
Całą przyczyną całego zamieszania był blok silnika.
Witam - polecam chemiczny test na zawartość dwutlenku węgla w zbiorniczku wyrównawczym. W Szczecinie zapłaciłem 30 zł za taki test testerem i otrzymałem odpowiedź " na 99% uszczelka pod głowicą ". Wymiana uszczelki załatwiła sprawę. Pozdrawiam ; Marcin.
Siłownik sprzęgła w opticruise z pedałem sprzęgła niema żadnego czujnika (siłownik jest taki sam jak w manualu ), więc siłownika nie kalibruje się, jest tylko czujnik d60 pod pedałem sprzęgła który komunikuje się z koordynatorem ( czy czujnik można skalibrować ,nie wiem ). Komunikat niski stan płynu chłodniczego , możliwe przyczyny usterki -problem...
Po prawej stronie nie ma tych plastików Dodano po 4 W golfie 4 i w audi 3 spotkałem się z osłoną na zbiorniczek wyrównawczy oraz zbiornik płynu spryskiwaczy ale to raczej nie o to chodzi...
wyrzuca jak jest ciepły.
Witam zauważyłem że w swoim samochodzie bmw e 90 320i n 46b20b nie mam przelewu w zbiorniczku wyrównawczym dodam że kilka dni temu wszystko było ok a teraz nie ma przelewu jak nacisnę na węża od chłodnicy to dopiero wylatuje płyn do zbiornika oczywiście nawiewy wyłączone i po odpaleniu chwile leci i przestaje dalej to tylko kapie z tego przelewu ogrzewanie...
sprawdz: -czy nie ma oleju w płynie chłodniczym - nie ma "bąbelek" w zbiorniczku wyrównawczym -czy pod korkiem oleju nie zbiera sie szara maż jezeli tak to masz UPG do wymiany. jezeli nie to prawdopodobnie masz zapchaną chłodnicę
No właśnie podłączałem pod pompkę od pralki, i zbiorniczek wyrównawczy od VW, jednak gabarytowo nie podoba mi się, zastosował bym tu wydajniejsza pompkę i podłączył do nagrzewniczki by schładzała wodę, nie wiem tylko jak by to działało bez zbiorniczka lub zamontować jakiś mały zbiorniczek wyrównawczy. Może taka pompka do wody w co by załatwiła temat,...
Witam serdecznie. Czytam cały czas o tym kto miał jaki przypadek z olejem w zbiorniczku wyrównawczym bo mam dokładnie to samo. Proszę o jakieś sugestie gdzie są miejsca łączenia się płynu z olejem oprócz turbiny i uszczelki pod głowicą... jeśli to jakaś chłodnica jak ktoś pisał proszę o podpowiedź gdzie ona jest... Nie chciałbym wymieniać uszczelki...
witam co do rozrządu to jak znaki graja to raczej nie to, co do przegrzewania to zanim pompę wymienisz to spróbuj korek na zbiorniczku wyrównawczym wymienić, a póżniej tylko pompa + listwa i wtryskiwacze - cudów w mechanice nie ma
Czy uszczelka pod głowicą dobra? Nie czuć spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego? Gdyby silnik przez uszczelkę zasysał płyn do spalania to w spaliny mogo zawierać dużo pary, raczej białego koloru. Pozdro
Na przyszłość lepiej kupić nowe oringi . sprawdzone w ciągu 11 letniej eksploatacji . A obudowy najczęściej różnią się tym że od polo mają cienki króciec do zbiorniczka wyrównawczego a od golfiny nie .
No ale racja z tym kominem jest. Do puki nie będzie musiał odpuścić nadmiaru ciśnienia.
Jestem nowy w temacie, czy to powinno tak być. Podejrzewam że nie 1143237 1143238
Uszkodzony korek. Za duże ciśnienie w układzie (skutek innej usterki).
Hej, sądzę że najlepiej by było użyć płynu REVKOGEL 2000, ale dla pewności odciąg trochę płynu ze zbiorniczka wyrównawczego do pojemniczka i dolej tyle samo REVKOGELA. Odczekaj chwilę, jeśli się nie zważy to możesz śmiało zalać.
Witam. Mam taki problem z Golfem III. W zeszłym roku koledze wymieniałem uszczelkę pod głowicą i wszystko do tej pory było dobrze dopóki nie wymienił wody na płyn. Po kilku dniach po tej oto wymianie zaczął się gotować płyn i wywala go ze zbiorniczka wyrównawczego. Ogrzewanie działa ale znów nie robi się ciepła chłodnica na wolnych obrotach, ale gdy...
No i siedziałem nad tym kilka dni, niestety nic nie wymyśliłem. Wziąłem sprężarkę i zacząłem dmuchać w ten króciec, woda wylewała się wtedy przez zbiorniczek wyrównawczy. Jak dmuchałem do zbiorniczka wyrównawczego to woda lała się z króćca chłodnicy. Jednak na odpalonym silniku ledwo kapie po kropelce z tego króćća.... I weź tu bądź mądry, auto się...
Witam. To że ciężko zapala jak jest ciepły to może wskazywać na uszkodzenie pompy wtryskowej. Płyn nie musi wyciekać na zewnątrz, jak odpalisz silnik to bulgocze bądź burzy się coś w zbiorniczku wyrównawczym? Zazwyczaj przyczyną jest "wydmuchnięcie" uszczelki pod głowicą.
Może być jedną z wielu. Uszczelnij i odpowietrz dobrze układ chłodzenia. Być może wymieniając UPG, zlikwidowałeś jedynie skutek a nie przyczynę jej uszkodzenia. Sprawdź ostrożnie w zbiorniczku wyrównawczym (po rozgrzaniu silnika do temp. roboczej) czy masz przepływ płynu przez cienki (górny) przewód z chłodnicy.
Twarde przewody, czarny tłusty osad na ściankach zbiorniczka wyrównawczego, niewłączający się wentylator mimo gotującego się płynu, otwartego termostatu i sprawnego termo-włącznika... nad czym tu się zastanawiać? Wręcz książkowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
Jeżeli podłączasz pod kolektor to tylko w szereg,bez żadnych trójników.Pod nagrzewnice równolegle potrzebne dwa trójniki. Pamiętaj żeby reduktor nie był zamontowany wyżej od zbiorniczka wyrównawczego,lub płaszcza wodnego kolektora ssącego. Powodzenia mam nadzieje że pomogłem.
Dolej płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrównawczego, może być ciut powyżej max, ewentualnie sprawdz jeszcze napięcie akumulatora i go podładuj. Identyczny objaw miałem w Octavii 2, jak była temperatura poniżej zera to przy pierwszym odpaleniu, a nawet i zostawieniu kluczyka na starcie piszczała kontrolka niskiego ciśnienia. po zastosowaniu tego"patentu"...
Pompa wody, chłodnica i termostat sprawdzone?
pęknięty zbiorniczek wyrównawczy korek zbiorniczek wyrównawczy czujnik zbiorniczek wyrównawczy
bezpieczniki octavia kalibracja belki tensometrycznej pralka blokada polar
obciążalność prądowa przewodów obciążalność prądowa przewodów
Parkside PAS 125 F5 Angle Grinder IC Identification, Common Control ICs, and Datasheet Sources Instrukcje obsługi i serwisowe Samsung Renaissance: MQ-910A, CD-1310B, MQ-910Q, MQ-1310D